M-B 300SEL W109

mobla

Kuinka harvinaisia on tuollaiset W109-koppaiset 300SEL Mercedekset? Osaisko joku arvioida montako Suomessa?

10

1249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silver

      Kyseistä autoa oli eri moottoriversiolla :

      300 SEL 6-syl. alumiini 3.0
      300 SEL sekä eri kokoiset V8- versiot

      Kaikissa on yhteistä ilmajousitus, sekä tavallista
      runsaampi varustetaso. Myös hieman enemmän puuta
      ja kromia, kuin w108.

      Arvelisin, että määrä on jotain kymmenen paikkeilla ?

      • Autoharrastaja

        Hei!

        Mille vuosivälille korimalli W109 ajoittuu? Taannoin istuin ja kuolasin täysin virheetöntä ilmeisesti vuosimallin 1972 300 SEL:iä, jossa oli V8-kone (3,5 l?) sähköisellä polttoaineensuihkutuksella (!!!), automaattivaihteisto, sähköikkunat ympäri ja sähkötoiminen kattoluukku. Olisikohan tämä ollut juuri tarkoittamaanne korimallia?


      • silver
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Hei!

        Mille vuosivälille korimalli W109 ajoittuu? Taannoin istuin ja kuolasin täysin virheetöntä ilmeisesti vuosimallin 1972 300 SEL:iä, jossa oli V8-kone (3,5 l?) sähköisellä polttoaineensuihkutuksella (!!!), automaattivaihteisto, sähköikkunat ympäri ja sähkötoiminen kattoluukku. Olisikohan tämä ollut juuri tarkoittamaanne korimallia?

        w109 on vm. '66- 72.
        Korimallia voisi luonnehtia termillä "pystylamppuinen", koska sitten
        vaakalamppuinen Ässä tuli vm. '72 -


      • Timo L.
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Hei!

        Mille vuosivälille korimalli W109 ajoittuu? Taannoin istuin ja kuolasin täysin virheetöntä ilmeisesti vuosimallin 1972 300 SEL:iä, jossa oli V8-kone (3,5 l?) sähköisellä polttoaineensuihkutuksella (!!!), automaattivaihteisto, sähköikkunat ympäri ja sähkötoiminen kattoluukku. Olisikohan tämä ollut juuri tarkoittamaanne korimallia?

        http://www.mercedes-seite.de/mercedes/pkw/w108/


      • harrastaja

      • Autoharrastaja
        silver kirjoitti:

        w109 on vm. '66- 72.
        Korimallia voisi luonnehtia termillä "pystylamppuinen", koska sitten
        vaakalamppuinen Ässä tuli vm. '72 -

        Hei, Silver ja kumppanit!

        Kiitos tarkennuksestasi. Näkemäni auto oli siis tosiaan korimallia W108, ja vielä pitkäakselivälinen Lang. Seuraavan korimallin S-sarjaahan tehtiin sitten aina vuosimalliin 1980 saakka - 1981 taisi olla ensimmiänen seuraavan korimallin vuosikerta?

        Auto, josta mainitsin, on yksityisen harrastajan omistuksessa. Auto on ollut uutena erään suomalaisen talouselämän merkittävimmän vaikuttajan kulkupelinä, ja myös rekisteritunnus on tämän mukainen. Kone on tosiaan 3,5-litrainen V8 sähköruiskulla, voimansiirto automaatti. Auto on uudelleen maalattu, mutta alkuperäisellä värillä ja erittäin korkealuokkaisessa maalaamossa. Matkamittari on toisella kierroksella, eli ajomäärä on alle 150.000 km. Varusteina on sähkölasien ja -kattoluukun lisäksi alkuperäinen, automaattisellä, elektro-mekaanisella asemanhaulla varustettu Blaupunkt-radio sekä luonnollisesti nahkaverhous.

        Auto oli yksinkertaisesti häkellyttävä, mykistävä.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja


      • Timo L.
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Hei, Silver ja kumppanit!

        Kiitos tarkennuksestasi. Näkemäni auto oli siis tosiaan korimallia W108, ja vielä pitkäakselivälinen Lang. Seuraavan korimallin S-sarjaahan tehtiin sitten aina vuosimalliin 1980 saakka - 1981 taisi olla ensimmiänen seuraavan korimallin vuosikerta?

        Auto, josta mainitsin, on yksityisen harrastajan omistuksessa. Auto on ollut uutena erään suomalaisen talouselämän merkittävimmän vaikuttajan kulkupelinä, ja myös rekisteritunnus on tämän mukainen. Kone on tosiaan 3,5-litrainen V8 sähköruiskulla, voimansiirto automaatti. Auto on uudelleen maalattu, mutta alkuperäisellä värillä ja erittäin korkealuokkaisessa maalaamossa. Matkamittari on toisella kierroksella, eli ajomäärä on alle 150.000 km. Varusteina on sähkölasien ja -kattoluukun lisäksi alkuperäinen, automaattisellä, elektro-mekaanisella asemanhaulla varustettu Blaupunkt-radio sekä luonnollisesti nahkaverhous.

        Auto oli yksinkertaisesti häkellyttävä, mykistävä.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja

        ..auto on mallia 300, sen tyyppi on W109, jos taas 280 tai pienempi, sitten se on W108. Mutta päällisin puolin siis sama tyyppi. :-)

        W116:tta tosiaan valmistettiin 1972-1980. W126:n ensimmäiset versiot tulivat kuitenkin jo 1979, mutta laajassa mittakaavassa myynti pääsi käyntiin 1980.


    • Erich

      Jämsässä on yksi W109 300SEL 6.3-litraisella kasilla, mutta se on "kustomoitu" vastaamaan Erich Waxenbergerin kisaversiota muhkeine levityksineen yms., jollaisella myös kotimainen lehtimoguli Urpo Lahtinen ajeli 1970-luvulla. Lahtisen ex-auto on viimeinen säästynyt "Waxenberger" ja on museoituna Suomessa.

      Lisää tietoa on www.spinnerilehti.fi

      • Autoharrastaja

        Kiitos tiedoista, nimimerkki Erich!

        Ilmeisesti näillä kustannusalan silmäätekevillä on ollut 70-luvun alussa jokin keskinäinen kisa siitä, kenellä on komein S-Mersu... :-)

        Se 300 SEL 3.5 -72 (?), jonka itse näin, häkellytti minut paitsi erinomaisella kunnollaan, myös sähköisellä polttoaineen suihkutuksellaan. Ko. järjestelmä oli auton valmistumisen aikoihin mitä edistyksellisintä tekniikkaa. Omassa harrastemerkissäni Saabissa on ollut myös sama Boschin D-Jetronik-järjestelmä käytössä, muistaakseni vuosimalli 1971 oli ensimmäinen.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja


      • Kaapo
        Autoharrastaja kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, nimimerkki Erich!

        Ilmeisesti näillä kustannusalan silmäätekevillä on ollut 70-luvun alussa jokin keskinäinen kisa siitä, kenellä on komein S-Mersu... :-)

        Se 300 SEL 3.5 -72 (?), jonka itse näin, häkellytti minut paitsi erinomaisella kunnollaan, myös sähköisellä polttoaineen suihkutuksellaan. Ko. järjestelmä oli auton valmistumisen aikoihin mitä edistyksellisintä tekniikkaa. Omassa harrastemerkissäni Saabissa on ollut myös sama Boschin D-Jetronik-järjestelmä käytössä, muistaakseni vuosimalli 1971 oli ensimmäinen.

        Ystävällisin terveisin Autoharrastaja

        Se aito ja alkuperäinen Lahtisen auto löytyy Kangasalta Vehoniemen automuseosta, jossa se on ollut "kiintotähtenä" jo useamman vuoden ajan. Tuleehan sitä käytyä moikkaamassa pari kertaa kesässä ;) Muutenkin museon tarjonta on varsin tasokasta ja näyttelyt vaihtuvat vuosittain, muutamien pelien pysyessä rivistössä
        vakituiseen (paikallisten omistamia). Tämä ei nyt ollut mainokseksi tarkoitettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1122
    Aihe