Taas on liikennesuunnittelija saanut ahaa elämyksen että tehdäänkin taas uusi liikenneympyrä? Täysin hyvin toimivaan liikennevaloristeykseen vielä? Tuossa kohtaa viisiliittymäinen ympyrä ei tule varmasti toimimaan kun pyöräilijöitä/jalankulkijoita on paljon? Aseman seudulla luulisi olevan kokemusta ympyrästä jossa viisi liittymää ja paljon autoja niin soppa valmis. Siihen vielä sillat pystyn niin koko kaupunki seisoo kun jonotetaan ympyrässä. Eikö noilla ympyröillä olisi kiirellisempiä sijoitus kohteita? Esim. utrantie-ruuhitie ja latolankatu -utrantie? Todella vaarallisia risteyksiä ja paljon liikennettäkin. Vielä tuossa viertolantie-jukolankatu ammattikoulun pysäkki kaipaisi pikaisia korjauksia liikenneturvallisuuteen.
Liikenneympyrä tikkamäentielle?
67
1221
Vastaukset
- Anonyymi
Ympyrä tehdään siksi, että nälkätaiteilija saa pystyttää siihen läjän rautaromua ja nostaa korvauksen veronmaksajien varoista👹
- Anonyymi
Totta turiset. Joensuulla on liikaa rahaa niin sitä on tuhlattava maailman rumimpiin rautahäkkyröihin ym. ns. "taiteeseen" kun halvemmallakin liienneympyrät saisi somistettua kuten havukasvein tms. ja rahaa tarvittaisiin kipeästi esim. vanhusten hoitoon ja syrjäkylien teihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta turiset. Joensuulla on liikaa rahaa niin sitä on tuhlattava maailman rumimpiin rautahäkkyröihin ym. ns. "taiteeseen" kun halvemmallakin liienneympyrät saisi somistettua kuten havukasvein tms. ja rahaa tarvittaisiin kipeästi esim. vanhusten hoitoon ja syrjäkylien teihin.
Haistakaa jo se ympyrässä oleva kakka! Ei ympyröitä tehdä taidetta varten vaan siksi että liikenne sujuisi paremmin. Kun on liikenne saatu sujumaan niin voihan siihen tyhjään ympyrän keskustaan jotakin koristetta laittaakin ja hyvinhän siinä on joensuussa onnistuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haistakaa jo se ympyrässä oleva kakka! Ei ympyröitä tehdä taidetta varten vaan siksi että liikenne sujuisi paremmin. Kun on liikenne saatu sujumaan niin voihan siihen tyhjään ympyrän keskustaan jotakin koristetta laittaakin ja hyvinhän siinä on joensuussa onnistuttu.
Haistappa ihan ite. Ei tässä arvostella ympyröitä vaan niitä järjettömiä rahasummia joita niiden "somistamiseen" käytetään. Makunsa kullakin, mutta itse en arvista ruostunutta rautaa taiteena, enkä "homehtunutta" rautamunaa. Makuasia ja jokaisella on sananvapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haistappa ihan ite. Ei tässä arvostella ympyröitä vaan niitä järjettömiä rahasummia joita niiden "somistamiseen" käytetään. Makunsa kullakin, mutta itse en arvista ruostunutta rautaa taiteena, enkä "homehtunutta" rautamunaa. Makuasia ja jokaisella on sananvapaus.
Sinä saat arvostaa ihan mitä haluat, koska niinhän me kaikki teemme.
Tiedätkö sinä mitä on TAIDE? Miksi taidetta tehdään? Mikä on taiteen tehtävä?
Taiteen tehtävänä on herättää tunteita ja ajatuksia. Taideteos voi herättää kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita, siis myös negatiivisia. Koko skaalan leveydeltä.
Hyvin usein käy niin, että joku taideteos antaa ideoita ja sitä kautta synnyttää lisää taidetta.
Ei ole olemassa selkeästi hyvää tai huonoa taidetta. Joskus ilmaisu tosin menee minunkin sietorajani yli, varsinkin jos se rikkoo hyvää makua. Näin kävi mm. Ilomantsissa, Ilotalon näyttelyssä menneenä kesänä.
Joensuussa on onnistuttu mielestäni aika hyvin. Nuo teokset ovat ehkä hiukan yllättäviä, mutta kuitenkin varsin neutraaleja, ja varsinkin harvemmin kaupungissa ajelevalle myös kiintopiste ja eräänlainen opaste. Ne ovat ikäänkuin infokartan "olet tässä" merkit.
Aha - Rinkeli näkyy jo tuolla, siispä...
Tikkamäentien liikenneympyrä (tai kiertoliittymäkö siihen tulee) on hyvä ratkaisu. Loppuu se valojen vahtaaminen liikennesumpussa. Tiaisenkadulle ja takaisin pääsee taas suoraan, ilman Huvilakadulla kurvailua. Huvilakadulta Tikkamäentielle ajo on ruuhka-aikana ja liukkaalla kelillä usein aika työlästä.
Kohteeseen mahdollisesti tulevasta teoksesta meillä ei ole vielä mitään tietoa, mutta toivoisin, että siihenkin tulee jotakin. Joku riehakkaan surrealistinen olisi ehkä aika kiva.
- Anonyymi
Hyvin toimiva liikennevaloristeys?!
Ei sellaisia ole olemassakaan, ei ainakaan joensuussa.
Jokainen liikenneympyräksi muutettu valoristeys lisää liikenteen sujuvuutta ja on jopa ilmastoteko kun turhat pysähdykset ja kiihdytykset vähenee.
Kerrassaan hyvä ja kannatettava juttu!
Vastaavia voisi tehdä myös kajaanintien liikennevaloristeyksiin.
Älkää pelätkö, ihan helposti niissä oppii ajamaan.
Pelko omasta ajotaidosta lieneekin suurin syy vastustaa liikenneympyröitä.- Anonyymi
Totta jos liikenne ympyrä on tarpeeksi iso. Meneppä katsomaan junien tulo aikaan kimmelin eteen miten hyvin vetää kun koululaiset ovat kanssa liikenteessä. Sumppu mikä sumppu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta jos liikenne ympyrä on tarpeeksi iso. Meneppä katsomaan junien tulo aikaan kimmelin eteen miten hyvin vetää kun koululaiset ovat kanssa liikenteessä. Sumppu mikä sumppu...
Vetää kuitenkin paremmin, valoristeys siinä vasta sumppu olisi.
- Anonyymi
Mahtavaa, kun tulee uusi ylpyrä. Nyt ei kakkihätä aiheuta ongelmia tuollakaan.
- Anonyymi
Joo kyllä sitten niinivaaralaisten kelpaa kakkia. Kai uuteen pylpyrään asnnetaan myös sumutusvalot ja sukkahousujen kuivatusteline?
- Anonyymi
Sinun ongelmasi ei ole kakkihätä. (Tämä on ivailua)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun ongelmasi ei ole kakkihätä. (Tämä on ivailua)
Kakkihätä ei ole ongelma minulle. Kakkihan on iloinen asia. Monesti, kun olen pudottanut kakin ylpyrään niiin en lähde heti pois. Kakki nimittäin alkaa usein laulamaan ja siellä ylpyrässä kuuluu kauniita säveliä, kun kakki laulaa kauniilla äänellään. Tunnelma on harras.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kakkihätä ei ole ongelma minulle. Kakkihan on iloinen asia. Monesti, kun olen pudottanut kakin ylpyrään niiin en lähde heti pois. Kakki nimittäin alkaa usein laulamaan ja siellä ylpyrässä kuuluu kauniita säveliä, kun kakki laulaa kauniilla äänellään. Tunnelma on harras.
Hi, Hih!!! Tämä ei ole ivailua.
- Anonyymi
Heh, kolme poistettua viestiä kahdesa minuutissa. Eikö kommunikointi onnistu?
- Anonyymi
Mitäs sanot esim. Ilomantsintien ja Niinivaarantien kiertoliittymästä? Muistatko aikoinaan, kun tulit Ilomantsista päin noin 16 aikaan, miten fiksusti sai käännyttyä vasemmalle... Muistatko? Autoja tuli joka suunnasta.
Jos kuka niissä osaa ajaa, eikä pelkää mennä sekaan, niin toimii tosi hyvin.
Muuten kannattaa harkita ihan oikeasti sitä bussikyytiä...
Liikenneympyrä on useampikaistainen, kiertoliittymiä nää kaikki Joensuussa olevat.
Samoin Lappeenrannantie. Ei se ole mikään Joensuun "kehätie", vaan Joensuun ohikulkutie. Tv:ABCE. Ja iso E.- Anonyymi
Onko kivaakin tuo nulkun pissinta?
Oot sie kyllä mahottoman viusas... - Anonyymi
Ilomantsintien ja Niinivaarantien kiertoliittymä oli ensimmäinen ja todelliseen tarpeeseen tullut kiertoliittymä. Sen jälkeen niitä on työnnetty tarpeettomiin paikkoihin ja liian ahtaasti monta ja monta.
Nyt suunniteltu liittymä on riskipaikassa, veikkaan että sairaalalta ja asemalta tulevat saavat varata eväät mukaan päästäkseen sisään.
En ymmärrä miksi toimivaa järjestelmää pitää muuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilomantsintien ja Niinivaarantien kiertoliittymä oli ensimmäinen ja todelliseen tarpeeseen tullut kiertoliittymä. Sen jälkeen niitä on työnnetty tarpeettomiin paikkoihin ja liian ahtaasti monta ja monta.
Nyt suunniteltu liittymä on riskipaikassa, veikkaan että sairaalalta ja asemalta tulevat saavat varata eväät mukaan päästäkseen sisään.
En ymmärrä miksi toimivaa järjestelmää pitää muuttaa.Älä höpötä vaan opettele ajamaan kiertoliittymässä. On sujuvaa eikä tarvitse turhaa seisoa ja kiihdytellä.
- Anonyymi
Joku huivipäinen nainen meinasi siilaisen ympyrässä ajaa bromannilta päin kylkeen pari päivää sitten. Jos ei oltais jarrutettu niin olis tullut tälli. Oltiin jo ympyrässä kun akka pohotti sekaan suomirekkarisella vaalealla metalli hohtoautolla.
Miksi näille annetaan ajokortit suoraan vaihtona.
Jossain kehitysmaassa saa muutamalla eurolla ajokortin käteen ilman autokoulua!
Tänään taas marjalantiellä erkinpellontien risteykseen kääntyessä keskeltä risteystä joku akka ohitti kuljettajanpuolelta takaa auton. Ajoi tummanpunaisella mitsubishillä.
Sitten on vielä nämä muut ylinopeus ja rattiraivoiset kouhottajat erikseen.
Narkit ja känniläiset tulee liimata persauksistaan tuoliin etteivät pääse autonrattiin.
Eikä kasveja ympyröihin kun luonnoneläimet tekee pesiä niihin. Prisman ympyrässä joku ajeli lokinpoikasten yli kun tulivat siitä pöheiköstä. - Anonyymi
Romukasat ympyröissä vaarantavat liikenteen. Kun autoilija näkee "taideteoksen", hän saattaa saada sellaisen naurukohtauksen, että menettää auton hallinnan 👹
- Anonyymi
Jospa seuraisit sitä liikennettä vaan, etkä edes katselisi mitään taideteoksia? Siinä lienee sinulle jo ihan kylliksi.
- Anonyymi
Miu mielestä uuteen pylpyrään pitäs laittaa riukulankku ja monttu. Olisi miun aamulenkin kannalta hyvä tyhjennyspaikka.
- Anonyymi
Uuden ympyrän paikka on Karjalankadun ja Niinivaarantien risteyksessä ei Tikkamäentien! Miksikö? On useitakin syitä. Niinivaarantie on pääväylä jonne liikennettä tulisi ohjata ennemminkin kuin lisätä turhaa läpiajoa sairaalan kautta! Toiseksi. Jyrkkä alamäki talvella Tikkamäentietä alaspäin mentäessä voi yllättää hyvilläkin renkailla ajettaessa? Valoihin sitävastoin voi paremmin ennakoida!
- Anonyymi
Höpötihöpöti, etpä ole tainnut paljonkaan autoilla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpötihöpöti, etpä ole tainnut paljonkaan autoilla...
Olen autoillut vasta vuodesta 1967!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen autoillut vasta vuodesta 1967!
Silloin ei ollut vielä liikenneympyröitä, etkä ole oppinut myöhemminkään niissä ajamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ei ollut vielä liikenneympyröitä, etkä ole oppinut myöhemminkään niissä ajamaan?
Oon muuten ajellut liikenneympyröissä jo ennen kuin niitä oli Suomessa ainuttakaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon muuten ajellut liikenneympyröissä jo ennen kuin niitä oli Suomessa ainuttakaan!
Taijatkii olla sitten nissani pylpyrämies, ettet ois vain pylpyrään kakkija?
- Anonyymi
"Valoihin sitävastoin voi paremmin ennakoida!.."
HÄH? Ahah.
Tuijotat niitä valoja ja koetat ennakoida/ennättää vaikka sitten "vähän vanhoilla" vihreillä. Tietysti liikennevaloissa mennään niiden opastuksella. Minä seuraan aina liikenteessä kuitenkin mieluummin muiden tekemisiä ja ennakoin sitä kautta, mutta voihan sen asian tietysti nähdä miten vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Valoihin sitävastoin voi paremmin ennakoida!.."
HÄH? Ahah.
Tuijotat niitä valoja ja koetat ennakoida/ennättää vaikka sitten "vähän vanhoilla" vihreillä. Tietysti liikennevaloissa mennään niiden opastuksella. Minä seuraan aina liikenteessä kuitenkin mieluummin muiden tekemisiä ja ennakoin sitä kautta, mutta voihan sen asian tietysti nähdä miten vaan.Tottakai voi ennakoida paremmin kuin ympyrään tultaessa, jossa pyöräilijät ja jalankulkijat on laskettava suojatielle kummaltakin puolelta katua! Jo sitä ennen lähestyttäessä ympyrää on myös suojatie! Yksinkertaista ymmärtää jos haluaa!
- Anonyymi
Samalla tulisi poistaa myös Karjalankadun ja Niinivaarantien risteyksen valot? Muutoin liikenne ohjautuu tosiaan Tikkamäentielle ja Suvikadulle? Onko tässä mitään järkeä? Bussiliikennekö Joensuussa määrittää mitkä ovat pääreittejä!
- Anonyymi
Niinivaarantien ja Karjalankadunristeys on ympyrälle sopivampi paikka.
- Anonyymi
Voihan sinnekin ympyrän tehdä, kuten kaikkiin valoristeyksiin pitäisi tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sinnekin ympyrän tehdä, kuten kaikkiin valoristeyksiin pitäisi tehdä.
Ympyrät vaan ei mahdu joka paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympyrät vaan ei mahdu joka paikkaan.
Mahtuu niitä kun pakkolunastetaan maata kiinteistöiltä.
- Anonyymi
Susi tulee katsokaa ajallaan.
- Anonyymi
Hyvä siitä tulee ja liikenne alkaa sujua ilman jonninjoutavaa pysähtelemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä siitä tulee ja liikenne alkaa sujua ilman jonninjoutavaa pysähtelemistä.
Seuraava "joutava" pysähdys tulee tuosta ympyrästä jo muutaman sekunnin päästä! Miksi Niinivaarantien ja Karjalankadun risteyksessä ei myös voisi olla kiertoliittymä? Ongelmana suunniteltuun ympyrään tulee olemaan se, että tällä kohtaa kadut ovat monikaistaisia eikä niiden kaventaminen liene nykyisillä liikennemäärillä kovin järkevää? Joensuun kaikki nykyiset ympyrät välittävät liikennettä vain yhdellä kaistalla!!! Mieluummin odottelen liikennevaloissa kuin huonosti suunnitelluilla kapeilla "poluilla", joita Joensuu alkaa olla täynnä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraava "joutava" pysähdys tulee tuosta ympyrästä jo muutaman sekunnin päästä! Miksi Niinivaarantien ja Karjalankadun risteyksessä ei myös voisi olla kiertoliittymä? Ongelmana suunniteltuun ympyrään tulee olemaan se, että tällä kohtaa kadut ovat monikaistaisia eikä niiden kaventaminen liene nykyisillä liikennemäärillä kovin järkevää? Joensuun kaikki nykyiset ympyrät välittävät liikennettä vain yhdellä kaistalla!!! Mieluummin odottelen liikennevaloissa kuin huonosti suunnitelluilla kapeilla "poluilla", joita Joensuu alkaa olla täynnä!
Kaikki valoristeykset pitää korvata kiertoliittymällä. Joka ikinen!
- Anonyymi
Liikenneympyrät vetää hyvin jos kuskit osaa liikennesäännön. Tuusniemelle olisi tarpeen yksi harjoitusympyrä kun kuski täällä Joensuussa harjoitteli ja väkisin tuli ympyrään siellä jo olijoitten väliin. Tuli savolainen nääs oikealta!!
- Anonyymi
Ja se yksi ukko kun ajoi ohi erkanemisliittymästä, niin pysähtyi ja läksi peruuttamaan... Ja PAM!
Mistähän bingosta ne ajokortteja jakavat? - Anonyymi
On se Tuusniemen ukko ihmeissään mihin metropoliin on tultu
- Anonyymi
Kuinkas moni teistä on ajanut oikeassa liikenneympyrässä, missä useampi kaista? Suomessa ei ole tietääkseni yhtään sellaista, vaan pieniä kiertoliittymiä. Korjatkaa, jos olen väärässä. Tv:"se väistää, kellä vähempi akseleita"
- Anonyymi
Viekää joskus lasti rekalla ulkomaille ja ajakaa oikeassa liikenneympyrässä, niin tiedätte, miten se toimii. Hemmetin hyvin. Täällä itketään pienestä kiertoliittymästä, kun ei osata mennä väliin ja vilkku toimii, miten sattuu. Rohkeasti vaan sinne sekaan, eikä oottelemaan, ettei missään näy autoa, mailla halmeilla. TE olette just niitä tulppia tien päällä, vaikka kuvittelette olevanne niitä just turvallsia autoilijoita. Tämä tarina on tosi!
- Anonyymi
Kyllä näin on!
- Anonyymi
Oletko murheellinen vilkuittaja vai osaatko homman?
- Anonyymi
Niinpä. Juurikin siksi ei Joensuun parhaiten toimivaa valoristeystä kannattaisi pilata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Juurikin siksi ei Joensuun parhaiten toimivaa valoristeystä kannattaisi pilata!
Joensuussa ei ole yhtään toimivaa valoristeystä. Ei kun kiertoliittymiksi vaan kaikki niin johan toimii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joensuussa ei ole yhtään toimivaa valoristeystä. Ei kun kiertoliittymiksi vaan kaikki niin johan toimii!
On tämä risteys huonoista se toimivin kuitenkin! Eikä pyöräilijät ja jalankulkijat törttöile suojateiltä autojen alle kuten kiertoliittymissä! Viiden liittymän ympyrässä et kerkeä muuta kuin vahtia kevyttä liikennettä! Silti tulee yllätyksiä! Sekö on liikenneturvallisuuden parantamista? Kauanko on sulla ajokortti ollut?
- Anonyymi
Kun ei ole tarvetta lähteä viemään sitä lastia ulkomaille. Duuni on täällä ja ymmärtääkseni keskustelut koskevat näitä suomalaisia liikennekuvioita.
Olin aikoinaan ajo-opettaja ja voi olla, että olen neuvonut sinuakin liikennekäyttäytymisen mystisiin saloihin. Nykyisin olen yksi, mm. näitä kiertoliittymiä ja liikenneympyröitä suunnittelevista, en tosin Joensuussa.
Ketjun kommenteista voi päätellä mm. sen, että minä ja kolleegani teemme työmme huonosti. Jos teillä on ihan oikeasti selkeitä ja varmoja näkemyksiä sujuvista liikenneratkaisuista, niin tuokaa ihmeessä se tietonne suunnittelijoille. Olisimme niistä kovasti kiitollisia.
Ei teillä tarvitse olla alalle sopivaa koulutusta, riittää kun mallinne on toimiva. Toki tälle alalle voi kouluttautuakin, jos "paukut" riittää.
Jk.
Kommentistasi voi päätellä, että olet rekkakuski (näinköhän). jos näin kuitenkin on, niin olet kai huomannut, että raskaalle ajoneuvolle annetaan tietä ihan eri tavalla kuin vaikkapa vanhalle Nissan Micralle. Tämä on ihan tutkimuksilla todistettu.
Tuosta johtuen sinulle on voinut muodosua vähän harhainen käsitys muiden ajotavoista ja omasta ylivertaisuudestasi. Ehkä se on vaikuttanut myös sinun omaan käyttäytymiseesi liikenteessä. Mahtaisitkohan päästä rekan rattiin jos sinut pantaisiin nyt tekemään teoriakoe ja ajamaan ajokoe. Mieti tätä kun ajelet "oikeaoppisesti" tuolla muiden kuolevaisten joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei ole tarvetta lähteä viemään sitä lastia ulkomaille. Duuni on täällä ja ymmärtääkseni keskustelut koskevat näitä suomalaisia liikennekuvioita.
Olin aikoinaan ajo-opettaja ja voi olla, että olen neuvonut sinuakin liikennekäyttäytymisen mystisiin saloihin. Nykyisin olen yksi, mm. näitä kiertoliittymiä ja liikenneympyröitä suunnittelevista, en tosin Joensuussa.
Ketjun kommenteista voi päätellä mm. sen, että minä ja kolleegani teemme työmme huonosti. Jos teillä on ihan oikeasti selkeitä ja varmoja näkemyksiä sujuvista liikenneratkaisuista, niin tuokaa ihmeessä se tietonne suunnittelijoille. Olisimme niistä kovasti kiitollisia.
Ei teillä tarvitse olla alalle sopivaa koulutusta, riittää kun mallinne on toimiva. Toki tälle alalle voi kouluttautuakin, jos "paukut" riittää.
Jk.
Kommentistasi voi päätellä, että olet rekkakuski (näinköhän). jos näin kuitenkin on, niin olet kai huomannut, että raskaalle ajoneuvolle annetaan tietä ihan eri tavalla kuin vaikkapa vanhalle Nissan Micralle. Tämä on ihan tutkimuksilla todistettu.
Tuosta johtuen sinulle on voinut muodosua vähän harhainen käsitys muiden ajotavoista ja omasta ylivertaisuudestasi. Ehkä se on vaikuttanut myös sinun omaan käyttäytymiseesi liikenteessä. Mahtaisitkohan päästä rekan rattiin jos sinut pantaisiin nyt tekemään teoriakoe ja ajamaan ajokoe. Mieti tätä kun ajelet "oikeaoppisesti" tuolla muiden kuolevaisten joukossa.Jäkäti jää, jäkäti jää, räkäti rää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tämä risteys huonoista se toimivin kuitenkin! Eikä pyöräilijät ja jalankulkijat törttöile suojateiltä autojen alle kuten kiertoliittymissä! Viiden liittymän ympyrässä et kerkeä muuta kuin vahtia kevyttä liikennettä! Silti tulee yllätyksiä! Sekö on liikenneturvallisuuden parantamista? Kauanko on sulla ajokortti ollut?
Viiden liittymän ympyrässä joudut kevyenliikenteen kanssa tekemisiin tasan kaksi kertaa. Kun menet ympyrään ja kun poistut siitä. Molemmilla kerroilla sinä olet väistämisvelvollinen. Opi ajamaan, se meinaa että aja autoasi, äläkä anna autosi ajaa sinua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäkäti jää, jäkäti jää, räkäti rää
No sepä kertoikin loput.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viiden liittymän ympyrässä joudut kevyenliikenteen kanssa tekemisiin tasan kaksi kertaa. Kun menet ympyrään ja kun poistut siitä. Molemmilla kerroilla sinä olet väistämisvelvollinen. Opi ajamaan, se meinaa että aja autoasi, äläkä anna autosi ajaa sinua!
Ja liikennevaloissa ET kertaakaan!!! Ympyrässä väistät neljältä suunnalta vaikkakin vain kahdesti! Jokainen sen osaa. Liikenneturvallisuus taitaa olla sulle vielä hakusessa? Se ei nimittäin synny siten että vastuut siirretään vain autoilijoille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja liikennevaloissa ET kertaakaan!!! Ympyrässä väistät neljältä suunnalta vaikkakin vain kahdesti! Jokainen sen osaa. Liikenneturvallisuus taitaa olla sulle vielä hakusessa? Se ei nimittäin synny siten että vastuut siirretään vain autoilijoille?
Monissa valoristeyksissä syttyy jalankulkijan vihreät samaan aikaan kuin suojatien yli oikealle kääntyvälle autolle, täysin järjetöntä!
Jos ei pärjää liikenteessä ilman liikennevalojen sormella näyttämiseen verrattavaa opastusta, niin eikö olisi parempi pysyä silloin poissa auton ratista, sillä autoilijalla on erittäin suuri vastuu liikenneturvallisuudesta kevyeen liikenteeseen nähden. Niin pitääkin olla koska autoon nähden kevytkulkija on aina se fyysisesti häviävä osapuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sepä kertoikin loput.
Ns. rekkakuskilta hävisi "käpy". Nyt nyppii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monissa valoristeyksissä syttyy jalankulkijan vihreät samaan aikaan kuin suojatien yli oikealle kääntyvälle autolle, täysin järjetöntä!
Jos ei pärjää liikenteessä ilman liikennevalojen sormella näyttämiseen verrattavaa opastusta, niin eikö olisi parempi pysyä silloin poissa auton ratista, sillä autoilijalla on erittäin suuri vastuu liikenneturvallisuudesta kevyeen liikenteeseen nähden. Niin pitääkin olla koska autoon nähden kevytkulkija on aina se fyysisesti häviävä osapuoli.Edelleen olen sitä mieltä ettei Joensuun pääväylille kaivata kevyttäliikennettä väisteltäväksi!!!Montako asukasta Tiaisenkadulta päivittäin pyrkii Tikkamäentielle? Siksikö se ympyrä on välttämätön? Laittakaa nekin rahat liikenteenohjaukseen ja vihreänaallon suunnitteluun? Alkaa ruuhkat purkautua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen olen sitä mieltä ettei Joensuun pääväylille kaivata kevyttäliikennettä väisteltäväksi!!!Montako asukasta Tiaisenkadulta päivittäin pyrkii Tikkamäentielle? Siksikö se ympyrä on välttämätön? Laittakaa nekin rahat liikenteenohjaukseen ja vihreänaallon suunnitteluun? Alkaa ruuhkat purkautua!
Älä lähde autolla jos et osaa ajaa!
Liikennesääntöjen niin määrätessä SINÄKIN olet väistämisvelvollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen olen sitä mieltä ettei Joensuun pääväylille kaivata kevyttäliikennettä väisteltäväksi!!!Montako asukasta Tiaisenkadulta päivittäin pyrkii Tikkamäentielle? Siksikö se ympyrä on välttämätön? Laittakaa nekin rahat liikenteenohjaukseen ja vihreänaallon suunnitteluun? Alkaa ruuhkat purkautua!
Rahhoo, rahhoo! Jotta suahaan rakennettuu alikulukutunnelit jokaisen nykysen suojatien kohalle. Saapi auto-iisakit paahtoo aukeinta suoroo silimät ummessa, eikä tarvii kettään väistellä eikä muuta liikennettä huomioon ottoo... Jotta brumbrum vaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahhoo, rahhoo! Jotta suahaan rakennettuu alikulukutunnelit jokaisen nykysen suojatien kohalle. Saapi auto-iisakit paahtoo aukeinta suoroo silimät ummessa, eikä tarvii kettään väistellä eikä muuta liikennettä huomioon ottoo... Jotta brumbrum vaan...
Oon oppinna väistelemään autoja ihan jo oman itsesuojeluvaiston perusteella. Vaikeeta tuntuu se monille kuitenkin olevan? Vaikka ei maksa mitään!
- Anonyymi
Joensuun jokainen kiertoliittymä on 100 x parempi kuin yksikään valoristeys.
- Anonyymi
Olen liikkunut duunarina omalla autolla vain Suomesa ja Venäjällä.
Suomi kuuluu ajokulttuuriltaan lähemmäksi venäjää kuin usaa. Juutubessa autot lentelee jossain risteyksissä tuossa naapurissa.
Kattokaapa juutubesta live kamera Kentucky, jossa risteys ja kaikilla stop merkki ja vielä junarata risteyksen halki.
Tänne vaan lisää ympyröitä, mutta siihen keskelle mahdollisimman isoja sodan aikaisia panssari estekiviä.- Anonyymi
Liebushka iikor siinä haasteloo. Nyt heti dashaa priha siua jo vartoo da.
- Anonyymi
Tyypillistä suomalaista salailua ja asioiden pimittämistä mitä ollaan tekemässä ja miksi? Pyrokraatin on annettava rauhassa tehdä asioita oman päänsä mukaan? Valittaa saa sitten hovioikeudessa jos rahkeet sinne riittää.
- Anonyymi
Ei kyllä pitäs yhtään ympyrää enään tehdä,jokaisessa ympyrässä on mennyt aikaa ihan liikaa.Ja varmasti rahaa.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077740Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866031Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322077Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221916Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911- 361699
- 441494
- 591486
- 221441