Kuulolaitteen hyödyt

Anonyymi

Katselin jotain kuulokojeen mainosta jossa sanottiin toistoalueen olevan 100 - 6000 Herziä. Sillähän ei siis mitään heinäsirkkoja kuule lähimainkaan alhaisen ylärajan takia.
Mihinkä tuollaisen laitteen vaikutus perustuu? Esim. jos ihmisen kuulo on heikentynyt 300 - 500 Herzin alueella niin ei kai siinä joku laite mitään auta jos kuuloalue tuolta väliltä on kadonnut. Osaako joku selittää laitteen idean.

25

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se liittyy nyt jotenkin aivoihin, kuulin selityksen mutta en muista tarkkaan. Olin aika pitkään etten pitänyt toisessa korvassa laitetta kun hajotti ääntä ja kun taas tutkittiin se korva oli menettänyt kuuloa, nykyään pidän koko ajan laitteita paitsi nukkuessa.

    • Anonyymi

      Hyvät kuulokojeet saa molempiin korviin maksutta julkisesta terveydenhuollosta. Kuulokojeet valitaan ja säädetään juuri sinulle sopiviksi. Vielä huoltokin toimii maksutta.

      Ei kannata lukea mainoksia!

      • Anonyymi

        Varmaankin sellaisia puolen kilon mötiköitä saa ilmaiseksi, eipä mahdu pipo tai karvalakki sitten enää päähän. Ostan mieluummin rahalla pienen ja näkymättömän vehkeen jolla myös kuulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin sellaisia puolen kilon mötiköitä saa ilmaiseksi, eipä mahdu pipo tai karvalakki sitten enää päähän. Ostan mieluummin rahalla pienen ja näkymättömän vehkeen jolla myös kuulee.

        Kyllä ne on aivan pieniä itä saa julkiselta puolen, pari tonnia kappaleelta hinta jota siis ei tarvi maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin sellaisia puolen kilon mötiköitä saa ilmaiseksi, eipä mahdu pipo tai karvalakki sitten enää päähän. Ostan mieluummin rahalla pienen ja näkymättömän vehkeen jolla myös kuulee.

        Ainakin minulla on maksutta saadut kojeet molemmissa korvissa etkä varmasti huomaisi niitä minulla. Painavat ehkä sinitiaisen paskan verran. Toimivatkin moitteettomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin minulla on maksutta saadut kojeet molemmissa korvissa etkä varmasti huomaisi niitä minulla. Painavat ehkä sinitiaisen paskan verran. Toimivatkin moitteettomasti.

        Olen huomannut kaikilla kuulokojeen käyttäjillä jonkinlaisen ruskean palikan korvan päällä. Oletan sen olevan kuulolaite? Sen kyllä huomaa huononäköisempikin aivan selvästi ellei ole hiuksien alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut kaikilla kuulokojeen käyttäjillä jonkinlaisen ruskean palikan korvan päällä. Oletan sen olevan kuulolaite? Sen kyllä huomaa huononäköisempikin aivan selvästi ellei ole hiuksien alla.

        Et varmasti ole huomannut kaikilla! Sinä et tiedä mitään siitä, mitä et huomaa.

        Sitä paitsi minä en ymmärrä, miksi kuulokojeen pitäisi olla näkymätön. Ahdistutko, kun näet jollakulla kuulokojeen? Vai mikä on?

        Julkisesta terveydenhuollosta saatavat kojeet ovat tasan yhtä pieniä kuin itse isolla rahalla ostetut. Kaikkein kalleimpia malleja tosin ei ilmaiseksi saa, mutta useimmilla ei sellaisten tarvetta ole. Koko on kuitenkin suunnilleen sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut kaikilla kuulokojeen käyttäjillä jonkinlaisen ruskean palikan korvan päällä. Oletan sen olevan kuulolaite? Sen kyllä huomaa huononäköisempikin aivan selvästi ellei ole hiuksien alla.

        Olet joskus huomannut joillakin kuulokojeen käyttäjillä ruskean palikan korvan takana. Kaikilla ei ole, nykyään tuskin kellään on moista palikkaa.

        Nykyajan kuulokojeet ovat varsin pieniä ja huomaamattomia, myös ne ilmaiseksi saadut. Niitä et huomaa, ellet asiaa nimenomaan ota tarkasteluun aika läheltä. Mutta miksi niin tekisit?

        Omat rahasi tietysti käytät kuten haluat ja kuulokojeesi hankit miten haluat. Mutta älä viitsi halveksia toisten ilmaiseksi saatuja kojeita, jotka ovat hyviä, vaikka niissä ei olisikaan kaikkia uusimpia ominaisuuksia, joilla useimmat eivät tee mitään. Kuulo on tärkein ja sen ne hoitavat hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmasti ole huomannut kaikilla! Sinä et tiedä mitään siitä, mitä et huomaa.

        Sitä paitsi minä en ymmärrä, miksi kuulokojeen pitäisi olla näkymätön. Ahdistutko, kun näet jollakulla kuulokojeen? Vai mikä on?

        Julkisesta terveydenhuollosta saatavat kojeet ovat tasan yhtä pieniä kuin itse isolla rahalla ostetut. Kaikkein kalleimpia malleja tosin ei ilmaiseksi saa, mutta useimmilla ei sellaisten tarvetta ole. Koko on kuitenkin suunnilleen sama.

        Minä ainakin haluaisin sen olevan näkymätön ja minua kyllä hävettää julkisesti näyttää olevani vajavainen. Useimmitenhan kuulovammaiset mielletään jostain syystä samaan kastiin mielenvikaisten/vajaaälyisten kanssa. Kaikille pitää huutaa kovalla äänellä että ymmärtäisivät jotain. Joten koolla on väliä. Turha kenenkään väittää vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin haluaisin sen olevan näkymätön ja minua kyllä hävettää julkisesti näyttää olevani vajavainen. Useimmitenhan kuulovammaiset mielletään jostain syystä samaan kastiin mielenvikaisten/vajaaälyisten kanssa. Kaikille pitää huutaa kovalla äänellä että ymmärtäisivät jotain. Joten koolla on väliä. Turha kenenkään väittää vastaan.

        Niille joilla on kuulokoje, näkyvä tai näkymätön, ei tarvitse huutaa!

        Jos sinä pidät kuulokojetta käyttäviä vajaaälyisinä, saisit korjata käsitystäsi.

        Minä olen lapsesta asti tuntenut ja nähnyt huonokuuloisia kuulokojeella ja ilman. Koskaan ei ole minun ympäristössäni huonokuuloisia pidetty muita huonompina. Ei edes niitä, joille piti huutaa, kun kuulokojetta ei ollut.

        Minulla on kuulojeet ollut muutaman vuoden. Ei tulisi mieleeni hävetä niitä. Olen korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa. Kuulon huononeminen tuskin on tehnyt minusta vähä-älyistä, varsinkaan koska käytän kuulokojeita ja niiden avulla kuulen kuten muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niille joilla on kuulokoje, näkyvä tai näkymätön, ei tarvitse huutaa!

        Jos sinä pidät kuulokojetta käyttäviä vajaaälyisinä, saisit korjata käsitystäsi.

        Minä olen lapsesta asti tuntenut ja nähnyt huonokuuloisia kuulokojeella ja ilman. Koskaan ei ole minun ympäristössäni huonokuuloisia pidetty muita huonompina. Ei edes niitä, joille piti huutaa, kun kuulokojetta ei ollut.

        Minulla on kuulojeet ollut muutaman vuoden. Ei tulisi mieleeni hävetä niitä. Olen korkeasti koulutettu ja hyvässä asemassa. Kuulon huononeminen tuskin on tehnyt minusta vähä-älyistä, varsinkaan koska käytän kuulokojeita ja niiden avulla kuulen kuten muutkin.

        Tuo on näköjään sinun oma mielipiteesi. Tai ainakin se minkä kerrot julkisuuteen.
        Yleinen vallitseva käsitys kuitenkin on huonokuuloisista ihmisistä sellainen ttä heille nimenomaan pitää huutaa jos haluaa että he ymmärtävät asian. Se huutaminen kai sitten tekee sen että ihmistä pidetään yksinkertaisena.
        Itse en pidä mitään kuulokojetta enkä halua sellaista ikinä ruveta pitämäänkään.
        Olen varmaankin yksinkertainen ihminen, mutta en halua tuoda sitä näkyvästi julki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on näköjään sinun oma mielipiteesi. Tai ainakin se minkä kerrot julkisuuteen.
        Yleinen vallitseva käsitys kuitenkin on huonokuuloisista ihmisistä sellainen ttä heille nimenomaan pitää huutaa jos haluaa että he ymmärtävät asian. Se huutaminen kai sitten tekee sen että ihmistä pidetään yksinkertaisena.
        Itse en pidä mitään kuulokojetta enkä halua sellaista ikinä ruveta pitämäänkään.
        Olen varmaankin yksinkertainen ihminen, mutta en halua tuoda sitä näkyvästi julki.

        On meitä moneksi!!!
        Ei sinullakaan ole tarjota muuta kuin omalaatuinen mielipiteesi ja takapajuinen asenteesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on näköjään sinun oma mielipiteesi. Tai ainakin se minkä kerrot julkisuuteen.
        Yleinen vallitseva käsitys kuitenkin on huonokuuloisista ihmisistä sellainen ttä heille nimenomaan pitää huutaa jos haluaa että he ymmärtävät asian. Se huutaminen kai sitten tekee sen että ihmistä pidetään yksinkertaisena.
        Itse en pidä mitään kuulokojetta enkä halua sellaista ikinä ruveta pitämäänkään.
        Olen varmaankin yksinkertainen ihminen, mutta en halua tuoda sitä näkyvästi julki.

        Ennen minullakaan ei ollut kuulokojetta enkä uskonut sellaista koskaan haluavani. Mutta mieli muuttui, kun kuulo vähitellen heikkeni. Mieluummin kuitenkin kuulen hyvin kuulokojeilla ja osallistun elämään ja tapahtumiin tasavertaisena kuin tonttuilisin huonokuuloisena ilman kuulokojeita. Enpä usko ulkonäkönikään kuulokojeista kärsineen.

        Ei ole oma valinta, huononeeko kuulo iän myötä vai ei. Hyvä ja onnellista tietysti on, jos kuulo säilyy hyvänä hamaan vanhuuteen. Jos ei säily, tilanne on korjattavissa kuulokojeilla, jotka nykyään ovat todella pieniä, myös ne ilmaiseksi saatavat. Ja elämä jatkuu täysillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut kaikilla kuulokojeen käyttäjillä jonkinlaisen ruskean palikan korvan päällä. Oletan sen olevan kuulolaite? Sen kyllä huomaa huononäköisempikin aivan selvästi ellei ole hiuksien alla.

        Ne on kojet varmaan aptekista. Tai haluttu pyöreä montti korvan sisään.Jotta ihmiset luulee on lagaton kuuloke puhuelinyhteys ymm. Huomamattomat ohuet kulokojeet menenvät korvan taakse.Häviävät sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on kojet varmaan aptekista. Tai haluttu pyöreä montti korvan sisään.Jotta ihmiset luulee on lagaton kuuloke puhuelinyhteys ymm. Huomamattomat ohuet kulokojeet menenvät korvan taakse.Häviävät sinne.

        Jos ihmisellä on lyhyt tukka tai kokonaan kalju niin kyllä se heti pistää silmään jos korvan takan löytyy ylimääräistä vaikka jotain matoja tms. Ei ne minnekään häviä vaikka kuinka toivot. Tai muussa tapauksessa sinulla olisi aika käydä optikolla tarkistuttamassa näkösikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on näköjään sinun oma mielipiteesi. Tai ainakin se minkä kerrot julkisuuteen.
        Yleinen vallitseva käsitys kuitenkin on huonokuuloisista ihmisistä sellainen ttä heille nimenomaan pitää huutaa jos haluaa että he ymmärtävät asian. Se huutaminen kai sitten tekee sen että ihmistä pidetään yksinkertaisena.
        Itse en pidä mitään kuulokojetta enkä halua sellaista ikinä ruveta pitämäänkään.
        Olen varmaankin yksinkertainen ihminen, mutta en halua tuoda sitä näkyvästi julki.

        Minulla on huono kuulo, vanhuuden huonokuuloisuus. Minulle ei ole huutanut kukaan eikä huuda vastaisuudessakaan. Se on kuulokojeiden ansiota, ne olen saanut ilmaiseksi. Luulen, ettei kukaan huomaa kojeitani, ellei erikseen tutki asiaa. Eipä ole ollut tarvetta kellään minua niin tarkkaan tutkia, miksi olisi. En häpeä kojeitani ja kerron niistä mielelläni, jos jotakuta kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmisellä on lyhyt tukka tai kokonaan kalju niin kyllä se heti pistää silmään jos korvan takan löytyy ylimääräistä vaikka jotain matoja tms. Ei ne minnekään häviä vaikka kuinka toivot. Tai muussa tapauksessa sinulla olisi aika käydä optikolla tarkistuttamassa näkösikin.

        Ei ainakaan minun silmään ole vielä toisten kuulokojeet pistäneet. Kenellä on kuulokoje, se ei todellakaan ole koskaan ensimmäinen asia, joka minua kiinnostaa ja jonka ihmisestä huomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen minullakaan ei ollut kuulokojetta enkä uskonut sellaista koskaan haluavani. Mutta mieli muuttui, kun kuulo vähitellen heikkeni. Mieluummin kuitenkin kuulen hyvin kuulokojeilla ja osallistun elämään ja tapahtumiin tasavertaisena kuin tonttuilisin huonokuuloisena ilman kuulokojeita. Enpä usko ulkonäkönikään kuulokojeista kärsineen.

        Ei ole oma valinta, huononeeko kuulo iän myötä vai ei. Hyvä ja onnellista tietysti on, jos kuulo säilyy hyvänä hamaan vanhuuteen. Jos ei säily, tilanne on korjattavissa kuulokojeilla, jotka nykyään ovat todella pieniä, myös ne ilmaiseksi saatavat. Ja elämä jatkuu täysillä!

        Kuulovamman voi saada melusta johtuen, sairaudesta, ei ikä ole ainoa syy

        Ei kuulokoje koskaan korvaa terveitä korvia, auttaa kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulovamman voi saada melusta johtuen, sairaudesta, ei ikä ole ainoa syy

        Ei kuulokoje koskaan korvaa terveitä korvia, auttaa kyllä

        Ei korvaa terveitä korvia, ei toki. Mutta vapauttaa kuitenkin kuulon puolesta elämään täyttä elämää kuulevien keskuudessa ja jopa nauttimaan samasta äänimaailmasta kuin normaalikuuloisetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin sellaisia puolen kilon mötiköitä saa ilmaiseksi, eipä mahdu pipo tai karvalakki sitten enää päähän. Ostan mieluummin rahalla pienen ja näkymättömän vehkeen jolla myös kuulee.

        Näkymätöntä vehjettä ett saa rahallakaan!

        Julkisesta terveydenhuollosta saat maksutta kojeet, jotka ovat yhtä pienet kuin tuhansia maksavat yksityisesti ostettavat.


    • Anonyymi

      Ei minulla ole ollut yksiäkään ruskeita, tumman sinisiä ja nykyään hopeanharmaat. Ihan samoja laitteita myy yksityinen sektori mitä julkinen.

    • Anonyymi

      Puhe sijoittuu 500 - 4000 Hz taajuuksille. Kuulokojeiden tärkein tehtävä on auttaa kuulemaan puhetta paremmin erilaisissa ääniympäristöissä. Kaikki muu on plussaa.

      • Anonyymi

        Eli se huutaa korvaasi tuolla taajuudella niin että ympäristökin kuulee. Sitähän joku sanoi että heille pitää huutaa mahdollisimman kovalla äänellä. Esimerkki: Savolaisjuntti meni Espanjaan ja piitsillä kysyi paikalliselta että missä on asema? Hispano vaan puisteli päätään ja kohautteli olkapäitään. Juntti korotti ääntään ja karjahti uudelleen saman kysymyksen ja taas sama vastaus. Savolaista jo ärsytti ja hän sitten huusi niin kovasti kuin pystyi että MISSÄ ON ASEMA.
        Vastauksena vaan sama vaivaantunut olkien kohautus. Savolainen sitten totesi kaverilleen että onpa nuo espanjalaiset tyhmiä kun ei edes puhetta ymmärrä vaikka kuinka kovalla äänellä kysyy.


    • Anonyymi

      Hälinässä kuulolaitteet eivät paljoa auta kun kaikkien puhe kuuluu kovana, hirveä sekamelska.

      • Anonyymi

        Ei se sen helpompaa ole normaalikuuloisellakaan.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe