tiedättekö hansalaiset?

työnhakija!

Millainen firma?työnjohto?nettisivut lupaa kuntosaleja ynm kyllä!

125

30358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karkuun ja kovaa

      Älä mene sinne töihin, jos on pakko vaadi kaikki kirjallisena ENNEN työn aloittamista.Mulle työhaastattelussa luvattiin 7,5€/h, mutta ekassa tilissä näkyi maksetun vain 6,54€/h. Kysyin syytä tähän ja samalla pyysin työsopimusta, jota ei oltu tehty. ympäri pyöreitä vastauksia sain ja tyhjiä lupauksia, joten otin ja lähdin. Nyt teen ihan erilaisia hommia, enkä kadu.

      • oho?

        Korjasko ne sitten sen liksan?
        Millasii työnjohtajia siellä on?
        niin ja mikä hansalaisten normaali tuntipalkka sitten on?
        kuulostaa kyllä vähän hurjalta.
        olitko kauvan töissä siellä?Ilmeisesti saisin työpaikan sieltä..mutta!mutta!


      • karkuun ja ...
        oho? kirjoitti:

        Korjasko ne sitten sen liksan?
        Millasii työnjohtajia siellä on?
        niin ja mikä hansalaisten normaali tuntipalkka sitten on?
        kuulostaa kyllä vähän hurjalta.
        olitko kauvan töissä siellä?Ilmeisesti saisin työpaikan sieltä..mutta!mutta!

        Palkkaa enkä saanut mitään vastausta moiseen. Mieti tosi tarkkaan haluatko sinne töihin. siellä alueet on mitoitettu hyvin tiukoiksi ts. mulla oli alue joka piti tehdä 7,5h vaikka silloin kun kohteessa jossa siivosin oli oma siivooja, niitä oli kaksi tekemässä sitä aluetta.Työhön opastus on surkeaa, ei näytetä kaikkia alueita ym.Olin siellä yhden kuukauden ja siksi kun palkkaa ei korjattu.Työnjohtajista en osaa sanoamitään, omaani näin kahdesti.


      • moppari
        karkuun ja ... kirjoitti:

        Palkkaa enkä saanut mitään vastausta moiseen. Mieti tosi tarkkaan haluatko sinne töihin. siellä alueet on mitoitettu hyvin tiukoiksi ts. mulla oli alue joka piti tehdä 7,5h vaikka silloin kun kohteessa jossa siivosin oli oma siivooja, niitä oli kaksi tekemässä sitä aluetta.Työhön opastus on surkeaa, ei näytetä kaikkia alueita ym.Olin siellä yhden kuukauden ja siksi kun palkkaa ei korjattu.Työnjohtajista en osaa sanoamitään, omaani näin kahdesti.

        kyllä se varmaan TA-BUn voittaa!


      • huvittunut-vaan ihmeissänikin
        moppari kirjoitti:

        kyllä se varmaan TA-BUn voittaa!

        tabu=TABUA?joo mikähän mätti?hain nimittäin työtä firmasta tabu ja sitä se työnjohto ihan tyrkytti ja oli antamassa ja vaikka mitä.
        homma oli 98%sovittu juttu.
        Piti sen työnjohtoihmisen soittaa aloituspäivästä.ei soittanut koskaan!
        Onko tabu siis TABUA?
        liikaa työntekijöitä?
        Okei no onko hansalaisilla kuntosalit ja muut edut?
        omilla sivuilla mainostavat ainakin.
        www.hansalaiset.fi
        vai oliko com?


      • Tyytyväinen Hansalainen

        Aika rajua tekstiä. Itse en tuota allekirjoita. Olen ollut jo hyvän aikaa Hansalaisissa ja mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa; Palkkaus alaan nähden hyvä (paljon parempi kun isoilla), työnjohtaja loistotyyppi ja perehdytyskin oli loistava! Alueiden kireydestä en osaa sanoa, omani on inhimillinen, mutta kaiketi se on kaikkien tiedossa, että ulkoistamisella haetaan säästöjä, eli ei ihme jos alueesi on ollut tiukempi kuin talon omilla siivoojilla. Ehkä meissä suurin ero on siinä, että mä teen työni niin hyvin kuin pystyn ja haluunkin tehdä. Tota palkkaasi en kyllä usko, ennemminkin uskoisin, että sait potkut ja olet vain katkera.


      • sivusta seurannut
        Tyytyväinen Hansalainen kirjoitti:

        Aika rajua tekstiä. Itse en tuota allekirjoita. Olen ollut jo hyvän aikaa Hansalaisissa ja mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa; Palkkaus alaan nähden hyvä (paljon parempi kun isoilla), työnjohtaja loistotyyppi ja perehdytyskin oli loistava! Alueiden kireydestä en osaa sanoa, omani on inhimillinen, mutta kaiketi se on kaikkien tiedossa, että ulkoistamisella haetaan säästöjä, eli ei ihme jos alueesi on ollut tiukempi kuin talon omilla siivoojilla. Ehkä meissä suurin ero on siinä, että mä teen työni niin hyvin kuin pystyn ja haluunkin tehdä. Tota palkkaasi en kyllä usko, ennemminkin uskoisin, että sait potkut ja olet vain katkera.

        Sukuklainen tas puolustelemassa !!!! pS. Kuinka monta ulkolaista työntekijää ootte nähny ko. firmassa???Taattua kotimaista laatua heh he


      • kele
        Tyytyväinen Hansalainen kirjoitti:

        Aika rajua tekstiä. Itse en tuota allekirjoita. Olen ollut jo hyvän aikaa Hansalaisissa ja mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa; Palkkaus alaan nähden hyvä (paljon parempi kun isoilla), työnjohtaja loistotyyppi ja perehdytyskin oli loistava! Alueiden kireydestä en osaa sanoa, omani on inhimillinen, mutta kaiketi se on kaikkien tiedossa, että ulkoistamisella haetaan säästöjä, eli ei ihme jos alueesi on ollut tiukempi kuin talon omilla siivoojilla. Ehkä meissä suurin ero on siinä, että mä teen työni niin hyvin kuin pystyn ja haluunkin tehdä. Tota palkkaasi en kyllä usko, ennemminkin uskoisin, että sait potkut ja olet vain katkera.

        auvoinen kuva menosta hansalaisilla.

        Itse aloitin kuukausi sitten,työhönopastus oli sitä että juostiin paikat läpi.

        Alueet laskettu liian tiukiksi,palvelukuvaus lupaa mitä vaan,todellisuudessa kerkeät annetussa ajassa kerätä roskat ja vähän pyyhkiä sieltä täältä.Muun teet omalla ajalla.

        Palkka 7.80 näin alussa.

        Enkä usko että jatkoa seuraa....ei mitään järkeä urakoida tuntiliksalla ja opetella lintsaamaan työntekemisessä.

        Kyllä siivoustyöhön pitäisi varata aikaa mutta eiköhän ongelma ole alakohtaionen eikä vain hansalaisten ongelma.

        Kilpailu on kovaa mutta luulisin että pienet pärjää isompia paremmin.


      • iss
        kele kirjoitti:

        auvoinen kuva menosta hansalaisilla.

        Itse aloitin kuukausi sitten,työhönopastus oli sitä että juostiin paikat läpi.

        Alueet laskettu liian tiukiksi,palvelukuvaus lupaa mitä vaan,todellisuudessa kerkeät annetussa ajassa kerätä roskat ja vähän pyyhkiä sieltä täältä.Muun teet omalla ajalla.

        Palkka 7.80 näin alussa.

        Enkä usko että jatkoa seuraa....ei mitään järkeä urakoida tuntiliksalla ja opetella lintsaamaan työntekemisessä.

        Kyllä siivoustyöhön pitäisi varata aikaa mutta eiköhän ongelma ole alakohtaionen eikä vain hansalaisten ongelma.

        Kilpailu on kovaa mutta luulisin että pienet pärjää isompia paremmin.

        itse olen töissä iss ohjaajana ja sanon että joidenkin mielestä kaikki alueet on tiukkoja, oikeasti Jotkut ihmiset on vain Hitaita ja ei vaan kykene tähä työhön. Ja kilpailu on kovaa. miksi luulette että esim. asiakas maksaa kk 300 siivouksesta 1x vko tehtävästä työstä niin laskeppa siitä että voiko siitä tel ja lel ja verot yms muut maksaa esim 5h...tietty kaikki sen maksasais mutta kun ei katteet riitä. ja jos palkka on 7.8€ siitä jää 7.2€ tunti kaikkiin kuluihin,ja muista että säkit koneet,kärrtýt,pesuaaineet maksaa.joten..........


      • äkäinen
        kele kirjoitti:

        auvoinen kuva menosta hansalaisilla.

        Itse aloitin kuukausi sitten,työhönopastus oli sitä että juostiin paikat läpi.

        Alueet laskettu liian tiukiksi,palvelukuvaus lupaa mitä vaan,todellisuudessa kerkeät annetussa ajassa kerätä roskat ja vähän pyyhkiä sieltä täältä.Muun teet omalla ajalla.

        Palkka 7.80 näin alussa.

        Enkä usko että jatkoa seuraa....ei mitään järkeä urakoida tuntiliksalla ja opetella lintsaamaan työntekemisessä.

        Kyllä siivoustyöhön pitäisi varata aikaa mutta eiköhän ongelma ole alakohtaionen eikä vain hansalaisten ongelma.

        Kilpailu on kovaa mutta luulisin että pienet pärjää isompia paremmin.

        Lopetin Hansalaisilla viimevuonna ja syynä maksamattomat ylityökorvaukset.Yritys ei halua maksaa ja nyt ollaan menossa oikeuteen.Summa tuhansia euroja.


      • sinunkin alaiset...huh,huh
        iss kirjoitti:

        itse olen töissä iss ohjaajana ja sanon että joidenkin mielestä kaikki alueet on tiukkoja, oikeasti Jotkut ihmiset on vain Hitaita ja ei vaan kykene tähä työhön. Ja kilpailu on kovaa. miksi luulette että esim. asiakas maksaa kk 300 siivouksesta 1x vko tehtävästä työstä niin laskeppa siitä että voiko siitä tel ja lel ja verot yms muut maksaa esim 5h...tietty kaikki sen maksasais mutta kun ei katteet riitä. ja jos palkka on 7.8€ siitä jää 7.2€ tunti kaikkiin kuluihin,ja muista että säkit koneet,kärrtýt,pesuaaineet maksaa.joten..........

        mitä ihmettä ton kokoinen firma tekee jollain palveluohjaajilla.........haloo ??????????
        siivoojat kunniaan ja teille potku p.....lle!
        eiks nii?


      • Irwinismi
        huvittunut-vaan ihmeissänikin kirjoitti:

        tabu=TABUA?joo mikähän mätti?hain nimittäin työtä firmasta tabu ja sitä se työnjohto ihan tyrkytti ja oli antamassa ja vaikka mitä.
        homma oli 98%sovittu juttu.
        Piti sen työnjohtoihmisen soittaa aloituspäivästä.ei soittanut koskaan!
        Onko tabu siis TABUA?
        liikaa työntekijöitä?
        Okei no onko hansalaisilla kuntosalit ja muut edut?
        omilla sivuilla mainostavat ainakin.
        www.hansalaiset.fi
        vai oliko com?

        ei siellä ole mitään etuja...ei edes työpaikkalääkäriä..pomot ei osaa mitään..olin siellä partiosiivoojana kolme viikkoa kunnes näin ekan palkkani.tein töitä parhaimmillaan aamu seitsemästä iltakahdeksaan kun iskettiin niin paljon paikkoja kierrettäväksi yleensä päivät venyi kymmentuntisiksi
        ja sain vaan 300€ ja tilinauhassa näkyi että olisin vaan ollut 40 tuntia palkkakauden aikana töissä..

        paperit oli aina loppu. Ilmoitin pomolle vaikka kuinka monta kertaa asiasta ja se pikaisesti kävi tuomassa vaan yhden paketin käsipyyhepaperia paikkaan missä meni yksi paketti kahdessa päivässä...partiossa ollut työkaveri lopetti pian.Hän oli ollut kaksi kuukautta töissä siellä ja aina samanlaista palkkaa.300€ tili.kun se lopetti pomo kuskasi minut jonnekkin päin helsinkiä ja sanoi hakevansa mut tunnin päästä..odottelin 45 minuuttia että se tuli hakemaan toiseen paikkaan. toisessa paikassa odottreli 2 tuntia että se tuli hakemaan..se oli unohtanut mut kun se oli toimistolla kahvilla. sit se vei mut jonnekkin ihan tuntemattomaan paikkaan
        pomot on kaikki just ja just yli 20v eikä niitä kiinnosta se työ...ne vaan menee omille teilleen..


      • Irwinismi
        Irwinismi kirjoitti:

        ei siellä ole mitään etuja...ei edes työpaikkalääkäriä..pomot ei osaa mitään..olin siellä partiosiivoojana kolme viikkoa kunnes näin ekan palkkani.tein töitä parhaimmillaan aamu seitsemästä iltakahdeksaan kun iskettiin niin paljon paikkoja kierrettäväksi yleensä päivät venyi kymmentuntisiksi
        ja sain vaan 300€ ja tilinauhassa näkyi että olisin vaan ollut 40 tuntia palkkakauden aikana töissä..

        paperit oli aina loppu. Ilmoitin pomolle vaikka kuinka monta kertaa asiasta ja se pikaisesti kävi tuomassa vaan yhden paketin käsipyyhepaperia paikkaan missä meni yksi paketti kahdessa päivässä...partiossa ollut työkaveri lopetti pian.Hän oli ollut kaksi kuukautta töissä siellä ja aina samanlaista palkkaa.300€ tili.kun se lopetti pomo kuskasi minut jonnekkin päin helsinkiä ja sanoi hakevansa mut tunnin päästä..odottelin 45 minuuttia että se tuli hakemaan toiseen paikkaan. toisessa paikassa odottreli 2 tuntia että se tuli hakemaan..se oli unohtanut mut kun se oli toimistolla kahvilla. sit se vei mut jonnekkin ihan tuntemattomaan paikkaan
        pomot on kaikki just ja just yli 20v eikä niitä kiinnosta se työ...ne vaan menee omille teilleen..

        Hansalaiset on kaikkein epäluotettavin firma mikä vaan voi olla.. kohta joku isompi ja kokeneempi
        (ISS tai L&T) ostaa sen pilkkahinnalla kun hansalaiset tukehtuu niihin itelloihin kun heittäytyivät ahneiksi


      • Irwinismi
        Tyytyväinen Hansalainen kirjoitti:

        Aika rajua tekstiä. Itse en tuota allekirjoita. Olen ollut jo hyvän aikaa Hansalaisissa ja mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa; Palkkaus alaan nähden hyvä (paljon parempi kun isoilla), työnjohtaja loistotyyppi ja perehdytyskin oli loistava! Alueiden kireydestä en osaa sanoa, omani on inhimillinen, mutta kaiketi se on kaikkien tiedossa, että ulkoistamisella haetaan säästöjä, eli ei ihme jos alueesi on ollut tiukempi kuin talon omilla siivoojilla. Ehkä meissä suurin ero on siinä, että mä teen työni niin hyvin kuin pystyn ja haluunkin tehdä. Tota palkkaasi en kyllä usko, ennemminkin uskoisin, että sait potkut ja olet vain katkera.

        täällä on sitten aika monta katkeraa potkut saanutta
        Hansalaista..palkka on todellakin surkea..ja tunteja
        puuttuu joka kerta jokaisesta palkasta


      • Pettynyt lisätyöntekijä
        iss kirjoitti:

        itse olen töissä iss ohjaajana ja sanon että joidenkin mielestä kaikki alueet on tiukkoja, oikeasti Jotkut ihmiset on vain Hitaita ja ei vaan kykene tähä työhön. Ja kilpailu on kovaa. miksi luulette että esim. asiakas maksaa kk 300 siivouksesta 1x vko tehtävästä työstä niin laskeppa siitä että voiko siitä tel ja lel ja verot yms muut maksaa esim 5h...tietty kaikki sen maksasais mutta kun ei katteet riitä. ja jos palkka on 7.8€ siitä jää 7.2€ tunti kaikkiin kuluihin,ja muista että säkit koneet,kärrtýt,pesuaaineet maksaa.joten..........

        olipa hieno kirjoitus ohjaajalta. Työntekijöiden mollaaminen onkin asiallista. Olepa esimerkillinen työnohjaaja ja mene tekemään kohde uuden työntekijän kanssa ja näytä esimerkkä..taitaa tulla hiki otsaan... Ai niin ja hansalaisista, uskomaton putiikki. Palkka tulee, mutta uudelta työnt. viedään veroa 60% heti, vaikka eka tuntilappu verokortti samassa kirjekuoressa, mikä niillä siellä oikein mättää... vaihtakaa palkanlaskijoita, jos he eivät osaa työtään!!


      • Nellioora
        Irwinismi kirjoitti:

        ei siellä ole mitään etuja...ei edes työpaikkalääkäriä..pomot ei osaa mitään..olin siellä partiosiivoojana kolme viikkoa kunnes näin ekan palkkani.tein töitä parhaimmillaan aamu seitsemästä iltakahdeksaan kun iskettiin niin paljon paikkoja kierrettäväksi yleensä päivät venyi kymmentuntisiksi
        ja sain vaan 300€ ja tilinauhassa näkyi että olisin vaan ollut 40 tuntia palkkakauden aikana töissä..

        paperit oli aina loppu. Ilmoitin pomolle vaikka kuinka monta kertaa asiasta ja se pikaisesti kävi tuomassa vaan yhden paketin käsipyyhepaperia paikkaan missä meni yksi paketti kahdessa päivässä...partiossa ollut työkaveri lopetti pian.Hän oli ollut kaksi kuukautta töissä siellä ja aina samanlaista palkkaa.300€ tili.kun se lopetti pomo kuskasi minut jonnekkin päin helsinkiä ja sanoi hakevansa mut tunnin päästä..odottelin 45 minuuttia että se tuli hakemaan toiseen paikkaan. toisessa paikassa odottreli 2 tuntia että se tuli hakemaan..se oli unohtanut mut kun se oli toimistolla kahvilla. sit se vei mut jonnekkin ihan tuntemattomaan paikkaan
        pomot on kaikki just ja just yli 20v eikä niitä kiinnosta se työ...ne vaan menee omille teilleen..

        Tuota.. ihan sivukommenttina, että kannattaisiko pitää huoli että työsopimus tehdään? Luulin sen olevan ihan työelämän perusasioita. Työaikakirjanpitoa pitää pitää myös itse, eli kaikki ajat ja tauot ja päivämäärät ylös. Eikö joku siivooja näin tee? Varsinkin jos tekee ylitöitä niin tämähän on ihan ehdoton asia. Jos palkkaa on saatu liian vähän, sen voi jälkikäteen hakea maksuun.

        Vetää melko sanattomaksi ihmisten avuttomuus ja välinpitämättömyys omista oikeuksista. =(


      • hym..totta
        kele kirjoitti:

        auvoinen kuva menosta hansalaisilla.

        Itse aloitin kuukausi sitten,työhönopastus oli sitä että juostiin paikat läpi.

        Alueet laskettu liian tiukiksi,palvelukuvaus lupaa mitä vaan,todellisuudessa kerkeät annetussa ajassa kerätä roskat ja vähän pyyhkiä sieltä täältä.Muun teet omalla ajalla.

        Palkka 7.80 näin alussa.

        Enkä usko että jatkoa seuraa....ei mitään järkeä urakoida tuntiliksalla ja opetella lintsaamaan työntekemisessä.

        Kyllä siivoustyöhön pitäisi varata aikaa mutta eiköhän ongelma ole alakohtaionen eikä vain hansalaisten ongelma.

        Kilpailu on kovaa mutta luulisin että pienet pärjää isompia paremmin.

        perehdytys?ai mikä?
        työnjohtaja ai missä?
        ylityö pakosta..juu kyllä ja palkattomasti usein.
        kuntosalit ja muut?eipä moisia kuulunut ei näkynyt.
        palkka.puppua että hansa maksaa enemmän.maksavat tasan tarkasti sen kuin muutkin eli tessin mukaan.


      • Myös siellä ollut
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Sukuklainen tas puolustelemassa !!!! pS. Kuinka monta ulkolaista työntekijää ootte nähny ko. firmassa???Taattua kotimaista laatua heh he

        Olen myös ulkolainen, ja ollut hansalaisissa 3 kuukautta. Kaikki sujui hyvin, mutta kun kokopäivätöitä ei saanut, niin olin pakko vaihta sinne, mistä sai kunnon kuukausipalkan ja täistyöpäivän.
        Mutta minähän olinkin Turussa, en tietä, mikä porukka siellä stadissa, täällä ainakin olin ihan tyytyvainen työnohjaukseen. Tuntipalkka oli kyllä alle 8€ (joku 7,50 tai 7,70 ei muista oikein enää) mutta kun muutaka ei ollut, olin tyytyväinen siihenkin.


      • Yhä Hansalaisilla
        hym..totta kirjoitti:

        perehdytys?ai mikä?
        työnjohtaja ai missä?
        ylityö pakosta..juu kyllä ja palkattomasti usein.
        kuntosalit ja muut?eipä moisia kuulunut ei näkynyt.
        palkka.puppua että hansa maksaa enemmän.maksavat tasan tarkasti sen kuin muutkin eli tessin mukaan.

        Aika karua tekstiä tällä foorumilla. Itse olen kyllä kunnollisen perehdytyksen ja esimiehen saanut aina kiinni tarvittaessa. Kumma juttu että katkerat ihmiset avautuu täällä. Oliskos paikallaan vähän miettiä esim. omaa työmotivaatiota ja alan valintaa. Matalapalkka-alalla ei hirveästi voi odottaa huikeita etuuksia ja palkankorotuksia. Onneksi Hansalaisilla osataan arvostaa ja kannustaa hyviä tyyppejä. Ja kun tekee työnsä kunnolla niin kappas vaan on pikkasen kivempaa olla töissä ja saada omakin äänensä kuuluville. Ja palkkaakin tulee enempi ku on näyttänyt oman osaamisensa ja joustamisensa.


      • mmmmmmmmmmt
        Tyytyväinen Hansalainen kirjoitti:

        Aika rajua tekstiä. Itse en tuota allekirjoita. Olen ollut jo hyvän aikaa Hansalaisissa ja mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa; Palkkaus alaan nähden hyvä (paljon parempi kun isoilla), työnjohtaja loistotyyppi ja perehdytyskin oli loistava! Alueiden kireydestä en osaa sanoa, omani on inhimillinen, mutta kaiketi se on kaikkien tiedossa, että ulkoistamisella haetaan säästöjä, eli ei ihme jos alueesi on ollut tiukempi kuin talon omilla siivoojilla. Ehkä meissä suurin ero on siinä, että mä teen työni niin hyvin kuin pystyn ja haluunkin tehdä. Tota palkkaasi en kyllä usko, ennemminkin uskoisin, että sait potkut ja olet vain katkera.

        mmm


      • erittäin tyytymätön
        Tyytyväinen Hansalainen kirjoitti:

        Aika rajua tekstiä. Itse en tuota allekirjoita. Olen ollut jo hyvän aikaa Hansalaisissa ja mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa; Palkkaus alaan nähden hyvä (paljon parempi kun isoilla), työnjohtaja loistotyyppi ja perehdytyskin oli loistava! Alueiden kireydestä en osaa sanoa, omani on inhimillinen, mutta kaiketi se on kaikkien tiedossa, että ulkoistamisella haetaan säästöjä, eli ei ihme jos alueesi on ollut tiukempi kuin talon omilla siivoojilla. Ehkä meissä suurin ero on siinä, että mä teen työni niin hyvin kuin pystyn ja haluunkin tehdä. Tota palkkaasi en kyllä usko, ennemminkin uskoisin, että sait potkut ja olet vain katkera.

        taidat olla Hansalaisilla johtoporrasta (omistajia?), huonompaa siivousfirmaa kaikin puolin en ole tavannut.


    • ammattilainen

      Käväsinpä ko. firman sivuilla.Hakevat esimeiheksi 20v hekilöä.Mitä hemmettiä tuon ikäinen tietää varsinkaan siivouksesta, työn valvonnasta, esimies-
      työstä puhumattakaan.Huh huh!

      • kokenut siivooja!!!!!

        no joop olen ollut hansalaisilla yli vuoden enkä edelleenkään voi kun ihmetellä siellä olevaa työ käytäntöä ei opastusta ei tavara toimitukset pelaa palkka on mitä on mutta kun saa tehdä työnsä rauhassa eikä pomo ole koko ajan niskassa minulla jo 7:s pomo et siellä myös mättää eräs hyvä pomo sanoi et hän lähtee koska "isot "pomot vie suurimman potin niin hän mielummin lähtee kuin jää katsomaan sitä peliä surullista mutta totta minulle tämä on vain harrastua jätän tämän firman tämän kuun lopussa et silleen 20 vuotta siivonnut


      • huijausta
        kokenut siivooja!!!!! kirjoitti:

        no joop olen ollut hansalaisilla yli vuoden enkä edelleenkään voi kun ihmetellä siellä olevaa työ käytäntöä ei opastusta ei tavara toimitukset pelaa palkka on mitä on mutta kun saa tehdä työnsä rauhassa eikä pomo ole koko ajan niskassa minulla jo 7:s pomo et siellä myös mättää eräs hyvä pomo sanoi et hän lähtee koska "isot "pomot vie suurimman potin niin hän mielummin lähtee kuin jää katsomaan sitä peliä surullista mutta totta minulle tämä on vain harrastua jätän tämän firman tämän kuun lopussa et silleen 20 vuotta siivonnut

        Toivottavasti et ole erehtynyt tekemään ko firmalle ylitöitä.Niitä et saa koska et pysty näyttämään olleesi töissä ko aikana.Omistaja tulee kieltämään ylityösi ja mitään et voi, koska näyttövelvollisuus on sulla.


      • kokenut siivooja

        no niin sanoin itseni irti ja "pomo "sai ihan kamalan raivarin luulen ettei siel kukaan viihdy kovin kauaa kun huomaa sen vedätyksen minä katsoin sitä leikkiä peräti 1.5v no nyt on uusi haku päällä ehkä saan jopa 9e h kun hansalaisilta vain 7e ja vain 20:nen vuoden työ kokemuksesta et silleen hyvää syksyä kaikille ..


      • fjafj
        kokenut siivooja kirjoitti:

        no niin sanoin itseni irti ja "pomo "sai ihan kamalan raivarin luulen ettei siel kukaan viihdy kovin kauaa kun huomaa sen vedätyksen minä katsoin sitä leikkiä peräti 1.5v no nyt on uusi haku päällä ehkä saan jopa 9e h kun hansalaisilta vain 7e ja vain 20:nen vuoden työ kokemuksesta et silleen hyvää syksyä kaikille ..

        niin ja mä sain 8€ vaikka työkokemusta ei alalta aikasemmin ollu. paska firma


      • näyttövelvollisuudesta:
        huijausta kirjoitti:

        Toivottavasti et ole erehtynyt tekemään ko firmalle ylitöitä.Niitä et saa koska et pysty näyttämään olleesi töissä ko aikana.Omistaja tulee kieltämään ylityösi ja mitään et voi, koska näyttövelvollisuus on sulla.

        Jos sinulla on kalenterissasi työaikakirjanpito (mistä mihin olet ollut työssä ja kohteetkin) eikä työnantajalla ole työaikakirjanpitoa niin oikeus uskoo simua.

        Oikeus on yleensäkin herkemmin "heikomman" osapuolen puolella jollei toisella osapuolella ole vahvaa näyttöä asiasta.

        Vahva näyttö voi olla esim työnantajalle lähetettävä tuntilista, jonka olet allekirjoittanut. Kun laitat siihen todelliset työtunnit niin ne on maksettava. Jos menee ylityöksi niin nekin on maksettava.

        Ota tuntilistastasi oikeaksi todistetut kopiot niin olet vahvoilla.


      • työaikakirjanpito.
        näyttövelvollisuudesta: kirjoitti:

        Jos sinulla on kalenterissasi työaikakirjanpito (mistä mihin olet ollut työssä ja kohteetkin) eikä työnantajalla ole työaikakirjanpitoa niin oikeus uskoo simua.

        Oikeus on yleensäkin herkemmin "heikomman" osapuolen puolella jollei toisella osapuolella ole vahvaa näyttöä asiasta.

        Vahva näyttö voi olla esim työnantajalle lähetettävä tuntilista, jonka olet allekirjoittanut. Kun laitat siihen todelliset työtunnit niin ne on maksettava. Jos menee ylityöksi niin nekin on maksettava.

        Ota tuntilistastasi oikeaksi todistetut kopiot niin olet vahvoilla.

        Ja tunteja takuulla paljon vähemmän kuin sulla.


      • työaikakirjanpito on
        työaikakirjanpito. kirjoitti:

        Ja tunteja takuulla paljon vähemmän kuin sulla.

        Työnantajalla on oltava työvuorolista esimiehen allekirjoituksin varustettuna kohteessa, josta sen voi esim kopioida itselleen.
        Jollei sellaista ole niin oikeus ei usko vahvemman osapuolen (=työnantajan) muita selityksiä.

        Oikeus sen sijaan uskoo esim työntekijän oman työtuntikirjanpidon, jos sellainen on esittää ja se on ainoa kirjanpito työajasta.

        Työnantajilla on usein käytäntönä pyytää työaikakirjanpitolomake allekirjoitettuna työntekijältä, johon hän siis itse ilmoittaa tuntinsa. Siihen rehelliset työtunnit ja allekirjoitus sekä oikeaksi todistettu kopio itselle.

        Jollei ylityöpalkkoja kuulu tai palkoista puuttuu niin tämä paperi pätee oikeudessa. On tietysti selvää, että pitää liittyä liittoon, josta saa näitä kepulityönantajia vastaan ilmaisen oikeusavun.


      • laillista . .

        Yhdenvertaisuuslain mukaan ketään ei saa syrjiä esim. iän puolesta. Naispuolista siivoojaakaan ei voi ilmoituksella hakea töihin.


    • perseestä !

      alueet todellakin alimitotettuja,harrastuksena pitäis tehdä ainaki 3 tuntii ylitöitä/per päivä....työhön opastus=ei mitään,kukaan ei tiedä mistään mitään ja tavarantoimitus on ei mitään (itse varmaan pitäis tuoda roskapussit ja rätit)
      iss myös syvältä, kaikki hyvin niin kauan kun oot töissä, mut lopputiliä pantataan viimeseen asti......itse en enää siivojaks ryhdy,yleensä toimistoissa varsinkin vanhat "harput" kyttää rilliensä yli eikä kehtaa siivoojaa edes tervehtiä..siivooja ei saa näkyä, mut heti huomataan jos siivoja ei käynyt. perseestä koko touhu!

    • vallan mainiosti...

      Hansalaisilla tuli siivoiltua vajaan vuoden päivät.

      Firman johtoporras toimii silloinkun sitä huvittaa, mutta Tampereelta tulee tämä teksti.

      Työhönperehdytys: Noh, tulin töihin, olin pistänyt päivää aikasemmin nettiin hakemuksen, hyvä jos erotin mopin ja tiskirätin toisistaan. Tosi osaavaa ja tarkoin valittua henkilökuntaa siis välillä.
      Aluepäälikkömme juoksi paikat läpi ja välillä kuului taikasanoja "mikromoppi" ja "tää nihkeellä".
      Kyseiseen kohteeseen kuitenkin sain perehdytyksen poikaihmiseltä, joka oli samassa kohteessa aloittanut päivää aikaisemmin ja niin sai kolmaskin siivoamaan tullut (Jolla nyt oli aikaisempaa siivouskokemusta vuodelta nakki).

      Kaksipäivää myöhemmin kaksi muuta vaihtoivat omiin kohteisiinsa ja aluepäällikkö soittaa "perehdyttäisitkö tämmösen tytön".
      (Erästä työpaikkaa siivotessani huomasin, että joillain muilla aloilla maksetaan oikeen perehdytyslisä)

      Eräs iltakohde sattui imuriini tulemaan sähkövika ja se syttyi tuleen, noh, piuhat irti seinästä ja vahdein sitä aikani ja pomolle puhelua että uusi tänne kiitos heti! Noh. luvattiin toimittaa. Pari viikkoa kohdetta joku muu sattui tekemään paikkaa ja vielä sama imuri ja sama tapaus uusiksi. Kiitos oli korkea. Sen jälkeen vasta tuli kun alemmalla firman hierarkiassa olevalle pomolle ilmoitti (joka saapui lomilta) niin alkoi taas tapahtua.

      Noista kuntosaleista en ole kyllä kuullutkaan ja kuulemma, työvaatteetkin olisi kuulunut ja niitä vain harvat ja valitut näytti saavan. Ois se firman t-paita ollut edes kiva (ei ollu kokoja näin pienille) ettei olis tarvinu selitellä jokaiselle vastaantulijalle kuka olen ja mitä teen jos ei satu kumihanskat olemaan käsissä.

      Palkka jäi kerran kokonaan maksamatta, ylityölisiähän ei makseta, sen tajuan koska firman palkkausperiaate on sinänsä selvä. Jos on laskettu, että kohteen siivoamiseen menee 2,75 niin siitä maksetaan 2,75h edestä ja jos menee vähemmän aikaa niin se nyt on vain itselle plussaa . Asiakkaat vaan tyytyväisiksi, aina ei vaan sekään ollut mahdollista ;)

      Terveisiä sille tätille joka piillotteli työkaverin kohdalla leivänmuruja ja paperiliittimiä vessan roskiksen alle ja sen jälkeen reklamoitiin kun vessa on otettu huonosti. Ja omalle ihanalle asiakkaalleni jonka suurin murheen aihe on, että minun pitäisi myös firman sohvat ja kodinkoneet siirrellä, että myös niiden takaa on kaikki pöpöt pois (teollisuushalli).

      Kiitos ja näkemiin.

      • toi on

        siivotkoon vaikka ite.......pomo sanoi " voi alkuun tuntuu, et aika ei riitä siivoukseen, mut ku oppii luistaan tietyistä paikoista,ni kyl sit se riittää...haloo....kuka tohon haluu ees ryhtyy....
        kuka orjatöitä haluu...


      • pettynyt
        toi on kirjoitti:

        siivotkoon vaikka ite.......pomo sanoi " voi alkuun tuntuu, et aika ei riitä siivoukseen, mut ku oppii luistaan tietyistä paikoista,ni kyl sit se riittää...haloo....kuka tohon haluu ees ryhtyy....
        kuka orjatöitä haluu...

        olin firmassa vain hetken alku meni hyvin mutta sitten lähti ohjaajani ja pomo. tilalle tuli isompi herra. sen jälkeen alkoi palkoista puuttui rahoja.ylitöistä sovittiin puhelimessa ja kun niitä ei oltu maksettu soitin ja luvattiin hoitaa seuraavaan tiliin mutta ei ollut ja taas soitin ja niin sanottiin että ylitöistä pitää olla kirjallinen sopimus...?


      • Entinen Hansalainen
        pettynyt kirjoitti:

        olin firmassa vain hetken alku meni hyvin mutta sitten lähti ohjaajani ja pomo. tilalle tuli isompi herra. sen jälkeen alkoi palkoista puuttui rahoja.ylitöistä sovittiin puhelimessa ja kun niitä ei oltu maksettu soitin ja luvattiin hoitaa seuraavaan tiliin mutta ei ollut ja taas soitin ja niin sanottiin että ylitöistä pitää olla kirjallinen sopimus...?

        En yhtään ihmettele noita palautteita Hansalaisista. Siellä työntekijää kunnioitetaan niin kauan, kuin hänestä on vain suinkin hyötyä. Jos pitkäänkin ollut hyvä tekijä esim. sairastuu,niin äkkiä unohtuu kaikki se hyvä... Potkut perseelle, tai savustetaan ulos. Ihmisellä ei ole siellä mitään arvoa, firmassa ei ole me henkeä, kuin ylimmillä pikkuhitlereillä, joilla on oma lehmä ojassa. Tai sitten tulee jokin tilanne, että tarvitaan syntipukkia pelastamaan firman maine, niin siivoojan arvo on alle arvostelun. Se uhrataan joka on helpointa uhrata. HERRAN JESTAS MITÄ TEKOPYHÄÄ PASKAA TON FIRMAN ARVOT. Ja itsekin huomasin, että pomot vaihtuivat ihan jatkuvasti, omanikin, (joka poikkeuksena tohon muuhun porukkaan) oli loistotyyppi. Siellä ei osata edes pitää hyvistä työnjohtajista kiinni, saati siivoojista. ETTÄ NÄIN!!!


      • merirölli
        pettynyt kirjoitti:

        olin firmassa vain hetken alku meni hyvin mutta sitten lähti ohjaajani ja pomo. tilalle tuli isompi herra. sen jälkeen alkoi palkoista puuttui rahoja.ylitöistä sovittiin puhelimessa ja kun niitä ei oltu maksettu soitin ja luvattiin hoitaa seuraavaan tiliin mutta ei ollut ja taas soitin ja niin sanottiin että ylitöistä pitää olla kirjallinen sopimus...?

        Lopetin juuri hansalaisilla...Kaksi ekaa palkkaa tuli sovitusti..Senjälkeen osissa, eli joka palkasta puuttui suurin osa,jotka tosin korjattiin, kun huomautettiin asiasta.
        Urakkalisiä toteutuneista keikoista ei ole koskaan maksettu..Ainoastaan peruspalkka..:???

        Peruspesupuolella lähes kaikki keikat jäivät kesken, koska työkohdetta piti vaihtaa yhtäkkiä, eli töitä ei tehty periaatteella, yksi kohde alusta loppuun valmiiksi ja vasta sitten seuraava, joten urakoiden toteutuminen oli lähes mahdotonta, ja jos toteutuikin ei, kuten jo mainitsin maksettu luvattuja lisiä..Vauhti oli kuitenkin luokkaa urakka.

        Kolme kuukautta juoksuttamista riitti, jonka lisäksi kaikki valvonta ja seuranta puuttui koko ajan..Työvaälineet perseestä..Talli-imuri peruspesuihin, ja kuppainen laikkakone josta putoili muttereita...Varasto puolillaan rikkinäisiä koneita, pohjalta..Kokoa itse niistä joku ehjäksi...Luvattuja liikunta tai virkistys seteleitä ei koskaan näkynyt...Onneksi älysin lopettaa koko touhun...Ja peruspesuhistoriaa sentäs lähes 20 vuotta..Ainoa firma, jossa mikään ei toiminut kuten olisi pitänyt...Valitettavasti...En suosittele tätä yritystä kenellekkään....En töiden tilaajille, mutta en tekijöillekkään..Menkää sellaiseen yritykseen, jossa teitä arvostetaan...:)


      • murmeliinasta
        merirölli kirjoitti:

        Lopetin juuri hansalaisilla...Kaksi ekaa palkkaa tuli sovitusti..Senjälkeen osissa, eli joka palkasta puuttui suurin osa,jotka tosin korjattiin, kun huomautettiin asiasta.
        Urakkalisiä toteutuneista keikoista ei ole koskaan maksettu..Ainoastaan peruspalkka..:???

        Peruspesupuolella lähes kaikki keikat jäivät kesken, koska työkohdetta piti vaihtaa yhtäkkiä, eli töitä ei tehty periaatteella, yksi kohde alusta loppuun valmiiksi ja vasta sitten seuraava, joten urakoiden toteutuminen oli lähes mahdotonta, ja jos toteutuikin ei, kuten jo mainitsin maksettu luvattuja lisiä..Vauhti oli kuitenkin luokkaa urakka.

        Kolme kuukautta juoksuttamista riitti, jonka lisäksi kaikki valvonta ja seuranta puuttui koko ajan..Työvaälineet perseestä..Talli-imuri peruspesuihin, ja kuppainen laikkakone josta putoili muttereita...Varasto puolillaan rikkinäisiä koneita, pohjalta..Kokoa itse niistä joku ehjäksi...Luvattuja liikunta tai virkistys seteleitä ei koskaan näkynyt...Onneksi älysin lopettaa koko touhun...Ja peruspesuhistoriaa sentäs lähes 20 vuotta..Ainoa firma, jossa mikään ei toiminut kuten olisi pitänyt...Valitettavasti...En suosittele tätä yritystä kenellekkään....En töiden tilaajille, mutta en tekijöillekkään..Menkää sellaiseen yritykseen, jossa teitä arvostetaan...:)

        Joo HANSALAISET kamalin siivousfirma jossa olen koskaan ollut. Palkat ei tule sovitusti eikä yhtään mikään toimi. Veikkaan että kaatu koko yritys ja lujaa . . .


    • kuka ton keksi

      tää on tosi siistii olla kouluttamaton ja sit rupee hyvästä sydämestä siivoomaan.........ja niin, kuinka sinnä kävikin niin, et jotku törky-ihmiset meitä kusettaa...tällä hetkellä en viitti käydä ees töissä jos meininki on tota ? HALOO..............???!!!

      • anni-vm:81

        ite olin 2kk töissä sielä pomo oli ihan täys mäntti kun yritin soittaaa ei vastannut soitti jos muisti jne,,,,sit kun lapset tuli kipeeksi oli poissa viikon poissa niin tuli viesti että jos en siihen mennessä tuu töihin ei tarvi edes tulla ja pomo sanoi vielä että mun olis pitännyt jättäää 3.v ja 6.v kotiin 40,2 asteen kuumeessa kotiiin kohde oli kontulassa aivan juntti pomo sit haukkui mut jouopoksi kun yks yö tuli sairaan lapsen kanssa sairaalasta 4 aikaan yöllä kotiin ja laitoin viesttin niin sit sanottiin että tulin baarista kotiiin 14.4 lopetin duuni eipä oo ees kuulunnut työ todistusta ja työkkäri olis vailla sitä


      • Typertynyt

        Olen tällä hetkellä Hansalaisilla töissä, ja tehnyt useampaakin kohdetta. Töihin tullessani puoli vuotta sitten henkilöstövastaava ja toimittaja olivat tosi mukavia, ja homma luisti: tavarat tulivat suht ajoissa ja ylityökorvauksista saatiin sovittua. Palkkani on 7e/ h, kokemusta ei ole siivousalasta, joten mielestäni ihan ok sinänsä. Ainoa mutta on, että kollegoillani, joilla on täysin sama tausta, on suurempi palkka ja kyseessä "henkilökohtainen lisä".

        Koko esimiehistö on vaihtunut jo kaksi kertaa töissä ollessani. Asioista tiedottaminen on ala-arvoista. Palkoista on jo usemman kerran maksettu vain osa.

        Perehdytys on miltein olematonta, ja tulee taholta, jolla ei selvästikään ole tietoa mitä kohteessa ylipäänsä tehdään, ja vannotaan vain yhdistelmäkoneen nimiin typerimmissäkin paikoissa. Minulle jankattiin asioita, jotka ovat itsestäänselvyyksiä kelle tahansa, joka koskaan on siivonnut missään: "Ota tuolta nihkeellä ja pyyhi pölyt. Ja vessat tietty." Useammassa kohteessa asiakkaat ovat näyttäneet mitä ylipäänsä pitää siivota! Asiakkaat ovatkin olleet mukavia ja tosi joustavia Hansalaisten kämmäilyn suhteen, ts. siivoojaa ei syytetä, vaan niitä jotka eivät saa niitä stanan tavaroita toimitettua tai perehdytystä tehtyä! Tälläkin hetkellä odottelen kolmatta kuukautta toimittamatonta tavaraa. Mikäs siinä sitten, asiakkaan raivotessa useimmiten minua vaan naurattaa moinen saamattomuus.

        Ylitöistä olen saanut korvaukset, koska olen pystynyt osoittamaan asiakkaan kautta, että ylitöitä on myös tehty.

        Useimpiin kohteisiin, joita olen tehnyt, on annettu liian vähän aikaa, ja perehdytyksessäkin on sanottu, että "se on priorisointikysymys, sieltä täältä voi karsia" (?!) Itseäni semmoinen ketuttaa, koska haluaisin ehtiä tekemään työni rehellisesti työajalla, enkä harrastuksena. Eikä kyse ole edes siitä, että olisin hidas siivoamaan tai laiska. Se ei kuulu työmoraaliini. Taustat hosumisen takana kyllä ymmärrän, kilpailu on varmasti kovaa, ja täytyy lupailla halpoja hintoja. Mielestäni tässä on muissakin vikaa, asiakkaat eivät saisi tinkiä laadusta hinnan edessä. Miksi mitään ei tehdä nykyään kunnolla?!

        Kollegat, joihin olen törmännyt, ovat mukavia.

        Kohteista: Hansalaiset lupasivat "enimmäkseen toimistosiivousta". Tähän mennessä olen saanut siivota oksennuksia, kusia, tehdashalleja ja jotain niin tajutonta paskaa, että en ymmärrä, miten kyseisessä kohteessa voi edes olla joku töissä. Yhdet toimistotilat olen siivonnut.

        Siivousalalle tullessani todella yllätyin siitä, kuinka halpana ihmistä täällä pidetään. Siivoojaa ei haluta nähdä tai kuulla - ellei joku laite taustalla hurise... Siivoojaa harvoin tervehditään. Toisaalta, se on tehnyt vaan minulle hyvää, sillä nykyään en unohda tervehtiä tahi kiittää muita siivoojia! Siivoja on ihminen! Siivousalalla pitäisi olla ihmisarvoista työtä.


      • Alan kehittämisessä mukana
        Typertynyt kirjoitti:

        Olen tällä hetkellä Hansalaisilla töissä, ja tehnyt useampaakin kohdetta. Töihin tullessani puoli vuotta sitten henkilöstövastaava ja toimittaja olivat tosi mukavia, ja homma luisti: tavarat tulivat suht ajoissa ja ylityökorvauksista saatiin sovittua. Palkkani on 7e/ h, kokemusta ei ole siivousalasta, joten mielestäni ihan ok sinänsä. Ainoa mutta on, että kollegoillani, joilla on täysin sama tausta, on suurempi palkka ja kyseessä "henkilökohtainen lisä".

        Koko esimiehistö on vaihtunut jo kaksi kertaa töissä ollessani. Asioista tiedottaminen on ala-arvoista. Palkoista on jo usemman kerran maksettu vain osa.

        Perehdytys on miltein olematonta, ja tulee taholta, jolla ei selvästikään ole tietoa mitä kohteessa ylipäänsä tehdään, ja vannotaan vain yhdistelmäkoneen nimiin typerimmissäkin paikoissa. Minulle jankattiin asioita, jotka ovat itsestäänselvyyksiä kelle tahansa, joka koskaan on siivonnut missään: "Ota tuolta nihkeellä ja pyyhi pölyt. Ja vessat tietty." Useammassa kohteessa asiakkaat ovat näyttäneet mitä ylipäänsä pitää siivota! Asiakkaat ovatkin olleet mukavia ja tosi joustavia Hansalaisten kämmäilyn suhteen, ts. siivoojaa ei syytetä, vaan niitä jotka eivät saa niitä stanan tavaroita toimitettua tai perehdytystä tehtyä! Tälläkin hetkellä odottelen kolmatta kuukautta toimittamatonta tavaraa. Mikäs siinä sitten, asiakkaan raivotessa useimmiten minua vaan naurattaa moinen saamattomuus.

        Ylitöistä olen saanut korvaukset, koska olen pystynyt osoittamaan asiakkaan kautta, että ylitöitä on myös tehty.

        Useimpiin kohteisiin, joita olen tehnyt, on annettu liian vähän aikaa, ja perehdytyksessäkin on sanottu, että "se on priorisointikysymys, sieltä täältä voi karsia" (?!) Itseäni semmoinen ketuttaa, koska haluaisin ehtiä tekemään työni rehellisesti työajalla, enkä harrastuksena. Eikä kyse ole edes siitä, että olisin hidas siivoamaan tai laiska. Se ei kuulu työmoraaliini. Taustat hosumisen takana kyllä ymmärrän, kilpailu on varmasti kovaa, ja täytyy lupailla halpoja hintoja. Mielestäni tässä on muissakin vikaa, asiakkaat eivät saisi tinkiä laadusta hinnan edessä. Miksi mitään ei tehdä nykyään kunnolla?!

        Kollegat, joihin olen törmännyt, ovat mukavia.

        Kohteista: Hansalaiset lupasivat "enimmäkseen toimistosiivousta". Tähän mennessä olen saanut siivota oksennuksia, kusia, tehdashalleja ja jotain niin tajutonta paskaa, että en ymmärrä, miten kyseisessä kohteessa voi edes olla joku töissä. Yhdet toimistotilat olen siivonnut.

        Siivousalalle tullessani todella yllätyin siitä, kuinka halpana ihmistä täällä pidetään. Siivoojaa ei haluta nähdä tai kuulla - ellei joku laite taustalla hurise... Siivoojaa harvoin tervehditään. Toisaalta, se on tehnyt vaan minulle hyvää, sillä nykyään en unohda tervehtiä tahi kiittää muita siivoojia! Siivoja on ihminen! Siivousalalla pitäisi olla ihmisarvoista työtä.

        Kyllä oli hirvittävää lukea näitä viestejä!! Ensinnäkin, sellaista palkkaa kuin 7€/h ei ole siivousalalla. Oikeat palkat ja palkanlisät löytää PAM:n sivuilta, etsikää ihmiset sieltä. On todella väärin teettää työtä väärällä palkalla. Sitä ei saa tapahtua! Saattakaa edesvastuuseen työnantaja tällaisesta! Tuollainen pilaa koko alan mainetta sekä on epäoikeudenmukaista työntekijöille.TOSI VÄÄRIN!!
        Oikein johdettuna ala työllistää tyytyväistä väkeä. Tämä ei ole sitä! Älkää jättäkö asiaa sikseen vaikka lähtisittekin pois!


      • 1.5 vuotta riitti
        anni-vm:81 kirjoitti:

        ite olin 2kk töissä sielä pomo oli ihan täys mäntti kun yritin soittaaa ei vastannut soitti jos muisti jne,,,,sit kun lapset tuli kipeeksi oli poissa viikon poissa niin tuli viesti että jos en siihen mennessä tuu töihin ei tarvi edes tulla ja pomo sanoi vielä että mun olis pitännyt jättäää 3.v ja 6.v kotiin 40,2 asteen kuumeessa kotiiin kohde oli kontulassa aivan juntti pomo sit haukkui mut jouopoksi kun yks yö tuli sairaan lapsen kanssa sairaalasta 4 aikaan yöllä kotiin ja laitoin viesttin niin sit sanottiin että tulin baarista kotiiin 14.4 lopetin duuni eipä oo ees kuulunnut työ todistusta ja työkkäri olis vailla sitä

        Tältä firmalta sain työtodistuksen vasta työsuojelupiirin ja uhkasakon voimin


      • 1.5 vuotta riitti
        anni-vm:81 kirjoitti:

        ite olin 2kk töissä sielä pomo oli ihan täys mäntti kun yritin soittaaa ei vastannut soitti jos muisti jne,,,,sit kun lapset tuli kipeeksi oli poissa viikon poissa niin tuli viesti että jos en siihen mennessä tuu töihin ei tarvi edes tulla ja pomo sanoi vielä että mun olis pitännyt jättäää 3.v ja 6.v kotiin 40,2 asteen kuumeessa kotiiin kohde oli kontulassa aivan juntti pomo sit haukkui mut jouopoksi kun yks yö tuli sairaan lapsen kanssa sairaalasta 4 aikaan yöllä kotiin ja laitoin viesttin niin sit sanottiin että tulin baarista kotiiin 14.4 lopetin duuni eipä oo ees kuulunnut työ todistusta ja työkkäri olis vailla sitä

        Tältä firmalta sain työtodistuksen vasta työsuojelupiirin uhkasakolla.


    • hansa666

      Joo ei todellakaan kannata mennä kyseiseen firmaan. olin ite 2 viikkoa ja kyllästyin. ensinnäkin luvattiin aivan eri alue mihin piti lähteä toisekseen jouduin käyttämään omaa autoa josta luvattiin kilometsikustannukset mikä evättiin lopulta kun olisin saanut oman auton. palkkaa en koskaan tullut saamaan tältä 2 viikolta. pomo ei ollut myöskään mikään paras mahdollinen. ihme suunsoittaja. eli tuli oltua niinkuin 2 viikkoa orjana kyseisessa paska firmassa. no nyt kilpailijalla ja hommat toimii aivan mainiosti niinkuin pitääkin.

      • perätuhnu

        Älkää ihmeessä erehtykö menemään kyseiseen yritykseen! Saatte paskaa työtä ja sitoudette tekemään myös ylityöt ilman mitään lisiä kun allekirjoitatte sopimuksen. Palkka on ihan naurettava, jos sitä ylipäätään tulee saamaan. Pomot ihan idiootteja ja niitä ei kiinnosta paskan vertaa siivojien edut yms. mitä niin kauheasti mainostavat räkäsillä nettisivuillaan.
        Hansalaiset - Siisti homma.


      • hansaperseet
        perätuhnu kirjoitti:

        Älkää ihmeessä erehtykö menemään kyseiseen yritykseen! Saatte paskaa työtä ja sitoudette tekemään myös ylityöt ilman mitään lisiä kun allekirjoitatte sopimuksen. Palkka on ihan naurettava, jos sitä ylipäätään tulee saamaan. Pomot ihan idiootteja ja niitä ei kiinnosta paskan vertaa siivojien edut yms. mitä niin kauheasti mainostavat räkäsillä nettisivuillaan.
        Hansalaiset - Siisti homma.

        "Hansaiset - Homojen homma" ennemminkin. Natsilaitos se on.


    • super hansalainen

      Tommosen rääkin jälkeen et halua edes nähdä kuntosalia, eikä semmosta edes olisi tarjolla.
      Luvattuja liikuntaseteleitä et tule myöskään saamaan.
      Hyvällä mäihällä imurin ilman pölypussia tai mopin katkenneella varrella, mutta kyllähän niillä yhdet toimistot vääntää. Saat myös ite inspiroida mistä paskapaperit ja saippua asiakkaalle koska niitä ei ainakaan saa tilaamalla yriyksen kautta. Turvakengiksi sinulle saatetaan tarjota kuppasia jo käytettyjä hikisiä kenkiä jne :)
      Onneksi olkoon jos nyt kuitenkin valisit kyseisen yrityksen ja viihdyt siellä, heille työntekijöiden viihtyvyys on kuitenkin kaiken A ja O.

      Pidäpäs listaa tekemistäs tunneista jos nyt välttämättä haluut mennä hikoilee paska palkalla spedejen käskytettäväks, todellista palkkaa et tule kuitenkaan saamaan.

      Terveisin. Paska-Jooseeppi

    • sit riitti !!!!!

      oon mieluummin kotona, kun siihen firmaan astun enää ikinä

      • Verenpaine nousee

        En olisi koskaan tuohon taloon mennyt jos olisin tiennyt että siellä pärjää vain ruskeakieliset ja ne jotka on sukua korkeimille tahoille.Ihmisiä sanotaan irti kun et nuoleskele, orjatyötä tehdään 24/7, mutta korvausta ei saa, vain ainoastaan esimiesten haukut...en tarkoita siivoojien esimiehiä vaan heidän esimiehiään.Talossa valehdellaan,huijataan,varastetaan ja sitten haukutaan vielä alaisten/asiakkaiden edessä paskaksi.Varokaa isoa palkkaajaa samoin kuin vanhempaa haastattelijaa...ainut minkä osaavat on valehtelu ja huijaus.


      • vitutt... koko firma.
        Verenpaine nousee kirjoitti:

        En olisi koskaan tuohon taloon mennyt jos olisin tiennyt että siellä pärjää vain ruskeakieliset ja ne jotka on sukua korkeimille tahoille.Ihmisiä sanotaan irti kun et nuoleskele, orjatyötä tehdään 24/7, mutta korvausta ei saa, vain ainoastaan esimiesten haukut...en tarkoita siivoojien esimiehiä vaan heidän esimiehiään.Talossa valehdellaan,huijataan,varastetaan ja sitten haukutaan vielä alaisten/asiakkaiden edessä paskaksi.Varokaa isoa palkkaajaa samoin kuin vanhempaa haastattelijaa...ainut minkä osaavat on valehtelu ja huijaus.

        Joo ei varmaan suomenmaasta löydy yhtä pahempaa takinkääntäjä firmaa kun tää kyseinen. Mieli vaihtuu päivittäin mistä tuulee jne. Saat olla onnellinen että nää ees maksaa mitään palkkaa. jos tulee oikeapalkka ja edes ajallaan. Puhumattakaan niistä pikkuhitlereistä mitkä luulee olevansa jotain isoja pamppuja. tekis mieli mennä takas ja potkasta jokasta hanuriin ja jättää saapas sinne. luultavasti tykkäisivät.


      • ???
        vitutt... koko firma. kirjoitti:

        Joo ei varmaan suomenmaasta löydy yhtä pahempaa takinkääntäjä firmaa kun tää kyseinen. Mieli vaihtuu päivittäin mistä tuulee jne. Saat olla onnellinen että nää ees maksaa mitään palkkaa. jos tulee oikeapalkka ja edes ajallaan. Puhumattakaan niistä pikkuhitlereistä mitkä luulee olevansa jotain isoja pamppuja. tekis mieli mennä takas ja potkasta jokasta hanuriin ja jättää saapas sinne. luultavasti tykkäisivät.

        Just just... Oon huomen menos työhaastatteluun Turun Hansalaisiin. Onks kenelläkään kokemust just Turun puljust?


      • Murunjemmaaja
        Verenpaine nousee kirjoitti:

        En olisi koskaan tuohon taloon mennyt jos olisin tiennyt että siellä pärjää vain ruskeakieliset ja ne jotka on sukua korkeimille tahoille.Ihmisiä sanotaan irti kun et nuoleskele, orjatyötä tehdään 24/7, mutta korvausta ei saa, vain ainoastaan esimiesten haukut...en tarkoita siivoojien esimiehiä vaan heidän esimiehiään.Talossa valehdellaan,huijataan,varastetaan ja sitten haukutaan vielä alaisten/asiakkaiden edessä paskaksi.Varokaa isoa palkkaajaa samoin kuin vanhempaa haastattelijaa...ainut minkä osaavat on valehtelu ja huijaus.

        Enpä kehtaa enää napista siivouksen laadusta...

        En voi palvelunostajan roolissa suositella hansalaisten siivouspalveluja kenellekään. Enää ei tarvitse ihmetellä, miksi lattiat ovat siivouksen jäljiltä edelleen likaiset ja miksi siivooja ei joskus käynyt ollenkaan. Eipä käy teitä työn raskaan raatajia kateeksi! Tsemppiä, hyviäkin työnantajia tuolla alalla varmasti on. Me ainakin vaihdamme nyt pieneen lähiyritykseen ja jatkamme hansalaisten kanssa taistelua kuukausimaksuista.


      • ex-kollega
        Verenpaine nousee kirjoitti:

        En olisi koskaan tuohon taloon mennyt jos olisin tiennyt että siellä pärjää vain ruskeakieliset ja ne jotka on sukua korkeimille tahoille.Ihmisiä sanotaan irti kun et nuoleskele, orjatyötä tehdään 24/7, mutta korvausta ei saa, vain ainoastaan esimiesten haukut...en tarkoita siivoojien esimiehiä vaan heidän esimiehiään.Talossa valehdellaan,huijataan,varastetaan ja sitten haukutaan vielä alaisten/asiakkaiden edessä paskaksi.Varokaa isoa palkkaajaa samoin kuin vanhempaa haastattelijaa...ainut minkä osaavat on valehtelu ja huijaus.

        Totta joka sana. Kusettavat minkä ehtivät, eivätkä välitä toimihenkilöistään v-ttujakaan. Mikään ei pelaa ja asiakkaat ovat tyytymättömiä, mistä tietenkin haukut tulee siivoojien esimiehille sekä asiakkaiden että pamppujen taholta. Jokainen esimies siellä tietää, että tämän firman sairaus on heitä ylemmällä tasolla, mutta asiakkaallehan sellaista ei voi suoraan sanoa....pitää vaan jatkuvasti pahoitella ja sietää, ja kun yrittää puhua asiasta pampuille, luvataan selvittää, mutta MITÄÄN ei tapahdu. Potkut voi tulla milloin vaan, ilman selityksiä. Se selittänee suuren osan vaihtuvuudesta.

        Olen pahoillani asiakkaiden puolesta, mutta muistakaa, ettei se esimies tahallaan unohtele tai jätä väliin hommia....yksinkertaisesti tällaista sattuu, kun työpäivät ovat säännönmukaisesti reippaasti yli 10 tuntia ja todella vauhdikkaita ja stressaavia!


      • tuleva siivooja
        ex-kollega kirjoitti:

        Totta joka sana. Kusettavat minkä ehtivät, eivätkä välitä toimihenkilöistään v-ttujakaan. Mikään ei pelaa ja asiakkaat ovat tyytymättömiä, mistä tietenkin haukut tulee siivoojien esimiehille sekä asiakkaiden että pamppujen taholta. Jokainen esimies siellä tietää, että tämän firman sairaus on heitä ylemmällä tasolla, mutta asiakkaallehan sellaista ei voi suoraan sanoa....pitää vaan jatkuvasti pahoitella ja sietää, ja kun yrittää puhua asiasta pampuille, luvataan selvittää, mutta MITÄÄN ei tapahdu. Potkut voi tulla milloin vaan, ilman selityksiä. Se selittänee suuren osan vaihtuvuudesta.

        Olen pahoillani asiakkaiden puolesta, mutta muistakaa, ettei se esimies tahallaan unohtele tai jätä väliin hommia....yksinkertaisesti tällaista sattuu, kun työpäivät ovat säännönmukaisesti reippaasti yli 10 tuntia ja todella vauhdikkaita ja stressaavia!

        HUH ! Etsiskelen opiskelijana vakkarityötä ja huomasin jossakin kyseisen paikan ilmoituksen. Tarkoitus oli jo soittaa kun eksyin tänne... Eipä enää houkuttele! Läheltä liippasi.


    • kyllästynt

      hallituksilla on liikka pomo sydrommi mutta ei taito ehka ihmis-arvo. jos on pakko mennä sinne tarkista tiukkasti sun tilinauha joka tilipäivä. älä ota lisaa töitä sieltä.

    • hansaorja

      Joo tosiaan, niinkun keskustelussa aikasemmin on tullut jo ilmi ni sana ihmisarvo ei kuulu kyllä firman sana varaston. Kaikesta itketään työntekijöille vaikka ainut mikä kusee löytyy mustilla toyotilla ajavien herrojen/naisien päästä. oon tässä nyt noin puolivuotta katellu touhua ja ei voi kyllä muuta sanoa, ku että toi paska tulee kyllä tippuu korkeelta ja kovaa. Edes kipeenä ei saa olla rauhassa, kun esimiehet soittelevat ja häiritsevät kokoajan vapaa aikaa. Lisäksi kun ilmoitat olevasi kipeä, niin ensimmäisenä joku kiikuttaa sinulle paketin buranaa ja käskee koittamaan pärjätä sillä. Toivon mukaan en joudu tuohon sontaan enään ikinä astumaan. Olen jo lähteny viemään asioita eteenpäin, joten ei tämä tähän jää.

      • taavi

        Ankaraa vedätystä , loputonta suota


    • hevonen11

      Kysymys on onko tä suomalainen firma oikeasti?

      • tumasat

        ihan paskaan suuntaan menee koko pulju, Virossa pestään pyykit. Iltalisätkin on poistettu ilman ilmoitusta työntekijöille, tarkkana palkkalistan kanssa! Vaihtuvuus esimiehissä on tosi suuri eli joku mättää!!!!


      • kertoo paljon
        tumasat kirjoitti:

        ihan paskaan suuntaan menee koko pulju, Virossa pestään pyykit. Iltalisätkin on poistettu ilman ilmoitusta työntekijöille, tarkkana palkkalistan kanssa! Vaihtuvuus esimiehissä on tosi suuri eli joku mättää!!!!

        Ne on yleensä sitkeetä sakkia, mutta jos työnjohto vaihtuu jatkuvasti niin jku mättää todella pahasti.


      • joopajooo
        kertoo paljon kirjoitti:

        Ne on yleensä sitkeetä sakkia, mutta jos työnjohto vaihtuu jatkuvasti niin jku mättää todella pahasti.

        Kyllä se työnjohto vaihtuu ja suuri syypää ainakin aikanani oli nimenomaan nämä pikkupamput ja sekä siivoojien, että palveluesimiesten kohtelu, se oli täysin ala-arvoista, se oli jotain täysin uskomatonta. Luvattiin vaikka mitä työhaastattelussa, mutta eipä niitä lupauksia pidetty ja huomasin tekeväni ihan jotain muuta kuin sitä työtä mihin minut oli palkattu.

        Ihmisarvoa ei siinä firmassa todellakaan tunne, eikä siellä kukaan itseään ja työtään kunnioittava esimies viihdy.


      • MÄTTÄÄ YLIN JOHTO
        joopajooo kirjoitti:

        Kyllä se työnjohto vaihtuu ja suuri syypää ainakin aikanani oli nimenomaan nämä pikkupamput ja sekä siivoojien, että palveluesimiesten kohtelu, se oli täysin ala-arvoista, se oli jotain täysin uskomatonta. Luvattiin vaikka mitä työhaastattelussa, mutta eipä niitä lupauksia pidetty ja huomasin tekeväni ihan jotain muuta kuin sitä työtä mihin minut oli palkattu.

        Ihmisarvoa ei siinä firmassa todellakaan tunne, eikä siellä kukaan itseään ja työtään kunnioittava esimies viihdy.

        Meitä ex Hansalaisia on PALJON!!! Eipä kaipuuta ole takaisin kenelläkään. Asiakkaita myöten firma on kuuluisa eli EI TOIMI! vaikka tj vaihtuikin.


      • tusamat
        MÄTTÄÄ YLIN JOHTO kirjoitti:

        Meitä ex Hansalaisia on PALJON!!! Eipä kaipuuta ole takaisin kenelläkään. Asiakkaita myöten firma on kuuluisa eli EI TOIMI! vaikka tj vaihtuikin.

        Kyl tää alkaa pikkasen ottaa pattiin, kun kolme vuotta talossa ollut ja palkat on varmaan 2 kertaa oikein, perehdytys sitä luokkaa että punainen rätti vessaan ja sininen muuhun. Taas kun vaihtuu esimies niin sen saa pariviikkoa hyvin kiinni, mutta sitten ei enää vastata. En kyllä henk.koht, suosittelisi kyseistä firmaa. Onko joku saannut töihin tullessa ohjeet, jos sairastut, miten otat yhteyttä ja minne???
        ei saa sairastua kun on yksi karenssipäivä kuitenkin. Tosi alas menossa koko pulju


      • ex-hansalainen
        tusamat kirjoitti:

        Kyl tää alkaa pikkasen ottaa pattiin, kun kolme vuotta talossa ollut ja palkat on varmaan 2 kertaa oikein, perehdytys sitä luokkaa että punainen rätti vessaan ja sininen muuhun. Taas kun vaihtuu esimies niin sen saa pariviikkoa hyvin kiinni, mutta sitten ei enää vastata. En kyllä henk.koht, suosittelisi kyseistä firmaa. Onko joku saannut töihin tullessa ohjeet, jos sairastut, miten otat yhteyttä ja minne???
        ei saa sairastua kun on yksi karenssipäivä kuitenkin. Tosi alas menossa koko pulju

        "Onko joku saannut töihin tullessa ohjeet, jos sairastut, miten otat yhteyttä ja minne???"

        Palveluesimiehelle pitäisi soittaa, tekstarilla ei kuulemma missään nimessä saa ilmoittaa. Mutta kun eivät tosiaan tykkää vastailla puhelimeen niin hankalaksi menee. Kyllä v*tutti jos työkohteessa oli joku akuutti, työntekoa haittaava ongelma eivätkä tyypit vastanneet puhelimeen saati soittaneet takaisin.


      • tusamat
        ex-hansalainen kirjoitti:

        "Onko joku saannut töihin tullessa ohjeet, jos sairastut, miten otat yhteyttä ja minne???"

        Palveluesimiehelle pitäisi soittaa, tekstarilla ei kuulemma missään nimessä saa ilmoittaa. Mutta kun eivät tosiaan tykkää vastailla puhelimeen niin hankalaksi menee. Kyllä v*tutti jos työkohteessa oli joku akuutti, työntekoa haittaava ongelma eivätkä tyypit vastanneet puhelimeen saati soittaneet takaisin.

        Ei minkään valtakunnan ohjeistusta ole ainakaan itse saannut Tässä firmassa ei ilmeisesti saa sairastella kuin pomot?


      • mätti
        MÄTTÄÄ YLIN JOHTO kirjoitti:

        Meitä ex Hansalaisia on PALJON!!! Eipä kaipuuta ole takaisin kenelläkään. Asiakkaita myöten firma on kuuluisa eli EI TOIMI! vaikka tj vaihtuikin.

        Kyllästyin itse siihen selitysten keksimiseen asiakkaille, että miksei ole taaskaan siivottu. No kun esimiehet vaihtu koko ajan eikä kukaan tuntenut asiakaskohteita. Lopulta ymmärsin menettäväni itse maineeni joutuessani asiakkaille selittelemään pieleen menneitä asioita. Johtaja vaan näytti et rahaa tulee kun sanoin asiakkaan haluavan sanoa sopparin irti huonon siivouksen vuoksi ja että olen samaa mieltä. Johtaja sanoi sopparin kestävän määräajan ja sen ajan tulee rahaa.

        Sen jälkeen sanoin itseni irti. Maineensa voi menettää vain kerran.


      • nimim. ex-kollega
        tusamat kirjoitti:

        Ei minkään valtakunnan ohjeistusta ole ainakaan itse saannut Tässä firmassa ei ilmeisesti saa sairastella kuin pomot?

        No pomot nyt varsinkaan ei saa/ehdi sairastella siinä talossa! Sanoivat ihan suoraan, että saikun ajalta ei makseta palkkaa - mikä vitsi!! Onko missään muualla kuin siivousalalla tollasta sontaa kuultukaan?


      • nimim. ex-kollega
        mätti kirjoitti:

        Kyllästyin itse siihen selitysten keksimiseen asiakkaille, että miksei ole taaskaan siivottu. No kun esimiehet vaihtu koko ajan eikä kukaan tuntenut asiakaskohteita. Lopulta ymmärsin menettäväni itse maineeni joutuessani asiakkaille selittelemään pieleen menneitä asioita. Johtaja vaan näytti et rahaa tulee kun sanoin asiakkaan haluavan sanoa sopparin irti huonon siivouksen vuoksi ja että olen samaa mieltä. Johtaja sanoi sopparin kestävän määräajan ja sen ajan tulee rahaa.

        Sen jälkeen sanoin itseni irti. Maineensa voi menettää vain kerran.

        ..ja suoraan sanoen v'tuttaa vieläkin, että nyt ne asiakkaat ja alaiset ovat jääneet siihen käsitykseen, että MINÄ olen joku niin yksinkertaisesti tyhmä tai välinpitämätön tyyppi, etten viitsi edes käydä tutustumassa kohteisiin ennen uuden tekijän perehdyttämistä, tai että se on MINUN tahtoni, että jotain siirtymäajan palkkaa tai iltalisiä jne ei makseta...ja listaa voisi jatkaa.. Puhumattakaan tuosta, mistä sanoit, että olis mielellään päästänyt jonkun asiakkaan "vapaaksi", mutta ei voi.


      • joops..

        Onhan tuo ihan suomalainen. Mielenkiinnosta pakko kysyä, että kuinka niin?


    • urrsula

      minun kohdalla kaikki on kyllä hansalaisilla menny nappiin nyt ollu 2kk talossa.kun sanovat että paikat pitää kiirellä tehdä niin kyllä kait minä vielä kerkeän tupakin polttaa ihan hyvin eikä tarvi hikipäässä ja tukka putkella vääntää.pomot olleet tosi ymmärtäväisiä ja ihania.työ vermeet viimesen päälle uudet siivouspyyhkeistä koneisiin.palkat tullu juuri niin kuin pitääkin.ei ole kyllä minkään laista pahaa sanaa tästä firmasta sanottavana.kyllä kun ripeästi tekee ja huolella niin kerkeää syynäillä paikkoja että missä vielä ois tahroja/pölyä.ja toimitusten kanssa ei ole ollu mitään hämminkejä pomo itse tuonut aina henkilökohtaisesti minulle mitä olen tarvinnutkin. sen olen kuullut kanssa että haastatteluissa saattaa olla kovatkin kriteerit

      • ex-hansalainen

        "kyllä kun ripeästi tekee ja huolella niin kerkeää syynäillä paikkoja että missä vielä ois tahroja/pölyä."

        Riippuu varmaankin työkohteesta. Itse tuurasin erästä tyyppiä, jonka työaika oli 7,5 h/päivä. Hommat sai tehtyä 5-6-tunnissa, kyseinen tyyppi on niin hidas että jää siivoamaan vielä omalla ajalla 1/2-3 tuntia työajan jälkeen. Koskaan aiemmin ei ole siivousalalla työpäivä tuntunut liian pitkältä vaan päinvastoin. Kys. kohteessa oli turhauttavaa keksiä tekemistä loppupäiväksi, kun paikat oli puunattu eikä kehdannut lähteä himaan turhan aikaisin (hlökunta kyyläämässä). Sitä en tiedä, miten kys. pönttö on saanut neuvoteltua itselleen "täydet tunnit" yhdessä kohteessa.

        Useimmissa kohteissa työaika on 2 tuntia eikä aluetta todellakaan ehdi tehdä annetussa ajassa. Monet aloittavat työpäivänsä jopa kolmelta aamulla, työpäivät venyvät helposti jopa 12 tuntisiksi kun joutuu siirtymään kohteesta toiseen. Siirtymäajasta ei tietenkään makseta palkkaa ja jokaisessa kohteessa kuluu enemmän aikaa, kuin on laskettu.

        Jos jollain vakkarityöntekijällä on esim. 3 tuntia aikaa siivota jokin tietty kohde, niin tuuraajalle se aika on 2 tuntia. Kun joskus monttu auki ihmettelin jonkun kohteen riittämätöntä siivousaikaa, niin nuori esimies aina totesi: "no joo, sillä (=vakkarityöntekijä) on annettu sen ja sen verran aikaa, kato kellosta kauan sulla menee niin tehdään kompromissi". Monesti tuuraajalle ilmoitetaan yli puolet lyhyempi aika, mitä vakituiselle siivoojalle on annettu.

        "sen olen kuullut kanssa että haastatteluissa saattaa olla kovatkin kriteerit"

        Ettei vaan taas joku Hansalaisten pikkupomo yrittäisi esiintyä "tyytyväisenä työntekijänä"?! Jossain muutaman vuoden takaisessa lehdessä (tj:n haastattelu) oli juttua, että kys. puljuun olisi muka älyttömästi hakijoita eikä firma muka huoli töihin ketä tahansa vaan valitsee työntekijänsä.

        Todellisuudessa Hansalaiset on yksi paskimmista siivousfirmoista eikä kukaan vapaaehtoisesti halua sinne töihin. Ehkä tuolla "valitsemisella" on tarkoitettu sitä, ettei firmassa ole tummaihoisia työntekijöitä eikä ulkomaalaisia mielellään oteta töihin. Sen verran tiedän, ettei ainakaan suomalaisia työntekijöitä ole tyrkyllä vaan kunnollisista työntekijöistä on ennemminkin pulaa.

        Pulju on nyt alkanut palkata virolaisia "paremman puutteessa", tekevät hommat mukisematta pienellä palkalla.


      • Eerika Mets
        ex-hansalainen kirjoitti:

        "kyllä kun ripeästi tekee ja huolella niin kerkeää syynäillä paikkoja että missä vielä ois tahroja/pölyä."

        Riippuu varmaankin työkohteesta. Itse tuurasin erästä tyyppiä, jonka työaika oli 7,5 h/päivä. Hommat sai tehtyä 5-6-tunnissa, kyseinen tyyppi on niin hidas että jää siivoamaan vielä omalla ajalla 1/2-3 tuntia työajan jälkeen. Koskaan aiemmin ei ole siivousalalla työpäivä tuntunut liian pitkältä vaan päinvastoin. Kys. kohteessa oli turhauttavaa keksiä tekemistä loppupäiväksi, kun paikat oli puunattu eikä kehdannut lähteä himaan turhan aikaisin (hlökunta kyyläämässä). Sitä en tiedä, miten kys. pönttö on saanut neuvoteltua itselleen "täydet tunnit" yhdessä kohteessa.

        Useimmissa kohteissa työaika on 2 tuntia eikä aluetta todellakaan ehdi tehdä annetussa ajassa. Monet aloittavat työpäivänsä jopa kolmelta aamulla, työpäivät venyvät helposti jopa 12 tuntisiksi kun joutuu siirtymään kohteesta toiseen. Siirtymäajasta ei tietenkään makseta palkkaa ja jokaisessa kohteessa kuluu enemmän aikaa, kuin on laskettu.

        Jos jollain vakkarityöntekijällä on esim. 3 tuntia aikaa siivota jokin tietty kohde, niin tuuraajalle se aika on 2 tuntia. Kun joskus monttu auki ihmettelin jonkun kohteen riittämätöntä siivousaikaa, niin nuori esimies aina totesi: "no joo, sillä (=vakkarityöntekijä) on annettu sen ja sen verran aikaa, kato kellosta kauan sulla menee niin tehdään kompromissi". Monesti tuuraajalle ilmoitetaan yli puolet lyhyempi aika, mitä vakituiselle siivoojalle on annettu.

        "sen olen kuullut kanssa että haastatteluissa saattaa olla kovatkin kriteerit"

        Ettei vaan taas joku Hansalaisten pikkupomo yrittäisi esiintyä "tyytyväisenä työntekijänä"?! Jossain muutaman vuoden takaisessa lehdessä (tj:n haastattelu) oli juttua, että kys. puljuun olisi muka älyttömästi hakijoita eikä firma muka huoli töihin ketä tahansa vaan valitsee työntekijänsä.

        Todellisuudessa Hansalaiset on yksi paskimmista siivousfirmoista eikä kukaan vapaaehtoisesti halua sinne töihin. Ehkä tuolla "valitsemisella" on tarkoitettu sitä, ettei firmassa ole tummaihoisia työntekijöitä eikä ulkomaalaisia mielellään oteta töihin. Sen verran tiedän, ettei ainakaan suomalaisia työntekijöitä ole tyrkyllä vaan kunnollisista työntekijöistä on ennemminkin pulaa.

        Pulju on nyt alkanut palkata virolaisia "paremman puutteessa", tekevät hommat mukisematta pienellä palkalla.

        Todellisuudessa Hansalaiset on yksi paskimmista siivousfirmoista eikä kukaan vapaaehtoisesti halua sinne töihin. Ehkä tuolla "valitsemisella" on tarkoitettu sitä, ettei firmassa ole tummaihoisia työntekijöitä eikä ulkomaalaisia mielellään oteta töihin. Sen verran tiedän, ettei ainakaan suomalaisia työntekijöitä ole tyrkyllä vaan kunnollisista työntekijöistä on ennemminkin pulaa.


        Ei ihan pidä paikkansa tuo. Espoossa joissain koulukohteissa on somaleja ja muita samansukuisia murjameid töissä.


      • ONKO NIIL VIEL KOULUJA?
        Eerika Mets kirjoitti:

        Todellisuudessa Hansalaiset on yksi paskimmista siivousfirmoista eikä kukaan vapaaehtoisesti halua sinne töihin. Ehkä tuolla "valitsemisella" on tarkoitettu sitä, ettei firmassa ole tummaihoisia työntekijöitä eikä ulkomaalaisia mielellään oteta töihin. Sen verran tiedän, ettei ainakaan suomalaisia työntekijöitä ole tyrkyllä vaan kunnollisista työntekijöistä on ennemminkin pulaa.


        Ei ihan pidä paikkansa tuo. Espoossa joissain koulukohteissa on somaleja ja muita samansukuisia murjameid töissä.

        Luulin et tuo asiakaskato olisi nekin vienyt? Tuskin niillä hinnoilla muut niitä tekisikään, paitsi alipalkatut tummaihoiset, jotka eivät muuta työtä saa.


      • tusamat

        ainakaan pääkaupunki seudulla ei toimitukset toimi, taitaa taas olla johtoryhmän kirjoittelua????


      • urrsula
        ex-hansalainen kirjoitti:

        "kyllä kun ripeästi tekee ja huolella niin kerkeää syynäillä paikkoja että missä vielä ois tahroja/pölyä."

        Riippuu varmaankin työkohteesta. Itse tuurasin erästä tyyppiä, jonka työaika oli 7,5 h/päivä. Hommat sai tehtyä 5-6-tunnissa, kyseinen tyyppi on niin hidas että jää siivoamaan vielä omalla ajalla 1/2-3 tuntia työajan jälkeen. Koskaan aiemmin ei ole siivousalalla työpäivä tuntunut liian pitkältä vaan päinvastoin. Kys. kohteessa oli turhauttavaa keksiä tekemistä loppupäiväksi, kun paikat oli puunattu eikä kehdannut lähteä himaan turhan aikaisin (hlökunta kyyläämässä). Sitä en tiedä, miten kys. pönttö on saanut neuvoteltua itselleen "täydet tunnit" yhdessä kohteessa.

        Useimmissa kohteissa työaika on 2 tuntia eikä aluetta todellakaan ehdi tehdä annetussa ajassa. Monet aloittavat työpäivänsä jopa kolmelta aamulla, työpäivät venyvät helposti jopa 12 tuntisiksi kun joutuu siirtymään kohteesta toiseen. Siirtymäajasta ei tietenkään makseta palkkaa ja jokaisessa kohteessa kuluu enemmän aikaa, kuin on laskettu.

        Jos jollain vakkarityöntekijällä on esim. 3 tuntia aikaa siivota jokin tietty kohde, niin tuuraajalle se aika on 2 tuntia. Kun joskus monttu auki ihmettelin jonkun kohteen riittämätöntä siivousaikaa, niin nuori esimies aina totesi: "no joo, sillä (=vakkarityöntekijä) on annettu sen ja sen verran aikaa, kato kellosta kauan sulla menee niin tehdään kompromissi". Monesti tuuraajalle ilmoitetaan yli puolet lyhyempi aika, mitä vakituiselle siivoojalle on annettu.

        "sen olen kuullut kanssa että haastatteluissa saattaa olla kovatkin kriteerit"

        Ettei vaan taas joku Hansalaisten pikkupomo yrittäisi esiintyä "tyytyväisenä työntekijänä"?! Jossain muutaman vuoden takaisessa lehdessä (tj:n haastattelu) oli juttua, että kys. puljuun olisi muka älyttömästi hakijoita eikä firma muka huoli töihin ketä tahansa vaan valitsee työntekijänsä.

        Todellisuudessa Hansalaiset on yksi paskimmista siivousfirmoista eikä kukaan vapaaehtoisesti halua sinne töihin. Ehkä tuolla "valitsemisella" on tarkoitettu sitä, ettei firmassa ole tummaihoisia työntekijöitä eikä ulkomaalaisia mielellään oteta töihin. Sen verran tiedän, ettei ainakaan suomalaisia työntekijöitä ole tyrkyllä vaan kunnollisista työntekijöistä on ennemminkin pulaa.

        Pulju on nyt alkanut palkata virolaisia "paremman puutteessa", tekevät hommat mukisematta pienellä palkalla.

        "Ettei vaan taas joku Hansalaisten pikkupomo yrittäisi esiintyä "tyytyväisenä työntekijänä"?! Jossain muutaman vuoden takaisessa lehdessä (tj:n haastattelu) oli juttua, että kys. puljuun olisi muka älyttömästi hakijoita eikä firma muka huoli töihin ketä tahansa vaan valitsee työntekijänsä. "

        En kylläkään ole mikään pikku pomo vaan ihan työläinen ja nyt takana 11kk hanslaisilla.Nyt sanoin itseni irti koska koko pv hommaa ei löytynyt ja joko 2h pv tai silloin kun joku oli kipeänä niin parhaimmillaan 13h. pienen lapsen äitinä tälläiset työ ajat ei toimi. palkat on tullut koko aikana oikein ja ajallaan. Ja en kyllä tiedä syynävätkö kaikkia hakioita mutta sellaista olen kuullut ja parempi kait se on heille etteivät ota mitään vetelyksiä koska sellaiset eivät näissä hommissa pärjää.


    • !!!

      Itellä kanssa vain negatiivisia kokemuksia, raahasivat minuakin tyhmää nuorta opiskelijaa yömyöhään ties missä ylitöissä, ilman mitään korvauksia. En voi ymmärtää miten koko lafka enää edes pystyssä! Pari kaveria myös ollut kyseisessä firmassa töissä ja kukaan ei heistäkään sitä suosittele!


      HYI!

      • arjucha

        Missähän kaupungissa nämä kirjoittajat ovat Hansalaisilla olleet töissä?Olen tyytyväinen,kun itse olen heillä töissä.Mulla ei ole kertakaikkiaan valittamista,kaikki pelaa ja kiitoksiakin saan hyvin tehdystä työstä.Tavarat toimitetaan ajallaan ja palkka ei kehno,verrattuna moneen muuhun.Kiinnostaisi tietää kaupunki...


      • Valittaja
        arjucha kirjoitti:

        Missähän kaupungissa nämä kirjoittajat ovat Hansalaisilla olleet töissä?Olen tyytyväinen,kun itse olen heillä töissä.Mulla ei ole kertakaikkiaan valittamista,kaikki pelaa ja kiitoksiakin saan hyvin tehdystä työstä.Tavarat toimitetaan ajallaan ja palkka ei kehno,verrattuna moneen muuhun.Kiinnostaisi tietää kaupunki...

        ...olin Helsingissä. En kyllä keksi yhtään positiivista sanottavaa, olen ollut useammassa siivousfirmassa töissä ja Hansalaiset on kyllä karmein kaikista.


      • nande--
        Valittaja kirjoitti:

        ...olin Helsingissä. En kyllä keksi yhtään positiivista sanottavaa, olen ollut useammassa siivousfirmassa töissä ja Hansalaiset on kyllä karmein kaikista.

        Itse olin kyseisessä firmassa pari vuotta. Ensin siivoojana ja sitten ohjaajana. Suurin paska löytyy todellakin sieltä ylemmältä taholta ei niinkään kohde-esimiehistä. Palkka on todella surkea ja lähes poikkeuksetta tunteja puuttuu. Ylitöistä ei palkkaa makseta, mikä on ihan selvä juttu kun ottaa huomioon firman palkkajärjestelmän. Tavaratoimitukset kusee totaalisesti ja kohteet sai siivota vanhoilla paskasilla räteillä. Joka paikassa oli esim. vessoihin yksi sininen ja yksi punainen rätti. Niillä sitten pestiin vessoja päivästä toiseen. Hygieniasta ei tietoakaan. Työntekijät jotka olivat usein sairaana tai eivät hoitaneet hommiaan kunnolla savustettiin ulos. Tehtiin jullikoita, joista sitten voitiin helposti antaa kirjallinen varoitus. Esim. väitettiin että asiakas oli pyytänyt imuroimaan koko paikan nurkasta nurkkaan ja sitten käytiin ilmoittamatta tarkastamassa imuroiko työntekijä jne. Roskia voitiin myös piilottaa kukkaruukkujen taakse ja käytiin myöhemmin tarkistamassa oliko työntekijä huomannut, jos ei, niin kirjallinen varoitus. Tätä jatkettiin kunnes saatiin ne 3 varoitusta ja tyyppi ulos. Siivoojat vaihtuivat kohteissa koko ajan ja myöskin kohteet sanoivat sopimuksiaan irti melkoisen tiuhaan.
        Ohjaajaksi en voi ketään suositella menevän tähän puljuun. Täyttä orjameininkiä, saa juosta paskapalkalla yötä myöten ympäri kaupunkia, välillä kotona oltiin vasta 5 aamulla. Kuukausipalkalla oltiin, ei iltalisiä, ei yölisiä eikä myöskään mitään korvausta näistä 16h ylityöpäivistä.
        Nyt olen L&T:llä ja taso on jotain ihan muuta! Tavaratoimitukset tulee nopeasti, palkka on maksettu oikein ja ainakin omissa kohteissani on kunnolliset siivouskamat, paljon pyyhkeitä ja rättejä ja pesukoneet, joissa ne pestään. Joka päivä on siis puhtaat rätit joilla siivotaan. Kannattaa siis miettiä kahdesti ennen kuin menee hansalaisille itse ainakin kadun sitä että haaskasin aikaani. Todellakin jäi paskan maku suuhun!


      • arjucha
        nande-- kirjoitti:

        Itse olin kyseisessä firmassa pari vuotta. Ensin siivoojana ja sitten ohjaajana. Suurin paska löytyy todellakin sieltä ylemmältä taholta ei niinkään kohde-esimiehistä. Palkka on todella surkea ja lähes poikkeuksetta tunteja puuttuu. Ylitöistä ei palkkaa makseta, mikä on ihan selvä juttu kun ottaa huomioon firman palkkajärjestelmän. Tavaratoimitukset kusee totaalisesti ja kohteet sai siivota vanhoilla paskasilla räteillä. Joka paikassa oli esim. vessoihin yksi sininen ja yksi punainen rätti. Niillä sitten pestiin vessoja päivästä toiseen. Hygieniasta ei tietoakaan. Työntekijät jotka olivat usein sairaana tai eivät hoitaneet hommiaan kunnolla savustettiin ulos. Tehtiin jullikoita, joista sitten voitiin helposti antaa kirjallinen varoitus. Esim. väitettiin että asiakas oli pyytänyt imuroimaan koko paikan nurkasta nurkkaan ja sitten käytiin ilmoittamatta tarkastamassa imuroiko työntekijä jne. Roskia voitiin myös piilottaa kukkaruukkujen taakse ja käytiin myöhemmin tarkistamassa oliko työntekijä huomannut, jos ei, niin kirjallinen varoitus. Tätä jatkettiin kunnes saatiin ne 3 varoitusta ja tyyppi ulos. Siivoojat vaihtuivat kohteissa koko ajan ja myöskin kohteet sanoivat sopimuksiaan irti melkoisen tiuhaan.
        Ohjaajaksi en voi ketään suositella menevän tähän puljuun. Täyttä orjameininkiä, saa juosta paskapalkalla yötä myöten ympäri kaupunkia, välillä kotona oltiin vasta 5 aamulla. Kuukausipalkalla oltiin, ei iltalisiä, ei yölisiä eikä myöskään mitään korvausta näistä 16h ylityöpäivistä.
        Nyt olen L&T:llä ja taso on jotain ihan muuta! Tavaratoimitukset tulee nopeasti, palkka on maksettu oikein ja ainakin omissa kohteissani on kunnolliset siivouskamat, paljon pyyhkeitä ja rättejä ja pesukoneet, joissa ne pestään. Joka päivä on siis puhtaat rätit joilla siivotaan. Kannattaa siis miettiä kahdesti ennen kuin menee hansalaisille itse ainakin kadun sitä että haaskasin aikaani. Todellakin jäi paskan maku suuhun!

        Todella ikävää kuulla,että tällasta toimintaa on Hansalaisilla...Minulla on ihana esimies(mies)ja hoitaa heti asian,jos jotain huomauttamista tai esim.siivoustarvikkeita pitäisi tilata,mutta itse ne tilaan lomakkeilla.Liikun kahdessa kohteessa(yksin)Ei ole autoa.Ei ole kokopäiväistä työtä,mutta olen tyytyväinen.Sain jopa palkan,kun edellinen oli jättänyt karmeeseen kuntoon siivouskopit,hyi sentään.Huomautin esimiehelleni,mutta tämä ihminen ei ollut enää heillä kirjoilla,jotta hän olisi saanut palautetta.Siivosin ne kopit omannäköisiksi..ja on mukava mennä omille jäljille,kun tietää että kaikki on paikoillaan.Työvälineet on asianmukaiset ja siivouspyyhkeitä on useampi käytössä.Tvataan siisteissä merkeissä täällä taas.Tämä firma on T:reella.


      • Loksu
        nande-- kirjoitti:

        Itse olin kyseisessä firmassa pari vuotta. Ensin siivoojana ja sitten ohjaajana. Suurin paska löytyy todellakin sieltä ylemmältä taholta ei niinkään kohde-esimiehistä. Palkka on todella surkea ja lähes poikkeuksetta tunteja puuttuu. Ylitöistä ei palkkaa makseta, mikä on ihan selvä juttu kun ottaa huomioon firman palkkajärjestelmän. Tavaratoimitukset kusee totaalisesti ja kohteet sai siivota vanhoilla paskasilla räteillä. Joka paikassa oli esim. vessoihin yksi sininen ja yksi punainen rätti. Niillä sitten pestiin vessoja päivästä toiseen. Hygieniasta ei tietoakaan. Työntekijät jotka olivat usein sairaana tai eivät hoitaneet hommiaan kunnolla savustettiin ulos. Tehtiin jullikoita, joista sitten voitiin helposti antaa kirjallinen varoitus. Esim. väitettiin että asiakas oli pyytänyt imuroimaan koko paikan nurkasta nurkkaan ja sitten käytiin ilmoittamatta tarkastamassa imuroiko työntekijä jne. Roskia voitiin myös piilottaa kukkaruukkujen taakse ja käytiin myöhemmin tarkistamassa oliko työntekijä huomannut, jos ei, niin kirjallinen varoitus. Tätä jatkettiin kunnes saatiin ne 3 varoitusta ja tyyppi ulos. Siivoojat vaihtuivat kohteissa koko ajan ja myöskin kohteet sanoivat sopimuksiaan irti melkoisen tiuhaan.
        Ohjaajaksi en voi ketään suositella menevän tähän puljuun. Täyttä orjameininkiä, saa juosta paskapalkalla yötä myöten ympäri kaupunkia, välillä kotona oltiin vasta 5 aamulla. Kuukausipalkalla oltiin, ei iltalisiä, ei yölisiä eikä myöskään mitään korvausta näistä 16h ylityöpäivistä.
        Nyt olen L&T:llä ja taso on jotain ihan muuta! Tavaratoimitukset tulee nopeasti, palkka on maksettu oikein ja ainakin omissa kohteissani on kunnolliset siivouskamat, paljon pyyhkeitä ja rättejä ja pesukoneet, joissa ne pestään. Joka päivä on siis puhtaat rätit joilla siivotaan. Kannattaa siis miettiä kahdesti ennen kuin menee hansalaisille itse ainakin kadun sitä että haaskasin aikaani. Todellakin jäi paskan maku suuhun!

        Lähitkö ihan ite vai "savustettiinko" sutkin pihalle? Onko se sun mielestä väärin perustein annettu varoitus jos käsketään imuroimaan koko pulju ja tarkistuskäynnillä huomataan, että et ole imuroinut? Jos et ole imuroinut niin silloihan varoitus voidaan antaa työtehtävien laiminlöynnistä. Eiköhän jokainen siivooja siivoa tosi tarkasti jos esimies soittaa ja sanoo tulevansa käymään? Eihän se esimies silloin näe sitä todellista laatua. Tavarantoimitukset tosiaan tökkii, mutta jos tavaraa ei ole alkanut kuulumaan niin olen soittanut esimiehelleni ja sanonut, että tavarat alkavat olla lopussa. Hän on joko itse tuonut lisää tavaraa tai sitten ohjaaja on tuonut.


      • nande--
        Loksu kirjoitti:

        Lähitkö ihan ite vai "savustettiinko" sutkin pihalle? Onko se sun mielestä väärin perustein annettu varoitus jos käsketään imuroimaan koko pulju ja tarkistuskäynnillä huomataan, että et ole imuroinut? Jos et ole imuroinut niin silloihan varoitus voidaan antaa työtehtävien laiminlöynnistä. Eiköhän jokainen siivooja siivoa tosi tarkasti jos esimies soittaa ja sanoo tulevansa käymään? Eihän se esimies silloin näe sitä todellista laatua. Tavarantoimitukset tosiaan tökkii, mutta jos tavaraa ei ole alkanut kuulumaan niin olen soittanut esimiehelleni ja sanonut, että tavarat alkavat olla lopussa. Hän on joko itse tuonut lisää tavaraa tai sitten ohjaaja on tuonut.

        Lähdin ihan itse vapaaehtoisesti. En ole väittänyt, että olisi väärin perustein annettu varoitus jos ei työntekijä hoida hommiaan. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos joku haluttiin pihalle, niin sitten tehtiin näitä juttuja ja testejä, joista varoituksia sitten oli helppo antaa. Laitettiin työntekijä koville ja syynättiin tarkasti työnjälkeä ja jokaisesta pikkuvirheestä saatettiin antaa se varoitus.


      • arjucha
        nande-- kirjoitti:

        Lähdin ihan itse vapaaehtoisesti. En ole väittänyt, että olisi väärin perustein annettu varoitus jos ei työntekijä hoida hommiaan. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos joku haluttiin pihalle, niin sitten tehtiin näitä juttuja ja testejä, joista varoituksia sitten oli helppo antaa. Laitettiin työntekijä koville ja syynättiin tarkasti työnjälkeä ja jokaisesta pikkuvirheestä saatettiin antaa se varoitus.

        Ihmisiä on juttelemassa.Hansalaiset-firmasta on nyt ollut juttua yhtä ja toista..Olen myös muutamalla firmalla ollut elämäni aikana..Niinkuin olen kertonut ei ole moittimista nykyisessä firmassa.Voisiko se olla niin erilaista eri paikkakunnalla(Hansalaiset)kohtelu siis.Kukaan ei tällä palstalla ole ollut tyytyväinen firmaan!Onko muita jotka ovat T:reella olevan firman leivissä?Olisi kiintoisaa keskustella aiheesta.


      • egfewgege
        arjucha kirjoitti:

        Ihmisiä on juttelemassa.Hansalaiset-firmasta on nyt ollut juttua yhtä ja toista..Olen myös muutamalla firmalla ollut elämäni aikana..Niinkuin olen kertonut ei ole moittimista nykyisessä firmassa.Voisiko se olla niin erilaista eri paikkakunnalla(Hansalaiset)kohtelu siis.Kukaan ei tällä palstalla ole ollut tyytyväinen firmaan!Onko muita jotka ovat T:reella olevan firman leivissä?Olisi kiintoisaa keskustella aiheesta.

        Moro. Oon lukenut näitä viestejä tältä forumilta ny jokusen ja ihmettelen kyll miten erillaista siivouspuolella on verrattuna kiinteistöpalveluun. Oon itse ollut huoltomiehenä viime keväästä lähtien ja minusta iha kelpo mesta palkat ajallaan ja yliytyötkin tulee rahana jos niistä on sovittu erikseen, mutta en mä mitää ylitöitä sen kummemmin edes tee ellei ole sovittu erikseen! palkkaki mielestäni ihan sopiva noin 1900e/kk ja vielä enemmä jos päivystys osuu kohdalle. Työaika on: 7-15 joka päivä tai vaihoehtoisesti: ma-to 7-15.30 ja sitten pe 7-13.30. itse olen tehnyt pitkään jo tota että pe aikasin himaan niin hyvin on toiminut, joitan poikkeuksia lukuunottamatta.


      • Loksu
        egfewgege kirjoitti:

        Moro. Oon lukenut näitä viestejä tältä forumilta ny jokusen ja ihmettelen kyll miten erillaista siivouspuolella on verrattuna kiinteistöpalveluun. Oon itse ollut huoltomiehenä viime keväästä lähtien ja minusta iha kelpo mesta palkat ajallaan ja yliytyötkin tulee rahana jos niistä on sovittu erikseen, mutta en mä mitää ylitöitä sen kummemmin edes tee ellei ole sovittu erikseen! palkkaki mielestäni ihan sopiva noin 1900e/kk ja vielä enemmä jos päivystys osuu kohdalle. Työaika on: 7-15 joka päivä tai vaihoehtoisesti: ma-to 7-15.30 ja sitten pe 7-13.30. itse olen tehnyt pitkään jo tota että pe aikasin himaan niin hyvin on toiminut, joitan poikkeuksia lukuunottamatta.

        Johtunee varmaan siitä,että siivouspuolella on huomattavasti enemmän ihmisiä töissä kuin huollon puolella. No mielipiteitä riittää aina suuntaa jos toiseen, itse olen viihtynyt hyvin. Samoja asioita valitetaan myös muita siivousfirmoja koskevissa keskusteluissa, osa rutkuttaa ja osa on tyytyväisiä.


      • ex-hansalainen
        arjucha kirjoitti:

        Ihmisiä on juttelemassa.Hansalaiset-firmasta on nyt ollut juttua yhtä ja toista..Olen myös muutamalla firmalla ollut elämäni aikana..Niinkuin olen kertonut ei ole moittimista nykyisessä firmassa.Voisiko se olla niin erilaista eri paikkakunnalla(Hansalaiset)kohtelu siis.Kukaan ei tällä palstalla ole ollut tyytyväinen firmaan!Onko muita jotka ovat T:reella olevan firman leivissä?Olisi kiintoisaa keskustella aiheesta.

        Eiköhön týönantaja näitä sivuja seuraa ja kun ei tekijöitä niin paljon ole, niin vaikeaa ei ole päätellä kuka kirjoittaa mitäkin.


      • Myös siellä ollut.
        arjucha kirjoitti:

        Ihmisiä on juttelemassa.Hansalaiset-firmasta on nyt ollut juttua yhtä ja toista..Olen myös muutamalla firmalla ollut elämäni aikana..Niinkuin olen kertonut ei ole moittimista nykyisessä firmassa.Voisiko se olla niin erilaista eri paikkakunnalla(Hansalaiset)kohtelu siis.Kukaan ei tällä palstalla ole ollut tyytyväinen firmaan!Onko muita jotka ovat T:reella olevan firman leivissä?Olisi kiintoisaa keskustella aiheesta.

        Mina olin Turussa, ja myös tyytyväinen työnojaukseen ja toimintaan. Mutta kun työaika olin osapäiväinen, ja palka liian pieni osapäivätyöstä, vaihtoin täyspäiväiseen.


      • Workshock
        nande-- kirjoitti:

        Itse olin kyseisessä firmassa pari vuotta. Ensin siivoojana ja sitten ohjaajana. Suurin paska löytyy todellakin sieltä ylemmältä taholta ei niinkään kohde-esimiehistä. Palkka on todella surkea ja lähes poikkeuksetta tunteja puuttuu. Ylitöistä ei palkkaa makseta, mikä on ihan selvä juttu kun ottaa huomioon firman palkkajärjestelmän. Tavaratoimitukset kusee totaalisesti ja kohteet sai siivota vanhoilla paskasilla räteillä. Joka paikassa oli esim. vessoihin yksi sininen ja yksi punainen rätti. Niillä sitten pestiin vessoja päivästä toiseen. Hygieniasta ei tietoakaan. Työntekijät jotka olivat usein sairaana tai eivät hoitaneet hommiaan kunnolla savustettiin ulos. Tehtiin jullikoita, joista sitten voitiin helposti antaa kirjallinen varoitus. Esim. väitettiin että asiakas oli pyytänyt imuroimaan koko paikan nurkasta nurkkaan ja sitten käytiin ilmoittamatta tarkastamassa imuroiko työntekijä jne. Roskia voitiin myös piilottaa kukkaruukkujen taakse ja käytiin myöhemmin tarkistamassa oliko työntekijä huomannut, jos ei, niin kirjallinen varoitus. Tätä jatkettiin kunnes saatiin ne 3 varoitusta ja tyyppi ulos. Siivoojat vaihtuivat kohteissa koko ajan ja myöskin kohteet sanoivat sopimuksiaan irti melkoisen tiuhaan.
        Ohjaajaksi en voi ketään suositella menevän tähän puljuun. Täyttä orjameininkiä, saa juosta paskapalkalla yötä myöten ympäri kaupunkia, välillä kotona oltiin vasta 5 aamulla. Kuukausipalkalla oltiin, ei iltalisiä, ei yölisiä eikä myöskään mitään korvausta näistä 16h ylityöpäivistä.
        Nyt olen L&T:llä ja taso on jotain ihan muuta! Tavaratoimitukset tulee nopeasti, palkka on maksettu oikein ja ainakin omissa kohteissani on kunnolliset siivouskamat, paljon pyyhkeitä ja rättejä ja pesukoneet, joissa ne pestään. Joka päivä on siis puhtaat rätit joilla siivotaan. Kannattaa siis miettiä kahdesti ennen kuin menee hansalaisille itse ainakin kadun sitä että haaskasin aikaani. Todellakin jäi paskan maku suuhun!

        Koin ihan saman kohtalon ja nyt kun työsuhteen loppumisesta on kulunut aikaa ja olen saanut omani pois (lopputilin, työtodistuksen ja verokortin), voin sanoa etten ole elämässäni tehnyt niin suurta virhettä kuin se että tulin duuniin kyseiseen lafkaan... Olin ohjaajana ja minulla kertyi kuukautta kohden pirusti ylityötä ja loppujen lopuksi pitämättömiä vapaita jäi n. 120 tuntia. Palkka oli työolosuhteisiin nähden aivan onneton. Vastuuta helvetisti, valtaa ja arvostusta ei paskan vertaa. Takana kuitenkin melkis 10 vuotta siivousalalla työkokemusta. Tietysti olisi voinut alunperinkin vaatia hiukan parempaa palkkaa, mutta jotenkin oppinut elämässä nöyräksi eikä muka kehdannut vaatia enemmän. Sit vielä se että kuulemma ohjaajana en siivonnut tarpeeksi, perehdytyksetkin tein huonosti ja kun kyselin palkan perään sanottiin että meillä maksetaan osaamisen mukaan (Virolaiset ohjaajat tienasivat 200 - 400 € / kuukaudessa paremmin) vaikka niillä ei ollu työkokemusta vähääkään. Eli palkka määräytyy pärstän mukaan.

        Tavaraa ei tullut koskaan vaikka tilattiin kuinka, työntekijöiden palkat maksetaan jos muistetaan, sairasajan palkkaa ei välttämättä saa, lomarahoja monet odottaneet kuulemma useamman viikon vaikka se pitäis maksaa ennen loman alkua. Esimiehet eivät vastaa työntekijöiden puheluihin ja vakiototeamus esimiehiltä: en jaksa jutella sen kanssa, puhu sinä sille ohjaajana... :(
        Palkasta pidätettiin puhelinraha, vaikka kuinka soitit työpuheluita. Koskaan ei tullut sitä toivottua puhelinerittelyä, esimiehenikin tahtoi erittelyn joulukuussa mutta ei ole tähän päivään saanut sitä

        Ja mikä parasta, vaikka kuinka teet hyvää jälkeä, jopa asiakkaan mielestä => SAATANANMOISET HAUKUT ESIMIEHELTÄ !!!

        Nyt olen ISS:llä ja vaikka sanotaan että siellä asiat huonosti, mulla on ihan kiva mesta missä työskentelen. Vastuuta ja duunia on, jopa työkokemus huomioidaan palkassa...


      • rataa
        Workshock kirjoitti:

        Koin ihan saman kohtalon ja nyt kun työsuhteen loppumisesta on kulunut aikaa ja olen saanut omani pois (lopputilin, työtodistuksen ja verokortin), voin sanoa etten ole elämässäni tehnyt niin suurta virhettä kuin se että tulin duuniin kyseiseen lafkaan... Olin ohjaajana ja minulla kertyi kuukautta kohden pirusti ylityötä ja loppujen lopuksi pitämättömiä vapaita jäi n. 120 tuntia. Palkka oli työolosuhteisiin nähden aivan onneton. Vastuuta helvetisti, valtaa ja arvostusta ei paskan vertaa. Takana kuitenkin melkis 10 vuotta siivousalalla työkokemusta. Tietysti olisi voinut alunperinkin vaatia hiukan parempaa palkkaa, mutta jotenkin oppinut elämässä nöyräksi eikä muka kehdannut vaatia enemmän. Sit vielä se että kuulemma ohjaajana en siivonnut tarpeeksi, perehdytyksetkin tein huonosti ja kun kyselin palkan perään sanottiin että meillä maksetaan osaamisen mukaan (Virolaiset ohjaajat tienasivat 200 - 400 € / kuukaudessa paremmin) vaikka niillä ei ollu työkokemusta vähääkään. Eli palkka määräytyy pärstän mukaan.

        Tavaraa ei tullut koskaan vaikka tilattiin kuinka, työntekijöiden palkat maksetaan jos muistetaan, sairasajan palkkaa ei välttämättä saa, lomarahoja monet odottaneet kuulemma useamman viikon vaikka se pitäis maksaa ennen loman alkua. Esimiehet eivät vastaa työntekijöiden puheluihin ja vakiototeamus esimiehiltä: en jaksa jutella sen kanssa, puhu sinä sille ohjaajana... :(
        Palkasta pidätettiin puhelinraha, vaikka kuinka soitit työpuheluita. Koskaan ei tullut sitä toivottua puhelinerittelyä, esimiehenikin tahtoi erittelyn joulukuussa mutta ei ole tähän päivään saanut sitä

        Ja mikä parasta, vaikka kuinka teet hyvää jälkeä, jopa asiakkaan mielestä => SAATANANMOISET HAUKUT ESIMIEHELTÄ !!!

        Nyt olen ISS:llä ja vaikka sanotaan että siellä asiat huonosti, mulla on ihan kiva mesta missä työskentelen. Vastuuta ja duunia on, jopa työkokemus huomioidaan palkassa...

        Itse kans ollut hansalaisilla palveluohjaajana. Pääasiassa tein iltaisin töitä. Ensinäkin palkka oli 100€ huonompi, kun vastaavaa työtä päivällä tekevällä. Mikä oli tosi epäloogista. No okei. Kun alotin PO:na (olin siis aikasemmin siivoojana tuntipalkalla.) ni sillon sanottiin, että palkka nousee 2kk päästä, jos oot hoitanu hommas hyvin. Ikinä en mitään valittamsta saanut. Päinvastoin. Eipä noussut palkka 8kk odottelin, mutta ei. Ja siis perus siivoojana tienasin melkein tuplaten. Vaikka töitä tein lähes saman verran. Siinävaheessa sanoin itseni irti.
        Muutenkin oli todella naurettavaa meininkiä. Mulla jäi kans joku 100 tunta pitämättömiä ylityövapaita, enkä saanut niitä edes rahana.
        Siinä vaiheessa, kun lopetin olin vaan onnellinen, ettei mun tartte kuulla koko firmasta enää mitään. Olis vaan ptäny rupee tappelee. Enää en jaksa.
        Esmiehillä kyllä suurimmalla osalla riittäis kiinnostusta ja osaamista, mutta kohteta aivan liikaa. Lisäksi korkeampi johto ruoskii kokoaika. Niillä ei vaan oikeast aika riitä. Ei suurinosa esimiehistä sielä tahallaan jätä vastaamatta/soittamatta takaisin. Ne ei vaan yksinkertaisesti jaksa tai muista. Tavarankuljettajat voi tehdä tai olla tekemättä mitä tahtoo. Kukaan ei sano mitään.

        Kaikenkaikkiaan tää firma ajo mut vakavaan masennukseen, joka on läsnä veläkin. Kysykää vaan, et miks mä sitä kestin niin kauan. En tiiä itekkään. Tosta ainakin opin sen, et lopetan työt jos alkaa paikka tuntuu yhtään epämiellyttävältä!


      • Workshock
        rataa kirjoitti:

        Itse kans ollut hansalaisilla palveluohjaajana. Pääasiassa tein iltaisin töitä. Ensinäkin palkka oli 100€ huonompi, kun vastaavaa työtä päivällä tekevällä. Mikä oli tosi epäloogista. No okei. Kun alotin PO:na (olin siis aikasemmin siivoojana tuntipalkalla.) ni sillon sanottiin, että palkka nousee 2kk päästä, jos oot hoitanu hommas hyvin. Ikinä en mitään valittamsta saanut. Päinvastoin. Eipä noussut palkka 8kk odottelin, mutta ei. Ja siis perus siivoojana tienasin melkein tuplaten. Vaikka töitä tein lähes saman verran. Siinävaheessa sanoin itseni irti.
        Muutenkin oli todella naurettavaa meininkiä. Mulla jäi kans joku 100 tunta pitämättömiä ylityövapaita, enkä saanut niitä edes rahana.
        Siinä vaiheessa, kun lopetin olin vaan onnellinen, ettei mun tartte kuulla koko firmasta enää mitään. Olis vaan ptäny rupee tappelee. Enää en jaksa.
        Esmiehillä kyllä suurimmalla osalla riittäis kiinnostusta ja osaamista, mutta kohteta aivan liikaa. Lisäksi korkeampi johto ruoskii kokoaika. Niillä ei vaan oikeast aika riitä. Ei suurinosa esimiehistä sielä tahallaan jätä vastaamatta/soittamatta takaisin. Ne ei vaan yksinkertaisesti jaksa tai muista. Tavarankuljettajat voi tehdä tai olla tekemättä mitä tahtoo. Kukaan ei sano mitään.

        Kaikenkaikkiaan tää firma ajo mut vakavaan masennukseen, joka on läsnä veläkin. Kysykää vaan, et miks mä sitä kestin niin kauan. En tiiä itekkään. Tosta ainakin opin sen, et lopetan työt jos alkaa paikka tuntuu yhtään epämiellyttävältä!

        ollut sinussa... Vaan siinä paska-firmassa. Kuten edellä mainitsin että vaikka ISS:llä on samanlainen paska, niin mulle jää ihan saman verran päivystäjänä ISS:llä kuin jäi Palveluohjaajana Hansalaisilla.

        T: Kesäkuu 2009 - Helmikuu 2010 Hansalaiset
        Nyt ISS


    • Ärsyyntynyt

      Paskin firma kautta aikojen. Olen ollut muutamia kuukausia Hansalaisilla töissä. Kun pois pääsen niin koskaan enään en jalallani astu takaisin. Palkoista saa tapella ihan tosissaan,puuttuu aina tunteja tai sitten jätetään koko palkka maksamatta! Palkka on muutenkin niin huono että melki työttömänä "tienaa" saman verran. Tätä firmaa en pysty suositteleen kellekkään mitenkään. Herra johtajat ja muut "pikku" pomot on postimyynnin alekorista kerättyjä. Jokainen yrittää pestä kätensä pois mokista ja kukaan ei ota vastuuta. Että näin mahtavasti tämä firma asiansa hoitaa.. Puhumattakaan työntekijöitten motivaation nostattamisesta..

      • asfdvsd

        Onko hansalaisilla työterveyshuoltoa? Olen ymmärtänyt, että jos työntekijöille ei tarjota työterveyshuoltoa, firma joutuu maksamaan työntekijän terveyskeskuskäynnin..onko näin?


      • ent hansalainen
        asfdvsd kirjoitti:

        Onko hansalaisilla työterveyshuoltoa? Olen ymmärtänyt, että jos työntekijöille ei tarjota työterveyshuoltoa, firma joutuu maksamaan työntekijän terveyskeskuskäynnin..onko näin?

        kuitenkin jos sairastut niin lääkärintodistus pitää olla muuten ei palkkaa tule. Tämä on faktaa.
        Työtapaturmasta ja ammattisairaudesta voit toki heidän työterveyshuoltoon mennä.


    • Marcus-87

      Heh, onpa paljon katkeruutta liikkeellä. Olen itse Hansalla Helsingissä, opiskelen kauppakorkeessa, eli siis sivutoimisesti siivoilen. Firmaan ja alalle en aio ikuisuuksiksi jäädä, mutta en missään nimessä halveksu siivoustyötä tai yleensäkään mitään työtä. Olen ollut yli vuoden töissä ja en ole vielä törmännyt noihin ongelmiin. Palkkani olen saanut ihan aina päivälleen ja jopa oikein. Esimieheni - nuorehko naishenkilö - on melko ammatillisesti pätevän oloinen ja ihan mukavakin. Itselläni on kunnianhimo työelämässä melko suuri ja kunnioitan myös muita samanlaisia. Alan ja varmaan Hansankin ongelma on se, että joukkoon mahtuu suuri määrä työntekijöitä, jotka eivät ole saati kunnianhimoisia, mutta eivät omaa edes pienintäkään työmoraalia. Nuo ihmiset edustavat uskoakseni valtaosaa palstan kirjoittelijoista. Katkeria siitä, kun eivät ole saaneet palkkaansa luistelemalla töistään. Omaan työhöni on oltu tyytyväisiä - olen jopa saanut positiivista palautetta - ja niin olen itsekin yritykseen. Hansa on myös erinomaisen kunnioitettava yritys kasvultaan ja toisaalta vakavaraisuudeltaan. Samaan aikaan firma on kasvanut ja laajentunut, mutta silti taseeltaan - anteeksi termi jota valtaosa noista kiukkukirjoittelijoista ei edes ymmärrä :) - ylivomaisesti vahvin kokoluokassaan. Lisäksi firma on yrittäjävetoinen. Omalla kokemuksellani en siis voi yhtyä valtaosaan kirjoituksista. Mainitaan nyt vielä, että en kuulu yrityksen johtoon ja töihinkin olen mennyt ihan normaalin haastatteluproseduurin kautta, eli sidonnaisuudet yritykseen melko lailla zero...

      • Laguz

        Olen seurannut jo tovin keskustelua tällä palstalla. Hansalaisissa on paljon puutteita, muttei missään nimessä ole pahin eikä edes toiseksi pahin työpaikkani. Palkka on naurettava, työterveyshuoltoa ei ole järjestetty, sijaisia ei palkata tarpeeksi ja varmasti on jotain muutakin, mitä nyt en muista. Siivousala on yleisesti ja tunnetusti erittäin aliarvostettu, ja tottakai sitä kautta ei myöskään työntekijöiden arvostus ole kovin ruhtinaallinen. Itse yllätyin positiivisisti hansalaisista, koska en ollut kuullut firmasta mitään hyvää ennen työsopimuksen tekoa. Marcus- 87:lle voisin sanoa, että jos kerran kuvittelet ettet halveksu siivoustyötä, et voi saman kirjoituksen lopussa noin räikeästi aliarvioida kollegojasi. Uskon että suurin osa tekee työnsä niin hyvin kuin pystyy, vaikka on siis näitä "luistelijoitakin" kuten kaikissa työpaikoissa. Ylimitoitetut työmäärät, puuduttava työ ja pieni palkka katkeroittaa kenet vaan vuosien saatossa. Jos sinulla käy hyvä tuuri, olet laman jatkuessa vielä 10 vuodenkin päästä täysipäiväisenä töissä hansalaisilla. Sitten ehkä tiedät totuuden siivoustyön raskaudesta.


      • Hansalaiset/Turku
        Laguz kirjoitti:

        Olen seurannut jo tovin keskustelua tällä palstalla. Hansalaisissa on paljon puutteita, muttei missään nimessä ole pahin eikä edes toiseksi pahin työpaikkani. Palkka on naurettava, työterveyshuoltoa ei ole järjestetty, sijaisia ei palkata tarpeeksi ja varmasti on jotain muutakin, mitä nyt en muista. Siivousala on yleisesti ja tunnetusti erittäin aliarvostettu, ja tottakai sitä kautta ei myöskään työntekijöiden arvostus ole kovin ruhtinaallinen. Itse yllätyin positiivisisti hansalaisista, koska en ollut kuullut firmasta mitään hyvää ennen työsopimuksen tekoa. Marcus- 87:lle voisin sanoa, että jos kerran kuvittelet ettet halveksu siivoustyötä, et voi saman kirjoituksen lopussa noin räikeästi aliarvioida kollegojasi. Uskon että suurin osa tekee työnsä niin hyvin kuin pystyy, vaikka on siis näitä "luistelijoitakin" kuten kaikissa työpaikoissa. Ylimitoitetut työmäärät, puuduttava työ ja pieni palkka katkeroittaa kenet vaan vuosien saatossa. Jos sinulla käy hyvä tuuri, olet laman jatkuessa vielä 10 vuodenkin päästä täysipäiväisenä töissä hansalaisilla. Sitten ehkä tiedät totuuden siivoustyön raskaudesta.

        Kohta viisi kuukautta Hansalaisilla (Turku) eikä mulla ainakaan palkan kanssa ole mitään ongelmia ollut. Ajallaan tulee ja minusta ihan kohtuullinenkin siihen nähden, että aikaisempaa kokemusta alalta ei ole. Henkilökohtainen lisä on 1€/h TESin päälle.

        Annettu työaika riittää ihan hyvin. Alkuun meni aika tarkalleen, mutta nyt jää jo aikaa tehdä jotain ylimääräistäkin. Perehdytys olisi voinut olla parempikin. Muutama oleellinen asia nimenomaan kohteeseen liittyen jäi kertomatta. (Ko. asioita ei olisi voinut tietää vaikka olisi muualla ollut siivoojana.)

        Työvälineistä voisi vähän purnata, mutta pahempaakin on nähty (esim. yhdessä työpaikassa ainoa harja oli katuharja jossa suunnilleen kaksi harjasta ristissä loput oli kuluneet/katkenneet muutaman millin pituiseksi).

        Työvaatteet sain heti ensimmäisenä päivänä, mutta t-paitoja ainakin voisi olla kaksi ihan pyykinpesun kannalta.

        Vielä koeajalla ollessa pyysin ja sain useamman viikon vapaata opiskelujen takia (opiskelen ihan muuta alaa). Eli joustoa näyttää löytyvän.

        Työterveydestä ei mulla ole tietoa. Olen käyttänyt pääasiallisen työnantajani tt-huoltoa jos olen tarvinnut. Sairaslomalla en ole ollut.

        Mulla on siis vaan yksi kohde, kun tää on tälläistä lisähommaa mulle.


      • ¨¨¨¨

        Kyllä nyt varmaan Marcuksen propsit nousee tämän "nuoren ja pätevän" esimiehen silmissä, tiedä vaikka pääsisit palveluohjaajaksi kun firmaa noin puolustelet. :->

        Sepustuksesi vaikuttaa siltä, että esimiehesi ovat kertoilleet sinullekin tarinoita "moraalittomista" työkavereistasi. Kyllä v*tutti kuunnella paskapuheita työkavereista, varsinkin jos tyyppi oikeasti teki työnsä hyvin. Monet siivoavat omalla ajallaan kun eivät työajan puitteissa ehdi tehdä riittävän hyvää jälkeä. Pesevät vielä rätit ja mopit himassa, kun työkohteessa ei ole pesukonetta eivätkä palveluohjaajat hoida hommiaan. Sitten kun yrittävät tilata kohteeseen työnteon kannalta välttämättömiä tarvikkeita loppuneiden tilalle, haukutaan kuinka hankalat ja ärsyttävät siivoojat harrastavat jatkuvaa puhelinterroria.

        Työskentelet varmaan yksin, joten tuskin sinulla on mitään käsitystä muiden siivoojien tekemisistä muissa työkohteissa. Kyllä nuo tämän palstan jutut ovat ihan täyttä faktaa, eivätkä mitään katkerien siivoojien kirjoittamaan propagandaa.


      • niimpä niin
        ¨¨¨¨ kirjoitti:

        Kyllä nyt varmaan Marcuksen propsit nousee tämän "nuoren ja pätevän" esimiehen silmissä, tiedä vaikka pääsisit palveluohjaajaksi kun firmaa noin puolustelet. :->

        Sepustuksesi vaikuttaa siltä, että esimiehesi ovat kertoilleet sinullekin tarinoita "moraalittomista" työkavereistasi. Kyllä v*tutti kuunnella paskapuheita työkavereista, varsinkin jos tyyppi oikeasti teki työnsä hyvin. Monet siivoavat omalla ajallaan kun eivät työajan puitteissa ehdi tehdä riittävän hyvää jälkeä. Pesevät vielä rätit ja mopit himassa, kun työkohteessa ei ole pesukonetta eivätkä palveluohjaajat hoida hommiaan. Sitten kun yrittävät tilata kohteeseen työnteon kannalta välttämättömiä tarvikkeita loppuneiden tilalle, haukutaan kuinka hankalat ja ärsyttävät siivoojat harrastavat jatkuvaa puhelinterroria.

        Työskentelet varmaan yksin, joten tuskin sinulla on mitään käsitystä muiden siivoojien tekemisistä muissa työkohteissa. Kyllä nuo tämän palstan jutut ovat ihan täyttä faktaa, eivätkä mitään katkerien siivoojien kirjoittamaan propagandaa.

        omat propsis ovat tosi alhaalla. Hirveää kateutta jos jollain on hyvää sanottavaa firmasta.


      • Hansaman
        niimpä niin kirjoitti:

        omat propsis ovat tosi alhaalla. Hirveää kateutta jos jollain on hyvää sanottavaa firmasta.

        Suosittelen kaikille Hansalaisten työtekijöille PAM:iin(Palvelualojen ammattiliitto) liittymistä.Iltalisät,ylityölisät sekä päivä-että periodikohtaiset, lepoajan alitukset yms. lisät on lakisääteisiä ja ne on pakko maksaa.Liitosta kyllä neuvotaan, miten lisät voi hakea vaikka jälkikäteen oikeusteitse. Suomessa murha ja palkkasaatavat ei vanhene koskaan.Turha täällä on itkeä saataviaan.Ammattiliitot on meitä kaikkia varten eikä todellakaan ole kallista saamiin palveluihin nähden.Kokeilkaa. www.pam.fi


      • ...
        niimpä niin kirjoitti:

        omat propsis ovat tosi alhaalla. Hirveää kateutta jos jollain on hyvää sanottavaa firmasta.

        Todellista "kateutta" kun kerron totuuden, varsinkaan kun mulla ei ole mitään syytä olla siivoojalle kateellinen...


      • ex liittoöainen
        Hansaman kirjoitti:

        Suosittelen kaikille Hansalaisten työtekijöille PAM:iin(Palvelualojen ammattiliitto) liittymistä.Iltalisät,ylityölisät sekä päivä-että periodikohtaiset, lepoajan alitukset yms. lisät on lakisääteisiä ja ne on pakko maksaa.Liitosta kyllä neuvotaan, miten lisät voi hakea vaikka jälkikäteen oikeusteitse. Suomessa murha ja palkkasaatavat ei vanhene koskaan.Turha täällä on itkeä saataviaan.Ammattiliitot on meitä kaikkia varten eikä todellakaan ole kallista saamiin palveluihin nähden.Kokeilkaa. www.pam.fi

        pam:ista ei todellakaan ole rahallista tai muuta hyötyä, enemmän hyötyä on "loimaan liitosta" eikä maksakkaan kuin murto-osan norppi liittomaksuista. Pam:n asiamiehet eivät osanneet auttaa omassa jutussani, ei lity Hansalaisiin, mutta työkaverini sai samaan asiaan apua "loimaan liitosta". Miettikää hyvät ihmiset, haluatteko rahoittaa politikkojen tukia ja muita herrojen menoja liittomaksuilla!!!


      • ex-kollega

        ..yli kymmenentuntisia työpäiviä tekevillä palveluohjaajilla ja -esimiehillä ei ole siis kunnianhimoa eikä työmoraalia, hyvä tietää. Toivotan onnea tuolla asenteella varmasti nousujohteiselle urallesi Hansalaisilla, voit yllättyä sitten "kulissien takana", kun näet että kaikki tää valitus pohjautuu tosiasioihin ja sulla on keltanokkaisena esimiehenä 70 kohdetta vastuullasi eikä ainuttakaan tuuraajaa listoilla, etkä ehdi rekrytä sellaisia, koska sinun ja ohjaajasi on PAKKO olla itse mopin varressa tuuraamassa kokopäiväisiä kohteita ja illalla parit itellat päälle, koska asiakas on raivoissaan monen kuukauden kelvottomasta palvelusta ja väliin jääneistä siivouskerroista (jotka ovat sinua edeltävältä ajalta), eikä suostu joustamaan enää kertaakaan sanomatta sopparia irti tai ymmärtämään miten se tuuraajan palkkaaminen vaikuttaisi asiaan, kun heillä pitää siivota TÄNÄÄN eikä ylihuomenna. Vai yölläkö soittelet niille työnhakijoille, että kiinnostaisko tulla pariks päiväks tekeen tällasta kohdetta, ja katotaan sitten, kyllä jatkossakin varmaan jotain löytyy..
        Paras osa tässä on se, että asiakas ottaa kaiken irti siitä, että et tunne kohdetta tai tiedä milloin saat vakkarisiivoojan/-sijaisen, pyörittelee silmiään ja ihmettelee ääneen, että eikös sinun pitäisi olla palveluesimies.


      • tsipidii
        ex-kollega kirjoitti:

        ..yli kymmenentuntisia työpäiviä tekevillä palveluohjaajilla ja -esimiehillä ei ole siis kunnianhimoa eikä työmoraalia, hyvä tietää. Toivotan onnea tuolla asenteella varmasti nousujohteiselle urallesi Hansalaisilla, voit yllättyä sitten "kulissien takana", kun näet että kaikki tää valitus pohjautuu tosiasioihin ja sulla on keltanokkaisena esimiehenä 70 kohdetta vastuullasi eikä ainuttakaan tuuraajaa listoilla, etkä ehdi rekrytä sellaisia, koska sinun ja ohjaajasi on PAKKO olla itse mopin varressa tuuraamassa kokopäiväisiä kohteita ja illalla parit itellat päälle, koska asiakas on raivoissaan monen kuukauden kelvottomasta palvelusta ja väliin jääneistä siivouskerroista (jotka ovat sinua edeltävältä ajalta), eikä suostu joustamaan enää kertaakaan sanomatta sopparia irti tai ymmärtämään miten se tuuraajan palkkaaminen vaikuttaisi asiaan, kun heillä pitää siivota TÄNÄÄN eikä ylihuomenna. Vai yölläkö soittelet niille työnhakijoille, että kiinnostaisko tulla pariks päiväks tekeen tällasta kohdetta, ja katotaan sitten, kyllä jatkossakin varmaan jotain löytyy..
        Paras osa tässä on se, että asiakas ottaa kaiken irti siitä, että et tunne kohdetta tai tiedä milloin saat vakkarisiivoojan/-sijaisen, pyörittelee silmiään ja ihmettelee ääneen, että eikös sinun pitäisi olla palveluesimies.

        Eikös niistä itelloista kohta jo pääse eroon, kun ettekös te ole niitä jo useammana vuoden hoitaneet?
        kaippa nekin uudelleen kilpailutetaan niinkuin kaikki muutkin paikat.


      • Hansalaisen esimiehe
        ex-kollega kirjoitti:

        ..yli kymmenentuntisia työpäiviä tekevillä palveluohjaajilla ja -esimiehillä ei ole siis kunnianhimoa eikä työmoraalia, hyvä tietää. Toivotan onnea tuolla asenteella varmasti nousujohteiselle urallesi Hansalaisilla, voit yllättyä sitten "kulissien takana", kun näet että kaikki tää valitus pohjautuu tosiasioihin ja sulla on keltanokkaisena esimiehenä 70 kohdetta vastuullasi eikä ainuttakaan tuuraajaa listoilla, etkä ehdi rekrytä sellaisia, koska sinun ja ohjaajasi on PAKKO olla itse mopin varressa tuuraamassa kokopäiväisiä kohteita ja illalla parit itellat päälle, koska asiakas on raivoissaan monen kuukauden kelvottomasta palvelusta ja väliin jääneistä siivouskerroista (jotka ovat sinua edeltävältä ajalta), eikä suostu joustamaan enää kertaakaan sanomatta sopparia irti tai ymmärtämään miten se tuuraajan palkkaaminen vaikuttaisi asiaan, kun heillä pitää siivota TÄNÄÄN eikä ylihuomenna. Vai yölläkö soittelet niille työnhakijoille, että kiinnostaisko tulla pariks päiväks tekeen tällasta kohdetta, ja katotaan sitten, kyllä jatkossakin varmaan jotain löytyy..
        Paras osa tässä on se, että asiakas ottaa kaiken irti siitä, että et tunne kohdetta tai tiedä milloin saat vakkarisiivoojan/-sijaisen, pyörittelee silmiään ja ihmettelee ääneen, että eikös sinun pitäisi olla palveluesimies.

        Eipä ole esimiestaidoissa kehumista, jos pääsee itse tekemään alaisten työt. Siitä tunnetaan hyvä esimies miten osaa ja pystyy delegoimaan töitä eteenpäin. Tossa vaiheessa varmaan kannattaa katsoa peiliin ja miettiä olisko jotain vialla.
        Ei Hansalainen mutta sellaisen yhden esimiehen tuttuna ja tää esimies ei ole sukulainen tai muutenkaan tuttu omistajalle, olen kuullut, että työnsä osaavia esimiehiä ja työntekijöitä kohdellaan firmassa tosi hyvin.
        Joskus myös esimies joutuu tekmään alaistensa töitä, mutta sitähän tapahtuu muillakin aloilla.
        Jos on tarvista työntekijöille ei soitto ja haastattelun sopiminen kestä kun muutaman minuutin ja haastattelu, suositusten soittaminen kestää korkeintaan 45 min ja that's it. Ei voi olla vaikeeta!


      • siistijä
        Hansalaisen esimiehe kirjoitti:

        Eipä ole esimiestaidoissa kehumista, jos pääsee itse tekemään alaisten työt. Siitä tunnetaan hyvä esimies miten osaa ja pystyy delegoimaan töitä eteenpäin. Tossa vaiheessa varmaan kannattaa katsoa peiliin ja miettiä olisko jotain vialla.
        Ei Hansalainen mutta sellaisen yhden esimiehen tuttuna ja tää esimies ei ole sukulainen tai muutenkaan tuttu omistajalle, olen kuullut, että työnsä osaavia esimiehiä ja työntekijöitä kohdellaan firmassa tosi hyvin.
        Joskus myös esimies joutuu tekmään alaistensa töitä, mutta sitähän tapahtuu muillakin aloilla.
        Jos on tarvista työntekijöille ei soitto ja haastattelun sopiminen kestä kun muutaman minuutin ja haastattelu, suositusten soittaminen kestää korkeintaan 45 min ja that's it. Ei voi olla vaikeeta!

        että paska firma myös oulussa.


      • bläähh
        siistijä kirjoitti:

        että paska firma myös oulussa.

        Hansalaisten perehdytys on aivan perseestä. Mulle soitettiin yks aamu vihaisena miks en ole siivonnut jotain kohdetta, menin paikan päälle ja siellä oli mun pomo, joku toinen siivoja ja kunnan työntekijä nainen .. siellä mulle näytettiin aivan uusi paikka missä en ole koskaan ollutkaan eikä mulle sitä ollut perehdytyksessä kerrottu... lisäks huudettiin kun tilan saunat olin kuulemma jättänyt pesemättä kokonaan.. joo mulle sanottiin että joka tiistai pitää ottaa ja nyt sitten se kunnan työntekijä sanoi että jokapäivä pitäis ne siivota. Kunnan työntekijä alkoi multa vielä kyselemään miten käytän moppeja,rättejä jne.. kerroin miten on opetettu ja se nainen sanoin että "herranjumala sun perehdytys on ollut aivan perseestä" Se ystävällisesti näytti mulle kaiken alusta ja sanoi soittavansa mun pomolle ja kertovansa että teen työni hyvin ja tuo mun perehdyttäjä on tässä se ketä voi syyttää.. Lisäksi palkat on aivan sieltä jostain!! En suosittele kenellekään!


      • pyyhkeitä
        bläähh kirjoitti:

        Hansalaisten perehdytys on aivan perseestä. Mulle soitettiin yks aamu vihaisena miks en ole siivonnut jotain kohdetta, menin paikan päälle ja siellä oli mun pomo, joku toinen siivoja ja kunnan työntekijä nainen .. siellä mulle näytettiin aivan uusi paikka missä en ole koskaan ollutkaan eikä mulle sitä ollut perehdytyksessä kerrottu... lisäks huudettiin kun tilan saunat olin kuulemma jättänyt pesemättä kokonaan.. joo mulle sanottiin että joka tiistai pitää ottaa ja nyt sitten se kunnan työntekijä sanoi että jokapäivä pitäis ne siivota. Kunnan työntekijä alkoi multa vielä kyselemään miten käytän moppeja,rättejä jne.. kerroin miten on opetettu ja se nainen sanoin että "herranjumala sun perehdytys on ollut aivan perseestä" Se ystävällisesti näytti mulle kaiken alusta ja sanoi soittavansa mun pomolle ja kertovansa että teen työni hyvin ja tuo mun perehdyttäjä on tässä se ketä voi syyttää.. Lisäksi palkat on aivan sieltä jostain!! En suosittele kenellekään!

        hoida tuo ammattisanastosi kuntoon.


      • koulutet.siivooja
        siistijä kirjoitti:

        että paska firma myös oulussa.

        te kouluttamattomat SIISTIJÄT kuitenkin sinne töihin menette.


      • EI koulutet.siivooja
        koulutet.siivooja kirjoitti:

        te kouluttamattomat SIISTIJÄT kuitenkin sinne töihin menette.

        Murto-osa hansalaisten työntekijöistä olivat koulutettuja SIISTIJÖITÄ koska he saattoivat ehkä jopa tietää asioista ja heille olisi saattanut joutua maksamaan enemmän palkkaa. Opiskelijoita ja muita osa-aikaisia on helpompi kusettaa. Onneksi hansalaiset myytiin, ehkä nyt saadaaan paremmat esimiehet.


    • tusamat

      ei perehdytetä, palkat miten sattuu, pomojen vaihtuvuus pistää miettimään olisikohan jotakin mätää koko firmassa. Itselle ei ole kerrottu mistään kuntosaleista saati sitten työterveyshuollosta. Joten mieti yön yli kannattaako??

    • Naapurissa

      Autojen kyljissä kyllä puhutaan ammattitaidosta,mutta esim.XUU-776 pysäköi säännöllisesti mainoksen röyhkeän välinpitämättömästi ja suurta tyhmyyttä osoittaen ilman mitään halua ymmärtää muulle liikenteelle aiheutamaansa häiriötä ja vaaraa: Auto pysäköidään mm.säännöllisesti kahvitauon ajaksi pysäköintikieltoalueelle,yli puoli metriä kadun reunasta muutenkin kapealla kadulla ja vielä risteyksen kohdalla suojatien eteen,kaikki samalla kertaa! Huonoa mainosta ja täydellistä ammattitaidottomuutta!Ja aina sama poju!

      • nähty joo

        Olen itse nähnyt tuon kyseisen auton parkkeeravan siihen, mutta ainakaan silloin kun sen nähnyt niin ei ole ollut yli puolta metria kadun reunasta. Toisekseen auton parkkeerauksen perusteella ei voi määrittää ammattitaitoa, tai sitten suomessa taitaa olla aika harvassa nuo ammattitaitoiset immeiset. Ja jos se teitä noin paljon häiritsee, niin kannattaa käydä vaikka sanomassa kyseiselle "pojulle" (jonka itse määrittelen mieheksi) asiasta. Veikkaan että täältä hän ei tule tuota lukemaan..


    • ketutus

      Hyvät ihmiset lopettakaa se valitus ja menkää vaikka mäkkärin kassalle haisemaan rasvalle. Säälittäviä on ihmiset jotka täällä jaksaa ruikuttaa ja valittaa. Valitettavasti siivousala on hektistä ja vaihtuvuus on suuri. Kilpailu on kovaa kyseisellä alalla. Raha ratkaisee ja siitä johtuen ajat saattavat olla tiukkoja jne...Ilmeisesti täällä tota sontaa jauhaavat ihmiset on kengänkuvan takamukselle saaneita...En usko että nekään ovat huvikseen potkuja annellu kun ei ole parempaa tekemistä. Lopettakaa valittaminen ja menkää sen sijaa mol:lin sivuille surffailee...Hankkikaa elämä! Aina on helppo syyttää pomoja, mutta jokainen voisi itse katsoa peiliin.

      • nähty joo

        Täysin samaa mieltä !


      • toy....

        Nojoo... jos joku on aiheesta saanut potkut ja ihan aiheesta sanoo niin tottakai on kyse katkeroituneesta ihmisestä! I don´t think so!
        Itse olen työskennellyt tampereella ja voin kertoa että se toiminta siellä on juuri tällästä mitä täällä on puhuttu. Itselläni ei palkan suhteen ole ollut ongelmia, palkka tuli aina ajallaan ja oikein, mutta eräs hyvä työkaverini EI ole pitkään aikaan saanut oikeeta summaa, hänen palkastaan on puuttunut aina jotain eräs toinen työkaverini ei saanut palkkaa sen takia koska esimies oli hukannut hänen tuntilappunsa?!! Tampereen toimistossa on ainakin kaikki nää "esimiehet" sellasia 20 , hyvin vähän kokemusta ja asiat ihan päin vi*tua.. Olen itse ollut kans tuossa partiossa töissä, töitä PITI olla n,8h/vko ja joka päivä olisi saanut tehdä yli 10h päiviä, itse kun en valitettavasti suostunut tuohon, kun ei yksinkertaisesti riittänyt aika jokapäiväiseen ylitöihin eikä varsinkaan sellaseen mistä ei luvattu maksaa palkkaa!! Tämän takia minusta haluttiin eroon. Sain 1 varotuksen ja toisesta pihalle.. ja nää varotukset mitä sieltä saa niin on niin ympäripyöreitä! Harmi etten kuulunut liittoon, en todellakaan ois jättänyt asiaa siihen! Meillä oli tosiaan se yhden työpäivän kesto 8h/pvä, mutta kohteet jotka piti 1 päivän aikana siivota, olis vienyt aikaa oikeasti sen n,12h/pvä..valituksia tuli jatkuvasti ja kaikki kaadettiin siivojien niskaan?!! En todellakaan suosittele paikka kenellekkään ja vaikka pyydettäisiin takas kyseiseen paikkaa niin olisin mielummin työttömänäkin kun menisin takas sinne! Sen lisäksi siivousvälineet puuttui ja likasilla pyyhkeillä piti siivota kun puhtaita ei saanut!


      • toy...
        toy.... kirjoitti:

        Nojoo... jos joku on aiheesta saanut potkut ja ihan aiheesta sanoo niin tottakai on kyse katkeroituneesta ihmisestä! I don´t think so!
        Itse olen työskennellyt tampereella ja voin kertoa että se toiminta siellä on juuri tällästä mitä täällä on puhuttu. Itselläni ei palkan suhteen ole ollut ongelmia, palkka tuli aina ajallaan ja oikein, mutta eräs hyvä työkaverini EI ole pitkään aikaan saanut oikeeta summaa, hänen palkastaan on puuttunut aina jotain eräs toinen työkaverini ei saanut palkkaa sen takia koska esimies oli hukannut hänen tuntilappunsa?!! Tampereen toimistossa on ainakin kaikki nää "esimiehet" sellasia 20 , hyvin vähän kokemusta ja asiat ihan päin vi*tua.. Olen itse ollut kans tuossa partiossa töissä, töitä PITI olla n,8h/vko ja joka päivä olisi saanut tehdä yli 10h päiviä, itse kun en valitettavasti suostunut tuohon, kun ei yksinkertaisesti riittänyt aika jokapäiväiseen ylitöihin eikä varsinkaan sellaseen mistä ei luvattu maksaa palkkaa!! Tämän takia minusta haluttiin eroon. Sain 1 varotuksen ja toisesta pihalle.. ja nää varotukset mitä sieltä saa niin on niin ympäripyöreitä! Harmi etten kuulunut liittoon, en todellakaan ois jättänyt asiaa siihen! Meillä oli tosiaan se yhden työpäivän kesto 8h/pvä, mutta kohteet jotka piti 1 päivän aikana siivota, olis vienyt aikaa oikeasti sen n,12h/pvä..valituksia tuli jatkuvasti ja kaikki kaadettiin siivojien niskaan?!! En todellakaan suosittele paikka kenellekkään ja vaikka pyydettäisiin takas kyseiseen paikkaa niin olisin mielummin työttömänäkin kun menisin takas sinne! Sen lisäksi siivousvälineet puuttui ja likasilla pyyhkeillä piti siivota kun puhtaita ei saanut!

        Siiis 8h/pvä.. ei vko =)


      • kjvbk
        toy... kirjoitti:

        Siiis 8h/pvä.. ei vko =)

        Juu ei hansalaisille enää.
        Olin melko pitkään töissä ja ensimmäisen esimiehen (nainen) kanssa homma pelasi kuin rasvattu,edelliset puoli vuotta menikin sitten hampaita kiristellen.Tavarantoimitukset ei pelaa,palkka tullut aina ajoissa mutta loppupalkasta puuttui jne.
        Unohdettu informoida vähän vaikka mistä..


      • hgfu
        kjvbk kirjoitti:

        Juu ei hansalaisille enää.
        Olin melko pitkään töissä ja ensimmäisen esimiehen (nainen) kanssa homma pelasi kuin rasvattu,edelliset puoli vuotta menikin sitten hampaita kiristellen.Tavarantoimitukset ei pelaa,palkka tullut aina ajoissa mutta loppupalkasta puuttui jne.
        Unohdettu informoida vähän vaikka mistä..

        Eräs tuttavani on töissä hansalaisilla. Eka puoli vuotta oli mennyt hyvin, ilman mitään sen suurempia ongelmia, kunnes alkoi tulemaan palkanmaksu ongelmia ym. Ja tiedon kulku siellä on ihan syvältä. Myös nämä lähimmät esimiehet on 20 niin naisia kuin miehiäkin joille se kusi on noussut hattuun. Kaikki osataan kirjan oppien mukaan, mutta niitä ei osata suhteuttaa käytäntöön. Firman autoihin tuli myös paikantimet joilla seurataan joka päivältä tarkalleen missä ollaan liikuttu ja mihin aikaan ym. Työajat ovat 8h/pv tasan eikä yhtään yli. Jos aloittaa työt klo. 7 niin ne lopetaan klo. 15. Ihan täysin minuutilleen ne sitä seuraavat, jos lähtee 5 minuuttia aikaisemmin niin siitä saa kuulla kyllä. Touhuhan on mennyt jo ihan sairaalloseksi. Totta kai työ aikoja täytyy noudattaa, mutta rajansa kaikella. Eikö se riittäisi että kunhan työt tulee tehtyä ja jos nyt joku päivä lähtisi aikaisemmin kun sai ne nopeammin valmiiksi niin tekisi ne sitten joku toinen päivä sisälle. Naurettavaa.


      • pettynyt hansalaisii
        hgfu kirjoitti:

        Eräs tuttavani on töissä hansalaisilla. Eka puoli vuotta oli mennyt hyvin, ilman mitään sen suurempia ongelmia, kunnes alkoi tulemaan palkanmaksu ongelmia ym. Ja tiedon kulku siellä on ihan syvältä. Myös nämä lähimmät esimiehet on 20 niin naisia kuin miehiäkin joille se kusi on noussut hattuun. Kaikki osataan kirjan oppien mukaan, mutta niitä ei osata suhteuttaa käytäntöön. Firman autoihin tuli myös paikantimet joilla seurataan joka päivältä tarkalleen missä ollaan liikuttu ja mihin aikaan ym. Työajat ovat 8h/pv tasan eikä yhtään yli. Jos aloittaa työt klo. 7 niin ne lopetaan klo. 15. Ihan täysin minuutilleen ne sitä seuraavat, jos lähtee 5 minuuttia aikaisemmin niin siitä saa kuulla kyllä. Touhuhan on mennyt jo ihan sairaalloseksi. Totta kai työ aikoja täytyy noudattaa, mutta rajansa kaikella. Eikö se riittäisi että kunhan työt tulee tehtyä ja jos nyt joku päivä lähtisi aikaisemmin kun sai ne nopeammin valmiiksi niin tekisi ne sitten joku toinen päivä sisälle. Naurettavaa.

        Olen ollut hansalaisilla nyt töissä 11 kuukautta ja mietin, että kuuluuko minulle talviloma? Kun tässä firmassa tosiaan asiat on aivan levällään eikä mistään kerrota tai infota.


      • et sillee
        pettynyt hansalaisii kirjoitti:

        Olen ollut hansalaisilla nyt töissä 11 kuukautta ja mietin, että kuuluuko minulle talviloma? Kun tässä firmassa tosiaan asiat on aivan levällään eikä mistään kerrota tai infota.

        ei kerry talviloma päiviä vasta kun ollut 2 vuotta töissä.kesälomaa 2 päivää per kk


      • ....................
        et sillee kirjoitti:

        ei kerry talviloma päiviä vasta kun ollut 2 vuotta töissä.kesälomaa 2 päivää per kk

        No edes sit kesäloma taitaa olla täyspitkä :o jos oon jo kesäl ollu melkee puoltoist vuotta talos ni luulis ainaki jossei siinäki asias sit kuseteta.


      • irtisanoutunut

        olen ollut yli vuoden jo muualla töissä, lyhyemmät työajat ja melkein 3 kertainen palkka ja silti hansalaiset saa veren edelleen kiehumaan. Pakko kysyä et mitä sä näitä juttuja luet, jos avautuminen niin paljon ottaa päähän.


    • ex-hansa

      Täällä myös yksi entinen hansalaisten työntekijä ilmoittautuu.
      Minä irtisanoin itseni firmasta, kun kuulin entiseltä hansalaisten esimieheltäni että selkäni takana oli suunniteltu kuinka minut siirretään siisteistä toimisto-siistimisistä likaisempiin tiloihin, kuten varastoihin.
      Tämä sen jälkeen kun asiansa osaava esimiehini erotettiin (jäi palkat maksamatta myös hänelle, ylityötunnit..) ja minä ja työparini rupesimme vihdoin puolustamaan oikeuksiamme työntekijöinä.
      Työparini jäi vielä työskentelemään yritykselle ja hän sai potkut päivä sen jälkeen, kuin koeaika oli umpeutunut. Uusi pikku-pomo oli mennyt päivissä sekaisin.. :)
      Syyksi ilmoitettiin myöskin liiat sairaspoissa-olot, joihin työkaverillani kuitenkin oli aina todistukset..

    • Yritysosto

      Lassila & Tikanoja (L&T) ostaa kiinteistöpalveluita tuottavan Hansalaiset-konsernin. Kauppa astuu voimaan 1.4.2011.

      Hansalaiset on vuonna 1998 perustettu siivous- ja kiinteistönhuoltopalveluiden tuottamiseen erikoistunut yritys, joka toimii pääkaupunkiseudun lisäksi Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hansalaisten liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa.

      Kahden vahvan siivouspalvelutoimijan yhdistyessä asiakkaille pystytään tarjoamaan yhä kokonaisvaltaisempia ja eko- ja energiatehokkuuteen liittyviä kiinteistöpalveluja.

      ”L&T on panostanut viime aikoina paljon siihen, että huoltomiehet ja siivoojat auttavat asiakaskohteiden arjessa tunnistamaan turhaa energiankulutusta ja edistämään kierrätystä. Hansalaiset on puolestaan ammattimaisesti hoidettu kasvuyritys, jolla on taitava henkilöstö. Kun yritysten vahvuudet yhdistyvät, voimme palvella asiakkaitamme entistä kilpailukykyisemmin”, toteaa toimialajohtaja Henri Turunen L&T:ltä.

    • mieti ennenku meet!

      juu täysin samaa mieltä, että hansassa ei perus-ystävällisiä ja työtä tekeviä ihmisiä arvosteta! Oon nähny kaiken läheltä ollessani töissä toimistolla Helsingissä ja ei voi muuta sanoa että ku hohhhoi mitä toimintaa! Laiskoista ja kaksnaamasista ihmisistä tykätään, työtätekevät ja ystävälliset savustetaan ulos..Vaikka kaikkensa tekee ja muidenki hommat (toimistohenkilönä sain siivota pitkin päivää muiden sikailuja henkilöstön keittiötiloissa) ja siitä sai vaa lisää huutoa ku en ehtinytkää joka sekuntti tiskaamaan sikailijoitten lautasia pöydiltä! Jäi kyllä traumat tuosta Firmasta.. Ja ne "pomot" siellä yläkerrassa ei tee nii mitään! Olin siis asiakaspalvelijana ja sain 95% negatiivisia asiakaspuheluita, kukaan ei suostunu ottaan vastuuta, eikä suostunu vastaamaan, soittopyyntöihin ei vastattu. mikään ei toiminu ko. firmassa! Nämä "kannustavat" pomot jäi kiinni monet kerrat paskanjauhannasta ku satuin yllättään ne tauoilla.. tais olla jotain kateutta vai mitä helv. mut oon niin onnellinen että pääsin pois sieltä! Opinpas ainaki arvostaan muita paikkoja tän kyseisen helvetin jälkeen *:)

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe