Tm testissä 205/55/16 koossa pidettiin löysinä vetelinä eli letkut ajettavat mutta mitenkäs kun on otsikon suv versio katumaasturissa 1600kg? Paria otsikon renkailla ajavaa kuskia vaivanneena olen pika haastatellut ja niistä kumpikin piti hyvänä renkaana ja kun sanoin että onko löysät ajaa niin oli hämmästynyt ilme kumpaisellakin ja kielsivät löysyyden vaan sanoivat hyviksi ja hiljaisiksi renkaaksi. Kuskit 50-60 v normi omilla ei velka autoilla ajavia jonka pystyi päättelemään selkeästi käytöksestä ja kommenteista. Toisella g mersu ja toinen oli rav 4 . Kesärengas kyseessä vaikka noiden yhteyteen netissä liitetään usein m s ? Onko nyt joku toinenkin versio olemassa crosslimatedista? Ostan nuo kuitenkin omaan turbo katutykkiini koska olen laiska talvirenkaiden vaihtaja ja keväällä lähtee nastat pois aina turhan aikaisin kun selviytyy kesärenkaillakin hyvin. Muuta ranskalaista autoihin liittyvää en ota riesakseni.
MICHELIN CROSSCLIMATE SUV 225-65-17 vetelät kesärenkaat?
8
772
Vastaukset
- Anonyymi
Ympärivuotisen renkaan pitääkin olla hieman vetelä että pitää liukkaalla.
- Anonyymi
Tuo on ehkä surkein rengas Suomeen. Ei ole edes keskinkertainen missään olosuhteissa ja talvella jopa vaarallisen surkea.
- Anonyymi
Kyllä sillä taitava kuski Suomen talvessa pärjää. Sohjoliirto-ominaisuudet kuitenkin hyvää luokkaa niin voi moottoritielläkin normaalinopeuksia ajella.
- Anonyymi
Että laiskuus menee turvallisuuden edelle ja aina surkeat renkaat alla, hieno elämän katsomus.
Välikelin renkaista en niin tiedä, kun ei ole kokemusta, mutta noin yleisesti ottaen kitkarenkaiden kanssa usein havaittavissa oleva vetelyys johtunee hiukan pehmeämmistä kumiseoksista ja kuvioinnissa, jossa on enemmän "ilmaa" kumin välissä.
Löysyyttä voi vähentää nostamalla rengaspaineita hiukan, eli pari-kolme baarin kymmenystä suositelluista. Rengaspainesuosituksista puheen ollen, niin yleisesti talvirenkaille suositellaan vähän suurempien rengaspaineiden käyttämistä, myös nastarenkailla.- Anonyymi
Crossclimate on kesärengas. jolla Etelä-Euroopassa ajetaan läpi talven. Toimii jotenkin lumella muttei sileällä jäällä. Itselläni on jo menossa toinen rengaskerta normaaliversiona, koko 215/60/17. Autona Peugeot 3008, painoa liki 1500 kg.
Minulla on ollut vain hyviä kokemuksia. Rengas reagoi hyvin eikä tunnu veltolta, vaikka mutkateillä tulee joskus vauhtia pidettykin. Ehkä hieman pehmeämpi kuin tavallinen kesärengas suosituksen mukaisilla paineilla. Erittäin hyvät vesiliirto-ominaisuudet.
Syy, miksi valitsin juuri nämä renkaat on se, että ajan paljon soralla. Tavalliset kesärenkaat kovilla rungoilla olemattomine pintakuvioineen ovat soralla liukkaat, mutta Crossclimate toimii hyvin. - Anonyymi
Paljon hyvää on tuollaisessa välikelinrenkaassa verrattuna talvirenkaisiin. Märkäpito ja erityisesti vesiliirron välttämisominaisuudet ovat kitkarenkaaseen nähden aivan ylivoimaiset, kuivasta asfaltista puhumattakaan. Lumessa noilla pärjää lähes yhtä hyvin kuin kitkarenkailla.
- Anonyymi
Noi on kevät kesä syksy mallia, mut kyl noil pärjää pakkaskeleillä mukavasti!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1183862Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe563185- 793157
- 193105
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans63041- 292805
- 542537
- 192277
- 632260
- 622119