Muistelisin joskus lukeneeni jostain että jotkut ovat onnistuneesti kasvattaneet itselleen yrttejä niin, että ovat ostaneet kaupasta yrttiruukun ja kun yrtit on leikattu pois, he ovat kasvattaneet uudet yrtit ruukkuun jääneistä pikku versoista.
Onko tämä todella mahdollista?
Onko mahdollista?
3
789
Vastaukset
- KYLLÄ
KYLLÄ
- pois
Siirrät kaupan yrtin isompaan ruukkuun ja poistat korkeimmat versot. Alkuun kannattaa sumutella päivittäin , jotta ei ole liian suuri shokki siirtyä kuivaan ilmaan. Mulla ei ole läheskään kaikki yritykset onnistuneet, mutta jos valitsee kaupasta juuri tulleen ja pienen yrtin, todennäköisyys onnistua on suurempi. Niin ja vaaleat juuret ovat elävät, kannattaa kurkata pohjalle, ettei ole vain ruskeita kuolleita juuria jäljellä...
Yrttien taimia saa edullisesti nimenomaan kaupan vihannestiskiltä. Purkissa taimet ovat vain liian tiheässä. Leikkaa ensin latvat pois (jätä vain kolmasosa pituudesta) ja käytä ruokiin. Poista paakku purkista ja irrota taimet varovasti toisistaan. Osan juuret katkeavat, mutta silti saat riittävästi taimia. Istuta nämä sitten ruukkuihin tai maitopurkin puolikkaisiin (pohjaan reikiä!). Leikkaus edistää juurtumista ja saa latvat haaromaan. Salaattiruukustakin saat uuden sadon, kun poistat kaikki muut lehdet, paitsi keskimmäiset aivan pienet, eli kasvupiste pitää jättää. Myös ulos voi istuttaa tai kasvihuoneeseen.
Vihanneksista asiaa: http://www.cedunet.com/~rte47
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k263908- 453066
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323034- 512806
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262176Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2711968Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511908- 361803
- 291746