Kelpaako synnissä elävän evankeliumi?

Anonyymi

Katselin vanhaa videoa youtubessa. Siinä Viljo Juntunen sanoi, ettei uskovainen halua tahallaan tehdä syntiä. Kuitenkin on paljon uskovaisia, jotka elävät jatkuvasti synnissä.

Onko niin, että he eivät ole siis uskovaisia, koska tahallaan elävät synnissä. Silloin heidän evankeliuminsahan ei olisi pätevä?
Vai onko niin, että Viljon kertoma ei pidä paikkaansa? Ja silloinkin jos he saavat syntinsä anteeksi, mutta jatkavat synnissä elämistä. Eiväthän he silloinkaan ole sisäistäneet Raamatun opetusta ja ole uskossa.

Voisiko joku antaa selkeän vastauksen?

48

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en juuri näe paljoja uskovaisia jotka elävät jatkuvastyi synnissä.

      olisko se jossain mittareiden kalibroinnissa vikaa, mikä on syntiä ja minkä luullaan olevan syntiä ja kuka on se uskovainen ja kuka luulee olevansa uskovainen.

      mietittävää on.

      • Anonyymi

        Tuo on se vastaus, jonka saa, kun uskovaiselta kysyy kasvotusten. Eli ei vastausta. Kuitenkin näin on monen kohdalla, synnillistä elämää jatketaan.. Siksi kysyn täällä, jospa saisin rehellisen vastauksen. Kun ei tarvitse varoa, että joutuu torutuksi epäilyksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on se vastaus, jonka saa, kun uskovaiselta kysyy kasvotusten. Eli ei vastausta. Kuitenkin näin on monen kohdalla, synnillistä elämää jatketaan.. Siksi kysyn täällä, jospa saisin rehellisen vastauksen. Kun ei tarvitse varoa, että joutuu torutuksi epäilyksistä.

        Määrittele ensin tarkasti, mitä syntejä tarkoitat.

        On turhaa keskustella, jos muut kuin sinä eivät edes tiedä, mistä olet keskustelemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ensin tarkasti, mitä syntejä tarkoitat.

        On turhaa keskustella, jos muut kuin sinä eivät edes tiedä, mistä olet keskustelemassa.

        Olemme esimerkiksi kaikki tappajia. Olemme syyllistyneet murhan syntiin. Teemme jatkuvasti murhia:

        Matt 5:22 Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: ’Älä tapa.’ Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: ’Senkin hölmö’, on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen.


      • Anonyymi
        rauhansanalainen kirjoitti:

        Olemme esimerkiksi kaikki tappajia. Olemme syyllistyneet murhan syntiin. Teemme jatkuvasti murhia:

        Matt 5:22 Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: ’Älä tapa.’ Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: ’Senkin hölmö’, on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: ’Sinä hullu’, on ansainnut helvetin tulen.

        Olen vasta nyt ymmärtänyt tämän, tajusin tämän sen jälkeen, kun heitin pois SRK:n syntilistan noudattamisen.

        Syntiä on se, mitä teemme lähimmäisiämme kohtaan, ajatuksin, sanoin ja töin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele ensin tarkasti, mitä syntejä tarkoitat.

        On turhaa keskustella, jos muut kuin sinä eivät edes tiedä, mistä olet keskustelemassa.

        Se ei ole aloitukseni ajatus, että rupeaisin määrittelemään, missä synnissä he elävät. Se veisi keskustelut juupas-eipäs linjalle. Ehkä sitä tavoitteletkin. Riittänee kun totean, että he tekevät ja toistavat tahallaan synniksi tunnettuja asioita.

        Selkeää vastausta odottelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole aloitukseni ajatus, että rupeaisin määrittelemään, missä synnissä he elävät. Se veisi keskustelut juupas-eipäs linjalle. Ehkä sitä tavoitteletkin. Riittänee kun totean, että he tekevät ja toistavat tahallaan synniksi tunnettuja asioita.

        Selkeää vastausta odottelen.

        Et ole lukenut Raamattua, tai sitten et toimi sen mukaisesti. Jos lähimmäisesi on tehnyt syntiä, niin Raamattu ei neuvo kirjoittamaan siitä Suomi24-palstalle. Mutta mitä Raamattu neuvoo silloin tekemään?

        Raamattu neuvoo tekemään näin:
        Matt. 18:
        12 "Mitä arvelette: jos jollakulla on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, niin eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä eksynyttä? [Luuk. 15:3-7]
        13 Ja jos hän sen löytää -- totisesti: hän iloitsee siitä enemmän kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät olleet eksyksissä.
        14 Samoin ei teidän taivaallinen Isänne tahdo, että yksikään näistä vähäisistä joutuisi hukkaan.
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
        16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
        17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
        18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]
        20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." [Matt. 28:20; Joh. 14:23, Joh. 20:19,26]
        21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?" [Luuk. 17:4]
        22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.

        Haam teki väärin, mutta Jafet ja Seem tekivät oikein:
        1. Moos. 9:22
        Koska Ham, Kanaanin Isä, näki hänen isänsä hävyn, sanoi hän sen molemmille veljillensä, jotka ulkona olivat.
        1. Moos. 9:23
        Niin otti Sem ja Japhet vaatteen, ja panivat molempain heidän hartioillensa, ja menivät seljittäin, ja peittivät isänsä hävyn. Ja heidän kasvonsa olivat käännetyt pois, niin etteivät he nähneet isänsä häpyä.

        Sinä olet tehnyt kuin Haam.

        Et mennyt syntiä tehnyttä korjaamaan, vaan menit kirjoittamaan siitä majan ulkopuolelle Suomi24-palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole lukenut Raamattua, tai sitten et toimi sen mukaisesti. Jos lähimmäisesi on tehnyt syntiä, niin Raamattu ei neuvo kirjoittamaan siitä Suomi24-palstalle. Mutta mitä Raamattu neuvoo silloin tekemään?

        Raamattu neuvoo tekemään näin:
        Matt. 18:
        12 "Mitä arvelette: jos jollakulla on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, niin eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä eksynyttä? [Luuk. 15:3-7]
        13 Ja jos hän sen löytää -- totisesti: hän iloitsee siitä enemmän kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät olleet eksyksissä.
        14 Samoin ei teidän taivaallinen Isänne tahdo, että yksikään näistä vähäisistä joutuisi hukkaan.
        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        15 "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin. [3. Moos. 19:17; Sir. 19:13-17; Luuk. 17:3; Gal. 6:1; Jaak. 5:19,20]
        16 Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'. [5. Moos. 19:15 ; Joh. 8:17; 2. Kor. 13:1; Hepr. 10:28]
        17 Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin. [1. Tim. 5:19,20 | Room. 16:17; 1. Kor. 5:9-13]
        18 Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu. [Matt. 16:19 ]
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]
        20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." [Matt. 28:20; Joh. 14:23, Joh. 20:19,26]
        21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?" [Luuk. 17:4]
        22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.

        Haam teki väärin, mutta Jafet ja Seem tekivät oikein:
        1. Moos. 9:22
        Koska Ham, Kanaanin Isä, näki hänen isänsä hävyn, sanoi hän sen molemmille veljillensä, jotka ulkona olivat.
        1. Moos. 9:23
        Niin otti Sem ja Japhet vaatteen, ja panivat molempain heidän hartioillensa, ja menivät seljittäin, ja peittivät isänsä hävyn. Ja heidän kasvonsa olivat käännetyt pois, niin etteivät he nähneet isänsä häpyä.

        Sinä olet tehnyt kuin Haam.

        Et mennyt syntiä tehnyttä korjaamaan, vaan menit kirjoittamaan siitä majan ulkopuolelle Suomi24-palstalle.

        Voisitko ystävällisesti kuitenkin vastata kysymykseen, etkö ruveta taas torumaan ja moittimaan.?

        Tämä on niin tätä!


    • Anonyymi

      Tuolla alla oli hyvä kirjoitus Aimon esimerkkiä käyttäen kuinka vl-puhujat koko ajan vääristävät ja valehtelevat vastoin Raamatun opetusta ja tietoisesti,
      Pyhä Henki ei tietenkään ole enää sellaisessa puheessa ja julistuksessa mukana vaikka sitä höpötetään. Totuuden Henki ei voi valehdella.

    • Anonyymi

      Niin monet seuroissa on olevinaan uskovaisia mutta arjessa vapaa aikana ollaan sitten viihteenparissa.
      Sitte kun ovet katua vasten suljetaan tulee pikku yllätyksiä nähtäväksi.

      • Käsittämätön näkökulma, Jeesus haluaa pelastaa kaikki, jotka tunnustavat Hänet Herraksi ihmistenkin edessä, ja kun on ottanut kasteen, niin Hänet on kastettu Jeesukseen, joka ei syntiin halaja.
        Kasteessa saa myös synnit anteeksi, ja Pyhän Hengen, joka Juntuselta uupuu, sillä Häntä ei ole kastettu.
        Sitten, miksi Jeesus tuli tänne, kyselivät fariseukset (Israelin Vellut), - ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat (Matt 9)


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käsittämätön näkökulma, Jeesus haluaa pelastaa kaikki, jotka tunnustavat Hänet Herraksi ihmistenkin edessä, ja kun on ottanut kasteen, niin Hänet on kastettu Jeesukseen, joka ei syntiin halaja.
        Kasteessa saa myös synnit anteeksi, ja Pyhän Hengen, joka Juntuselta uupuu, sillä Häntä ei ole kastettu.
        Sitten, miksi Jeesus tuli tänne, kyselivät fariseukset (Israelin Vellut), - ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat (Matt 9)

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Kasteessa saa myös synnit anteeksi, ja Pyhän Hengen, joka Juntuselta uupuu, sillä Häntä ei ole kastettu".

        Raamattu ei opeta noin, vaan niin että synnit saa anteeksi vain uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön:
        Ap.t. 10:43 - Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.'

        Kasteella tai ehtoollisella ei ole mitään tekemistä syntien anteeksisaamiseen. Se on luterilaisen kirkon keksintö, jotta se saisi lisää jäseniä kirkkoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Kasteessa saa myös synnit anteeksi, ja Pyhän Hengen, joka Juntuselta uupuu, sillä Häntä ei ole kastettu".

        Raamattu ei opeta noin, vaan niin että synnit saa anteeksi vain uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön:
        Ap.t. 10:43 - Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.'

        Kasteella tai ehtoollisella ei ole mitään tekemistä syntien anteeksisaamiseen. Se on luterilaisen kirkon keksintö, jotta se saisi lisää jäseniä kirkkoon.

        >>Tuo ei pidä paikkaansa: Ei pidä Velluille, koska he eivät ole hakeutuneet kasteelle.
        Mutta kristityille se on Jeesuksen omasta armostaan.
        ap. t. 2:38 
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Mutta lue kuitenkin tuo Pietarin ilosanoma, jonka Matt 3;11vahvistaa.
        Sitä ei ole ilmeisesti VL Kirjassa?
        Tuo kaste on Jeesuksen sovitustyön velvoite, jonka ottaa vain tosi Kristityt. Siinä ei tarvitse "kautta" mukaan.
        Kasteessa ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen puhtauteen.
        Jopas jotain jälleen, ehtoollisellako ei saa syntejä anteeksi??? Siihen antoi itse Jeesus vastauksen;
        Matt. 26:28 
        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Et saanut yhtään papukaija merkkiä, joten jos koet, säilytä vain linja ja kanna syntisi hautaan.
        Ne eivät ole kirkon, vaan Jeesuksen "keksintö".


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Käsittämätön näkökulma, Jeesus haluaa pelastaa kaikki, jotka tunnustavat Hänet Herraksi ihmistenkin edessä, ja kun on ottanut kasteen, niin Hänet on kastettu Jeesukseen, joka ei syntiin halaja.
        Kasteessa saa myös synnit anteeksi, ja Pyhän Hengen, joka Juntuselta uupuu, sillä Häntä ei ole kastettu.
        Sitten, miksi Jeesus tuli tänne, kyselivät fariseukset (Israelin Vellut), - ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat (Matt 9)

        Sinä se luulet olevas joku Jeesuksen asiantuntia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se luulet olevas joku Jeesuksen asiantuntia.

        Tiedätkö? Minä en luule mitään, minut on kastettu ja saanut Jeesuksen päälleni, ja siksi Pyhä ja kerron Jeesuksen suuruutta teologina uskosta osattomille, kuten tarvittaessa Sinullekin.
        En myös luule kompetenssistani mitään. On mikä on.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tiedätkö? Minä en luule mitään, minut on kastettu ja saanut Jeesuksen päälleni, ja siksi Pyhä ja kerron Jeesuksen suuruutta teologina uskosta osattomille, kuten tarvittaessa Sinullekin.
        En myös luule kompetenssistani mitään. On mikä on.

        Jussi jeesustelee, saanut yliannoksen vierasta jeesusta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tiedätkö? Minä en luule mitään, minut on kastettu ja saanut Jeesuksen päälleni, ja siksi Pyhä ja kerron Jeesuksen suuruutta teologina uskosta osattomille, kuten tarvittaessa Sinullekin.
        En myös luule kompetenssistani mitään. On mikä on.

        Pinna kuuluu juutalaisiin, joilla on vielä peite.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinna kuuluu juutalaisiin, joilla on vielä peite.

        Peite pantiin Israelin päälle, juutalaiset tulivat erikseen Huoneeseen useampi sata vuotta jälkeen. Isäni on Israelin heimoa ja huonetta.
        Joten et tiedä asiasta yhtään mitään, valitan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Tuo ei pidä paikkaansa: Ei pidä Velluille, koska he eivät ole hakeutuneet kasteelle.
        Mutta kristityille se on Jeesuksen omasta armostaan.
        ap. t. 2:38 
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
        Mutta lue kuitenkin tuo Pietarin ilosanoma, jonka Matt 3;11vahvistaa.
        Sitä ei ole ilmeisesti VL Kirjassa?
        Tuo kaste on Jeesuksen sovitustyön velvoite, jonka ottaa vain tosi Kristityt. Siinä ei tarvitse "kautta" mukaan.
        Kasteessa ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen puhtauteen.
        Jopas jotain jälleen, ehtoollisellako ei saa syntejä anteeksi??? Siihen antoi itse Jeesus vastauksen;
        Matt. 26:28 
        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Et saanut yhtään papukaija merkkiä, joten jos koet, säilytä vain linja ja kanna syntisi hautaan.
        Ne eivät ole kirkon, vaan Jeesuksen "keksintö".

        Syntien anteeksi antamiseksi? Ei kaste, ei ehtoollinen eikä ihmisen tekemä synninpäästö anna syntejä anteeksi. Vain rukouksessa ihminen voi pyytää syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä. Matt 6:14-15


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syntien anteeksi antamiseksi? Ei kaste, ei ehtoollinen eikä ihmisen tekemä synninpäästö anna syntejä anteeksi. Vain rukouksessa ihminen voi pyytää syntejä anteeksi Jeesuksen nimessä. Matt 6:14-15

        Miksi ei kaste, eikä ehtoollinen poista syntejä, vaikka se seisoo Raamatussa useita kertoja.
        Olet vellu, ihmisuskoinen, jolle ei Raamattu ole tuttu.

        Katsotaan mikä on juttusi; Matteus 6; 12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.

        Alkuteksti; 12. Ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin me myös annamme anteeksi velallisille.
        13. Äläkä johdata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta, koska sinun on valtakunta, ja voima ja ylistys, aina ja iankaikkisesti.'

        Tässä on kysymys ihmisten välisistä kiistoista, ei synnistä, sitä ei edes mainita jakeissa.

        Tätähän vellut käyttävät, kun heidän keskenään omat "kusettavat" tosiaan, niin ne voidaan sopia keksinään, mutta yleensä se menee niin, että kumpi kerkeää ensin kertomaan asian puhvelille, jää toinen nollille, se siellä maalikoiden seassa puhutaan syntinä, joka on vain ohje keskinäisessä ihmisten rehellisyydessä, jonka vastapainona on Vl koijaus.

        Taisi sattua omaan sääreen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi ei kaste, eikä ehtoollinen poista syntejä, vaikka se seisoo Raamatussa useita kertoja.
        Olet vellu, ihmisuskoinen, jolle ei Raamattu ole tuttu.

        Katsotaan mikä on juttusi; Matteus 6; 12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.

        Alkuteksti; 12. Ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin me myös annamme anteeksi velallisille.
        13. Äläkä johdata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta, koska sinun on valtakunta, ja voima ja ylistys, aina ja iankaikkisesti.'

        Tässä on kysymys ihmisten välisistä kiistoista, ei synnistä, sitä ei edes mainita jakeissa.

        Tätähän vellut käyttävät, kun heidän keskenään omat "kusettavat" tosiaan, niin ne voidaan sopia keksinään, mutta yleensä se menee niin, että kumpi kerkeää ensin kertomaan asian puhvelille, jää toinen nollille, se siellä maalikoiden seassa puhutaan syntinä, joka on vain ohje keskinäisessä ihmisten rehellisyydessä, jonka vastapainona on Vl koijaus.

        Taisi sattua omaan sääreen.

        Olet Pinnasänky samoilla linjoilla kuin vellut ja kirkko. Ehtoollinen on Jeesuksen kuoleman muistonvietto ja kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        Vai menetkö ehtoolliselle ja siellä syntisi sujotetaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet Pinnasänky samoilla linjoilla kuin vellut ja kirkko. Ehtoollinen on Jeesuksen kuoleman muistonvietto ja kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta.
        Vai menetkö ehtoolliselle ja siellä syntisi sujotetaan?

        Minä jaa ehtoollista, joten tunnen asian.
        Sinulta jäi upotuskaste kommentoimatta, jossa mm saa Pyhän Hengen ja sitä kautta armolahjoja, ja mikä tärkeää, synnit alkuelämässä anteeksi.

        Linjani poikkeaa Lut kirkosta ja SRK;sta selvästi.
        En jaa ihmisille syntejä anteeksi teologinakaan, ja peräänkuulutan sen, milloin Vellut ja Luterilaiset (Vaikka Luther viimeisillään oli aikuiskasteen puolestapuhuja) on mennyt kasteelle?

        >Missä Raamatussa kerrotaan kasteen omantunnonliitosta.

        Älä pane minun suuhun pakanallisia asioita. Tarkkuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jussi jeesustelee, saanut yliannoksen vierasta jeesusta.

        Kuka oletkin, mutta tyhmä. Kommentoi asiaa. älä kirjoittajaa.


    • Anonyymi

      EI ihminen pitkiä aikoja osaa näytellä uskovaisuuttaan, ajan kanssa tulee ilmi asiat, miten ne ovat !
      Usein se "sana alkaa kiertää", ehkä puhujien joukosta voi erottua se miten saarna muuttuu, niin silloin "lampaat alkavat määkiä", seurapenkissä, kun huomaavat eroavaisuuden ! Jossain paikkakunnalla oli ns. vieras pappi puhumassa, niin nuoriso alkoin kyselemään, miten tuo puhuja saarnaa tuolla tavoin ?
      Jonkun ajan kuluttua se sitten tiedettiin, että "vikaan mennyt" saarnojen sisältö ja muukin elämän tyyli tuolta ihmiseltä.
      "Liika viisaus" tekee tehtävänsä ja opin käsitys eriää, joskus kirkkokuntakin muuttuu ! Nyt eletään "eriytyvää" aikaa, mitä seuraavaksi, sen näyttää aika !
      Inhimillistä on ihmisen lankeaminen joskus, mutta se ylös nousu voi viedä aikaa, jos ollenkaan nousee ?!... ....

      • Anonyymi

        Kyllä osa on näytellyt ihan kuolinvuoteelle asti ja ei ole enää rauhaa saanut vaikka kuin on evankeliumia saarnattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä osa on näytellyt ihan kuolinvuoteelle asti ja ei ole enää rauhaa saanut vaikka kuin on evankeliumia saarnattu.

        Muistan erään ei niin kovin kauan sitten kuulemani nettisaarnan asiasisältöä, jossa puhuja /pappi puhui mm. periksiantamattomista oikeassaolijoista mutta että kyllä he kuitenkin ovat nöyriä, niin nöyriä, että viimeistään kuolinvuoteella he tekevät parannuksen. Olihan outo puhe. Kait sen nöyryyden voi sitten näinkin tulkita?


      • Anna minulle viisautta, - mikä on kirkkolaki?? Raamatussa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Anna minulle viisautta, - mikä on kirkkolaki?? Raamatussa.

        Sekin on vellujen keksintöä. Mutta mitäpä muuta heiltä voi odottaa kuin epäraamatullista höpötystä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on vellujen keksintöä. Mutta mitäpä muuta heiltä voi odottaa kuin epäraamatullista höpötystä

        Aika pitkälle totta, on ajautunut täysin ihmis-/ lihan uskoon.


    • Anonyymi

      Joka tietoisesti elää synnissä, ei hänellä ole elävä usko sydämellä. Mutta sellaista ihmistä ei ole eikä tule joka ei joutuisi syntiin. Yksinkertaistettuna sen voisi sanoa olevan sama kuin laihduttaminen🤭Vakaan elämäntaparemontinkin tehnyt saattaa yllättää itsensä keksipurkilta. Vaikka ei sitä haluaisi ja haluaa taistella mielihalujaan vastaan. Mutta ruokavalioon voi taas palata uudelleen ja muut kannustavat että ei lankeemus haittaa, eikä sen takia kannata heittää terveellistä elämäntapamuutosta kokonaan vaan jatkaa uudelleen taistellen herkkuja vastaan😋

      • Huomio!, "Joka tietoisesti elää synnissä, ei hänellä ole elävä usko sydämellä."
        Joka uskoo johonkin ilman agendaa, Hän ei usko mihinkään, kun ehkä lahkoonsa.


    • Anonyymi

      Minä kuuntelen iskelmämusiikkia ja katselen tv:tä, käyn kirkossa, oikeastaan olen romuttanut koko SRK:n syntilistan.

      Syntinä enää pidän lähimmäistä kohtaan tehdyt synnit.

      • Anonyymi

        "Syntinä enää pidän lähimmäistä kohtaan tehdyt synnit."

        Tämä edellä oleva on täällä elämässä ehdottomasti tärkein asia. Ja toisen loukkaaminen ei ole mikään yleisestä saarnasta tai kolmannelta osapuolelta anteeksipyydettävä asia, vaan väärintekijän velvollisuus on tunnustaa asia sille, jota asia koskee. Kierolle valehtelijalle Jumala ei kuitenkaan anna anteeksi vaikka väärintekijä kuinka kuluttaisi seurapenkkejä ja uskottelisi itselleen korjanneensa tekonsa.


    • Anonyymi

      Voisiko olla niin että eri ihmiset pitävät eri asioita syntinä? Kyse siis lähinnä helmasynneistä. Jos on halu uskoa synnit anteeksi, on kyllä minun mielestäni uskovainen.

      • Anonyymi

        Mikä on helmasynti, en ole löytänyt sellaista raamatusta, taitaa olla SRK:n syntilistasta sekin.

        Ei ole mitään muuta syntiä, kuin rikkomus lähimmäistä kohtaan. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on helmasynti, en ole löytänyt sellaista raamatusta, taitaa olla SRK:n syntilistasta sekin.

        Ei ole mitään muuta syntiä, kuin rikkomus lähimmäistä kohtaan. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.

        Onko se sitä, että naisilla on liian lyhyen helmat? Tai että helmat nousevat liian helposti...?


      • Anonyymi

        "Jos on halu uskoa synnit anteeksi, on kyllä minun mielestäni uskovainen."

        Ei toista /lähimmäistä kohtaan tehtyä vääryyttä voi vain sisimmässään uskoa anteeksi. Vääryys vaatii myöntämistä, tunnustamista/ selvittämistä, katumista, anteeksi pyytämistä ja tapauksesta riippuen niin laajasti kuin vääryys on levinnyt ja mahdollisten korvausten maksamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos on halu uskoa synnit anteeksi, on kyllä minun mielestäni uskovainen."

        Ei toista /lähimmäistä kohtaan tehtyä vääryyttä voi vain sisimmässään uskoa anteeksi. Vääryys vaatii myöntämistä, tunnustamista/ selvittämistä, katumista, anteeksi pyytämistä ja tapauksesta riippuen niin laajasti kuin vääryys on levinnyt ja mahdollisten korvausten maksamista.

        Lestoilla on omat fraasit kuten uskoa synnit anteeksi. Mihin hän uskoo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on helmasynti, en ole löytänyt sellaista raamatusta, taitaa olla SRK:n syntilistasta sekin.

        Ei ole mitään muuta syntiä, kuin rikkomus lähimmäistä kohtaan. Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi.

        Käsitykseni mukaan helmasynti tarkoittaa sitä, että toistaa saman synnin/teon, tms. aina uudelleen ja uudelleen.

        Epärehellinen kieroilija voi tulkita asian niin, että kun olen luonteeltani toisista seläntakana pahaa puhuva juoruilija, sehän on minun helmasyntini ja voin sen aina seurapenkissä käydä uskomassa anteeksi helmasyntinä. Eli henkilöllä ei ole omatuntoa toista kohtaan tehdyistä vääristä puheistaan ja teoistaan, vaan siinä hänellä on porsaanreikänä kaiken kattava helmasynti. Monesti olen miettinyt, että voiko kyläluuta olla koskaan uskovainen. Hehän tuskin edes muistavat, mitä tuli suustaan päätettyä ja/tai kysyttäessä ja kiinnijoutuessaan valehtelevat päin naamaa eivätkä muka tiedä levittämistään juoruista/asiasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan helmasynti tarkoittaa sitä, että toistaa saman synnin/teon, tms. aina uudelleen ja uudelleen.

        Epärehellinen kieroilija voi tulkita asian niin, että kun olen luonteeltani toisista seläntakana pahaa puhuva juoruilija, sehän on minun helmasyntini ja voin sen aina seurapenkissä käydä uskomassa anteeksi helmasyntinä. Eli henkilöllä ei ole omatuntoa toista kohtaan tehdyistä vääristä puheistaan ja teoistaan, vaan siinä hänellä on porsaanreikänä kaiken kattava helmasynti. Monesti olen miettinyt, että voiko kyläluuta olla koskaan uskovainen. Hehän tuskin edes muistavat, mitä tuli suustaan päätettyä ja/tai kysyttäessä ja kiinnijoutuessaan valehtelevat päin naamaa eivätkä muka tiedä levittämistään juoruista/asiasta mitään.

        "Epärehellinen kieroilija voi tulkita asian niin, että kun olen luonteeltani toisista seläntakana pahaa puhuva juoruilija, sehän on minun helmasyntini ja voin sen aina seurapenkissä käydä uskomassa anteeksi helmasyntinä. "

        Eikö tällainen /näin käyttäytyvä ole ilman omatuntoa elävä luopio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Epärehellinen kieroilija voi tulkita asian niin, että kun olen luonteeltani toisista seläntakana pahaa puhuva juoruilija, sehän on minun helmasyntini ja voin sen aina seurapenkissä käydä uskomassa anteeksi helmasyntinä. "

        Eikö tällainen /näin käyttäytyvä ole ilman omatuntoa elävä luopio?

        "Eikö tällainen /näin käyttäytyvä ole ilman omatuntoa elävä luopio?"

        Psykopaatti on ihminen vailla omaatuntoa. Pahuus on psykopaatin ydin


    • Anonyymi

      Koko lahkohan on viritetty tekemään rahaa ja kasvattaan maallista valtaa. Ei siellä ole oikeasti uskovia juurikaan.

    • Anonyymi

      Synti on jo siinä, ettei mies ja nainen ole vielä tulleet yhdeksi ihmisessä. Jeesuksen vuorisaarna(Matt.5.).

    • Anonyymi

      milloinka veeällät oppii Raamatun totuuden että siellä ei kukaan usko syntejään anteeksi.

      voiko se olla niin vaikeaa, että se on lestalaisten ikioma peräkamarissa keksitty fraasi jolla penkkiläisiä sidotaan systeemin orjuuteen.

      oliko se vaikeaa, miten oli?

      synnit tunnustetaan Jeesukselle ja hylätään, näin luemme Raamatusta.

      ei niitä naapurin lestataunolle tunnusteta koska höän on ainakin yhtä viheiliäinen kuin se tunnustajakin.

      • Anonyymi

        Olet siis tehnyt jotakin häpeällistä, koska et uskalla tunnustaa niitä toiselle ihmiselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis tehnyt jotakin häpeällistä, koska et uskalla tunnustaa niitä toiselle ihmiselle?

        Kerroppas miksi synnit pitäisi kertoa toiselle syntiselle? Miksi ja mikä merkitys sillä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas miksi synnit pitäisi kertoa toiselle syntiselle? Miksi ja mikä merkitys sillä on?

        no se tauno sitten julistaa ne anteeksi !

        Mihin tarvittiin Jeesusta, kuka kertoo!


    • Anonyymi

      Mutta ne taunot ovat Jumalaakin ylempänä 😃

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe