Vieläkö siivoatte yhtä paljon

Minä olen alkanut viihtyä kissani ja sänkyni alla olevien villakoirien kanssa kohtalaisen hyvin.
Olen aika allerginen joten on pakko siivota silloin tällöin.
En ole koskaan ollut mikään putsaus pingottaja, uskoisin silti että ihan kohtuullinen siisteys on ollut. Järjestys on oltava kun on kertynyt tuota roinaa liiaksi nurkkiin.
Jaksan vielä siivota, mutta silti olen miettinyt palkata siivoojan pari kertaa kuukaudessa.
Kiertäjäkalvosin olkapäästä repesi pahasti muutama vuosi sitten, eivät leikkaa kun olen eläkkeellä. Siitä on paljon haittaa kun on oikealla puolella ainakin ikkunan pesussa.
Kunnioitan ja ihailen ihmisiä jotka jaksavat jatkuvasti pitää kotinsa pölyttömänä ja kiiltävän puhtaana.
Minua kiinnosti nuorempanakin lukeminen ja käsityöt liikaa siivooksen kustannuksella. Anoppini, tosi siisti ei oikein tykännyt kodinhoidostani. Hän ei huomioinut sitä että kävin töissä 8h päivässä ja itse oli kotona, oli kolme lehmää, niissäkin varmaan oli työtä.

61

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän ne "villakoirat" haittaa ennenkuin ovat niin isoja että alkaa olla kompastumisvaara?

      • Minulla tulevat sängyn alle. Kai kävellessä muuta poistuvat tieltä pois :D


    • Silloin, kun vielä kävin töissä, niin siivosin säännöllisemmin.
      Nyt menee vain suunnitellessa ja todetessa, että päivä se on huomennakin, jospa sitten huomenna siivoaisin, jos huvittaa.
      Korkea on nykyisin kynnys, että itseäni alkaa inhottamaan siivottomuus siinä määrin, että imuriin tartun.
      Kun lapset vielä asuivat kotona, niin siivosin kai liikaakin, koska sain kuulla, että taasko meillä siivotaan vaikka on ihan siistiä.

      • Anonyymi

        Mulla sama. Tosin kyllä siivoukselle on paljon enemmän tarvettakin, jos on perhettä ympärillä.


    • Anonyymi

      Yksin asujana perussoisteys pysyy eli tavarat paikoillaan. Inhoan pölyjen pyyhkimistä eniten. Siitä syystä minulla ei ole tavaroita tasoilla eikä avohyllyjäkään.
      Minulla ei noita neliöitä ole paljon, joten ei vielä rasita.
      Ota hyvä ihminen siivooja. Varmaan tuo 1-2 kertaa kuukaudessa on ihan hyvä. Sillalailla, että itse viihdyt. Kokeile ainakin :)

    • Anonyymi

      Juuri laitoin uudet peti vaatteet, tuli huudettua kahdet Tammenterhon 9kg:n painopeitot, ja sain tänään Kärkkäiseltä tilaamani niihin kuuluvat pussilakanat.

      Saa nähdä miten hyvät unet saan, mainosten mukaanhan tulee olo ku olisi paratississa ;)

      Olen tosin jo testannut 3 yötä tuota painopeittoa tavallisella pussilakanalla, ja kyllä pitää todeta että nukun ainakin pitempään kun tässä on ollut unet aiemmin.

      Jos aiotte hankkia tuollaisia peittoja. niin älkää missään nimessä ostako liian kevyitä.
      Myin sen toisen peiton noin 60 kiloiselle, ja hän oli tyytyväinen että sai ensin kokeilla tuollaista 9-kilon peittoa.

      • Minua kiinnostaa kovasti painopeitot. Kerro kuinka olet sen kanssa nukkunut ajan kanssa. Ostan heti kun saan tarpeeksi tietoa.
        Nukun aika hyvin, tai huonosti. Jos kävisin töissä niin sanoisin että huonosti. Nyt voi jatkaa unta aamulla jos ei yöllä sujunut hyvin.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minua kiinnostaa kovasti painopeitot. Kerro kuinka olet sen kanssa nukkunut ajan kanssa. Ostan heti kun saan tarpeeksi tietoa.
        Nukun aika hyvin, tai huonosti. Jos kävisin töissä niin sanoisin että huonosti. Nyt voi jatkaa unta aamulla jos ei yöllä sujunut hyvin.

        Vähän on vielä tuota kokemusta painopeitolla, ja itse olen kyllä ollut hyvä uninen ainakin nuorena, nyt kun ei tee fyysistä duunia niin tuo unen tarve on myös takkuillut hieman.

        Kerron myöhemmin kun tuo jolle myin sen toisen peiton, hänen kokemukset on varmasti sellaiset että silloin tietää onko painopeitosta apua vai ei, hän saa nukuttua tosi lyhkäisiä pätkiä vuorokauden aikana, ja aina on kuulemma väsy.

        Jatkan juttua , kun saan hänen mielipiteen painopeitosta ja omiani jos niissä jatkuu tuollainen 7-8 tunnin unet, itse en ole koskaan mitään päikkäreitä harrastanut, vaan 16-20 tuntia olen hereillä yhteen soittoon.


      • Anonyymi

        Minäkin kokeilisin painopeittoa, mutta se ei käy sydänoireiselle.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on kahden hengen peitto, jos sattuis yövieras tulemaan.

        "Anonyymi"

        Katsos kun.

        Peitto menee reippaasti yli laitojen, joten se painaa öistä nukkujaa.
        Samalla se myös suojelee hyvin Kyljellään nukkuvan Polvia ja Raajoja sekä muita ulokkeita.
        Ikinä ei siis pääse makkarin vilu kapajamaan.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Katsos kun.

        Peitto menee reippaasti yli laitojen, joten se painaa öistä nukkujaa.
        Samalla se myös suojelee hyvin Kyljellään nukkuvan Polvia ja Raajoja sekä muita ulokkeita.
        Ikinä ei siis pääse makkarin vilu kapajamaan.

        H.

        Kylläpä tuli noin puoli kuudelta hieman vilu vaikka on painopeitto, olin näemmä siirtänyt senkin sivuun kuten muutkin. No, lämmintä sai kun kömmin sen sisään, uudelleen.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Minua kiinnostaa kovasti painopeitot. Kerro kuinka olet sen kanssa nukkunut ajan kanssa. Ostan heti kun saan tarpeeksi tietoa.
        Nukun aika hyvin, tai huonosti. Jos kävisin töissä niin sanoisin että huonosti. Nyt voi jatkaa unta aamulla jos ei yöllä sujunut hyvin.

        Nyt on nukuttu muutamia jopa öitäkin ja vähän päivälläkin painopeiton kanssa . Sanoisin että se on YLI mainostettua.
        No, ei tuo painopeitto tullut maksaan ku 35€ minulle, sain siitä toisesta hyvän maksun.

        Ja, se naispuolinen joka nukkuu lyhyet yöt, niin osan totesi heti alkuun että ei ole hänen juttu nukkua tuollaisen peiton alla.
        Kun vahtii sitä laatikkoa,( tosin eihän se enää ole sellainen siis TV) niin nukkuu siinä osan vuorokaudesta, eipä ihme kun niin lyhyillä yö unilla pärjää.

        Itse uskon että, kunnon paksu untuvapeitto on paras ainakin kylmyyttä vastaan, ja pehmeä ja ihana sellainen on. ; )



    • Mikä lie kun ei nukuta?
      Minulla on liikaa neliöitä kun täällä ei asunnot mene kaupaksi.
      Olen tyytynyt maksamaan kalliimpaa vastiketta, mutta tuleva putkiremontti on vastenmielinen ajatella.
      Miehen entinen huone on tyhjillään, asun omassa makkarissani kylillä ollessani, olohuonekin on vain siksi että sellainen kai kuuluu olla.
      Kyllä täällä asuu, mökillä olin kaksi kuukautta yhteen menoon, sekin on ihan vaatimaton mummon mökki mutta minulle hyvin rakas. Viikko sitten tulin keskustaan, taas kaipaan mökille. Onneksi se on lämmin kuin linnun pesä, viihdyn siellä, on niin kotoisa olo.

      • Anonyymi

        Pienen asuntoni putkiremontti maksoi 35000 euroa ja jouduin puoli vuotta asumaan muualla,
        eli vuokrat toisesta asunnosta ja muuttokustannukset tuli siihen päälle.


    • Anonyymi

      Kun täytin 75v monta vuotta sitten, kaupungin virkanainen kävi läpitte kaikki em. iän ylittäneet taloudet.
      Silloin olin vielä "himosiivooja"...ainakin kerran kuukaudessa pöllytin mattoja ulkoilmatelineessä.

      Nyt siivous on jäänyt vähemmälle. Pelaan rahapelejä, että vois tilata ammatikseen siivoavien yritysten palveluja.
      Pelijumalat, uskon niin, ovat kääntäneet selkänsä meikäjunnulle.

      Parempaan päin siinä, että nyt en enää ota klapivarastohörppyjä päivisin. Jääkärimestaria 2 dl kuitenkin joka päivä ennen päivätorkuille menoa.

      • Onneksi en osaa pelata rahapelejä. Lottoan ehkä pari kertaa vuodessa ja olen varma että voitan, joka kerta on ollut pettymys.
        Tytär sanoi että ei noita mattoja tarvitse noin paljon olla, mutta kun olen niihin tottunut.
        Tykkään matoista, niitä on paljon vaihdettavaksi asti.


      • Anonyymi

        Se 2 desiä on 5-annosta kapakissa tekee viikossa pari isoa putelia .


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siivoan pienen asuntoni saunapäivänäOn myös pyyki päiväni. Ikää tulee joutu myös luovutaa .Kaikea ei pysty tekemään heti tai rivakasti. Helsingin lähiöt kerrostalot. Ilman saasteet.Tuo koteihin pölyä ymm. Voi joka päivä siivota.Se samasaaste kotisi on huomenna. Kerostalojen ikunoiden rakoventilit ymm.Tuo saastet,joutuhan sitä tuletaakin.Aina lähiössä itä-Helsinki . Kokoajan joku rakennus rakenetaan, ,peruskorjataan.Jopa puretaan sama alue ja läheisyys.Visiin jo 4-5 vuotta?Ja ne rakennus pölyt tulee asunoihin,.Ikunoihin.ymm.

      • Anonyymi

        Ikkunoiden rakoventtiilit kannattaa laittaa kiinni, niistä vetää ja tulee pölyä sisään.


    • Anonyymi

      Pölypallot kerääntyvät kotona määrättyyn paikkaan ilmeisesti ilmastoinnin ansiosta, onko sitten oikein vai väärin suunnattu.
      Pidän rättivarastoa, jonne nakkaan huonot pyyheliinat, t-paidat, lakanat jne. Sieltä leikkaan palasen, laitan aavistuksen vettä nihkeyteen asti ja pyyhkäisen pölykohdan. Rätti roskiin.
      120 senttisen sängyn alta en ole onnistunut kuin imurilla. Kapeammalta onnistuisi, tulisi sopiva venyttely.

    • Anonyymi

      Tapani siivota vakiintuivat parikymmentä vuotta sitten eläköitymiseni yhteydessä.
      Mieheni tekee kokosiivouksen kahden viikon välein jolloin minä pyyhin pölyjä tarpeellisiksi katsomistani paikoista.
      Huolehdin myös vuodevaatteiden vaihdosta ja suojelen pesukonetta mieheni lähentely-yrityksiltä.

    • Anonyymi

      oletko kissoille allerginen

      • Onneksi en pahasti kissalle allerginen. Alkuun oli paljonkin oireita kissan takia mutta kai sinnikäs siedätyshoito on auttanut.
        Joka päivä joudun laittamaan suihketta ja ottamaan tabletin allergiaan. Niin on ollut silloinkin kun olen ollut ilman kissaa.
        Olen ollut testeissä, ainakin kankaiden viimeistelyaineet, lastulevy asunnossa ovat pahasta, ne tiedän ilman testejäkin. Mitähän lastuevyissä on kun siitä tulee oireita.
        Asunnossa on koneellinen ilmastointi, ei hyvä, mökillä on parempi hengittää.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Onneksi en pahasti kissalle allerginen. Alkuun oli paljonkin oireita kissan takia mutta kai sinnikäs siedätyshoito on auttanut.
        Joka päivä joudun laittamaan suihketta ja ottamaan tabletin allergiaan. Niin on ollut silloinkin kun olen ollut ilman kissaa.
        Olen ollut testeissä, ainakin kankaiden viimeistelyaineet, lastulevy asunnossa ovat pahasta, ne tiedän ilman testejäkin. Mitähän lastuevyissä on kun siitä tulee oireita.
        Asunnossa on koneellinen ilmastointi, ei hyvä, mökillä on parempi hengittää.

        Lastulevyissä on rakennusaineena formaliinia ja fenoilia, melkoisia myrkkyjä.
        Tosin pitoisuuksia on vähennetty, kun ihmiset rupesivat oireilemaan.
        Pirre


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Onneksi en pahasti kissalle allerginen. Alkuun oli paljonkin oireita kissan takia mutta kai sinnikäs siedätyshoito on auttanut.
        Joka päivä joudun laittamaan suihketta ja ottamaan tabletin allergiaan. Niin on ollut silloinkin kun olen ollut ilman kissaa.
        Olen ollut testeissä, ainakin kankaiden viimeistelyaineet, lastulevy asunnossa ovat pahasta, ne tiedän ilman testejäkin. Mitähän lastuevyissä on kun siitä tulee oireita.
        Asunnossa on koneellinen ilmastointi, ei hyvä, mökillä on parempi hengittää.

        Lastulevyissä on formaliinia, jota lisätään fenoilin kanssa liima aineeksi levyyn.


    • Anonyymi

      Ën ole koskaan ollut mikään siivousintoilija, joten siivoan samaan tapaan kuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Joka toinen viikko 1,5 tuntia siivousta maksaa minulle 120 €/kk.
      Siitä saan 40 % kotitalousvähennystä. Ensi vuonna vähennys nousee 60%:iin.

      • Anonyymi

        Juuri istahdin imuroituani ja pyyhittyäni lattia. Pölyt vielä kalusteista, niin hyvä.
        Jonkin verran pölyä tulee, kun lämmitystä on lisätty ja ihminenkin pölyää.
        Pidän siisteydestä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri istahdin imuroituani ja pyyhittyäni lattia. Pölyt vielä kalusteista, niin hyvä.
        Jonkin verran pölyä tulee, kun lämmitystä on lisätty ja ihminenkin pölyää.
        Pidän siisteydestä.
        Beng

        Käveletkö usein rätti tai pölypuuhka kädessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käveletkö usein rätti tai pölypuuhka kädessä?

        En. Muutoinkaan en liioittele siivoamisen kanssa. Voin imuroida jne. ja vaikka seuraavana päivänä pyyhkiä pölyt ja kolmantena syvennyn kylppäriin. Välillä näinkin.
        Siis pätkäkotitöitä välillä ja toisella kerralla koko puuha yhtä soittoa.
        Mutta kyllä väsytti. Tuossa otin pieniä nokosia.
        Lötköttelyä.
        Beng


    • Paljon vähemmän kuin nuorempana ja perheellisenä.
      Silloin ennen tuli siivottua viikoittain ja perusteellisesti, mutta nyt n. kerran kahdessa viikossa ja hieman rauhallisemmin.
      Pirre

    • Siivousta olen vähentänyt, vaikka koskaan en ole mikä himosiivooja ollutkaan..
      Joskus siivosin yhden tilan kerrallaan
      mutta vasta kun koko huushollin siivoan kerralla tuntuu tosi siistiltä.
      On paljon ikkunoita ja vielä lasitettu terassikin,
      sen vuoksi ensimmäisenä tilaan ikkunoiden pesun yrittäjältä.
      Ehkä jo ensi keväänä.

      Aikoinaan kotonani pyöri rollaattio tai pyörätuolin käyttäjiä,
      silloin hävisi kaikki matot, niitä ei sen jälkeen ole pahemmin palannut,
      vain muutama eteisessä ja joitakin pikkumattoja.
      Siivoaminen ilman mattoja helpompaa.

      • Anonyymi

        Mattojen pitäisi olla keveitä ja vaikka pari pienehköä.
        Minulla on paksu villamatto, mikä painaa kuin synti. Talvella olisi hyvä laittaa tuleentumaan.
        Tyydyn imurointiin ja kevyesti pyyhkäisen moppilastarättipyyhkimellä, jotta sekin vaikuttaa puhtaammasta. Viimeksi tuulettaessa suu suolsi sarvipäitä.
        Beng


    • Anonyymi

      Soma juttu, mutta siivoaisin mieluummin muiden ikäisteni koteja kuin omaani. Näin olen jo tehnytkin.
      Siivoushulluus voi iskeä koska tahansa, kunhan pienestä pa-tilastatani tokenen kuiville.

    • Anonyymi

      Kyllä se tahti on muttunut.Kerran vikkossa on pakko imuroida ja pyyhkiä pölyt,alergiaa tälläkin.Ennen silitin lakanat tyynylinat.enää en.Taitan vain ne kaapiin.Vaateetkin jos hankin ,ostan sellaiset joita ei tarvitse silitää.Pukeudun myös nin että minulla hyväolla ja koskee myös jalkineita.Huulupuna on jäänyt pois,valuu aina kapeilta huuliltani yli.Hulten rajoina kun rypyt ikä lisänä ja tietysti kasvoissa elämän jäljet. Leikimielisyys on kuitenkin avain sana.osaan pitää huolta omasta hyvin voinistä.osaan jo sanoa ei olen työstä eläkeellä,en auta muita. koti en keitä kahvia.Menään kahvilat ,on minulekin piristys. Jokainen maksaa kahvinsa itse!Kumasti ei kukaan lähde?Yrtän pitää kinni vuoden ajat tällä kerrostalo pieni kotiVuoden ajat tuo aina jotain uutta.Nytkin sataa lunta.Maisema kaunis.Katu lampun alla tanssi lumihiutaleet. Lähden ulos kävelee,kuhan jäykyys tokene.aamut kestää tovin.Liuku esteet ,laitan jalkineisin.Halvat 5 e.remmit. Mutta pysyn pystyssä yksin kävelen tällä Itä-Helsingin lähiö,

      • Anonyymi

        Tänään näyttää erilaiselta kuin eilen. Ei aurausta vieläkään. Hirveä tuuli.
        Siisteys.
        Kärsii pahasti. Ei voi köyristellä, ei kantaa mitään raskasta. Mikä putoaa, jää maahan. Silmälasikotelo on pöydänjalan vieressä kummasti.
        Ruokailuun liittyviä irtolohkareita keittiössä siellä täällä.
        Jossain vaiheessa ostan siivouspalvelun, myöhemmin ikkunapesun. Jahka.
        Inhottaa tinkiä siisteydestä.
        Voip mennä nerve caput.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään näyttää erilaiselta kuin eilen. Ei aurausta vieläkään. Hirveä tuuli.
        Siisteys.
        Kärsii pahasti. Ei voi köyristellä, ei kantaa mitään raskasta. Mikä putoaa, jää maahan. Silmälasikotelo on pöydänjalan vieressä kummasti.
        Ruokailuun liittyviä irtolohkareita keittiössä siellä täällä.
        Jossain vaiheessa ostan siivouspalvelun, myöhemmin ikkunapesun. Jahka.
        Inhottaa tinkiä siisteydestä.
        Voip mennä nerve caput.
        Beng

        Älä ahdistu. Sehän on väliaikaista vain. Apuvälinevarastolta olisi saanut roskannoukkimisvekottimen, jolla saa nostettua tavaroita, mutta kun et huomannut varautua, ota rennosti. Kun on pakko, oppii hyväksymään epätäydellisyyttä.
        Maailma ei kaadu ! Tsemppiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ahdistu. Sehän on väliaikaista vain. Apuvälinevarastolta olisi saanut roskannoukkimisvekottimen, jolla saa nostettua tavaroita, mutta kun et huomannut varautua, ota rennosti. Kun on pakko, oppii hyväksymään epätäydellisyyttä.
        Maailma ei kaadu ! Tsemppiä !

        Lainasin sellaisen.
        Olipa ajankulua poimia niillä silmälasikoteloa....sarjassamme lähes mahdoton tehtävä...
        Kiitos tsempeistä. Eihän se kaadu...
        Mutta onpa vaikeaa sietää sitä, että ote vähän on huono ja joutuu turvautumaan apuun.
        Olen heevetin huono pyytämään apua, siis ylpeä.
        Beng


    • Anonyymi

      nuorempana joka lauantai tein suursiivouksen, mäkätin miehelle samalla kun hän istui tv katsoen, kerran piti pyykinkuivaustelinettä ja huitoi minua kauemmaksi, oli se taistelua huh

    • Anonyymi

      13 kommenttia poistettu ? Siivousaiheketjusta !?

    • Anonyymi

      Samoin kuten viimeiset 18 vuotta eli vuodet jotka olemme asuneet kerrostalossa.
      Teen perussiistin kahden viikon välein.
      Poikkeuksena ainoastaan koronaa edeltäneiden vuosien keväät ja syksyt jolloin siivosin ennen pitempää poissaoloamme.
      Kerran talvessa käytän matot ulkona.
      Viedessäni mattoja vaimoni aloittaa imuroinnin. Jatkan imurointia.
      Sinä aikana vaimoni on aloittanut moppauksen.
      Otan mopin ja hoidan asian valmiiksi.
      Parin viimevuoden aikana vaimoni ei ole häirinnyt imurointiani ja itse moppailen harvemmin. Ehkä kuukauden välein.
      Vaimoni tärkein panos on ohjata ulkoa tuomani matot oikeille paikoilleen. Värisokeuteni häiritsee sijoittelua.

      Pisimmälle vietyä vieraskoreuttamme edustaa olohuoneen ja keittiön pöytien tavaroiden inventointi ja saneeraus.

      • Anonyymi

        Lähes kaikki tasot on täynnä tavaraa, lehtiä ja kirjoja.
        (Myös kaapit)
        Siivous olisi hankalaa niitten osalta ja saakin jäädä.
        Pölyhuiskalla lehauttelen pölyt niistä ja imuroin pölyt noin joka viides päivä.


    • Anonyymi

      siivous on menneisyyttä,

      • Anonyymi

        Siivoaminen on ihan kivaa.
        Musiikkia nauhurilta.
        Ulos raikkaaseen ilmaan matot tuulettumaan.
        Siinä saa itsekin raitista ilmaa.
        Lumipesu matoille.

        Saa liikuntoa.

        Ja on järjestys elämässä.
        Tuntee itsensäkin ehjäksi kun paikat on kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siivoaminen on ihan kivaa.
        Musiikkia nauhurilta.
        Ulos raikkaaseen ilmaan matot tuulettumaan.
        Siinä saa itsekin raitista ilmaa.
        Lumipesu matoille.

        Saa liikuntoa.

        Ja on järjestys elämässä.
        Tuntee itsensäkin ehjäksi kun paikat on kunnossa.

        Ja taas jatkuu siivous!

        On jäljellä vanhanajan kasetit, niitä soittelen samalla.
        Mitkä ei oo enää ajankohtaisia ja ei jaksa kuunnella, niin siirrän ne yhteen pinkkaan ja heitän pois tai jaan jollekin jolla on vielä iloa niistä.

        Ihan mukavaa!
        Ja pääsee turhasta roinasta eroon samalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas jatkuu siivous!

        On jäljellä vanhanajan kasetit, niitä soittelen samalla.
        Mitkä ei oo enää ajankohtaisia ja ei jaksa kuunnella, niin siirrän ne yhteen pinkkaan ja heitän pois tai jaan jollekin jolla on vielä iloa niistä.

        Ihan mukavaa!
        Ja pääsee turhasta roinasta eroon samalla.

        Te jotka kerrotte tykkkävänne siivoamisesta niin soisin itsellenikn edes vähän tykkäystä siihen suuntaan. Siivoan kyllä, mutta kun on pakko, en viihdy epäjärjestyksessä, muutama pieni villakoira ei saa minua paniikkiin.
        Minä nautin äänikirjoista käsitöiden kera kuten olen monesti jo kertonut.


    • Anonyymi

      Siivoamattomuus/siisteyden puute on yks meikäläisen asunnon pienehkö huolenaihe. Eteisen matto näytti tänään roskaiselta. Imuroin käytävän, joka tavaroiden takia näkyi.
      Ruokailuvälineitä en päivittäin pese vaikka on lämmin ja kylmä vesi.

      Suihkussa käynnistä aamuisin en tingi kuitenkaan. Alusvaatteet pesen aina samalla kertaa. Tekokuituiset kuivuvat seuraavaksi aamuksi päälle.
      Pelaan rahapelejä voidakseni palkata naispuolisen siivoojan. Auttaisin häntä kyllä miespuolisena kuten olen ennenkin auttanut. Issekseni en saa oikein mitään aikaan.

      Henkilökunnasta lievää pulaa, kuittaan jos joku tuttu tulee käymään.

      • Anonyymi

        Pitäis saada tämän illan aikana vielä veski siivottua.
        Taukoja pidän välillä.
        Kyllä se tässä illan mittaan tulee kuntoon.
        Yhden samppooputelin siirrän paikoilleen ja sitten tauko

        Päivällä sain jo kahverin kuntoon, oli siinä hommoo, kun oon pitännä sitä varastona.
        Eilen keittiön ja makuuhuoneen.
        Huone kerrallaan, tää on sellaista projektityötä.

        Huomenna pitäis laittaa etteinen kuntoon.
        Mukava on sitten ruveta viikonloppua viettämään, kun on siistiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis saada tämän illan aikana vielä veski siivottua.
        Taukoja pidän välillä.
        Kyllä se tässä illan mittaan tulee kuntoon.
        Yhden samppooputelin siirrän paikoilleen ja sitten tauko

        Päivällä sain jo kahverin kuntoon, oli siinä hommoo, kun oon pitännä sitä varastona.
        Eilen keittiön ja makuuhuoneen.
        Huone kerrallaan, tää on sellaista projektityötä.

        Huomenna pitäis laittaa etteinen kuntoon.
        Mukava on sitten ruveta viikonloppua viettämään, kun on siistiä!

        Nonnii, nyt on veski siivottu.
        Laitan tiedon asiasta, että ketään ei jää vaivaamaan, vaan saa nukkua rauhassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nonnii, nyt on veski siivottu.
        Laitan tiedon asiasta, että ketään ei jää vaivaamaan, vaan saa nukkua rauhassa.

        Hyvä kun laitoit vinkin,
        ei tekisi pahaa omallekaan veskille moinen juttu.
        Jospa esimerkistäsi innostuisin.


    • Anonyymi

      Ennemminkin yhtä vähän.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      162
      2297
    2. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      54
      2264
    3. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      23
      1847
    4. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      86
      1782
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      127
      1461
    6. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1357
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      226
      1351
    8. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      90
      1328
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      268
      1168
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      67
      1058
    Aihe