Auttakaa, alavatsakipua ja vertaulosteessa

Anonyymi

MOIKKA! HALUAN ENSIKSI PAINOTTAA, ETTÄ MINULLA ON OLLUT SYÖMISHÄIRIÖ LÄHES 4 VUOTTA (LÄHES OLEMATON, VÄHÄ KUITUINEN RUOKAVALIO) SEKÄ AIVOLISÄKE KASVAIN, JOKA LEIKATTIIN REILU PUOLI VUOTTA SITTEN.

Lähiaikoina olen alkanut syömään enemmän kuituja. Noin 4kk sitten (heinäkuusta) lähtien minulla on ollut lähes joka vessa käynnillä verta ulosteen seassa/pinnalla. Olen käynyt paksusuolen tähystyksessä, sekä peräsuolen tähystyksessä, niissä ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa. Minulla on alkanut muutamia päiviä sitten alavatsakivut, aluksi luulin että ne johtuivat ilmeisesti vanhaksi menneestä puurosta jota söin. Mutta silti alavatsakivut ovat sen jälkeen jatkuneet ja niitä on ollut lähes joka päivä. Minulla on myös joka päivä suht, runsasta valkovuotoa (en tiedä liittyisikö se tähän, mutta mainitsin nyt kumminkin) Minulle on joulukuulle varattu aika ohutsuolen kapselikuvaukseen. Vaikka se on harvinaista, mietin tässä kumminkin, että voisiko kyseessä olla esim. ohutsuolen syöpä/kasvain? Ohutsuolen tehtävä on ymmärtääkseni pilkkoa ruokaa yms, niin mietin että jos syömishäiriön takia johtunut vähäinen ja vähä kuituinen syöminen olisi voinut osakseen aiheuttaa ohutsuoleen kasvaimen/syövän/sairauden? Lähes 4 vuotta on kumminkin pitkä aika syödä määrällisesti vähän, sekä kuituja lähes ollenkaan. Tiedän että on myös olemassa esimerkiksi ohutsuolessa neuroendokriinisiä kasvaimia, jotka liittyvät hormooneihin ja minulla oli aivolisäke kasvain, joka liittyy myös hormooneihin. En oikeen usko, että voisi olla ”sattumaa” että minulla olisi esim kasvain ohutsuolessa sekä on ollut aivolisäkkeessä. Ajattelin ehdottaa lääkärille ohutsuolen magneetti tai röntgenkuvausta, sillä minulla on nielemisvaikeuksia, enkä pystyisi sellaista kapseli kameraa nielaisemaan. Osaisiko joku auttaa?? Ikää minulla on kumminkin vasta 18 vuotta.

Kiitos jos luit ja mahdollisesti autat.

1

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirkas veri pieninä määrinä ulosteen pinnalla tai vessapaperiin pyyhittäessä tulevana ei ole vaarallista. Se johtuu yleensä sisäisistä tai ulkoisista peräpukamista tai peräaukon haavaumasta ja esim ummetuksen yhteydessä sitä voi ilmetä.
      Hyvä että olet päässyt syömishäiriössäsi parempaan tilanteeseen! Onnea!
      En usko että olisit syöpää ainakaan huonon syömisesi takia saanut, muutenkin noin nuorella melko epätodennäköistä.
      Jos on oireita niin tottakai kannattaa selvittää tilanne mutta ole rauhallisella mielellä!
      Ihmisen keho on niin upeasti Korkeimman toimesta suunniteltu että yleensä se kestää epäsuotuisiakin olosuhteita varsin kauan, itsekin sairastin bulimiaa ja anoreksiaa noin 10 vuoden ajan ja selvisin ilman elimellisiä vaurioita, huolehdin kuitenkin kalsiumin ja d-vitamiinin saannista tabletein.
      Sain käsittämättömän lahjan, Jeesus paransi minut syömishäiriöstäni yhtäkkiä, ihan kotonani. En voinut enää oksentaa vaikka yritin ja aloin nähdä itseni oikein peilissä (eikä vääristyneenä)eli näin liian laihuuteni.
      Siitä alkoi kehon elpyminen ja aloin harjoittelemaan normaalia syömistä.
      Toivon kaikkea hyvää sinulle ja toivon että saisit saman lahjan kuin minä!
      Siunausta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      163
      6512
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      53
      1903
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1630
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1142
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      327
      1069
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      49
      1019
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      980
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      908
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe