Sisar kuoli ja sisko hoitaa perunkirjoituksen

Anonyymi

Sisko sanoi , että rahat tulevat hänen tilille ja hän jakaa rahat.

Onko normaali käytäntö?
?

11

137

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole. Rahat kuuluu mennä kuolinpesän tilille eli kuolleen sisaren tilille. Muut osakkaat antavat yleensä pankissa jollekin osakkaalle oikeuden käyttää tiliä. Eikä osakas voi päättää yksin varojen jaosta.

• Anonyymi

On normaalia. Rahat menevät aina tilille, ei makseta käteisellä

• Anonyymi

Ei ole normikäytäntö. Perunkirjoitus on oikeastaan omaisuusluettelo, jonka perusteella suoritetaan pesänselvitys ja pesänjako
      Suositeltavaa on käyttää ulkopuolista perunkirjoittajaa. Jos jaettavana on vain rahaa, jaon voi tehdä käskemäänkin varsinkin jos kaikille on tulossa sama määrä.
      Mikäli kuolinpesässä on kiinteistöjä tai muuta kiinteätä omaisuutta, on suositeltavaa käyttää ulkopuolista pesänselvittäjää/jakajaa.

• Anonyymi

Minulle ei ole toimitettu perunkirjoitusta, vaikka olen pyytänyt!

Alkuperäinen kirjoittaja!

• Anonyymi

kerro siskolles että otat käyttöön lakimiehen jos ei ala perukirjaa kuulumaan,viimekädessä saat sen muuten verottajalta yhdellä puhelinsoitolla.

• Anonyymi

Mulle kerrottiin minkä verran varoja kuolinpesässä on ja odotan milloin saan perunkirja .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kerro siskolles että otat käyttöön lakimiehen jos ei ala perukirjaa kuulumaan,viimekädessä saat sen muuten verottajalta yhdellä puhelinsoitolla.

Haukkuva koira ei pure.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haukkuva koira ei pure.

Varmasti puree. Naapurissa on rakki, jonka lähelle ei voi mennä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle kerrottiin minkä verran varoja kuolinpesässä on ja odotan milloin saan perunkirja .

Onko kuolinpesän varallisuudesta vähennetty velat? Oliko kuolleella sisarellasi testamenttia Aika sekava on teidän perukirjoitus.

• Anonyymi

Perukirjan kopio ilusi pyynnöstä saaravilla vainajan viimeisen kotipaikan verotoimistosta,jos kuolinpesän hoitaja ei toimita sinulle kopiota.
      Vasta perinnönjaossa jaetaan kuolinpesä,siinä tehdään perinnönjakokirja,joka kuuluu jokaisen osakkaan hyväksyä allekirjoituksellaan. Vasta sitten kuolinpesä voidaan lakkauttaa,toimittamalka verottajalle tieto että kuolinpesä on jaettu.
      Älä hätäile,vaadi se perukirjan kopio.
      Sillä kun ensinnäkään ei jaeta mitään kuolinpesää,se on vain verottajalle veroilmoitus,ja osakasluettelo.

• Anonyymi

Ei ole normaalia. Millä ilveellä sisaresi saa rahat hänen tililleen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1718
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1462
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1326
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1173
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1058
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1029
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      848
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      763
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      728
    Aihe