Kannattaa puhdistaa myös pienen käytön jälkeen niin ei pääse kertymään. Vaikuttaa koneiden kestoon, miten toimii.
Eli käynnistin ei toiminut ( jonka avulla vedetään moottori käyntiin ) koska käynnistintä ei ole koskaan irroitettu = 4 ruuvia irti ja puhdistettu. Sinne kertyy hieno puupöly, sahanpurua, pihka, ketjuöljyä sumusta. Omistaja lopetti käytön kun vetolaite jumissa, puola ei tykkää kun kuorrutettu, myös sylinterin päällä oli paksu kerros = käy kuumempana.
https://i.ibb.co/X45nZsb/Puhdistamaton-saha-k-ynnistin-vaihtipy-r-n-puoli.jpg
https://i.ibb.co/WW7vNP3/suurimmat-liat-pois.jpg
Kannattaa puhdistaa pienkoneita
23
625
Vastaukset
- Anonyymi
Puhdistustarve kerrotaan yleensä käyttöohjeissakin kuten esim. käytettävän polttoaineen oktaanit yms. mistä tänne on saatu uskomattoman monta turhaa aloitusta !
- Anonyymi
Aktivoinnit ahistaa siis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aktivoinnit ahistaa siis?
Loistavaa aktivointia!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistavaa aktivointia!!
Ei ahista vaan lisää aktivointeja !
- Anonyymi
Kun hankkii laitteen, pitää miettiä koko ketju läpi: tankkaus, käyttö ja käytön jälkeinen huolto. Moottorisahan tai ruohonleikkurin osalta kyse on jerrykannusta ja pienestä lämpimästä verstaasta, jossa on kunnollinen valaistus, työpöytä ja mahdollisuus teroittaa terät. Heti kun on isompia työkaluja, sarvitraktori tai puhumattakaan traktorista, vaatimukset tilalle kasvavat.
Puutarhaa hoidetaan varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Syyshuoltoja varten mökillä pitäisi olla autotalli, jonka saa tarvittaessa lämpimäksi. Näin ei useinkaan ole.- Anonyymi
Pienkonehuolto on paikallaan tässä tapauksessa
- Anonyymi
Ja etenkin nurmikko täytyy pitää aina ympäri vuoden tiptop-kunnossa, se kertoo kuulemma että asukas on kunnollinen ihminen. Tästä löytyy muutamakin tuore aloitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka varsinaiset huollot teettää ammattilaisella, noissa pikkukoneissa on yllättävän paljon kaiken laista tekemistä koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa katsella vaan netflixiä ellei osaa mitään itse. Pienkoneissa on jatkuvasti jotain nyittävää jos niillä tekee jotakin.
- Anonyymi
Jos sahaan kertyy puupölyä niin se kertoo siitä ettei sahaaja osaa teroittaa ketjua.
- Anonyymi
Sahaa tai koneita en oo ikinä pessy tai huoltanu ikinä, sillon kun kone toimii niin Älä Tee Mitään.
Tuommoinen turhanpäiväinen nysväys aiheuttaa vaan harmeja ja ajanhukkaa- Anonyymi
Se on juuri näin. Puuhikset nyölää vaan pultinakantoja ja rikkoo kierteitä turhalla rassaamisella. Korkeintaan paineilmalla vähän jäähdytysripoja suihkii jos sinne puupölyä kertyy ja käytön jälkeen lämpimään kuivumaan.
Naapurilta sain moottorisahan kun oli yrittänyt tarkistaa että onko kaasuttimeen kertynyt likaa. Oli rikkonut pumppukalvon irroitettaessa ja hukanut yhden ruuvin kaasuttimen kannesta. Olipa vielä tökännyt ilmanputsariinkin reijän ruuvimeiseisselillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri näin. Puuhikset nyölää vaan pultinakantoja ja rikkoo kierteitä turhalla rassaamisella. Korkeintaan paineilmalla vähän jäähdytysripoja suihkii jos sinne puupölyä kertyy ja käytön jälkeen lämpimään kuivumaan.
Naapurilta sain moottorisahan kun oli yrittänyt tarkistaa että onko kaasuttimeen kertynyt likaa. Oli rikkonut pumppukalvon irroitettaessa ja hukanut yhden ruuvin kaasuttimen kannesta. Olipa vielä tökännyt ilmanputsariinkin reijän ruuvimeiseisselillä.Pumppukalvon avaamisesta saisi loistavan jatko-aktivointimonologin!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pumppukalvon avaamisesta saisi loistavan jatko-aktivointimonologin!!!
Olet täysin turha ja syrjäytynyt ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapurilta sain moottorisahan kun oli yrittänyt tarkistaa että onko kaasuttimeen kertynyt likaa. Oli rikkonut pumppukalvon irroitettaessa ja hukanut yhden ruuvin kaasuttimen kannesta. Olipa vielä tökännyt ilmanputsariinkin reijän ruuvimeiseisselillä.Totta "puhdistamisella" saa monesti enempi vahinkoa aikaan kuin mitään tekemättä, pahinta monesti pesu joka tehdään painepesurilla - esim. stefat sanoo lurps...
- Anonyymi
Niin ja käynnistimen ilma-aukot olivat 50% ummessa myös. Tästä ei ole kuvaa, eli jäähdytys ei ole toiminut kunnolla.
Hyvä puhdistuaine ja myrkytön jollaisen jokainen voi tehdä on kuuma vesi sankkoon jossa pesupulveria riittävästi, karkea tiskiharja, kopat voi laittaa sinne.- Anonyymi
Enpä ole muuta kuin ruuvimeisselillä rapsutellut säleikön raot auki ja vetänyt sahan käyntiin jolloin irtotavara lentää laipan puolelta ulos.
- Anonyymi
Älä tee mitään, tee hommia vaan sillä.
- Anonyymi
Aloitusten tekeminen silloin tällöin olisi kuitenkin muistettava...
- Anonyymi
Aloitus päivässä pitää pienkonelääkärin loitolla!!
- Anonyymi
Mietin tarvitseeko tuohon erikois torx avaimia. Kenellä niitä muka on. Entä mihin laitetaan sahasta irronneet öljyiset tomut. Roskakuski ei suostu ottamaan öljyisiä papereita pitää kiikuttaa ongelmajätelaitokselle. Ruuvien oikea momenttikin pitää tietää. Pakkasessa muovi voi haljeta. Pienkone huollossa sitten ihmetellään ja kuvataan aasiakkaan toimimattomasta sahasta vtuilu video youtuupiin että tämmöisiäkin tänne tulee.
- Anonyymi
Hohhoijjaa, joo varmaan joku jotakin sahoja puhisteleekin😂
Turhaa nysväys
tä ja kohta ei toimi kun menee räpeltämään - Anonyymi
Kyllä kikkkelikin kannattaa aika-ajoin puhdistaa. Tosin tämäkin on joillekin liian vaikeaa nysväämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391