Onko täys pommi vai uskaltaako hommata?
Kokemuksia 530 G20 hybridistä
39
2509
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoitin G30 :D
- Anonyymi
Muutamalla duunikaverilla on moiset, eipä ole mitään huolia vielä ollut.
Itse tosin tykkään enemmän 530d:stä, harmi kun ei enää saatavilla. - Anonyymi
Mitä tarkoitat pommilla? Tuskin se tielle jättää, mutta tulevaisuudessa huolto- ja korjauskulut tulee olemaan isot, kuten tuon kokoluokan saksalais-autossa voi odottaa.
Toisaalta, jos on valmis laittamaan autoonsa 30.000 euroa tai enemmän, ei mahdollinen 3.000 euron vuosittainen huolto- ja korjauskulu pitäisi enää olla mikään mahdoton asia hoidettavaksi.- Anonyymi
Nyt taisit hieman heittää lapinlisää noihin kuluihin, toki en ko.hybridimallista tiedä, mutta esim kuutosdieselillä pääsääntöisesti remppoja ei tule ennen 300tkm ajomäärää.
Mahdollista se tottakai aina on, niinkuin kaikissa muissakin autoissa, ja mitä enemmän varusteita(niinkuin näissä usein on), sen enemmän mahdollisia vikakohteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt taisit hieman heittää lapinlisää noihin kuluihin, toki en ko.hybridimallista tiedä, mutta esim kuutosdieselillä pääsääntöisesti remppoja ei tule ennen 300tkm ajomäärää.
Mahdollista se tottakai aina on, niinkuin kaikissa muissakin autoissa, ja mitä enemmän varusteita(niinkuin näissä usein on), sen enemmän mahdollisia vikakohteita.No juuri tuota tarkoitin että se on mahdollista.
Mitä kalliimpi ja teknisempi tuote on kyseessä, sen potentiaalisempaa on eurojen lentäminen pesästään.
Kuutosdieselillä ehkä pääsee, mutta onhan siinäkin jakopää ongelmaa ollut.
Pelkkä rengassarja maksaa likemmä 1000 euroa, jos LED etuvalo vioittuu, hinta on 2200 euroa / kpl jne.
Yllättäviä kustannuksia voi tulla helpostikin.
Ja se arvonalennus... heitän hihasta että 5000 euroa ekana vuotena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt taisit hieman heittää lapinlisää noihin kuluihin, toki en ko.hybridimallista tiedä, mutta esim kuutosdieselillä pääsääntöisesti remppoja ei tule ennen 300tkm ajomäärää.
Mahdollista se tottakai aina on, niinkuin kaikissa muissakin autoissa, ja mitä enemmän varusteita(niinkuin näissä usein on), sen enemmän mahdollisia vikakohteita.Kyllä tulee varmuudella remontteja ennen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tulee varmuudella remontteja ennen.
Varmuudella joo🤣
Tosi tietäjä olet näemmä.
Edellisessä bemarissa 340tkm taulussa kun myin, ei ikinä mitään muuta vikaa kuin dpf tukkeutuminen.
Alustassa kaikki alkuperäistä, pl alustasarja.
Laturi, startti, turbo alkuperäisiä.
Nahkasisusta edelleen virheetön.
Vaihteisto alkuperäinen, toki öljyjä vaihdettu.
Moottorissa ei ikinä mitään vikoja, edes ketjussa.
Ei kolinoita tai kitinää missään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmuudella joo🤣
Tosi tietäjä olet näemmä.
Edellisessä bemarissa 340tkm taulussa kun myin, ei ikinä mitään muuta vikaa kuin dpf tukkeutuminen.
Alustassa kaikki alkuperäistä, pl alustasarja.
Laturi, startti, turbo alkuperäisiä.
Nahkasisusta edelleen virheetön.
Vaihteisto alkuperäinen, toki öljyjä vaihdettu.
Moottorissa ei ikinä mitään vikoja, edes ketjussa.
Ei kolinoita tai kitinää missään."Edellisessä bemarissa "
Niinno... tässä ketjussahan on kyse eksoottisesta hybidistä ja epäilen vahvasti että autosi ei ollut tuollainen, joten et voi sinäkään tietää. - Anonyymi
Mitkä ihmeen 3000 euron vuosittaiset huoltokulut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä ihmeen 3000 euron vuosittaiset huoltokulut?
Se oli huolto- ja korjauskulut.
Korjauskulut tulee tuon hintaluokan autolle helpostikin tuollaiseksi. Ei tarvi tulla kuin naarmu kylkeen niin auto kiikutetaan maalarille, pitäähän premium olla tiptop kunnossa koko ajan.
Kiveniskemä tuulilasiin ja olet 1000 euroa köyhempi. Jänis mätkähtää auton keulaan ja umpio vioittuu, 2200 euroa. Renkaisiin menee vuosittain se 500 euroa minimissään.
Jossakin vaiheessa tulee vikakoodeja tai moottorin jakopää alkaa rapisemaan. Arvoitus on, että montako tuhatta menee.
Tiedän, ei noi kaikki arvat osu kohdalle, mutta osuessaan saattaa olla naama kaksinkerroin.
Jos ajat 20tkm vuodessa niin kustannukset on luokkaa 1000 euroa / kk. Halpaa kuin saippua vai miten sitä sanotaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli huolto- ja korjauskulut.
Korjauskulut tulee tuon hintaluokan autolle helpostikin tuollaiseksi. Ei tarvi tulla kuin naarmu kylkeen niin auto kiikutetaan maalarille, pitäähän premium olla tiptop kunnossa koko ajan.
Kiveniskemä tuulilasiin ja olet 1000 euroa köyhempi. Jänis mätkähtää auton keulaan ja umpio vioittuu, 2200 euroa. Renkaisiin menee vuosittain se 500 euroa minimissään.
Jossakin vaiheessa tulee vikakoodeja tai moottorin jakopää alkaa rapisemaan. Arvoitus on, että montako tuhatta menee.
Tiedän, ei noi kaikki arvat osu kohdalle, mutta osuessaan saattaa olla naama kaksinkerroin.
Jos ajat 20tkm vuodessa niin kustannukset on luokkaa 1000 euroa / kk. Halpaa kuin saippua vai miten sitä sanotaan.Naarmu kylkeen, vakuutuksesta.
Kiveniskemä tuulilasiin, lasivakuutuksesta.
Keula ja umpio törmäyksessa, kasko/eläinvahinkovakuutuksesta.
Renkaisiin vuosittain 500??? Ei varmasti mene 20 tkm vuosittaisella ajosuoritteella.
Kustannukset 1000 euroa /kk/1666 km ajolla???
Suoraan sanottuna, ei taida taskulaskin olla hallussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naarmu kylkeen, vakuutuksesta.
Kiveniskemä tuulilasiin, lasivakuutuksesta.
Keula ja umpio törmäyksessa, kasko/eläinvahinkovakuutuksesta.
Renkaisiin vuosittain 500??? Ei varmasti mene 20 tkm vuosittaisella ajosuoritteella.
Kustannukset 1000 euroa /kk/1666 km ajolla???
Suoraan sanottuna, ei taida taskulaskin olla hallussa.Köh köh, unohdit "näppärästi" arvonalennuksen ja pääomakulut....
Ja maksaa ne vakuutuksetkin. rengassarja kestää sen 40tkm ajon tuollaisessa raskaassa ja "tehokkaassa" autossa, sarja maksaa 1000 euroa. Eikös tuosta tule 500 / vuosi.
20tkm ajo vuodessa:
-polttoainekulut 2400 euroa (laskettu 6 litran kulutuksen mukaan)
-vakuutukset 1500 euroa
-käyttömaksu 200 euroa
-arvonalennus 5000 euroa
-huollot 700 euroa
-renkaat 500 euroa
-auton pesu kerran kahdessa viikossa 400 euroa
Olet oikeassa, laskimen ei ollut hallinnassa, tuosta tulee vain 892 euroa / kk. Tosin tuohon voisi vielä lisätä kuluja joita en huomioinut, kuten satunnainen ja yllättävä vika (kyllä, BMW:kin vikaantuu joskus) ja vaikkapa vakuutukseen laittamiesi vahinkojen omavastuuksia.
Nythän tuo näyttää suorastaan edulliselta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köh köh, unohdit "näppärästi" arvonalennuksen ja pääomakulut....
Ja maksaa ne vakuutuksetkin. rengassarja kestää sen 40tkm ajon tuollaisessa raskaassa ja "tehokkaassa" autossa, sarja maksaa 1000 euroa. Eikös tuosta tule 500 / vuosi.
20tkm ajo vuodessa:
-polttoainekulut 2400 euroa (laskettu 6 litran kulutuksen mukaan)
-vakuutukset 1500 euroa
-käyttömaksu 200 euroa
-arvonalennus 5000 euroa
-huollot 700 euroa
-renkaat 500 euroa
-auton pesu kerran kahdessa viikossa 400 euroa
Olet oikeassa, laskimen ei ollut hallinnassa, tuosta tulee vain 892 euroa / kk. Tosin tuohon voisi vielä lisätä kuluja joita en huomioinut, kuten satunnainen ja yllättävä vika (kyllä, BMW:kin vikaantuu joskus) ja vaikkapa vakuutukseen laittamiesi vahinkojen omavastuuksia.
Nythän tuo näyttää suorastaan edulliselta.Erittäin hyvä laskelma. Jösses miten on auton pitäminen Suomessa kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köh köh, unohdit "näppärästi" arvonalennuksen ja pääomakulut....
Ja maksaa ne vakuutuksetkin. rengassarja kestää sen 40tkm ajon tuollaisessa raskaassa ja "tehokkaassa" autossa, sarja maksaa 1000 euroa. Eikös tuosta tule 500 / vuosi.
20tkm ajo vuodessa:
-polttoainekulut 2400 euroa (laskettu 6 litran kulutuksen mukaan)
-vakuutukset 1500 euroa
-käyttömaksu 200 euroa
-arvonalennus 5000 euroa
-huollot 700 euroa
-renkaat 500 euroa
-auton pesu kerran kahdessa viikossa 400 euroa
Olet oikeassa, laskimen ei ollut hallinnassa, tuosta tulee vain 892 euroa / kk. Tosin tuohon voisi vielä lisätä kuluja joita en huomioinut, kuten satunnainen ja yllättävä vika (kyllä, BMW:kin vikaantuu joskus) ja vaikkapa vakuutukseen laittamiesi vahinkojen omavastuuksia.
Nythän tuo näyttää suorastaan edulliselta.Sori. Mulle ei tullut mieleenikään, että sä otat noi kaikki kulut mukaan laskelmissasi, jotka tulevat luonnollisesti jokaiseen muunkin merkkiseen autoon. Ei kait nuo pakolliset kulut BMW:n vika ole. Toisekseen, noi naarmuuntumiset yms, kuuluvat luokkaan, jos tule maailmanloppu, jos jne, "josseja" tässä maailmassa riittää.
Mukavia kilometrejä ja hyvää talvenodotusta.
T. Tyytyväinen BMW/Audin omistaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori. Mulle ei tullut mieleenikään, että sä otat noi kaikki kulut mukaan laskelmissasi, jotka tulevat luonnollisesti jokaiseen muunkin merkkiseen autoon. Ei kait nuo pakolliset kulut BMW:n vika ole. Toisekseen, noi naarmuuntumiset yms, kuuluvat luokkaan, jos tule maailmanloppu, jos jne, "josseja" tässä maailmassa riittää.
Mukavia kilometrejä ja hyvää talvenodotusta.
T. Tyytyväinen BMW/Audin omistaja.No tottakai arvonalennus kuuluu kuluihin mukaan, kuten kaikissa autoissa.
Suurin osa omistajista taitaa mennä laput silmillä ja unohtaa niiden olemassaolon, vaikka se on tuon hintatason autossa SUURIN menoerä.
Se on mielestäni joko itselleen valehtelua tai sitten tyhmyyttä.
"sä otat noi kaikki kulut mukaan laskelmissasi, jotka tulevat luonnollisesti jokaiseen muunkin merkkiseen autoon."
Tuleehan kaikkiin autoihin polttoainekulut ja vakuutusmaksut ja huollot ja korjaukset, miksi tuo suurin menoerä pitäisi jättää pois? Vai mitä mielestäsi olisi ollut asiallista laskea BMW-kuluihin?
Jos jätetään pois ne kulut mitkä tulee luonnollisesti kaikkiin muihinkin autoihin niin silloinhan tuolla BMW:llä ajaminen on ilmaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tottakai arvonalennus kuuluu kuluihin mukaan, kuten kaikissa autoissa.
Suurin osa omistajista taitaa mennä laput silmillä ja unohtaa niiden olemassaolon, vaikka se on tuon hintatason autossa SUURIN menoerä.
Se on mielestäni joko itselleen valehtelua tai sitten tyhmyyttä.
"sä otat noi kaikki kulut mukaan laskelmissasi, jotka tulevat luonnollisesti jokaiseen muunkin merkkiseen autoon."
Tuleehan kaikkiin autoihin polttoainekulut ja vakuutusmaksut ja huollot ja korjaukset, miksi tuo suurin menoerä pitäisi jättää pois? Vai mitä mielestäsi olisi ollut asiallista laskea BMW-kuluihin?
Jos jätetään pois ne kulut mitkä tulee luonnollisesti kaikkiin muihinkin autoihin niin silloinhan tuolla BMW:llä ajaminen on ilmaista.Eikö tässä väitelty vuosittaisista 3000€ huolto- ja korjauskuluista, eikä mistään muusta?
Ja yhtäkkiä lasketaankin autoilun kokonaiskustannuksia:D
Jos huoltoväli on 30tkm, ei kyllä 20tkm välein 700€ maksa huollot.
Kukaan tuskin yllättyy, että autoilu ylipäätään on kallista Suomessa.
Kukaan tuskin yllättyy siitäkään, että halvimmat kilometrit saavutettaisiin ns tonnin pommilla, vertaa mihin tahansa uudempaan autoon.
Kukaan tuskin yllättyy, että siitä huolimatta kaikki eivät halua tonnin pommeilla ajaa, jos rahaa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tässä väitelty vuosittaisista 3000€ huolto- ja korjauskuluista, eikä mistään muusta?
Ja yhtäkkiä lasketaankin autoilun kokonaiskustannuksia:D
Jos huoltoväli on 30tkm, ei kyllä 20tkm välein 700€ maksa huollot.
Kukaan tuskin yllättyy, että autoilu ylipäätään on kallista Suomessa.
Kukaan tuskin yllättyy siitäkään, että halvimmat kilometrit saavutettaisiin ns tonnin pommilla, vertaa mihin tahansa uudempaan autoon.
Kukaan tuskin yllättyy, että siitä huolimatta kaikki eivät halua tonnin pommeilla ajaa, jos rahaa on."Eikö tässä väitelty vuosittaisista 3000€ huolto- ja korjauskuluista, eikä mistään muusta?"
Eikai tässä suoranaisesti väitelty mistään. Ajatuksia on tuotu lähinnä esille.
Bemarissa ei ilmeisesti mitenkään voi olla vuosittaisia 3000 euron huolto- ja korjauskustannuksia, kaikki mahdolliset skenaariot on blokattu kaikilla mahdollisilla vakuutuksilla. Tuulilasi- maalipinta- jakopää- jakolaatikko- hybridiakku- umpiovakuutuksilla.
Niin eikö tuossa kohdassa voi alkaa kaivamaan esille kokonaiskustannuksia siitä, miten paljon tuollaisen häkkyrän ylläpito, korjaamoiden tai vakuutusten kautta jää maksamaan.
"Jos huoltoväli on 30tkm, ei kyllä 20tkm välein 700€ maksa huollot."
Eli huollossa katsotaan vararenkaan paikkapullon päiväys, vaihdetaan tuulilasinpyyhkimet ja öljyt, mutta mitään vikaa, ei pienintäkään, varsinaisen huolto-ohjelman ulkopuolella ei voi tulla?
Pakko se on alkaa uskomaan että BMW on autojen aatelia, niin monta Mr Anonyymiä on sen nyt todistanut.
Sinänsä outoa että enemmän asiapitoisella merkkipalstalla löytyy ihan isommin etsimättä useidenkin autoissa 4000 euron korjauksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikö tässä väitelty vuosittaisista 3000€ huolto- ja korjauskuluista, eikä mistään muusta?"
Eikai tässä suoranaisesti väitelty mistään. Ajatuksia on tuotu lähinnä esille.
Bemarissa ei ilmeisesti mitenkään voi olla vuosittaisia 3000 euron huolto- ja korjauskustannuksia, kaikki mahdolliset skenaariot on blokattu kaikilla mahdollisilla vakuutuksilla. Tuulilasi- maalipinta- jakopää- jakolaatikko- hybridiakku- umpiovakuutuksilla.
Niin eikö tuossa kohdassa voi alkaa kaivamaan esille kokonaiskustannuksia siitä, miten paljon tuollaisen häkkyrän ylläpito, korjaamoiden tai vakuutusten kautta jää maksamaan.
"Jos huoltoväli on 30tkm, ei kyllä 20tkm välein 700€ maksa huollot."
Eli huollossa katsotaan vararenkaan paikkapullon päiväys, vaihdetaan tuulilasinpyyhkimet ja öljyt, mutta mitään vikaa, ei pienintäkään, varsinaisen huolto-ohjelman ulkopuolella ei voi tulla?
Pakko se on alkaa uskomaan että BMW on autojen aatelia, niin monta Mr Anonyymiä on sen nyt todistanut.
Sinänsä outoa että enemmän asiapitoisella merkkipalstalla löytyy ihan isommin etsimättä useidenkin autoissa 4000 euron korjauksia.Löytyy toki myös kalliita korjauksia, ihan niinkuin voi löytyä kaikkien muiden merkkien kohdaltakin.
Harvinaisempaa se silti on, varsinkin uudehkossa alle 200tkm ajetuissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy toki myös kalliita korjauksia, ihan niinkuin voi löytyä kaikkien muiden merkkien kohdaltakin.
Harvinaisempaa se silti on, varsinkin uudehkossa alle 200tkm ajetuissa.En tiedä onko se harvinaista vaiko ei, mutta työkaverin diesel-BMW imaisi imusarjan läpät sisäänsä juuri takuuajan loputtua.
Kuutos-dieselin vaihto merkkiliikkeessä maksoi 16t euroa.
Itse olisin vienyt pienemmälle pajalle ja pyytänyt katsomaan että voiko sitä korjata muuten kuin vaihtamalla uusi moottori, mutta hän teki oman valintansa.
Ei ollut ajettu 200tkm, liekö edes 100tkm. Eikä ollut keksitty tarina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy toki myös kalliita korjauksia, ihan niinkuin voi löytyä kaikkien muiden merkkien kohdaltakin.
Harvinaisempaa se silti on, varsinkin uudehkossa alle 200tkm ajetuissa.Kyllä niitä korjataan niitä uudempiakin, muutama lainaus BMW forumilta:
Eipä ole itsellä kovin ruusuiset kokemukset 40e:stä. Auto on vuosimallia 2016 ja ollut käytössä noin 10 kuukautta (nyt mittarissa 130tkm), jona aikana hajonnut jakovaihteisto ja hybridijärjetelmän ohjausyksikkö (SME-moduuli). Jälkimmäisen korjaus maksaa noin 3000 euroa, että aika syvältä saa jo taskua kaivella.
Ittellä kyllä meni maku hybridiin. Vm 2016 ajettu 70000km ja viisi akku modulia hajos.
BMW kyllä laittoi takuuseen uudet mutta luotto meni.
Mulla oli kanssa suurin piirtein noilla (70t) kilometreillä 4 modulia heikossa hapessa, ja kaikki (6 kpl) vaihdettiin takuuseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tottakai arvonalennus kuuluu kuluihin mukaan, kuten kaikissa autoissa.
Suurin osa omistajista taitaa mennä laput silmillä ja unohtaa niiden olemassaolon, vaikka se on tuon hintatason autossa SUURIN menoerä.
Se on mielestäni joko itselleen valehtelua tai sitten tyhmyyttä.
"sä otat noi kaikki kulut mukaan laskelmissasi, jotka tulevat luonnollisesti jokaiseen muunkin merkkiseen autoon."
Tuleehan kaikkiin autoihin polttoainekulut ja vakuutusmaksut ja huollot ja korjaukset, miksi tuo suurin menoerä pitäisi jättää pois? Vai mitä mielestäsi olisi ollut asiallista laskea BMW-kuluihin?
Jos jätetään pois ne kulut mitkä tulee luonnollisesti kaikkiin muihinkin autoihin niin silloinhan tuolla BMW:llä ajaminen on ilmaista.Mene ihan alkuun. Mieti rauhassa mitä aloittaja kirjoittaa. Hän tarkoittaa käyttökokemuksia sekä onko auto pommi (kestääkö). Siitä sitten melko alussa aletaan menemään aiheesta sivuun kuvitteellisine tuhansien eurojen korjauskuluineen josta sinä sitten päädyt arvonalenemiin, vakuutusmaksuihin, polttoainekuluihin, pääomakuluihin jne. Vaikka en ole aloittaja, niin itse ainakin ymmärrän täysin mitä hän aloituksellaan haki, ellei sitten ole itse provoilija ja ala vastailemaan itselleen, heh heh ja köh köh, näppärää tosiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene ihan alkuun. Mieti rauhassa mitä aloittaja kirjoittaa. Hän tarkoittaa käyttökokemuksia sekä onko auto pommi (kestääkö). Siitä sitten melko alussa aletaan menemään aiheesta sivuun kuvitteellisine tuhansien eurojen korjauskuluineen josta sinä sitten päädyt arvonalenemiin, vakuutusmaksuihin, polttoainekuluihin, pääomakuluihin jne. Vaikka en ole aloittaja, niin itse ainakin ymmärrän täysin mitä hän aloituksellaan haki, ellei sitten ole itse provoilija ja ala vastailemaan itselleen, heh heh ja köh köh, näppärää tosiaan.
Katso suomi24:n ketjuja ja mieti, keskustellaanko niissä aiheesta vaiko jostakin muusta, mitä ensimmäisessä viestissä sanottiin.
Jos nyt sinua noin paljon hermostuttaa se, että joku sanoo ääneen että tuollaisen auton ylläpitäminen maksaa luokkaa 1000 euroa kuukaudessa niin saat toki hermostua.
Kyllä tähän mahtuu sitä pommikeskusteluakin ihan niin paljon kuin joku haluaa kirjoittaa, minä kannoin oman osani tähän keskusteluun, asian vierestä tai ei.
Oliko sinulla kokemuksia siis tuosta kyseisestä autosta, onko se pommi vaiko ei. Kun olet noin huolestunut aiheessa pysymisestä, kannattaisi edes itse noudattaa omia ohjeistuksiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso suomi24:n ketjuja ja mieti, keskustellaanko niissä aiheesta vaiko jostakin muusta, mitä ensimmäisessä viestissä sanottiin.
Jos nyt sinua noin paljon hermostuttaa se, että joku sanoo ääneen että tuollaisen auton ylläpitäminen maksaa luokkaa 1000 euroa kuukaudessa niin saat toki hermostua.
Kyllä tähän mahtuu sitä pommikeskusteluakin ihan niin paljon kuin joku haluaa kirjoittaa, minä kannoin oman osani tähän keskusteluun, asian vierestä tai ei.
Oliko sinulla kokemuksia siis tuosta kyseisestä autosta, onko se pommi vaiko ei. Kun olet noin huolestunut aiheessa pysymisestä, kannattaisi edes itse noudattaa omia ohjeistuksiaan.Köh ja Köh. Saat vastailla omaan aloitukseesi vaikka loppuelämän, ei liikuta oikeita premium BMW:llä ajavia. Ovela veto, mutta äärimmäisen nolo ja varsinkin läpinäkyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köh ja Köh. Saat vastailla omaan aloitukseesi vaikka loppuelämän, ei liikuta oikeita premium BMW:llä ajavia. Ovela veto, mutta äärimmäisen nolo ja varsinkin läpinäkyvä.
Ok, kiinni jäin.sori.
Mut hyvä oli yritys, eikö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, kiinni jäin.sori.
Mut hyvä oli yritys, eikö.Ihan ok. Meinasin mennä halpaan ja alkaa kinastelemaan olemattomista, mutta jotenkin oli niin paljon selkeää provoa, että alkoi haisemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tässä väitelty vuosittaisista 3000€ huolto- ja korjauskuluista, eikä mistään muusta?
Ja yhtäkkiä lasketaankin autoilun kokonaiskustannuksia:D
Jos huoltoväli on 30tkm, ei kyllä 20tkm välein 700€ maksa huollot.
Kukaan tuskin yllättyy, että autoilu ylipäätään on kallista Suomessa.
Kukaan tuskin yllättyy siitäkään, että halvimmat kilometrit saavutettaisiin ns tonnin pommilla, vertaa mihin tahansa uudempaan autoon.
Kukaan tuskin yllättyy, että siitä huolimatta kaikki eivät halua tonnin pommeilla ajaa, jos rahaa on.No kyllä noi huollot tehdään vuosittain. Jos ajat 10 000 vuodessa tai 20 000 vuodessa. Jos ajat 40 000 vuodessa niin sitten se on se 30 0000
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä noi huollot tehdään vuosittain. Jos ajat 10 000 vuodessa tai 20 000 vuodessa. Jos ajat 40 000 vuodessa niin sitten se on se 30 0000
Huoltoväli 30 000/2 vuotta, kumpi ensin täyttyy. Toista se on terojen tuhnuissa 15-20 000/vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä ihmeen 3000 euron vuosittaiset huoltokulut?
Ihan sattumalta tuli youtubessa vastaan, kaveri oli ostanut edullisen BMW:n ja miten kävikään korjauskulujen kanssa:
https://www.youtube.com/watch?v=sHKaB7RZ9Wg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köh köh, unohdit "näppärästi" arvonalennuksen ja pääomakulut....
Ja maksaa ne vakuutuksetkin. rengassarja kestää sen 40tkm ajon tuollaisessa raskaassa ja "tehokkaassa" autossa, sarja maksaa 1000 euroa. Eikös tuosta tule 500 / vuosi.
20tkm ajo vuodessa:
-polttoainekulut 2400 euroa (laskettu 6 litran kulutuksen mukaan)
-vakuutukset 1500 euroa
-käyttömaksu 200 euroa
-arvonalennus 5000 euroa
-huollot 700 euroa
-renkaat 500 euroa
-auton pesu kerran kahdessa viikossa 400 euroa
Olet oikeassa, laskimen ei ollut hallinnassa, tuosta tulee vain 892 euroa / kk. Tosin tuohon voisi vielä lisätä kuluja joita en huomioinut, kuten satunnainen ja yllättävä vika (kyllä, BMW:kin vikaantuu joskus) ja vaikkapa vakuutukseen laittamiesi vahinkojen omavastuuksia.
Nythän tuo näyttää suorastaan edulliselta.-Kalliit on pesut jos 200 euroa / kerta.
-Itse pääsen töihin ja takaisin pelkällä sähköllä.
-Renkaita menee samanlailla kun muissakin.
-Huolto ei maksa kun vie altuutettuun liikeeseen, ei merkkiliikkeeseen.
-Käyttömaksu juuri kilpailutettuna täyskaskolla ja liikennevakuutuksella 600 / vuosi.
-Polttoainekulut 0e
- Anonyymi
Jos on 530e niin saat varautua KLE-modulin hajoamiseen, ajoakuston vaihtamiseen sekä surkeaan vaihtotarjoukseen kun yrität päästä romusta eroon myöhemmin.
Kannattaa vaihtaa pois hyvissä ajoin ennen akkutakuun umpeutumista. - Anonyymi
Kaikissa Bemarissa joissa on esim ilma-alusta niin osia joutuu vaihdattamaan että pysyy kunnossa. Kaikissa ilma-alusteisissa sama juttu että tulee kalliiksi pitkällä juoksulla jos korjautus huollossa vs jousi&iskunvaimennin.
- Anonyymi
Höpsis.
Sun tekstistä saa vaikutelman että kokoajan saa vaihdella...
Kompura ja pussit ehkä kerran auton elinikänä, iskarit abaut samanhintaiset oli ilma tai ei alustana. - Anonyymi
Ei oo 5-Sarjassa ilma alustaa ja jos on niin sitä ei ole pakko ottaa.
- Anonyymi
Baijerin nahkapöksyt on voinut laittaa ylläreitä joukkoon, siksi tuhnukka Toyota!⚽⚽
- Anonyymi
Riippuu kilometreistä ja siitä, mminkälaisee remppaan on rahkeita joko - tehdä tai maksaa. Uutenahan auto on huoleton ja aika pitkään selviät vähäisellä huollolla. Bemarit kestävät pitkään, ja ennen pitkää ne päätyvät jollekin lippispäälle joka joko romuttaa ne tai polkevat ne näännyksiin minimaalisella ylläpidolla. Älä osta lippispäältä.
- Anonyymi
Hyvin sanottu! Näitä lippispäitä nähty..
- Anonyymi
Vaihdoin bemun tojon itse tyydyttävään gs 450h ei tarvi sähkö johtojen kassa pelailla ja ei tarvi käyttää korjaamolla joka kuukausi.
- Anonyymi
Sä et Bemuista tiedä mitään.
Jatka sillä muovikipolla ajelua.
- Anonyymi
ihana muna mmmmm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851