Alokasia ja minikärpäset lehdissä

Hei!

Ostin vasta Alokasian. Nyt huomasin, että sen lehtien alapuolella on aivan parin millin kokoisia mustia ötököitä. Mitä ne ovat ja millä konstilla saan ne pois? Aiemmin en ole törmännyt huonekasveissani ötököihin.

Kiitos neuvoistanne viherpeukalot :)

11

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitit minikärpäsistä, ripsiäinen ehkä. Itse laittaisin kasvin tiiviiseen muovipussiin ja pussin suusta suihkuittaisin pussiin kärpäsmyrkkyä. Sitten äkkiä pussi kiinni.

      • Kiitos vastauksesta. Täytyypä tutustua ripsiäisiin tarkemmin ja katsoa, mitkä konstit niihin tepsii. Nämä lymyilevät lehtien alaosassa, mutta en ole nähnyt, että lentäisivät ollenkaan. Mäntysuopako ei tehoa näihin?


    • Mietin vielä, mitenhän nuo Biolanin hyönteistorjuntapuikot tehoavat noihin? Kävin nyt läpi kaikki huonekasvit ja huomasin, että rahapuussa on yksi villakilpikirva myös.🙄

      • Anonyymi

        Eikös ne puikot ole melko hidas menetelmä, jos nyt tehoavatkaan? Ja mistä tiedät, ettei ne tuholaiset ehdi kipittämään muihin kasveihin, kun odottelet?

        Itse olen käyttänyt heti vaikuttavaa, eli kyllä spray-pullossa myytävä hyönteismyrkky on se, mikä tehoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne puikot ole melko hidas menetelmä, jos nyt tehoavatkaan? Ja mistä tiedät, ettei ne tuholaiset ehdi kipittämään muihin kasveihin, kun odottelet?

        Itse olen käyttänyt heti vaikuttavaa, eli kyllä spray-pullossa myytävä hyönteismyrkky on se, mikä tehoaa.

        Hyönteismyrkyt on kielletty sivistysvaltioissa, joihin nykyinen Suomi ei enää kuulu. Miettikää hyvät ihmiset, mitä suihkuttelette kasveihinne ja sitä kautta itseenne ja muihin ihmisiin. Myrkyt ovat sananmukaisesti myrkkyjä, ne aiheuttavat syöpää ym tappavia sairauksia. Käyttäkää luonnonkonsteja, niitä on myös myytävänä, ellei itse halua, tai jostain syystä pysty luonnosta nokkosia keräämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyönteismyrkyt on kielletty sivistysvaltioissa, joihin nykyinen Suomi ei enää kuulu. Miettikää hyvät ihmiset, mitä suihkuttelette kasveihinne ja sitä kautta itseenne ja muihin ihmisiin. Myrkyt ovat sananmukaisesti myrkkyjä, ne aiheuttavat syöpää ym tappavia sairauksia. Käyttäkää luonnonkonsteja, niitä on myös myytävänä, ellei itse halua, tai jostain syystä pysty luonnosta nokkosia keräämään.

        "Hyönteismyrkyt on kielletty sivistysvaltioissa"

        No eivät ainakaan Suomessa ole. Mistä peräkammarista oikein huutelet? Menisit aivan oikeasti johonkin puutarhamyymälään. Siellä niitä on. Ja kauppapuutarhat käyttävät Suomessa parempiakin myrkkyjä. Työskennelleenä tiedän hyvin.
        Oletko muuten joku hysteerinen tapaus, vai miksi yrität levittää senkaltaista valheelista disinformaatiota? Hyönteismyrkyt oikein käytettynä, ovat täysin vaarattomia ja erittäin hyödyllisiä. Meillä niitä käytetään monissa kohteissa joka vuosi. Eikä meillä ole mitään aiheuttanut, vaikka ikää on jo 70. Taidat olla kakara, jolla ei mitään kokemusta ja ymmärrystä ole.


    • Anonyymi

      Jos haluatte syövän itsellenne, niin suihkutelkaa niitä kärpäsmyrkkyjänne, mutta muistakaa kertoa kanssanne asuville ihmisille, että voivat paeta ennen kuin, myrkytätte itsenne kärpäsmyrkyillä.

      Palstalla on ketju "lehtikiilto"-nimisestä myrkystä, jolla joku myrkyttelee kasveja, siinä hänelle kerrotaan, että luonnon nokkonen on se turvallinen, terveellinen ja hyvä niin kärpästen häätöön kasveista, kuin lannoite viherkasveille ja nautinto myös ihmisille sisäisesti ja ulkoisesti.

    • Mitään suihkutettavia myrkkyjä en halua käyttää, enkä lopulta päätynyt myöskään noihin puikkoihin. Ripsiäiskasvin hävitin, mutta koitan pelastaa yhden lehden ja juurruttaa sen. Siinä ei ole näkynyt ötököitä. Rahapuusta nappasin pihdeillä ötökän pois. Ei ole ainakaan nyt viikon sisällä näkynyt uusia öttiäisiä.

      Luonnolliset kontsit kiinnostaa todella, myrkyt ei houkuta.

      • Anonyymi

        Itse olen kokeillut itse sekoiteltua neemöljy-mäntysuopaseosta. Minulla oli yksi kasvi jossa oli ripsiäisiä ja varuilta olen suihkutellut tuon lähellä olleet kasvit. Ripsiäisiä täynnä olevan kasvin nakkasin menemään ettei levitä niitä ympäriinsä. Ainakin ulkolaisilla kukkapalstoilla tuota neemöljyä suositellaan, tosin taitaa toimia parhaiten ennaltaehkäisyssä tai minimaalisessa ripsiäisinvaasiossa paremmin kuin jos kasvi on jo täynnä ripsiäisiä. Neemöljy on luonnollinen keino koska se ei ole mitään varsinaista myrkkyä, vaan jopa ihonhoidossakin sitä on käytetty. Haisee vain aika pahalle ja sottaa koska öljyä on. Neemiä pitää myös suihkutella säännöllisesti jos ripsiäisistä halajaa eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokeillut itse sekoiteltua neemöljy-mäntysuopaseosta. Minulla oli yksi kasvi jossa oli ripsiäisiä ja varuilta olen suihkutellut tuon lähellä olleet kasvit. Ripsiäisiä täynnä olevan kasvin nakkasin menemään ettei levitä niitä ympäriinsä. Ainakin ulkolaisilla kukkapalstoilla tuota neemöljyä suositellaan, tosin taitaa toimia parhaiten ennaltaehkäisyssä tai minimaalisessa ripsiäisinvaasiossa paremmin kuin jos kasvi on jo täynnä ripsiäisiä. Neemöljy on luonnollinen keino koska se ei ole mitään varsinaista myrkkyä, vaan jopa ihonhoidossakin sitä on käytetty. Haisee vain aika pahalle ja sottaa koska öljyä on. Neemiä pitää myös suihkutella säännöllisesti jos ripsiäisistä halajaa eroon.

        Ainiin ja päivänvalolla tuota ei kannata sumutella kasveille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokeillut itse sekoiteltua neemöljy-mäntysuopaseosta. Minulla oli yksi kasvi jossa oli ripsiäisiä ja varuilta olen suihkutellut tuon lähellä olleet kasvit. Ripsiäisiä täynnä olevan kasvin nakkasin menemään ettei levitä niitä ympäriinsä. Ainakin ulkolaisilla kukkapalstoilla tuota neemöljyä suositellaan, tosin taitaa toimia parhaiten ennaltaehkäisyssä tai minimaalisessa ripsiäisinvaasiossa paremmin kuin jos kasvi on jo täynnä ripsiäisiä. Neemöljy on luonnollinen keino koska se ei ole mitään varsinaista myrkkyä, vaan jopa ihonhoidossakin sitä on käytetty. Haisee vain aika pahalle ja sottaa koska öljyä on. Neemiä pitää myös suihkutella säännöllisesti jos ripsiäisistä halajaa eroon.

        Kiitos vastauksesta, tallennan tämän tiedon jatkoa ajatellen😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      186
      3131
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      169
      2273
    3. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      68
      2009
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1449
    5. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      83
      1437
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      182
      1334
    7. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      97
      1251
    8. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1120
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1113
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      24
      988
    Aihe