Elämät vertailuun

Anonyymi

Ennenkuin sihteeripoika laatii tästä uuden aloituksen, teen sen itse.

Hua Hinin massahurmaaja ihmettelee traktorikauppojani ja kehuskelee hänkin ostelleensa kaikenlaista. Olen nähnyt kyllä täällä niitä ostoksia.

Maailman paras talkkipurkki ja maailman paras näppis, joka kannattaisi silloin tällöin puhdistaa, varsinkin kun podet bakteerikammoa ja rokotekammoa ja näppis on ainoa joka siellä "teillä" on aktiivikäytössä.

Meidän elämät Thaimaassa eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia.

Minä olen perustanut perheen ja rakentanut talon tiluksineen laitteineen kasvimaineen puutarhoineen maalle, elän thaimaalaisten keskellä kuuluen samaan poppooseen.
Teen töitä ja toimin yrittäjänä sekä suomalaisessa että thaimaalaisessa firmassani.

Olen siis sijoittanut Thaimaahan kestävän kokonaisuuden ja yhdistänyt sen toimivaan perhe-elämään ja maajussina toimimiseen. Kaikkeen panostetaan kunnolla, eikä pelleillä eikä marista.

Eletään ja syödään hyvin, kokkaillaan, leikitään, harrastellaan, käydään aktiviteeteissa ja tullaan toimeen hyvin. On myös kavereita, vieraita ja tekemistä.

Sinä pidät työkyvyttömyyseläkeellä majaa Hua Hinissa farangialueen laitamalla halvimman vuokrakorttelin nurkassa. Sinä et tee mitään, sinulla ei ole töitä, perhettä, farmia, kasvimaata, rahaa eikä harrastuksia.

Siinä on melkoinen ero.

T 2010

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kukaan ei uhkaa elämääni palstan kunkkuna. Elämäni on kuin tositari tuhannen ja yhden yön sadussa. Epämääräisissä aloituksissa eln palstan tuotteliain.

• Anonyymi

Totta siinä on melkoinen ero, mutta kysynpä nyt kuitenkin, ahdistaako kovastikin.

Sinulle tuo traktori oli hyvä hankinta, sillä on mukava vedellä pattayan savossa mielikuvitus mebaa lumihangesta, ostitko myös lumiketjut, ne on siellä välttämättömät.

Minä en usko sanaakaan mitä kirjoitat, yrittäjä joka ei tiedä mikä on alv, osakaslaina sekä sitä että hallituksen jäsenet ovat vastuussa tietyissä tilanteissa yhtiön veloista, ei ole yrittäjä, nämä on ihan yritystoiminnan basic tasoa, konkursseja voit olla tehnyt, juuri samasta syystä, mutta yrittäjäksi sinusta ei ole.

Enkä muuten pidä sinua edes miehenä, lainkaan, uskalsit kyllä täällä paljastaa nimeni mutta omaasi et, edes minulle... mutta, se varmasti selviää... ajan kanssa, joka tapauksessa, varmasti, eli katsotaan... ja odotetaan...

BY NumBall HHN 61v.

• Anonyymi

Kuten mainittua, nimen paljastaminen sinulle johtaisi loputtomaan häiriköintiin perhettäni ja minua kohtaan, joka päättyisi siihen että veisin sinut tutustumaan Siaminlahden merenalaiseen maailmaan.

Kerron sinulle vielä yhden ainoan kerran tuohon alv- höpinääsi liittyen, jotta voit taas unohtaa sen huomenna viimeistään.

Kun rakennat talon Suomessa ja myyt sen yli kaksi vuotta asuttuasi siinä, sinun ei tarvitse maksaa myyntivoitosta veroa.

Jos myyt sen rakentamasi talon alle kahden vuoden kuluessa sen valmistumisesta, sinun tarvitsee maksaa sen myyntivoitosta veroa. Ennen vuotta 2007 tätä veroa talon arvon lisääntymisestä (myyntivoitosta) kutsuttiin nimellä arvonlisävero.

Talon arvo siis lisääntyi ja siitä maksettiin veroa. En muista sen myyntivoiton veroprosenttia koska itse en ole koskaan myynyt alle kahdessa vuodessa yhtään omaa kämppääni.

Mikähän sinäkin olet tästä asiasta puhumaan, kun et koskaan ole rakentanut etkä omistanut mitään?

Toimeksiantajieni kämppiäkään en myy minä, vaan välittäjäfirmat. Minä saan vain provikkaa myyntivoitoista. Toimeksiantajieni yhteenlaskettu liikevaihto viimeisen 8 vuoden aikana on noin 350 miljoonaa. Siinä on tötterö jos toinenkin vaihtanut omistajaa.

Toisen tulot oli tänä vuonna miljoonan verran ja toisella nolla euroa. Omat tuloni alkoi numerolla kolme ja sen perässä oli viisi muuta numeroa.

T 2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten mainittua, nimen paljastaminen sinulle johtaisi loputtomaan häiriköintiin perhettäni ja minua kohtaan, joka päättyisi siihen että veisin sinut tutustumaan Siaminlahden merenalaiseen maailmaan.

Kerron sinulle vielä yhden ainoan kerran tuohon alv- höpinääsi liittyen, jotta voit taas unohtaa sen huomenna viimeistään.

Kun rakennat talon Suomessa ja myyt sen yli kaksi vuotta asuttuasi siinä, sinun ei tarvitse maksaa myyntivoitosta veroa.

Jos myyt sen rakentamasi talon alle kahden vuoden kuluessa sen valmistumisesta, sinun tarvitsee maksaa sen myyntivoitosta veroa. Ennen vuotta 2007 tätä veroa talon arvon lisääntymisestä (myyntivoitosta) kutsuttiin nimellä arvonlisävero.

Talon arvo siis lisääntyi ja siitä maksettiin veroa. En muista sen myyntivoiton veroprosenttia koska itse en ole koskaan myynyt alle kahdessa vuodessa yhtään omaa kämppääni.

Mikähän sinäkin olet tästä asiasta puhumaan, kun et koskaan ole rakentanut etkä omistanut mitään?

Toimeksiantajieni kämppiäkään en myy minä, vaan välittäjäfirmat. Minä saan vain provikkaa myyntivoitoista. Toimeksiantajieni yhteenlaskettu liikevaihto viimeisen 8 vuoden aikana on noin 350 miljoonaa. Siinä on tötterö jos toinenkin vaihtanut omistajaa.

Toisen tulot oli tänä vuonna miljoonan verran ja toisella nolla euroa. Omat tuloni alkoi numerolla kolme ja sen perässä oli viisi muuta numeroa.

T 2010

Alv:n maksaa ainoastaan yritykset, ostojen ja myyntien välisestä erotuksesta, yksityishenkilöt maksavat asuntokaupoista myyntivoittoveroa, ja ostaja maksaa taas ostaessaan asuntoa varainsiirtoveroa, myyntivoittoverosta saat vapautuksen tietyin edellytyksin jotka löytyvät laista, yksi peruste on itse asunut kohteessa yli kaksi vuotta, ja asunto on ollut omassa käytössä, yritys ei voi käyttää kumpaakaan veromallia, se on vain yksityishenkilöille.

Et sinä ole yrittäjä ainakaan rakennusalalla, jokainen yrittäjä tietää mikä on alv ja mikä ei taas ole, ne yritykset yleensä kaatuvatkin siihen kuin alv:tä ei huomioda, ja se on iso kustannuserä liiketoiminnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alv:n maksaa ainoastaan yritykset, ostojen ja myyntien välisestä erotuksesta, yksityishenkilöt maksavat asuntokaupoista myyntivoittoveroa, ja ostaja maksaa taas ostaessaan asuntoa varainsiirtoveroa, myyntivoittoverosta saat vapautuksen tietyin edellytyksin jotka löytyvät laista, yksi peruste on itse asunut kohteessa yli kaksi vuotta, ja asunto on ollut omassa käytössä, yritys ei voi käyttää kumpaakaan veromallia, se on vain yksityishenkilöille.

Et sinä ole yrittäjä ainakaan rakennusalalla, jokainen yrittäjä tietää mikä on alv ja mikä ei taas ole, ne yritykset yleensä kaatuvatkin siihen kuin alv:tä ei huomioda, ja se on iso kustannuserä liiketoiminnassa.

Olet harvinaisen tyhmä mies kun et suomeakaan osaa. Ennen vuotta 2007 tuota muuntivoittoveroa kutsuttiin yleisesti nimellä arvonlisävero. Grynderinä muistan asian hyvin. 12 talonrakennuksen kokemuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet harvinaisen tyhmä mies kun et suomeakaan osaa. Ennen vuotta 2007 tuota muuntivoittoveroa kutsuttiin yleisesti nimellä arvonlisävero. Grynderinä muistan asian hyvin. 12 talonrakennuksen kokemuksella.

Ei varmasti kutsuttu, sitä on aina kutsuttu kuten aikaisemmin olen kirjoittanut, eikä oikeastaan asialla ole mitään merkitystä koska yrittäjä joka ei tajua mikä on alv, ei ole yrittäjä, ja kun tällä 2010 on näitä tietämättömyyksiä useita, hän ei voi olla yrittäjä, alv on yrittäjän yksi keskeisimmistä asioista, vuoden 1992 sitä on maksettu kaikista liiketoimista, sorry vaan tiedän asian varmasti.

• Anonyymi

Suomalaiset on kademielistä kansaa täynnä ristiriitaisuuksia. Ensin tehdään hölmöjä valintoja ja sitten itketään kun kaikki on ihan paskaa. Liekö missään kansassa enempää maailmanlopun toivojia kuin Suomessa. On körttiläisiä ja vaikka mitä lahkolaisia joille näytetään kädestä pitäen miten eletään ja sitten ne ahdistuneena pakertavat aivottomina robotteina koko elämänsä roolissaan.
      Jääräpäiset jukurit sairastuu kaikessa negatiivisuudessaan. Se on lääketieteellinen tosiasia. Syövät ja tulehdukset viihtyy happamassa kropassa. Sitten rakastutaan niihin vaivoihin koska ne ovat ainoa puheenaihe elämässä. Siksi niistä vaivoista ei haluta eroon eikä niistä pääsekään enää, koska siitä on tullut elämäntapa siitä passiivisuudesta.

Ok jos se todella on oma valinta, mutta ei se silloin vaikuta omalta valinnalta, jos kadehtii muita ja toivoo niille pahaa kuten numerosenssu on useasti manannut kympille "että kyllä sinäkin vielä sairastut ja sinulta putoaa ruusunpunaiset lasit vielä päästäsi Thaimaan suhteen", mutta sitten sama mies koettaa kehuskella Thaimaassa asumisellaan vaikka se on mielestään ihan paska maa.

Negatiivisuus ja tulehdukset eivät lähde kropasta pelkillä lääkkeillä, vaan se vaatii myös tahdon parantua eli numerosenssun tapauksessa totaalisen asennemuutoksen. Onnea elämääsi kun ei tuo maajussin kadehtiminen eikä hänelle pahan toivominen, eikä hänen historiasnsa vääristely eikä mielikuvitusostokset, ei mielikuvitus titaaniamexit eikä rollssit. Tässä on vähän kaamosmasennuksen oireita itselläni, mutta jo jouluna ne on tiessään. Onneksi tuli lunta vähän. Kohta Thaimaa kutsuu iloineen. Niitä oppii arvostamaan täällä koronasuomessa. Otin kolmen kuukauden salikortin lokakuun alussa. Kerran käynyt.

44

• Anonyymi

Mistä sinä kuvittelet että toivon 2010 pahaa, en todellakaan, vaan sitä että hänen vaalean punaiset silmälasinsa putoavat vaikka mereen, näkee elämänsä ja thaimaan sellaisena kun se todellisuudessa ovat, olisin ihan onnellinen jos hänelle olisi käynyt elämässä hyvin, niitä tapauksia on harvoja, Suomessa... monestakin syystä, olemme hyvin tasapäistä kansaa olleet aina, ja tulemme olemaan siksi savossa on kela hua hinissä ei ole, täällä on pärjättävä omillaan, mutta täälläinen henkilö ei palstalla aijaile 1.6 miljoonan tiliotteita.

Mitä taas kommenttiisi sairauksista ne on täyttä huu haata ja höttöä...

Mitä taas tulee tuohon kateus teemaan, sitä on täällä jauhettu jatkuvasti, mutta en ole koskaan ollut kenellekään kateellinen, ja tuskin tulen olemaan pattayaan rakastuneiden näyttöjen pohjalta.

Taas se mitä olen täällä kertonut, on puhtaasti sitä mitä olet tilannut, säälittävää...

Tosiaan 2010 on valot olleet kauan himmeät, luulenpa että sinun tilanne ei ole sen parempi.

Totuuspellestä nyt puhumattakaan.

• Anonyymi

Totta minulla on aina ollut pokkaa, valehtelukin on kovasti suhteellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta minulla on aina ollut pokkaa, valehtelukin on kovasti suhteellista.

Valehtele ihan rauhassa vaan mutta jätä vittuilut pois niin saat olla rauhassa. Jatkat tuohon malliin suun soittamista niin saat vieraita. Se tulee sitten varmaankin yhtä suurena yllätyksenä sinulle kuin henkilöllisyytesi tiedotkin. Huomasit varmaan jo itsekin ettet ole lentävä majuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtele ihan rauhassa vaan mutta jätä vittuilut pois niin saat olla rauhassa. Jatkat tuohon malliin suun soittamista niin saat vieraita. Se tulee sitten varmaankin yhtä suurena yllätyksenä sinulle kuin henkilöllisyytesi tiedotkin. Huomasit varmaan jo itsekin ettet ole lentävä majuri.

Enpä ole koskaan väittänyt olevani lentävä majuri, enkä minä vittuile vaan annan asiasta oikeaa tietoa, yleensä vielä objektiivisesti enkä edes pahemmin kerro mielipiteitäni, muuta esim Kerosen kirjoitukset, teidän jokaisin henkilötiedot on jossain vaiheessa kaikkien tiedossa, minulla nyt jo osan, mutta en niitä täällä paljasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä ole koskaan väittänyt olevani lentävä majuri, enkä minä vittuile vaan annan asiasta oikeaa tietoa, yleensä vielä objektiivisesti enkä edes pahemmin kerro mielipiteitäni, muuta esim Kerosen kirjoitukset, teidän jokaisin henkilötiedot on jossain vaiheessa kaikkien tiedossa, minulla nyt jo osan, mutta en niitä täällä paljasta.

Huumorimiehiäkin. Puhut aivan kaikesta paskaa, sitten googlaat, ymmärrät lukemasi googlesta väärin, alat viisastelemaan, vaihdat puheenaihetta, uhriudut, unohdat mitä muut on sanoneet, unohdat mitä sinä olet sanonut, teet uusia aloituksia, katoat ja aloitat kaiken alusta. Ilmeisesti happisaturaatiosi on niin heikko ollut pitkään että sinun aivosi ovat vaurioituneet ja podet jo tuossa iässä selkeästi jonkinasteista dementiaa.
        Kyllä sinä olit kuuden vuoden ajan insinöörimajuri joka muuttui koelentäjäksi ja sotilaskouluttajaksi, mutta paljastui sairaseläkkeellä olevaksi nuoriso-ohjaajaksi, joka sekin "ura" tyssäsi jo nelikymppisenä. Keronen on pelle, eikä hänkään tunne sinua, vaikka niin väitit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin tyhmällä miehellä ei ole muuta kuin edunvalvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumorimiehiäkin. Puhut aivan kaikesta paskaa, sitten googlaat, ymmärrät lukemasi googlesta väärin, alat viisastelemaan, vaihdat puheenaihetta, uhriudut, unohdat mitä muut on sanoneet, unohdat mitä sinä olet sanonut, teet uusia aloituksia, katoat ja aloitat kaiken alusta. Ilmeisesti happisaturaatiosi on niin heikko ollut pitkään että sinun aivosi ovat vaurioituneet ja podet jo tuossa iässä selkeästi jonkinasteista dementiaa.
        Kyllä sinä olit kuuden vuoden ajan insinöörimajuri joka muuttui koelentäjäksi ja sotilaskouluttajaksi, mutta paljastui sairaseläkkeellä olevaksi nuoriso-ohjaajaksi, joka sekin "ura" tyssäsi jo nelikymppisenä. Keronen on pelle, eikä hänkään tunne sinua, vaikka niin väitit.

Väitän mitä väitän, ei sinä et pysy edes erottamaan minua ja Senssua, Senssun sentään kirjoitan isolla, sinut pienellä ja syystä, en ole koskaan kertonut olevani koelentäjä sen enempää kuin sotilas kouluttajakaan, ne on puhtaasti sinun mielikuvituksesi tuotetta kuten valtaosa siitä mitä olet minun sanonut tänne kirjoittaneeni, paskat sinun hapen saannista, jos koet että sinulle vittuillaan katso petteri peiliisi syy löytyy sieltä, sanoin jo monta kertaa että saat sitä mitä olet tilannut, korkojen kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Väitän mitä väitän, ei sinä et pysy edes erottamaan minua ja Senssua, Senssun sentään kirjoitan isolla, sinut pienellä ja syystä, en ole koskaan kertonut olevani koelentäjä sen enempää kuin sotilas kouluttajakaan, ne on puhtaasti sinun mielikuvituksesi tuotetta kuten valtaosa siitä mitä olet minun sanonut tänne kirjoittaneeni, paskat sinun hapen saannista, jos koet että sinulle vittuillaan katso petteri peiliisi syy löytyy sieltä, sanoin jo monta kertaa että saat sitä mitä olet tilannut, korkojen kanssa.

Numba.

Anna sen jatkaa numerosenssuttelua, sehän on omaksunut itselleen maajussina savolaisen perusirvailutavan laatia tarinoita voidakseen sitten niihin viitaten irvailla.

Ton Urpån perustoimintamalli on bablata ainostaan yksisuuntaisesti esittäen kysymyksiä ja piruilla.

Tuolla on kysymys jarrutusmatkoista motoristiexpertille, mutta ei kykene.

Olen sanonut ja sanon edelleen, en ihmettele että epäonnistui suomiavioliitoissaan ja kolmas vireillä.
        Kukaan täyspäinen ei tollasen kanssa tahdo elämäänsä jakaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska vieraat saa sen autonsa startattua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se on mitä saa? Saa lukeaa mielisairaan ukkelin ja hänen mielikuvituskaverinsa leikkisensein katkeria harhaisia yksinpuheluita, joissa ei ole järjen häivääkään. Seuraavan kerran kun käyt lääkärissä, niin juttele tuosta isolla kirjoittamastasi Senssusta hänelle vakavasti. Yleensä nuo mielikuvituskaverit katoaa siirryttäessä kouluikään. Sinä olet 61 vuotias ja sinulla on mielikuvituskavereita edelleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se on mitä saa? Saa lukeaa mielisairaan ukkelin ja hänen mielikuvituskaverinsa leikkisensein katkeria harhaisia yksinpuheluita, joissa ei ole järjen häivääkään. Seuraavan kerran kun käyt lääkärissä, niin juttele tuosta isolla kirjoittamastasi Senssusta hänelle vakavasti. Yleensä nuo mielikuvituskaverit katoaa siirryttäessä kouluikään. Sinä olet 61 vuotias ja sinulla on mielikuvituskavereita edelleen.

Ken palstapomo Kymppiä arvostelee, saa vieraita käymään kun auto vain saadaan kaapeleilla pakkasessa käyntiin ja joulukuun syksyn riemujuhlat pidetty.

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Ken palstapomo Kymppiä arvostelee, saa vieraita käymään kun auto vain saadaan kaapeleilla pakkasessa käyntiin ja joulukuun syksyn riemujuhlat pidetty.

Moiskis ystäväni senssuli!

Sinähän sen jo, tiedätkin että Lerppa, en ollen... mutta tämän ja, voin vakuuttaa myös rakkaille.

https://youtu.be/kwR0_5dv8gs

T Terppa

• Anonyymi

Lopeta kymppi tuo mielisairaan palsta-asukin kiusaaminen, näkee että kaveri käy puolilla valoilla valmiiksi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      156
      2748
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2450
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      53
      2364
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2210
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      63
      1895
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      247
      1730
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    10. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1212
    Aihe