Kaikki alkoi kun ostin huutonetistä antiikkisen nuken. Se on tuollainen komposiittinukke 30-luvulta. Pituutta noin 70 senttiä. Ottaessani nukkea paketista sen silmät tuntuivat tuijottavan ja tuli jotenkin ahdistava olo. Tuntui että kaikki ei ole kohdallaan. Nukke sai paikan olohuoneesta, jonne silloin pienet lapsemme eivät halunneet sen jälkeen mennä yksin. He sanoivat että nukke tuijottaa ja sen ilme muuttuu välillä vihaiseksi. ?myös koiramme ovat reagoineet siihen vahvasti. Murisee ja haukkuneet. Unessa on outoa tahroja, kuin kuivuutta verta ja silmät ovat tosi oudot, sameat ja halkeilleet. Perheemme jäsenet ovat nähneet nuket painajaisia joissa nukke seisooyöllä vuoteen vieressä ja sen avoimesta suusta tulee matoja. Lisäksi lapset väittävät kuulleensa sen nauravan yöllä. Nyt nukke on varastossa ja odottaa että hankkiutua siitä eroon. Varastossa käydessä tulee outo olo ja sieltä haluaa äkkiä pois.
Kummitteleva nukke
79
1866
Vastaukset
- Anonyymi
Nukke pitää viedä hautausmaalle uudenkuun aikaan ja heittää kasvot alaspäin vasta kaivettuun hautaan, johon ei ole vielä vainajaa laskettu, ja peittää sinne mullalla. Hautausmaalta on sen jälkeen poistuttava taakse katsomatta ja kodin jokainen huone on puhdistettava tuoreen katajanoksan savulla, sitä valkoisen kynttilän liekin päällä polttamalla. Sen jälkeen nukke ei kummittele edes unissa siellä enää koskaan.
- Anonyymi
Tarina on tosi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina on tosi
On kyllä tiedän
- Anonyymi
Olisi hyvä ratkaisu 👍
- Anonyymi
Tämä nukke tulee teidän uniin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä nukke tulee teidän uniin
Nukke sai paikan olohuoneesta
- Anonyymi
Aivan varmasti nukke on ollut jokin saatanpalvojan tai noidan työkalu. Tunnen intialaisen lähetyssaarnaajan ja hän on kertonut että juuri tuollaislla "viattoman" tuntuisilla leikkikaluilla pahat ihmiset levittävät kirouttta ympärilleen.
Nukke kannattaa polttaa. Älkää missään ihmeessä laitttako kaatopaikalle tai uudelleen kierrätykseen.- Anonyymi
Liittyy vahvasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittyy vahvasti
Nukke tulee uniisi
- Anonyymi
Hyvää palvontaa
- Anonyymi
exorcism, incantation, invocation
- Anonyymi
nukke on varastossa ja odottaa henkiin herämistä
- Anonyymi
Ennenvanhaan kun noitia poltettiin roviolla, niin polttaminen itseasiassa vain vahvisti heidän noituuttaan ja sen vaikutuksia tässä materiamaailmassamme.
Polttajat eivät ottaneet huomioon toiminnassaan kaikkia henkimaailman lakeja.
Jos esim. kesäinen metsäpalo polttaa kuivan metsän, tuhkasta nousee ajan kanssa entistä voimakkaampi metsä tilalle. Samoin tapahtuu vertauskuvallisesti tässä asiassa, lisättynä henkimaailman voimien kasvamisella kyseisillä seuduilla.
Noituus on ollut olemassa niin kauan kuin ihmiskuntakin, eikä sitä voida kitkeä pois niinkuin rikkaruohoja kasvimaasta. Sitäpaitsi ei kaikki noituus ole suinkaan mitään mustaa magiaa, vaan reilusti suurin osa siitä on positiivista ja parantavaa.- Anonyymi
avoimesta suusta tulee matoja.
- Anonyymi
Näkymätön maailma on olemassa. Se ei ole mitään luulottelua. En tee tyhjäksi sitä, mitä kirjoitit. Uskon kertomaasi. Sellaisissa paikoissa jossa joku on joutunut henkirikoksen uhriksi, niissä paikoissa yleisesti kummittelee.
Olen syntynyt ns.kummitustalossa. Ei ainoastaan vanhempani, vaan myös vieraat ihmiset, jotka 50 - luvulla ohikulkiessa yöpyivät meillä kuulivat outoja ääniä. On kuultu kävelemistä, kamarin oven avautumista, jotain raskasta vedettävän lattiaa pitkin. Oven edessä, (lukossa) on nähty seisovan miehen ja yht`äkkiä katoavan. On kuultu ulko-oven aukeavan ja sisään kannettu halkoja ja heitetty niitä lattialle. Navetassa oli joku nauranut lehmää lypsettäessä ja ladossa kuultu askelten ääniä ym. selittämätöntä. Itsekin olemuistan näitä outoja tapahtumia.
Talossa oli puusänky, jonka selkäpuolella on kaksi luodinreikää ammuttu läpi. Siihen oli jokun matka päättynyt. Löysin luodin puolikkaan hirsiseinästä sahatusta halosta talon purkamisen jälkeen.- Anonyymi
Muisteltiin näin
- Anonyymi
Voi hyvinkin olla totta tämä juttu, kaikenlaista olen kuullut tapahtuvan.
Jotkut ihmiset on todella herkkiä vaistoamaan asioita, niin minäkin!
En edes katsonut nuken kuvaa, kylmät väreet meni jo juttua lukiessa.
Minä asuin kanssa sellaisessa talossa aina nukkumaan mennessä oli minulla kiira pompata sänkyyn en tiedä mistä johtui! Kuulin jälkeenpäin että talossa missä asuin oli se rakenettu hautausmaan päälle. Tuli aina tunne että joku vetää jaloista.Ja kaikkea muutakin tapahtui välillä.- Anonyymi
Uskottavaa kyllä
- Anonyymi
Polta se ja heitä tuhkat meneen, en halua pelotella tai mitään mutta voi olla mahdollista että sen mukana on tullut paha henki, näin on käynyt ennenkin, hävitä se nukke ja tarkkaile tilannetta erityisesti lapsiasi demonit valitsee uhrikseen usein lapsia. ja demonien kanssa ei koskaan kannata ruveta pelleileen sillä usein, sinä itse olet lirissä sen jälkeen. muista että ne tuovat itseään esille usein siirtelemällä tavaroita, tiputtamalla ja heittelemällä niitä, valoja räpsyttelemällä,
- Anonyymi
Niin kannattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kannattaa
Tarinan alkuperä totta
- Anonyymi
Henkisesti patoutuneen elävän ihmisenkin energia voi sammutella katulamppuja, saada aikaan oikosulkuja, siirrellä tavaroita.
Tästä on perheessämme ihan omakohtaista kokemusta, ei mitenkään vaarallista... - Anonyymi
Voin entisenä noitana kertoa sinulle varmana tietona, että noidat laittavat demoneita erilaisiin esineisiin. (Koriste-esineet, lelut, korut, kasvit, taulut...)
Tällainen demoni voi aiheuttaa kaikenlaista pahaa kodissa, jonne se esineensä mukana on tuotu.
Sinun kannattaa ehdottomasti polttaa tuo nukke, se on ainut oikeaoppinen tapa hankkiutua eroon kirotuista ja demonisoiduista esineistä!
Pyydä myös Jeesus elämääsi, kun nyt sinulle on tullut todistetuksi pahan henkimaailman olemassaolo. Vain Jeesus pelastaa ja suojelee sinua pahuuden voimilta!- Anonyymi
Entisenä noitana..?? jäitkö eläkkeelle?
- Anonyymi
No voi helvetti,
Mä menin uskoon tuota NoituudenAsiantuntiaa ja pistin pölyimurin samantien palamaan!
Sain sakot yleisestä vaaran aiheuttamisesta ja joudun kuulemma vielä korvaamaan palokunnan käynninki!
Ja mistä mä sen muka nyt pystyn korvaamaan kun kytät raahas mut suljetulle ja sain potkut kun en päässy sieltä töihin vaikka soitin ja selitin tilanteen esimiehelleni!
Akka lähti samantien ja koirakin otettiin kunnan haltuun!
Mut pääsinpähän ainaki siit demonist eroon prkl....- Anonyymi
Kummitteleva nukke on todella totta
- Anonyymi
Huomaa taas, että lääkitys on jäänyt ottamatta, on riittämätön tai jopa väärä. Voi myös olla, että penzolääkeet ja kannadis on pehmentäneet aivot!
- Anonyymi
Lopeta paskan jauhaminen,elokuva asiaa kerrot.
Jos ahdistaa joku nukke,niin poltat sen. - Anonyymi
Uskon täysin tuohon juttuun,ei tartte olla vanhakaa nukke,mun sisko tilas jostain lehdestä uuden ,jotai sarjaa oli,karmee mikä olo tuli kattoi siihen,oli aivan kun kuollutta vauvaa katsoisi,oli oikeen näkönen,heitä hemmettiin ,tosiaan polta se.
- Anonyymi
Nukke🤗
- Anonyymi
Riivattu nukke? Haitissahan on outoja juttuja joissa käytetään voodoo nukkeja. Ihmis mieli voi tehdä outoja temppuja kun mielikuvitus pääsee valloille. Ja kun antaa pelolle vallan niin rupeaa kuvittelemaan kaikenlaista. Voi tietty olla niinkin, että kun koiratkin haukkuvat ja pelkäävät nukkea, että siinä olisi jotain outoa? Isoäitini sanoi, että sitä on kaikenlaista mitä ei ihmismieli ymmärrä hän kun oli kokenut kaikkea outoa jota oli nähnyt ja oli pelännyt myös. Pitää olla avoin asioille joita kokee jopa riivatuille nukeille.
- Anonyymi
Itse yritän olla skeptikko viimeiseen asti, en usko niinkään kummituksiin tai henkiin. Mutta ehkäpä jotain pahaa energiaa voi tarttua esineisiin ja paikkoihin ja herkät ihmiset vaistoavat sen?
Asuin nuorempana savonlinnassa opiskelemassa ja minulla oli tällainen vanha rivitalokaksion pätkä vuokralla. Koirani ei suostunut menemään makuuhuoneeseen, irvisteli sille ja nosteli niskakarvojaan pystyyn. Myös yövieraani näkivät painajaisia tuolla ja poikaystäväni sai jatkuvasti unihalvauksia jossa näki minun olevan jotain muuta kuin olen. Itsekään en pitänyt makuuhuoneen ilmapiiristä, siinä oli jotain karmivaa.
Meinasin seota siellä koska ikuisena skeptikkona ja ateistina en suostunut uskomaan mm. uskovaisen äitini höpinöitä pahoista hengistä ja rukoilun voimista. Makuuhuone kävi kokoajan ahdistavammaksi enkä enää uskaltanut nukkua siellä vaan nukuin sohvalla olohuoneessa koirani kanssa.
Asuin asunnossa puoli vuotta, sitten löysin uuden ja vaihdoin paikkakuntaa. - Anonyymi
Uskon todellakin sinua aloittaja!
Itsellänikin on vastaavia kokemuksia.
Asuin nuoruudessani 60-luvulla Parkanossa maatilalla. Siellä tapahtui kaikenlaista kammottavaa, kuin koko alue olisi ollut Paholaisen hallinnassa.
En ole kokenut koskaan yhtä hirveätä kuin eräänä kesäyönä siellä.
Ukkosti, ulkona satoi ja katto paukkui, minua lapsena alkoi jo tuo tilanne luonnollisesti hirvittämään. Lähdin ala-kertaan äidin ja isän luo, matkalla sinne näin sen, se oli kuin nuori kaunis nainen, sen silimistä paistoi kuitenkin viha. Se oli jotain niin paranormaalia, niin hirveää. Ehkä se oli aave, olen kokenut siellä myös paljon muuta kamalaa. Eläni traumat sain rakennuksen kellarissa jossa koin jotain avastaavaa. Rakennuksesta sielä ikuisuuden asunut mummonikin minulle paljon kertoi, hänen mukaansa oli sinne jatkosodan aikana tuotu Venäläisä vankeja ja nämä olitiin lopulta ammuttu fanaattisen suojeluskuntalaisen tahdosta navetassa. Siellä ollessani minulle tuli aina absoluuttisen hirveö olo, näin joskus tyttöjä juoksemassa siellä, joskus katosta tippui verta ja kuului avunhuutoja.- Anonyymi
Otin teslani kyytiin kummittelevan nuken
- Anonyymi
Kirottu nukke tappaa armotta kaikki sen kanssa tekemisiin joutuneet.
Kaikki kuolevat mystisesti koira mukaanlukien.
Itse polttaisin kyseisen saatanan hallitseman esineen. - Anonyymi
Henkimaailman aistii vain muutamat ihmiset. Jos tunnet pelkoa nukkea kohtaan, koirasi ja lapsesi aistivat sen, hankkiudu eroon nukesta. Pahuuden silmät.
- Anonyymi
Ottaessani nukkea paketista
- Anonyymi
Hei, Ko pienen nuken alkuperäisellä omistajalla on ikävä sitä, aistin sen heti kun näin kuvan, aloin itkeä, nukke on ollut äärimmäisen rakas tälle naiselle joka sen omistanut lapsesta saakka. nukella voi olla ikävä alkuperäistä rakasta omistajaansa, tiedättekö kuinka rakkaita nämä vanhat nuket ovat vanhuksille etenkin naisihmisille jotka ovat alkuperäisen ensimmäisen nukkensa saaneet. HE OVAT EROTTAMATTOMIA, KUOLTUAANKIN ja näinollen nuken energia pelottaa joitakin mutta siinä ei ole mitää pelättävää. Jos sinua pelottaa nukke, PYYDÄ PASTORIA SIUNAAMAAN NUKKE, ja samalla sen tod näk edesmennyt alkuperäinen omistaja saa rauhan :)
ihan totta älkää noin kaunista nukkea kadottako, älkää kuunnelko tietämättömien pelotteluja, se on turhaa pelkoa, ei siinä teidän kauniissa nukessa mitään riivattua ole vaan syvä kaipaus! ja sen aiheuttama energia voi tehdä mainitsemiasi tepposia,ne ei teitä vahingoita, mutta älkää missään nimessä hävittäkö nukkea vaan PITÄKÄÄ SIITÄ HUOLTA ,rakastakaa sitä, se kaipaa rakkautta ja huolenpitoa, antakaa arvoa sille ja sen edesmenneen alkuperäisen omistajan muistolle, myös yksinkertaisin keino saada tilanne rauhoitumaan, anna sille pieni pusu poskelle vaikka joka ilta- Anonyymi
Ei kenenkään pitäisi takertua esineisiin sillä tavoin. Ei ole terveen hommaa alkaa nukkea hoivaamaankaan aikuisen ihmisen.
- Anonyymi
Tuo sama viesti on julkaistu Suomi 24 keskustelu palstalla jo vuonna 2013. Silloin otsikkona oli kummitteleva mopo. Joku ääliö vaan otti sen sieltä esiin ja vaihtoi kohteeksi nuken.
Kummitteleva mopo
jotain outoa 5 1/2
29.04.2013 21:39
Kaikki alkoi kun ostin huutonetistä vanhan mopon. Se on tuollainen pappa tunturi 60-luvulta. Ottaessani mopoa peräkärrystä sen lamppu tuntui tuijottavan ja tuli jotenkin ahdistava olo. Tuntui että kaikki ei ole kohdallaan. Mopo sai paikan olohuoneesta, jonne silloin pienet lapsemme eivät halunneet sen jälkeen mennä yksin. He sanoivat että mopo tuijottaa ja sen ilme muuttuu välillä vihaiseksi. ?myös koiramme ovat reagoineet siihen vahvasti. Murisee ja haukkuneet. Unessa on outoa tahroja, kuin kuivuutta verta ja valot ovat tosi oudot, sameat ja halkeilleet. Perheemme jäsenet ovat nähneet mopon painajaisia joissa mopo seisoo yöllä vuoteen vieressä ja sen avoimesta bensatankista tulee matoja. Lisäksi lapset väittävät kuulleensa sen nauravan yöllä. Nyt mopo on varastossa ja odottaa että hankkiutua siitä eroon. Varastossa käydessä tulee outo olo ja sieltä haluaa äkkiä pois. Ottakaa kantaa! - Anonyymi
Onko niuvasta taas kotiutettu asiakkaita liian helposti, on taas jutut sitä tasoa, että joillain ei aivan hissi nouse ylös asti eikä kaikki inkkarit ole kanootissa! 🤪
- Anonyymi
Kun on himmeät lyhdyt, niin nuketkin herää eloon....
- Anonyymi
Kannadispöllyissä nuket alkaa elämään ja muutakin erikoista tapahtuu!
- Anonyymi
Valaistuksesta huolimatta, ensilumen ladulla hiihdellään "hämärän" rajamailla.
- Anonyymi
Usein olen penan pupissa nähnyt örkkejä! 👻
- Anonyymi
Mulla oli lapsena Italiasta tuliaisena tuotu harlekiininukke.
Kyseinen "pelle" kummittelee unissani toisinaan vieläkin. Sille kasvaa punaiset lonkerot ja sen silmät ovat pikimustat. Sen nimi on "Moktor", tai sillä nimellä se kutsui itseään. Sen ääni oli metallista särinää. - Anonyymi
No hyi olkoon...Joku demoni.
- Anonyymi
Italiassa varsinkin on paljon saatanallisia noitia. Nukkes oli sellasen tekele tai saastuttama.
- Anonyymi
Se on yksi syy, miksi en halua ostaa käytettyjä esineitä tai vaatteita. En halua niiden tavaroiden edellisestä elämästä huonoa energiaa. Haluan kotiini esineitä ja haluan pitää vaatteita, joista tulee hyvä mieli. Miksi vanhoja nukke-esineitä pitää roudata kotiin ollenkaan? Niistä tulee kaikki kauhuelokuvat mieleen. Muistan kuinka olin nuorena tosi herkkä ja katselin kauhuelokuvia ja pelkäsin nukkumista monta vuotta niiden katsomisen jälkeen. Nykyään en katso mitään kauhuelokuvia, en mistään hinnasta.
Esineistä tulee huonoa energiaa siinä mistä ihmisistäkin. Pois tuollaiset roinat. Sen nukenhan voi saksilla leikata palasiksi ja polttaa vaikka juhanuskokossa muiden roskien mukana - Anonyymi
Petrolia ja tikku perään. Olen itsekin hävittänyt jopa arvoesineitä ja sen jälkeens siunannut ja rukoillut asunnon puhtaaksi. Kokemusta on. Jos lapsetkin pelkäävät ja näkevät unia ja lemmikit ovat levottomia ota vakavasti. Myös ikoneissa, enkelipatsaissa ja uskonnollisissa eisineissä voi olla noituutta, usein jopa piilotettua tekstiä pitkät pätkät. Jeesuksen Veren voimaa ja suojaa perheellesi ja sinulle. Voimia ja jaksamista.
- Anonyymi
Nuket ovat oikeasti demoneja
- Anonyymi
Ostin aikoinani Kreikasta pienoispatsaan, jossa pariskunta on kietoutuneena toisiinsa. Äitini sanoi leikillään, ettei sellaista kannata ostaa, tuo vain huonoa onnea. En uskonut hänta, mutta niin vain kävi, että kaikki suhteet menivät sen jälkeen huonosti. Joskus muuton yhteydessä muistin patsaan ja heitin sen roskikseen. Johan parani suhteetkin. Yhteyttä näillä asioilla tuskin on, mutta nykyään kierrän kaikki parisuhdetta kuvaavat esineet kaukaa.
- Anonyymi
Nyt rupesi karmimaan todenteolla. Vajaa pari vuotta sitten tuttavapariskunta osti asumattoman talon, jota olin mukana siivoamassa. Kellarista muun roinan seasta löytyi vanha nukke, jonka ystäväni meinasi heittää kaatissäkkiin, mutta pelastin sen kun ajattelin että saattaisi olla arvokaskin. Laitoin nuken kotona kaappiin sen kummemmin sitä ajattelematta. Vajaa vuosi tuosta eteenpäin vein nuken kirppikselle, ja joku OSTI sen!
Nyt kun luin tätä ketjua, tajusin, että tuon vuoden aikana sairastuin paniikkihäiriöön, 2 koiraani jouduttiin lopettamaan (toinen äkillisten käytöshäiriöiden, toinen autokolarissa loukkaantumisen vuoksi) , ja äitini sairastui vakavasti (parantui kyllä myöhemmin). Ja tapahtumat menivät tuossa järjestyksessä.
EI OLE KÄYNYT MIELESSÄKÄÄN että nukella olisi saattanut olla yhteyttä em. tapahtumiin, mutta mistäs sitä tietää, olen vain pitänyt tuota vuotta elämäni epäonnisimpana..
Muistan että ystäväni otti kuvan tuosta nukesta, mutta en tiedä onko hänellä sitä enää tallessa! Kauhistuttaa vaan että menin myymään nuken, jos se olikin kirottu tms. - Anonyymi
Hei
Itse otin erään vanhan naisen asunnosta kaksi vanhaa nukkea. Siis asuntoa olimme siivoamassa ja sieltä sai ottaa tavaraa jos tahtoi, muuten tavarat veimme kaatikselle. Ihastuin noihin kahteen nukkeen, tyttöön ja poikaan. Vein ne autolla kotiin ja samalla reissulla ajoin elämäni ensimmäisen kolarin ja tuntui kuin nuket olisivat oikein tuijottaneet minua takapenkiltä. No en silloin ajatellut asiaa tarkemmin ja vein nuket kotiin. Jo ensimmäisenä yönä tuli olo että ihan kuin asunnossa olisi joku muukin minun ja koirani lisäksi. Koira murisi yöllä monta kertaa ja itse en saanut unta. Nuket siis olivat toisessa huoneessa. Aamulla nuket näyttivät todella eläviltä, vaikea kuvata sitä. Itsellä paljon vanhoja nukkeja, koska kerään niitä, eikä muiden nukkejen tuijotus ole ikinä ahdistanut.
Lopulta jouduin viemään nuket varastoon isoisän luo ja kaikki sukulaiset sanoivat että nukeissa on jotain outoa, jotain todella pelottavaa. Aluksi nuket nimittäin olivat isoisän luona makuuhuoneessa mutta kukaan ei halunnut katsella nukkeja ja kaikki huoneessa olleet käänsivät nuket jossain vaiheessa kasvot seinään päin, jostain syystä. Äitini sisar sanoi kuullensa outoa hengitystä/tuhinaa ollessaan samassa huoneessa nukkejen kanssa.
Nukkejen historiasta vielä:
Selvittelin sitten asiaa ja selvisi että tämä kuollut vanha nainen oli ostanut nuket ollessaan raskaana syntyvällä lapselle. Lapsi kuitenkin menehtyi 2 päivää syntymän jälkeen ja tämä nainen piti nukkeja sen jälkeen aina kirjahyllyssä ja jutteli niille ja silitteli kuin siinä olisi ollut hänen kuollut lapsensa. Naista pidettiin hieman hulluna, hän myös oli vanha piika. Raskaaksi hän oli tullut ulkomailla 40-luvulla, ollessaan seurakunnan työntekijänä Afrikassa. Nuket kuitenkin olivat ostettu Suomesta....
Outoa...- Anonyymi
Historia-osa tulee
- Anonyymi
Ruumiittomat henget hakeutuvat nukkien asukkaiksi korvatakseen puuttuvan kehonsa. Kyse ei ole siis noitumisesta vaan ihan normi-ilmiöstä.
- Anonyymi
Taitaa tulla demoneita tenttupullosta ja muuttaa mielen harhaiseksi...
- Anonyymi
Barbara?
- Anonyymi
Lähetyssaarnaajat kehoittavat polttamaan tuollaiset! Ja tekevät niin lähetyskentillä, jolloin ihmiset pääsevät eroon noituudesta ja taikuudesta!
- Anonyymi
Täällä on näköjään keskustelu riivauksesta ja väitetty taas kerran, että riivaustila on vain epilepsiaa tai skitsofreniaa. Tällaiset väitteet ovat auttamattoman vanhanaikaisia ja 80-lukulaisia; modernin tietämyksen valossa riivaus ei ole epilepsiaa eikä skitsofreniaa. Riivaus on riivausta. Demonista riivausta. Vuodesta 1990 asti YK:n alainen Kansainvälinen tautiluokitus on tuntenut riivauksen koodinumerolla F44.3.
Kiitos riivaustilan diagnosoinnista kuuluu filosofian professori Traugott Österreichin 1920-luvulla tekemälle tavattoman laajamittaiselle riivaustutkimukselle
http://www.answers.com/topic/traugott-konstantin-oesterreich
sekä sosiologian professori, folkloristikko Erika Bourguignonin 1960-luvulla tekemälle, yhtä laajalle riivaustutkimukselle
http://www.mnsu.edu/emuseum/information/biography/abcde/bourguignon_erika.html
Kumpikin tutki riivauksen esiintymistä lähes 500 erilaisessa kulttuuriympäristössä. Tutkimusten mukaan riivaus on maailmanlaajuisesti tunnettu ilmiö joka esiintyy hyvin yhdenmuotoisena erilaisissa ympäristöissä ja eroaa perinteisistä mielisairauksista.
ICD-10:n alkuperäinen luokittelu puhuu "Transsi- ja riivaustiloista" (Trance and possession), mutta jostain syystä suomalainen versio käyttää termiä "Hurmos- ja haltiotilat", vaikka hurmos ja haltioituminen mielletään positiivisiksi mielentiloiksi toisin kuin transsi ja riivaus.
Tosin toisinaan lääketiede käyttää riivauksesta myös nimiä "possessiotranssi" tai "dissosiatiivinen transsi". Tästä selviää, miten possessiotranssin syy selitetään:
http://koti.welho.com/marhalla/D_tarkemmin_maarittelematon_dissosiaatiohairio.html
Lopuksi vähän livemateriaalia autenttisesta demonisaatiosta 1970-luvulta. Toivottavasti videolinkki toimii. Anneliese Michel oli nuori riivattu nainen, jonka elämäntarinan pohjalta tehtiin elokuva "Emily Rosen riivaaja".
http://www.youtube.com/results?search_query=anneliese michel requiem eternam&search_type= - Anonyymi
On vain pari vaihtoehtoa jo etsiä ihminen jossa asuu demoni ja antaa sen imeä voimat itseensä. Toinen vaihtoehto jota en kyllä suosittele on että koitat saada koiran repimään nuken tällöin tosin demoni valtaa koiran todennäköisesti. Polttaminen vain levittää tuon demonin sielun laajemmalle alalle.
- Anonyymi
Pitää paikkansa
- Anonyymi
Kertomuksen perusteella on päivänselvää mistä on kysymys: Sielunvihollista palvelevat noitavaimot ovat kironneet nuken saatanallisella noituudellaan. Se on Perkeleen, Helvetin Kuninkaan riivaama ja siinä asuu epäpuhdas henki.
Langetkaa nyt polvillenne, katukaa syntejänne ja rukoilkaa Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta päästämään teidät pahasta. - Anonyymi
Polta se vaan. Jos sit vielä sen jälkeen nuken demoni vittuilee, niin sit kandee kääntyy papin puoleen.
- Anonyymi
Ystäväni ajoi erään ihmisen nallesta pois "pahan" sen jlkn nalle poltettiin ja paloi sinisellä liekillä. Pahoja olivat sielläkin kodissa tapahtumat joita tapahtui.
- Anonyymi
Kummitukset saa helposti ajettua pois esimerkiksi soittamalla ylistysmusiikkia tai lukemalla Raamattua ääneen. Kummituksilla ei ole valtuuksia uskovaan ihmiseen.
- Anonyymi
Mulla on kotona piironki, joka on todella iänikuinen ja vanha. En tiedä sen tarkkaa historiaa, mutta on taatusti yli 100v vanha pitkälti. Ollut suvun maatilalla ja pyörinyt ties missä. Nyt kun sain sen piirongin tosiaan omaan kämppääni, on tuo piironki alkanut oudosti kopista. Ihmettelen kuinka sen sisältä kuuluu kopinaa. Ei ole aiemmin tavarat tuollai kopisseet, vaikka kummittelua siis olen aiemmin kokenut. Puhuin asiasta vanhemmilleni ja he epäilevä sen sisällä olevan kovakuoriaisia, mutta eivät taatusti ne saa noin kovaa ääntä aikaseksi.. Eihän sitä koskaan tiedä, jos nuken historiaan liittyy jotain ikävää ja tuo nukke siitä syystä aiheuttaa ikäviä tuntemuksia. Onhan se voinut olla esim. lapsella joka on kuollut jossain onnettomuudessa yms. Tietysti hullulta kuulostaa, mutta onhan kummitusnukeilla jopa omia nettisivujakin ja usein niihin liittyy jotain vauvaiän kuolemantapauksia, sotakuolemia yms surullista.
- Anonyymi
Minulla on eräs taulu, josta eräs vieras sanoi, että käännä se ylösalaisin, niin näet siinä pirun. Ja toden totta - niin näkyykin.
Hän vaati, että poltan taulun heti. En polttanut, mutta suljin sen mustaan jätesäkkiin ja laitoin pussin suun tiukasti kiinni.
Olen koittanut nyt välillä ottaa sitä seinälle, mutta joka kerta alkaa tapahtua kummia. Eikä mitään miellyttäviä asioita.
Nyt se on jälleen jätesäkin sisällä - enpä taida kokeilla enää. - Anonyymi
Olen tässä kartanossa useasti ollut!
https://www.youtube.com/watch?v=78sHwvGPHZk&t=413s&ab_channel=ParanormalInvestigationsGroupFinland - Anonyymi
Täällä Sylvanian Park -puistossa on hirveän kamalaa. Pelottavassa Sylvanian Families kummitustalossa kummittelee oikeasti
- Anonyymi
lovecraftiaaninen kauneus ja Fernet-Branca
- Anonyymi
Mulla on iso kokoelma aitoja hurjan näköisiä voodoo-nukkeja ja muita taikakaluja kehitysmaista ja ne välillä puhuu mulle ja liikehtivät sanoen tiedämme kuka kuolee seuraavaksi
- Anonyymi
Harrastan Spiritismia ja usutan henget elävien ihmisten kimppuun
- Anonyymi
Palvon moolokkia ja olen sen seurauksena menestynyt elämässä hyvin!
- Anonyymi
Hyvä👍
- Anonyymi
Ryyppäsin kaksiviikkoa
- Anonyymi
Outoa
- Anonyymi
Juo enempi
- Anonyymi
Juo enemmän
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793