M-B 300SEL W109

mobla

Kuinka harvinaisia on tuollaiset W109-koppaiset 300SEL Mercedekset? Osaisko joku arvioida montako Suomessa?

10

1252

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silver

      Kyseistä autoa oli eri moottoriversiolla :

      300 SEL 6-syl. alumiini 3.0
      300 SEL sekä eri kokoiset V8- versiot

      Kaikissa on yhteistä ilmajousitus, sekä tavallista
      runsaampi varustetaso. Myös hieman enemmän puuta
      ja kromia, kuin w108.

      Arvelisin, että määrä on jotain kymmenen paikkeilla ?

      • Autoharrastaja

        Hei!

        Mille vuosivälille korimalli W109 ajoittuu? Taannoin istuin ja kuolasin täysin virheetöntä ilmeisesti vuosimallin 1972 300 SEL:iä, jossa oli V8-kone (3,5 l?) sähköisellä polttoaineensuihkutuksella (!!!), automaattivaihteisto, sähköikkunat ympäri ja sähkötoiminen kattoluukku. Olisikohan tämä ollut juuri tarkoittamaanne korimallia?


      • silver
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Hei!

        Mille vuosivälille korimalli W109 ajoittuu? Taannoin istuin ja kuolasin täysin virheetöntä ilmeisesti vuosimallin 1972 300 SEL:iä, jossa oli V8-kone (3,5 l?) sähköisellä polttoaineensuihkutuksella (!!!), automaattivaihteisto, sähköikkunat ympäri ja sähkötoiminen kattoluukku. Olisikohan tämä ollut juuri tarkoittamaanne korimallia?

        w109 on vm. '66- 72.
        Korimallia voisi luonnehtia termillä "pystylamppuinen", koska sitten
        vaakalamppuinen Ässä tuli vm. '72 -


      • Timo L.
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Hei!

        Mille vuosivälille korimalli W109 ajoittuu? Taannoin istuin ja kuolasin täysin virheetöntä ilmeisesti vuosimallin 1972 300 SEL:iä, jossa oli V8-kone (3,5 l?) sähköisellä polttoaineensuihkutuksella (!!!), automaattivaihteisto, sähköikkunat ympäri ja sähkötoiminen kattoluukku. Olisikohan tämä ollut juuri tarkoittamaanne korimallia?

        http://www.mercedes-seite.de/mercedes/pkw/w108/


      • harrastaja

      • Autoharrastaja
        silver kirjoitti:

        w109 on vm. '66- 72.
        Korimallia voisi luonnehtia termillä "pystylamppuinen", koska sitten
        vaakalamppuinen Ässä tuli vm. '72 -

        Hei, Silver ja kumppanit!

        Kiitos tarkennuksestasi. Näkemäni auto oli siis tosiaan korimallia W108, ja vielä pitkäakselivälinen Lang. Seuraavan korimallin S-sarjaahan tehtiin sitten aina vuosimalliin 1980 saakka - 1981 taisi olla ensimmiänen seuraavan korimallin vuosikerta?

        Auto, josta mainitsin, on yksityisen harrastajan omistuksessa. Auto on ollut uutena erään suomalaisen talouselämän merkittävimmän vaikuttajan kulkupelinä, ja myös rekisteritunnus on tämän mukainen. Kone on tosiaan 3,5-litrainen V8 sähköruiskulla, voimansiirto automaatti. Auto on uudelleen maalattu, mutta alkuperäisellä värillä ja erittäin korkealuokkaisessa maalaamossa. Matkamittari on toisella kierroksella, eli ajomäärä on alle 150.000 km. Varusteina on sähkölasien ja -kattoluukun lisäksi alkuperäinen, automaattisellä, elektro-mekaanisella asemanhaulla varustettu Blaupunkt-radio sekä luonnollisesti nahkaverhous.

        Auto oli yksinkertaisesti häkellyttävä, mykistävä.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja


      • Timo L.
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Hei, Silver ja kumppanit!

        Kiitos tarkennuksestasi. Näkemäni auto oli siis tosiaan korimallia W108, ja vielä pitkäakselivälinen Lang. Seuraavan korimallin S-sarjaahan tehtiin sitten aina vuosimalliin 1980 saakka - 1981 taisi olla ensimmiänen seuraavan korimallin vuosikerta?

        Auto, josta mainitsin, on yksityisen harrastajan omistuksessa. Auto on ollut uutena erään suomalaisen talouselämän merkittävimmän vaikuttajan kulkupelinä, ja myös rekisteritunnus on tämän mukainen. Kone on tosiaan 3,5-litrainen V8 sähköruiskulla, voimansiirto automaatti. Auto on uudelleen maalattu, mutta alkuperäisellä värillä ja erittäin korkealuokkaisessa maalaamossa. Matkamittari on toisella kierroksella, eli ajomäärä on alle 150.000 km. Varusteina on sähkölasien ja -kattoluukun lisäksi alkuperäinen, automaattisellä, elektro-mekaanisella asemanhaulla varustettu Blaupunkt-radio sekä luonnollisesti nahkaverhous.

        Auto oli yksinkertaisesti häkellyttävä, mykistävä.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja

        ..auto on mallia 300, sen tyyppi on W109, jos taas 280 tai pienempi, sitten se on W108. Mutta päällisin puolin siis sama tyyppi. :-)

        W116:tta tosiaan valmistettiin 1972-1980. W126:n ensimmäiset versiot tulivat kuitenkin jo 1979, mutta laajassa mittakaavassa myynti pääsi käyntiin 1980.


    • Erich

      Jämsässä on yksi W109 300SEL 6.3-litraisella kasilla, mutta se on "kustomoitu" vastaamaan Erich Waxenbergerin kisaversiota muhkeine levityksineen yms., jollaisella myös kotimainen lehtimoguli Urpo Lahtinen ajeli 1970-luvulla. Lahtisen ex-auto on viimeinen säästynyt "Waxenberger" ja on museoituna Suomessa.

      Lisää tietoa on www.spinnerilehti.fi

      • Autoharrastaja

        Kiitos tiedoista, nimimerkki Erich!

        Ilmeisesti näillä kustannusalan silmäätekevillä on ollut 70-luvun alussa jokin keskinäinen kisa siitä, kenellä on komein S-Mersu... :-)

        Se 300 SEL 3.5 -72 (?), jonka itse näin, häkellytti minut paitsi erinomaisella kunnollaan, myös sähköisellä polttoaineen suihkutuksellaan. Ko. järjestelmä oli auton valmistumisen aikoihin mitä edistyksellisintä tekniikkaa. Omassa harrastemerkissäni Saabissa on ollut myös sama Boschin D-Jetronik-järjestelmä käytössä, muistaakseni vuosimalli 1971 oli ensimmäinen.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja


      • Kaapo
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, nimimerkki Erich!

        Ilmeisesti näillä kustannusalan silmäätekevillä on ollut 70-luvun alussa jokin keskinäinen kisa siitä, kenellä on komein S-Mersu... :-)

        Se 300 SEL 3.5 -72 (?), jonka itse näin, häkellytti minut paitsi erinomaisella kunnollaan, myös sähköisellä polttoaineen suihkutuksellaan. Ko. järjestelmä oli auton valmistumisen aikoihin mitä edistyksellisintä tekniikkaa. Omassa harrastemerkissäni Saabissa on ollut myös sama Boschin D-Jetronik-järjestelmä käytössä, muistaakseni vuosimalli 1971 oli ensimmäinen.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja

        Se aito ja alkuperäinen Lahtisen auto löytyy Kangasalta Vehoniemen automuseosta, jossa se on ollut "kiintotähtenä" jo useamman vuoden ajan. Tuleehan sitä käytyä moikkaamassa pari kertaa kesässä ;) Muutenkin museon tarjonta on varsin tasokasta ja näyttelyt vaihtuvat vuosittain, muutamien pelien pysyessä rivistössä
        vakituiseen (paikallisten omistamia). Tämä ei nyt ollut mainokseksi tarkoitettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      92
      2107
    2. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1388
    3. Ammuskelua taas

      Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1350
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

      Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1298
    5. Päivämääriä

      Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

      Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1028
    7. Toivotko, että

      hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

      Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      54
      891
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

      Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      776
    Aihe