Verenpaineen mittaus, tulokset vaihtelee pahasti!

Anonyymi

Onkohan tämä vaarallista:
mitattaessa verenpainetta ohjeitten mukaisesti pari kolme kertaa peräkkäin yläpaine vaihtelee muutaman minuutin sisällä 120-150 ja alapaine 80-95?
Mittarista ei pitäisi olla kyse eikä mansetin kireydestä. Sama mansetti, sama asento.

13

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olosuhteissa voi silti olla senverran eroa että syntyy tuollainen ero mitatussa verenpaineessa.

      • Anonyymi

        Parissa MINUUTISSA paineet vaihtelee monta kymmentä ylös- tai alaspäin.


    • Anonyymi

      Istu rauhassa 5 minuuttia, kun oot laittanut mansetin käteen. Mittaa vasta sitten.

      Lakritsi nostaa paineita.

      • Anonyymi

        Näin juuri olen tehnyt. Ohjeitten mukaan yritän tehdä mittaukset. En syö lakritsia.

        En mittaa joka päivä, mutta joskus mittaan noin viikon ajan joka pv, koska olen huomannut korkeitakin lukemia joskus, 170/110. Outoa, kun verenpaine heittää näin paljon parin minuutin aikana. Yleensä aina.


    • Anonyymi

      Esim. rytmihäiriö aiheuttaa poikkeavia lukemia. Ihan hirveitäkin.
      Epäsäännöllinen sydämenrytmi saattaa myös aiheuttaa poikkeuksia lyhyessä ajassa.
      Ei koskaan saa ihan samaa lukemaa tietenkään ,vaikka olisi kuinka kunnossa sydän.
      Eilen aamupäivällä oma yläpaineeni oli 90.
      Tänään 120.
      Tunnin päästä lukemat voivat olla ihan erilaiset.

      • Anonyymi

        "Ei koskaan saa ihan samaa lukemaa tietenkään ,vaikka olisi kuinka kunnossa sydän."

        Mittailin joskus kahdella mansetti mittarilla, molemmissa kyynärpäissä.
        Usein tuli häiriö, mutta kun osasi laittaa sopivaan aikaan käymään että molemmat olivat valmiina yhtä aikaa niin mittaus onnistui.
        Silloin todella näytti lähes samaa lukemaa -2 numeroa.

        Kun mittaa useamman kerran vaihtelee ainakin vähäsen, kun mittari mittaa hetkittäin, ei tasaisen jatkuvasti. Mittarilukema putoo aina jonkin verran, ei yksitellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei koskaan saa ihan samaa lukemaa tietenkään ,vaikka olisi kuinka kunnossa sydän."

        Mittailin joskus kahdella mansetti mittarilla, molemmissa kyynärpäissä.
        Usein tuli häiriö, mutta kun osasi laittaa sopivaan aikaan käymään että molemmat olivat valmiina yhtä aikaa niin mittaus onnistui.
        Silloin todella näytti lähes samaa lukemaa -2 numeroa.

        Kun mittaa useamman kerran vaihtelee ainakin vähäsen, kun mittari mittaa hetkittäin, ei tasaisen jatkuvasti. Mittarilukema putoo aina jonkin verran, ei yksitellen.

        Minulla näyttää vasemmasta kädestä mitattuna yläpaine 15-20 mmhg vähemmän.


    • Anonyymi

      Minulla on heitellyt paineet aika suuresti jo useamman vuoden.
      Lääkärit eivät ole missään vaiheessa kamalasti välittäneet, lääkitys kyllä on, koska on verenpainetauti.

      Joskus paineeni menevät aivan liian alas 90-100/65-70, harvemmin tosin, ja ylimmillään ovat olleet 160-180/100-120.
      Sydänlääkäri sanoi kerran, ettei hetkittäiset nousut ole vaarallisia.

      • Anonyymi

        Niinhän ne sanoo, mutta usein ne tuntuvat kauhealta. Huimaa ja silmissä sumenee.


    • Anonyymi

      Luin kerran verenpaineen mittausohjeet. Kai kaikki tietää, kotimittari näyttää aina painetta 5 vähemmän.

      Alkoi.
      𝙆𝙖̈𝙮 𝙩𝙮𝙝𝙟𝙚𝙣𝙩𝙖̈𝙢𝙖̈𝙨𝙨𝙖̈ 𝙫𝙞𝙧𝙩𝙨𝙖𝙧𝙖𝙠𝙠𝙤.
      𝙈𝙚𝙣𝙚 𝙞𝙨𝙩𝙪𝙢𝙖𝙖𝙣, 𝙣𝙞𝙞𝙣 𝙚𝙩𝙩𝙖̈ 𝙢𝙞𝙩𝙩𝙖𝙧𝙞 𝙟𝙖 𝙢𝙖𝙣𝙨𝙚𝙩𝙩𝙞 𝙤𝙫𝙖𝙩 𝙨𝙖𝙢𝙖𝙡𝙡𝙖 𝙠𝙤𝙧𝙠𝙚𝙪𝙙𝙚𝙡𝙡𝙖.
      𝘼̈𝙡𝙖̈ 𝙡𝙖𝙞𝙩𝙖 𝙟𝙖𝙡𝙠𝙖𝙖 𝙩𝙤𝙞𝙨𝙚𝙣 𝙥𝙖̈𝙖̈𝙡𝙡𝙚, 𝙖̈𝙡𝙖̈𝙠𝙖̈ 𝙧𝙞𝙨𝙩𝙞𝙞𝙣.
      𝙋𝙞𝙙𝙖̈ 𝙢𝙤𝙡𝙚𝙢𝙢𝙖𝙩 𝙠𝙖̈𝙙𝙚𝙩 𝙨𝙪𝙤𝙧𝙖𝙣𝙖 𝙖̈𝙡𝙖̈𝙠𝙖̈ 𝙡𝙞𝙞𝙠𝙪𝙩𝙖.
      𝙄𝙨𝙩𝙪 𝙧𝙚𝙣𝙣𝙤𝙨𝙩𝙞 𝙟𝙖 𝙢𝙞𝙩𝙩𝙖𝙖 𝟮-𝟯 𝙠𝙚𝙧𝙩𝙖𝙖.
      --------------
      Itse vielä kun pyrin kolmella lääkkeellä, vastoin lääkärin ohjetta alle 100/55 luulemiin, niin katselen jotain rauhoittavaa. Mittaan aina vajaan minuutin istumisen jälkeen. minulla on vain yläpaine ongelma, mutta jos pystyn välttämään suolaa tai "laihdun" 1 kg niin paine putoaa.
      Lääkäri sanoi että alle 135 pitäisi olla, kotimittarilla.

      • Anonyymi

        kommentoin itelle.

        Minulla paineet nousee iltaa kohden.
        aamulla aina jo melkeimpä klo 15.00 saakka aivan sadan molemmin puolin.
        en ole päässyt selkvyyteen kellonaikaa, ehkä 18 jälkeen.
        en tee töitä enkä rasita.

        Tuli mieleeni työkaveri , työssä lääkäri mittaili meidän paineita, kolesterolia ja kuuloa 2-3 kertaa vuodessa. Kaverilla oli alhaiset paineet. Mutta sitten mittasi illalla jollain tutulla oli yli 200 ja alapainekin kai 120 ? Terve mies sai melkoiset lääkärikäynnit ja labratutkimukset , kun paineet ei heti pillereillä laskeneet.

        Kaveri oli silloin 55v .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kommentoin itelle.

        Minulla paineet nousee iltaa kohden.
        aamulla aina jo melkeimpä klo 15.00 saakka aivan sadan molemmin puolin.
        en ole päässyt selkvyyteen kellonaikaa, ehkä 18 jälkeen.
        en tee töitä enkä rasita.

        Tuli mieleeni työkaveri , työssä lääkäri mittaili meidän paineita, kolesterolia ja kuuloa 2-3 kertaa vuodessa. Kaverilla oli alhaiset paineet. Mutta sitten mittasi illalla jollain tutulla oli yli 200 ja alapainekin kai 120 ? Terve mies sai melkoiset lääkärikäynnit ja labratutkimukset , kun paineet ei heti pillereillä laskeneet.

        Kaveri oli silloin 55v .

        Riippuu mittarista näyttääkö se enemmän tai vähemmän.
        Minulla on kolme mittaria. Yksi näyttää säännöllisesti vähemmän.
        toinen enemmän ja Omron lähinnä oikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mittarista näyttääkö se enemmän tai vähemmän.
        Minulla on kolme mittaria. Yksi näyttää säännöllisesti vähemmän.
        toinen enemmän ja Omron lähinnä oikeaa.

        Sitäpaitsi, kaikissa vähääkään kunnollisissa mittereissa on kehoitus käydä kalibroimssa kyseinen mittari säännölisesti.

        Kuinkahan moni tuonkaan on tehnyt, vaan luottaa vain ikivanhaan ikäänkuin se olisi totuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe