Minua ei loukkaa boomeriksi nimittäminen sitten tipan tippaa

Anonyymi

Mielestäni näinä kuten muinakaan aikoina ei ole tarpeen kuulua mielensä pahoittajien joukkoon.
Lähes kaikkiin vaaleihin seurakuntavaalien ulkopuolella olen osallistunut.

Varmaan näihinkin alkuvuonna 2022 aluevaaleihin. Niistä alettaneen kirjoittamaan loppiaisen jälkeen enemmän. Ehdokaslistatkin sitten julkaistaan. Katsotaan sitten.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Boomeriksi nimittäjä pyrkii näyttämään älykkäämmältä kuin on, sama juttu on sanoessaan (juurikin noin tai sanoisin) Nuo ei merkitse kielessämme mitään muuta kuin osoittaa henkisen kehityksen päättyneen ja kertoja joutuu hieman naurun alaiseksi.

      • Anonyymi

        Silmiini & korviini on osunut vain viihdepuolelta tota B alkuista sanaa. On ehkä vaan hyvä, ettei ole niin nokonnuukasesti tullut seurattua uudissanojen käyttämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmiini & korviini on osunut vain viihdepuolelta tota B alkuista sanaa. On ehkä vaan hyvä, ettei ole niin nokonnuukasesti tullut seurattua uudissanojen käyttämistä.

        Ai, onko pilkkaaminen ja hylkiminen, eli vähättely sinusta uudissana ?
        Mehän olemme juuri se ikäluokka joita esim. Sanna Marin ja hänen ikäiset olisi syytä kiittää, aamupuuroista yn, muusta juhlinnasta mitä he saavat nyt nauttia ja aivan ilmaiseksi !

        Tosin tällaista kiitostahan ei muualta voikaan olettaa saavan, kun juuri tuosta suunnasta, mistä se taas tuli.

        "Suuret ikäluokat muodostuivat monissa läntisen Euroopan maissa muutaman vuoden aikana toisen maailmansodan jälkeen, niin sotaan osallistuneissa kuin sen ulkopuolella pysyneissäkin maissa. Suomessa korkea syntyvyys kesti hieman yli viisi vuotta, elokuusta 1945 elokuuhun 1950."

        Käännetty englannista-"OK boomer" on salalause ja Internet-meemi, jota teini-ikäiset ja nuoret aikuiset käyttävät usein hylkäämään tai pilkkaamaan asennetta, joka liittyy tyypillisesti ikäluokkaan, toisen maailmansodan jälkeisten kahden vuosikymmenen aikana syntyneisiin ihmisiin.

        Katso alkuperäinen kuvaus Wikipedia (englanti):
        "OK boomer" is a catchphrase and Internet meme often used by teenagers and young adults to dismiss or mock attitudes typically associated with baby boomers, people born in the two decades following World War II.


    • Anonyymi

      No haloota vaan! Sanna Marin on hoitanut pääministerin postinsa hyvin.
      Näitä engelsman-peräisiä nimiä tullaan näkemään jatkossa yhä enemmän.

      • Anonyymi

        Puolustajiahan aina on ollut ja tulee jatkossakin oleen, näin se on toiminut niin täällä kun muuallakin.


    • Anonyymi

      Ei sanassa mitään vikaa, mutta siinä miten sitä käyttää. Jos tarkoituksena on käyttää sitä halventavassa/näpäyttävässä tarkoituksessa niinkuin nyt pääministeri teki, niin enpä hattua nosta hänelle sivistymättömyydelleen.

    • Ala-arvoinen lipsahdus narsistiselta pääministeriltä.
      Paljasti vain suhtautumisensa meihin suuriin ikäluokkiin.

      Mutta ei ollut mitenkään yllättävää aikaisempien töppäyksiensä jatkoksi.
      ei siitä suusta tulekaan kuin yhta ja samaa, joku oli laskenut eräältä eduskunnan kyseluytunnilta, kuinka pääministeri oli toistanut saman asian peräti 11 kertaa.
      Kerrassaan nolla- pääministeri meillä, valitettavasti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihan sama,mitä se Marini horisee.

    • Anonyymi

      Joo ei haittaa yhtään tuo boomeri, kun itse messias Sanna homo ilmarin kanssa vittuilee meille äänestäjille...

      • Anonyymi

        Leukavasti laukaistu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      67
      3197
    2. Mietin yön yli

      Sinua ja minua. Laitan viestiä sinulle suoraan sitten, jos nyt mitään tolkkua tulen meistä saamaan. Jos en laita, niin e
      Ikävä
      68
      2908
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      29
      2258
    4. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      25
      1984
    5. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      277
      1687
    6. Iljettävä Maisa Torppa

      Hyi helvetti. Esittelee uuden salarakkaansa aviomiehelleen verukkeena että auttaa pollaria eroprosessin läpikäymisessä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1426
    7. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      91
      1411
    8. Nainen älä tee

      Mitään, tai ainakaan älä yritä edistää enää mitään.
      Ikävä
      165
      1267
    9. Mitä kannustavaa

      Ja sievää haluaisit hänelle sanoa
      Ikävä
      80
      1082
    10. Olet elämäni mies

      Olen ihan täysin vakuuttunut siitä. Olet ainoa, johon olen rakastunut. Eikö voitaisi jo aloittaa yhteinen elämä, vai mit
      Ikävä
      59
      912
    Aihe