Kitkarenkaiden hinnoissa ilmaa

Anonyymi

Kaiken järjen mukaan kitkarenkaiden pitäisi olla selvästi halvempia kuin nastarenkaiden, koska niiden valmistuksessa ei tarvita materiaalia ja työtä renkaiden nastoittamiseksi. Käytännössä kuitenkin kitkarenkaat ovat sama hintaisia kuin nastarenkaat. Miksi on näin? Miksei kitkarenkaita myydä pari kolmekymppiä halvemmalla? Vaikuttaisi varmasti siirtymään kohti nastattomia vaihtoehtoja.

4

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvässä kitkarenkaassa pitää olla huippusuunnittelua ja laadukkaat materiaalit kun nastat ei ole helpottamassa jääpitoa. Eniten juuri kitkarengas on kehittynyt viime vuosina ja vain liukkain ja silein jää on heikkous, mutta onneksi sellaisia kelejä ei juurikaan ole kun aina suoltaan ja hiekoitetaan kuitenkin.

• Anonyymi

Maaseudun soratiet ovat joskus todella vaarallisia, muutamana päivinä vuodessa. Jotain metsäautoteitä ei hiekoiteta jääkelillä lainkaan. Sen varrella voi olla kesämökkejä.

Minunkin mökkitiellä on kaksi aika kauheaa mäkeä. Luultavasti ainoa varuste joka toimisi, olisi lumiketjut (vai onko ne nyt jääketjut). Niitä en ole saanut asennettua asennusohjeen kuvan mukaisesti. Bilteman halpaketjut sain helposti joskus rikki. Nyt olisi paremmat ketjut. Autona on takavetoinen Volvo. Tosi liukkaalla jäällä on ongelmana myös se, että tie kallistuu vahvasti ojaan päin ja mäessä on vielä mutkaakin. Melkein sanoisin, että pitäisi olla ketjut myös niissä pyörissä, jotka eivät ole vetäviä. Testatkaa jäistä metsätietä. Jos ette kävelemällä pääse ylös tietä pitkin, vaan ehkä ojanpohjaa tai metsän kautta, niin silloin on tie liukkaammillaan vuodessa.

On aivan eri asia ajella valtateillä, koska niitä suolataan ja ne ovat usein täysin sulia.

• Anonyymi

Eli kitkojen hinta selittyy hienommalla kumiseoksella? Mutta eikö nastatkin tänä päivänä ole nastakitkoja lamelleineen?

• Anonyymi

Sellainen kuhmurainen, jo ennen piennarta pyöristyvä, kumpuileva ja kallisteleva hiekatie on varsin metka ajettava kun jäässä olevan pinnan päälle sataa vähän jäätävää tihkua. Saatetaan saavuttaa aika alhaisillakin ajonopeuksilla se raja, jossa kitkarenkainen auto ei enää voi teknisesti pysyä tiellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      931
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe