Det att elever med invandrarbakgrund inte lär

Anonyymi

sig finska beror knappast på att det finns obligatorisk skolsvenska.
Om majoriteten av eleverna i klassen har ett annat modersmål än finska så är det säkert ett naturligt resultat.
I Sverige talar man om Rinkebysvenska,samma problem med svenskan där.

44

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Men det är förstås så lätt att igen skylla på pakkoruotsi.

      • Anonyymi

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?


      • Anonyymi

        Den allmännaste syndabocken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Det är så enkelt att skylla på svenskan som oftast börjas med på sjätte klassen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Inte går det att skylla på heliga engelskan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Noggrant uttänkt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Exakt så tänker de aktiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Engelska får inte kritiseras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det är så enkelt att skylla på svenskan som oftast börjas med på sjätte klassen.

        Allt kan skyllas på pakkoruotsi, så bekvämt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inte går det att skylla på heliga engelskan.

        Det är helt enkelt inte tillåtet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det är så enkelt att skylla på svenskan som oftast börjas med på sjätte klassen.

        Det är det första man skyller på vid problem.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Det är bästa sättet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Den allmännaste syndabocken.

        Det får man inte ens tänka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Det låtsas aktiva inte om.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Det erkänner aktiva inte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Det är ju fiffigt tänkt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää syyttää ruotsin kieltä, jotta se todellinen ongelmien juurisyy (pakkoenglanti) pysyisi piilossa?

        Det är riktigt genomtänkt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allt kan skyllas på pakkoruotsi, så bekvämt.

        Det går alltid att använda.


    • Ruotsissa ei ole edes pakkosuomea ja silti kieltä ei opita? Ajattele kuinka huonoja tuloksia meillä on luvassa täällä. 😂

      • Anonyymi

        Men i Sverige har man obligatorisk engelska för alla elever.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Men i Sverige har man obligatorisk engelska för alla elever.

        Täällä ei kukaan onneksi lue englantia? Ruotsissa ei sentään tarvitse opiskella suomea päälle. 😂


      • Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

        Täällä ei kukaan onneksi lue englantia? Ruotsissa ei sentään tarvitse opiskella suomea päälle. 😂

        Tulee se mies räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.
        --- vanha kansa ---


    • Anonyymi

      Tietääkseni missään maassa ei ole vähennetty opiskeltavia kieliä sen mukaan, kuinka paljon maassa on maahanmuuttajia. EU suosittaa kaikille jäsenmailleen kahta vierasta kieltä kieltä. Kieltenopetus alkaa myös nykyään mahdollisimman aikaisin, joissakin maissa jo 3-vuotiailla.

      • Mitä sillä on väliä mitä EU suosittelee? Jos maahanmuuttaja ei osaa maan pääkieltä niin mitä hyötyä on opettaa tälle mitään muitakaan kieliä. 😂


      • Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

        Mitä sillä on väliä mitä EU suosittelee? Jos maahanmuuttaja ei osaa maan pääkieltä niin mitä hyötyä on opettaa tälle mitään muitakaan kieliä. 😂

        De invandrare som fått ta svenska som första språk klarar sig bra.


      • Anonyymi kirjoitti:

        De invandrare som fått ta svenska som första språk klarar sig bra.

        Eiköhän aleta kotouttaa sitten kaikki maahanmuuttajat ruotsiksi. Tietenkin huono puoli olisi se että suomenruotsalaiset olisivat äkkiä vähemmistönä kouluissa aivan kuten tilanne on jo joissain suomenkielisten kouluissa, minua se ei tietenkään haittaa.

        Jos Ruotsin kieli on niin kotouttava niin miksi Ruotsissa on niin massiivisia ongelmia maahanmuuttajien kanssa? 😂


      • Anonyymi
        Sven-Håkan kirjoitti:

        Eiköhän aleta kotouttaa sitten kaikki maahanmuuttajat ruotsiksi. Tietenkin huono puoli olisi se että suomenruotsalaiset olisivat äkkiä vähemmistönä kouluissa aivan kuten tilanne on jo joissain suomenkielisten kouluissa, minua se ei tietenkään haittaa.

        Jos Ruotsin kieli on niin kotouttava niin miksi Ruotsissa on niin massiivisia ongelmia maahanmuuttajien kanssa? 😂

        Miksi sulla menee aina puurot ja vellit sekaisin? Oikea vastaus; kunnon perusteet puuttuu väitteiltäsi. Sulla on paha ja surkea asennevamma ja se näkyy.


      • Anonyymi

        Men inte här för finskspråkiga,de börjar med svenska först på sjätte klassen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Men inte här för finskspråkiga,de börjar med svenska först på sjätte klassen.

        Finska i svenskspråkiga skolor senast på tredje klassen,ibland tidigare också.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finska i svenskspråkiga skolor senast på tredje klassen,ibland tidigare också.

        Bör starta undervisningen genast i början.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bör starta undervisningen genast i början.

        Det gör man i svenskspråkiga skolor.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Det gör man i svenskspråkiga skolor.

        Senast på tredje klassen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senast på tredje klassen.

        Sedan fortsätter det hela skoltiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sedan fortsätter det hela skoltiden.

        En stor del av den svenskspråkiga befolkningen behärskar finska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finska i svenskspråkiga skolor senast på tredje klassen,ibland tidigare också.

        Från och med första klassen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En stor del av den svenskspråkiga befolkningen behärskar finska.

        Bättre vore det för Finland att helt övergå till svenska och lämna finskan åt tjänstefolket.


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Bättre vore det för Finland att helt övergå till svenska och lämna finskan åt tjänstefolket.

        Oja, klart he.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En stor del av den svenskspråkiga befolkningen behärskar finska.

        Men alla vill inte tala finska av olika skäl.


      • Anonyymi

        Onneksi alkaa, koska kieliä opiskellaan liian vähän nykyään.


    • Anonyymi

      Lisää suomen tunteja, siinä ratkaisu.

      • Anonyymi

        Litet mindre engelska kanske.


      • Ingen idé i att slå huvudet i väggen. Finskan behövs inte till något, någonstans. T.o.m. invandrarna begriper det. Bara finnar har det svårt på den punkten, men så blir de hela tiden färre och färre.


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Ingen idé i att slå huvudet i väggen. Finskan behövs inte till något, någonstans. T.o.m. invandrarna begriper det. Bara finnar har det svårt på den punkten, men så blir de hela tiden färre och färre.

        Finskan behövs om du vill ha större möjligheter i livet.


    • Anonyymi

      Maahanmuuttajat oppivat kieliä ihan kuten muutkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe