Poliisin ja minun näkemykseni kannabiksen laillistamista Osa 2

Anonyymi

Oli pitkä teksti, piti pilkkoa se useampaan osaan:

Kannabiksen käytön ja viljelyn vaikutukset muihin ihmisiin, heidän asuinympäristöönsä sekä omaisuuden-,
ja henkilökohtaisen koskemattomuuden suojaan, ovat erittäin kielteiset. Kasvustot levittävät kerrostaloissa
hajuaan toisiin huoneistoihin, porrashuoneeseen, muihin yleisiin tiloihin ja pahimmissa tapauksissa koko
taloon. Kasvattamot lisäävät myös vesi- ja tulipaloriskiä.

"Kommentti: Naapurin rouvan silakanpaisto valkosipuilioljyssä haisee kanssa rappukäytävässä joten pienet tuoksut kerrostalossa kuluu

asiaan. Kannabiksen kasvatuksen hajuhaittoja voi poistaa siten että kasvattaa niitä joko teltassa tai kaapissa, missä on aktiivihiilisuodatin

ulos menevää ilmaa varten. Jos käyttää LED valoa kasvatukseen niin tulipaloriski voidaan poistaa."

Kasvatuspaikkoina toimivien asuntojen - virallisesti asuttujen tai asumattomien - liepeillä käytävä
huumausaine-, ja varastetun tavaran kauppa ulottaa vaikutuksensa koko asujaimistoon ja ympäristö
koetaan turvattomaksi. Siksi se myös muuttuu. Poliisi saa jatkuvasti pyyntöjä puuttua asunnoissa
tapahtuvaan, muita häiritsevään kasvatukseen ja käyttöön. Poliisilta jää noin satatuhatta hälytystehtävää
hoitamatta ja sen määrän ei soisi tästä enää nousevan.

Kommentti: " Kun minä kasvatin pusikoita omaan käyttöön, niin ei meidän asunnon liepeillä ollut minkäänlaisia häiriöitä. Ei pidä turhaan

herättää poliisin huomiota. 100 000 hälytystä / 365 Päivää vuodessa = 273 hälytystehtävää päivässä. Ei ihme että poliisilla on kiire..."


Henkilökohtaisten haittojen vähentäminen ei ole kytköksissä sen kanssa, että käyttö, kasvattaminen ja
hallussapito ovat nyt laittomia. Haittojen vähentäminen riippuu täysin siitä, mikä on huumevieroitushoidon
taso ja laajuus kussakin kunnassa sekä siitä, miten käyttäjä itse kokee hoidon tarpeensa. Mikäli hän ei koe
tarvitsevansa hoitoa, eivät hyvätkään kunnalliset tai muiden tarjoamat hoitopolut häntä auta. Hoitopolulle
astumista ei estä nyt voimassa oleva rikoslain säännöstö. Yleisesti voitaneen todeta, että
huumausainehaittojen edullisinta vähentämistä lienee käytön ennalta estäminen - ei käytön salliminen.
Lääkekannabiksen ja huumausaineena käytettävän kannabiksen vertaaminen toisiinsa on asiaan
liittymätöntä. Kannabiksen lääkinnällisen käytön sallimisella ja lääkekannabiksen THC-pitoisuuksien
kontrollilla ei ole tässä yhteydessä merkitystä.

Kommentti: " Viihdekäyttäjillä ( niinkuin minä ) ei ole kannabiksen kanssa mitään ongelmia, eikä heidän tarvitse mennä hoitoon. Eihän

jokainen alkoholia esim. vain vapaalla käyttävä henkilö ole alkoholisti.

Huumausaineita tarjotaan Dark-netin puolella myyntiin useissa sadoissa myynti-ilmoituksissa /vrk jokaisen
suurimman poliisilaitoksen alueella. Myyntialustoilla ns. laudoilla myydään myös kannabista, mutta se on
vain yksi tuote laajassa valikoimassa. Kannabiksen käytön, hallussapidon ja kasvatuksen salliminen ei
poistaisi kannabista tarjolla olevien huumeiden luettelosta. "Sieltä ostetaan, mistä halvimmalla saadaan",
eikä suomalainen peruskäyttäjä tule maksamaan ALV:a, vaikka siihen sketsihahmokin kehottaisi.

Kommentti: " Mistä saa kannabista noin 2 - 3 EUR / gramma joka on suunnilleen itse kasvatetun kannabiksen kulut? Minä menisin sinne

heti ostoksille. Kun kasvatat itse, tiedät mitä polttelet eikä näin tarvitse ostaa mitään ainetta minkä sisällöstä ei ole tietoa""


Huomio siitä, että "huumekauppa on" rikollisten käsissä on terävä havainto ja pitää paikkansa, sillä
kannabiksen käyttö, hallussapito ja kasvattaminen on laissa kielletty. Väite siitä, että laillistaminen johtaa
järjestäytyneen rikollisuuden kasvuedellytysten heikkenemiseen on harhaa ja vaarallisen harhaanjohtava.

Kommentti: " Minä ostaisin mielummin ruohoa ja erityisesti hassista joka on hyvä laatuista ja mihinkä ei ole sekoitettu jotakin vieraita aineta

voiton maksimoinnin takia. Montako pirtun salakuljettajaa poliisi on ottanut kiinni alkoholin kileltolain kumoamisen jälkeen? Eli kieltolakien

postuminen kuivuttaa pimeän kaupan"

Järjestäytynyt rikollisuus on maassamme levinnyt erittäin monille, sinänsä laillisille toimialoille.

Kommentti: " Eikö poliisi olisi voinut estää tätä kehitystä. Nähtävästi ei koska poliisi itse myöntää tämän asian..."

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 112
        2324
      2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        65
        2177
      3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        16
        1981
      4. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        19
        1707
      5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        21
        1628
      6. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        13
        1432
      7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        12
        1364
      8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

        Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
        Ikävä
        27
        1363
      9. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        16
        1347
      10. Kristityt "pyhät"

        Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
        Kristinusko
        6
        1282
      Aihe