Alokasia ja minikärpäset lehdissä

Hei!

Ostin vasta Alokasian. Nyt huomasin, että sen lehtien alapuolella on aivan parin millin kokoisia mustia ötököitä. Mitä ne ovat ja millä konstilla saan ne pois? Aiemmin en ole törmännyt huonekasveissani ötököihin.

Kiitos neuvoistanne viherpeukalot :)

11

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoitit minikärpäsistä, ripsiäinen ehkä. Itse laittaisin kasvin tiiviiseen muovipussiin ja pussin suusta suihkuittaisin pussiin kärpäsmyrkkyä. Sitten äkkiä pussi kiinni.

      • Kiitos vastauksesta. Täytyypä tutustua ripsiäisiin tarkemmin ja katsoa, mitkä konstit niihin tepsii. Nämä lymyilevät lehtien alaosassa, mutta en ole nähnyt, että lentäisivät ollenkaan. Mäntysuopako ei tehoa näihin?


    • Mietin vielä, mitenhän nuo Biolanin hyönteistorjuntapuikot tehoavat noihin? Kävin nyt läpi kaikki huonekasvit ja huomasin, että rahapuussa on yksi villakilpikirva myös.🙄

      • Anonyymi

        Eikös ne puikot ole melko hidas menetelmä, jos nyt tehoavatkaan? Ja mistä tiedät, ettei ne tuholaiset ehdi kipittämään muihin kasveihin, kun odottelet?

        Itse olen käyttänyt heti vaikuttavaa, eli kyllä spray-pullossa myytävä hyönteismyrkky on se, mikä tehoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne puikot ole melko hidas menetelmä, jos nyt tehoavatkaan? Ja mistä tiedät, ettei ne tuholaiset ehdi kipittämään muihin kasveihin, kun odottelet?

        Itse olen käyttänyt heti vaikuttavaa, eli kyllä spray-pullossa myytävä hyönteismyrkky on se, mikä tehoaa.

        Hyönteismyrkyt on kielletty sivistysvaltioissa, joihin nykyinen Suomi ei enää kuulu. Miettikää hyvät ihmiset, mitä suihkuttelette kasveihinne ja sitä kautta itseenne ja muihin ihmisiin. Myrkyt ovat sananmukaisesti myrkkyjä, ne aiheuttavat syöpää ym tappavia sairauksia. Käyttäkää luonnonkonsteja, niitä on myös myytävänä, ellei itse halua, tai jostain syystä pysty luonnosta nokkosia keräämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyönteismyrkyt on kielletty sivistysvaltioissa, joihin nykyinen Suomi ei enää kuulu. Miettikää hyvät ihmiset, mitä suihkuttelette kasveihinne ja sitä kautta itseenne ja muihin ihmisiin. Myrkyt ovat sananmukaisesti myrkkyjä, ne aiheuttavat syöpää ym tappavia sairauksia. Käyttäkää luonnonkonsteja, niitä on myös myytävänä, ellei itse halua, tai jostain syystä pysty luonnosta nokkosia keräämään.

        "Hyönteismyrkyt on kielletty sivistysvaltioissa"

        No eivät ainakaan Suomessa ole. Mistä peräkammarista oikein huutelet? Menisit aivan oikeasti johonkin puutarhamyymälään. Siellä niitä on. Ja kauppapuutarhat käyttävät Suomessa parempiakin myrkkyjä. Työskennelleenä tiedän hyvin.
        Oletko muuten joku hysteerinen tapaus, vai miksi yrität levittää senkaltaista valheelista disinformaatiota? Hyönteismyrkyt oikein käytettynä, ovat täysin vaarattomia ja erittäin hyödyllisiä. Meillä niitä käytetään monissa kohteissa joka vuosi. Eikä meillä ole mitään aiheuttanut, vaikka ikää on jo 70. Taidat olla kakara, jolla ei mitään kokemusta ja ymmärrystä ole.


    • Anonyymi

      Jos haluatte syövän itsellenne, niin suihkutelkaa niitä kärpäsmyrkkyjänne, mutta muistakaa kertoa kanssanne asuville ihmisille, että voivat paeta ennen kuin, myrkytätte itsenne kärpäsmyrkyillä.

      Palstalla on ketju "lehtikiilto"-nimisestä myrkystä, jolla joku myrkyttelee kasveja, siinä hänelle kerrotaan, että luonnon nokkonen on se turvallinen, terveellinen ja hyvä niin kärpästen häätöön kasveista, kuin lannoite viherkasveille ja nautinto myös ihmisille sisäisesti ja ulkoisesti.

    • Mitään suihkutettavia myrkkyjä en halua käyttää, enkä lopulta päätynyt myöskään noihin puikkoihin. Ripsiäiskasvin hävitin, mutta koitan pelastaa yhden lehden ja juurruttaa sen. Siinä ei ole näkynyt ötököitä. Rahapuusta nappasin pihdeillä ötökän pois. Ei ole ainakaan nyt viikon sisällä näkynyt uusia öttiäisiä.

      Luonnolliset kontsit kiinnostaa todella, myrkyt ei houkuta.

      • Anonyymi

        Itse olen kokeillut itse sekoiteltua neemöljy-mäntysuopaseosta. Minulla oli yksi kasvi jossa oli ripsiäisiä ja varuilta olen suihkutellut tuon lähellä olleet kasvit. Ripsiäisiä täynnä olevan kasvin nakkasin menemään ettei levitä niitä ympäriinsä. Ainakin ulkolaisilla kukkapalstoilla tuota neemöljyä suositellaan, tosin taitaa toimia parhaiten ennaltaehkäisyssä tai minimaalisessa ripsiäisinvaasiossa paremmin kuin jos kasvi on jo täynnä ripsiäisiä. Neemöljy on luonnollinen keino koska se ei ole mitään varsinaista myrkkyä, vaan jopa ihonhoidossakin sitä on käytetty. Haisee vain aika pahalle ja sottaa koska öljyä on. Neemiä pitää myös suihkutella säännöllisesti jos ripsiäisistä halajaa eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokeillut itse sekoiteltua neemöljy-mäntysuopaseosta. Minulla oli yksi kasvi jossa oli ripsiäisiä ja varuilta olen suihkutellut tuon lähellä olleet kasvit. Ripsiäisiä täynnä olevan kasvin nakkasin menemään ettei levitä niitä ympäriinsä. Ainakin ulkolaisilla kukkapalstoilla tuota neemöljyä suositellaan, tosin taitaa toimia parhaiten ennaltaehkäisyssä tai minimaalisessa ripsiäisinvaasiossa paremmin kuin jos kasvi on jo täynnä ripsiäisiä. Neemöljy on luonnollinen keino koska se ei ole mitään varsinaista myrkkyä, vaan jopa ihonhoidossakin sitä on käytetty. Haisee vain aika pahalle ja sottaa koska öljyä on. Neemiä pitää myös suihkutella säännöllisesti jos ripsiäisistä halajaa eroon.

        Ainiin ja päivänvalolla tuota ei kannata sumutella kasveille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kokeillut itse sekoiteltua neemöljy-mäntysuopaseosta. Minulla oli yksi kasvi jossa oli ripsiäisiä ja varuilta olen suihkutellut tuon lähellä olleet kasvit. Ripsiäisiä täynnä olevan kasvin nakkasin menemään ettei levitä niitä ympäriinsä. Ainakin ulkolaisilla kukkapalstoilla tuota neemöljyä suositellaan, tosin taitaa toimia parhaiten ennaltaehkäisyssä tai minimaalisessa ripsiäisinvaasiossa paremmin kuin jos kasvi on jo täynnä ripsiäisiä. Neemöljy on luonnollinen keino koska se ei ole mitään varsinaista myrkkyä, vaan jopa ihonhoidossakin sitä on käytetty. Haisee vain aika pahalle ja sottaa koska öljyä on. Neemiä pitää myös suihkutella säännöllisesti jos ripsiäisistä halajaa eroon.

        Kiitos vastauksesta, tallennan tämän tiedon jatkoa ajatellen😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      74
      3278
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      16
      1182
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1048
    4. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      103
      981
    5. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      933
    6. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      824
    7. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      811
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      90
      713
    9. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      690
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      635
    Aihe