Liikaa unta

Anonyymi

Onko muita suysmasennuksesta kärsiviä? Miten pitkälle iltapäivälle unet menee? Itsellä koko ajan pahentunut ja esim tänään heräsin 15:30 vaikka kellot oli herättämässä aiemmin. Rupesin nukkumaan noin klo 2 yöllä. Eli unta riittää vähän liikaakin. Muilla samaa ongelmaa?

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laita kello soimaan joka aamu 6. Nouse ylös,käy suihku,sekaa päivän uutiset kun syöt aamupala. Vaikka ei kinosta jos olet työtön tai sairaseläke. Lähde ulosKello 9.,Et tarvitse ulkoilun kädestä pitäjää.Ulkoile 2h. Mitaa katuja tai menen lähimetsään. Palaa kotia syö lounas. Nuku 30 minutia. Keitä kahvi / Tee. Lähde ovesta ulos kirjaston ,laina kirjoja ja lue siellä paperi lehtiä.Käy kaupassa ja himaan ruuan laiton. Syö tiskaa. Paina takaisin ulos edes 1h. himaan sule äly laiteet. Ilta pala.kirjan lukeminen ja radion kuntelua. Ilta suihku ja nukuu. Samaa kaavaa kun noudatat 4 viikoa on tulut jo tapakin. Nautit ulkoilu. Vda myy sän mukaisia vaateita kuin pelastusarmeja. Joten osta niitä ja sään mukaiset kengät.Et silloin voi keksiä teko syyt;Sataa,on kylmä. Mennäksesi ulos. Takan löydät elämän ja normaali unen.Lisäksi sekaa akuesi Asukastalot ymm. Löydät aktivietia ilmasta ja uusia ihmisiä!

      • Anonyymi

        On sen verran väsyttäviä lääkkeitä sekä uniapnea että ei ihan noin onnistu, ainakaan kertarysäyksellä. Eikä minulle keli ole ongelma ulkoiluun. Ja kellot on soimassa vaan puolitokkurassa lyön ne kiinni. 2kpl kelloja ja kännykkä herättämässä. -ap


    • Anonyymi

      Moi

      Minä nukun myös hyvin. Eilen menin nukkumaan 24.00 about ja heräsin 15:30 about.Kunnon unet siis.

      Tää siitä kun lopetin tupakoinnin, nukuttaa vaan koko ajan. Samalla lopetin alkoholin käytön sekä kahvin. Olutta meni 18 purkkia päivä, kahvia 10 mukia.

    • Anonyymi

      Mullakin unentarve lisääntynyt, lähes koko ajan tekisi mieli nukkua.

    • Anonyymi

      Niin on käynyt mullekin rytmi muuttuu kokoaika vaan huonompaan.

    • Anonyymi

      Kokeile melatoniinia unien tahdistamiseen. Se pitää ottaa ennen 23.00 viimeistään. Siihen on jotain laskukaavojakin miten se pitää ottaa.

      Ja kirkasvalolamppu aamulla. Aamukuuden ja kymmenen välillä puoli tuntia.

      ~~~~

      Itsekin toki nukun pitkään. Monesti nukkumaan 24.00-2.00 ja saatan nukkua 12.00 tai joskus jopa kahteen. Tosin mun ongelmana on myös se, että saatan herätä aika virkeänä joskus aamulla, yöllä. 5.00-7.00 välillä esim. Sitten en saa unta, vaikka tunnen että en ole nukkunut tarpeeksi ja jos nousen niin olen väsynyt.

      Ja helposti tuolloin ottaa kännykän. Ja käyttää sitä jonkin aikaa.

      Mulla on pari lääkettä. Venlafaksiini. Voi olla, että se lisää uneliaisuutta. Kokeilin vähentää sitä 2,5 viikkoa. Heräsinkin ehkä aiemmin, mutta en tuntenut nukkuneeni tarpeeksi.

      Eilen rupesi masentamaan, niin päätin palata entiseen annokseen. Ja heti aamulla olikin ihan pirteä mieliala.

      Ja auringonvalo piristää ja tahdistaa rytmiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe