Tähän on tultu opetusministeri Li Anderssonin aikana

Anonyymi

14 % nuorista on riittämätön lukutaito arjesta selviämiseen.

40

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä koululaiset ovat ottaneet oppia veltosta olemuksesta.

      • Anonyymi

        Lisäisin, että ehkä moni on ottanut oppia myös opetusministeri Li Anderssonin paska-sanan toistelusta suorassa TV-lähetyksessä. YLE ei hyllyttänyt Liitä edes tilapäisesti, vaan Li hyppää suorissa lähetyksissä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin, että ehkä moni on ottanut oppia myös opetusministeri Li Anderssonin paska-sanan toistelusta suorassa TV-lähetyksessä. YLE ei hyllyttänyt Liitä edes tilapäisesti, vaan Li hyppää suorissa lähetyksissä jatkuvasti.

        Kyseessä oli paremmasta eli bättre "Paska"-sanasta


    • Anonyymi

      Höpö höpö. Kyse on tällaisessa asiassa pitkäaikaisesta trendistä eikä Anderssonilla ole sen kanssa mitään tekemistä. Kukahan oli edellinen opetusministeri? Tai sitä edellinen?

      • Anonyymi

        Minäkin veikkaan enemmän edellistä opetusministeriä kuin Anderssonia.


    • Anonyymi

      Naurettavaa ajatella että se lukutaito on laskenut juuri tämän hallituksen aikana. Se on pitkä kehityksen tulos, PISA pisteet ovat laskeneet monta vuotta peräkkäin. Sipilän hallitushan leikkasi koulutusbudjettia kokonaista 690 miljoonaa ja tulokset näkyvät!

    • Anonyymi

      Li Anderssonille riittää kun saa ihmiset matalaksi. Suomalaiset mutaojaan ja itse näyttäisi vähän paremmalta. Vassarit on kommunisteja. Ovat tuhonneet ihmiselämiä enemmän varmaan kun kukaan.

      • Anonyymi

        kyllä oikeisto lahkolaiset,
        vie voiton murhanhimossaan...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sipilän koulutuslupaus eli taas kerran nähtiin kuinka valhe on aina ollut lestan merkki, aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilän koulutuslupaus eli taas kerran nähtiin kuinka valhe on aina ollut lestan merkki, aina.

        Li Anderssonille on tärkeintä lisätä pakkoruotsia. Monilla maahanmuuttajataustaisilla koululaisilla olisi täysi työ oppia edes suomi kunnolla. Pääkaupunkiseufulla on jo useita kouluja, joissa maahanmuuttajataustaiset lapset muodostavat luokkien enemmistön.
        - Suomessa lukutaito ja suomen kieli kulkevat käsikädessä. Siitä riippuu kaikki muu, jopa matemaattisten käsitteiden ymmärtäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li Anderssonille on tärkeintä lisätä pakkoruotsia. Monilla maahanmuuttajataustaisilla koululaisilla olisi täysi työ oppia edes suomi kunnolla. Pääkaupunkiseufulla on jo useita kouluja, joissa maahanmuuttajataustaiset lapset muodostavat luokkien enemmistön.
        - Suomessa lukutaito ja suomen kieli kulkevat käsikädessä. Siitä riippuu kaikki muu, jopa matemaattisten käsitteiden ymmärtäminen.

        Pakkoruotsijärjestelmään on sisään leivottu myös mahdollisuus vapautuksiin.
        Niitä ei voida myöntää koska halukkaita ja tarvitsijoita on liikaa ja koko systeemi romahtaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsijärjestelmään on sisään leivottu myös mahdollisuus vapautuksiin.
        Niitä ei voida myöntää koska halukkaita ja tarvitsijoita on liikaa ja koko systeemi romahtaisi.

        Maahanmuuttajien pakkoruotsista pitäisi luopua kokonaan he eriytyvät ja ghettoutuvat kielitaidottomina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuuttajien pakkoruotsista pitäisi luopua kokonaan he eriytyvät ja ghettoutuvat kielitaidottomina

        Pakkoruotsin päätepiste on virkaruotsi jota ilman ei jää virat saamatta.
        Ei kuulosta kovin hyvältä enemmistön kannalta jos jollekkin ryhmälle annetaan erivapaus.
        Kielipolitiikassa oikeus ja kohtuus on vapaa kielivalinta ja virkaruotsi vaatimusten kohtuullistaminen niille alueille jossa sitä oikeasti tarvitaan.


    • Anonyymi

      Mielestäni Li olisi oiva apuope johonkin pioneerileirille. Jättäisi haastavammat tehtävät ihmisille joilla on kyyky vastata muuttuviin haasteisiin.

      • Anonyymi

        Suomen kielen oppiminen on kasvanut yhä suuremmaksi haasteeksi muuttajataustaisille koululaisille. Lapset eivät välttämättä osaa mitään kieltä kunnolla, kun oman äidinkielenkin tukeminen on vaatimatonta.
        Sama koskee myös niitä suomenkielisiä koululaisia - enemmän tai vähemmän- jotka on pakotettu opiskelemaan ruotsia jo 1 - 4 luokalla tai joiden hyvää tarkoittaneet huoltajat ovat vieneet nämä kokopäiväisiin ruotsin kielikylpypäiväkoteihin jopa 1 - 4-vuotiaina.
        Suomenruotsalaisissa kaksikielisissä perheissä on jo pitkään tunnistettu lasten puolikielisyyden ongelmia, jotka voivat vaikuttaa myöhempiin oppimistuloksiin. Niistä ei kuitenkaan ole otettu oppia positiivisessa mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kielen oppiminen on kasvanut yhä suuremmaksi haasteeksi muuttajataustaisille koululaisille. Lapset eivät välttämättä osaa mitään kieltä kunnolla, kun oman äidinkielenkin tukeminen on vaatimatonta.
        Sama koskee myös niitä suomenkielisiä koululaisia - enemmän tai vähemmän- jotka on pakotettu opiskelemaan ruotsia jo 1 - 4 luokalla tai joiden hyvää tarkoittaneet huoltajat ovat vieneet nämä kokopäiväisiin ruotsin kielikylpypäiväkoteihin jopa 1 - 4-vuotiaina.
        Suomenruotsalaisissa kaksikielisissä perheissä on jo pitkään tunnistettu lasten puolikielisyyden ongelmia, jotka voivat vaikuttaa myöhempiin oppimistuloksiin. Niistä ei kuitenkaan ole otettu oppia positiivisessa mielessä.

        Vahinko kiertämään, förstås!


    • Anonyymi

      Lisäksi niille maksetaaan kotiin rahaa ryyppäämistä varten

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Persuilla on tunnetusti huono luku- ja kirjoitustaito sekä ymmärrys. Sen vuoksi näitä päättömiä avauksia tännekin satelee. Pysykää siellä persupalstalla!!

    • Anonyymi

      Li onneton meni Thai marjanpoimijoitakin manipuloimaan, että älkää poimiko marjoja, saatte saman muutenkin, mutta hävisivät oikeudessa. Oikein ministeris ainesta tuo Li Ansersson.

      • Anonyymi

        Li on todellakin hyvä ja asiantunteva poliitikko. Aivan ministeriainesta kuten itsekin totesit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li on todellakin hyvä ja asiantunteva poliitikko. Aivan ministeriainesta kuten itsekin totesit.

        Thai poimijoille: älkää poimikosaatte saman sossusta, ja nämä onnettoat uskoi Li Anderssonia. Eikai nyt jrkeen mene että sieltä asti tultaisiin töitään laistamaan.
        Kommareilla eri järki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thai poimijoille: älkää poimikosaatte saman sossusta, ja nämä onnettoat uskoi Li Anderssonia. Eikai nyt jrkeen mene että sieltä asti tultaisiin töitään laistamaan.
        Kommareilla eri järki.

        Poimijat itse eivät olleet oloihinsa tyytyväisiä. Turha siitä on Litä syyttää. Työväenpuolueen edustajan kuuluu tukea työläisiä, kun he apua pyytävät.


    • Anonyymi

      Andersonin aikana eskarin aloittaneet ovat nyt ykkösellä. Suurin osa varmasti lukee huonosti.

    • Anonyymi

      Onko aloitus Lestadiolainen muunnos sanasta totuus ?

    • Anonyymi

      Johan Persu kehtaa taas valehdella luullen muita yhtä tyhmäksi kuin itse on.
      Ettejö te persut ymmärrä, että teidän keskuudessa tyhmyys tiivistyy, sakeaa kuin sumussa.

      Kaikki maata kohtaavat ongelmat syntyneet kahdessa vuodessa. Tuollaisilla jutuillako pesujen tupailloissa teitä persut höynätetän.

      Kyseessä olikin, että koulupudokas persuissa 14 % on lukutadoottomia.

      • Anonyymi

        Eiköhön Li Anderssonin oppilaita ole. Sielläkin nyt kuin Thaimaalaisten poimijoiden kimpussa, että älkää poimiko..jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhön Li Anderssonin oppilaita ole. Sielläkin nyt kuin Thaimaalaisten poimijoiden kimpussa, että älkää poimiko..jne

        Miten noin tyhmiä kirjoittajia voi edes olla olemassa? Onko itse marjayrittäjä asialla? Mikäs hänen nimensä olikaan? Googlaamallahan sen saa selville.


    • Anonyymi

      Kapi äänestää Li Andessonia.

    • Anonyymi

      Heh, heh! Li on ollut opetusministerinä vasta lyhyen aikaa. Ei siinä ajassa lukutaito katoa keltään. Typerä aloitus!
      Paitsi jos hyppää pää edeltä tyhjään uima-altaaseen kännissä ja saa pahan aivovaurion.

      • Anonyymi

        Kyllä, voi saada sotilaspotilas syndrooman ja alkaa nähdä kapisia harhoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, voi saada sotilaspotilas syndrooman ja alkaa nähdä kapisia harhoja...

        Itsehän tuo kehui ketä äänestää.Tuntui kuin äänensäkin muita parempia priimus tasoa.


    • Anonyymi

      Li Andersson on osaavin opetusministeri vuosikymmeniin.

      • Moneenko kymmeneen vuoteen? HO HOO, HO HOO!


      • Anonyymi
        AITOoikeaSOTILAS kirjoitti:

        Moneenko kymmeneen vuoteen? HO HOO, HO HOO!

        Täytyy myöntää joitakin muitakin päteviä opetusministereitä olleen, kuten vaikkapa Claes Andersson 13.4.1995 – 4.9.1998.


    • Anonyymi

      Aloittaja maalittaa. Entäpä humaanisuus? Nykyopiskelijoista 80% ottaisi kaikki maahanmuuttajat vastaan. Se jos mikä on kehitystä.

    • Anonyymi

      Vasuri opetusministerinä, piti arvata että pöpelikköön mennään.

      • Anonyymi

        onneksi li korjaa,
        maalaisliitto-mtk:n natsin tuhot...


    • Anonyymi

      Suomalaista koulua ajettiin alas laadukkaan grahnlaasosen aikana. Vie aikaa korjata jäljet.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe