"Toyotan omin sanoin se ei ole koskaan halunnut vähätellä täyssähköautojen tärkeyttä, vaan kyse on koko ajan ollut ajoituksesta."
https://www.is.fi/autot/art-2000008447202.html
Olisiko kannattanut ajoittaa sähköautot vaikkapa Teslan tavoin? Tojon ajoitukslla tuli lunta tupaan kunnolla kun Teslan ajoituksella Teslasta on tullut ylivoimaisesti maailman arvokkain autofirma.
Kaikki muutkin ovat jo kerinneet sähköautobuumiin. Vain Toyota on jäänyt jälkijoukkoihin.
Nyt Toytalla on iso selittely päällä kun mokaksivat sähköautot täysin.
201
1619
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tuo ajoitus voi olla kovin kohdallaan jos tekee vuosia jälkeenpäin saman päätöksen kuin muut. Se on perässähiihtäjän juttu.
- Anonyymi
Mitä oikeaa ajoitusta Teslan sähköautoissa oli?
Tappiota tehnyt koko ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä oikeaa ajoitusta Teslan sähköautoissa oli?
Tappiota tehnyt koko ajan.Teslalla on koko autoalan parhaat katteet ja autoalan paras asiakastyytyväisyys.
Tahkoo voittoa joka kvartaalilla enemmän ja enemmän.
Ainoa ongelma on valmistuskapasiteetin vähyys, tällä hetkellä Teslan kapasiteetti on vain 1,2 miljoonaa autoa vuodessa, mutta vuoden päästä pitäisi olla yli 2 miljoonaa. 3-5 vuoden kuluessa Teslan valmistuskapasiteetiltaan kolmanneksi suurin maailmassa, vain Toyota ja Volkswagen edellä. 2028-2030 luultavasti ykkönen.
Teslan Model Y on ensi vuonna kaikista automalleista rahallisesti tuottavin, menossa piakkoin Toyota Corollan edelle! 2023 valmistusmäärissä Corollan ohi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslalla on koko autoalan parhaat katteet ja autoalan paras asiakastyytyväisyys.
Tahkoo voittoa joka kvartaalilla enemmän ja enemmän.
Ainoa ongelma on valmistuskapasiteetin vähyys, tällä hetkellä Teslan kapasiteetti on vain 1,2 miljoonaa autoa vuodessa, mutta vuoden päästä pitäisi olla yli 2 miljoonaa. 3-5 vuoden kuluessa Teslan valmistuskapasiteetiltaan kolmanneksi suurin maailmassa, vain Toyota ja Volkswagen edellä. 2028-2030 luultavasti ykkönen.
Teslan Model Y on ensi vuonna kaikista automalleista rahallisesti tuottavin, menossa piakkoin Toyota Corollan edelle! 2023 valmistusmäärissä Corollan ohi...Teslalla on hyvät marginaalit mutta luulen että porsselta ja ferrarilta löytyy malleja joisssa on yli 40-50% kate. Tosin eihän niitä myydä kuin tusina vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä oikeaa ajoitusta Teslan sähköautoissa oli?
Tappiota tehnyt koko ajan.Ei todellakaan ole, Toyoyta jää jälkeen niinkuin VAG.
- Anonyymi
Toyota teki kerralla kunnon sähköauton itselleen ja Subarulle. Toyota ei lähde tekemään puolivalmisteita kuten Tesla ja VW. Toyota laittoi speksit ja laadun kerralla kuntoon.
- Anonyymi
Mitä muuta Toyota on kuin puolivalmiste?
BMW teki sähköauton kerralla kunnollisen.
Mitä Toyota teki? Hidan meluisan muotoiluhirviön mikä ei kestä edes kolmea vuotta.
No joo onhan BMW myös aika hirhiön näköinen mutta autossa sentään tuntuu sisällä et ajaa laatuautolla. https://www.youtube.com/watch?v=MtGa72xQhuY - Anonyymi
"Toyota laittoi speksit ja laadun kerralla kuntoon."
Toyota käyttää samaa teknologiaa jota muut ovat käyttäneet jo vuosia. Tojo on vain yksinkertaisesti vuosia jäljessä muita. Ja tuo Tojon uutuus on Subarun tekemä. JA Proacen sähköauto on PSAn tekemä. Ei tojo osaa noita itse tehdä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota laittoi speksit ja laadun kerralla kuntoon."
Toyota käyttää samaa teknologiaa jota muut ovat käyttäneet jo vuosia. Tojo on vain yksinkertaisesti vuosia jäljessä muita. Ja tuo Tojon uutuus on Subarun tekemä. JA Proacen sähköauto on PSAn tekemä. Ei tojo osaa noita itse tehdä.Eihän Toyota tehnyt edes supraa itse vaan lainasi sen BMW:tä
Ainoa minkä Toyota teki (itse) ei edes tehnyt itse vaan se tehtiin Suomessa.
on yaris Gr mikä sekin aika hidas verrattona fordiin tai volkkarin tehomalleihin, mitä on esitelty jo paljon aiemmin,. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta Toyota on kuin puolivalmiste?
BMW teki sähköauton kerralla kunnollisen.
Mitä Toyota teki? Hidan meluisan muotoiluhirviön mikä ei kestä edes kolmea vuotta.
No joo onhan BMW myös aika hirhiön näköinen mutta autossa sentään tuntuu sisällä et ajaa laatuautolla. https://www.youtube.com/watch?v=MtGa72xQhuYBMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssaa saadakseen sähköautoja markkinoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssaa saadakseen sähköautoja markkinoille.
BMW sähkärit on tojon tekniikalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota laittoi speksit ja laadun kerralla kuntoon."
Toyota käyttää samaa teknologiaa jota muut ovat käyttäneet jo vuosia. Tojo on vain yksinkertaisesti vuosia jäljessä muita. Ja tuo Tojon uutuus on Subarun tekemä. JA Proacen sähköauto on PSAn tekemä. Ei tojo osaa noita itse tehdä.Kerrohan millä muulla sähkärillä mennään vähintään sama toimintamatka kun tojon uutuudella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan millä muulla sähkärillä mennään vähintään sama toimintamatka kun tojon uutuudella?
Esimerkiksi kaikilla näillä.
Ford Mustang Mach-E Long Range RWD 618km
Tesla Model 3 LR 2020 612km
Ford Mustang Mach-E Long Range AWD 552km
Volkswagen ID.3 Pro S 564km
Skoda Enyaq 522km
Volkswagen ID.4 532km
Hyundai Kona 2021 537km
Polestar 2 467km
Audi e-tron GT 528km
Hyundai Ioniq 5 502km - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW sähkärit on tojon tekniikalla
Tuossa ei ole mitään järkeä. Miksi Tojo ei olisi käyttänyt omaa tekniikkaansa sähköautojen tekemiseen vaan myynyt se n BMWlle? Nyt se on ostanut sähköautonsa PSAlta ja Subarulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei ole mitään järkeä. Miksi Tojo ei olisi käyttänyt omaa tekniikkaansa sähköautojen tekemiseen vaan myynyt se n BMWlle? Nyt se on ostanut sähköautonsa PSAlta ja Subarulta.
Jos ei ymmärrä talous tieteitä niin siinä ei ole mutta Toyota on näin nostanu profittia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ymmärrä talous tieteitä niin siinä ei ole mutta Toyota on näin nostanu profittia
"Jos ei ymmärrä talous tieteitä niin siinä ei ole mutta Toyota on näin nostanu profittia"
No kerropa se BMWn sähköautomalli joka perustuu Toyotan tekniikkaan. Ja miksei Toyota käyttänyt sitä tekniikkaa omaan sähköautoonsa vaan osti sähköautonsa Subarulta.
Kaksi hyvin yksinkertaista kysymystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi kaikilla näillä.
Ford Mustang Mach-E Long Range RWD 618km
Tesla Model 3 LR 2020 612km
Ford Mustang Mach-E Long Range AWD 552km
Volkswagen ID.3 Pro S 564km
Skoda Enyaq 522km
Volkswagen ID.4 532km
Hyundai Kona 2021 537km
Polestar 2 467km
Audi e-tron GT 528km
Hyundai Ioniq 5 502kmNoin mentiin pelkästään omissa päiväunissasi.
Näin mentiin sitten ihan aikuisten oikeasti:
Skoda enyag: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toimintamatka-502-kilometria-pitihan-se-testata-paaseeko-skoda-enyaqilla-helsingista-turkuun-ja-takaisin-lataamatta/78365add-3ae1-4420-8e0c-71e7b4571946
Sitten testataan, miten polestar 2:lla pääsee helsingistä tampereelle, ja takaisin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/popcornit-valmiiksi-paaseeko-polestar-2lla-helsingista-tampereelle-ja-takaisin-lataamatta/184064ed-e32c-4162-b4ed-4701a9f53f69
Oma veikkaus on, että ei pääse.
Sähkömeseäkin testataan, ja siinäkin veikkaukseni on, että ei päästä tehtaan luvattua matkaa.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/fdf8cf0b-53aa-47ca-8344-a33bbd9c4a08
Hyundain latausteho hiipuu jo alkutalvesta, joten paljon on vielä kehitettävää sähkäreissä, ennen kuin yleistyvät!
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hyundai-ioniq-5-latausteho-hiipuu-jo-alkutalvesta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan millä muulla sähkärillä mennään vähintään sama toimintamatka kun tojon uutuudella?
Mercedes EQS maailman paras sähköauto ja pisin toimintamatka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mercedes EQS maailman paras sähköauto ja pisin toimintamatka.
Mese on pelkkä surkea sähköviritelmä, jolla ei päästä lähimaillekaan luvattua toimintanmatkaa. Seuraavaksi sen toimintamatkan surkeudesta kertoo iltalehti tuonnempana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta Toyota on kuin puolivalmiste?
BMW teki sähköauton kerralla kunnollisen.
Mitä Toyota teki? Hidan meluisan muotoiluhirviön mikä ei kestä edes kolmea vuotta.
No joo onhan BMW myös aika hirhiön näköinen mutta autossa sentään tuntuu sisällä et ajaa laatuautolla. https://www.youtube.com/watch?v=MtGa72xQhuYEikös Bemarikin käytä koreissaan(karosseri) Toyotan polttomoottoreita!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Toyota tehnyt edes supraa itse vaan lainasi sen BMW:tä
Ainoa minkä Toyota teki (itse) ei edes tehnyt itse vaan se tehtiin Suomessa.
on yaris Gr mikä sekin aika hidas verrattona fordiin tai volkkarin tehomalleihin, mitä on esitelty jo paljon aiemmin,.Hehehehe:))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehehehe:))
Sitähän se, Toyota Bemarin osista..
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-toyota-supra-tarina-siita-kuinka-toyota-teki-bmwn-osista-paremman-auton/&ved=2ahUKEwjR2JX7pMz0AhXumIsKHcgQD9EQFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw3smw3gIPUGIf6-bZC49eKo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW sähkärit on tojon tekniikalla
Bemarin i3 tuli myyntiin jo vuonna 2013. Toyota ottaa siis todella hitaasti käyttöön " omaa" tekniikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssaa saadakseen sähköautoja markkinoille.
BMW:llä on ollut sähköauto mallistossaan jo vuodesta 2013. Yhteistyötä toki tehdään monien yhtiöiden kanssa, mutta nyt tuntuu Toyota olevan se vastaanottava puoli sähköautoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin mentiin pelkästään omissa päiväunissasi.
Näin mentiin sitten ihan aikuisten oikeasti:
Skoda enyag: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toimintamatka-502-kilometria-pitihan-se-testata-paaseeko-skoda-enyaqilla-helsingista-turkuun-ja-takaisin-lataamatta/78365add-3ae1-4420-8e0c-71e7b4571946
Sitten testataan, miten polestar 2:lla pääsee helsingistä tampereelle, ja takaisin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/popcornit-valmiiksi-paaseeko-polestar-2lla-helsingista-tampereelle-ja-takaisin-lataamatta/184064ed-e32c-4162-b4ed-4701a9f53f69
Oma veikkaus on, että ei pääse.
Sähkömeseäkin testataan, ja siinäkin veikkaukseni on, että ei päästä tehtaan luvattua matkaa.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/fdf8cf0b-53aa-47ca-8344-a33bbd9c4a08
Hyundain latausteho hiipuu jo alkutalvesta, joten paljon on vielä kehitettävää sähkäreissä, ennen kuin yleistyvät!
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hyundai-ioniq-5-latausteho-hiipuu-jo-alkutalvesta/Jännityksellä odotan, kuinka pitkälle Toyotan sähköautolla oikeasti päästään talvella. Veikkaan, että matka katkeaa samalla suhteella lyhentyneenä, kuin muillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Bemarikin käytä koreissaan(karosseri) Toyotan polttomoottoreita!?
Hyvin ovat ne naamioineet, kun eivät edes näytä samoilta. Rakennettakin ovat rustanneet aivan tuntemattomaksi. Yhteistä on perusrakenne, kampiakseli, kierokanget ja männät, nekin eri mitoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta Toyota on kuin puolivalmiste?
BMW teki sähköauton kerralla kunnollisen.
Mitä Toyota teki? Hidan meluisan muotoiluhirviön mikä ei kestä edes kolmea vuotta.
No joo onhan BMW myös aika hirhiön näköinen mutta autossa sentään tuntuu sisällä et ajaa laatuautolla. https://www.youtube.com/watch?v=MtGa72xQhuYBemu taisi myös kiilata puolijohdeakkujen valmistajana Tojon ohi ja merullahan on jo bjsseja liikenteessä puolijohdeakulla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW sähkärit on tojon tekniikalla
Ei ole yhtään toyotan osaa bemarin sähköautoissa eikä hybrideissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Bemarikin käytä koreissaan(karosseri) Toyotan polttomoottoreita!?
Ei käytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mese on pelkkä surkea sähköviritelmä, jolla ei päästä lähimaillekaan luvattua toimintanmatkaa. Seuraavaksi sen toimintamatkan surkeudesta kertoo iltalehti tuonnempana.
Ilta-Sanomista:
Mercedes EQS. Vaivaton. Hiljainen. Ylellinen. Taloudellinen.
Markkinoiden paras sähköauto.
Mercedes kun lähtee valmistaja vauhtiin sähköautoissa, niin tavalliset merkit nöyrtyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käytä.
Ei dieseleitäkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin mentiin pelkästään omissa päiväunissasi.
Näin mentiin sitten ihan aikuisten oikeasti:
Skoda enyag: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toimintamatka-502-kilometria-pitihan-se-testata-paaseeko-skoda-enyaqilla-helsingista-turkuun-ja-takaisin-lataamatta/78365add-3ae1-4420-8e0c-71e7b4571946
Sitten testataan, miten polestar 2:lla pääsee helsingistä tampereelle, ja takaisin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/popcornit-valmiiksi-paaseeko-polestar-2lla-helsingista-tampereelle-ja-takaisin-lataamatta/184064ed-e32c-4162-b4ed-4701a9f53f69
Oma veikkaus on, että ei pääse.
Sähkömeseäkin testataan, ja siinäkin veikkaukseni on, että ei päästä tehtaan luvattua matkaa.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/fdf8cf0b-53aa-47ca-8344-a33bbd9c4a08
Hyundain latausteho hiipuu jo alkutalvesta, joten paljon on vielä kehitettävää sähkäreissä, ennen kuin yleistyvät!
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hyundai-ioniq-5-latausteho-hiipuu-jo-alkutalvesta/Samaan realismiin törmää Toyotankin sähköautot. Ei sekään pääse luvattuun matkaan kuin optimiolosuhteissa, ehkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssaa saadakseen sähköautoja markkinoille.
BMW:llä on jo melkein koko mallisto sähköautoja myynnissö, plugareiden lisäksi. Ensimmäisen, i3:n, 10 vuotinen valmistuskin on jo ehditty lopettaa. Yhteistyötä Toyotan kanssa on toki ollut, mutta lähinnä patenttitasolla. Ei niillä pelkillä patenteilla hyvää autoa tehdä, kuten bz osoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan millä muulla sähkärillä mennään vähintään sama toimintamatka kun tojon uutuudella?
Helpompi luetella ne, jotka pääsevät vähemmän, kuin Toyotan sähkäri. Nissan Leaf tulee mieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Toyota tehnyt edes supraa itse vaan lainasi sen BMW:tä
Ainoa minkä Toyota teki (itse) ei edes tehnyt itse vaan se tehtiin Suomessa.
on yaris Gr mikä sekin aika hidas verrattona fordiin tai volkkarin tehomalleihin, mitä on esitelty jo paljon aiemmin,.Jos nyt vaikka BMW:een vertaa niin BMW valmisti ekat täyssähkärit jo 1972 Münchenin olympialaisiin. Silloisella akkuteknologialla painavat, hitaat ja hyvin lyhyellä latausvälillä. Pointti on että tekniikkaa on testattu 50v ennenkuin tullaan markkinalle
- Anonyymi
Mitä selität? Toyota nimenomaan lähti puolivalmisteella eteen ja mikå hulluimta niin Suomi pöllöt ostaa vielä tuon paskan :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin mentiin pelkästään omissa päiväunissasi.
Näin mentiin sitten ihan aikuisten oikeasti:
Skoda enyag: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toimintamatka-502-kilometria-pitihan-se-testata-paaseeko-skoda-enyaqilla-helsingista-turkuun-ja-takaisin-lataamatta/78365add-3ae1-4420-8e0c-71e7b4571946
Sitten testataan, miten polestar 2:lla pääsee helsingistä tampereelle, ja takaisin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/popcornit-valmiiksi-paaseeko-polestar-2lla-helsingista-tampereelle-ja-takaisin-lataamatta/184064ed-e32c-4162-b4ed-4701a9f53f69
Oma veikkaus on, että ei pääse.
Sähkömeseäkin testataan, ja siinäkin veikkaukseni on, että ei päästä tehtaan luvattua matkaa.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/fdf8cf0b-53aa-47ca-8344-a33bbd9c4a08
Hyundain latausteho hiipuu jo alkutalvesta, joten paljon on vielä kehitettävää sähkäreissä, ennen kuin yleistyvät!
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/hyundai-ioniq-5-latausteho-hiipuu-jo-alkutalvesta/Edelleenkin Enyaq on hidas ja ylihinnoiteltu, RS mallilla 5,5s kiihtytvyys sama kuin Bemarin perus mallilla, Skoda RS maksaa uutena 74t :DDD ja puolen vuoden jäkeen 40k :DDDDDDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkin Enyaq on hidas ja ylihinnoiteltu, RS mallilla 5,5s kiihtytvyys sama kuin Bemarin perus mallilla, Skoda RS maksaa uutena 74t :DDD ja puolen vuoden jäkeen 40k :DDDDDDD
Konsonantti Toyota on huono ja ylihinnoiteltu.
- Anonyymi
Kumpikohan fakta risoo tojotista enemmän.
Se että tojo on nyt vasta herännyt sähköautoihin monia vuosia muita jäljessä vai tämä?
VW 23.000
Volkswagen 9 560
Skoda 8 138
Audi 3 588
Seat 1 802
Toyota 14.000
Toyota 13 798
Lexus 246
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2021- Anonyymi
On se vaan hurjaa, että tarvitaan neljä automerkkiä Toyotaa vastaan, että voi voittaa Toyotan. Ensi heinäkuusta eteenpäin eivät edes nuo neljä merkkiä riitä voittamaan Toyotaa kun Cross ja bZ4X tulevat myyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vaan hurjaa, että tarvitaan neljä automerkkiä Toyotaa vastaan, että voi voittaa Toyotan. Ensi heinäkuusta eteenpäin eivät edes nuo neljä merkkiä riitä voittamaan Toyotaa kun Cross ja bZ4X tulevat myyntiin.
"Ensi heinäkuusta eteenpäin eivät edes nuo neljä merkkiä riitä voittamaan Toyotaa kun Cross ja bZ4X tulevat myyntiin."
Kyllä se kuule on niin että sekä sinä että minä menemme puskemaan ruohoa sellaisessa maailmassa jossa VWn autoja ostetaan Suomessa paljon enemmän kuin Tojon. Niinkuin tähänkin asti on ollut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vaan hurjaa, että tarvitaan neljä automerkkiä Toyotaa vastaan, että voi voittaa Toyotan. Ensi heinäkuusta eteenpäin eivät edes nuo neljä merkkiä riitä voittamaan Toyotaa kun Cross ja bZ4X tulevat myyntiin.
Rav4 myynti romahtaa kun nelivetoinen bz4x tulee.
Ihan ylivoimainen raviin verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vaan hurjaa, että tarvitaan neljä automerkkiä Toyotaa vastaan, että voi voittaa Toyotan. Ensi heinäkuusta eteenpäin eivät edes nuo neljä merkkiä riitä voittamaan Toyotaa kun Cross ja bZ4X tulevat myyntiin.
"On se vaan hurjaa, että tarvitaan neljä automerkkiä Toyotaa vastaan..."
Ei siinä ole mitään kunniallista, että myy samalla nimellä erilaisia autoja ja pahimmillaan samalla mallinimellä (Corolla) autoja joissa ei ole muuta yhteistä kuin 4 pyörää.
Volkswagenin linja on harkittu ja hyvin toimiva. Myydään eri merkkisiä ja luonteisia autoja eri kohderyhmille, mutta käytetään mahdollisimman paljon yhteisiä rakenteita ja tekniikoita. Suomessa tämä toimii erinomaisesti. Siitä on osoituksena kuukaudesta toiseen autonvalmistaja Volkswagenin paljon suurempi markkinaosuus kuin autonvalmistaja Toyotan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vaan hurjaa, että tarvitaan neljä automerkkiä Toyotaa vastaan, että voi voittaa Toyotan. Ensi heinäkuusta eteenpäin eivät edes nuo neljä merkkiä riitä voittamaan Toyotaa kun Cross ja bZ4X tulevat myyntiin.
No otetaan vaikka sitten kaksi ensimmäistä listalta VW:ltä ja Tojon kaksi, onko nyt hyvä? VW edelleen voittaja.
- Anonyymi
Suomalaiset uskoo vinkuwageniin.Jawohl!
Tekikö Toyota päästöhuijauksen?
Menetti tsunamissa 800000000000 dollaria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav4 myynti romahtaa kun nelivetoinen bz4x tulee.
Ihan ylivoimainen raviin verrattuna.Niinhän se Ravin myynti on lähtenyt laskuun, ja bz on osoittautunut melkoiseksi flopiksi vuoden vaihtuessä 2024:ksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rav4 myynti romahtaa kun nelivetoinen bz4x tulee.
Ihan ylivoimainen raviin verrattuna.Paljonkos sitä konsonanttikotteroa on myyty...?....
- Anonyymi
Tesla teki tappiota kahdeksan vuotta, mutta Toyota ei aio tehdä tappiota lainkaan. Siinä on iso ero. Toyotan ajoitus on täysin oikea.
- Anonyymi
"Tesla teki tappiota kahdeksan vuotta, mutta Toyota ei aio tehdä tappiota lainkaan. Siinä on iso ero. Toyotan ajoitus on täysin oikea."
Teslan arvo yhtiönä on paljon suurempi kuin Toyotan. Toyotan osakkeen arvo on laahannut samoisa lukemissa vuodesta toiseen. Teslaan sijoittanut on tehnyt isot massit. Toyotaan sijoittanut saa hyvällä onnella pääomansa takaisin myydessään osakkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tesla teki tappiota kahdeksan vuotta, mutta Toyota ei aio tehdä tappiota lainkaan. Siinä on iso ero. Toyotan ajoitus on täysin oikea."
Teslan arvo yhtiönä on paljon suurempi kuin Toyotan. Toyotan osakkeen arvo on laahannut samoisa lukemissa vuodesta toiseen. Teslaan sijoittanut on tehnyt isot massit. Toyotaan sijoittanut saa hyvällä onnella pääomansa takaisin myydessään osakkeet.Katotaanpas vuoden päästä missä Toyotan osake on,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katotaanpas vuoden päästä missä Toyotan osake on,
Toyotan osake ei voi mitenkään tehdä Teslamaista arvon monikertaistamista. Toyotan arvo tulee sukeltamaan isosti tämän sähköauto-fiaskon johdosta. Toyota on pelannut korttinsa todella surkeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tesla teki tappiota kahdeksan vuotta, mutta Toyota ei aio tehdä tappiota lainkaan. Siinä on iso ero. Toyotan ajoitus on täysin oikea."
Teslan arvo yhtiönä on paljon suurempi kuin Toyotan. Toyotan osakkeen arvo on laahannut samoisa lukemissa vuodesta toiseen. Teslaan sijoittanut on tehnyt isot massit. Toyotaan sijoittanut saa hyvällä onnella pääomansa takaisin myydessään osakkeet.Tiedätkö miksi Teslan osakkeen arvo on korkea, vai luuletko tietäväsi?
Kommenteistasi päätellen vain luulet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan osake ei voi mitenkään tehdä Teslamaista arvon monikertaistamista. Toyotan arvo tulee sukeltamaan isosti tämän sähköauto-fiaskon johdosta. Toyota on pelannut korttinsa todella surkeasti.
Mikä fiasko? Miten se ilmenee? Onko Tojon myynti sakannut maailmanlaajuisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan osake ei voi mitenkään tehdä Teslamaista arvon monikertaistamista. Toyotan arvo tulee sukeltamaan isosti tämän sähköauto-fiaskon johdosta. Toyota on pelannut korttinsa todella surkeasti.
Maailman ylivoimainen ykkönen alallaan ei ole kovin huonosti voinut toimia. Jos olisi niin ei olisi ykkönen. Voisi olla vaikka samassa säälittävässä tilanteessa hippohiihtomerkkien kanssa joista osa on jo ynnä muut sijoilla odottamassa sitä viimeistä kaasutusta pois rimpuilemasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi Teslan osakkeen arvo on korkea, vai luuletko tietäväsi?
Kommenteistasi päätellen vain luulet.Ei ole paljoakaan väliä sillä tiedänkö minä tai sinä miksi Teslan osakkeen arvo on moninkertaistunut ja Toyotan osakkeen arvo ei ole.
Se vaan että jotka ovat ostaneet Teslan osakkeita ovat tehneet törkeän ison tilin. Tojon osakkeilla on saanut lähinnä rakkoja kämmeniinsä.
Tällä asialla saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa että toinen firma on satsannut sähköautoihin ja toinen on vastustanut niitä. Jos käyttäisin hymiöitä kuten teinitytöt niin tähän laittaisin sellaisen. En ole teinityttö joten en laita hymiötä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole paljoakaan väliä sillä tiedänkö minä tai sinä miksi Teslan osakkeen arvo on moninkertaistunut ja Toyotan osakkeen arvo ei ole.
Se vaan että jotka ovat ostaneet Teslan osakkeita ovat tehneet törkeän ison tilin. Tojon osakkeilla on saanut lähinnä rakkoja kämmeniinsä.
Tällä asialla saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa että toinen firma on satsannut sähköautoihin ja toinen on vastustanut niitä. Jos käyttäisin hymiöitä kuten teinitytöt niin tähän laittaisin sellaisen. En ole teinityttö joten en laita hymiötä.On sillä merkitystä jos käytät firmojen osakkeen arvojen muutosta perusteluna jollekin.
Kun et tiedä miksi Teslan osakkeen arvo on noussut ja väität sen kertovan jostain mistä se ei kerro.
Koitahan vähän selvitellä mistä se Teslan osakkeen arvon nousu johtuu ettet ihan siltä teiniltä vaikuttaisi.
80-luvulla Suomessakin oli paljon yrityksiä minkä arvo kasvoi valtavan nopeasti. Mistähän se kertoi? Tiedätkö edes miksi osakkeen arvo nousee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä fiasko? Miten se ilmenee? Onko Tojon myynti sakannut maailmanlaajuisesti?
"Mikä fiasko? Miten se ilmenee? Onko Tojon myynti sakannut maailmanlaajuisesti?"
Se ilmenee hyvin konkreettisesti maailman isoimmilla automarkkinoilla Kiinassa ja Euroopassa. Molemmissa sähköautot ovat ottaneet ison osan markkinoista. Tojolla ei ole tarjota automalleja sille sektorille. Tojotan syöksy tulee olemaan hyvin näyttävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tesla teki tappiota kahdeksan vuotta, mutta Toyota ei aio tehdä tappiota lainkaan. Siinä on iso ero. Toyotan ajoitus on täysin oikea."
Teslan arvo yhtiönä on paljon suurempi kuin Toyotan. Toyotan osakkeen arvo on laahannut samoisa lukemissa vuodesta toiseen. Teslaan sijoittanut on tehnyt isot massit. Toyotaan sijoittanut saa hyvällä onnella pääomansa takaisin myydessään osakkeet.Mitä hyötyä Teslan ostajalle on Teslan markkina-arvosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi Teslan osakkeen arvo on korkea, vai luuletko tietäväsi?
Kommenteistasi päätellen vain luulet.Minä tiedän miksi Teslan osakkeen arvo on korkealla.
- amerikkalaiset sijoittajat ovat tyhmiä ensimmäisiä osakkeenomistajia lukuun ottamatta
- he jotka ovat kuplasta ostaneet, tulevat häviämään surkeasti kuplan poksahtaessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö miksi Teslan osakkeen arvo on korkea, vai luuletko tietäväsi?
Kommenteistasi päätellen vain luulet.Osakkeen arvo on korkea siksi, että sijoittajat uskovat Teslaan. Toyotan arvo yhtiönä on vain reilu neljännes Teslan arvosta.
- Anonyymi
Siinä on se edelläkävijän ja perässähiihtäjän ero. Edelläkävijä joutuu ottamaan myös taloudellista riskiä.
- Anonyymi
Kuka ottaa. Nää hydrid Tohjot vaihdos alkaa olee ongelma
riittävästi lasit umpijääs- Anonyymi
Paitsi että ovat lämpimyydessään voittaneet monet TM:n talvitestit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että ovat lämpimyydessään voittaneet monet TM:n talvitestit.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16808391/octavia-voitti-tm-talvivertailun-2021-
Nyt ei taaskaan Toyotistin kasetti pystynyt käsittelemään totuutta. Tojota on voittanut vain kerran. VWllä on voittoja isompi pino. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16808391/octavia-voitti-tm-talvivertailun-2021-
Nyt ei taaskaan Toyotistin kasetti pystynyt käsittelemään totuutta. Tojota on voittanut vain kerran. VWllä on voittoja isompi pino.Mitä kansa kusetus valmistaja on voittanut?
Ei huijaus ole mikään voitto.
- Anonyymi
Varsinaiset taloustieteen nobelistit kokoontuu taas.. Ajakaa vain parin tonnin paskoilla ja jättäkää bisnekset viisaammille.
- Anonyymi
Älä nyt nahkahousujasi ala repimään vaikka itkettää. Käännä lippis ympäri ja kärsä kohti uusia murheita. Tiedä vaikka alkaisit jo niihin tottua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt nahkahousujasi ala repimään vaikka itkettää. Käännä lippis ympäri ja kärsä kohti uusia murheita. Tiedä vaikka alkaisit jo niihin tottua?
Ei tarvitse olla itse mikään ajatusten tonava voidakseen bähdä miten ison mokan toyota on tehynyt sähkautojen suhteen. Riittää kun katsoo Teslan pörssikurssia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla itse mikään ajatusten tonava voidakseen bähdä miten ison mokan toyota on tehynyt sähkautojen suhteen. Riittää kun katsoo Teslan pörssikurssia.
Olisiko se sinun ongelmasi jos oli tehnyt vaikka jonkun mokan kun ei sinulla ole mitään Toyotaa? Mitä menetettävää sinulla olisi kun ei sinulla ole muuta kuin finnit naamassa ja tuulen huuhtoma perse? Uskon kyllä että Toyota hoitaa pisteet kotiin niinkuin aina ennenkin kun vikavagen tapansa mukaan huijaa ja kusettaa maailmalla niinkuin mediat on kirjoitelleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse olla itse mikään ajatusten tonava voidakseen bähdä miten ison mokan toyota on tehynyt sähkautojen suhteen. Riittää kun katsoo Teslan pörssikurssia.
Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ettei kulje sähköistymisen eturintamassa. Ehtii niitä vielä myymään vaikka aloittaa myöhemminkin. Laatu on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Teslalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ettei kulje sähköistymisen eturintamassa. Ehtii niitä vielä myymään vaikka aloittaa myöhemminkin. Laatu on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Teslalla.
"Laatu on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Teslalla."
Tiedetään, siksi niin moni vanha tojotisti vaihtaakin Teslaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ettei kulje sähköistymisen eturintamassa. Ehtii niitä vielä myymään vaikka aloittaa myöhemminkin. Laatu on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Teslalla.
"Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ettei kulje sähköistymisen eturintamassa. Ehtii niitä vielä myymään vaikka aloittaa myöhemminkin. "
Ja se tietoinen päätös on valtava virhe Toyotalta. Sen näkee Kun vertaa Tesla ja Toyotan pörssikurssien kehitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyota on tehnyt tietoisen valinnan ettei kulje sähköistymisen eturintamassa. Ehtii niitä vielä myymään vaikka aloittaa myöhemminkin. "
Ja se tietoinen päätös on valtava virhe Toyotalta. Sen näkee Kun vertaa Tesla ja Toyotan pörssikurssien kehitystä.Pörsssikurssit eivät tässä asiassa kyhllä merkitse mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Laatu on kuitenkin jotain ihan muuta kuin Teslalla."
Tiedetään, siksi niin moni vanha tojotisti vaihtaakin Teslaan.Toyota valmistaa tänä vuonna kymmenen miljoonaa autoa, Tesla muutaman satatuhatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota valmistaa tänä vuonna kymmenen miljoonaa autoa, Tesla muutaman satatuhatta.
Tesla valmistaa tänä vuonna liki miljoona autoa. Ensi vuonna 2 miljoonaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pörsssikurssit eivät tässä asiassa kyhllä merkitse mitään.
Pörssikurssit merkitsevät sitä pysyykö johtaja pallillaan, vai vaihdetaanko johtajaa. Nyt vaihdettiin viimeinen Toyoda hallitukseen ja uusi toimari firman johtoon. Auts.
- Anonyymi
Uusien autojen rekisteröintitilaston kärkikymmenikkö on häkellyttävää katseltavaa.
Kymmenen kärkiauton joukossa on kolme Toyotaa ja kolme Volvoa. Väliin ovat päässeet tunkemaan vain Skoda Octavia, Nissan Qashqai ja Kia Rio.
Suomen ensirekisteröintien kärkipaikalla on alkuvuonna ollut Toyota Corolla kannoillaan nyt Toyota Yaris ja kolmas Toyota eli RAV4 pitää neljättä sijaa.
Volvo XC60, XC40 ja Volvo V60 ovat sijoilla viisi, kuusi ja kymmenen.
Huomattava on vielä sekin, että heti kymppisijan jälkeen sijalla 11 on jälleen Toyota, tällä kertaa CH-R.
Tirsk. - Anonyymi
Eipä saanut tojota vieläkään tehdyksi sähköautoa itse. Subarulta joutuu ostamaan.
- Anonyymi
Subaru suunnitteli siihen ainostaan nelivedon ja loput Toyota. Tiedät sen hyvin itsekin, valehtelija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subaru suunnitteli siihen ainostaan nelivedon ja loput Toyota. Tiedät sen hyvin itsekin, valehtelija.
Mitä merkitystä kuluttajan kannalta, kuka on mitäkin suunnitellut? Onhan Toyotakin yksi Subarun OMISTAJA? Suunniteliko kansanautokonserni ihan itse arvokkaan huijausohjelman volsuun vai ostiko sen peräti joltain? Ei mennyt kuitenkaan ihan putkeen kun jenkit nöyryytti kolmellakymmenellä miljardilla ja iso johtajakin pääsi lusijan päiviä viettämään vaikka ei olisi halunnutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subaru suunnitteli siihen ainostaan nelivedon ja loput Toyota. Tiedät sen hyvin itsekin, valehtelija.
BZ tehdään Subarun tehtaalla ja Subaru esitteli auton ennen Toyotaa.
Toyota on pekkästään siipeilijä tässä kuviossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BZ tehdään Subarun tehtaalla ja Subaru esitteli auton ennen Toyotaa.
Toyota on pekkästään siipeilijä tässä kuviossa.MIksi sinä valehtelet. Kumpikaan väite ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Subaru suunnitteli siihen ainostaan nelivedon ja loput Toyota. Tiedät sen hyvin itsekin, valehtelija.
Miten onkaan samaan autoon osunut pieni akku, suuri kulutus ja hidas lataus. Ei voi juuri pisteitä antaa Toyotan suunnittelulle.
- Anonyymi
Ihan sama mitä Toyota selittelee tai ei selitä. Tesla tulee ja jyrää, viime vuonna 0,5 miljoonaa autoa, tänä vuonna liki miljoona, ensi vuonna 2 miljoonaa.
Ei mene montakaan vuotta enää, kunnes Teslan valmistusmäärät ovat suurempia kuin Toyotan. Liikevoitossa Tesla menee tätäkin nopeammin.
Tässä juuri syy, miksi loanheitto on viimeaikoina lisääntynyt. Teslaa pelätään nyt tosissaan Volkswagenin ja Toyotan leirissä.- Anonyymi
"Teslaa pelätään nyt tosissaan Volkswagenin ja Toyotan leirissä."
Volsulla on aika paljon vähemmän pelättävää. Siĺlä on jo MEB-tuoteperhe ja pelkästään niihin keskittyviä tehtaita Euroopassa, Kiinassa ja Jenkeissä. Tuote on valmis ja valmistuskapasiteettia on rakennettu.
Toyotalla ei ole mitään valmiina ja tuo BZ tehdään Subarun tehtaalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Teslaa pelätään nyt tosissaan Volkswagenin ja Toyotan leirissä."
Volsulla on aika paljon vähemmän pelättävää. Siĺlä on jo MEB-tuoteperhe ja pelkästään niihin keskittyviä tehtaita Euroopassa, Kiinassa ja Jenkeissä. Tuote on valmis ja valmistuskapasiteettia on rakennettu.
Toyotalla ei ole mitään valmiina ja tuo BZ tehdään Subarun tehtaalla.Suurinosa autoista tullaan myymään vielä seuraavat 10v polttomoottorilla, siis maailmanlaajuisesti. Tässä mielessä Tojolla on hyvin pullat uunissa.
Sähköautojen myynti on vielä marginaalihommaa joten kyllä Tojo ehtii vielä mukaan.
Toisaalta mitä sitten jos ei ehdi. Onko sinulla tai minulla Tojon tai Volkkarin osakkeita tai samaistammeko me itsemme automerkkeihin. Minulle on ihan sama miten nuo autofirmat pärjää. Merkkejä tulee aina olemaan useita ja niillä useita malleja. Joku niistä soveltuu minulle, Ihan sama mikä on merkki. Merkkejä on hyvä vähän vaihdellakin.
Joillekin näyttää merkki olevan osa itsetuntoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinosa autoista tullaan myymään vielä seuraavat 10v polttomoottorilla, siis maailmanlaajuisesti. Tässä mielessä Tojolla on hyvin pullat uunissa.
Sähköautojen myynti on vielä marginaalihommaa joten kyllä Tojo ehtii vielä mukaan.
Toisaalta mitä sitten jos ei ehdi. Onko sinulla tai minulla Tojon tai Volkkarin osakkeita tai samaistammeko me itsemme automerkkeihin. Minulle on ihan sama miten nuo autofirmat pärjää. Merkkejä tulee aina olemaan useita ja niillä useita malleja. Joku niistä soveltuu minulle, Ihan sama mikä on merkki. Merkkejä on hyvä vähän vaihdellakin.
Joillekin näyttää merkki olevan osa itsetuntoa."Suurinosa autoista tullaan myymään vielä seuraavat 10v polttomoottorilla, siis maailmanlaajuisesti."
Silti on firmalta valtava moka asemoida itsensä pelkästään polttiksien tekijäksi. Niitä sähköautoja on ostettu jo vuosikausia ja joka vuosi enemmän. Toyota on maalannut itsensä nurkkaan pitäytymällä vanhassa teknologiassa. Miten nopeasti pystyy muuttamaan tehtaansa sähköautoja tekeviksi? Siihen menee vuosia ja tojo on myöhästynyt tuon homman aloituksessa pahasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suurinosa autoista tullaan myymään vielä seuraavat 10v polttomoottorilla, siis maailmanlaajuisesti."
Silti on firmalta valtava moka asemoida itsensä pelkästään polttiksien tekijäksi. Niitä sähköautoja on ostettu jo vuosikausia ja joka vuosi enemmän. Toyota on maalannut itsensä nurkkaan pitäytymällä vanhassa teknologiassa. Miten nopeasti pystyy muuttamaan tehtaansa sähköautoja tekeviksi? Siihen menee vuosia ja tojo on myöhästynyt tuon homman aloituksessa pahasti.Mikä sinun ongelma nyt on? Tuskin siitä Toyotalle tulee mitään ongelmaa jos yksi hörhö täällä suolessa hakkaa päätään seinään ja ennustaa kristallipallosta. Ei minua ainakaan hetkauta minnekkään mikään sähköauto valmistus kun en ainakaan viiteen vuoteen edes suunnittele sellaisen ostoa. Volkkari voi olla silloin jo vaikka konkurssissa mutta mitä haittaa olisi yhden huijarin lähdöstä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suurinosa autoista tullaan myymään vielä seuraavat 10v polttomoottorilla, siis maailmanlaajuisesti."
Silti on firmalta valtava moka asemoida itsensä pelkästään polttiksien tekijäksi. Niitä sähköautoja on ostettu jo vuosikausia ja joka vuosi enemmän. Toyota on maalannut itsensä nurkkaan pitäytymällä vanhassa teknologiassa. Miten nopeasti pystyy muuttamaan tehtaansa sähköautoja tekeviksi? Siihen menee vuosia ja tojo on myöhästynyt tuon homman aloituksessa pahasti.Silti on firmalta valtava moka asemoida itsensä pelkästään polttiksien tekijäksi. Niitä sähköautoja on ostettu jo vuosikausia ja joka vuosi enemmän. Toyota on maalannut itsensä nurkkaan pitäytymällä vanhassa teknologiassa. Miten nopeasti pystyy muuttamaan tehtaansa sähköautoja tekeviksi? Siihen menee vuosia ja tojo on myöhästynyt tuon homman aloituksessa pahasti.
*************
Turha meidän on tällä palstalla murehtia Toyotan tekemisiä. Toyotalla on ammattimiehet johtamassa tehdasta ja markkinointia, ja heillä on käytössään paras mahdollinen tieto koko maailman automarkkinoista ja myöskin maailman sähköverkkojen tilasta. Koska Toyota myy autojaan kaikkialle maailmaan, ja koska kestävät ja varmatoimiset Toyotat ovat erittäin kysyttyjä vaikeissa kehittymättömissä olosuhteissa, niin pakkohan Toyotan on tehdä sellaisia autoja, joita siellä pystytään käyttämäänkin. Mitä järkeä olisi tarjota sähköautoja maihin, joissa ei ole lataukseen sopivaa vahvaa sähköverkkoa. Sehän olisi varmin tie konkurssiin.
Sähköautojen tekeminen on paljon helpompaa kuin itselataavien hybridiautojen tekeminen, joten osaamista Toyotalla ei varmasti puuutu. Ei Toyota kuitenkaan voi määrätä kaikkia maailman maita uusimaan sähkönjakeluverkkojaan sellaiseen valmiuteen, että sähköautojen käyttö olisi kaikkialla mahdollista. Amerikassakin on erittäin paljon alueita, jossa sähköverkkojen huonon laadun vuoksi sähköautoja ei voida ollenkaan latailla kotioloissa, vaikka Teslaa siellä niin mahdottomasti hypetetäänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinun ongelma nyt on? Tuskin siitä Toyotalle tulee mitään ongelmaa jos yksi hörhö täällä suolessa hakkaa päätään seinään ja ennustaa kristallipallosta. Ei minua ainakaan hetkauta minnekkään mikään sähköauto valmistus kun en ainakaan viiteen vuoteen edes suunnittele sellaisen ostoa. Volkkari voi olla silloin jo vaikka konkurssissa mutta mitä haittaa olisi yhden huijarin lähdöstä?
Ei mulla ole tässä mitään ongelmaa. Päinvastoin saan suurta huvitusta näin surkeista selityksistä. Ei voi olla kovin fiksu jos tuo on ainoa selitys näin massiiviselle mokalle.
"Toyotan omin sanoin se ei ole koskaan halunnut vähätellä täyssähköautojen tärkeyttä, vaan kyse on koko ajan ollut ajoituksesta."
Tojon ajoitus on vuosikymmenen pielessä ja tuo on ainoa asia jota ne pystyvät sanomaan. Ainakin minua tuo naurattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti on firmalta valtava moka asemoida itsensä pelkästään polttiksien tekijäksi. Niitä sähköautoja on ostettu jo vuosikausia ja joka vuosi enemmän. Toyota on maalannut itsensä nurkkaan pitäytymällä vanhassa teknologiassa. Miten nopeasti pystyy muuttamaan tehtaansa sähköautoja tekeviksi? Siihen menee vuosia ja tojo on myöhästynyt tuon homman aloituksessa pahasti.
*************
Turha meidän on tällä palstalla murehtia Toyotan tekemisiä. Toyotalla on ammattimiehet johtamassa tehdasta ja markkinointia, ja heillä on käytössään paras mahdollinen tieto koko maailman automarkkinoista ja myöskin maailman sähköverkkojen tilasta. Koska Toyota myy autojaan kaikkialle maailmaan, ja koska kestävät ja varmatoimiset Toyotat ovat erittäin kysyttyjä vaikeissa kehittymättömissä olosuhteissa, niin pakkohan Toyotan on tehdä sellaisia autoja, joita siellä pystytään käyttämäänkin. Mitä järkeä olisi tarjota sähköautoja maihin, joissa ei ole lataukseen sopivaa vahvaa sähköverkkoa. Sehän olisi varmin tie konkurssiin.
Sähköautojen tekeminen on paljon helpompaa kuin itselataavien hybridiautojen tekeminen, joten osaamista Toyotalla ei varmasti puuutu. Ei Toyota kuitenkaan voi määrätä kaikkia maailman maita uusimaan sähkönjakeluverkkojaan sellaiseen valmiuteen, että sähköautojen käyttö olisi kaikkialla mahdollista. Amerikassakin on erittäin paljon alueita, jossa sähköverkkojen huonon laadun vuoksi sähköautoja ei voida ollenkaan latailla kotioloissa, vaikka Teslaa siellä niin mahdottomasti hypetetäänkin."Mitä järkeä olisi tarjota sähköautoja maihin, joissa ei ole lataukseen sopivaa vahvaa sähköverkkoa. Sehän olisi varmin tie konkurssiin."
Nyt ei taas seniilillä ajattelyky oikein riitä. Miksi jättää tarjoamatta sähköautoja vahvan sähköverkon maihin vain siksi että on olemassa heikon sähköverkon maita?
Kun katsot Teslan ja Toyotan pörssikurssien kehitystä niin näet miten pahasti Toyota on kujalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä järkeä olisi tarjota sähköautoja maihin, joissa ei ole lataukseen sopivaa vahvaa sähköverkkoa. Sehän olisi varmin tie konkurssiin."
Nyt ei taas seniilillä ajattelyky oikein riitä. Miksi jättää tarjoamatta sähköautoja vahvan sähköverkon maihin vain siksi että on olemassa heikon sähköverkon maita?
Kun katsot Teslan ja Toyotan pörssikurssien kehitystä niin näet miten pahasti Toyota on kujalla.Uusien autojen myynti on keskittynyt entistä enemmän tuttuihin varmoihin merkkeihin alkuvuoden aikana. Kympin kärki on lähes yksitoikkoista luettavaa.
Toyota
Toyota
Jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusien autojen myynti on keskittynyt entistä enemmän tuttuihin varmoihin merkkeihin alkuvuoden aikana. Kympin kärki on lähes yksitoikkoista luettavaa.
Toyota
Toyota
Jne.Tojo on vain pikkusintti myyntilukujen suhteen verrattuna Volsuun.
VW 23.000
Volkswagen 9 560
Skoda 8 138
Audi 3 588
Seat 1 802
Toyota 14.000
Toyota 13 798
Lexus 246 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo on vain pikkusintti myyntilukujen suhteen verrattuna Volsuun.
VW 23.000
Volkswagen 9 560
Skoda 8 138
Audi 3 588
Seat 1 802
Toyota 14.000
Toyota 13 798
Lexus 246On kauhea moka volkkarilta kun ei pysty olemaan maailman ykkönen ja suosituin. On kauhea moka kun Toyota vie ja volsulle on vain jäänyt vikisijän ja huijarin osa. Röllikin on jo siirtynyt kehumaan teslaa kun tie nousi pystyyn vilunkivaginarilassa eikä kristallipallokaan toimi paremmin kuin huijausohjelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kauhea moka volkkarilta kun ei pysty olemaan maailman ykkönen ja suosituin. On kauhea moka kun Toyota vie ja volsulle on vain jäänyt vikisijän ja huijarin osa. Röllikin on jo siirtynyt kehumaan teslaa kun tie nousi pystyyn vilunkivaginarilassa eikä kristallipallokaan toimi paremmin kuin huijausohjelma.
Tesla VW ovat tehneet jo vuosia sähköautoja. Toyota on vasta nyt ymmärtänyt alkaa tekemään niitä. Toyota seuraa perässähiihtäjänä Volsua ja Teslaa sähköautoissa.
Latauskelvottomiin hybrideihn ei kukaan valmistaja panosta enää yhtään mitään. Ei edes Toyota. Toyotalta vain kesti monia vuosia liian pitkään ymmärtää tuo valtava moka jota nyt selitellään.
"Toyotan omin sanoin se ei ole koskaan halunnut vähätellä täyssähköautojen tärkeyttä, vaan kyse on koko ajan ollut ajoituksesta."
Tuo on luuserin puhetta kun punttiin on valahtunut sitä itseään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla VW ovat tehneet jo vuosia sähköautoja. Toyota on vasta nyt ymmärtänyt alkaa tekemään niitä. Toyota seuraa perässähiihtäjänä Volsua ja Teslaa sähköautoissa.
Latauskelvottomiin hybrideihn ei kukaan valmistaja panosta enää yhtään mitään. Ei edes Toyota. Toyotalta vain kesti monia vuosia liian pitkään ymmärtää tuo valtava moka jota nyt selitellään.
"Toyotan omin sanoin se ei ole koskaan halunnut vähätellä täyssähköautojen tärkeyttä, vaan kyse on koko ajan ollut ajoituksesta."
Tuo on luuserin puhetta kun punttiin on valahtunut sitä itseään.No mutta kun se luuseri nyt vaan on huijaava vikavagen. Toyota on vienyt ja vikavagen vaan vikissyt. Miten on yyteet kurittaneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta kun se luuseri nyt vaan on huijaava vikavagen. Toyota on vienyt ja vikavagen vaan vikissyt. Miten on yyteet kurittaneet?
Tojo on vain pikkusintti myyntilukujen suhteen verrattuna Volsuun.
VW 23.000
Volkswagen 9 560
Skoda 8 138
Audi 3 588
Seat 1 802
Toyota 14.000
Toyota 13 798
Lexus 246 - Anonyymi
Teslakin jää kohta toiseksi BYDille valmistusmäärissä. Hinnoissa se on jo jäänyt toiseksi.
Ja toyota, no jaa...
- Anonyymi
Toyota ylivoimainen reilut 13000 kpl.
Volkkari jäi 9000 kpl.
Vw rämpii hippokisoissa.- Anonyymi
Onko jonkun saksalaisen konsernin autonvalmistaminen ollut niin rikollista ja päivänvaloa kestämätöntä toimintaa että siitä on voitu tuomita jopa seitsemän vuotta vankeutta? Tämmöistä tietoa ainakin on liikkeellä täällä meidänkin kirkolla. Voiko olla paljasta huhupuhetta vaan tai kateellisten panettelua? Ei kai kukaan rehellinen saksalainen nyt ryhtyisi mihinkään tuollaiseen petokseen josta huhutaan? Ovatkohan joutuneet vielä jotain maksamaan? Kauheista summista ainakin huhutaan. Vanhoja aseveljiäkin ovat vielä?
- Anonyymi
"Toyotan omin sanoin se ei ole koskaan halunnut vähätellä täyssähköautojen tärkeyttä, vaan kyse on koko ajan ollut ajoituksesta."
Eikä tuo edes pidä paikkaansa ettei ole koskaan halunnut vähätellä. On tehnyt paljon pahempaakin! Yhdysvalloissa Toyota on agressiivisesti lobannut senaattoreita ja kongressiedustajia vastustamaan liikenteen sähköistämistä. - Anonyymi
Olisihan Toyota ajoittanut paremmin jos olisi osannut.
Onhan itselataavakin vähän sinnepäin tehty. Ihan alussa ideana kyllä hyvä mutta siihen se sitten jäikin.- Anonyymi
Onhan se tosi huono idea kun jotuu jatkuvasti olemaan maailman suosituin ja myymään eniten. Volsukonserni on päässyt kuin koira veräjästä paljon helpommalla kun ei ole joutunut kokemaan sellaisia suosion ja edelläkävijän paineita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se tosi huono idea kun jotuu jatkuvasti olemaan maailman suosituin ja myymään eniten. Volsukonserni on päässyt kuin koira veräjästä paljon helpommalla kun ei ole joutunut kokemaan sellaisia suosion ja edelläkävijän paineita.
Toyotan koko mallisto on latauskelvottomia auringonlaskun tuotteita. Siksi Tesla on noussut ylivoimaisesti arvokkaimmaksi autoyhtiöksi.
Tuo Subarun tekemä BZ ei muuta mitään Toyotan kannalta. Kaikki muut ovat myyneet parempia sähköautoja jo vuosikausia ennen Toyotaa. Tuossa räpellyksessä ei ole mitään sellaista mitä ei olisi tehty jo vuosia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan koko mallisto on latauskelvottomia auringonlaskun tuotteita. Siksi Tesla on noussut ylivoimaisesti arvokkaimmaksi autoyhtiöksi.
Tuo Subarun tekemä BZ ei muuta mitään Toyotan kannalta. Kaikki muut ovat myyneet parempia sähköautoja jo vuosikausia ennen Toyotaa. Tuossa räpellyksessä ei ole mitään sellaista mitä ei olisi tehty jo vuosia.Mikä nyt höpönassua noin risoo että noin joutuu takajaloilleen nousemaan ja maailman ykkösmerkkiä kadehtimaan näin julkisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä nyt höpönassua noin risoo että noin joutuu takajaloilleen nousemaan ja maailman ykkösmerkkiä kadehtimaan näin julkisesti?
Ei riso mikään. Kerroin vain sen tosiasian että Muut ovat tehneet samat asiat paremmin jo vuosia sitten.
Sanopa yksikin tekninen asia joka olisi BZssa sellaista jota muut eivät ole tehneet jo aikoja sitten.
- Anonyymi
Toyota on perässä hiihtäjä ja omistajat jälkijättöisiä. Luottomyyjä myy mitä tahansa, kunhan ostaja on vaan riittävän tyhmä ja niitähän kyseisen merkin käyttäjistä löytyy vähintäänkin riittävästi.
- Anonyymi
Tunnistit kuitenkin itsessäsi tuon "höpönassun" kun noin kiivaasti jatkoit kadehtimistasi ja pääsi takomista seinään. "Luottomyyjäkö on höpönassulta vienyt tikkarin lapsen suusta vai Toyotan omistajat kun noin älykköä itkettää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnistit kuitenkin itsessäsi tuon "höpönassun" kun noin kiivaasti jatkoit kadehtimistasi ja pääsi takomista seinään. "Luottomyyjäkö on höpönassulta vienyt tikkarin lapsen suusta vai Toyotan omistajat kun noin älykköä itkettää?
En edelleenkään näe tässä ketjussa mainitun yhtään teknistä asiaa BZssa jota muut eivät olisi tehneet paremmin jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edelleenkään näe tässä ketjussa mainitun yhtään teknistä asiaa BZssa jota muut eivät olisi tehneet paremmin jo vuosia sitten.
"En edelleenkään näe tässä ketjussa mainitun yhtään teknistä asiaa BZssa jota muut eivät olisi tehneet paremmin jo vuosia sitten."
Tämä keskustelu käy minulle kiinnostavaksi vain jos pystyt nimeämään jonkun asian BZssa jota muut eivät ole tehneet aikaisemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En edelleenkään näe tässä ketjussa mainitun yhtään teknistä asiaa BZssa jota muut eivät olisi tehneet paremmin jo vuosia sitten."
Tämä keskustelu käy minulle kiinnostavaksi vain jos pystyt nimeämään jonkun asian BZssa jota muut eivät ole tehneet aikaisemmin.Hyvää itsepäisyyspäivää vaan sullekin! Nopeasta hoitoon hakeutumisesta tuskin olisi mitään haittaa vaikka tuo kadehtimisen vähentäminen voi olla vaikea rasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää itsepäisyyspäivää vaan sullekin! Nopeasta hoitoon hakeutumisesta tuskin olisi mitään haittaa vaikka tuo kadehtimisen vähentäminen voi olla vaikea rasti.
No keero nyt ihmeessä mikä Toyotassa on parempaa kuin esimerkiksi tässä sähköautossa?
Tehtaan ensimmäinen auto eli kyseessä starrt up yritys.
Exclusive 2022 Rivian R1T Review: first full performance track test, 0-60, EV range...
https://www.youtube.com/watch?v=CqR-a2nqXdg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää itsepäisyyspäivää vaan sullekin! Nopeasta hoitoon hakeutumisesta tuskin olisi mitään haittaa vaikka tuo kadehtimisen vähentäminen voi olla vaikea rasti.
"Hyvää itsepäisyyspäivää vaan sullekin! Nopeasta hoitoon hakeutumisesta tuskin olisi mitään haittaa vaikka tuo kadehtimisen vähentäminen voi olla vaikea rasti."
Jos voisit aluksi nimetä yhdenkin asian mistä joku voisi olla tojolle kateellinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvää itsepäisyyspäivää vaan sullekin! Nopeasta hoitoon hakeutumisesta tuskin olisi mitään haittaa vaikka tuo kadehtimisen vähentäminen voi olla vaikea rasti."
Jos voisit aluksi nimetä yhdenkin asian mistä joku voisi olla tojolle kateellinen.Kun siirtyy huijaavasta vilunkivaginasta maailman ykkösmerkkiin niin ei tarvi silloin kadehtia eikä katkeroitua kusetuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun siirtyy huijaavasta vilunkivaginasta maailman ykkösmerkkiin niin ei tarvi silloin kadehtia eikä katkeroitua kusetuksesta.
Näin kovilla pakkasilla sähköauto ei ehkä ole taloudellisin ratkaisu Suomessa. Itselataava hybridi on monessa suhteessa parempi. Toyotan suunnitelijat tietävät tämän asian
https://yle.fi/uutiset/3-12218530 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kovilla pakkasilla sähköauto ei ehkä ole taloudellisin ratkaisu Suomessa. Itselataava hybridi on monessa suhteessa parempi. Toyotan suunnitelijat tietävät tämän asian
https://yle.fi/uutiset/3-12218530Mitä se yle nyt tuommoista?
Hybridi vs.sähköauto näillä pakkasilla?
Siis ihan vaan käytännössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No keero nyt ihmeessä mikä Toyotassa on parempaa kuin esimerkiksi tässä sähköautossa?
Tehtaan ensimmäinen auto eli kyseessä starrt up yritys.
Exclusive 2022 Rivian R1T Review: first full performance track test, 0-60, EV range...
https://www.youtube.com/watch?v=CqR-a2nqXdgEnpä kyllä keksi yhtään Teslankaan 2012 mallia mikä ei olisi Toyotan yritystä parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se yle nyt tuommoista?
Hybridi vs.sähköauto näillä pakkasilla?
Siis ihan vaan käytännössä."Hybridi vs.sähköauto näillä pakkasilla?
Siis ihan vaan käytännössä."
Hybridi 10 euroa sataselle ja säjhköauto kaksi euroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hybridi vs.sähköauto näillä pakkasilla?
Siis ihan vaan käytännössä."
Hybridi 10 euroa sataselle ja säjhköauto kaksi euroa.Pörssisähkön hinta kymmenkertainen????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä kyllä keksi yhtään Teslankaan 2012 mallia mikä ei olisi Toyotan yritystä parempi.
Tesla on helpompi romuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pörssisähkön hinta kymmenkertainen????
Kymmenkertainen verrattuna mihin? Oma sähkö maksaa 15 senttiä per kWh kaikkine kuluineen. Sillä ajaminen maksaa noin kaksi euroa sadalle kilsalle.
Sillä saa yhden litran bensaa. Sillä ei pääse kuin noin 20 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenkertainen verrattuna mihin? Oma sähkö maksaa 15 senttiä per kWh kaikkine kuluineen. Sillä ajaminen maksaa noin kaksi euroa sadalle kilsalle.
Sillä saa yhden litran bensaa. Sillä ei pääse kuin noin 20 km.Mikä sähköyhtiö myy "omasähköä", vai tarkoitatko itse tehtyä omalla agregaatilla ? Pörssisähkön hinta kuitenkin on se markkinahinta johon kannttanee alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan. Näin se tulee menemään Eu-suomessa tulevaisuudessa kun NordPool määrittelee hinnat ja Putin säätelee energian vientiä ja Suomessa on Euroopan kallein sähkö, polttoaineet ja vihrvasurit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sähköyhtiö myy "omasähköä", vai tarkoitatko itse tehtyä omalla agregaatilla ? Pörssisähkön hinta kuitenkin on se markkinahinta johon kannttanee alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan. Näin se tulee menemään Eu-suomessa tulevaisuudessa kun NordPool määrittelee hinnat ja Putin säätelee energian vientiä ja Suomessa on Euroopan kallein sähkö, polttoaineet ja vihrvasurit.
"Pörssisähkön hinta kuitenkin on se markkinahinta johon kannttanee alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan"
Pörssisähkön hinta on ollut se 15 senttiä per kWh kaikkineen.
Ei se valehtelmalla muutu miksikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun siirtyy huijaavasta vilunkivaginasta maailman ykkösmerkkiin niin ei tarvi silloin kadehtia eikä katkeroitua kusetuksesta.
Tesla onkin oikein sopiva ykkösmerkki. Maailman arvokkain autonvalmistaja ja kehittyneimmät tuotteet.
- Anonyymi
Onpa perin hankalaa patteriauton käyttö!
https://www.is.fi/autot/art-2000008444520.html - Anonyymi
Sähköautot ovat aina lämpöisiä kun oven avaa. Polttikset tarvitsevat kalliin Webaston esilämmitykseen. Sähköautoissa se on vakiona.
Ja sama toisinpäin. Kesällä auto on aina valmiiksi viileä. Se ei taida polttiksessa onnistua mitenkään.- Anonyymi
Viime vuoden ja tämän vuoden talvitestin mukaan osa sähköautoista on lämpöisiä mutta osa sitten taas suorastaan pakastimia.
Ei voi mitenkään yleistää että sähköauto lämpiäisi hyvin. Tesla kyllä lämpiää mutta ei todellakaan kaikki. ID3 esimerkiksi ei lämpiä kovin hyvin pakkasilla, oikestaan se lämpiää huonosti. - Anonyymi
Sekä etukäteislämmitys että jäähdytys onnistuu myös poltiksilla, ei kaikilla.
- Anonyymi
Toyotalla ja Teslalla oli yhteistyötä sähköauton kehittelyssä. Kävi kuitenkin niin, että Toyota lähti kehittämään hybridejä, ja lopetti yhteistyön. Tesla jatkoi kehitystyötä yksin, sai autonsa valmiiksi, ja on nyt maailman arvokkain autonvalmistaja.
- Anonyymi
Ei taida kauaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida kauaa olla.
"Ei taida kauaa olla."
Totta, kohta Tesla on maailman arvokkain yritys, ei pelkästään autonvalmistaja!
- Anonyymi
Teslan arvo on kupla. Tuotteen laaduttomuus on huomattu ympäri maailman ja vaikuttaa osakkeiden arvoon. Nyt on Suomessakin Teslauskovaiset pikku hiljaa ruvennut myöntämään surkean hankintansa. Pari kolme vuotta, niin käytetty Tesla ei kelpaa kenellekään.
- Anonyymi
"Olisiko kannattanut ajoittaa sähköautot vaikkapa Teslan tavoin? Tojon ajoitukslla tuli lunta tupaan kunnolla kun Teslan ajoituksella Teslasta on tullut ylivoimaisesti maailman arvokkain autofirma. "
Analyytikko: Teslan osakkeen oikea arvo lähempänä 60 euroa kuin 600 euroa. - Anonyymi
Tesla on aikas laatupuutteellinen raakile.
- Anonyymi
Toyotalla kolmoisvoitto ja viisi top kympissä meillä ja maailman ostetuin auto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla kolmoisvoitto ja viisi top kympissä meillä ja maailman ostetuin auto?
Se on fakta ja osoittaa, että valmistajan ajoitus osui nappiin. Hybridien kysyntä lienee huipussaan. Latausmahdollisuudella tai ei. Autoilijat arvostavat harkitummin kypsyneen luotettavuutta hätäisesti kyhätyn ja epäluotettavan sijaan. Tämän palstan aloittaja on hakoteillä.
Toytan sähköauto on myynnissä. Juuri oikeaan aikaan.
Toivottavasti myös merkin huolto saadaan koulutettua täyssähköautoilun yleistymisen tahdissa, ettei sieltä tule tällaista (toisen merkin edustajan mukaista) ehdotusta aikanaan käytetyn sähköauton omistajalle:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/viiden-tonnin-sahkoauton-korjaus-olisi-maksanut-jopa-30-000-euroa-tuusulalaisliike-esitti-yllattavan-vaatimuksen/8391912
Tuossa hinnassa ei ole vielä mukana edes akuston vaihtoa. Monen täystyöllistetyn huoltoliikken taktiikka on vaihtaa kaikki mahdolliset osat kerralla ja poistaa vika löytämättä sitä lainkaan. Aika monta tankkausta saisi tehtyä luotettavampaan hybridimerkkiin tuolla summalla. Mutta totta puhuen em. vika on halpa ja helppo korjata - jos osaa. Harva osaa ja siksi joutuu höynäytetyiksi ja maksumieheksi.
- Anonyymi
Tästäkin keskustelusra käy hyvin ilmi miten perässähiihtäjä Tojo on.
- Anonyymi
En ole keskustellut Toyotan kanssa mutta oletan että toimiva tuote tulee tänne peräreikäänkin .
- Anonyymi
Ei tullut Toyotalta.
- Anonyymi
Tesla Y ohitti Corollan. Sähköauto on kaikkein ostetuin maailmassa.
Toyota on syrjäytymässä kehitysmaiden autonvalmistajaksi latauskelvottomillaan.- Anonyymi
Minuaki ottaa päähän tohjon ykköstilat myynnissä.
- Anonyymi
Ja miten tuon pitäisi vaikuttaa sinun tai minun auton hankintaan?
Oletko nyt heti tilaamassa Teslan? Tuskimpa vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miten tuon pitäisi vaikuttaa sinun tai minun auton hankintaan?
Oletko nyt heti tilaamassa Teslan? Tuskimpa vaan.Ei tässä ketjussa puhuta siitä mitä kenenkin pitäisi ostaa vaan siitä että Toyota teki valtavan mokan kun ei aloittanut sähköautojen kehittämistä ajoissa ja on nyt joutunut kääntämään takkinsa valtavien selittejyen kera.
Kuusessa on Toyota ja tietä sen itsekin. Siksi selittely. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä ketjussa puhuta siitä mitä kenenkin pitäisi ostaa vaan siitä että Toyota teki valtavan mokan kun ei aloittanut sähköautojen kehittämistä ajoissa ja on nyt joutunut kääntämään takkinsa valtavien selittejyen kera.
Kuusessa on Toyota ja tietä sen itsekin. Siksi selittely.Tojotan myyntikäppyrät ovat kääntyneet laskuun kun sähköautojen jyrkässä kulmassa nousussa.
- Anonyymi
Tojota alkaa ostaa alihankintana BYD konsernilta sähköautoja. Putinin porukkaan liittyi Tojota konsernina. BYD on kommunistien auto.
- Anonyymi
Polttomoottorit kielletään kohta, Tojota ei ehkä saa sähköautoa tehdyksi siihen mennessä
- Anonyymi
Ei niitä mitään kielletä. Patteriautot eivät nyt käy kuin murto-osalle ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä mitään kielletä. Patteriautot eivät nyt käy kuin murto-osalle ihmisiä.
Tämä murto-osa näyttää olevan aika iso kun katsoo uusien autojen kauppaa. Suomi menee Norjan tietä ja kohta polttisten uusmyynti loppuu kokonaan.
Itse asun täällä ruuhkasuomessa omakotitalo alueella. Jo pari vuotta suurinppirtein jokainen uusi auto mitä tulee tännepäin pihaan on joko plugari tai sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä murto-osa näyttää olevan aika iso kun katsoo uusien autojen kauppaa. Suomi menee Norjan tietä ja kohta polttisten uusmyynti loppuu kokonaan.
Itse asun täällä ruuhkasuomessa omakotitalo alueella. Jo pari vuotta suurinppirtein jokainen uusi auto mitä tulee tännepäin pihaan on joko plugari tai sähköauto.Joo, se yksi prosentti.
Toyotan täyshybridit kun käyvät sille 99 %. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se yksi prosentti.
Toyotan täyshybridit kun käyvät sille 99 %.Tojotan bensalla ladattavat kiinnistavat lähinnä mummoja ja pappoja, joille uusi tekniikka on vierasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan bensalla ladattavat kiinnistavat lähinnä mummoja ja pappoja, joille uusi tekniikka on vierasta.
Kaikenikäiset ovat kiinnostuneita Toyotasta kun muut valmistajat ovat jääneet jälkeen pikkuturboillaan ja plug in resuillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenikäiset ovat kiinnostuneita Toyotasta kun muut valmistajat ovat jääneet jälkeen pikkuturboillaan ja plug in resuillaan.
Tojota on nimenomaan vanhusten auto. Mainostivat vasta näin "Korko vanhoille asiakkaille 1.9 %"
- Anonyymi
Toyotan nuorekas ja ajaton muotoilu saa ostohousut tutisemaan kaikenikäisillä.
- Anonyymi
Tojota ei ole saanut tehtyä kunnollista sähköautoa. Vanhanaikainen tekniikka kiinnostaa enää vain vanhoja tai vanhoillisia ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota ei ole saanut tehtyä kunnollista sähköautoa. Vanhanaikainen tekniikka kiinnostaa enää vain vanhoja tai vanhoillisia ihmisiä.
5000 tojo
vw 2000 kpl.ketähän kiinostaa vw - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5000 tojo
vw 2000 kpl.ketähän kiinostaa vwID4 myynnin kasvu +600%, Tojotan myynnin kasvu negatiivista. Uusi teknikka kiinnostaa vanha ei.
- Anonyymi
"Joo, se yksi prosentti.
Toyotan täyshybridit kun käyvät sille 99 %."
Ladattavia autoja on ostettu Suomessa jo pitkään enemmän kuin toyotan latauskelvottomia.
Yrität typerästi sotkea prosenttiosuuden uusmyynnistä ja autokannasta. Hyvin lapsellinen yritys joka ei mene läpi aikuisille. - Anonyymi
Miksi Toyotan etumatka aiheuttaa näin paljon perskipuja?
- Anonyymi
VW AG jatkoi huhtikuussakin suomalaisten eniten ostama autonvalmistajana. Kuusi merkkiä Trafin top-30 listalla ei jätä mitään sijaa jossiteluille.
Kakkosena jatkaa Toyota Motor Corporation joka on saanutkaksi merkkiään listalle
Valmistaja: VW AG 6.695
Merkit:
VW 2.788
Skoda 2.273
Audi 1.288
Cupra 161
Seat 98
Porsche 87
Valmistaja Toyota Motor Corporation 4.851
Merkit:
Toyota 4.749 - Anonyymi
Tojota sähköautoissa peränpitäjä ja niitähän nyt ostetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW AG jatkoi huhtikuussakin suomalaisten eniten ostama autonvalmistajana. Kuusi merkkiä Trafin top-30 listalla ei jätä mitään sijaa jossiteluille.
Kakkosena jatkaa Toyota Motor Corporation joka on saanutkaksi merkkiään listalle
Valmistaja: VW AG 6.695
Merkit:
VW 2.788
Skoda 2.273
Audi 1.288
Cupra 161
Seat 98
Porsche 87
Valmistaja Toyota Motor Corporation 4.851
Merkit:
Toyota 4.749Kuinka idiootti automyyjä pitää olla että kuvittelee tuollaisella yhteen lasketulla ja itselaaditulla omatilastolla olevan jotain merkitystä ja uskottavuutta yhtään enempää kuin konsernin päästöhuijausohjelmallakaan. Aivan sama , kuinka monta konkurssi- ja kommarimerkkiä ovt ostaneet , ei niistä yhdestäkään ole mitään maailman valloittajaa syntynyt huijaamallakaan. Vain kymmeniä miljardeja huijauskorvauksia, sanktioita ja 7 vuotta vankeutta. Miten onnistui? Onkohan jotain ynnätty yhteen vai ei ? Aivan sama! Fiksu kuluttaja ostaa merkin joka on kiinnostava ja johon luottaa. Kolhoosikonsernista sellaiset puuttuvat kun kaikki ovat jotain pikkusinttejä ynnämuut kerhossa. Harmeja, vikavakeneita ja jotain kupruja. Haittaak se?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti automyyjä pitää olla että kuvittelee tuollaisella yhteen lasketulla ja itselaaditulla omatilastolla olevan jotain merkitystä ja uskottavuutta yhtään enempää kuin konsernin päästöhuijausohjelmallakaan. Aivan sama , kuinka monta konkurssi- ja kommarimerkkiä ovt ostaneet , ei niistä yhdestäkään ole mitään maailman valloittajaa syntynyt huijaamallakaan. Vain kymmeniä miljardeja huijauskorvauksia, sanktioita ja 7 vuotta vankeutta. Miten onnistui? Onkohan jotain ynnätty yhteen vai ei ? Aivan sama! Fiksu kuluttaja ostaa merkin joka on kiinnostava ja johon luottaa. Kolhoosikonsernista sellaiset puuttuvat kun kaikki ovat jotain pikkusinttejä ynnämuut kerhossa. Harmeja, vikavakeneita ja jotain kupruja. Haittaak se?
Tojota alkaa ostaa kommareilta sähköautoja alihankintana. Kyllähän se melkoinen kolhoosikaara on. On nolo valmistaja kun sai itse aikaiseksi vsin onnettoman tekeleen ja kommunisteiltä pyytää hattu kourasa apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojota alkaa ostaa kommareilta sähköautoja alihankintana. Kyllähän se melkoinen kolhoosikaara on. On nolo valmistaja kun sai itse aikaiseksi vsin onnettoman tekeleen ja kommunisteiltä pyytää hattu kourasa apua.
Voi tulla punainen kirja kylkiäisinä hanskalokeroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti automyyjä pitää olla että kuvittelee tuollaisella yhteen lasketulla ja itselaaditulla omatilastolla olevan jotain merkitystä ja uskottavuutta yhtään enempää kuin konsernin päästöhuijausohjelmallakaan. Aivan sama , kuinka monta konkurssi- ja kommarimerkkiä ovt ostaneet , ei niistä yhdestäkään ole mitään maailman valloittajaa syntynyt huijaamallakaan. Vain kymmeniä miljardeja huijauskorvauksia, sanktioita ja 7 vuotta vankeutta. Miten onnistui? Onkohan jotain ynnätty yhteen vai ei ? Aivan sama! Fiksu kuluttaja ostaa merkin joka on kiinnostava ja johon luottaa. Kolhoosikonsernista sellaiset puuttuvat kun kaikki ovat jotain pikkusinttejä ynnämuut kerhossa. Harmeja, vikavakeneita ja jotain kupruja. Haittaak se?
Ei kasetti kestä sitä tosiasiaa että suomalaiset ovat aina ostaneet eniten VW-konsernin autoja.
Hajoa näihin lukuihin.
Valmistaja: VW AG 6.695
Merkit:
VW 2.788
Skoda 2.273
Audi 1.288
Cupra 161
Seat 98
Porsche 87
Valmistaja Toyota Motor Corporation 4.851
Merkit:
Toyota 4.749
Tämä on Suomen kansan valinta etkä voi sille mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kasetti kestä sitä tosiasiaa että suomalaiset ovat aina ostaneet eniten VW-konsernin autoja.
Hajoa näihin lukuihin.
Valmistaja: VW AG 6.695
Merkit:
VW 2.788
Skoda 2.273
Audi 1.288
Cupra 161
Seat 98
Porsche 87
Valmistaja Toyota Motor Corporation 4.851
Merkit:
Toyota 4.749
Tämä on Suomen kansan valinta etkä voi sille mitään.Tojotahan ei ole pystynyt valmistamaan kelvollista sähköautoa jota ostajat nyt haluavat.
- Anonyymi
Toyota ostanee jatkossa kiinalaisilta sähköautot koska ei itse osaa niitä tehdä.
- Anonyymi
Selittely ei paljon auta kun pyörät putoilee ja latausajat hirvittää.
- Anonyymi
Toyota tais just pudota kokonaan kelkan kyydistä.
- Anonyymi
Juna meni jo Toyota jäi asemalle.
- Anonyymi
Toyotan onneksi on kehitysmaat.
- Anonyymi
Se on myöhäistä nyt.
- Anonyymi
Miksei tehnyt edes sitä ainoaa eli BZ4X kunnolla, kun aikaa kyllä oli? Nyt ei vakuuttanut osaamisella vaan jälkeenjääneisyydellä.
- Anonyymi
Ja Priuksen lataus on kivikaudelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Priuksen lataus on kivikaudelta.
Kuinka idiootti voi olla että vastaa itselleen 12 kertaa? Pitääkö se paremmin k- kenkää loitolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka idiootti voi olla että vastaa itselleen 12 kertaa? Pitääkö se paremmin k- kenkää loitolla?
Kuinka idiootti pitää olla, että luulee jonkun vastaavan itselleen? Laitoshoidokki.
- Anonyymi
Toyota on aina tehnyt näköistuotteita, niin nytkin.
- Anonyymi
Taas paloi hyydriid toyoot ladattu liikaa samal meni autotalliiy vakuutus ei korvaa mitää ihme räpistys vaihtuu merkki
- Anonyymi
Ei tarvitse selitellä. Toyotalla ollaan fiksuja kun ei lähdetty etunenässä toitottamaan sähköauton ilosanomaa. Nyt sähkikset ovat floppeja ja niitä ei moni enää osta. Perushybridi -sellaisena kuin Toyota on sen kehittänyt- on paras voimalinja. Pihi eikä tarvitse latailuja piuhalla. Plugaritkin ovat ohimenevä typerän kömpelö välivaihe.
- Anonyymi
Viisaita sanoja. Sähköautot ovat flopanneet ja polttomoottorikielto kumotaan.
Patteripellet kävi kalliin koulun. - Anonyymi
Tojotalla on loistava strategia. Sanojesi mukaan sähköautot ovat floppeja ja Tojota teki vielä siitäkin flopin.... Kyllä aasialainen menestyslogiikka on sitten loogista...
- Anonyymi
Toyota on kuskeilleen Kultainen Vasikka. Eihän Jumala voi toimia väärin!
- Anonyymi
Selittelyt ei paljon auta ei kun mokailee ja huijaa joka paikassa.
- Anonyymi
Testissä se taas nähtiin miten kävi.
- Anonyymi
Tuo merkki mogannu ajat sitten.
- Anonyymi
Reilu viikko niin Trafi kertoo mokailut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilu viikko niin Trafi kertoo mokailut.
Totta, niin kertoo, konsonattihirviötä ei näy rekisteröintitilastoissa
- Anonyymi
Ehkä Toyota voi alkaa valmistaa potkulautoja kun ei oikein muuta osaa ilman moottoreita.
- Anonyymi
Lauantaimakkaralla ei Master Cheffiä voiteta, eikä Toyotalla mitään kisaa.
- Anonyymi
Kun perkuujätteet työnnetään lihamyllyyn ja aletaan veivata, niin tuutista työntyy ulos Toyotan tasoista tasalaatuista jööttiä.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008910
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265308- 534621
- 894370
- 583563
- 513336
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.583198Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262836Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv432640- 432591