Tinnitus pilas elämän

Anonyymi

Ainoa odotettava asia pahan tinnituksen kanssa on kuolema.

13

1253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko kokeiltu kuulokojeita

    • Anonyymi

      Kolmostasonkin tinnituksesta voi selvitä. Lääkityksiäkin saattaa olla, tosin ei välttämättä perähikiällä. Tinnitusta voi myös peittää ulkoisilla äänillä, kuulokkeilla, korvatulpilla, etsien mikä itsellensä sopii ja millekin äänelle milloinkin. Myös aivostollinen lepo ja hyvät yöunet (lääkitys tarvittaessa) yleensä vähentää volyymia.

      • Anonyymi

        Mikä lääkitys muka tinnitukseen toimii?

        Ja miten muka korvatulpilla voi tinnitusta peittää? Se soi kahta kauheammin jos blokkaa ulkoisia ääniä tulpilla. Kuulokkeilla kuuntelu ja niillä tinnituksen peittäminen ainakin itsellä vaan pahentaa tinnitusta jälkeenpäin. Jotkut ovat tinnituksen saaneetkin kuulokkeilla musiikin kuuntelusta.

        Lepokin voi olla vähän hankalaa, kun tinnitus pitää kehoa stressantuneessa tilassa. Nukkuminen on oikeaataan ainoa hetki milloin tinnitusta pääsee oikeasti karkuun sekä hetket kun on hälyistä taustalla, mikä saa ajatukset muualle. Kun on oikein väsynyt nukahtaa vaikka olisi millainen ääni korvassa. Aivojen mennessä unimoodiin, aivot kuin sulkee äänen pois. On omituista että herätessä saattaa olla hetki kun vasta availee silmiään ja on aivan hiljaista kunnes yhtäkkiä tinnitus alkaa taas.

        Sanotaan että tinnitukseen muka tottuu, mutta itse en olisi asiasta niin varma.


      • Anonyymi

        Lääkitystä sun vajaaälyisyyteen, ehkä? Tinnitukseen ei ole ainakaan lääkärien tiedossa, ellei laske anekdootteja niinkuin ne olisivat luotettava lähde, todistetusti tehokasta lääkitystä. Tinnitusta voi peittää korvatulpilla? Huutista. Jopa kuulokkeet ovat kiisteltyjä, ja niiden kuvaillaan wikipediassa voivan pahentaa vaivaa pitkässä juoksussa.


    • Anonyymi

      Alan tulla hulluksi oman tinnituksen kanssa. Semmoinen epätasainen sirisevä ääni, joka voimistuu toisinaan. Hiljaisuudessa sitä on hankala olla ajattelematta. Se on kuin joku kiusaaja joka häiritsee joka hetki. Peittämällä saa ajatukset pois siitä hetkeksi mutta peittämiseenkin väsyy. Haluaisi vain olla rauhassa, mutta pahimmillaan tätä helvettiä on tiedossa koko elämän ajaksi mikä tuntuu aivan järkyttävältä.

      Tinnitus on kuin päänsisäinen jatkuva taistelu, joka pilasi elämän.

      Kiinnostaisi tietää niiltä, jotka ovat tottuneet tinnitukseen oliko heidän tinnituksensa monella taajuudella. Itselläni on matalampaa kohisevaa tai pörisevää ääntä sekä pistävämpää korkeataajuuksisempaa ääntä. Ylä-ääni on katkottainen sirisevä, joskus lähes kirskuva ääni. I-----i-iiiii- iiii-----iiii- i- i-iii.

      Joskus sitä miettii, että kuolemakin olisi parempi ratkaisu kun tinnitus rassaa oikein paljon. Olen lähes ihmeissäni miten en ole tiennyt näin hirvittävästä vaivasta ja sen yhteydestä meluun ennen, joka voi viedä näin synkkään paikkaan. Tämä pitäisi olla perustietoa.

      Ihmettelen näitä kuulolaitesuosituksia, koska lähes kaikillahan ei ole ainakaan perus kuulotesteissä näkyvää kuulonmenetystä, kellä tinnitus on. Tuskin heillä kuulolaite auttaa.

      • Anonyymi

        Oletko kokeillut mitään erityisiä keinoja tai hoitoja tinnituksen vaimentamiseksi? Onko tinnitus sinulla jatkuvaa, siis 24h/7 ilman taukoa?

        Minulla on hiljattain alkanut tinnitus, jossa on eri tasoja. Tinnitus on vain oikeassa korvassa. Päivällä ulkoiset meluäänet pitävät sitä loitolla. Illalla kun menen sänkyyn, aluksi en sitä välttämättä "kuule", mutta sitten se ilmaantuu, aluksi vaimeana. Kun herään, minulla saattaa koko pää soida. Toisaalta, välillä tinnitus voi yöllä hetkiksi myös kadota. Stressi on kova, ja nämä ruokkivat toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kokeillut mitään erityisiä keinoja tai hoitoja tinnituksen vaimentamiseksi? Onko tinnitus sinulla jatkuvaa, siis 24h/7 ilman taukoa?

        Minulla on hiljattain alkanut tinnitus, jossa on eri tasoja. Tinnitus on vain oikeassa korvassa. Päivällä ulkoiset meluäänet pitävät sitä loitolla. Illalla kun menen sänkyyn, aluksi en sitä välttämättä "kuule", mutta sitten se ilmaantuu, aluksi vaimeana. Kun herään, minulla saattaa koko pää soida. Toisaalta, välillä tinnitus voi yöllä hetkiksi myös kadota. Stressi on kova, ja nämä ruokkivat toisiaan.

        Ainoa mitä olen kokeillut on tinnituksen peitto taustahälyllä ja äänellä. Aiheesta tietävillä lääkäreillä olen juossut useilla. Eipä sieltä suunnasta apua ole juuri. Sisäkorvassa on melun seurauksena todennäköisesti vauriota, tinnitus siis puhkesi yhden isomman meluisan hetken seurauksena. Ehkä jotain kuulolaitteen tinnitusmaskeria voisi kokeilla mutta usko senkin toimivuuteen ei ole suuri koska kyetäkseni peittämään tinnituksen joudun kuuntelemaan monella taajuudella olevaa monimutkaisempaa ääntä kuin vain suhinaa. Tinnitus on 24/7. Ainoat hetket millpin kykenen olemaan sen kanssa on katsoessa televisiota, ollessa hälyisässä paikassa tai esimerkisi pelatessa tietokonetta äänet päällä. Se vaatii aina peittämisen, hiljaista ei ole koskaan paitsi kumma kyllä väsyneenä ja nukkuessa kykenen olemaan ilman peittoääntä ja nukkuessa sen "unohtaa". Minulla oli alussa tinnituksen kanssa parempia hetkiä mutta nykyään vaiva on 24/7 ja käytänmöasä pahentunut. Tuntuu kuin pää soisi kokoajan ja hiljaisia hetkiä vähemmän. Alussa piti jopa välillä tutkia kuuleeko sitä edes

        Olen pahoillani että sinullakin on tämä vaiva. On suuret todennäköisyydet että jos se on ollut vähän aikaa se voi kadota. Itsellä usko alkaa loppua siihen koska vaiva ei ole kuukausissa lieventynyt yhtään vaan pahentunut vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa mitä olen kokeillut on tinnituksen peitto taustahälyllä ja äänellä. Aiheesta tietävillä lääkäreillä olen juossut useilla. Eipä sieltä suunnasta apua ole juuri. Sisäkorvassa on melun seurauksena todennäköisesti vauriota, tinnitus siis puhkesi yhden isomman meluisan hetken seurauksena. Ehkä jotain kuulolaitteen tinnitusmaskeria voisi kokeilla mutta usko senkin toimivuuteen ei ole suuri koska kyetäkseni peittämään tinnituksen joudun kuuntelemaan monella taajuudella olevaa monimutkaisempaa ääntä kuin vain suhinaa. Tinnitus on 24/7. Ainoat hetket millpin kykenen olemaan sen kanssa on katsoessa televisiota, ollessa hälyisässä paikassa tai esimerkisi pelatessa tietokonetta äänet päällä. Se vaatii aina peittämisen, hiljaista ei ole koskaan paitsi kumma kyllä väsyneenä ja nukkuessa kykenen olemaan ilman peittoääntä ja nukkuessa sen "unohtaa". Minulla oli alussa tinnituksen kanssa parempia hetkiä mutta nykyään vaiva on 24/7 ja käytänmöasä pahentunut. Tuntuu kuin pää soisi kokoajan ja hiljaisia hetkiä vähemmän. Alussa piti jopa välillä tutkia kuuleeko sitä edes

        Olen pahoillani että sinullakin on tämä vaiva. On suuret todennäköisyydet että jos se on ollut vähän aikaa se voi kadota. Itsellä usko alkaa loppua siihen koska vaiva ei ole kuukausissa lieventynyt yhtään vaan pahentunut vain

        Kiitos vastauksestasi. Olen yrittänyt etsiä kaikkea mahdollista tietoa aiheesta, ja tästäkin sitä sain. Paljon tsemppiä sinulle.


    • Anonyymi

      Mistä teille aiheutui?

    • Anonyymi

      Onko olemassa mitään tinnituksesta kärsivien vertaisryhmää, esim. Fb:ssä, tietääkö joku?

      • Anonyymi

        En itse tiedä mutta kiinnostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En itse tiedä mutta kiinnostaa

        Yhdistyksillä on omia vertaistukiryhmiä, mutta Fb:n suljettua ryhmää tms. en ole löytänyt. Sellainen olisi tarpeen. Kenellä olisi voimia perustaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistyksillä on omia vertaistukiryhmiä, mutta Fb:n suljettua ryhmää tms. en ole löytänyt. Sellainen olisi tarpeen. Kenellä olisi voimia perustaa?

        Tällainen englanninkielinen foorumi löytyy, jossa voi keskustella:

        https://www.tinnitustalk.com/


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe