Naarmua tulee jäähän ihan mahdottomasti, mutta pito on kuitenkin hävinnyt verrattuna siihen mitä ne oli uutena.
Ajettu yksi talvi ja kuvio hyvä.
Mistä johtuu se, että käytetty nastarengas ei enää pidä jäällä? Nastat on tallella ja raapii jäähän.
24
1115
Vastaukset
- Anonyymi
Runko kuivettunut korpuksi, kitka kumi pysyy vetreänä loppuun asti!
- Anonyymi
Hauska poika, vain hyvä kuvio.
- Anonyymi
Nastat ovat kuluneet tylpiksi.
- Anonyymi
Nastoille tuo asfaltti on myrkkyä. Sen takia niillä pitäisi ajaa vain jäällä tai lumella. Silloin ne eivät nastat pyöristyisi, eikä niitä irtoilisi.
- Anonyymi
Viime talvena ainakin etelässä ajeltiin pelkästään sulilla teillä ja uria syntyi.
- Anonyymi
Nastarenkaankin pito perustuu suurelta osin kitkaan.
- Anonyymi
Vaan nastarenkaaseen ei pysty laittamaan yhtä paljon lamelleja eikä yhä pehmeää kumia kuin kitkarenkaasene. Pitää olla jäykkää tavaraa nastan ympärillä, jotta nastan saa pysymään kiinni.
Nykyään nastoihin saatetaan myös muotoilla kantikas ja teräväsärmäinen kärki. Lisää douping -etua upouusilla renkailla tehtäviin testeihin. Sehän ei ketään kiinnosta, toimiiko jyrsin enää toisena talvena, kaikkihan ostaa uudet joka vuosi!
- Anonyymi
Olet tainnut ajaa nastarenkailla liian pitkään märällä tai kuivalla asfaltilla, jossa ei ole lunta eikä jäätä. Tyypillisin virhe on laittaa nastarenkaat alle jopa viikon ajan ennen ensimmäisiä lumisateita tai pakkasia. Sitten ajaa nastarenkailla vielä talven ja pakkasten päättymisen jälkeen vielä vappuun(ensimmäinen päivä toukokuuta) asti. Jokainen vuosi ennen vappua on monesti useampia päiviä jolloin ulkoilman lämpötilat ovat nouseet noin 10c lämpötiloihin, jolloin ei enää ole mitään syytä jatkaa nastatenkailla ajamista, vaan olisi aika vaihtaa kesärenkaat käyttöön.
Laadukkailla ja hyvien pito-ominaisuuksien kesärenkailla pärjää vielä ihan hyvin niinkin matalissa lämpötiloissa kun 1.5c kunhan tiellä ei ole lunta eikä jäätä. Näin kylmissä lämpötiloissa vain pitää parkkipaikalta liikkeelle lähtemisen jälkeen ajaa edes muutama minuutti rauhallisemmin ennen mahdollista nopeampaa ajamista, että renkaat ehtivät lämpenemään ajamisen aikana riittävästi ennen mahdollista nopeampaa ajamista jotta renkaissa olisi sitten riittävästi pitokykyä koska kylmä rengas on aina liukkaampi kuin lämpöisempi rengas.- Anonyymi
No sinähän se melkoinen tietäjä ja guru olet, ei vaan hölmöhän sinä olet.
- Anonyymi
Aloitus on vain surkea provo.
- Anonyymi
Kenelle tuli yllätyksenä että nastarenkaat vain luisuvat käytännön ajo-olosuhteissa?
- Anonyymi
Renkaassa on muutama nasta vain tienpinnassa eli raapii vain eikä pidä jos pelijäällä on ajettava. "250nastaa" on myyntipuhetta joka antaa mielikuvat että 250 nastaa on yhtaikaa jokaisessa renkaassa tienpinnassa....
- Anonyymi
Vain tyhmä ajattelee noin, mainoksissa esitetään vain kuinka monta nastaraitaa tekee työtään jäällä.
- Anonyymi
Kitkarengas pitää koko kulutuspinnan alueelta kokoajan yhtähyvin .
- Anonyymi
Heikkolaatuiset nastarenkaat. Minulla ei tuollaista ole tapahtunut yhden talven jälkeen, vaikka täällä pk-seudun jatkuvasti suolatuilla teillä ajelen.
Se on selvää, että myös nastarenkaat kuluvat kuten muutkin eikä käytetty tietenkään ole uudenveroinen nastarenkaissakaan.
Muuten, se että tulee naarmua jäähän on juuri osoitus, että renkaassa on pitokykyä. Sehän juuri on nastojen ominaisuus, jotka tekee siitä kitkoihin verrattuna ylivoimaisen juuri liukkaalla.
Jos ei tulisi, niin ei pito silloin olisi parempi.- Anonyymi
Heikkolaatuisia toki kaikki tyyni. Jos tulee naarmuja, niin ei siinä sitä pitoa juuri ole. Pelkkä pistojälki kertoo pidosta. Silloinhan se rengas ei ole lipsunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikkolaatuisia toki kaikki tyyni. Jos tulee naarmuja, niin ei siinä sitä pitoa juuri ole. Pelkkä pistojälki kertoo pidosta. Silloinhan se rengas ei ole lipsunut.
Ja jos ei naarmuakaan tule, niin pitoa ei ole sitäkään vertaa.
Ei edes nastarengas pidä, jos vauhtia on liikaa tilanteessa ja silloin syntyy naarmuja, joka sekin on osoitus, että pitoa on ollut huolimatta liiallisesta vauhdista.
Ei pidä luottaa liiaksi nastarenkaisiinkaan, ei nekään mahdottomiin pysty, vaikka ne liukkaalla ovatkin ylivoimaisia muihin talvirenkaisiin nähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ei naarmuakaan tule, niin pitoa ei ole sitäkään vertaa.
Ei edes nastarengas pidä, jos vauhtia on liikaa tilanteessa ja silloin syntyy naarmuja, joka sekin on osoitus, että pitoa on ollut huolimatta liiallisesta vauhdista.
Ei pidä luottaa liiaksi nastarenkaisiinkaan, ei nekään mahdottomiin pysty, vaikka ne liukkaalla ovatkin ylivoimaisia muihin talvirenkaisiin nähden.Nastarenkaiden "sisäänajo" on tärkeää suorittaa että nastat pysyy siinä asennossa kuin niiden kuuluu ollakin
- Anonyymi
Ei yksi vuosi rengasta huononna, vaan ajatut kilometrit. Paljonko sulla on ajettu renkaat .
- Anonyymi
Ja kuinka kukaan pystyy sanomaan ja vertaamaan edellisen talven pitoa nykyiseen?
Olosuhde on varmasti erilainen, eikä kukaan voi muuta kuin keksiä ja muistella harhaisia asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuinka kukaan pystyy sanomaan ja vertaamaan edellisen talven pitoa nykyiseen?
Olosuhde on varmasti erilainen, eikä kukaan voi muuta kuin keksiä ja muistella harhaisia asioita."Ja kuinka kukaan pystyy sanomaan ja vertaamaan edellisen talven pitoa nykyiseen?
Olosuhde on varmasti erilainen, eikä kukaan voi muuta kuin keksiä ja muistella harhaisia asioita."
Oman kokemukseni mukaan lumi, ja jää ovat olleet joka vuosi samanlaisia. En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa edellisiin talviin. Sinä sen sijaan varmaan olet....😄 - Anonyymi
Ikä puree myös. 10 vuotias ja koppuraksi kovettunut nastajyrsin on ihan tappovehje.
https://www.is.fi/autot/art-2000000592496.html
Ja köyhien jyrsijöiden ihanne. Ei kulu sitten millään ja pakko olla hyvä, kun parempaan ei ole varaa ja kyseessä on testivoittaja vuodelta 2010! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikä puree myös. 10 vuotias ja koppuraksi kovettunut nastajyrsin on ihan tappovehje.
https://www.is.fi/autot/art-2000000592496.html
Ja köyhien jyrsijöiden ihanne. Ei kulu sitten millään ja pakko olla hyvä, kun parempaan ei ole varaa ja kyseessä on testivoittaja vuodelta 2010!Jos on tapana harrastaa vauhdikasta "mutka-ajoa" niin se on nastarenkaiden surma pito häipyy
- Anonyymi
Taisi unohtua jutusta että renkailla oli jo ihan eri sukupolvi menossa. Hyvä Nokian mainos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995