YO-LAKIN KÄYTTÖAIKA VAPPUNA

ihan vaan kysymys

Näin vapun alla heräsi mielenkiinto, että mikä on YO-lakin virallinen käyttöaika vappuna..onko olemassa ohjesääntöä, että milloin lakkia on soveliasta käyttää..?

19

17213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan vaan toteamus

      Vappua juhlii yleensä:
      1. ylioppilaat uus ylioppilaslakki pääs
      2. sosialistiset ylioppilaat vanha ylioppilaslakki pääs
      3. demarit ja punaporvarit koskenkorvaa pääs
      4. kommunistit kommunistiset ajatukset pääs

      • kääkkis

        hyvin todettu


      • Anonyymi

        5. vihreät huumetta päässä


    • Hömelö

      Yo-lakilla - toisin kuin esim. teekkarilakilla - ei ole mitään "käyttöaikaa". Jos tahtoo voi yo-lakki päässä hillua vaikka vuoden ympäri. :)

      • teekkari

        Teekkareilla on nyt ainakin tosi tarkkaan määritelty milloin ja miten lakkia saa pitää. Vappuna lakin saa pistää päähän klo 24 jälkeen kun teekkarihymni on laulettu. Tavallisen ylioppilaslakin saa laittaa päähän vappuna klo 18.00 jälkeen kun Manta on lakitettu. Vapun jälkeen yo-lakkia saa käyttää kesän ajan ja syksyllä taas lakki laitetaan naftaliiniin odottelemaan uutta vappua. Teekkareilla on erityissääntöjä milloin lakkia saa käyttää syksyn jälkeen eli ns. lakinkäyttöoikeus, esim. excursioilla, opiskelijatapahtumissa yms.

        Vappuna (30.4) amatöörin tunnistaa siitä, että koikkelehtii yo-lakki päässä enne klo 18.00. Olen aina ihmetellyt, että eikö nämä tyypit koskaan ihmettele miksei kenelläkään muulla ole lakkia päässä??


      • miten vain
        teekkari kirjoitti:

        Teekkareilla on nyt ainakin tosi tarkkaan määritelty milloin ja miten lakkia saa pitää. Vappuna lakin saa pistää päähän klo 24 jälkeen kun teekkarihymni on laulettu. Tavallisen ylioppilaslakin saa laittaa päähän vappuna klo 18.00 jälkeen kun Manta on lakitettu. Vapun jälkeen yo-lakkia saa käyttää kesän ajan ja syksyllä taas lakki laitetaan naftaliiniin odottelemaan uutta vappua. Teekkareilla on erityissääntöjä milloin lakkia saa käyttää syksyn jälkeen eli ns. lakinkäyttöoikeus, esim. excursioilla, opiskelijatapahtumissa yms.

        Vappuna (30.4) amatöörin tunnistaa siitä, että koikkelehtii yo-lakki päässä enne klo 18.00. Olen aina ihmetellyt, että eikö nämä tyypit koskaan ihmettele miksei kenelläkään muulla ole lakkia päässä??

        Hattua saa käyttää kymmeneltä. Hei mehän sovittiin. Vähän toi on tyhmä. ei leikitä ton kaa.
        Mut mää saan pitää. Mulla on erikoisoikeus. Niin ja maija ku se on mun parempi kaveri lällällää.


      • Jawamies
        teekkari kirjoitti:

        Teekkareilla on nyt ainakin tosi tarkkaan määritelty milloin ja miten lakkia saa pitää. Vappuna lakin saa pistää päähän klo 24 jälkeen kun teekkarihymni on laulettu. Tavallisen ylioppilaslakin saa laittaa päähän vappuna klo 18.00 jälkeen kun Manta on lakitettu. Vapun jälkeen yo-lakkia saa käyttää kesän ajan ja syksyllä taas lakki laitetaan naftaliiniin odottelemaan uutta vappua. Teekkareilla on erityissääntöjä milloin lakkia saa käyttää syksyn jälkeen eli ns. lakinkäyttöoikeus, esim. excursioilla, opiskelijatapahtumissa yms.

        Vappuna (30.4) amatöörin tunnistaa siitä, että koikkelehtii yo-lakki päässä enne klo 18.00. Olen aina ihmetellyt, että eikö nämä tyypit koskaan ihmettele miksei kenelläkään muulla ole lakkia päässä??

        30.4. on Vappuaatto!!!! Vappu on aina toukokuun ensimmäinen päivä, första maj!!! eip sekoilla, vielä !!


      • Hömelö
        teekkari kirjoitti:

        Teekkareilla on nyt ainakin tosi tarkkaan määritelty milloin ja miten lakkia saa pitää. Vappuna lakin saa pistää päähän klo 24 jälkeen kun teekkarihymni on laulettu. Tavallisen ylioppilaslakin saa laittaa päähän vappuna klo 18.00 jälkeen kun Manta on lakitettu. Vapun jälkeen yo-lakkia saa käyttää kesän ajan ja syksyllä taas lakki laitetaan naftaliiniin odottelemaan uutta vappua. Teekkareilla on erityissääntöjä milloin lakkia saa käyttää syksyn jälkeen eli ns. lakinkäyttöoikeus, esim. excursioilla, opiskelijatapahtumissa yms.

        Vappuna (30.4) amatöörin tunnistaa siitä, että koikkelehtii yo-lakki päässä enne klo 18.00. Olen aina ihmetellyt, että eikö nämä tyypit koskaan ihmettele miksei kenelläkään muulla ole lakkia päässä??

        Olen vaan huomannut ettei teekkareilla ole lahjoja kirjoittamiseen, saatika sitten ymmärtää lukemaansa. ;)

        Sanoin nimenomaan että TEEKKAREILLA LAKIN KÄYTTÖ ON TARKOIN SÄÄDELTYÄ. Kai minä nyt tiedän kun kotonakin on yksi SIKiläinen.

        Mutta jätetäänpäs pilkunnussimiset väliin ja siirrytään miettimään jotain mielekkäämpää nus..tekemistä.

        Wappuva kaikille suame teekkareille ja muille hörhelöille! :D


      • Anonyymi
        teekkari kirjoitti:

        Teekkareilla on nyt ainakin tosi tarkkaan määritelty milloin ja miten lakkia saa pitää. Vappuna lakin saa pistää päähän klo 24 jälkeen kun teekkarihymni on laulettu. Tavallisen ylioppilaslakin saa laittaa päähän vappuna klo 18.00 jälkeen kun Manta on lakitettu. Vapun jälkeen yo-lakkia saa käyttää kesän ajan ja syksyllä taas lakki laitetaan naftaliiniin odottelemaan uutta vappua. Teekkareilla on erityissääntöjä milloin lakkia saa käyttää syksyn jälkeen eli ns. lakinkäyttöoikeus, esim. excursioilla, opiskelijatapahtumissa yms.

        Vappuna (30.4) amatöörin tunnistaa siitä, että koikkelehtii yo-lakki päässä enne klo 18.00. Olen aina ihmetellyt, että eikö nämä tyypit koskaan ihmettele miksei kenelläkään muulla ole lakkia päässä??

        Liittyykö Mantan lakitus koko Suomen ylioppilaslakin käyttösääntöihin?


    • kustijukka

      aikoinaan lakkia alettiin käyttää keväällä ja käyttö lopetettiin syksyllä

    • Tiedän

      Aattona klo 18 päähän ja voi pitää vapunpäivään klo 18:sta, hiukan sama mentaliteetti kuin juhannusliputuksessa.

    • Anonyymi

      Vaaleneeko kellastunut ylioppilaslakki retro-bright käsittelyllä kuten 80-luvun kellastuneet tietokoneetkin :P
      Eli lakki veryperoksidikylpyyn ja ulos aurinkoon saamaan uv-valoa vai haihtuuko koko lakki sihisten savuna ilmaan :D

      • Anonyymi

        hattu löytyy astian pohjalta epämääräiseksi möykyksi sulaneena.


      • Anonyymi

        jos on kusipää niin keltainen yo-hattu sopii hänelle täydellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on kusipää niin keltainen yo-hattu sopii hänelle täydellisesti.

        Valkoinen lakki kertoo vain ihmisestä, ketä ei ole ikinä käynyt opiskelija tapahtumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkoinen lakki kertoo vain ihmisestä, ketä ei ole ikinä käynyt opiskelija tapahtumissa.

        Ei noin voin sanoa! Ketä pitäisi olla kuka. Sitäpaitsi yhdyssana on yhdyssana.


    • Anonyymi

      Jos saavat ilmastoa vihreät viileämmäksi. niin voihan lunta olla pashahuusin katoolla, siis riippu lämpötilasta.

    • Anonyymi

      KAKAK

    • Anonyymi

      Pidä pässäsi vaikka koko vuoden. Moni ylioppilas ei sitä päähän laita edes Vappuna,tumu kaapissa vain vuosikymmeniä keltaiseksi!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7261
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4314
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      56
      2640
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2136
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1657
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      342
      1410
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1232
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1077
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe