Portugalin Cascaista on lähtö ollut 24.11. Se ainakin ollut suunnitelma. Heti alkumatkasta tainnut olla tuuliakin? Jotenki fiilis että voi olla jotenkin brutaalimpi reissu kuin aiemmat, mutta toivottavasti sujuu kuitenkin asiallisesti ja ehjinnahoin yli.
"TV5-KANAVALLA on seurattu kahden kauden verran julkisuudesta tuttujen henkilöiden purjehdusta Atlantin valtameren yli. Ensi syksynä Atlantin yli -sarjasta ilmestyy kolmas kausi.
Lähdön tunnelmat ovat käsillä, kun purjevene Lintu irtoaa huomenna satamasta luottokapteeni Kenneth ”Kentsu” Thelenin kipparoimana. Joel Harkimon luotsaamalle Atlantin ylitykselle lähtevät tubettaja ja laulaja-lauluntekijä Sara Forsberg, yrittäjä ja ex-malli Anne Kukkohovi, Duudsonien Jarno Laasala, poptähti Pete Parkkonen sekä huippukokki Michael Björklund. Kokeneet vahtipäälliköt Atlantin tyrskyissä ovat veneen omistaja Jyrki Mäki sekä kokenut purjehtija ja pelastusvastaava Patrick Neuhaus."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008425213.html
Atlantin yli -reality saa jatkoa, nämä julkkikset lähtevät henkeäsalpaavalle purjehdusmatkalle
19
1988
Vastaukset
- Anonyymi
Miten niin brutaali?
Azorien korkeapaine ja sitä kautta portugalin pasaati on alkaa olemaan normalisoitunut. Eli myötätuulta Kanarialle asti.
Samoin Atlantin pasaati alkaa normalisoitumaan. Siellä ongelmana on ollut pikemminkin pläkää kuin kovia tuulia.- Anonyymi
Jos säät sekoilee, muljauttaa vielä yhden myrskyn reitille?
- Anonyymi
Mitä reittiä ne menee, missä kohdin ovat about nyt? Cascaista Canarialle on aika punaista nyt, mojovaa myötäaaltoa jo tollasessa 20 solmun tuulessa.
- Anonyymi
Ei ihan heti tule mieleen turhempaa touhua.
- Anonyymi
Toivottavasti olis tarpeeks painotusta purjehduksessa, nopeuksissa, sääennusteissa jne, eikä liikaa näissä charter kyytiläisissä!
Näköjään vasta ensvuoden syksynä tulee ulos telkusta toi- Anonyymi
Nuo mainitsemasi asiat kiinnostaa nolla pilkku jotain prosenttia TV-katsojista, eli turhaan odotat. Enemmän iltapäivälehtiä ja muita kiinnostaa, jos Anne Kukkohovi laattaa vahdissa tai punkassaan avomerellä. Valitettavasti se näin vain menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo mainitsemasi asiat kiinnostaa nolla pilkku jotain prosenttia TV-katsojista, eli turhaan odotat. Enemmän iltapäivälehtiä ja muita kiinnostaa, jos Anne Kukkohovi laattaa vahdissa tai punkassaan avomerellä. Valitettavasti se näin vain menee.
Mikä tuollaisella reissulla purjehduksessa kiinnostaisi purjehtijoitakaan? Veneessä ei ole mitään kiinnostavaa, eikä reitistä sen enempää . Kiinnostavaa on nähdä, miten kokemattomat ihmiset siellä pärjäävät ja miten he purjehduksen kokevat.
Aiemmat kaudet ovat olleet paljon ennakko-odotuksia antoisampia. Julkkiksista on aina jonkinlainen julkisuuden tuoma käsitys, siksi he ovat hieman tuntemattomia parempia osallistujia, kun voi peilata omaa ennakkokäsitystä toteutumaan. Aika hyvin pitkä purjehdus pudottaa esitetyt roolit pois.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa " Henkeä salpaava" purjehdus"? Samoin, Joel Harkimon "luotsaama" purjehdus? Vene on turvallinen, ja venettä purjehtivat kokeneet purjehtijat. Harkimo on vain matkustaja kuten muutkin turh.. siis henkilöt. Tarkoitettu katsojille, joilla ei ole lainkaan kokemusta vesiltä. Jännää se on ainoastaan heille.
- Anonyymi
No kyllä valtamerien ylitykset on aina jännittäviä reissuja kokeneillekin, siinä on muuttuvia tekijöitä ja vaikka kokemus tuo varmuutta niin on kai siinä aina tiettyä painetta ja fiilistä. Toki purjehdusta harrastamattomalle se on sitä huikaisevaa ja erityisen jännittävää.
Kuinkahan nuo matkalaiset on valmisteltu? Luulis että on tässä omilla vesillä viety päiväksi pariksi avomerelle reippaassa kelissä , että edes vähän saatu kokemusta että haluuko varmasti osallistua? Jollekin voi iskeä joku paniikki tai tuntua muutoin huonolta, ni kai se on etukäteen testailtu?
- Anonyymi
En jaksa katsoa näitä realityja, joissa on pelkkiä puhuvia naamoja ja välillä tunnelmakuva merestä. Ei vaan jaksa kiinnostaa.
- Anonyymi
ylipäätään tv reality harvoin enää yltää kummoiselle tasolle. Purjehduksestakin löytyy eri tyylisiä tubettajia tuhansittain , jokainen löytää sieltä mieleistänsä todellista realityy.
Kyllä silti saatan katsella myös tän Atlanti yli formaatin.
- Anonyymi
En ole yksi osallistujista. Tahdotteko kysyä jotain? Vastailen mielelläni ohjelmaa ja sen tekemistä koskeviin kysymyksiin.
- Anonyymi
Onko siellä ollu tyypeillä reipasta keliä nyt?
- Anonyymi
Jokohan nää on yli? 17 vuorokautta startista. Tietääks joku?
- Anonyymi
Ylitte ovat tulleet.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008478151.html
Anne Kukkohovi
"– Nyt tämä uskomaton matka on viimein ohi. Kolmen viikon purjehdus ja tuuli puhalsi kovaa koko matkan Portugalista Saint Martiniin."
Mutta yhtäasiaa en usko, etteikö maihin ole oltu yhteydessä matkan aikana. Kyllä sateliittipuhelimella vähintään tekstarit on laulanut ainakin Joel Harkimon ja avokin välillä, vai onko sitten periaatteesta oltu hiljaa. Teknisiä esteitä ei varmasti ole ollut tuolla venekunnalla pitää yhteyttä maihin. - Anonyymi
Katsoin tuossa ohjelmaa, soittelivat kotiin ennen lähtöä. Auvinen pillitti kuin pieni lapsi, olisiko soittanut lapselleen vai äidilleen.
Ei voi kuin ihmetellä. - Anonyymi
Olis kiinmostava ohjelma ilman julkkistyrkkyjen avautumisia ja lavastettuja "oho vesikone hajos"-draamoja.
- Anonyymi
Joo,YouTube väärällään ihan aitoa tosi TV tä purjehdukseen liittyen. Toi sarja olis kannattanut toteuttaa vähemmällä dramatiikkaan pyrkimisellä. Editointi vaiheessa mopo keulii liikaa. Ja ennestään tuntemattomiakin vois olla nää Atlantin ylittäjät. Tarkasti vaan valittaisiin että on mielenkiintoisia persoonia kyseessä
- Anonyymi
Ihan onneton kuvaus...musiikki niin kova ettei puheista saa mitään selvää ,..Latela on hyvin tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391