Taustaa asialle antaa se tosiasia että fiksuin osa nuorista lähtee paikkakunnalta opiskelemaan suuriin kaupunkeihin ja jää sille tielleen.
Paikkakunnalle jääneet vähempilahjaiset sitten pariutuu ja lisääntyy keskenään, Sama kierre jatkuu ja jatkuu. Tulokset näkyvät sitten pienten paikkakuntien kehityksessä. Vuosikymmeniä poljettiin paikallaan ja nyt näivetytään.
Ongelmaan ei ole kun yksi ratkaisu ja se olisi sellainen jolla tänne saataisiin juurtumaan lukeneempaa väkeä, älymystöä. Taitaa vaan olla niin ettei täällä ole mitään sellaista joka houkuttelisi lukeneita tänne.
Syy siihen miksi Orimattila epäonnistuu kaikessa?
98
1337
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikki on menny. Loputkin lähtee. Viimeiset 10 vuotta on suunta ollut kohti haaksrikkoa.
- Anonyymi
Mikä tämä 10 vuotta on mistä kaikki puhuu? Minua hämmentää se suuresti, koska itse palasin Orimattilaan jokakuinkin tuohon aikoihin. Jossain oli sanottu vuosi 2017 syöksyn alkamisvuodeksi. Minä muutin tänne takaisin vuonna 2016. Orimattila silti oli jo hirveä tänne muuttaessani. Jätin taakseni paljon kauniimman paikan, siis ulkoisesti kauniin. Palattuani hämmensi kuinka kaikki bussipysäkit oli rikottu, torigrillin sisustus oli hajotettu, joka paikka oli silputti palasiksi. Kaikki raunioitui ja oli jätetty hoitamatta. Sellaista tuhoa ei saa aikaiseksi lyhyessä ajassa. Tuhon on täytynyt alkaa siis jo paljon aiemmin. Amis muistaakseni loppui vasta juuri siinä muuttoni aikoihin eli ei koulutusturhautumaakaan vielä voinut olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämä 10 vuotta on mistä kaikki puhuu? Minua hämmentää se suuresti, koska itse palasin Orimattilaan jokakuinkin tuohon aikoihin. Jossain oli sanottu vuosi 2017 syöksyn alkamisvuodeksi. Minä muutin tänne takaisin vuonna 2016. Orimattila silti oli jo hirveä tänne muuttaessani. Jätin taakseni paljon kauniimman paikan, siis ulkoisesti kauniin. Palattuani hämmensi kuinka kaikki bussipysäkit oli rikottu, torigrillin sisustus oli hajotettu, joka paikka oli silputti palasiksi. Kaikki raunioitui ja oli jätetty hoitamatta. Sellaista tuhoa ei saa aikaiseksi lyhyessä ajassa. Tuhon on täytynyt alkaa siis jo paljon aiemmin. Amis muistaakseni loppui vasta juuri siinä muuttoni aikoihin eli ei koulutusturhautumaakaan vielä voinut olla.
Uskoisin tietäväni mistä puhun, koska elin itse sen nuoruusiän täällä samassa kirotussa Orimattilassa, mutta paikkoja ei silloin vielä oltu hajotettu. Täällä toisaalta oli Poliisi. Harmittelin sen poistumista eniten. Sille olisi ollut tarvetta myös kun nimenomaan tietokoneeni kanssa oli ongelmia, joten on hankala silloin tietoturvallisesti yrittää ottaa yhteyttä poliisiin ja kun yritin viedä asiaani kirjeitse, siellä oli hullu järjestyksenvalvoja simputtamassa minua (Liittyi asiaan tai ei).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin tietäväni mistä puhun, koska elin itse sen nuoruusiän täällä samassa kirotussa Orimattilassa, mutta paikkoja ei silloin vielä oltu hajotettu. Täällä toisaalta oli Poliisi. Harmittelin sen poistumista eniten. Sille olisi ollut tarvetta myös kun nimenomaan tietokoneeni kanssa oli ongelmia, joten on hankala silloin tietoturvallisesti yrittää ottaa yhteyttä poliisiin ja kun yritin viedä asiaani kirjeitse, siellä oli hullu järjestyksenvalvoja simputtamassa minua (Liittyi asiaan tai ei).
Sekopäisiä vartijoita täällä todellakin tuntuu olevan tai heistä osa liian lapsellisesti uskoo heille valehtelevia ihmisiä. S-marketissa oli todellakin ennen poismuuttoani jo joku hullu naisvartija, joka jokaikinen kerta vainosi minua, kun olin kassalla. Siis JOKAINEN kerta, kun kävin S-marketissa, niin se hullu tuijotti minua maanisesti vieressä. Pimeä tapaus! Siksi usein kävin Supermarketissa, vaikka Ässä oli lähempänä.
Koska vartija/järjestyksenvalvojasysteemit oli jo pielessä täällä ja poliisit poistui, niin ne mielipuolet vissiin pääsi valtaan täällä. Tuolla on vihjailtu että siellä olisi liivijengiläisiä ollut hommissa ja en ihmettelisi yhtään. On se nimittäin kumma kun ei mistään rikoksista täällä saada tekijöitä kiinni???! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekopäisiä vartijoita täällä todellakin tuntuu olevan tai heistä osa liian lapsellisesti uskoo heille valehtelevia ihmisiä. S-marketissa oli todellakin ennen poismuuttoani jo joku hullu naisvartija, joka jokaikinen kerta vainosi minua, kun olin kassalla. Siis JOKAINEN kerta, kun kävin S-marketissa, niin se hullu tuijotti minua maanisesti vieressä. Pimeä tapaus! Siksi usein kävin Supermarketissa, vaikka Ässä oli lähempänä.
Koska vartija/järjestyksenvalvojasysteemit oli jo pielessä täällä ja poliisit poistui, niin ne mielipuolet vissiin pääsi valtaan täällä. Tuolla on vihjailtu että siellä olisi liivijengiläisiä ollut hommissa ja en ihmettelisi yhtään. On se nimittäin kumma kun ei mistään rikoksista täällä saada tekijöitä kiinni???!Silloin ennen muuttoa minua siis vainosi vanhempi (?) pyylevä (?) nainen ja nyt keväällä 2022 vainosi nuori naisvartija/järjestyksenvalvoja. Äkäisiä naisia. Minäkin kun luulin että nyt olisi rauhoittunut, kun sitä ennen minua oli ahdistelleet miesvartijat. Luulin naisen olevan rennompi.
Poliisiin olen yrittänyt olla yhteydessä, mutta on aina jäänyt vähän laimea olo. Ei ole ihan tuntunut että meneekö asiani edes perille. Asiaa ei auta se että kun yritän kirjeen lähettää Poliisille, niin SE sairas naisjärkkäri simputtaa muo selkeän kiukkuisesti. Sitten teen jo valituksen siitä vitun vartijasta että p*rkele ja sitten miesjärkkäri tulee tönimään.
Jokuhan noissa v*ttupäissä nyt on pahasti vialla. Toistan ettei siinä koskaan ollut todellakaan mitään järkeä että järkkärit alkoivat minua uhkailla ja "taluttaa" ovelle aina. Mitkään teidän kiukunpuuskatkaan ei mitään muuta, koska en mitään tehnyt alunperinkään. En ole syy teidän kiukutteluunne. Juokaa vettä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ennen muuttoa minua siis vainosi vanhempi (?) pyylevä (?) nainen ja nyt keväällä 2022 vainosi nuori naisvartija/järjestyksenvalvoja. Äkäisiä naisia. Minäkin kun luulin että nyt olisi rauhoittunut, kun sitä ennen minua oli ahdistelleet miesvartijat. Luulin naisen olevan rennompi.
Poliisiin olen yrittänyt olla yhteydessä, mutta on aina jäänyt vähän laimea olo. Ei ole ihan tuntunut että meneekö asiani edes perille. Asiaa ei auta se että kun yritän kirjeen lähettää Poliisille, niin SE sairas naisjärkkäri simputtaa muo selkeän kiukkuisesti. Sitten teen jo valituksen siitä vitun vartijasta että p*rkele ja sitten miesjärkkäri tulee tönimään.
Jokuhan noissa v*ttupäissä nyt on pahasti vialla. Toistan ettei siinä koskaan ollut todellakaan mitään järkeä että järkkärit alkoivat minua uhkailla ja "taluttaa" ovelle aina. Mitkään teidän kiukunpuuskatkaan ei mitään muuta, koska en mitään tehnyt alunperinkään. En ole syy teidän kiukutteluunne. Juokaa vettä!Nyt kaikki päättäjät ja kauppojen omistajat tänne Orimattilaan itse asumaan. Se on niin kiva siellä kaukana harmitella että "Olet kokenut kaupassa käynnin hankalaksi". Kaikki nyt hinaa p*rseensä tänne itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ennen muuttoa minua siis vainosi vanhempi (?) pyylevä (?) nainen ja nyt keväällä 2022 vainosi nuori naisvartija/järjestyksenvalvoja. Äkäisiä naisia. Minäkin kun luulin että nyt olisi rauhoittunut, kun sitä ennen minua oli ahdistelleet miesvartijat. Luulin naisen olevan rennompi.
Jokuhan noissa v*ttupäissä nyt on pahasti vialla. Toistan ettei siinä koskaan ollut todellakaan mitään järkeä että järkkärit alkoivat minua uhkailla ja "taluttaa" ovelle aina. Mitkään teidän kiukunpuuskatkaan ei mitään muuta, koska en mitään tehnyt alunperinkään. En ole syy teidän kiukutteluunne. Juokaa vettä!"kun yritän kirjeen lähettää Poliisille, niin SE sairas naisjärkkäri simputtaa muo selkeän kiukkuisesti."
Silloin postitiskin takana oli kivan oloinen nuorimies, joka jopa antoi sen paketin minulle. Siinä yhtäkkiä hän silti muuttikin mielensä eikä irrottanutkaan otettaan paketista ja alkoi tentata minua idioottimaisesti. Suutuin pojalle, mutta myöhemmin todellakin tajusin että syypää aina oli se aggressiivisen oloinen naisvartija takanani. Poika minua siis kiusasi, mutta selkeästi takanani olevan mielipuoli häntä tähän opasti. Se oli siis se nainen, joka minua simputti.
Lokakuussa 2022 minulla oli sekä Matkahuollon paketti että normipaketti haettavana samaan aikaan Supermarketista. Kummankin kanssa meni huonosti ja vaikka postipisteellä ei siis ketään ollut, ruokakaupan puolelle tultuani joku soitti vartijan heittämään minut pihalle kaupasta. JOKU. Vartija/järkkäri oli todellakin ihmeissään tultuani minun luo ja sanoi puhelimeensa että ainakin nyt minä olen rauhallinen. Pah! Muistan miten minua yhä kiukutti huono kohtelu. Oloni ei ollut milläänlailla erilainen kuin aiemmin siellä postin tiskillä tai niitä hyllyntäyttäjiä ohittaessani. Tilanne nyt vain oli se etten mitenkään edes käyttäytynyt niin että mitään vartijaa olisi minun takiani pitänyt kutsua.
Miksi horot soittelee minusta vartijoille? Minä en sanallakaan ole mitään tehnyt ennen tätä vainoa. Nyt... minä ja kukavaan saa kohdella näitä lutkia ihan miten itsestään tuntuu. He ovat sitä mitä heistä luulet ja saat kohdella heitä juuri sen mukaan. Reilu meininki?
Vartijoillekin sen verran että ette uhkaile asiakkaita... ikinä eikä varsinkaan jos nämä lahopäät väittää puutaheinää. Tällä lokakuisella kerralla siellä oli onneksi ihana ja ystävällinen vartija, joka käyttäytyi ammattinsa mukaisesti. Kiitos siitä.
(joku...) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kun yritän kirjeen lähettää Poliisille, niin SE sairas naisjärkkäri simputtaa muo selkeän kiukkuisesti."
Silloin postitiskin takana oli kivan oloinen nuorimies, joka jopa antoi sen paketin minulle. Siinä yhtäkkiä hän silti muuttikin mielensä eikä irrottanutkaan otettaan paketista ja alkoi tentata minua idioottimaisesti. Suutuin pojalle, mutta myöhemmin todellakin tajusin että syypää aina oli se aggressiivisen oloinen naisvartija takanani. Poika minua siis kiusasi, mutta selkeästi takanani olevan mielipuoli häntä tähän opasti. Se oli siis se nainen, joka minua simputti.
Lokakuussa 2022 minulla oli sekä Matkahuollon paketti että normipaketti haettavana samaan aikaan Supermarketista. Kummankin kanssa meni huonosti ja vaikka postipisteellä ei siis ketään ollut, ruokakaupan puolelle tultuani joku soitti vartijan heittämään minut pihalle kaupasta. JOKU. Vartija/järkkäri oli todellakin ihmeissään tultuani minun luo ja sanoi puhelimeensa että ainakin nyt minä olen rauhallinen. Pah! Muistan miten minua yhä kiukutti huono kohtelu. Oloni ei ollut milläänlailla erilainen kuin aiemmin siellä postin tiskillä tai niitä hyllyntäyttäjiä ohittaessani. Tilanne nyt vain oli se etten mitenkään edes käyttäytynyt niin että mitään vartijaa olisi minun takiani pitänyt kutsua.
Miksi horot soittelee minusta vartijoille? Minä en sanallakaan ole mitään tehnyt ennen tätä vainoa. Nyt... minä ja kukavaan saa kohdella näitä lutkia ihan miten itsestään tuntuu. He ovat sitä mitä heistä luulet ja saat kohdella heitä juuri sen mukaan. Reilu meininki?
Vartijoillekin sen verran että ette uhkaile asiakkaita... ikinä eikä varsinkaan jos nämä lahopäät väittää puutaheinää. Tällä lokakuisella kerralla siellä oli onneksi ihana ja ystävällinen vartija, joka käyttäytyi ammattinsa mukaisesti. Kiitos siitä.
(joku...)Muutin takaisin vuonna 2016. Vuonna 2022 vasta tein ensimmäisen valituksen. Siinä oli aikaa saada asiat kuntoon ja vähintään sen vuoden 2022 aikana. Eli... eip. En aio lopettaa tätä kirjoittelua. Mulla on vähintään se viisi vuotta kirittävänä teitä kiinni ja plussat päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutin takaisin vuonna 2016. Vuonna 2022 vasta tein ensimmäisen valituksen. Siinä oli aikaa saada asiat kuntoon ja vähintään sen vuoden 2022 aikana. Eli... eip. En aio lopettaa tätä kirjoittelua. Mulla on vähintään se viisi vuotta kirittävänä teitä kiinni ja plussat päälle.
...ja kaupat ei siis KOSKAAN muuttaneet toimintaansa. Horot jatkoi ilman aikomusta koskaan lopettaa. Samalla tavalla vartijat yhä vain minua siis väijyivät. Kukaan ei SILTI suojellut minua kun teinit tulivat taas kiusaamaan minua. Mitäpä ne vartijanp*skat siis siellä tekevät? Minä en mitään ole varastanut, minua ei suojella häiriöiltä (oli tekijä asiakas tai henkilökuntaa) ja sitten vain itse uhkaillaan minua. Runkkarit menevät vain takaisin himaansa sieltä ahdistelemasta asiakkaita. Kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ja kaupat ei siis KOSKAAN muuttaneet toimintaansa. Horot jatkoi ilman aikomusta koskaan lopettaa. Samalla tavalla vartijat yhä vain minua siis väijyivät. Kukaan ei SILTI suojellut minua kun teinit tulivat taas kiusaamaan minua. Mitäpä ne vartijanp*skat siis siellä tekevät? Minä en mitään ole varastanut, minua ei suojella häiriöiltä (oli tekijä asiakas tai henkilökuntaa) ja sitten vain itse uhkaillaan minua. Runkkarit menevät vain takaisin himaansa sieltä ahdistelemasta asiakkaita. Kiitos.
Hei, välkkypäät!
Se oli todellakin omituista, kun teinit ensimmäistä kertaa kunnolla kiusasivat minua 26.03.2022. Se oli siis viime vuonna sen jälkeen, kun olin tehnyt järkkäristä valituksen 18.03.2022 niiden 07.03.2022 postipiste-simputusten jälkeen. Minulla ei ole koskaan ennen ollut minkäänlaisia ongelmia teinien kanssa. En tiedä mitä siellä on saatettu supista, muttei ole ollut hankaluuksia siihen yli 35 vuotiaaksi asti. Olen ollut samanoloinen ja samannäköinen, mutta vasta nyt vartijasta valitettuani tulivat teinit suihkuttamaan hajustetta päälleni.
Joku selkeä yhtälö tässä on, mutta miksi teinit minua kiusaisivat, jos vartijat on äreämpiä nykyään? Toisaalta miksi vartijat nyt minua simputtaisivat, jos teinit on nykyään villimpiä? Kaikkiko te olette seonneet yhtäaikaan? Teinit ovat myös muuttuneet aina vaan välinpitämättömämmäksi ja selkeästi ahdistelivat ja pilkkasivat jo minua loppuvuodesta. Miksi näin? Miksei koskaan ennen?
Olen pitänyt huolen että pärjään eikä ole tullut aikuisiällä enää vaikeita ahdistelutilanteita. Minä olen ollut samanoloinen ja samannäköinen, mutta silti korona-aikana miehistä tuli erittäin röyhkeitä ja aggressiivisen oloisia. Yksi ahdisteli minua terveysasemallakin. Joku hullu myös hyppäsi eteeni ottamaan minusta kuvia, kun olin pyöräilemässä. Oletteko te kaikki seonneet?
Täällä on sen verran tyhmää sakkia että yhtälö ei ehkä heille ole selkeä. Sanompa siis vain että jos jotain ei ollut 35 vuoteen, niin ei se nyt vain yhtäkkiä ala tyhjästä. Jos mitään ei ollut aiemminkaan, niin ei ole nytkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, välkkypäät!
Se oli todellakin omituista, kun teinit ensimmäistä kertaa kunnolla kiusasivat minua 26.03.2022. Se oli siis viime vuonna sen jälkeen, kun olin tehnyt järkkäristä valituksen 18.03.2022 niiden 07.03.2022 postipiste-simputusten jälkeen. Minulla ei ole koskaan ennen ollut minkäänlaisia ongelmia teinien kanssa. En tiedä mitä siellä on saatettu supista, muttei ole ollut hankaluuksia siihen yli 35 vuotiaaksi asti. Olen ollut samanoloinen ja samannäköinen, mutta vasta nyt vartijasta valitettuani tulivat teinit suihkuttamaan hajustetta päälleni.
Joku selkeä yhtälö tässä on, mutta miksi teinit minua kiusaisivat, jos vartijat on äreämpiä nykyään? Toisaalta miksi vartijat nyt minua simputtaisivat, jos teinit on nykyään villimpiä? Kaikkiko te olette seonneet yhtäaikaan? Teinit ovat myös muuttuneet aina vaan välinpitämättömämmäksi ja selkeästi ahdistelivat ja pilkkasivat jo minua loppuvuodesta. Miksi näin? Miksei koskaan ennen?
Olen pitänyt huolen että pärjään eikä ole tullut aikuisiällä enää vaikeita ahdistelutilanteita. Minä olen ollut samanoloinen ja samannäköinen, mutta silti korona-aikana miehistä tuli erittäin röyhkeitä ja aggressiivisen oloisia. Yksi ahdisteli minua terveysasemallakin. Joku hullu myös hyppäsi eteeni ottamaan minusta kuvia, kun olin pyöräilemässä. Oletteko te kaikki seonneet?
Täällä on sen verran tyhmää sakkia että yhtälö ei ehkä heille ole selkeä. Sanompa siis vain että jos jotain ei ollut 35 vuoteen, niin ei se nyt vain yhtäkkiä ala tyhjästä. Jos mitään ei ollut aiemminkaan, niin ei ole nytkään."Täällä on sen verran tyhmää sakkia että yhtälö ei ehkä heille ole selkeä. Sanompa siis vain että jos jotain ei ollut 35 vuoteen, niin ei se nyt vain yhtäkkiä ala tyhjästä. Jos mitään ei ollut aiemminkaan, niin ei ole nytkään."
Minua vainottiin jo teininä ja nuorena aikuisena. Koronarajoitusten aikana kaksi v*ttupää vartijaa tulivat kaupassa aivan kyljissäni kiinni uhkaavasti. Psykopaattinen apteekkimuori piti väkisin käsivarrestani kiinni ja monen minuutin ajan painosti minua ostamaan nimenomaan LASTEN kuumemittaria. Tappelin aikani, mutta ostin (tietenkin) aikuisten kuumemittarin.
Syksyllä 2021 minulle jäi mielikuva että S-marketin kassamummeli otti minusta kuvia. Meno alkoi hurjistua ja helmikuussa 2022 todellakin oli jo pakko tehdä kirjallisia valituksia tästä. Ongelmat kiihtyivät silti nopeasti. Liian nopeasti. Mikähän h*lvetti teille psykopaateille tapahtui?
Olen pähkäillyt tätä nyt parin vuoden ajan. En ole keksinyt syytä, mutta onnea vain Teille ja Teidän loppuelämällenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alaikäiset...
- Pysykään erossa päihteistä ja jatkakaan sitä erossa pysymistä, vaikka tulisi heikkoja hetkiä.
- Minua nuorena auttoi kortti, jossa luki isolla "HUUDA, PELKÄÄ, VIHAA..." sanoja jatkui kunnes pienimpänä alareunassa luki "jaksa".
- Minulla on ollut hirveitä psykologeja ja muita muka-auttajia. Älkää luovuttako niihin ärsyttäviin. Onneksi oman päänsä kanssa voi yksinkin selvitä.
- Kukaan rikollinen ei halua auttaa sinua. Ne tarvitsee jotain ja siksi miellyttävät sinua. Rikolliset tarvitsee alaikäisiä rikoksiinsa ja uusia asiakkaita, kun luonto korjaa toisesta päästä. Hyvä voi muuttua pahaksi myöhemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noiden sekopäisten vartijoiden poisto voisi nimenomaan auttaa ja se että päästäisi teinit kauppoihin (vaikkei ne ostaisi mitään). Ne teinit on joskus niitä aikuisia ja muistavat kohtelun. Siellä on syrjitty ja suututettu niin suuri määrä ihmisiä että tulee kestämään kauan, jotta asia unohtuisi. Se kauppojen rahanahneus kostautuu, kun syrjitään KAIKKIA ja nimenomaan laittomasti. Heiltä putoaa pohja pois KAIKILTA moraalisista oikeuksista. Vartijatkin maksaa ja se hinta on vielä suurempi, kun ne rikokset on niiden vartijoiden tekemiä.
Luin juuri tuoreen uutisen romanien syrjinnästä ja mietin että kuinka paljon se nyt edes rahallisesti haittaa, jos joku on jotain nyysinyt? Vaa'an toisella puolella näyttää olevan laittomuudet ja viattomien asiakkaisen vaino. Minun matematiikallani siinä kauppa menettää tuloja, kun estää asiakkaita ostamasta mitään. Tämä juuri on käynyt Orimattilassa, kun ollaan niin ahdasmielisiä ja lopulta kaikki asiakkaat häädetty pois.
Ironiaa. Kun katsoo tätä läpimätää kaupunkia, niin ei voi kuin ihmetellä niitä kriteerejä, joiden perusteella on syrjitty. Rumaa, tyhmää ja rikollista täällä vain on enää jäljellä. Siellä on saastaa kaupat täynnä. Tuolla vanhassa ketjussa joku Orimattilaan tympääntynyt sanoi että ainoa kauppa, jossa työntekijät on ystävällisiä on Supermarket ja sielläkin VAIN jos itse etsin moikkailee ja piristää sitä toista. Koki että homma menee silloin väärin päin. Vastaavaa itsekin hiukan huomasin että siinä kassa istuu ja olettaa että häntä pitäisi viihdyttää. Minua kun ei tuon taivaallista voisi moiset kiinnostaa. Ihan 100% olen ollut vain ostamassa ruokaa enkä ole edes keski-ikäinen mies tai eläkeläismummo, jolle kaupassa käynti olisi se päivän odotettu, ainoa sosiaalinen tapahtuma. En tee hymyllä hittoakaan! Ruoatta kuolen.
Teineistä... Olen ymmärtänyt että joku keskiluokkainen ruuhkavuosia elämä asiakas on se hirvein huutaen ja raivoten kassoille. Tällaisia sitten siedetään kauniisti ja nuollaan p*rsettä?? Sitten tulee harmiton, hiljainen asiakas, jota surutta ja sadistisesti vainotaan ilman mitään syytä?? Asioilla on aina taustansa ja luulisin tämän TEINIVAINON aiheuttaneen sen että ne myöhemmin vaativat sitä hyvää kohtelua ja syystä vaativatkin!! He ovat nyt sitä, mitä kauppias halusi, joten kauppias saa itse kontillaan nuolla nyt asiakkaan varpaita. Veikkaisin että jos teinejä ei häädettäisi pois julkisilta paikoilta, heistä ei tulisi niin hulluja aikuisiakaan.
Yhä kiristetään vain valvontaa ja vainoa, joten sanonpa vain että siellä on nyt SUURI massa nuoria muuttumassa hiljalleen aikuisiksi, jotka eivät tule tätä unohtamaan. Kaupat ovat itse tämän tilanteensa aiheuttaneet. Minua on kiusannut jokainen kassa kaikissa noissa kaupoissa, joten... kaikella rakkaudella sanon että MINÄ en mitään symbatiaa anna kenelläkään, jos jollain pari hammastakin lähtisi. Asioilla on aina taustansa.
Syy miksi Orimattila epäonnistuu kaikessa? Koska ne tyhmät aina kiduttaa sitä uutta sukupolvea eikä täällä pääse kasvamaan nuoria ilman traumoja. Siksi.
- Anonyymi
Koko paikkakunta näivettyy ja väki ikääntyy. Nuoremmat jotka vaan kykenevät jättävät paikkakunnan. Tyhjiä vuokra-asuntoja kylällä reilusti yli 100-
Orimattilan väkiluku laskee ja laskee - Anonyymi
Sanoppa muuta. Koulutus loppui ammattikoulun lopettamisen myötä. Nuoret lähtee muualle. Väki vanhenee ja Henna on syönyt loputkin rahat. Kusessa ollaan kiitos vaan kaupungin johtajalle ja päättäjille.
- Anonyymi
Tässä täytyisi itse ryhtyä poliitikoksi, kun alkaa ärsyttää tää soopa.
15. syyskuuta 2022 Orimattilan Sanomista:
"Orimattilan kaupungin toimintaa pyörittävät muualla asuvat johtajat ja pomot. Orimattilan Sanomat selvitti 33 johtajan ja päällikön kotipaikkakunnat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä täytyisi itse ryhtyä poliitikoksi, kun alkaa ärsyttää tää soopa.
15. syyskuuta 2022 Orimattilan Sanomista:
"Orimattilan kaupungin toimintaa pyörittävät muualla asuvat johtajat ja pomot. Orimattilan Sanomat selvitti 33 johtajan ja päällikön kotipaikkakunnat"Mikä maaninen tarve orimattilalaisilla on todellakin ollut yrittää syyllistää muo? Epätoivoisesti yritetään löytää edes jotain - edes jotain - väärää. Oletteko te itse niin läpimätiä ettei enää itsetuntonne parane muuta kuin muita pilkkaamalla? Miksi yrittää väkisin (ja laittomasti!) löytää minusta jotain vikaa??
Minua oksettaa muistella keskusteluja paikallisten naisten kanssa. Joo, on siellä yksittäisi ok tyyppejä (nekin lähinnä sukulaisiani), mutta siellä jutellaan sillä inhottavalla kieroilutavalla. Mitään ei voi sanoa suoraan ja siinä vain huomaa toisen sanavalinnoista mitä hän yrittää kysyä. Aidosti ihmettelen etteikö sitä vain voi KYSYÄ. Kysy hyvä ihminen, jos noin maanisesti kiinnosta ja hyväksy ettet tietoa saa, jos en sitä kerro. Tyhmän vaikutelman täällä kaikista muijista on saanut. Kieroja ääliöitä, jotka vain valehtelevat eivätkö osaa totta puhuakaan. Tyhmiä, pelkkiä valehteleviä juoruämmiä. Heti ekoista sanoista asti pelkkää p*skaa.
Kuten miehissä, niin oletan niissä naisissakin olevan hyvinkäyttäytyviä, mutteivät sellaiset tule minun kanssani juttelemaan. Kiitän niistä kaikista miehistä, jotka EIVÄT ole ahdistelleet minua enkä ole lainkaan heistä joutunut kärsimään. Kaikki, joiden kanssa olen silti joutunut tekemisiin, ovat olleet enemmän ja vähemmän vaivaksi. Kyllähän sitä heti epäilee, kun kukaan täällä tulee minulle juttelemaan eikä ole joutunut epäilyissään pettymään :/. Aina se on vai kierroillut ja ollut inhottava. Todella vastenmielisiä ihmisiä.
Minua kohdeltiin kassalla rumasti, mutta ne tenttaavat näköjään muitakin. Mikä se on kassarouvankin asia hiillostaa toisten yksityisasioista?? Kaduilla saa kulkea ja kaupassakin käydä ilman että se kenellekään kuuluu. Kaupat eivät saa valita asiakkaitaan ja varsinkin kun ei asiakkaasta ole ollut haittaa, niin heitä ei saa vainota. Mediassa on niistä häiriöasiakkaista ja ongelmaksi on koettu ettei heitä saa siis poistaa ja antaa porttikieltoa. Edes niille rikollisille ei siis saa antaa porttikieltoa. Kaupoissa on niin läpeensä mätää ja rikollista sakkia että on ilmeistä ettei mistään moraaliasiasta ole kysekään. Silti luulen yhä että tässä olisi joku väärinkäsitys tapahtunut että minua luultaisiin rikolliseksi, mutta olen alkanut etsiä syitä ihan muualta.
Kaupat ovat läpimätiä ja he ovat kaikkia kaupan seiniä myöten suunnitelleet niin että asiakas eksyy siellä ja joutuu viettämään enemmän aikaa. Tämän tarkoitus on saada asiakas ostamaan lisää. Kaupat oli ennen selkeitä ja siten paloturvallisempiakin, kun oli se yksi selkeä poistumisväylä kassoille päin. Nyt nämä on stopattu ja ilmeisesti he itsekin eksyttävät itsensä yrittäessään sitten stalgata minua siellä hyllyjen väleissä paranoidisesti. Häiriintynyt pakko yrittää kontrolloida asiakkaiden käytöstä. Sadistinen tapa pakottaa asiakkaat kiertämään kaupassa pidemmälti, vaikka olisi vain sen maitolitran halunnut.
Kehtaavatkin idiootit sitten vielä valikoida miltä asiakkaan pitäisi näyttää ja syytetään perättömistä. Täysin moukkamaista käytöstä työntekijöiltä. Tilanne vain pahenee ja siihen auttaa vain, kun KAUPPA ITSE lakkaa olemasta sadistinen mielipuoli yrittäen laittomasti kontrolloida asiakkaitaan. Kehtaavatkin nillittää jostain näpistelijöistä! Itse rikkovat lakia huoletta tuhoten asiakkaiden elämää. Puhdasta sadismiahan tuo on ettei päästetä asiakasta ostamaan vain nopeasti sitä, mitä se haluaa. Kauppa tietää mitä asiakas haluaa, muttei tarkoituksella päästä häntä tätä ostamaan. Kauppa tietää..., joten kauppa kärsikööt.
Eipä koronan aikanakaan Supermarketissa laajennettu postialuetta, vaan pakotettiin asiakkaita vain noutamaan paketit nopeammin. Itse ei asialle aiottu tehdä mitään. Vessapaperitkin erittäin huomattavasti siirrettiin koronan alettua sinne kaupan perälle. TOSI HITON TERVEELLINEN RATKAISU kaupalta. Kiitos tästä ihmisiä tappavan pandemian huomioimisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä maaninen tarve orimattilalaisilla on todellakin ollut yrittää syyllistää muo? Epätoivoisesti yritetään löytää edes jotain - edes jotain - väärää. Oletteko te itse niin läpimätiä ettei enää itsetuntonne parane muuta kuin muita pilkkaamalla? Miksi yrittää väkisin (ja laittomasti!) löytää minusta jotain vikaa??
Minua oksettaa muistella keskusteluja paikallisten naisten kanssa. Joo, on siellä yksittäisi ok tyyppejä (nekin lähinnä sukulaisiani), mutta siellä jutellaan sillä inhottavalla kieroilutavalla. Mitään ei voi sanoa suoraan ja siinä vain huomaa toisen sanavalinnoista mitä hän yrittää kysyä. Aidosti ihmettelen etteikö sitä vain voi KYSYÄ. Kysy hyvä ihminen, jos noin maanisesti kiinnosta ja hyväksy ettet tietoa saa, jos en sitä kerro. Tyhmän vaikutelman täällä kaikista muijista on saanut. Kieroja ääliöitä, jotka vain valehtelevat eivätkö osaa totta puhuakaan. Tyhmiä, pelkkiä valehteleviä juoruämmiä. Heti ekoista sanoista asti pelkkää p*skaa.
Kuten miehissä, niin oletan niissä naisissakin olevan hyvinkäyttäytyviä, mutteivät sellaiset tule minun kanssani juttelemaan. Kiitän niistä kaikista miehistä, jotka EIVÄT ole ahdistelleet minua enkä ole lainkaan heistä joutunut kärsimään. Kaikki, joiden kanssa olen silti joutunut tekemisiin, ovat olleet enemmän ja vähemmän vaivaksi. Kyllähän sitä heti epäilee, kun kukaan täällä tulee minulle juttelemaan eikä ole joutunut epäilyissään pettymään :/. Aina se on vai kierroillut ja ollut inhottava. Todella vastenmielisiä ihmisiä.
Minua kohdeltiin kassalla rumasti, mutta ne tenttaavat näköjään muitakin. Mikä se on kassarouvankin asia hiillostaa toisten yksityisasioista?? Kaduilla saa kulkea ja kaupassakin käydä ilman että se kenellekään kuuluu. Kaupat eivät saa valita asiakkaitaan ja varsinkin kun ei asiakkaasta ole ollut haittaa, niin heitä ei saa vainota. Mediassa on niistä häiriöasiakkaista ja ongelmaksi on koettu ettei heitä saa siis poistaa ja antaa porttikieltoa. Edes niille rikollisille ei siis saa antaa porttikieltoa. Kaupoissa on niin läpeensä mätää ja rikollista sakkia että on ilmeistä ettei mistään moraaliasiasta ole kysekään. Silti luulen yhä että tässä olisi joku väärinkäsitys tapahtunut että minua luultaisiin rikolliseksi, mutta olen alkanut etsiä syitä ihan muualta.
Kaupat ovat läpimätiä ja he ovat kaikkia kaupan seiniä myöten suunnitelleet niin että asiakas eksyy siellä ja joutuu viettämään enemmän aikaa. Tämän tarkoitus on saada asiakas ostamaan lisää. Kaupat oli ennen selkeitä ja siten paloturvallisempiakin, kun oli se yksi selkeä poistumisväylä kassoille päin. Nyt nämä on stopattu ja ilmeisesti he itsekin eksyttävät itsensä yrittäessään sitten stalgata minua siellä hyllyjen väleissä paranoidisesti. Häiriintynyt pakko yrittää kontrolloida asiakkaiden käytöstä. Sadistinen tapa pakottaa asiakkaat kiertämään kaupassa pidemmälti, vaikka olisi vain sen maitolitran halunnut.
Kehtaavatkin idiootit sitten vielä valikoida miltä asiakkaan pitäisi näyttää ja syytetään perättömistä. Täysin moukkamaista käytöstä työntekijöiltä. Tilanne vain pahenee ja siihen auttaa vain, kun KAUPPA ITSE lakkaa olemasta sadistinen mielipuoli yrittäen laittomasti kontrolloida asiakkaitaan. Kehtaavatkin nillittää jostain näpistelijöistä! Itse rikkovat lakia huoletta tuhoten asiakkaiden elämää. Puhdasta sadismiahan tuo on ettei päästetä asiakasta ostamaan vain nopeasti sitä, mitä se haluaa. Kauppa tietää mitä asiakas haluaa, muttei tarkoituksella päästä häntä tätä ostamaan. Kauppa tietää..., joten kauppa kärsikööt.
Eipä koronan aikanakaan Supermarketissa laajennettu postialuetta, vaan pakotettiin asiakkaita vain noutamaan paketit nopeammin. Itse ei asialle aiottu tehdä mitään. Vessapaperitkin erittäin huomattavasti siirrettiin koronan alettua sinne kaupan perälle. TOSI HITON TERVEELLINEN RATKAISU kaupalta. Kiitos tästä ihmisiä tappavan pandemian huomioimisesta.Hieno kirjoitus. Niin samaa mieltä.
- Anonyymi
Outoa idea poistaa ne viimeisetkin koulut. Mihin ihmeessä sitä rahaa nyt menee niin paljon että sitä pitää ottaa pois näin paljon lapsilta ja nuorilta? Poliisiasema ja kaikki on hävitetty. Oisko aika yrittää miettiä järkevämmin että mihin sitä rahaa oikein palaa?
- Anonyymi
Erkkontie 9 kolmas kerros.
- Anonyymi
Noo Olan voi liittää suur Lahteen yhtenä vähän suurempana kylänä.
- Anonyymi
Väärä strategia, eli Henna, se aiheutti tragedian. Pidetään Orimattila oikeilla raiteilla.
- Anonyymi
Onko Orimattila loppujen lopuksi epäonnistunut? Kysehän on siitä osaamisesta mitä kaupungista löytyy. Pitää vaan tunnustaa ja tunnistaa tosiasiat, ettei Orimattilassa ole rersursseja ja osaamista parempaan. Sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Ei Orimattila ole epäonnistunut, sillä tieto, taito ja tahto eivät vaan yksinkertaisesti riitä parempaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei Orimattila ole epäonnistunut, sillä tieto, taito ja tahto eivät vaan yksinkertaisesti riitä parempaan.
Totta. Meillä kuntalaisilla on liian suuret odotukset ja vaatimukset. Pitää ottaa huomioon millä tasolla Orimattilassa asijoita hoidetaan. Varmaan yrittävät tehdä parhaansa mutta se ei vaan toimi.
- Anonyymi
Niin, meinaatko, että ÄÖ puolittuu, vai kertaistuu kumppanista riippuen. Vaikuttaako kansalaisuus asiaan, sukupuolisuus, pohjalainen ja savolainen, mikä siitä tulee. Kun P tieteen tohtori ja V tieteen lehtori kertautuu, tuleeko siitä A tieteen nobelisti.
- Anonyymi
???????????? 😯😯
- Anonyymi
Minä olen keskivertoa älykkäämpi ja veri veti takaisin. Tämä on kotikaupunkini. Ei tarvittu myyntikikkoja eikä haitannut se jatkuva vainokaan, kun kyseessä on kotiinpalaaja :D
Olen siis kai siinä keskipaikkeilla? En ole huippuälykäs enkä ole lisääntynyt. Panostukseni ei siis ole ollut suurta :/
Joku artjärveläinen asian ilmaisi kerran: "Kun mie muutin aikanaan 15 vuotta sitten Artjärveltä Orimattilaan niin älykkyysosamäärä nousi kummassakin paikassa"- Anonyymi
Olipas kiva ja positiivinen kommentti. I like.
- Anonyymi
Hissanmaikka kysyi minulta vastausta ja oli pettynyt, kun tiesinkin vastauksen. Se huokaisi selkeän harmistuneena. Mietin paljon että miksi se kysyy minulta, jos haluaa että vastaan väärin. Miksi ihmiset HALUAA että tekisin jotain väärin. Miksi kassat kohtelee minua huonosti ja tonkii kassini. Miksi vartijat seurailee minua ja teinit pilkkaa ympärilläni (jos kuulin oikein niin väittivät minua varkaaksi, mutten siis kuunnellut sen paremmin).
Miksi tiettyjä orimattilalaisia v*tuttaa, kun toiset EI EPÄONNISTU?- Anonyymi
Minä iloitsen jos joku lajitoveri menestyy. Onnea meille kaikille vaan ja hyvää mieltä.
- Anonyymi
Erkko-lukiossa oli todellakin todella huonoja opettajia. Ruotsin- ja englanninmaikka oli yleinen vitsi, kun hän kävi luokan edessä antamassa ohjeet oppilaille ja sitten palasi taas takaisin opettajienhuoneeseen teelle ja juoruamaan.
Toi hissanmaikan simputus oli silmiin pistävää, mutta se sopi ehkä yhteen hänen natseja puolustavien näkemystensä kanssa. Hiukan karmivaa silti että hän oli historian opettaja ja poliitikko. Oisko enemmän uskonnonopetukseen kuuluuva toi kaikkien pahojenkin ihmisten ymmärtäminen? Oli se silti sivistävää, kun opetettiin ymmärtämään miksi niillä saksalaisilla oli niin paha olla.
Matikan ja äikän opettajat simputti silti mm. nalkutusmaratoneilla. Toinen oli parhaimmillan 15min ja toinen 20min. Ajat saattaa olla pidemmätkin, mutten katsonut kelloa kuin vasta jonkun aikaa simputuksen alkamisesta. Toinen oli vartavasten ajoitettu keskelle oppituntia, jotta opettaja sai kuuluttaa monitoreista koko koulun kuullen minut nimeltä puhutteluun. Koko puhuttelussa ei silti ollut päätä ei häntää enkä tiedä miksi minun piti se kuulla.
Olin uupunut päättökokeiden aikaan ja kun olin jo ekatkin kokeet vetänyt läpi lukematta, niin päätin yhtenäisyyden vuoksi mennä kaikki samalla tavalla :) eli oppien itseäni varten, kuten aina opetettiin. Se testasi siis minun todellista tasoa, kun en valmistellut itseäni kokeisiin. Opo silti suuttui tästä (!) ja nalkutti minulle sanoen "ETKÖ SINÄ YMMÄRRÄ ETTÄ NUMEROT OVAT AINOA ASIA, JOKA MERKITSEE TÄSSÄ MAAILMASSA?". Ihmettelin tätä, mutta minulla oli jo vakaumus asiasta enkä välittänyt. Enpä ole numeroitani koskaan tarvinnut myöhemmin elämässä, joten siinä hän oli väärässä.
Psykologian opettajasta tykkäsin <3 ...molemmista.
Ruoka oli hyvää. Siitä ei ole moitittavaa. Kivoja puita oli koulun pihalla, rauhallinen tie vieressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erkko-lukiossa oli todellakin todella huonoja opettajia. Ruotsin- ja englanninmaikka oli yleinen vitsi, kun hän kävi luokan edessä antamassa ohjeet oppilaille ja sitten palasi taas takaisin opettajienhuoneeseen teelle ja juoruamaan.
Toi hissanmaikan simputus oli silmiin pistävää, mutta se sopi ehkä yhteen hänen natseja puolustavien näkemystensä kanssa. Hiukan karmivaa silti että hän oli historian opettaja ja poliitikko. Oisko enemmän uskonnonopetukseen kuuluuva toi kaikkien pahojenkin ihmisten ymmärtäminen? Oli se silti sivistävää, kun opetettiin ymmärtämään miksi niillä saksalaisilla oli niin paha olla.
Matikan ja äikän opettajat simputti silti mm. nalkutusmaratoneilla. Toinen oli parhaimmillan 15min ja toinen 20min. Ajat saattaa olla pidemmätkin, mutten katsonut kelloa kuin vasta jonkun aikaa simputuksen alkamisesta. Toinen oli vartavasten ajoitettu keskelle oppituntia, jotta opettaja sai kuuluttaa monitoreista koko koulun kuullen minut nimeltä puhutteluun. Koko puhuttelussa ei silti ollut päätä ei häntää enkä tiedä miksi minun piti se kuulla.
Olin uupunut päättökokeiden aikaan ja kun olin jo ekatkin kokeet vetänyt läpi lukematta, niin päätin yhtenäisyyden vuoksi mennä kaikki samalla tavalla :) eli oppien itseäni varten, kuten aina opetettiin. Se testasi siis minun todellista tasoa, kun en valmistellut itseäni kokeisiin. Opo silti suuttui tästä (!) ja nalkutti minulle sanoen "ETKÖ SINÄ YMMÄRRÄ ETTÄ NUMEROT OVAT AINOA ASIA, JOKA MERKITSEE TÄSSÄ MAAILMASSA?". Ihmettelin tätä, mutta minulla oli jo vakaumus asiasta enkä välittänyt. Enpä ole numeroitani koskaan tarvinnut myöhemmin elämässä, joten siinä hän oli väärässä.
Psykologian opettajasta tykkäsin <3 ...molemmista.
Ruoka oli hyvää. Siitä ei ole moitittavaa. Kivoja puita oli koulun pihalla, rauhallinen tie vieressä.Ei muistella pahalla menneitä. Terveisin Pekka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muistella pahalla menneitä. Terveisin Pekka.
Muo on syyllistetty eräästä asiasta, kunnes sain ilmeisesti vakuutettua että olen syytön. Sen jälkeen asiasta mainittuani se oli jo vanha juttu, johon ei ole tarvetta palata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muo on syyllistetty eräästä asiasta, kunnes sain ilmeisesti vakuutettua että olen syytön. Sen jälkeen asiasta mainittuani se oli jo vanha juttu, johon ei ole tarvetta palata.
Näin on. Kaikki on jo vanhentunut. Terveisin Pekka.
- Anonyymi
Sama ongelmahan koskee koko Suomea. Jos Suomesta lähtee ulkomaille tekemään töitä, niin palkka on varsinkin käteen jäävältä osalta parempi, ja elämä on muutenkin vapaanpaa ja helpompaa.
- Anonyymi
Rahan perässä juoksevat eivät mielestäni ole älykkäitä. Vain rahanahneita ne rikollisetkin on.
- Anonyymi
Syy on siinä ettei osata tehdä asiointa lain mukaan. Luulisin niin päin olevan helpompaa eli tekee vain niin kuin täytyy eikä tee niin kuin on kiellettyä. Täällä on kaikenmaailman välkkypäitä, jotka luulee olevansa fiksuja. Ammatinkin jo pitäisi kertoa ettei nyt olla ydinfyysikkoja. Jokainen tietenkin pyrkiköön niin hienoon uraan kuin itse haluaa. Heh.
- Anonyymi
Perussuomalaiset ovat olleet Orimattilassa vasta parisen vuotta vallassa. Iso laiva kääntyy hitaasti totesi aikanaan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Eerola.
- Anonyymi
Uskon kanssa että Persut parsii 5,4 miljoonan vajeen kaupunkin taloudessa. Se on pikku summa verrattuna siihen mitä Hennaan törsättiin.
- Anonyymi
Harva aloitus on itseään haukkuvaa.. Asian todenperäisyyttä en epäile, mutta ihmettelen vaan.
- Anonyymi
Taustaa asialle antaa myös se että kaikki tiedot digitalisoitiin (tai nimenomaan vain osa tiedoista, HUOM!) ja sitten Lahti pimeni siellä melkein 10 vuotta sitten.
- Anonyymi
...eli sieltä vähän puuttuu tietoja. En mä muuta tarkoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...eli sieltä vähän puuttuu tietoja. En mä muuta tarkoittanut.
...Mietin myös sitä että Orimattilan Vuokrataloilla on pelottavan (laittoman) tarkka asiakasrekisteri, vaikkei edes asukkaan seksuaalista suuntautumista ym. saa kysyä vuokratessa asuntoa. Jotenkinhan ne silti siellä jakaa tarkoituksenmukaisesti erilaiset ihmiset erilaisiin asuntoihin.
Minun kanssani meni silti joku kai pieleen :D Muistan sen outon soiton (oliko M.M. kun soitti) ja kyseli outoja. Silloin vielä vastailin sen suuremmin ajattelematta, mutta olen jäänyt jälkikäteen ihmettelemään että millaisen MIELIKUVAN se kysely saattoi aiheuttaa.
Päädyin siis suoraan ongelmasta toiseen muutettuani ja koko kevään (sossu tapaamisillakin!) oli omituinen olo että jokin on pahasti pielessä, jokin ei nyt täsmää. Siksikin mietin sitä ihme puhelinhaastattelua aikana, jolloin olin jonossa saadakseni asunnon Orimattilasta. Minähän vain vastasin siihen mitä kysyttiin, mutta koska ei tehty tarkentavia lisäkysymyksiä, toiselle saattoi jäädä väärä mielikuva ja se kai syy.
Oikeasti en ymmärrä mikä on voinut mennä pieleen, mutta se eräs puhelu vaivaa minua ja sen oudot kysymykset. Samalla mietin kuinka mielipuolinen se asiakasdata siellä Vuokrataloilla on! Kaikki on linkittyneitä ja enemmän ja vähemmän rikollisia ja kun yksi mokaa...
LOL. Näin mä luulen tässä käyneen :DDD Joku moka on tapahtunut siellä Vuokratalojen asiakasrekisterissä ja sitten toinen asia on johtanut toiseen. Muutoinhan minä olisin vain numeroja tilastossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mietin myös sitä että Orimattilan Vuokrataloilla on pelottavan (laittoman) tarkka asiakasrekisteri, vaikkei edes asukkaan seksuaalista suuntautumista ym. saa kysyä vuokratessa asuntoa. Jotenkinhan ne silti siellä jakaa tarkoituksenmukaisesti erilaiset ihmiset erilaisiin asuntoihin.
Minun kanssani meni silti joku kai pieleen :D Muistan sen outon soiton (oliko M.M. kun soitti) ja kyseli outoja. Silloin vielä vastailin sen suuremmin ajattelematta, mutta olen jäänyt jälkikäteen ihmettelemään että millaisen MIELIKUVAN se kysely saattoi aiheuttaa.
Päädyin siis suoraan ongelmasta toiseen muutettuani ja koko kevään (sossu tapaamisillakin!) oli omituinen olo että jokin on pahasti pielessä, jokin ei nyt täsmää. Siksikin mietin sitä ihme puhelinhaastattelua aikana, jolloin olin jonossa saadakseni asunnon Orimattilasta. Minähän vain vastasin siihen mitä kysyttiin, mutta koska ei tehty tarkentavia lisäkysymyksiä, toiselle saattoi jäädä väärä mielikuva ja se kai syy.
Oikeasti en ymmärrä mikä on voinut mennä pieleen, mutta se eräs puhelu vaivaa minua ja sen oudot kysymykset. Samalla mietin kuinka mielipuolinen se asiakasdata siellä Vuokrataloilla on! Kaikki on linkittyneitä ja enemmän ja vähemmän rikollisia ja kun yksi mokaa...
LOL. Näin mä luulen tässä käyneen :DDD Joku moka on tapahtunut siellä Vuokratalojen asiakasrekisterissä ja sitten toinen asia on johtanut toiseen. Muutoinhan minä olisin vain numeroja tilastossa.Hieno kirjoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LOL. Näin mä luulen tässä käyneen :DDD Joku moka on tapahtunut siellä Vuokratalojen asiakasrekisterissä ja sitten toinen asia on johtanut toiseen. Muutoinhan minä olisin vain numeroja tilastossa.Todellakin hieno kirjoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LOL. Näin mä luulen tässä käyneen :DDD Joku moka on tapahtunut siellä Vuokratalojen asiakasrekisterissä ja sitten toinen asia on johtanut toiseen. Muutoinhan minä olisin vain numeroja tilastossa.Paras kirjotus pitkään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LOL. Näin mä luulen tässä käyneen :DDD Joku moka on tapahtunut siellä Vuokratalojen asiakasrekisterissä ja sitten toinen asia on johtanut toiseen. Muutoinhan minä olisin vain numeroja tilastossa."olen jäänyt jälkikäteen ihmettelemään että millaisen MIELIKUVAN se kysely saattoi aiheuttaa."
Aiheena oli jotenkin ollut mielenterveysongelmani ja muuttoni (Aihe ei äijälle edes kuulu). Koska minua myöhemmin kohdeltiin todella törkeästi Vuokrataloilla, jäin ihmettelemään että miten se äijä oli sanomani ymmärtänyt. Olin jotenkin maininnut ongelmistani asunnonsaamisessa, muttei se ikinä ollut se etten minä saisi jotain asuntoa vaan se että miten sinne pääsen! Eli minulle oli vaikeaa käydä näissä asuntoesittelyissä ja olisi ollut hankalaa minun käydä sieltä Lahdesta käsin katsomassa asuntoa Orimattilassa.
Olisiko äijä jotenkin luullut että olen jotenkin niin "ongelmainen" mielenterveysongelmieni takia etten osaisi asua missään ja saisi sen takia asuntoa? Jotenkin aloin epäillä niin ja nykyään olen jo 100% varma. Siten minua ainakin kohdeltiin, kuin täyttä roskaa, joka tuhoaisi kaiken ympärillään eikä maksaisi koskaan laskuja. NIIN minua kohdeltiin, ihan hirviönä. Se olisi ainoa mikä selittäisi ja sehän on vain sen ääl*ö miehen omaa kuvitelmaa. Ei pidä kysyä mystisiä kysymyksiä ja vetää vääriä johtopäätelmiä asiallisista vastauksista, kun vika on kysymyksessä itsessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"olen jäänyt jälkikäteen ihmettelemään että millaisen MIELIKUVAN se kysely saattoi aiheuttaa."
Aiheena oli jotenkin ollut mielenterveysongelmani ja muuttoni (Aihe ei äijälle edes kuulu). Koska minua myöhemmin kohdeltiin todella törkeästi Vuokrataloilla, jäin ihmettelemään että miten se äijä oli sanomani ymmärtänyt. Olin jotenkin maininnut ongelmistani asunnonsaamisessa, muttei se ikinä ollut se etten minä saisi jotain asuntoa vaan se että miten sinne pääsen! Eli minulle oli vaikeaa käydä näissä asuntoesittelyissä ja olisi ollut hankalaa minun käydä sieltä Lahdesta käsin katsomassa asuntoa Orimattilassa.
Olisiko äijä jotenkin luullut että olen jotenkin niin "ongelmainen" mielenterveysongelmieni takia etten osaisi asua missään ja saisi sen takia asuntoa? Jotenkin aloin epäillä niin ja nykyään olen jo 100% varma. Siten minua ainakin kohdeltiin, kuin täyttä roskaa, joka tuhoaisi kaiken ympärillään eikä maksaisi koskaan laskuja. NIIN minua kohdeltiin, ihan hirviönä. Se olisi ainoa mikä selittäisi ja sehän on vain sen ääl*ö miehen omaa kuvitelmaa. Ei pidä kysyä mystisiä kysymyksiä ja vetää vääriä johtopäätelmiä asiallisista vastauksista, kun vika on kysymyksessä itsessään....Aijuu eli siis minulla on julkistenpaikkojenkammo. Se EI aiheuta asunnon hajottamista O.O
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Aijuu eli siis minulla on julkistenpaikkojenkammo. Se EI aiheuta asunnon hajottamista O.O
...Kiva että päästiin tälleen juttelemaan asioista, mutta pitäkää te hei hauskaa linnassa. Hyvällä matkalla H*lvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kiva että päästiin tälleen juttelemaan asioista, mutta pitäkää te hei hauskaa linnassa. Hyvällä matkalla H*lvettiin.
...Se on kuin lapset suihkussa. Vain ihan joitain kiinnostaa mennä niitä katselemaan :/
- Anonyymi
Persuilla on kuulemma ideoita talouden tasapainottamiseksi. Olisi kiva tietää.
- Anonyymi
Orimattila on läpimätä. Puolueesta riippumatta jokaisen täytyisi nyt lopettaa ne laittomuudet ja syrjintä. Ei olla nyt viidakossa. Jos et ole narkkari tai liian syvällä rikollisuudessa, on vaikea kuvitella että kenenkään olisi pakko mitään huijata. Rehellisesti vaan eteenpäin! Nämä pohjalla olevatkin voisivat yrittää skarpata.
Teinit tuhoaa paikkoja, mutta onko kellään käynyt mielessä että ehkä heillä on paha olla? Kauppojen, vartijoiden, opettajien, Vuokratalojen ja sossut, TET-tyypit ja terveysaseman tyypit jne käytös on niin moukkamaista ettei se ole mitään yksittäistä vaan Orimattilan saastaisen maailmankuvan ilmentymää. Täällä on vain halpaa p*skaa.
Miksi?... koska ei nämä missään muualla pärjäisi. Ero on selkeä. Täällä on niin sikamaisen alhainen taso että moiset olisi muualla erotettu virastaan jo ajat sitten. Valitetaan ettei poliitikot tee oikeita ratkaisuja, mutta myös valitetaan ettei löydy sitä hyvääkään ehdokasta. On siis tyhmää syyttää vain jotain yhtä puoluetta. Jokaisen ammatistaan riippumatta pitäisi osata tehdä hyviä ratkaisia ja olla ihminen.
Vain hullu kuten minä täällä yrittää tehdä aina oikein, vaikka minut pahoinpideltäisiin sen takia. Vain rikollisia vituttaa etten suostu heidän kelkkaansa ja vain alkoholisteja vituttaa etten juo alkoholia. Tämä räkäsakki täällä voisi nyt vain rypeä siellä pilttuussaan normaalikansalaisia kiusaamatta. SE lopulta muuttaisi asiat paremmaksi, kun ei aina revittäisi toisia alas vain siksi että itse on pohjalla.
Orimattilan tason todellakin tietää siitä että minua on niin usein yritetty suostutella rikkomaan lakia. Inhottavaa! Kun nämä lakkaisivat tekemästä töitä pimeänä, niin verotulotkin kasvaisi. Kun kauppojen henkilökunta ja vartijat eivät olisi psykopaattisia sadisteja, niin kansalaiset myös kävisivät täällä. Kun olen valittanut asioista, tuli aluksi ehdotuksia että muuttaisin sitten pois, jos ei kelpaa. Ei, te ette minulle kelpaa ja en luovuta ennen kuin te lakkaatte rikkomasta lakia ja erityisesti minua vastaan. Teille saastaisille rikollisille ja jätekasoille ei nyt ole helpotusta tiedossa.
Lopettakaa se korruptio ja vehkeily! Tehkää asiat oikein niin kuin ne kuuluu tehdä. Kuten kaupat... jeesustellaan jollain säännöillä, mutta hei säännöt sanoo myös ettei ketään saa syrjiä. Siellä on itse VALITTU se mitä sääntöä halutaan noudattaa. Kun itse rikkoo sääntöjä, ei toi vetoomus sääntöihin enää päde lainkaan.
YLE:n uutinen tältä päivältä "T.M. halusi ostaa kaupasta energiajuoman – siitä alkoi järkyttävä tapahtumasarja" ja sitaatti sieltä:
"Kauppias pahoittelee tapahtunutta
Kauppias Jari Venäläinen kommentoi asiaa Ylelle jutun julkaisemisen jälkeen. Hän viestittää sähköpostitse, että kyseisessä asiakaspalvelutilanteessa on yksiselitteisesti toimittu väärin ja pyytää tapahtunutta anteeksi.
– Julkisuudessa olleet väitteet siitä, että romanit eivät voisi asioida kaupassamme, eivät pidä paikkaansa, Venäläinen kirjoittaa.
Kauppiaan mukaan Kontiolahden K-Marketissa ei hyväksytä syrjintää missään muodossa, vaan kaikkia asiakkaita kohdellaan yhdenvertaisesti.
Venäläinen antoi aiemmin lyhyen haastattelun paikallislehti Pielisjokiseudulle (maksumuuri). Hän sanoo lehdessä, että asia on selvitetty suoraan asiakkaan kanssa.
Kesko kommentoi Kontiolahdella tapahtunutta tilannetta Ylelle sähköpostitse.
– Emme K-ryhmässä hyväksy syrjintää missään muodossa. [Kontiolahden] kauppiaaseen on oltu välittömästi yhteydessä tilanteen läpikäymiseksi, ja tuo selvitys jatkuu parhaillaan.
Laittomia ohjeita ei saa noudattaa
Ohjeet ja linjaukset, joissa romanitaustaisille henkilöille kieltäydytään myymästä, ovat lainvastaisia. Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolla on vuosittain käsittelyssä useita tämänkaltaisia tapauksia, jotka ovat vain jäävuoren huippu.
– Kyse on sekä yhdenvertaisuuslain että rikoslain kieltämästä syrjinnästä. Sekä ohjeen antaja että henkilökuntaan kuuluva henkilö, joka ohjetta noudattaa, ovat vastuussa teosta, kertoo yhdenvertaisuusvaltuutetun toimiston nuorempi asiantuntija Airin Bahmani.
Bahmanin mukaan kyse on valitettavan laaja-alaisesta rakenteellisesta syrjinnästä, jota erityisesti romaniväestö kohtaa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orimattila on läpimätä. Puolueesta riippumatta jokaisen täytyisi nyt lopettaa ne laittomuudet ja syrjintä. Ei olla nyt viidakossa. Jos et ole narkkari tai liian syvällä rikollisuudessa, on vaikea kuvitella että kenenkään olisi pakko mitään huijata. Rehellisesti vaan eteenpäin! Nämä pohjalla olevatkin voisivat yrittää skarpata.
Teinit tuhoaa paikkoja, mutta onko kellään käynyt mielessä että ehkä heillä on paha olla? Kauppojen, vartijoiden, opettajien, Vuokratalojen ja sossut, TET-tyypit ja terveysaseman tyypit jne käytös on niin moukkamaista ettei se ole mitään yksittäistä vaan Orimattilan saastaisen maailmankuvan ilmentymää. Täällä on vain halpaa p*skaa.
Miksi?... koska ei nämä missään muualla pärjäisi. Ero on selkeä. Täällä on niin sikamaisen alhainen taso että moiset olisi muualla erotettu virastaan jo ajat sitten. Valitetaan ettei poliitikot tee oikeita ratkaisuja, mutta myös valitetaan ettei löydy sitä hyvääkään ehdokasta. On siis tyhmää syyttää vain jotain yhtä puoluetta. Jokaisen ammatistaan riippumatta pitäisi osata tehdä hyviä ratkaisia ja olla ihminen.
Vain hullu kuten minä täällä yrittää tehdä aina oikein, vaikka minut pahoinpideltäisiin sen takia. Vain rikollisia vituttaa etten suostu heidän kelkkaansa ja vain alkoholisteja vituttaa etten juo alkoholia. Tämä räkäsakki täällä voisi nyt vain rypeä siellä pilttuussaan normaalikansalaisia kiusaamatta. SE lopulta muuttaisi asiat paremmaksi, kun ei aina revittäisi toisia alas vain siksi että itse on pohjalla.
Orimattilan tason todellakin tietää siitä että minua on niin usein yritetty suostutella rikkomaan lakia. Inhottavaa! Kun nämä lakkaisivat tekemästä töitä pimeänä, niin verotulotkin kasvaisi. Kun kauppojen henkilökunta ja vartijat eivät olisi psykopaattisia sadisteja, niin kansalaiset myös kävisivät täällä. Kun olen valittanut asioista, tuli aluksi ehdotuksia että muuttaisin sitten pois, jos ei kelpaa. Ei, te ette minulle kelpaa ja en luovuta ennen kuin te lakkaatte rikkomasta lakia ja erityisesti minua vastaan. Teille saastaisille rikollisille ja jätekasoille ei nyt ole helpotusta tiedossa.
Lopettakaa se korruptio ja vehkeily! Tehkää asiat oikein niin kuin ne kuuluu tehdä. Kuten kaupat... jeesustellaan jollain säännöillä, mutta hei säännöt sanoo myös ettei ketään saa syrjiä. Siellä on itse VALITTU se mitä sääntöä halutaan noudattaa. Kun itse rikkoo sääntöjä, ei toi vetoomus sääntöihin enää päde lainkaan.
YLE:n uutinen tältä päivältä "T.M. halusi ostaa kaupasta energiajuoman – siitä alkoi järkyttävä tapahtumasarja" ja sitaatti sieltä:
Kauppias Jari Venäläinen kommentoi asiaa Ylelle jutun julkaisemisen jälkeen. Hän viestittää sähköpostitse, että kyseisessä asiakaspalvelutilanteessa on yksiselitteisesti toimittu väärin ja pyytää tapahtunutta anteeksi.
– Julkisuudessa olleet väitteet siitä, että romanit eivät voisi asioida kaupassamme, eivät pidä paikkaansa, Venäläinen kirjoittaa.
Kauppiaan mukaan Kontiolahden K-Marketissa ei hyväksytä syrjintää missään muodossa, vaan kaikkia asiakkaita kohdellaan yhdenvertaisesti.
Venäläinen antoi aiemmin lyhyen haastattelun paikallislehti Pielisjokiseudulle (maksumuuri). Hän sanoo lehdessä, että asia on selvitetty suoraan asiakkaan kanssa.
– Emme K-ryhmässä hyväksy syrjintää missään muodossa. [Kontiolahden] kauppiaaseen on oltu välittömästi yhteydessä tilanteen läpikäymiseksi, ja tuo selvitys jatkuu parhaillaan.
Ohjeet ja linjaukset, joissa romanitaustaisille henkilöille kieltäydytään myymästä, ovat lainvastaisia. Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistolla on vuosittain käsittelyssä useita tämänkaltaisia tapauksia, jotka ovat vain jäävuoren huippu.
– Kyse on sekä yhdenvertaisuuslain että rikoslain kieltämästä syrjinnästä. Sekä ohjeen antaja että henkilökuntaan kuuluva henkilö, joka ohjetta noudattaa, ovat vastuussa teosta, kertoo yhdenvertaisuusvaltuutetun toimiston nuorempi asiantuntija Airin Bahmani.
Bahmanin mukaan kyse on valitettavan laaja-alaisesta rakenteellisesta syrjinnästä, jota erityisesti romaniväestö kohtaa."Samaa mieltä, että me kaikki olemme samanarvoisia olentoja. Olet sitten valkoinen, tumma tai muun värinen. Kukaan ei ole toistaan parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bahmanin mukaan kyse on valitettavan laaja-alaisesta rakenteellisesta syrjinnästä, jota erityisesti romaniväestö kohtaa."Erite-mummo vauhdissa
- Anonyymi
Orimattila on paras paikka. Jos et usko niin kysy marengin papparaisilta.
- Anonyymi
Yks silmiinpistävä piirre on se että orimattilalaiset haukkuu työkseen orimattilaa ja siel asuvia. Antaa oudon kuvan koko mestasta.
- Anonyymi
Älä hauku. Keksi jotain muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä hauku. Keksi jotain muuta.
Tämä oli huomio.
- Anonyymi
Mitä hyvää on Orimattilassa? Siis ihan oikeesti.
- Anonyymi
Kalle ja Ville. Myös Jammu on parasta A-luokkaa.
- Anonyymi
Jossain oli sanottu vuosi 2017 syöksyn alkamisvuodeksi. Minä muutin tänne vuonna 2010. Orimattila silti oli jo hirveä tänne muuttaessani. Jätin taakseni paljon kauniimman paikan, siis ulkoisesti kauniin. Ja tosi mukavat ihmiset.
- Anonyymi
Miksi et muuta pois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et muuta pois?
Koska äitini ei halua muuttaa.
- Anonyymi
"Jossain oli sanottu vuosi 2017 syöksyn alkamisvuodeksi."
Minua käskettiin laittamaan foliohattu päähän, mutten laittanut. Ehkä se vaikuttaa siihen että tästä tuli mieleen se että oudosti nimenomaan vuosi 2017 oli tuhoutunut "korjatusta" tietokoneestani. Sen vuoden kuvat oli hävinneet ja ihan kirjoitustiedostoistakin kalenterimaisista oli kaikki muut tallessa paitsi vuosi 2017 oli kuollut.
Tämä oli erikoista, koska en ollut juuri tuota vuotta 2017 mitenkään käynyt läpi ja todellakin kauttaaltaan koneesta toi vuosi 2017 oli eniten tuhoutunut kuvina ja tekstitiedostoina. Jotain tosi hämärää täällä on tapahtunut silloin!! O.O - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jossain oli sanottu vuosi 2017 syöksyn alkamisvuodeksi."
Minua käskettiin laittamaan foliohattu päähän, mutten laittanut. Ehkä se vaikuttaa siihen että tästä tuli mieleen se että oudosti nimenomaan vuosi 2017 oli tuhoutunut "korjatusta" tietokoneestani. Sen vuoden kuvat oli hävinneet ja ihan kirjoitustiedostoistakin kalenterimaisista oli kaikki muut tallessa paitsi vuosi 2017 oli kuollut.
Tämä oli erikoista, koska en ollut juuri tuota vuotta 2017 mitenkään käynyt läpi ja todellakin kauttaaltaan koneesta toi vuosi 2017 oli eniten tuhoutunut kuvina ja tekstitiedostoina. Jotain tosi hämärää täällä on tapahtunut silloin!! O.OOrimattilan Supo tarkkailee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orimattilan Supo tarkkailee.
Orimattilan ihan oma? Ja kun luulin ettei täällä ole poliisia :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orimattilan ihan oma? Ja kun luulin ettei täällä ole poliisia :D
Onhan olassa poliiseja. Ootko maajussi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan olassa poliiseja. Ootko maajussi?
Oletko itse tekoäly? :DDD
Orimattilassa ei ole Poliisia eli Poliisiasemaa tarkoitin. Ja varmasti täällä on joskus niitä irrallisia poliisejakin näkynyt (yleensä konstaapeleja). Se että Orimattilalla olisi oma Supo on varmasti myös mahdollista, mutta olisiko kyseessä joku suopallojoukkue? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse tekoäly? :DDD
Orimattilassa ei ole Poliisia eli Poliisiasemaa tarkoitin. Ja varmasti täällä on joskus niitä irrallisia poliisejakin näkynyt (yleensä konstaapeleja). Se että Orimattilalla olisi oma Supo on varmasti myös mahdollista, mutta olisiko kyseessä joku suopallojoukkue?Poliisiasema puuttuu. Poliiseja ei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisiasema puuttuu. Poliiseja ei
Orimattilassa on oma tarkkailija. Sellainen joka paikan nuuskija. Kiertää kaikissa paikoissa ja usein kirjastossakin kyttäämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orimattilassa on oma tarkkailija. Sellainen joka paikan nuuskija. Kiertää kaikissa paikoissa ja usein kirjastossakin kyttäämässä.
Tarkoitatko Erite-mummoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko Erite-mummoa?
Sama mummeli. Käyttää muuten tummelia.
- Anonyymi
Orimattila on parhaat päivänsä nähny. Edessä on lopullinen taantuma jossa eläkeläiset ovat ylivoimaisesti suurin porukka. Se tulee maksamaan paljon.
- Anonyymi
Perussuomalaistyen myötä on Orimattila menestynyt.
- Anonyymi
Tarkoitit varmaan persujen myötä menehtynyt.
- Anonyymi
Miksi Orimattila epäonnistuu kaikessa johtuu siitä että meitä on siunattu taitavilla päättäjillä ja osaavilla kaupungin virkailijoilla.
- Anonyymi
Hae ihmeessä virkaa!
- Anonyymi
Kuten noi sokkelokaupat - jotka on olleet nyt ainakin YLE:n uutisissa aiheena - niin asiakas pakotetaan kulkemaan tietty reitti. Sitten on herännyt huoli että mitenkäs paloturvallisuus. No, onhan siellä niin muitakin reittejä! Pitää vain olla hätä että ne avataan. Joku kontrolloi miten kuljetaan ja päättää milloin todellakin niistä muistakin reiteistä voi kulkea. Muita reittejä on.
Säännöt on jännät, kun ne pätee vai tiettyihin ihmisiin. Sääntöihin vedotaan, vaikkei kukaan täällä noudata niitä. Ainoa järki täällä on yrittää ymmärtää että MIKSI ihmisiä on estetty alunperinkin.
Vuokratalot eivät ole kyenneet yhtään paperia tai laskua antamaan, missä ei olisi ollut virhettä. Yhdestä virheestä kun valittaa, niin sain tilalle uudet, joissa oli kolme virhettä. Intrumille meni "vahingossa" väärä tieto etten olisi muka maksanut vettäni. Vahingossa ei makseta sieltä päin silti itse. Monen kuun viivästyksen jälkeen korosta painostaessani vain hoettiin etteivät he koe tarvetta sitä maksaa. Toivon että kaikki asiakkaat tämän ymmärtävät ettei mitään korkoja ole tarkoituskaan maksaa. Ok.
Missään muissakaan sovituissa asioissa ei tarvitse pysyä. Sanat on turhaa helinää.
Säännöt? Mitkä v*tun säännöt? Oliko nämä jossain kirjallisena? Minun on käsketty käyttäytymään enkä vieläkään tajua yhtää että mistä pirusta tässä voi edes olla kyse!! Mitä mitenkään tein väärin, kun tulin hakemaan postipakettini? Miten minun pitää "käyttäytyä" siinä? R-kioskinkin ämmä selkeästi vain halusi selvittää mitä postipaketissani on, mutta hän kai suuttui, kun en sitä hänelle kertonut. Siksikö hän kosti? Onko se paketin sisältä nyt jotain HÄNEN omaisuuttaan? Tulee ihan muistot mieleen, kun jotain minun onkin yhtäkkiä jonkun toisen omaisuutta muka :DD Mitä te oikein raivoatte??? Eikö itsellä ole vai miksi mitään minun omaisuuttani omia?- Anonyymi
...Ottaa koville, kun ei saa sitä mikä EI SINULLE KUULU.
- Anonyymi
Taisi olla Raksa Rane joka suuressa viisaudessaan totesi, ettei Orimattilaan edes hakeudu päteviä virkamiehiä ja -naisista puhumattakaan. Kaikilla on tiedossa ettei täällä ole mitään kiinnostavaa rakentaa ja tehdä duunia.
- Anonyymi
"Ongelmaan ei ole kun yksi ratkaisu ja se olisi sellainen jolla tänne saataisiin juurtumaan..."
Ongelma on siinä että nämä vähempilahjaiset vihaa ja vainoaa raivolla kaikki kauniimmat ja kyvykkäämmät ihmiset pois. Pitäisi muka "sopeutua" joukkoon, mutta tämä tarkoittaa vain että pitäisi ALENTUA heidän tasolleen :D- Anonyymi
...Orimattilalaisten pahin pelko on nimenomaan että nämä kyvykkäämmät jäisivät tänne. Minuakin ihan raivolla on yritetty vainota. Pienen kiusan ymmärrän, jos ei naama miellytä, mutta homma meni aika psykoottiseksi jo. Naurattaa ihan, vaikka joo, kärsinhän minä, mutten minä ollut mihinkään menossa ja näkyi miten polla hajoaa näissä luusereilla :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Orimattilalaisten pahin pelko on nimenomaan että nämä kyvykkäämmät jäisivät tänne. Minuakin ihan raivolla on yritetty vainota. Pienen kiusan ymmärrän, jos ei naama miellytä, mutta homma meni aika psykoottiseksi jo. Naurattaa ihan, vaikka joo, kärsinhän minä, mutten minä ollut mihinkään menossa ja näkyi miten polla hajoaa näissä luusereilla :D
Totta. Samaa olen minäkin kokenut, mutta en ole paikallisista välittänyt. Pärjään itte ilman heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Jonkun rikollismiehen p*lluhan se siellä silti kiukuttelee. On tottunut ilkkumaan ja oma poju sitten hoitaa hommat? Mitenkäs pojut? :DDDDDD
Ihme sikolätti koko Orimattila. Siellä on p*llut ja heidän hakkaajansa kaikki sekaisin. Hyvä, h*ro! Pistä lisää pökköä pesään vain!!! Saa pojusi vähän jumppaa :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Jonkun rikollismiehen p*lluhan se siellä silti kiukuttelee. On tottunut ilkkumaan ja oma poju sitten hoitaa hommat? Mitenkäs pojut? :DDDDDD
Ihme sikolätti koko Orimattila. Siellä on p*llut ja heidän hakkaajansa kaikki sekaisin. Hyvä, h*ro! Pistä lisää pökköä pesään vain!!! Saa pojusi vähän jumppaa :D...Kun koronarajoitukset alkoi, välittömästi puistot täyttyi ihmisistä. Yhä muo naurattaa ajatus reppana diilereistä, jotka joutui tuolla vetää samoja kansallispuistoja läpi monta kertaa :DDDDD Hyvä että saa kuntoilua ja raitista ilmaa! Mä hajoan XDDDDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kun koronarajoitukset alkoi, välittömästi puistot täyttyi ihmisistä. Yhä muo naurattaa ajatus reppana diilereistä, jotka joutui tuolla vetää samoja kansallispuistoja läpi monta kertaa :DDDDD Hyvä että saa kuntoilua ja raitista ilmaa! Mä hajoan XDDDDD
...Mun on pakko jatkaa, koska olivat souturetkellekin päässeet jossain Venäjän rajalla? Mieleeni tuli Poliisit perässä myöskin siellä soudellen. Joku supon kaveri naamioituneena kaislikossa jne. hulvattomia mielikuvia :DDD Ihana operaatio "Kaislikossa suhisee".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Samaa olen minäkin kokenut, mutta en ole paikallisista välittänyt. Pärjään itte ilman heitä.
"Pärjäät ilman heitä?"
Ilman? Pärjäät ilman postia? Mitä ilman sinä nyt selität? Et ehkä ymmärrä yhtään mistä puhun, koska tuskin olet epäsosiaalisempi kuin minä ja minua nimenomaan on vainottu. Aina halusin olla yksin ja rauhassa, mutta he kävivät päälleni ja estivät liikkumistani ja asioiden toimittamista. On täysi mahdottomuus että olisit edes Orimattilassa tai sitten sinua ei vain vainota. Et ole kokenut "samaa" kuin minä, vaikka näin väität. Lakkaa jeesustelemasta.
En saa koskaan oikeita kannustavia tai symppaavia viestejä eikä sinunkaan ollut sellainen. Miksi te vaivaudutte noita diipadaapa viestejänne laittamaan? Joku hihhuli selitti jotain p*skaa ja sen ainoa sanoma oli ettei asialle muka pitäisi tehdä mitään. Ja v*tut! Kuten olen hokenut, niin minua vainottiin yhtäjaksoisesti 6 vuotta, kunnes edes tein ensimmäisen valituksen, joten toi "antaa olla" tekniikka on täysin p*ska eikä toimi. Olen elävä todiste siitä. Ei minulla ole syytä olla sanomatta vastaan. H*rot on h*roja ja jos he minua kiusaavat, he kiittävät saadessaan palautetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Pärjäät ilman heitä?"
Ilman? Pärjäät ilman postia? Mitä ilman sinä nyt selität? Et ehkä ymmärrä yhtään mistä puhun, koska tuskin olet epäsosiaalisempi kuin minä ja minua nimenomaan on vainottu. Aina halusin olla yksin ja rauhassa, mutta he kävivät päälleni ja estivät liikkumistani ja asioiden toimittamista. On täysi mahdottomuus että olisit edes Orimattilassa tai sitten sinua ei vain vainota. Et ole kokenut "samaa" kuin minä, vaikka näin väität. Lakkaa jeesustelemasta.
En saa koskaan oikeita kannustavia tai symppaavia viestejä eikä sinunkaan ollut sellainen. Miksi te vaivaudutte noita diipadaapa viestejänne laittamaan? Joku hihhuli selitti jotain p*skaa ja sen ainoa sanoma oli ettei asialle muka pitäisi tehdä mitään. Ja v*tut! Kuten olen hokenut, niin minua vainottiin yhtäjaksoisesti 6 vuotta, kunnes edes tein ensimmäisen valituksen, joten toi "antaa olla" tekniikka on täysin p*ska eikä toimi. Olen elävä todiste siitä. Ei minulla ole syytä olla sanomatta vastaan. H*rot on h*roja ja jos he minua kiusaavat, he kiittävät saadessaan palautetta....jopa KKV:n häiriintynyt ämmä sanoi että siellä on virhe, mutta silti yritti suostutella minua luopumaan vaatimuksista. Vuokrataloilta monesti vaadin korkoa, kun eivät maksaneet ajoissa ja mitenkäs p*rkele minä ne pennini sieltä väkisin saisin, kun he eivät sitä korkoa koskaan suostuneet maksaa.
Orimattilan h*orat nyt kuuntelee minun paasaustani ja kiittävät kohteliaasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Totta. Samaa olen minäkin kokenut, mutta en ole paikallisista välittänyt. Pärjään itte ilman heitä."
Pärjäätkö? Mikä sai sinut kommentoimaan täällä? Täällä on TOSI hiljaista, joten minä huomaan helposti "uudet" kirjoittajat. Tosin täällä on aina vain tämä sama p*ska, joka yrittää vaientaa minua. V*tut! Te nyt saatte PÄRJÄTÄ sen kanssa että kerron täällä asioista. Kuten joku sanoi...(?) "Kun olet noin pahasti mielesi pahoittanut" tai jotian vastaavaa. Orimattilan Osuuspankin konttori -ketjusta löysin vastaavaa elämän ohjetta sivulle Jeesustelija: "Jatka elämääsi ja hymyile enemmän. Please!", "Ei kannata antaa muutamalle mulkulle valtaa hallita ja pilata koko elämää. Niille pitää kääntää selkä ja jatkaa toiseen suuntaan." eli tsemppiä sinne ja koittakaahan pärjätä näitten mun Suomi24-viestien kanssa.
Mikään tabu se ei muuten ole, kun tuolla jossain sanottiin työpaikkakiusaamisesta. Se on vain jokaisen oma asia puhuuko vai eikö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Totta. Samaa olen minäkin kokenut, mutta en ole paikallisista välittänyt. Pärjään itte ilman heitä."
Pärjäätkö? Mikä sai sinut kommentoimaan täällä? Täällä on TOSI hiljaista, joten minä huomaan helposti "uudet" kirjoittajat. Tosin täällä on aina vain tämä sama p*ska, joka yrittää vaientaa minua. V*tut! Te nyt saatte PÄRJÄTÄ sen kanssa että kerron täällä asioista. Kuten joku sanoi...(?) "Kun olet noin pahasti mielesi pahoittanut" tai jotian vastaavaa. Orimattilan Osuuspankin konttori -ketjusta löysin vastaavaa elämän ohjetta sivulle Jeesustelija: "Jatka elämääsi ja hymyile enemmän. Please!", "Ei kannata antaa muutamalle mulkulle valtaa hallita ja pilata koko elämää. Niille pitää kääntää selkä ja jatkaa toiseen suuntaan." eli tsemppiä sinne ja koittakaahan pärjätä näitten mun Suomi24-viestien kanssa.
Mikään tabu se ei muuten ole, kun tuolla jossain sanottiin työpaikkakiusaamisesta. Se on vain jokaisen oma asia puhuuko vai eikö."jotian" > jotain
"sivulle" > sinulle
Sitaattien hakeminen sotki keskittymiseni.
Jo löytyi!!! "Tsemppiä jatkoon kun olet nuin pahasti mieles pahoittanut." lausahduksen sain ketjussa "orimattilan-postikuljetukset". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...jopa KKV:n häiriintynyt ämmä sanoi että siellä on virhe, mutta silti yritti suostutella minua luopumaan vaatimuksista. Vuokrataloilta monesti vaadin korkoa, kun eivät maksaneet ajoissa ja mitenkäs p*rkele minä ne pennini sieltä väkisin saisin, kun he eivät sitä korkoa koskaan suostuneet maksaa.
Orimattilan h*orat nyt kuuntelee minun paasaustani ja kiittävät kohteliaasti.Kun rikoksen peittely perustuu siihen että kukaan ei puhu, niin sen rikollisen p*rskarvat on silloin riippuvaisia siitä ettei kukaan puhu.
Se on aina ollut ihmisille ongelma että mä puhun. Oletan että jonkun p*rskarvat siis palaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun rikoksen peittely perustuu siihen että kukaan ei puhu, niin sen rikollisen p*rskarvat on silloin riippuvaisia siitä ettei kukaan puhu.
Se on aina ollut ihmisille ongelma että mä puhun. Oletan että jonkun p*rskarvat siis palaa....Se on AINA ollut ihmisille ongelma että mä puhun. Siksi on jännää, miten näitä rikollisia on sitten nyt vyörynyt päälleni :DD Onkos teillä hiukan huonot lähdetiedot? Kuka mokasi?
Minulta on tarkoituksen mukaisesti salattu asioita, minut on lavastettu tilanteisiin ja on järjestetty niin ettei poliisi vahingossakaan kysyisi minulta mitään -.- Olen tottunut tähän. Tämähän on ihan minun normaalia elämääni Orimattilassa :)
MIKSI... miksi h*tossa sitten vartijat ja muut r*nkkarit alkoivat uhkailla minua? Minkä h*lvetin takia? Ihan sikavaikea keksiä syytä. Tiedän ton uhkailujutun kyllä puhumisesta, mutten edes tiedä mitä nyt olisin puhumassa ja h*ttoako teette p*skanne minulle-tai-minun-nähden. Id*oottejahan te olette, koska minä olen aina ollut tällainen. SIKSI epäilen että siellä on ne pääkaupunkiseudun vatipäät asialla, koska mitä h*lvettiä kukaan nyt MINUA rupeaa uhkailemaan ja luulee sillä jotain saavuttavansa??
- Anonyymi
Kyvykkäät voisivat hakeutua virkohin tai päättäjien paikoille. Mutta mitä? Ei paukut riitä. Tuliko yllätyksenä?
- Anonyymi
En tiedä kelle kommentoit, mutta minä olen muistaakseni kritisoinut vain sitä etteivät nämä asu itse Orimattilassa. Minuun kommenttini ei siis voi liittyä, mutten ihan oivalla kenelle sitten kiukuttelet. Raksa-Ranelle kai sitten?
- Anonyymi
Turpa tääl kyl käy mut mis omat näytöt.
- Anonyymi
Pic or didn't happened?
- Anonyymi
Kuntalaiset luuli että persut pelastaa Orimattilan mutta paskat. Samaa jouto porukkaa ovat kuin keput ja kokoomus. Demareilla sentään joku tolkku tallella.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323857- 851905
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151771Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1291313Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi381298VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981274- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1111014