Olen jo pitkään ihmetellyt miksi jotkut tekee polttopuut haloiksi. Eikös siinä ole turhaa työtä?
Miksi halkoja tehdään?
7
106
Vastaukset
- Anonyymi
Olisiko syy se että metristä halkoa on nopeampi kävitellä (3 klapia).
Toinen syy että pinossa puu kuivuessa kutistuu ja vääntelee niin halkopino ei kaadu niin herkästi.
Haloista on myös helppo tehdä joko klapeja tai leivinuunipuita ( 50cm) - Anonyymi
Onhan se. Helpompi olisi polttaa metsä
- Anonyymi
Vaikea vain saada syttymään
- Anonyymi
No se että pino pysyy paremmin pystyssä halkoina on varmaankin se syy. Tuskin kuivuminen on syynä. Halot kuivuu varmaan yhtä nopeasti kuin klapit tai pilkkeet. Voi kyllä olla että halot häviävät kohta kokonaan polttopuukaupasta.
- Anonyymi
Halot teettää tuplatyömäärän, toki jos myy polttopuuta, voi halko olla ok. vaihtoehto.
Klapeja ei kannata pinoihin asetella, kannattaa käyttää erilaisia siirreltäviä häkkejä, tai tehdä hirviaitaverkosta pyöreitä kekoja, kuormalavoja vaan pohjalle.
- Anonyymi
Taas näitä uusavuttoman kyselyjä.
- Anonyymi
haloilla oli paljonkin käyttöä höyrykoneaikana. Itse lämmitän saunani klapeilla.
Pilkkeitä teen klapeista ison puukon ja vasaran kanssa. Pilkkeitten naputteleminen
on kivaa puuhastelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663