sormivihellys

kuinka tehdään

Partiolaisethan osaa kaikenlaisia ihmetemppuja, joten viimeisenä oljenkortenani tartun teihin. Kuinka opin viheltämään sormet suussa tapahtuvan meganomaanisen vihellyksen? Kiitos jo etukäteen.

31

22539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niina

      voi kunpa voisinkin auttaa! Haluaisin itse oppia tuon taidon, mutten edes tajua sitä "tyyliä" miten se vois onnistua... :/

      • kpmi

        Joo. Olen sitä kysynyt isältäni, joka saa kunnollisen kaamean kovan äänen aikaiseksi kahdella sormella viheltäen... ei ol apua. Asia on ilmeisesti oivallettava. Kun yritän viheltää, kuuluu vain surkea pihinä...


    • ilman sormia

      Miksi panna likaiset sormet suuhun,kun saman äänen
      saa ilman sormia?
      Tekniikka on vaikea neuvoa,se täytyy nähdä kuinka se tapahtuu.
      Siinä kielenpää pannaan kouruun ja puhalletaan alahuulta vasten,mahdoton neuvoa täytyy nähdä.

      • annabelle

        meillä oli jäähallilla äitien kans vihellysharjoitus.laita etusormet 45 asteen kulmaan yhteen.niin että siihen muodostuu suorakulma.sit laitat sen kielen kärkeen suuhun ja vedät sen verran sisään että alahampaiden ja sormien kulman väliin jää pieni kolmio ilmankiertoa varten.purista huulet mahdollisimman kuivina ylähampaiden ja etusormien väliin.suussa ei saa olla ylimääräistä sylkeä joka just aiheuttaa sen sihinän ja pilaa soinnin.sit vaan puhaltelemaan.kyllä mua katotaan aina kun olen nainen ja vihellän kuin mies..mut mulla olikin kolme veljeä opettamassa.


      • ville
        annabelle kirjoitti:

        meillä oli jäähallilla äitien kans vihellysharjoitus.laita etusormet 45 asteen kulmaan yhteen.niin että siihen muodostuu suorakulma.sit laitat sen kielen kärkeen suuhun ja vedät sen verran sisään että alahampaiden ja sormien kulman väliin jää pieni kolmio ilmankiertoa varten.purista huulet mahdollisimman kuivina ylähampaiden ja etusormien väliin.suussa ei saa olla ylimääräistä sylkeä joka just aiheuttaa sen sihinän ja pilaa soinnin.sit vaan puhaltelemaan.kyllä mua katotaan aina kun olen nainen ja vihellän kuin mies..mut mulla olikin kolme veljeä opettamassa.

        kiiti opin vinkistä senäänen kiitän


    • vaikeeta

      Itse opettelin tuota about 3pv. ja sit opin sen. Tekniikkaa on vaikee alkaa netis neuvomaan...

      • Hölmö

        Olettaisin, että jos kulmaa on tai ilma pääsee vuotamaan hampaitten välistä niin vihellystä ei saa aikaiseksi. Itse en saa varmaankin tästä syystä kunnon vislausta aikaiseksi vaikka mies olenkin.


      • korvatlukos
        Hölmö kirjoitti:

        Olettaisin, että jos kulmaa on tai ilma pääsee vuotamaan hampaitten välistä niin vihellystä ei saa aikaiseksi. Itse en saa varmaankin tästä syystä kunnon vislausta aikaiseksi vaikka mies olenkin.

        opettelin vartin tota sormijuttuu ja oppisin :D kiitos!


    • entinen viheltelija

      Muistan vielä, kun pienenä osasin viheltää ja hyvin siihen asti kunnes hampaat lähti ja se siitä sitten enkä osaa vieläkään

    • zupelius

      itse opin viheltämään sormilla heti kun luin ohjeet, mut siitä tulee niin korkea ääni, etten saa tarpeeksi kovaa ääntä.

    • JK

      Ota vasemman käden peukalo ja etusormi,pistä sormet puristamalla yhteen,pistä sormet hampaittesi väliin ja puhalla voimakkaasti.Aseta kielesi kärki sormiisi kiinni,nyt pitäisi tulla vihellys tai ainakin äänivärähtely.Kurkkuasi säätämällä voit laskea äänen korkeutta tai nostaa.Tärkeintä on saada suuhusi ilmalle sopiva kierto se saa äänen joka on viheltäjän suun ja nielun koosta riippuvainen,mutta ääntä pitäisi lähteä.Äääni on hyvinkin voimakas ja kantava,sopii hyvin vaikka merkkin antoon ja yhteyden pitoon.Voit opetella kaverisi kanssa vaikka oman merkkikielen,älä kuitenkaan innostu kaava alueella liikaa soittelemaan,naapurit voi tykätä huonoa,sillä ääni parhaimmillaan on jotakin torven äänen luokkaa.On myös olemassa morse aakkoset ne opettelemalla voit lähetellä äänelläsi vaikka viestejä muille kielille,sillä morse aakkoset on kansainväliset.Ukkeli

    • MI

      Ota vasemman käden peukalo ja etusormi laita etusormi peukalon päälle ja kieli rullalle laita sormet kielen päälle ja puhalla tulee vihellys.

    • quiop

      Oon oppinu jotenkin tekniikan annabellen selostamalla tavalla mutta mulla ei tuu kimakkaa ääntä, paitsi pari kertaa vahingossa. kimeää pihinää. Apua!

    • wislaaja

      Vajaa vuosi sitten oli kolussa tulossa sählykisat. Pari päivää ennen niitä sitten päätin opetella vislaamaan. Opin tuon taidon päivässä ja siinä sitten sai lasit helistä. Polleena kisoissa vislailin;DDD vaikee selittää miten sen oppi...;)

    • :-.-

      vitut noista mitään tajua. mitä tarkoittaa kieli rullalle?

    • Partiolainen 95

      Kieli torvelle :D jumankaut mää sain äänen ku laitoin peukalon ja etusormen päät kiinni toisiinsa, purin n. etusormen ensimmäisen nivelen kohdalta, laitoin kielen kiinni sormien liitoskohtiin ja pistin kielen tötterölle.

      Vahinko, että asiat, joita voi tehdä kielellä, liikkuvat geeneissä. Jotkut ihmiset eivät saa kieltään torvelle.

      • Partiolainen 95

        Jos hampaissa on väliä, kuten minulla, voi huuliaan puristaa hampaita vasten.


    • aina halunnu oppia t

      on tää tyhmää et netis oppii mut kopsasin kaikki s-posdtiin ja alan harjotteleen

    • Läskikieli

      Eih... Ei onnistu :P


      Ohjeet hirveän epäselvät, en tajua :P

    • MäÄääääätäswa

      Jeep. Tarkennusta ohojeissi

    • ois makeeta osata

      tuhannen vaikeeta ei voi oppia!

      • dj_

        Vaikeeeta on tarkemmat ohjeeet:-)


    • sylki

      Joo ei siis tule muuta kun sylkee peiliin ,mutta onhan sekin jotain :D

    • whistleman1

      menkää youtubeen..

    • opin vislaamaan

      opin itsekkin vislaamaan otin etusormilla kielestä kiinni sittin vain puhallin niin tuli

      • huono taktiikka

        tuosta kuulu vaa jotain turhaa pihinää



        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • viheltelijä

      Mulle ei ole vihellys koskaan ollut vaikeaa. Joskus pikkukakarana sain päähäni oppia viheltämään, ja parin päivän päästä olin jo vihellysmestari.

      • lävistys is boss

        Vittu tarkemmat ohjeet vittu mitä kieli
        Rullalle tarkoittaa tarkemmat ohjeet


      • lävistys is boss

        Vittu tarkemmat ohjeet vittu mitä kieli
        Rullalle tarkoittaa tarkemmat ohjeet


    • Napero1

      mä en osaa viheltää. :(

    • autogona

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe