Liikenneympyrä tikkamäentielle?

Anonyymi

Taas on liikennesuunnittelija saanut ahaa elämyksen että tehdäänkin taas uusi liikenneympyrä? Täysin hyvin toimivaan liikennevaloristeykseen vielä? Tuossa kohtaa viisiliittymäinen ympyrä ei tule varmasti toimimaan kun pyöräilijöitä/jalankulkijoita on paljon? Aseman seudulla luulisi olevan kokemusta ympyrästä jossa viisi liittymää ja paljon autoja niin soppa valmis. Siihen vielä sillat pystyn niin koko kaupunki seisoo kun jonotetaan ympyrässä. Eikö noilla ympyröillä olisi kiirellisempiä sijoitus kohteita? Esim. utrantie-ruuhitie ja latolankatu -utrantie? Todella vaarallisia risteyksiä ja paljon liikennettäkin. Vielä tuossa viertolantie-jukolankatu ammattikoulun pysäkki kaipaisi pikaisia korjauksia liikenneturvallisuuteen.

128

1734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ympyrä tehdään siksi, että nälkätaiteilija saa pystyttää siihen läjän rautaromua ja nostaa korvauksen veronmaksajien varoista👹

      • Anonyymi

        Totta turiset. Joensuulla on liikaa rahaa niin sitä on tuhlattava maailman rumimpiin rautahäkkyröihin ym. ns. "taiteeseen" kun halvemmallakin liienneympyrät saisi somistettua kuten havukasvein tms. ja rahaa tarvittaisiin kipeästi esim. vanhusten hoitoon ja syrjäkylien teihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset. Joensuulla on liikaa rahaa niin sitä on tuhlattava maailman rumimpiin rautahäkkyröihin ym. ns. "taiteeseen" kun halvemmallakin liienneympyrät saisi somistettua kuten havukasvein tms. ja rahaa tarvittaisiin kipeästi esim. vanhusten hoitoon ja syrjäkylien teihin.

        Haistakaa jo se ympyrässä oleva kakka! Ei ympyröitä tehdä taidetta varten vaan siksi että liikenne sujuisi paremmin. Kun on liikenne saatu sujumaan niin voihan siihen tyhjään ympyrän keskustaan jotakin koristetta laittaakin ja hyvinhän siinä on joensuussa onnistuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haistakaa jo se ympyrässä oleva kakka! Ei ympyröitä tehdä taidetta varten vaan siksi että liikenne sujuisi paremmin. Kun on liikenne saatu sujumaan niin voihan siihen tyhjään ympyrän keskustaan jotakin koristetta laittaakin ja hyvinhän siinä on joensuussa onnistuttu.

        Haistappa ihan ite. Ei tässä arvostella ympyröitä vaan niitä järjettömiä rahasummia joita niiden "somistamiseen" käytetään. Makunsa kullakin, mutta itse en arvista ruostunutta rautaa taiteena, enkä "homehtunutta" rautamunaa. Makuasia ja jokaisella on sananvapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haistappa ihan ite. Ei tässä arvostella ympyröitä vaan niitä järjettömiä rahasummia joita niiden "somistamiseen" käytetään. Makunsa kullakin, mutta itse en arvista ruostunutta rautaa taiteena, enkä "homehtunutta" rautamunaa. Makuasia ja jokaisella on sananvapaus.

        Sinä saat arvostaa ihan mitä haluat, koska niinhän me kaikki teemme.
        Tiedätkö sinä mitä on TAIDE? Miksi taidetta tehdään? Mikä on taiteen tehtävä?
        Taiteen tehtävänä on herättää tunteita ja ajatuksia. Taideteos voi herättää kaikenlaisia ajatuksia ja tunteita, siis myös negatiivisia. Koko skaalan leveydeltä.
        Hyvin usein käy niin, että joku taideteos antaa ideoita ja sitä kautta synnyttää lisää taidetta.
        Ei ole olemassa selkeästi hyvää tai huonoa taidetta. Joskus ilmaisu tosin menee minunkin sietorajani yli, varsinkin jos se rikkoo hyvää makua. Näin kävi mm. Ilomantsissa, Ilotalon näyttelyssä menneenä kesänä.
        Joensuussa on onnistuttu mielestäni aika hyvin. Nuo teokset ovat ehkä hiukan yllättäviä, mutta kuitenkin varsin neutraaleja, ja varsinkin harvemmin kaupungissa ajelevalle myös kiintopiste ja eräänlainen opaste. Ne ovat ikäänkuin infokartan "olet tässä" merkit.
        Aha - Rinkeli näkyy jo tuolla, siispä...

        Tikkamäentien liikenneympyrä (tai kiertoliittymäkö siihen tulee) on hyvä ratkaisu. Loppuu se valojen vahtaaminen liikennesumpussa. Tiaisenkadulle ja takaisin pääsee taas suoraan, ilman Huvilakadulla kurvailua. Huvilakadulta Tikkamäentielle ajo on ruuhka-aikana ja liukkaalla kelillä usein aika työlästä.
        Kohteeseen mahdollisesti tulevasta teoksesta meillä ei ole vielä mitään tietoa, mutta toivoisin, että siihenkin tulee jotakin. Joku riehakkaan surrealistinen olisi ehkä aika kiva.


    • Anonyymi

      Hyvin toimiva liikennevaloristeys?!
      Ei sellaisia ole olemassakaan, ei ainakaan joensuussa.
      Jokainen liikenneympyräksi muutettu valoristeys lisää liikenteen sujuvuutta ja on jopa ilmastoteko kun turhat pysähdykset ja kiihdytykset vähenee.
      Kerrassaan hyvä ja kannatettava juttu!
      Vastaavia voisi tehdä myös kajaanintien liikennevaloristeyksiin.
      Älkää pelätkö, ihan helposti niissä oppii ajamaan.
      Pelko omasta ajotaidosta lieneekin suurin syy vastustaa liikenneympyröitä.

      • Anonyymi

        Totta jos liikenne ympyrä on tarpeeksi iso. Meneppä katsomaan junien tulo aikaan kimmelin eteen miten hyvin vetää kun koululaiset ovat kanssa liikenteessä. Sumppu mikä sumppu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta jos liikenne ympyrä on tarpeeksi iso. Meneppä katsomaan junien tulo aikaan kimmelin eteen miten hyvin vetää kun koululaiset ovat kanssa liikenteessä. Sumppu mikä sumppu...

        Vetää kuitenkin paremmin, valoristeys siinä vasta sumppu olisi.


    • Anonyymi

      Mahtavaa, kun tulee uusi ylpyrä. Nyt ei kakkihätä aiheuta ongelmia tuollakaan.

      • Anonyymi

        Joo kyllä sitten niinivaaralaisten kelpaa kakkia. Kai uuteen pylpyrään asnnetaan myös sumutusvalot ja sukkahousujen kuivatusteline?


      • Anonyymi

        Sinun ongelmasi ei ole kakkihätä. (Tämä on ivailua)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ongelmasi ei ole kakkihätä. (Tämä on ivailua)

        Kakkihätä ei ole ongelma minulle. Kakkihan on iloinen asia. Monesti, kun olen pudottanut kakin ylpyrään niiin en lähde heti pois. Kakki nimittäin alkaa usein laulamaan ja siellä ylpyrässä kuuluu kauniita säveliä, kun kakki laulaa kauniilla äänellään. Tunnelma on harras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakkihätä ei ole ongelma minulle. Kakkihan on iloinen asia. Monesti, kun olen pudottanut kakin ylpyrään niiin en lähde heti pois. Kakki nimittäin alkaa usein laulamaan ja siellä ylpyrässä kuuluu kauniita säveliä, kun kakki laulaa kauniilla äänellään. Tunnelma on harras.

        Hi, Hih!!! Tämä ei ole ivailua.


    • Anonyymi

      Heh, kolme poistettua viestiä kahdesa minuutissa. Eikö kommunikointi onnistu?

    • Anonyymi

      Mitäs sanot esim. Ilomantsintien ja Niinivaarantien kiertoliittymästä? Muistatko aikoinaan, kun tulit Ilomantsista päin noin 16 aikaan, miten fiksusti sai käännyttyä vasemmalle... Muistatko? Autoja tuli joka suunnasta.
      Jos kuka niissä osaa ajaa, eikä pelkää mennä sekaan, niin toimii tosi hyvin.
      Muuten kannattaa harkita ihan oikeasti sitä bussikyytiä...
      Liikenneympyrä on useampikaistainen, kiertoliittymiä nää kaikki Joensuussa olevat.
      Samoin Lappeenrannantie. Ei se ole mikään Joensuun "kehätie", vaan Joensuun ohikulkutie. Tv:ABCE. Ja iso E.

      • Anonyymi

        Onko kivaakin tuo nulkun pissinta?
        Oot sie kyllä mahottoman viusas...


      • Anonyymi

        Ilomantsintien ja Niinivaarantien kiertoliittymä oli ensimmäinen ja todelliseen tarpeeseen tullut kiertoliittymä. Sen jälkeen niitä on työnnetty tarpeettomiin paikkoihin ja liian ahtaasti monta ja monta.
        Nyt suunniteltu liittymä on riskipaikassa, veikkaan että sairaalalta ja asemalta tulevat saavat varata eväät mukaan päästäkseen sisään.
        En ymmärrä miksi toimivaa järjestelmää pitää muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilomantsintien ja Niinivaarantien kiertoliittymä oli ensimmäinen ja todelliseen tarpeeseen tullut kiertoliittymä. Sen jälkeen niitä on työnnetty tarpeettomiin paikkoihin ja liian ahtaasti monta ja monta.
        Nyt suunniteltu liittymä on riskipaikassa, veikkaan että sairaalalta ja asemalta tulevat saavat varata eväät mukaan päästäkseen sisään.
        En ymmärrä miksi toimivaa järjestelmää pitää muuttaa.

        Älä höpötä vaan opettele ajamaan kiertoliittymässä. On sujuvaa eikä tarvitse turhaa seisoa ja kiihdytellä.


      • Anonyymi

        Pahoittelut etukäteen — olen se tyyppi, joka huomaa yhdyssanavirheet jopa unissaan. En tee sitä ilkeyttäni, mutta joskus pilkku väärässä paikassa pilaa koko tekstin... ja päivän. Ja ennen kaikkea, se kertoo heikosta koulutuksesta ja antaa sinusta epäluotettavan kuvan.
        Liikennevaloja voidaan ohjelmoida aina tarpeen mukaan. Apuna voidaan käyttää myös ns. tekoälyä — ja epäilemättä tuohon kyseiseen risteykseen tulee aikanaan kiertoliittymä.
        Vaikka mainitsin tekoälyn, niin huomautan jo nyt, että sinun ei kannata puhua mitään tekoälystä, kun et tiedä mikä tai mitä se on. Olisi kyllä tarpeen kaikille kaltaisillesi.
        Tekoäly ei pärjää (vielä) fiksuimmille ihmisille, mutta jonain päivänä se päihittää meistä jokaisen, eikä se päivä ole kaukana.
        Ai niin. Osa tästä tekstistä on tekoälyn muokkaamaa.


    • Anonyymi

      Joku huivipäinen nainen meinasi siilaisen ympyrässä ajaa bromannilta päin kylkeen pari päivää sitten. Jos ei oltais jarrutettu niin olis tullut tälli. Oltiin jo ympyrässä kun akka pohotti sekaan suomirekkarisella vaalealla metalli hohtoautolla.

      Miksi näille annetaan ajokortit suoraan vaihtona.
      Jossain kehitysmaassa saa muutamalla eurolla ajokortin käteen ilman autokoulua!

      Tänään taas marjalantiellä erkinpellontien risteykseen kääntyessä keskeltä risteystä joku akka ohitti kuljettajanpuolelta takaa auton. Ajoi tummanpunaisella mitsubishillä.

      Sitten on vielä nämä muut ylinopeus ja rattiraivoiset kouhottajat erikseen.

      Narkit ja känniläiset tulee liimata persauksistaan tuoliin etteivät pääse autonrattiin.

      Eikä kasveja ympyröihin kun luonnoneläimet tekee pesiä niihin. Prisman ympyrässä joku ajeli lokinpoikasten yli kun tulivat siitä pöheiköstä.

    • Anonyymi

      Romukasat ympyröissä vaarantavat liikenteen. Kun autoilija näkee "taideteoksen", hän saattaa saada sellaisen naurukohtauksen, että menettää auton hallinnan 👹

      • Anonyymi

        Jospa seuraisit sitä liikennettä vaan, etkä edes katselisi mitään taideteoksia? Siinä lienee sinulle jo ihan kylliksi.


    • Anonyymi

      Miu mielestä uuteen pylpyrään pitäs laittaa riukulankku ja monttu. Olisi miun aamulenkin kannalta hyvä tyhjennyspaikka.

    • Anonyymi

      Uuden ympyrän paikka on Karjalankadun ja Niinivaarantien risteyksessä ei Tikkamäentien! Miksikö? On useitakin syitä. Niinivaarantie on pääväylä jonne liikennettä tulisi ohjata ennemminkin kuin lisätä turhaa läpiajoa sairaalan kautta! Toiseksi. Jyrkkä alamäki talvella Tikkamäentietä alaspäin mentäessä voi yllättää hyvilläkin renkailla ajettaessa? Valoihin sitävastoin voi paremmin ennakoida!

      • Anonyymi

        Höpötihöpöti, etpä ole tainnut paljonkaan autoilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötihöpöti, etpä ole tainnut paljonkaan autoilla...

        Olen autoillut vasta vuodesta 1967!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen autoillut vasta vuodesta 1967!

        Silloin ei ollut vielä liikenneympyröitä, etkä ole oppinut myöhemminkään niissä ajamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei ollut vielä liikenneympyröitä, etkä ole oppinut myöhemminkään niissä ajamaan?

        Oon muuten ajellut liikenneympyröissä jo ennen kuin niitä oli Suomessa ainuttakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon muuten ajellut liikenneympyröissä jo ennen kuin niitä oli Suomessa ainuttakaan!

        Taijatkii olla sitten nissani pylpyrämies, ettet ois vain pylpyrään kakkija?


      • Anonyymi

        "Valoihin sitävastoin voi paremmin ennakoida!.."
        HÄH? Ahah.
        Tuijotat niitä valoja ja koetat ennakoida/ennättää vaikka sitten "vähän vanhoilla" vihreillä. Tietysti liikennevaloissa mennään niiden opastuksella. Minä seuraan aina liikenteessä kuitenkin mieluummin muiden tekemisiä ja ennakoin sitä kautta, mutta voihan sen asian tietysti nähdä miten vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Valoihin sitävastoin voi paremmin ennakoida!.."
        HÄH? Ahah.
        Tuijotat niitä valoja ja koetat ennakoida/ennättää vaikka sitten "vähän vanhoilla" vihreillä. Tietysti liikennevaloissa mennään niiden opastuksella. Minä seuraan aina liikenteessä kuitenkin mieluummin muiden tekemisiä ja ennakoin sitä kautta, mutta voihan sen asian tietysti nähdä miten vaan.

        Tottakai voi ennakoida paremmin kuin ympyrään tultaessa, jossa pyöräilijät ja jalankulkijat on laskettava suojatielle kummaltakin puolelta katua! Jo sitä ennen lähestyttäessä ympyrää on myös suojatie! Yksinkertaista ymmärtää jos haluaa!


    • Anonyymi

      Samalla tulisi poistaa myös Karjalankadun ja Niinivaarantien risteyksen valot? Muutoin liikenne ohjautuu tosiaan Tikkamäentielle ja Suvikadulle? Onko tässä mitään järkeä? Bussiliikennekö Joensuussa määrittää mitkä ovat pääreittejä!

    • Anonyymi

      Niinivaarantien ja Karjalankadunristeys on ympyrälle sopivampi paikka.

      • Anonyymi

        Voihan sinnekin ympyrän tehdä, kuten kaikkiin valoristeyksiin pitäisi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sinnekin ympyrän tehdä, kuten kaikkiin valoristeyksiin pitäisi tehdä.

        Ympyrät vaan ei mahdu joka paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympyrät vaan ei mahdu joka paikkaan.

        Mahtuu niitä kun pakkolunastetaan maata kiinteistöiltä.


    • Anonyymi

      Susi tulee katsokaa ajallaan.

      • Anonyymi

        Hyvä siitä tulee ja liikenne alkaa sujua ilman jonninjoutavaa pysähtelemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä siitä tulee ja liikenne alkaa sujua ilman jonninjoutavaa pysähtelemistä.

        Seuraava "joutava" pysähdys tulee tuosta ympyrästä jo muutaman sekunnin päästä! Miksi Niinivaarantien ja Karjalankadun risteyksessä ei myös voisi olla kiertoliittymä? Ongelmana suunniteltuun ympyrään tulee olemaan se, että tällä kohtaa kadut ovat monikaistaisia eikä niiden kaventaminen liene nykyisillä liikennemäärillä kovin järkevää? Joensuun kaikki nykyiset ympyrät välittävät liikennettä vain yhdellä kaistalla!!! Mieluummin odottelen liikennevaloissa kuin huonosti suunnitelluilla kapeilla "poluilla", joita Joensuu alkaa olla täynnä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraava "joutava" pysähdys tulee tuosta ympyrästä jo muutaman sekunnin päästä! Miksi Niinivaarantien ja Karjalankadun risteyksessä ei myös voisi olla kiertoliittymä? Ongelmana suunniteltuun ympyrään tulee olemaan se, että tällä kohtaa kadut ovat monikaistaisia eikä niiden kaventaminen liene nykyisillä liikennemäärillä kovin järkevää? Joensuun kaikki nykyiset ympyrät välittävät liikennettä vain yhdellä kaistalla!!! Mieluummin odottelen liikennevaloissa kuin huonosti suunnitelluilla kapeilla "poluilla", joita Joensuu alkaa olla täynnä!

        Kaikki valoristeykset pitää korvata kiertoliittymällä. Joka ikinen!


    • Anonyymi

      Liikenneympyrät vetää hyvin jos kuskit osaa liikennesäännön. Tuusniemelle olisi tarpeen yksi harjoitusympyrä kun kuski täällä Joensuussa harjoitteli ja väkisin tuli ympyrään siellä jo olijoitten väliin. Tuli savolainen nääs oikealta!!

      • Anonyymi

        Ja se yksi ukko kun ajoi ohi erkanemisliittymästä, niin pysähtyi ja läksi peruuttamaan... Ja PAM!
        Mistähän bingosta ne ajokortteja jakavat?


      • Anonyymi

        On se Tuusniemen ukko ihmeissään mihin metropoliin on tultu


    • Anonyymi

      Kuinkas moni teistä on ajanut oikeassa liikenneympyrässä, missä useampi kaista? Suomessa ei ole tietääkseni yhtään sellaista, vaan pieniä kiertoliittymiä. Korjatkaa, jos olen väärässä. Tv:"se väistää, kellä vähempi akseleita"

      • Anonyymi

        Ainakin Helsingin Haagassa on 3-kaistainen oikea liikenneympyrä jossa olen itsekin ajanut. Uskoisin että on muuallakin Suomessa.


    • Anonyymi

      Viekää joskus lasti rekalla ulkomaille ja ajakaa oikeassa liikenneympyrässä, niin tiedätte, miten se toimii. Hemmetin hyvin. Täällä itketään pienestä kiertoliittymästä, kun ei osata mennä väliin ja vilkku toimii, miten sattuu. Rohkeasti vaan sinne sekaan, eikä oottelemaan, ettei missään näy autoa, mailla halmeilla. TE olette just niitä tulppia tien päällä, vaikka kuvittelette olevanne niitä just turvallsia autoilijoita. Tämä tarina on tosi!

      • Anonyymi

        Kyllä näin on!


      • Anonyymi

        Oletko murheellinen vilkuittaja vai osaatko homman?


      • Anonyymi

        Niinpä. Juurikin siksi ei Joensuun parhaiten toimivaa valoristeystä kannattaisi pilata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Juurikin siksi ei Joensuun parhaiten toimivaa valoristeystä kannattaisi pilata!

        Joensuussa ei ole yhtään toimivaa valoristeystä. Ei kun kiertoliittymiksi vaan kaikki niin johan toimii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joensuussa ei ole yhtään toimivaa valoristeystä. Ei kun kiertoliittymiksi vaan kaikki niin johan toimii!

        On tämä risteys huonoista se toimivin kuitenkin! Eikä pyöräilijät ja jalankulkijat törttöile suojateiltä autojen alle kuten kiertoliittymissä! Viiden liittymän ympyrässä et kerkeä muuta kuin vahtia kevyttä liikennettä! Silti tulee yllätyksiä! Sekö on liikenneturvallisuuden parantamista? Kauanko on sulla ajokortti ollut?


      • Anonyymi

        Kun ei ole tarvetta lähteä viemään sitä lastia ulkomaille. Duuni on täällä ja ymmärtääkseni keskustelut koskevat näitä suomalaisia liikennekuvioita.
        Olin aikoinaan ajo-opettaja ja voi olla, että olen neuvonut sinuakin liikennekäyttäytymisen mystisiin saloihin. Nykyisin olen yksi, mm. näitä kiertoliittymiä ja liikenneympyröitä suunnittelevista, en tosin Joensuussa.
        Ketjun kommenteista voi päätellä mm. sen, että minä ja kolleegani teemme työmme huonosti. Jos teillä on ihan oikeasti selkeitä ja varmoja näkemyksiä sujuvista liikenneratkaisuista, niin tuokaa ihmeessä se tietonne suunnittelijoille. Olisimme niistä kovasti kiitollisia.
        Ei teillä tarvitse olla alalle sopivaa koulutusta, riittää kun mallinne on toimiva. Toki tälle alalle voi kouluttautuakin, jos "paukut" riittää.
        Jk.
        Kommentistasi voi päätellä, että olet rekkakuski (näinköhän). jos näin kuitenkin on, niin olet kai huomannut, että raskaalle ajoneuvolle annetaan tietä ihan eri tavalla kuin vaikkapa vanhalle Nissan Micralle. Tämä on ihan tutkimuksilla todistettu.
        Tuosta johtuen sinulle on voinut muodosua vähän harhainen käsitys muiden ajotavoista ja omasta ylivertaisuudestasi. Ehkä se on vaikuttanut myös sinun omaan käyttäytymiseesi liikenteessä. Mahtaisitkohan päästä rekan rattiin jos sinut pantaisiin nyt tekemään teoriakoe ja ajamaan ajokoe. Mieti tätä kun ajelet "oikeaoppisesti" tuolla muiden kuolevaisten joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole tarvetta lähteä viemään sitä lastia ulkomaille. Duuni on täällä ja ymmärtääkseni keskustelut koskevat näitä suomalaisia liikennekuvioita.
        Olin aikoinaan ajo-opettaja ja voi olla, että olen neuvonut sinuakin liikennekäyttäytymisen mystisiin saloihin. Nykyisin olen yksi, mm. näitä kiertoliittymiä ja liikenneympyröitä suunnittelevista, en tosin Joensuussa.
        Ketjun kommenteista voi päätellä mm. sen, että minä ja kolleegani teemme työmme huonosti. Jos teillä on ihan oikeasti selkeitä ja varmoja näkemyksiä sujuvista liikenneratkaisuista, niin tuokaa ihmeessä se tietonne suunnittelijoille. Olisimme niistä kovasti kiitollisia.
        Ei teillä tarvitse olla alalle sopivaa koulutusta, riittää kun mallinne on toimiva. Toki tälle alalle voi kouluttautuakin, jos "paukut" riittää.
        Jk.
        Kommentistasi voi päätellä, että olet rekkakuski (näinköhän). jos näin kuitenkin on, niin olet kai huomannut, että raskaalle ajoneuvolle annetaan tietä ihan eri tavalla kuin vaikkapa vanhalle Nissan Micralle. Tämä on ihan tutkimuksilla todistettu.
        Tuosta johtuen sinulle on voinut muodosua vähän harhainen käsitys muiden ajotavoista ja omasta ylivertaisuudestasi. Ehkä se on vaikuttanut myös sinun omaan käyttäytymiseesi liikenteessä. Mahtaisitkohan päästä rekan rattiin jos sinut pantaisiin nyt tekemään teoriakoe ja ajamaan ajokoe. Mieti tätä kun ajelet "oikeaoppisesti" tuolla muiden kuolevaisten joukossa.

        Jäkäti jää, jäkäti jää, räkäti rää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä risteys huonoista se toimivin kuitenkin! Eikä pyöräilijät ja jalankulkijat törttöile suojateiltä autojen alle kuten kiertoliittymissä! Viiden liittymän ympyrässä et kerkeä muuta kuin vahtia kevyttä liikennettä! Silti tulee yllätyksiä! Sekö on liikenneturvallisuuden parantamista? Kauanko on sulla ajokortti ollut?

        Viiden liittymän ympyrässä joudut kevyenliikenteen kanssa tekemisiin tasan kaksi kertaa. Kun menet ympyrään ja kun poistut siitä. Molemmilla kerroilla sinä olet väistämisvelvollinen. Opi ajamaan, se meinaa että aja autoasi, äläkä anna autosi ajaa sinua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäkäti jää, jäkäti jää, räkäti rää

        No sepä kertoikin loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiden liittymän ympyrässä joudut kevyenliikenteen kanssa tekemisiin tasan kaksi kertaa. Kun menet ympyrään ja kun poistut siitä. Molemmilla kerroilla sinä olet väistämisvelvollinen. Opi ajamaan, se meinaa että aja autoasi, äläkä anna autosi ajaa sinua!

        Ja liikennevaloissa ET kertaakaan!!! Ympyrässä väistät neljältä suunnalta vaikkakin vain kahdesti! Jokainen sen osaa. Liikenneturvallisuus taitaa olla sulle vielä hakusessa? Se ei nimittäin synny siten että vastuut siirretään vain autoilijoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja liikennevaloissa ET kertaakaan!!! Ympyrässä väistät neljältä suunnalta vaikkakin vain kahdesti! Jokainen sen osaa. Liikenneturvallisuus taitaa olla sulle vielä hakusessa? Se ei nimittäin synny siten että vastuut siirretään vain autoilijoille?

        Monissa valoristeyksissä syttyy jalankulkijan vihreät samaan aikaan kuin suojatien yli oikealle kääntyvälle autolle, täysin järjetöntä!
        Jos ei pärjää liikenteessä ilman liikennevalojen sormella näyttämiseen verrattavaa opastusta, niin eikö olisi parempi pysyä silloin poissa auton ratista, sillä autoilijalla on erittäin suuri vastuu liikenneturvallisuudesta kevyeen liikenteeseen nähden. Niin pitääkin olla koska autoon nähden kevytkulkija on aina se fyysisesti häviävä osapuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sepä kertoikin loput.

        Ns. rekkakuskilta hävisi "käpy". Nyt nyppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa valoristeyksissä syttyy jalankulkijan vihreät samaan aikaan kuin suojatien yli oikealle kääntyvälle autolle, täysin järjetöntä!
        Jos ei pärjää liikenteessä ilman liikennevalojen sormella näyttämiseen verrattavaa opastusta, niin eikö olisi parempi pysyä silloin poissa auton ratista, sillä autoilijalla on erittäin suuri vastuu liikenneturvallisuudesta kevyeen liikenteeseen nähden. Niin pitääkin olla koska autoon nähden kevytkulkija on aina se fyysisesti häviävä osapuoli.

        Edelleen olen sitä mieltä ettei Joensuun pääväylille kaivata kevyttäliikennettä väisteltäväksi!!!Montako asukasta Tiaisenkadulta päivittäin pyrkii Tikkamäentielle? Siksikö se ympyrä on välttämätön? Laittakaa nekin rahat liikenteenohjaukseen ja vihreänaallon suunnitteluun? Alkaa ruuhkat purkautua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen olen sitä mieltä ettei Joensuun pääväylille kaivata kevyttäliikennettä väisteltäväksi!!!Montako asukasta Tiaisenkadulta päivittäin pyrkii Tikkamäentielle? Siksikö se ympyrä on välttämätön? Laittakaa nekin rahat liikenteenohjaukseen ja vihreänaallon suunnitteluun? Alkaa ruuhkat purkautua!

        Älä lähde autolla jos et osaa ajaa!
        Liikennesääntöjen niin määrätessä SINÄKIN olet väistämisvelvollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen olen sitä mieltä ettei Joensuun pääväylille kaivata kevyttäliikennettä väisteltäväksi!!!Montako asukasta Tiaisenkadulta päivittäin pyrkii Tikkamäentielle? Siksikö se ympyrä on välttämätön? Laittakaa nekin rahat liikenteenohjaukseen ja vihreänaallon suunnitteluun? Alkaa ruuhkat purkautua!

        Rahhoo, rahhoo! Jotta suahaan rakennettuu alikulukutunnelit jokaisen nykysen suojatien kohalle. Saapi auto-iisakit paahtoo aukeinta suoroo silimät ummessa, eikä tarvii kettään väistellä eikä muuta liikennettä huomioon ottoo... Jotta brumbrum vaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahhoo, rahhoo! Jotta suahaan rakennettuu alikulukutunnelit jokaisen nykysen suojatien kohalle. Saapi auto-iisakit paahtoo aukeinta suoroo silimät ummessa, eikä tarvii kettään väistellä eikä muuta liikennettä huomioon ottoo... Jotta brumbrum vaan...

        Oon oppinna väistelemään autoja ihan jo oman itsesuojeluvaiston perusteella. Vaikeeta tuntuu se monille kuitenkin olevan? Vaikka ei maksa mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lähde autolla jos et osaa ajaa!
        Liikennesääntöjen niin määrätessä SINÄKIN olet väistämisvelvollinen.

        Kyllä tuossa tiaisenkadulla huomaa päivittäin miten suomalaiset osaa ajaa. Tasaarvoiset risteykset merkki on monella outo käsite


    • Anonyymi

      Joensuun jokainen kiertoliittymä on 100 x parempi kuin yksikään valoristeys.

    • Anonyymi

      Olen liikkunut duunarina omalla autolla vain Suomesa ja Venäjällä.
      Suomi kuuluu ajokulttuuriltaan lähemmäksi venäjää kuin usaa. Juutubessa autot lentelee jossain risteyksissä tuossa naapurissa.
      Kattokaapa juutubesta live kamera Kentucky, jossa risteys ja kaikilla stop merkki ja vielä junarata risteyksen halki.

      Tänne vaan lisää ympyröitä, mutta siihen keskelle mahdollisimman isoja sodan aikaisia panssari estekiviä.

      • Anonyymi

        Liebushka iikor siinä haasteloo. Nyt heti dashaa priha siua jo vartoo da.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liebushka iikor siinä haasteloo. Nyt heti dashaa priha siua jo vartoo da.

        Huono


    • Anonyymi

      Tyypillistä suomalaista salailua ja asioiden pimittämistä mitä ollaan tekemässä ja miksi? Pyrokraatin on annettava rauhassa tehdä asioita oman päänsä mukaan? Valittaa saa sitten hovioikeudessa jos rahkeet sinne riittää.

    • Anonyymi

      Ei kyllä pitäs yhtään ympyrää enään tehdä,jokaisessa ympyrässä on mennyt aikaa ihan liikaa.Ja varmasti rahaa.

      • Anonyymi

        Itse ajoin tänään liikenneympyrästä eikä mennyt paljoa aikaa eikä yhtään rahaakaan.


      • Anonyymi

        Joka ikinen valoristeys pitää muuttaa kieroliittymäksi niin alkaa liikenne sujua!


    • Anonyymi

      Nyt se alkoi 😂

    • Anonyymi

      Hyviä ovat ympyrät. Jätätte vaan sen vouhkamisen kotiinne ja käyttäydytte liikenteessä siivosti niin hyvä tulee.

    • Anonyymi

      Osaiskohan Joensuulaiset ajaa ilman itkemistä jos olisi pelkästään suora tie?Ilmeisesti ei .

      • Anonyymi

        Miksi kysyt ja vastaat itsellesi?


      • Anonyymi

        Epäilen. Tollot kun ei osaa käyttää edes vilkkua ja liikenneympyrät menee ihan tuurilla ja muiden varoessa. Tomppelin tunnistaa siitä että kääntyessä ei syty kuin jarruvalot, liikenneympyrästä poistuessa ei syty mikään.


    • Anonyymi

      Kävin testaamassa uuden pylpyrän, ajoin 8 kierrosta.
      Yhtään kakkia ei vielä ollut eikä sukkahousumiehiä näkynyt sumuvaloja polttelemassa.

    • Anonyymi

      Nyt vaan muistakaa tiaisenkadulla autoilevat että risteykset ovat tasa arvoisia. Kaikki huom.

    • Anonyymi

      Tikkamäentien kiertoliittymä on valmistunut ajat sitten. Nyt valmistui Karjalankadulle. Oli tarpeellinen ja hyvin näyttää liikenne sujuvan. Vajaaälyiset tietenkin tuntevat tarvetta arvostella.

    • Anonyymi

      Kävin kakkimassa pylpyrään. Luulen että siitä tulee suosittu kakkipaikka.

      • Anonyymi

        Voi reppanaa. Toivottavasti saat joskus hoitoa tuohon koprofiliaan.


      • Anonyymi

        Varmasti tulee on Joensuun hienoin pylpyrä ja kakki vielä valaistaan spottivaloilla.


      • Anonyymi

        Onko Joensuun geokakkijat jo laittanut kätkön kartalle?


    • Anonyymi

      Ensimmäinen virallinen peruuttamalla tehty 360 astetta on totta!

    • Anonyymi

      Mitä teen kun oli ambulanssi perässä vonkumassa. Kadut niin kapeita että ei pysty väistömään. Liikenne seisoo. No eipä oikein mitään.

    • Anonyymi

      Kyllä on hyvä kun ei tarvii valoissa kytätä.Edellinen vie kortti viranomaiselle tai mee autokouluun opettelee liikennesääntöjä.Ihmetyttää nää urpot kun kaikesta itkee.

      • Anonyymi

        Totta. Kaikki valoristeykset ympyröiksi niin alkaa liikenne sujua!


      • Anonyymi

        Eipä oo korttia mikä viedä😂👌


      • Anonyymi

        🖕🖕🖕🖕🖕🖕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä oo korttia mikä viedä😂👌

        Ja arvaan että eipä taida sulla olla paikkaakaan mihin niitä liikennesääntöjä voisi tallentaa.


    • Anonyymi

      Ei kai ympyrään jää noin korkeet kivetyksen reunukset asfaltin ja kivetyksen kohtaan?

    • Anonyymi

      "Joensuun ärsyttävin risteys on Niini­vaa­ralla – "Toimimaton ja kamala"

      Karjalankadun uusi kiertoliittymä viime viikolla kuvattuna. Mikko Makkonen
      Olli Sorjonen

      Tänään 5:30
      Olli Sorjonen
      Karjalainen kysyi lukijoilta, mitkä Joensuun risteykset koetaan kaikkein toimimattomimmiksi tai ärsyttävimmiksi. Vastauksia tuli yli 250 ja somekommentit päälle. Eniten mainintoja keräsi Karjalankadun uusi kiertoliittymä Suvantosillan Niinivaaran päässä.

      Karjalankadun kiertoliittymä on ollut käytössä vasta vähän aikaa mutta silti – tai juuri siksi – siinä ärsyttää lukijoita moni asia.

      – Liikenneympyrä on toimimaton ja kamala. On sekava, liikaa suojateitä kevyelle liikenteelle, kirjoittaa nimimerkki Anna, 41.



      – Autoilijat eivät uskalla mennä liittymästä poistuessaan riittävän likelle pyöräilijöille tarkoitettua väylää vaan jäävät puoliksi kiertoliittymään, jolloin muut kiertoliittymässä ajavat autot joutuvat pysähtymään. Eli tässä odotetaan koko kiertoliittymällisen verran pahimmillaan yhtä pyöräilijää ja yhtä osaamatonta autoilijaa, kommentoi nimimerkki Jättiläinen, 32.

      Vastausten perusteella liittymä koetaan myös epäselväksi ja pyöräilijöiden kulkeminen liittymässä hiertää autoilijoita, kuten myös muiden autoilijoiden toiminta. Kanttikiviäkin pidetään liian korkeina.


      Joensuun liikennejärjestelmäinsinööri Rasmus Nousiainen sanoo, että kaupunki seuraa tiiviisti, kuinka liikenne uudessa Karjalankadun kiertoliittymässä toteutuu.

      Hän lähtee purkamaan lukijapalautetta kanttikivistä.

      – Ne ovat tarkoituksella aiempia kiertoliittymiä korkeammat. Pyrimme siihen, että henkilöautot eivät ajaisi keskikiveyksen yli vaan ainostaan linja-autot.

      Näin ajonopeudet laskevat, ja kiertoliittymässä ajaminen sujuvoituu, kun pienempäänkin väliin uskaltaa liittyä.

      Karjalankadun viisihaarainen kiertoliittymä on Joensuun suurimpia. Sekavana Nousiainen ei sitä kuitenkaan pidä.

      – Ehkä vaikutelma sekavuudesta syntyy siitä, että tässä on pinnanmuotoja. On ylä- ja alamäkeä sekä silta. Kiertoliittymä näyttää erilaiselta kuin mihin on totuttu.

      Vaikka kiertoliittymä näyttää hieman erilaiselta, toimii se kuitenkin täysin normaalein säännöin ja käytäntein. Eroa on hieman pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden järjestelyissä.

      – Pyöräkaista ei ole niin jyrkkä kuin monesti, joten pyörällä pystyy ajamaan siinä hieman lujempaa.

      Kaikissa muissakin Joensuun kiertoliittymissä kevyttä liikennettä tulee väistää, nyt tätä sääntöä vain korostetaan aiempaa tehokkaammin myös visuaalisesti.

      Niin Karjalankadun kuin lähes kaikissa muissakin Joensuun kiertoliittymissä on liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden edistämiseksi myös erillinen "aukko" suojatien ja varsinaisen kiertoliittymän välissä.

      – Eli ensin havainnoidaan pyöräilijät ja jalankulkijat ja siirrytään aukkokohtaan odottamaan kiertoliittymään pääsyä. Kaikkia liikkujia ei tarvitse havainnoida siis yhdellä vilkaisulla.


      Rasmus Nousiainen sanoo, että tilastojen perusteella henkilövahinkoihin johtavat onnettomuudet vähenevät kiertoliittymiä tehtäessä. Mikko Makkonen
      Karjalankadun kiertoliittymää kritisoitiin Karjalaisen kyselyssä siitä, että se tuntuu ajoittain luovan aiempaa liikennevalojärjestelyä pidempiä jonoja. Rasmus Nousiainen sanoo, että syynä on se, että esimerkiksi Karsikon suunnasta tultaessa risteyksessä oli aiemmin kolme kaistaa, nyt vain yksi.

      – On selvää, että nyt kun kaistoja on vain yksi, jono on joskus pidempi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että aikaa menisi risteyksestä etenemiseen enemmän.

      Nousiainen sanoo, että kaupungin risteyksiä kellotettaessa on huomattu, että kiertoliittymät ovat nopeampia kuin valoristeykset.

      Nousiainen korostaa kaikissa liikennejärjestelyissä turvallisuutta. Siinä katsannossa kiertoliittymät ovat usein valoristeyksiä parempia.

      – Ihminen voi ajaa punaisia päin joko tahallaan tai vahingossa. Tuossa kohtaa risteysalueella nopeusrajoitus oli 50 km/h. Siinä jos jää auton alle, on se luultavasti kuolemaan johtava onnettomuus. Kiertoliittymä pakottaa autot hitaampaan vauhtiin.

      Karjalaisen kyselyyn vastasi myös ihmisiä, joiden mielestä Joensuussa ei ole huonoja risteyksiä, korkeintaan huonoja kuskeja.

      – Toimimattomin risteys löytyy itse kunkin päästä. En ole kohdannut sanottavia liikenteellisiä ongelmia Joensuussa, poikkeuksena liikennejärjestelyt työmaiden yhteydessä aiheuttavat jonkin verran harmia, mutta se on väistämätöntä, sanoo Timo, 70.

      Karjalainen esittelee lähiaikoina muitakin ongelmalliseksi koettuja risteyksiä Joensuussa".

    • Anonyymi

      Miksi Joensuussa ryssitään kaikki liikenne jutut?

      • Anonyymi

        Joensuun liikennejutut paranee jokaisen uuden kiertoliittymän myötä.
        Niitä olisi pitänyt tehdä jo1950-luvulla liikennevalojen sijasta, niin ei olisi enää kiertoliittymäkulttuuri uutta ja outoa, kuten nyt se joillekin puusilmille tuntuu olevan.


    • Anonyymi

      Kylläpä ajotaidottomat taas vinkuu...
      Opetelkaa ajamaan kiertoliittymissä, en minä ole huomannut tuossakaan ympyrässä mitään ongelmaa.
      Kiertoliittymät on nykypäivää ja tulevaisuutta, niissä ajaminen on syytä oppia, ei liikenteessä muuten enää pärjää.
      Pitää olla melko tumpelo jos tuosta saa ongelman aikaiseksi.

      • Anonyymi

        Höpö höpö sulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö sulle

        Sinun on paras kulkea bussilla, älä lähde auton rattiin jos et osaa.


    • Anonyymi

      Tikkamäen ympyrä on todella hyvä ja sujuvoittaa liikennettä huomattavasti.
      Ympyrässä ajaminen on helppoa kun muistaa muutaman perusasian.

      - Ympyrään tuleva väistää suojatiellä kulkevaa kevyttä liikennettä, sekä ympyrässä jo ajavaa liikennettä.

      - Ympyrästä poistuttaessa käytetään vilkkua ja väistetään suojatiellä kulkevaa kevyttä liikennettä, ajetaan kuitenkin mahdollisimman lähelle suojatien reunaa ettei tukita ympyrän liikennettä.

      Helppoa ja kätevää, eikö totta?

      Jää turha liikennevaloissa seisominen, tyhjäkäynti ja iliman pilluu pois.
      kannatan lämpimästi kaikkien valoristeysten muuttamista kiertoliittymiksi!

      • Anonyymi

        Joensuun kuskeilla seisoo järki ja k... ajaessa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      250 sanoo et perseestä silti muuta väittää et hyvä😂😂😂😂😂

      • Anonyymi

        Yleensä valittajat pitävät eniten ääntä ja tyytyväiset ovat hiljaa. Vai oletko nähnyt montakaan positiivista kirjoitusta suoli24ssä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä valittajat pitävät eniten ääntä ja tyytyväiset ovat hiljaa. Vai oletko nähnyt montakaan positiivista kirjoitusta suoli24ssä?

        Suoli24? Ei tainnut olla positiivinen kirjoitus?


      • Anonyymi

        Niin paljonko liikenteessä on ajotaidottomia...?!
        No eipä ihme jos liikenne tökkii.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin paljonko liikenteessä on ajotaidottomia...?!
        No eipä ihme jos liikenne tökkii.

        Sillä paraskin onko monta kirjaintata kortissa😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä paraskin onko monta kirjaintata kortissa😂

        Kirjaintata...? No, okei. Oli kaikki, ABECEDE, mutta kun en niitä enää eläkkeellä tarvitse, enkä halunnut 5 vuoden välein hankkia superkallista lääkärintodistusta, niin pudotin raskaat pois ja nyt on vain ABE.
        Paljon saat ajaa että minun kilometreihin pääset.
        Ja vielä, liikenneympyrät ovat parasta mitä Joensuun liikenteessä on koskaan tapahtunut!


    • Anonyymi

      Oisko ollu hyvä tehä kaksikaistaiseksi ainakin suvantosilta-karjalankatu suunta. No nyt se on myöhästä. Toinen mikä ihmetyttää miksi tiaisekadulle siellä on tasaarvoiset risteykse kaikki ei vain sitä tajua

      • Anonyymi

        Se on jokaisen omalla vastuulla tajuta liikennesäännöt, ei niitä kukaan tule joka tumpelolle kädestä pitäen neuvomaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jokaisen omalla vastuulla tajuta liikennesäännöt, ei niitä kukaan tule joka tumpelolle kädestä pitäen neuvomaan.

        Kovasti moni pöljä täällä suoli24ssä yrittää. Muutama kymmenen ehkä lukee...😂😂😂😂😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti moni pöljä täällä suoli24ssä yrittää. Muutama kymmenen ehkä lukee...😂😂😂😂😂

        250 vatsas vaan et on susi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        250 vatsas vaan et on susi.

        vatsas? kiertääkö sulla siellä pöljä?😂😂😂😂😂


    • Anonyymi
      UUSI

      No touushan on että kevyttä liikennettä ei kerinny olla niin kuin keski kesällä. Potkulaudat ja pyöräilijät kun tulee hämmentämään voi voi

      • Anonyymi
        UUSI

        Kyllä niitäkin vaan pitää väistellä. Ei jäykkäniskat enää auton ratissa pärjää.


      • Anonyymi
        UUSI

        Mikä siinä ongelma? Menetätkö pari sekuntia työmatkassa? Ajan autolla 15000 km vuodessa ja pyörällä 1500 km vuodessa. lähinnä Joensuun keskustan alueella. Ei ongelmaa. Kaikki mennyt hyvin. Kysymys kuuluu, Mikä teitä pöljiä vaivaa (muu, kuin mielenterveys)???


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä ongelma? Menetätkö pari sekuntia työmatkassa? Ajan autolla 15000 km vuodessa ja pyörällä 1500 km vuodessa. lähinnä Joensuun keskustan alueella. Ei ongelmaa. Kaikki mennyt hyvin. Kysymys kuuluu, Mikä teitä pöljiä vaivaa (muu, kuin mielenterveys)???

        No katootaan ens ken vilkeessä👌


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No katootaan ens ken vilkeessä👌

        Voipa todellakin olla haasteita pärjätä jos kirjoitustaitokin on jäänyt tuolle tasolle...


    • Anonyymi
      UUSI

      Ensinnäkin, se on Karjalankadun kiertoliittymä. Toiseksesi, se on toimiva. Menkää jokapäiväiset valittajat vitt***n!!!

      • Anonyymi
        UUSI

        Höpö höpö


    • Anonyymi
      UUSI

      Ajoin tänään kahdesti ko. liittymästä. Kaikki meni hyvin. Anteeksi valittajat!

    • Anonyymi
      UUSI

      Olen ajanut sähköpyörälläni liittymän läpi 105 km/h! Terveisin Tiukka perseinen top spandex!

      • Anonyymi
        UUSI

        Olipa taas typerä kommentti. Menet varmaan aamulla töihin...


      • Anonyymi
        UUSI

        Itse olen päässyt sähköpyörällä vain 72 km/h alamäkeen ja ajanut suoraan liikennepylpyrään läpi. Keskaria ja potkua peiliin tulee autoilijoille, jotka eivät väistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen päässyt sähköpyörällä vain 72 km/h alamäkeen ja ajanut suoraan liikennepylpyrään läpi. Keskaria ja potkua peiliin tulee autoilijoille, jotka eivät väistä.

        Juuri näin


    • Anonyymi
      UUSI

      Miten ihminen pärjää missään asiassa jos ei osaa edes kiertoliittymässä ajaa?

      • Anonyymi
        UUSI

        Joensuustakin löytyy varmaan monia ihmisiä jotka eivät ole ajaneet koskaan kiertoliittymissä ja pärjäävät varmaan vallan hyvin. Ja äänestäjälipojalle terveisiä, heh-heh.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joensuustakin löytyy varmaan monia ihmisiä jotka eivät ole ajaneet koskaan kiertoliittymissä ja pärjäävät varmaan vallan hyvin. Ja äänestäjälipojalle terveisiä, heh-heh.

        Eipä nuo muuten olevinaan niin viisaat tunnu kiertoliittymässä pärjäävän kun kovin tuntuvat sitä itkevän...😂


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20v on otettu kiinni

      Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      319
      12375
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      49
      3601
    3. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      84
      3202
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      129
      2976
    5. 103
      2918
    6. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      67
      2660
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      158
      2578
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

      Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      274
      2481
    9. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      2
      1527
    10. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      15
      1518
    Aihe