Koirat tautienlevittäjänä

Anonyymi

Eräällä lammastilalla tuli tuomio eläinsuojelurikoksesta kunnes selvisi että lampaiden sairaaloisuus johtui arcocystis -alkueläimestä, jonka olivat lampaisiin tartuttaneet huolimattomien koiranomistajien koirat päästessään jättämään jätöksiään lampaiden laitumelle.

Edelleenkään ei koiraihmisille näytä menevän perille että koirat on pidettävä kytkettyinä!

11

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja eikös tuolta välimerenmaista tuoduista koirista, ole löytynyt jotain kielipunkkia. Joka on lampaista tarttunut. Koiraihmiset. Huoletikaa loistorjunnoista. Luonnoneläimillekin isoriski.

    • Anonyymi

      Rakit syö kikki raadot ja paskat, tartuttavat sitten kasvissyöjin kun sontivat pellolle. Omistajat saisi saadakin kaikki mahdolliset loiset ja sairaudet ja joutua rakkiensa raatelemiksi, mutta noita loisia voi saada jo kuka tahansa vaikka marjoista.

      • Anonyymi

        Mietitkö koskaan, jos keräät marjoja. Onko kukaan kussut näiden päällee. Heh!


      • Minun "rakkini " ei syö paskaa eikä raatoja. Kaikki mitä sille tarjoan haistellaan moneen kertaan.
        Kelpaako vai ei.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Minun "rakkini " ei syö paskaa eikä raatoja. Kaikki mitä sille tarjoan haistellaan moneen kertaan.
        Kelpaako vai ei.

        "Minun "rakkini " ei syö paskaa eikä raatoja. Kaikki mitä sille tarjoan haistellaan moneen kertaan."

        Järkyttävää. Olen kuvitellut että koiranomistajat vain ovat piittaamattomia kun eivät ymmärrä pitää koiriaan kiinni.

        Mutta ilmeisesti, jos koira ei irti päästyään vapaaehtoisesti ymmärrä lähteä paskaa ja raatoja tonkimaan, omistaja yrittää niitä varta vasten tarjota!


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Minun "rakkini " ei syö paskaa eikä raatoja. Kaikki mitä sille tarjoan haistellaan moneen kertaan.
        Kelpaako vai ei.

        Kaikki rakit ovat myös kilttejä ja toittelevaisia kunnes ensimmäisen kerran purevat ja toistuvasti sen jälkeen kunnes lopetetaan.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Minun "rakkini " ei syö paskaa eikä raatoja. Kaikki mitä sille tarjoan haistellaan moneen kertaan.
        Kelpaako vai ei.

        Se on ihan varma, että sun koira tekee sitä samaa kuin muutkin koirat.

        Koira löytää metsästä märäntyneen sienen ihmisen ulosteen tai muun meidän käsityksen mukaan inhottavan niin se kieriskelee siinä ja jotkut syövät sitä.

        Vuosien varrella olen tullut siihen tulokseen, että koira pitää inhottavana niitä hajuja joilla se pestään ja hajustetaan. Koira luonnossa liikkuessaan erottuu omasta mielestään järkyttävästi.

        Harvoin häkissä ulkona oleva metsästyskoira on tehnyt sen mutta joillakin ajokoirat jotka on pesty ja paljon sisätiloissa niin kaveri hinkannut ruohotukolla puhtaaksi.


    • Anonyymi

      Amerikoissa eläimet tutkitusti levittävät viruksia mutta ei meillä. Eläimet tekevät meistä vain terveempiä.

      Muualla ihmiset käyttävät eläimiä omiin tarpeisiinsa mutta meillä otetaan eläimiä lemmikeiksi vain säälistä eläimiä kohtaan.

      Rottaa, marsua ja koiraa kissasta puhumattakaan itketään kuollessa vuolaasti ja hankitaan näyttävä hautakivi.

      Hevosta ei niin surra niistä tehdään makkaraa kuten siasta, lampaasta ja nautakarjasta joiden lihasta parhaimpia paloja syötetään rakkaalle koiralle ja kisulle.

      Tätä samaa kaavaa noudattaa eläisuojelijat jotka pelastavat koiria eläinkokeista ja syöttävät niille näiden muiden eläinten lihaa. Itse he kuitenkin ovat ylväästi vegaaneja ja kasvattavat ituja ja kuolevat ympäristömyrkkyihin.

      Yritän kuitenkin ymmärtää tätä kaikkea.

      • Anonyymi

        Aamen!


      • Miten niin otetaan vain säälistä? Joku saattaa niin tehdäkin mutta itselle koira on lenkkikaveri, ystävä ja tyyppi jolle voi pulputtaa koko ajan.
        En olisi ulkona kuin kauppareissut jos pitäisi kulkea yksin . Kun on tottunut koiran kanssa 50 vuotta koiran kanssa kulkemaan niin mikään ei tunnu niin hölmöltä kulkea yksin täämän jälkeen. Kokeiltu on edellisen kuoltua ja tämän nyt kyllä viimeiseksi jäävän tultua.

        Sitten olen niin vanha että ei tartte enää kulkeakaan. Ikä ei riitä enää seuraavaan kun haluaisin hoitaa koiran loppuun asti.
        Ei kukaan takaa elämää että toki nytkin voisin kupsahtaa ennen nykyisen koirani elämän päättymistä. Vielä on koiralla vuosia jäljellä ja yritän pysyä kunnossa että em. ei tapahtuisi. Loppu on herran haltuun.


    • Anonyymi

      Kyse SARCOCYSTIS SP.- alkueläimestä.

      Onko tartunta varmasti tullut vieraista koirista? Yleensä lammastiloilla on ainakin paimenkoiria ja petoalueilla myös laumanvartijoita. Meillä ainakin on 3 paimenta ja 2 laumista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe