Lounaspaikat ja koronapassi

Anonyymi

Hei kaikille. Onko jossain listattu lounasravintoloita mitkä vaatii ja mitkä ei vaadi koronapassia Hämeenlinnassa? Tämä siksi jotta tietää välttää paikkoja mitkä vaatii rokonapassia lounastelijoilta.

31

1051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki vaatii

• Anonyymi

Aloittaja on selkeästi öyhöttävä persu.

• Anonyymi

ja kaikille palvelus jos aloittaja käyttää sossu-rahansa muuhun kuin ravintolapalveluihin.

• Anonyymi

Viruksen leviämisen kannalta ei kuitenkaan ole väliä, onko se viruksen levittäjä rokotettu tai rokottamaton. Virus kun voi tarttua myös rokoktettuihin ja he voivat levittää sitä eteenpäin. Rokotepassi ei ainakaan viruksen leviämiseen paljonkaan vaikuta tuosta näkökulmasta katsottuna.

• Anonyymi

Voi tarttua rokotettuun, mutta todennäköisyys on pienempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tarttua rokotettuun, mutta todennäköisyys on pienempi.

Rokotus ei vaikuta mitenkään siihen että kantaa virusta. Etenkään delta-varianttiin. Jos ruokapaikkaan tulee 2-kertaa rokotettu vanhus yli 70 - kympoinen ja terve 20-kympinen rokottamaton (joka ehkä jossain vaiheessa elämää on sairastanut koronavirusperheen flunssan), kumman oletatte mahdollisesti levittävän koronavirusta tehokkaamin, jos siis ovat altistuneet sille?
        Aivan varmasti se vanhus.
        Muuten, korona on yhtä vaarallinen kuin kausi-infulenssa.

• Anonyymi

Minä en taas jalallani astu sellaiseen ruokapaikkaan, joka EI vaadi koropassia.

• Anonyymi

Miten on kauppojen laita? Astutko semmoisiin jalallasi mitkä ei vaadi koronapassia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten on kauppojen laita? Astutko semmoisiin jalallasi mitkä ei vaadi koronapassia?

Itse viivyn kaupassa noin 5 minuuttia ja maski on päällä, joten koronatodistukset eivät ole tarpeen. Ravintolassa kuluu aina vähintään 20 minuuttia, eikä maskin läpi voi syödä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse viivyn kaupassa noin 5 minuuttia ja maski on päällä, joten koronatodistukset eivät ole tarpeen. Ravintolassa kuluu aina vähintään 20 minuuttia, eikä maskin läpi voi syödä.

Maski ei estä koronan tarttumista.

• Anonyymi

Rokotetut voi levittää koronaa ja rokotteen teho alkaa radikaalisti vähentyä jo kuuden kuukauden päästä toisesta annoksesta. Eli jos on kesällä rokotettu niin rokotus on yhtä tyhjän kanssa varsinkin jos ikää on jo mittarissa. Teitä on kusetettu.

• Anonyymi

Joo on mut kun mulle ei rokotukset tuonu mitään oireita niin mun keho ei todnäk välitä koko viiruksesta vitttujakaan. Kusetettu mua on aina. Äänestänkin joka vaaleissa.

• Anonyymi

Ei ole kusetettu. Rokote oli ilmainen, ja se suojaa edelleen. Yli kuusikymppiset saavat lisärokotteet.

• Anonyymi

Siis koronarokotteen teho on 6 kk. Päästä nolla. Tehon lasku alkaa kolmen viikon päästä rokotuksesta.

• Anonyymi

Tiedän vain, että Popino vaatii koronapassin ja Uoma ei vaadi. Etsimme pikkujoulupaikkaa harrastusporukalla ja Uoma veti pidemmän korren ja onhan siellä törky hyvää safkaa! Minulla on yksi rokotus ja osalla olisi passi ja jotkut ovat rokottamattomia. Eli olemme suvaitsevainen porukka ;)

• Anonyymi

Netistä löytyy Stop Koronapassi- sivusto jossa on jo niitäkin Hämeenlinnalaisia toimijoita jotka vaativat passin.
      Itse ihmettelen myös miten Hämeenlinnan teatteri voi ottaa käyttöön koronapassin. Rajoitukset täällä on vielä toistaiseksi vain ravintola-alalle. Jos rajoitukset eivät koske toimijaa ei lain mukaan sitä voi silloin vaatia.

• Anonyymi

Eihän lounaspaikat koronapassia kysele.

• Anonyymi

Lounaspaikkoja on kahdenlaisia. Ravintolat jotka toimivat ainoastaan luonasravintoloina ja ravintolat jotka tarjoavan menu- listan lisäksi myös lounaita (auki myös iltaisin).
        Ravintola kuin ravintola niin samat säännöt asiakaspaikkojen ja anniskeluun liittyen. Ravintolat saavat itse päättää miten ja milloin ottavat passin käytäntöön.

• Anonyymi

Minä en mitään passia hommaa. Mitä se edes maksaa? Ei oo köyhällä varaa tommottin.

• Anonyymi

Soitto terveysaseman ajanvaraukseen maksaa noin 12 senttiä, jos ei kauheasti viivyttele niiden valikoiden kanssa. Voi pyytää takaisinsoittoa, joka ei maksa vastaanottajalle. Lähettävät rokotustodistuksen postissa kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soitto terveysaseman ajanvaraukseen maksaa noin 12 senttiä, jos ei kauheasti viivyttele niiden valikoiden kanssa. Voi pyytää takaisinsoittoa, joka ei maksa vastaanottajalle. Lähettävät rokotustodistuksen postissa kotiin.

Nettitaitoiset saa sen netistä ilmaiseksi ja omaan luuriin, mutta ei perus doroon.

• Anonyymi

• Anonyymi

Minulla sellainen passi on. En vaan uskalla mennä sellaista vaativaan paikkaan, koska sen tarkastaminen vaatii aina
      yhden turhan lähikontaktin ihmisen kanssa joka puolestaan on ollut lähikontaktissa kenties satojen ihmisten kanssa viikon sisällä passeja tarkistaessaan. Passin tarkastuttaminen on siis riski jota on turha ottaa.

• Anonyymi

Hakekaa Kärkkäiseltä halpaa näkkäriä ja imeskelkää sitä himassa, jos koronapassin kysely käy egon päälle.

• Anonyymi

Hain just katinalan lihakaupasta härän sisäfilettä ilman passia😎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hain just katinalan lihakaupasta härän sisäfilettä ilman passia😎

Pöytä koreaksi mäntybaarissa?

• Anonyymi

Susta Kiinan systeemi on jees?

• Anonyymi

Voi voi......

• Anonyymi

…ja lämmin leipä.

• Anonyymi

EUROPOL -passi varmaan pääsee syömään jos työskentelee Interpolille.

• Anonyymi

Mänty- ja kuusibaareissa ei kysytä passia.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe