Ei nastarenkaista ole mitään hyötyä.
Kun sataa lunta ei nastarenkaista ole apua.
Nyt kelpaa kitkat ja kesärenkaillakin pärjää hyvin.
Nyt kun pakkasta on 15 astetta
21
762
Vastaukset
- Anonyymi
Luulet vaan.
Kitkat ovat myös nastarenkaat mutta ne purevat jäähän mitä kitkat eivät tee.
Olet vaan kokematon ja tietämätön.- Anonyymi
Nastat menettää testivoittajan jääpitonsa nopeasti. Tylsän nastat luisuu vaan jäällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastat menettää testivoittajan jääpitonsa nopeasti. Tylsän nastat luisuu vaan jäällä.
Kitka taas kovettuu vuosi vuodelta ja sen pito perustuu täysin kumin pehmeyteen. Yhden talven jälkeen jo pito selvästi heikompi kun ehtinyt kovettua. Siksi 3v kitkan max käyttöikä, nastalla taas ajaa vaikka 10v jos ei kilometrejä tule kovin paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastat menettää testivoittajan jääpitonsa nopeasti. Tylsän nastat luisuu vaan jäällä.
Kovametallinastat ei tylsy .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitka taas kovettuu vuosi vuodelta ja sen pito perustuu täysin kumin pehmeyteen. Yhden talven jälkeen jo pito selvästi heikompi kun ehtinyt kovettua. Siksi 3v kitkan max käyttöikä, nastalla taas ajaa vaikka 10v jos ei kilometrejä tule kovin paljon.
Eipä ne kumit muutamassa vuodessa mihinkään kovetu, sen verran monta kitkasetiä olen väsyttänyt loppuun, että tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastat menettää testivoittajan jääpitonsa nopeasti. Tylsän nastat luisuu vaan jäällä.
Kyllä ne nastat pitää edelleen vaikka ovat hieman särmät pyöristyneet ja uusissa nastoissa on monia särmiä.
- Anonyymi
Kun valtaosa ajasta tiet ovat sulat ja märät nastarenkaat eivät pidä.
Olen monesti seurannut miten nastat kantavat asfalttia vasten ja rengas lipsuu kihhdytettäessä tai jarrutettaessa.
Uusimmissa nastarenkaissa on niin paljon nastoja että asfalttia vasten rengas on nastojen varassa. Kuuluu kaarrettaessa ja jarrutettaessa sekä kiihdytettäessä miten nasta liukuu asvalttia vasten.
Kitka sen sijaan pitää parhaiten juuri sellaisissa oloissa.
Propaganda puree renkaanostajiin.
Minkäänlainen todennäköisyysanalyysi ei mene läpi, usein vedotaan niihin jäävesikeleihin.
Jos keli on sellainen tulee auto jättää kotiin olipa autossa nasta- tai kitkarenkaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nastat menettää testivoittajan jääpitonsa nopeasti. Tylsän nastat luisuu vaan jäällä.
Olin kauan nastarenkaitten ihailija, kunnes ajoin ensimmäisen talven kitkoilla ja ymmärsin miten paljon helpommalla kitkerenkaita käyttävä autoilija pääsee.
18 vuoden kitkakokemuksella uskallan väittää selviäväni talvesta kuin talvesta kitkarenkain. - Anonyymi
Nyt tämä kokematon on sitä mieltä että -20 C ja yli tällähetkellä on vain parantanut kitkojen pitoa.
On muuten pitkä kokemus ympärivuotisesta kitkoilla ajosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tämä kokematon on sitä mieltä että -20 C ja yli tällähetkellä on vain parantanut kitkojen pitoa.
On muuten pitkä kokemus ympärivuotisesta kitkoilla ajosta.Kitkarenkaat on talvirenkaat! Kesärenkaat on kesärenkaat!
Suunniteltu toimimaan niille tarkoitetuille sääoloille.
TM testasi aikoinaan kitkarenkaita kesällä ja totesi, että ne pitäisi kieltää kesäkäytössä, koska olivat huonoin mahdollinen rengas sadeteisella asvaltilla. Heikoinkin kesärengas piti vesikelillä paremmin!
Miksi ei rengasmerkintöihin luoteta vaan riskillä mennään kun ollaan säästävinään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitka taas kovettuu vuosi vuodelta ja sen pito perustuu täysin kumin pehmeyteen. Yhden talven jälkeen jo pito selvästi heikompi kun ehtinyt kovettua. Siksi 3v kitkan max käyttöikä, nastalla taas ajaa vaikka 10v jos ei kilometrejä tule kovin paljon.
Ei todellakaan aja nastoilla vaikka 10v. 5-6v ja kuminkorppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitka taas kovettuu vuosi vuodelta ja sen pito perustuu täysin kumin pehmeyteen. Yhden talven jälkeen jo pito selvästi heikompi kun ehtinyt kovettua. Siksi 3v kitkan max käyttöikä, nastalla taas ajaa vaikka 10v jos ei kilometrejä tule kovin paljon.
Samoin kuin kitkarengas kovettuu nastarengas.
Jotta nastarengas olisi parempi tulee kitkarenkaaseen istuttaa nastat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin kauan nastarenkaitten ihailija, kunnes ajoin ensimmäisen talven kitkoilla ja ymmärsin miten paljon helpommalla kitkerenkaita käyttävä autoilija pääsee.
18 vuoden kitkakokemuksella uskallan väittää selviäväni talvesta kuin talvesta kitkarenkain.Kyllähän niillä selviää joo. Kiva on ajella kitkaspeden perässä liukkaalla 20% alinopeutta. Aina kun ei ohi pääse . Nastarenkaassa on kitkarenkaan pito lumella ja nastat pitää jäällä .
- Anonyymi
18 vuotta kitkarenkailla. Nastarenkaiden kumi on huomolaatuista ja kovettuu yhdessä talvessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18 vuotta kitkarenkailla. Nastarenkaiden kumi on huomolaatuista ja kovettuu yhdessä talvessa.
Ja kaivoit vanhan ketjun kertoaksesi tuollaisen mahtavan valheen nastarenkaiden kumista. Idiootti.
- Anonyymi
Kyllä nasta pitää jäisellä pinnalla paremmin kuin kitka myös kovemmilla pakkasilla, ero vaan ei ole ihan yhtä suuri kuin 0 asteessa.
Täällä kaikki tienpinnat jäässä joten joka päivä ollut nastoista hyötyä. - Anonyymi
Samaa mieltä. On mukava ajella kitkarenkailla ja harmi etten asiaa uskonut jo vuosia aiemmin kun vasta toinen talvi kitkat alla.
Peilijäätä ei koskaan ole tiellä ja jos olisikin ei siellä nastatkaan hyödyttäisi mitään.
Nastarenkaat kulkee lumella sen kuvion ansiosta ei nastojen... - Anonyymi
Ihmettelin valoissa liukkaalla tien pinnalla, kun viereisellä kaistalla nastat sutii ja jyrsii vaan. Kitkoilla ei mitään ongelmaa liikkeelle lähdossä.
- Anonyymi
Kitkakumi on pehmooneen talvikelissä ja saa aikaiseksi pitoa, röpelöisees pinnassa?
- Anonyymi
Nastarenkaan terkoitus on tasata talvella liukkauseroja. Totta on etteivät ne pidä kuivalla tai märällä asfaltilla kovin hyvin. Jäisellä tiellä purevat sitten paremmmin. Viikonloppuna tulee taas Etelä-Suomeenkn kelit että nastoja tarvitaan.
- Anonyymi
Liukkaalla eli jäisellä tien pinnalla käy niin että nastarenkain luistonesto räklättää vain kovaa kaasuttaessa, mutta kitkarenkain luistonesto puuttuu peliin melko herkästi.
Kitka on siis varovaisen autoilijan rengas eli pitää kiihdyttää maltilla ja pitää edellä ajavaan vähän pidempi turvallisuusväli kuin nastarenkailla.
Suomessa ei käytetä takalasissa sitä "E" merkkiä, mikä on nasta-autoissa pakollinen Venäjällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1194379- 1533712
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1033486Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392839- 1321768
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta381582Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk181228Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191194Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140