Mitä mieltä olette tiilikaton pinnoituksesta ja tietenkin hintakin kiinnostaa jos joku homman teettänyt? Tulevana kesänä ois homma tehtävä tai viskattava tiilet alas ja uudet tilalle!
Tiilikaton pinnoitus.
34
2677
Vastaukset
- Anonyymi
Tein viime vuoden kesällä 35 vuotta vanhaan kattoon. Ensin perusteellinen pesu painepesurilla ja sitten maalaus betonimaalilla. Tein 250 neliön katon itse, kustannukset alle 1000 €. Kotitalousvähennyksen huomioiden säästö oli vajaat 3000 €. Kannattaa tehdä, jatkaa katon ikää selvästi.
- Anonyymi
Sitä samaa olen itsekkin miettinyt. Pesut, myrkytykset ja tiilen vaihdot kyllä onnistuu mutta korkeapaine ruisku käyttö hepreaa, pensseli työnä 250 neliöö vähän hirvittää. Räystäs tiilet jo vaihtelin ja maalasin pariin kertaan lämpimässä varastossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä samaa olen itsekkin miettinyt. Pesut, myrkytykset ja tiilen vaihdot kyllä onnistuu mutta korkeapaine ruisku käyttö hepreaa, pensseli työnä 250 neliöö vähän hirvittää. Räystäs tiilet jo vaihtelin ja maalasin pariin kertaan lämpimässä varastossa.
Korkeapainepesuri on yksinkertainen käyttää. Tietysti maalaus vie aikaa mutta kun sen tekee pitkällä varrella seisaaltaan niin onnistuu. Kuumana kesäpäivänä voi auringon puolelta maalata vain aikaisin aamulla ja myöhään illalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeapainepesuri on yksinkertainen käyttää. Tietysti maalaus vie aikaa mutta kun sen tekee pitkällä varrella seisaaltaan niin onnistuu. Kuumana kesäpäivänä voi auringon puolelta maalata vain aikaisin aamulla ja myöhään illalla.
Oliko maalina kotimainen vai paljon kehuttu Tanskalainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko maalina kotimainen vai paljon kehuttu Tanskalainen?
Teknoksen tiilikattomaalia. En ole kuullutkaan mistään tanskalaisesta. Taitaa olla jotain sisäpiirin huumoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teknoksen tiilikattomaalia. En ole kuullutkaan mistään tanskalaisesta. Taitaa olla jotain sisäpiirin huumoria.
Et varmaankaan, lähes kaikki ammatikseen pinnoittajat käyttävät sitä, ei myynnissä normi kuluttajalle, varmaankin halvalla saavat. Kyselin Tikkurilan Kilpi maalia noin satasen tais maksaa 10 l pönttö, sitä ostin aluksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommaa maalit, tulen levittämään korkeapaineruiskulla, tuohon menee n 40 litraa maalia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommaa maalit, tulen levittämään korkeapaineruiskulla, tuohon menee n 40 litraa maalia..
Minulla meni 250 neliöön noin 70 litraa kun maalasin yhden kerran. Ruiskulla roiskien voi tietysti suihkautella vain vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hullumpi ajatus, pitää katsoa mitä tuleva talvi saa aikaan tuolla katolla, pahasti on rapautunut, tiiliä olen vaihtanut lukemattoman määrän ja varmaan keväällä lisää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hullumpi ajatus, pitää katsoa mitä tuleva talvi saa aikaan tuolla katolla, pahasti on rapautunut, tiiliä olen vaihtanut lukemattoman määrän ja varmaan keväällä lisää!
Kilpi ei pinnoittajan mukaan kestä. Minulle veti Rubberin Varttikattoon viitisen vuotta sitten. Hyvältä näyttää vieläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti pitää arvioida ensin onko tiilet vaihdettava vai riittääkö pinnoitus. Jos tiilet vaihdetaan niin myös aluskate pitää vaihtaa. Silloin ruoteet pitää irrottaa ja aluskatteen uusimisen jälkeen asentaa uudelleen. Jos työt tekee itse niin tiilien vaihto maksaa suunnilleen saman kuin teetetty katon pinnoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilpi ei pinnoittajan mukaan kestä. Minulle veti Rubberin Varttikattoon viitisen vuotta sitten. Hyvältä näyttää vieläkin.
Varttikatto ei ole tiiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti pitää arvioida ensin onko tiilet vaihdettava vai riittääkö pinnoitus. Jos tiilet vaihdetaan niin myös aluskate pitää vaihtaa. Silloin ruoteet pitää irrottaa ja aluskatteen uusimisen jälkeen asentaa uudelleen. Jos työt tekee itse niin tiilien vaihto maksaa suunnilleen saman kuin teetetty katon pinnoitus.
Miksi pitäis täysin ehyt aluskate vaihtaa, roskat tietysti puhaleltava pois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
airisto oli myös tiilikatolle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varttikatto ei ole tiiltä.
ei olekkaan, mutta samat maalit..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla meni 250 neliöön noin 70 litraa kun maalasin yhden kerran. Ruiskulla roiskien voi tietysti suihkautella vain vähän.
sinähän sen tiedät, tai sitten et.. 40 litraa on ihan asiallinen määrä tuohon..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki voin sulle käytetyn kevyen ruiskun myydäkin, 200bar max, ja 1.5 l/min.. saat edullisesti, satakunnassa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei olekkaan, mutta samat maalit..
Sellaista ne pitää parhaana NowoCoat tanskalainen pinnoite, tiedä sitten onko noissa suuriakaan eroja. Ei saa yksityis henkilönä vain pinnoitus firmojen käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noissa maaleissa näytää menekki olevan 4-7 neliöö litralla kertaalleen maalattuna, eli kyllä ei taida 40 rittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoitin sen paljonko kului kun maalasin katon. Kevyt hively on ehkä monen ammattilaisen konsti, ei minun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäis täysin ehyt aluskate vaihtaa, roskat tietysti puhaleltava pois?
Siksi että vanha aluskate on kuin paperia, repeytyy helposti. Minulla on nyt 36 vuotta vanha katto. Jotain 5 vuotta sitten nostin päätyräystään tiilet pois ja siinä yhteydessä vasara lipsahti kädestä ja repäisi aluskatteeseen reiän. Aluskate on ehdottomasti uusittava kun uusii tiilet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei ole ilmoittanut katon kokoa. Onko Sinulla sama 40 litraa joka kattoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki voin sulle käytetyn kevyen ruiskun myydäkin, 200bar max, ja 1.5 l/min.. saat edullisesti, satakunnassa..
Ostin Biltemasta satasen painepesurin, riitti paksun sammaleen poistoon ja muuhun pesuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noissa maaleissa näytää menekki olevan 4-7 neliöö litralla kertaalleen maalattuna, eli kyllä ei taida 40 rittää.
Kyllä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei ole ilmoittanut katon kokoa. Onko Sinulla sama 40 litraa joka kattoon.
Alottajan katto myös sen 250 neliöö. Ei siihen 40 riitä kun kahteen kertaan joutuu vetämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostin Biltemasta satasen painepesurin, riitti paksun sammaleen poistoon ja muuhun pesuun.
Kyllä sammal lähtee halvemmilakin pesureilla, levä ja jäkälä on kyllä tiukassa vaatii kunnon pesurin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin, 7 litraa, olis 280 m2, ojalan laskuopin mukaan, Kattoairtisto, 3-8m2/l tietysti katon kunnosta kiinni.. yleensä etelän puoli lappeesta enenpi ruvella kuin pohjanpuoli, Aattelin näin eläkeläisenä, kun vehkeet on vielä tallella, ja ehkä vähäsen myös oassmista, niin auttaa ihmistä mäessä, en sen alla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sammal lähtee halvemmilakin pesureilla, levä ja jäkälä on kyllä tiukassa vaatii kunnon pesurin.
Kun ostin satasen pesurin niin kaikki liika lähti: sammal, jäkälä ja levä jos sellaista sattui olemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostin satasen pesurin niin kaikki liika lähti: sammal, jäkälä ja levä jos sellaista sattui olemaan.
Se on vain hidasta jos tehoton pesuri, joutuu läheltä puhaltamaan, kokeilin irtotiiliin omaani kärseriä ja kunnon moottoripesuria, eroa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olin 250m2 lukevinani..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sitä samaa olen itsekkin miettinyt. Pesut, myrkytykset ja tiilen vaihdot kyllä onnistuu mutta korkeapaine ruisku käyttö hepreaa, pensseli työnä 250 neliöö vähän hirvittää. Räystäs tiilet jo vaihtelin ja maalasin pariin kertaan lämpimässä varastossa."
sä et traida osata lukee vielä?? Palaa sitten taks, kun koulu on käyty.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sitä samaa olen itsekkin miettinyt. Pesut, myrkytykset ja tiilen vaihdot kyllä onnistuu mutta korkeapaine ruisku käyttö hepreaa, pensseli työnä 250 neliöö vähän hirvittää. Räystäs tiilet jo vaihtelin ja maalasin pariin kertaan lämpimässä varastossa."
sä et traida osata lukee vielä?? Palaa sitten taks, kun koulu on käyty..Kysytään millaisilla maali määrillä olette saanut homman tehtyä kun pariin kertaan maalattu? Neliöitä noin 220
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysytään millaisilla maali määrillä olette saanut homman tehtyä kun pariin kertaan maalattu? Neliöitä noin 220
Maalin myyjät suosittelee kahta maalauskertaa mutta yksikin riittää kun sen tekee huolellisesti. Kokemusta on. Kannattaa ostaa maalia muutama kympin astia kerralla niin alkaa selvitä tarvittava määrä.
- Anonyymi
ElaProof-pinnoite.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642