Millaisia sijoituksia teillä on?
Itselläni seuraavat osakkeet Suomesta:
Admicom
Aktia
Atria
Capman
Eezy
Faron pharmaceuticals
Ilkka
Lassila & Tikanoja
Orthex
Outokumpu
Raisio
Sampo
Spinnova
Ruotsista:
Attendo
Intrum
Norjasta:
Nel
Hollannista:
Koninklikje Ahold Dehalze
Royal Dutch Shell
Belgiasta:
Umicore
Saksasta:
FlatexDegiro
Sfc Energy
Ranskasta:
Stellantis
Espanjasta:
Iberdrola
Italiasta:
CNH Industrial
Yhdysvalloista:
AES
Bloom Energy
Intel
Gores Guggenheim (Polestar)
Pfizer
Pinterest
Zynerba Pharmaceuticals
Kanadasta:
Canadian Solar
Kirkland lake gold
Medipharm labs
NFI Group
Valens
Japanista:
Panasonic
Kiinasta:
Daqo new energy
Hello group (entinen Momo inc)
Pinduoduo
Seligsonin rahastoja:
Eurooppa indeksirahasto
Pohjois-Amerikka indeksirahasto
Aasia indeksirahasto
Global Tops 25
Kehittyvät markkinat
Phoenix
Suorista osakesijoituksista listattuna 48%:a on Helsingissä, 23%:a muissa Euroopan pörsseissä ja 29% Pohjois-Amerikassa.
Uusia lisäsatsauksia teen pienillä summllla kuukausittain.
Suorien osakesijoitusten osinkotuotto (bruttotuotto sijoitetulle pääomalle) hiukan yli 3 %:a
Sijoitussalkun arvo tällä hetkellä alle 100 000 euroa ja sijotusharrastus on alkanut vuonna 2005.
Kuinka teillä?
Avataanpa salkut
16
2548
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan varsinainen kokoelma sadantonnin salkkuun. Hajautusta on hyvä harrastaa, mutta tuolla valikoimalla luulisi olevan muutaman miljoonan potti.
- Anonyymi
Olen kuitenkin tyytyväinen salkun kehitykseen.
Admicom on plussalla lähes 800%:a ja useita muitakin osakelajeja on yli 100%:a voitolla. Kokonaisuutenakin salkkuni on tänäkin vuonna tuottanut hyvin, vaikka verrokkina pidettäisiin esimerkiksi Ap:n ns. eksperttien salkkua
Sitäpaitsi sadan tonnin salkku on kyllä selvästi keskimääräistä salkkua suurempi.
Mieluummin hajautan hyvin kuin sijoitan vain muutamiin kohteisiin.
Niin ja millainen se sinun salkkusi on, vai onko sitä lainkaan?
- Anonyymi
Mulla on tällaiset:
Capman
Elisa
EQ
Nokia
Nordea
QT
Revenio
Sampo
Tecnotree
Tieto Evry
Tokmanni
Tulikivi
Kryptoja muutamia
Rahastot mietinnässä.- Anonyymi
Onhan tuossakin jo hiukan hajautuksen tynkää, mutta miksi et ole sijoittanut suoraan ulkomaisiin osakkeisiin?
Helsingin pienestä pörssistä puuttuu useita merkittäviä toimialoja kokonaan ja parhaat voitot jäävät suurella
todennäköisyydellä saamatta keskittymällä vain suomalaisiin osakkeisiin.
Minullakin suurimmat tuotot tänä vuonna ovat tulleet ulkomaisista sijoituksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuossakin jo hiukan hajautuksen tynkää, mutta miksi et ole sijoittanut suoraan ulkomaisiin osakkeisiin?
Helsingin pienestä pörssistä puuttuu useita merkittäviä toimialoja kokonaan ja parhaat voitot jäävät suurella
todennäköisyydellä saamatta keskittymällä vain suomalaisiin osakkeisiin.
Minullakin suurimmat tuotot tänä vuonna ovat tulleet ulkomaisista sijoituksista.Miten ulkomaisten osakkeiden osinkojen verotus oikein menee? Ainakin minulla jäi Ruotsiin osa osingoista. Muuten ihmettelen L&T:tä, kun taloja rakennetaan uusia koko ajan ja jonkun ne täytyy huoltaa ja siivota. Luulisi, että talohuolenpito olisi räjähtänyt todelliseen kasvuun. Vai työvoimapulako vaivaa. Pitäisihän niitä osaajiakin täällä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ulkomaisten osakkeiden osinkojen verotus oikein menee? Ainakin minulla jäi Ruotsiin osa osingoista. Muuten ihmettelen L&T:tä, kun taloja rakennetaan uusia koko ajan ja jonkun ne täytyy huoltaa ja siivota. Luulisi, että talohuolenpito olisi räjähtänyt todelliseen kasvuun. Vai työvoimapulako vaivaa. Pitäisihän niitä osaajiakin täällä olla.
Minuakin kiinnostaisi tietää, meneekö ulkomaisten osakkeiden osingoista ja myyntivoitoista/-tappioista tieto automaattisesti Suomen verottajalle vai pitääkö ne toimittaa itse. Kotimaisista osakkeistahan nämä menevät automaattisesti. Vai riippuvatko nämä siitä minkä palvelupaketin välittäjältä valitsee?
En ole oikein löytänyt mitään selkeää vastausta, siksi kysyn jos joku tietäisi täällä.
- Anonyymi
Näin suunnilleen:
Tecnotree - 5%
Tulikivi - 5%
Nokia - 5%
Capman - 15%
Elisa - 30%
Blueberry - 10%
Rivian - 10%
Tesla - 5%
Verizon - 3%
Betolar - 2 % (ei saanut enempää)
10 % käteistä kryptoja ja sekalaista paperia. - Anonyymi
Myin kaikki pois syyskuussa huippukursseihin, nyt kannattaa pysyä pois pörssistä, ainoat osakkeet vois olla lääkefirmat koronarokotteen valmistajat.
- Anonyymi
Koronasta tuskin tulee enää pelin muuttavaa tekijää. Variantteja tulee jatkossakin ja ne säikyttävät markkinat aluksi, mutta mikään ei viittaa siihen, että virus olisi muuntumassa vaarallisemmaksi tai alkaisi kiertää täysin rokotteet. Rokotteita myös päivitetään.
Omassa salkussa mm. Outokumpua ja Nokiaa, joiden bisnes menee hyvään suuntaan, mutta markkina-arvo ei tätä täysin hinnoittele, vaikka onkin noussut pohjilta.
Sen sijaan moniin vakaampiin yhtiöihin on leivottu sisään jo niin paljon tulevaisuuden hyvää, että niihin sijoittava ottaa arvostukseen liittyvän riskin. Hyväkään tuloskehitys ei välttämättä auta, että markkina-arvo enää kasvaisi.
- Anonyymi
Aloittaja
Hiukan hajallaan salkku
Paljonko on tuotto ollut tänä vuonna - Anonyymi
Jatkan vielä koska teillä on kova hajautus
Odotatteko jpukin rallia tänä vuonna??? - Anonyymi
Tokmannille jonkinlaista rallintynkää voisi hyvin odottaakin - on sen verran alhaalla ja yleensä loppuvuosi on ollut hyvä.
- Anonyymi
Tienaan treidaamalla salkkusi arvon verran viikossa.
- Anonyymi
En viitsi tässä omaa salkkuani avata, mutta muutamia havaintoja omasta toiminnasta.
Hajautus on hyödyllistä, mutta syö myös tuottoa ihan hirveästi.
Olin aiemmin hajauttaja, mutta salkussa oli n. 25 bluechippiä, joista osa nousi ja laski.
Lopputulos oli se, että salkun tuotto oli surkea ja 10 vuotta meni kankkulan kaivoon.
Oman salkkuni tuoton piti olla hyvä, mutta käytännössä se oli 6% per annum.
Nyt menty 2 vuotta erilaisella taktiikalla, hajautusta vähennetty rankasti ja vain kaikkein parhaat laput hallussa.
Meitä on moneen junaan... - Anonyymi
Itsekin olen ihmetellyt tuota hillitöntä hajautusintoa.
Hajautuksella homma menee hieman - 0 , ellei ole aivan jäätävä onnenpekka.
Parhaan tuoton saisi ostamalla senttiosakkeita niin maan peevelisti.
Niissä nousut ja laskut on usein prosenttuaalisesti kaikkein voimakkainta.- Anonyymi
Tuossa senttiosakkeiden ostossa lienee hieman ongelmaa turvallisuuden suhteen. Oman salkkuni huiput olleet 513000 euroa, sellaisen summan sijoittaminen arpalappuihin on harakiriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 201026
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759