terveydenhuollon ammattilaisen ihastuminen potilaaseen

Anonyymi

Onko kukaan terveydenhuollon ammattilainen ihastunut potilaaseen ? Onko asia mitenkään edennyt ? Psykoterapiapuolela tämä on toki kiellettyä, eikä muutoinkaan kovin suotavaa, muttei toki ihan totaalisen kiellettyä.

29

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen ihastunut potilaana terveydenhuollon työntekijään.

    • Anonyymi

      Eli et voi enää hoitaa tehtävääsi. Ole hyvä ja irtisanoudu.

    • Anonyymi

      Eiköhän melkein jokainen oo ollu elämänsä varrella potilas?

    • Anonyymi

      No mikä estää sitä etenemistä kun hoitosuhde päättynyt.

      Jung kyllä potilaitaan työsti kokonaisvaltaisesti
      ....‎Kahden persoonallisuuden kohtaaminen on kuin sekoittaisi kahta eri kemiallista ainetta: jos yhdistelmää ylimalkaan on, molemmat muuttuvat. Tehokkaassa psykologisessa hoidossa lääkäri on velvollinen vaikuttamaan potilaaseen; mutta tämä vaikutus voi toteutua vain, jos potilaalla on vastavuoroinen vaikutus lääkäriin. Et voi vaikuttaa, jos et ole altis vaikuttamiselle. Lääkärin on turha suojautua potilaan vaikutuksilta ja ympäröidä itsensä isällisen ja ammattimaisen auktoriteetin savuverholla. Näin tehdessään hän vain kieltää itselleen erittäin tärkeän tiedonsaantikeinon‎‎ käytön...".‎ https://jungiancenter.org/jung-on-doctors/

      Terapiassa-sarjassa leikiteltiin tällä...https://youtu.be/GQtoYTZnycM

      • Anonyymi

        Hyvä video. Kannattaa katsoa!


    • Anonyymi

      Ikääntyneet naispuoliset hoitsut joskus ihastuvat nuoriin potilaisiin, mutta yleensä potilaat ihastuvat nuoriin sieviin hoitajiin.

    • Anonyymi

      Ihana M hoitsu

    • Anonyymi

      💕💕🥰🥰😘🤗🤗☺

    • Anonyymi

      Oletko itse? Potilas vai ammattilainen? Itse olen hyvinkin ihastunut mutta ammatillinen etiikka on vahvempi kuin toiveet ja haaveet jostain mikä ei ole edes varmaa.

      • Anonyymi

        Kyllä meidän suhde on varmaa aivan varmasti


      • Anonyymi

        Amnatillinen etikka eli väkiviinaetikka


    • Anonyymi

      Kalastelu jatkuu edelleen 🐠🎣 🎏

    • Anonyymi

      Tunnen joitakin naimisiin asti päätyneitä joille on käynyt noin.

      • Anonyymi

        Elä puhu pas kaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä puhu pas kaa

        Se ettet tunne sellaisia ei tarkoita etteikö sellaisia pareja olisi.


    • Anonyymi

      Olen joskus potilaana ihastunut komeisiin mieslääkäreihin mutta se on oikeastaan ollut aina vaan sellaista haihattelua ja täysin yksipuolista.

      • Anonyymi

        Minä taas naislääkäreijin. Eräs kaivelu minulta vahakökkäreitä korvasta kun oli tukossa


    • Anonyymi

      Kun olin sairaalassa 38v niin söpöt 20-30v hoitsut hyörivät ja puörivät lähellä. Tisdit ja per seet pomppi ja heilu ja pomppi ja heilu

    • Anonyymi

      Hanna niin ihana fyssari

    • Anonyymi

      Perhepiiristä löytyy. Isoäiti joka työelämässä ollessaan sairaanhoitajana ihastui potilaaseen ja menivät naimisiin. Sota-ajalta tiedän monta vastaavaa paria.

    • Anonyymi

      On tämä hyvin mahdollista. Itse kun käynyt terkkarissa niin puhutaan aina hoitajan kanssa samalla yksityis elämän asioista. Hoitaja kertoo myös omista asioista missä vaikka ovat käyneet muksujen kanssa reissussa ja itse tulee kerrottua myös mitä itse on tullut tehtyä. Sellaista ehkä enemmän kahden tutun välistä jutustelua. Mutta tässähän potilaana ei voi tehdä siirtoa vaan hoitajan on ilmaistava kiinnostuksena vaikka ihan kysymällä että mitä vaikka meinasit viikonloppuna ja sit varovasti kysyä että olisi mukava käydä vaikka jossain yhdessä. Ei se sen kummempaa ole.

      • Anonyymi

        Oikeastaan menee juuri toisin päin. Hoitajahan ei saa tehdä aloitetta ihan ammattinsa ja asemansa puolesta, se olisi aseman väärinkäyttöä. Jos ei olekaan vastavuoroista, ja potilas kokee seksuaaliseksi ahdisteluksi, voi siinä mennä työpaikkakin.

        Jos potilas tekee aloitteen, voi sekin hieman vaikea tilanne olla, mutta helpompi ohittaa jos ei olekaan kiinnostusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan menee juuri toisin päin. Hoitajahan ei saa tehdä aloitetta ihan ammattinsa ja asemansa puolesta, se olisi aseman väärinkäyttöä. Jos ei olekaan vastavuoroista, ja potilas kokee seksuaaliseksi ahdisteluksi, voi siinä mennä työpaikkakin.

        Jos potilas tekee aloitteen, voi sekin hieman vaikea tilanne olla, mutta helpompi ohittaa jos ei olekaan kiinnostusta.

        Aikuisten välisiä ihastumisia tapahtuu kaikilla ammattialoilla työssä ja vapaa-ajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan menee juuri toisin päin. Hoitajahan ei saa tehdä aloitetta ihan ammattinsa ja asemansa puolesta, se olisi aseman väärinkäyttöä. Jos ei olekaan vastavuoroista, ja potilas kokee seksuaaliseksi ahdisteluksi, voi siinä mennä työpaikkakin.

        Jos potilas tekee aloitteen, voi sekin hieman vaikea tilanne olla, mutta helpompi ohittaa jos ei olekaan kiinnostusta.

        Hoitajahan se yleensä kyselee potilaalta hänen juttujaan mutta potilashan ei kysele hoitajalta hänen yksityisasioita vaan hoitajan pitää itse avata omaa elämäänsä ja tuoda kiinnostuksensa ilmi jollain tavalla. Muuten tämä ei etene vaikka hoitaja niin haluaisi. Jos kaksi ihmistä puhuu omista yksityisasioista niin silloin vasta kannattaa tehdä aloitteta muuten ei kannata. Ei se mikään rikos ole jos ilmaisee kiinnostuksensa. Muutenki tässä maassa eivät ihmiset enää seurustele kun kaikki ovat niin arkoja näissä tilanteissa ja annetaan mahdollisen ihmissuhteen lipua ohi.


      • Anonyymi

        Kyllä vain potilas voi tehdä sen aloitteen. Osa on työnsä takia kohteliaita. Pitkässä hoitosuhteessa tulee juteltua monenlaista ja sitä varmemmin mitä pienemmässä paikassa ollaan. Kysymättä et voi tietää onko kaikille kohtelias vai onko sinusta kiinnostunut.


    • Anonyymi

      Olin kerran potilaana ja tapasin *Neurologia lääkärin*, hän oli tosi ihana, suloinen ja komea herrasmies.
      Minä tykkäsin hänestä tosi paljon ja toivottavasti hän minusta,
      niin kerran ........... me salaa hississä suudeltiin. 😏💥💞

      En voinut jatkaa hänen kanssa, koska olen aviossa 🙄
      Hänelle, jos luet sitä, niin olet edelleen minun sydämessä 💖

    • Anonyymi

      Miespuolinen potilas voi lähestyä sh:ta tai lääkäriä, sillä sitä pidetään pahimmillaankin vain liian innokkaana iskemisenä... Mutta naispotilas jos ehdottaa lääkärille treffejä, voi hän saada mt-diagnoosin samoin tein mikäli huomio ei imartele terv.huollon asiantuntijaa... Yleiset roolit pätee tässäkin eli naisen ei ole syytä antaa itsestään helppoa kuvaa, miehen on tehtävä aloite.

      • Anonyymi

        Tämä on merkittävä näkökulma. Varmaan naiselle, joka jotain alkaa ehdottelemaan tulee helposti hullun leima otsaan. Näin se menee. Miehen on tehtävä aloite. Eli ei mitään uutta auringon alla.


    • Anonyymi

      Ihana Psykoterapeutti Tiina. T: Entinen "asiakas" edelleen mietin...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe