"Tietokonepeleistä on puhuttu ja puhutaan yhä usein enemmän negatiiviseen kuin positiiviseen sävyyn. Ihminen voisi tehdä jotain järkevämpääkin kuin jahdata konnia ja muita pahiksia digitaalisessa fantasiamaailmassa.
Entä jos näennäiseen älyttömyyteen kulutettu aika ei olekaan pois oppimisesta? Jospa se hiookin oppimistaitoja?
Näin tutkimus nyt kertoo. Toimintapelit, etenkin räiskintäpelit, kehittävät reaktionopeutta, havaintokykyä, tarkkaavuutta ja päätöksentekotaitoja, jotka kaikki edistävät oppimista.
Oppimistaitojen paraneminen on havaittu kokeissa, joissa pelien maailmaan vielä vihkiytymättömät ummikot ovat tehneet kognitiivisia kykyjä mittaavan psykologisen testin ja sen jälkeen useiden viikkojen ajan pelanneet toimintapeliä tunnin päivässä viitenä päivänä viikossa. Kun koetta edeltänyt psykologinen testi on tämän jälkeen tehty uudelleen, koehenkilöt ovat saaneet selvästi korkeammat pisteet kuin ennen pelaamista."
Tuohan on täyttä totta ja linuksin käyttäjien heikko menestyminen elämän kaikilla aloilla varmistaa sen..
Pelaaminen parantaa oppimistaitoja.
Anonyymi
3
50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen huomannut. Linulksille en löytänyt muita kuin surkean Perunapoika pelin. Sitä pelatessa soittivatkin kohta Niuvasta että ilmainen kyyti olisi?
- Anonyymi
Jos yökukkuminen on menestymistä kaikilla aloilla niin sitten olet onnistunut.
- Anonyymi
Räiskintäpelit kehittävät lähinnä reaktionopeutta. Strategiapelien hyödyt ovat paljon monipuolisempia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194993Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5362587Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192212Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512180- 231863
- 821634
- 1461525
- 1171161
- 127917
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40869