MICHELIN CROSSCLIMATE SUV 225-65-17 vetelät kesärenkaat?

Anonyymi

Tm testissä 205/55/16 koossa pidettiin löysinä vetelinä eli letkut ajettavat mutta mitenkäs kun on otsikon suv versio katumaasturissa 1600kg? Paria otsikon renkailla ajavaa kuskia vaivanneena olen pika haastatellut ja niistä kumpikin piti hyvänä renkaana ja kun sanoin että onko löysät ajaa niin oli hämmästynyt ilme kumpaisellakin ja kielsivät löysyyden vaan sanoivat hyviksi ja hiljaisiksi renkaaksi. Kuskit 50-60 v normi omilla ei velka autoilla ajavia jonka pystyi päättelemään selkeästi käytöksestä ja kommenteista. Toisella g mersu ja toinen oli rav 4 . Kesärengas kyseessä vaikka noiden yhteyteen netissä liitetään usein m s ? Onko nyt joku toinenkin versio olemassa crosslimatedista? Ostan nuo kuitenkin omaan turbo katutykkiini koska olen laiska talvirenkaiden vaihtaja ja keväällä lähtee nastat pois aina turhan aikaisin kun selviytyy kesärenkaillakin hyvin. Muuta ranskalaista autoihin liittyvää en ota riesakseni.

8

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ympärivuotisen renkaan pitääkin olla hieman vetelä että pitää liukkaalla.

• Anonyymi

Tuo on ehkä surkein rengas Suomeen. Ei ole edes keskinkertainen missään olosuhteissa ja talvella jopa vaarallisen surkea.

• Anonyymi

Kyllä sillä taitava kuski Suomen talvessa pärjää. Sohjoliirto-ominaisuudet kuitenkin hyvää luokkaa niin voi moottoritielläkin normaalinopeuksia ajella.

• Anonyymi

Että laiskuus menee turvallisuuden edelle ja aina surkeat renkaat alla, hieno elämän katsomus.

• Välikelin renkaista en niin tiedä, kun ei ole kokemusta, mutta noin yleisesti ottaen kitkarenkaiden kanssa usein havaittavissa oleva vetelyys johtunee hiukan pehmeämmistä kumiseoksista ja kuvioinnissa, jossa on enemmän "ilmaa" kumin välissä.

Löysyyttä voi vähentää nostamalla rengaspaineita hiukan, eli pari-kolme baarin kymmenystä suositelluista. Rengaspainesuosituksista puheen ollen, niin yleisesti talvirenkaille suositellaan vähän suurempien rengaspaineiden käyttämistä, myös nastarenkailla.

• Anonyymi

Crossclimate on kesärengas. jolla Etelä-Euroopassa ajetaan läpi talven. Toimii jotenkin lumella muttei sileällä jäällä. Itselläni on jo menossa toinen rengaskerta normaaliversiona, koko 215/60/17. Autona Peugeot 3008, painoa liki 1500 kg.

Minulla on ollut vain hyviä kokemuksia. Rengas reagoi hyvin eikä tunnu veltolta, vaikka mutkateillä tulee joskus vauhtia pidettykin. Ehkä hieman pehmeämpi kuin tavallinen kesärengas suosituksen mukaisilla paineilla. Erittäin hyvät vesiliirto-ominaisuudet.

Syy, miksi valitsin juuri nämä renkaat on se, että ajan paljon soralla. Tavalliset kesärenkaat kovilla rungoilla olemattomine pintakuvioineen ovat soralla liukkaat, mutta Crossclimate toimii hyvin.

• Anonyymi

Paljon hyvää on tuollaisessa välikelinrenkaassa verrattuna talvirenkaisiin. Märkäpito ja erityisesti vesiliirron välttämisominaisuudet ovat kitkarenkaaseen nähden aivan ylivoimaiset, kuivasta asfaltista puhumattakaan. Lumessa noilla pärjää lähes yhtä hyvin kuin kitkarenkailla.

• Anonyymi

Noi on kevät kesä syksy mallia, mut kyl noil pärjää pakkaskeleillä mukavasti!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1746
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1469
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1388
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1292
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      1005
    Aihe