Sekin on bisnestä.
Itse olin aikanaan siivousalalla töissä. Ilmoitetuista tunneista puuttui jatkuvasti, lisät maksamatta, palkkoja maksettiin vanhentuneesta palkkataulukosta... Kun irtisanouduin, jätettiin lomakorvaukset maksamatta. JNE!
Puoli vuotta olin töissä tässä (huonomaineisessa) yrityksessä. Kun kaikki väärin maksetut ja maksamattomat palkat laski yhteen, summa nousi yli tuhanteen euroon!
Jälkeenpäin olen ajatellut tätä asiaa. Jos pelkästään yhden työntekijän kohdalla yritettiin huijata 1000 euroa puolessa vuodessa, kuinka paljon on toisia työntekijöitä huijattu?
Tämäkin on bisnestä. Likaista sellaista. Olkaa tarkkoja palkkojenne kanssa!
Palkkojen väärin maksaminen...
6
66
Vastaukset
- Anonyymi
Palkkalaskelmat saattavat olla usein hebreaa tavalliselle ihmiselle. Ei aina ymmärretä miten palkka on laskettu. Tämä aiheuttaa sen, että on vaikea tarkistaa onko palkka maksettu oikein.
Tietty firma vedättää sen kuin kerkeää. Uskon, että varsinkin muualta tulleita vedetään höplästä. - Anonyymi
Minullakin kokemusta eräästä pienemmästä siivousfirmasta keski-suomen alueelta, väärin maksettuja palkkoja ja jos niistä sanoi niin suututtiin,alusta loppuun valehdeltiin aina työsopimuksesta työtunteihin, siivousvälineet alkeelliset,likaiset eikä uusia saanut jos pyyti.
- Anonyymi
Kannattaa myös vaihtaa firmaa, kilpailuttaa palkka ja siirtyä paremmin maksavaan.
- Anonyymi
Voiko palkkaa kilpailuttaa, jos ei ole alan koulutusta, mutta 5 vuoden työkokemus?
- Anonyymi
Heti kun osuu yritykseen, jossa palkkaongelmia yms., niin samantien lähtee etsimään töitä toisesta yrityksestä. Tällä alalla töitä riittää. Tarpeeksi kun etsii, löytyy myös rehellisiä työnantajia!
Näitä kusetusyrityksi tällä alalla riittää.- Anonyymi
Nimenomaan, ja koska töitä riittää niin myös oman palkan tasoa saa helposti nostettua vaihtamalla työnantajaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718