Pellon vuokrasta

Anonyymi

Mikäs on yleisin ajankohta hoitaa peltovuokran maksu? Esim. asuntovuokrathan maksetaan yleensä kuun alussa vähän kuin ennakkoon, mutta mikäs on yleisin toimintamalli peltovuokrien kohdalla?

Kiitos asiallisista, mutta asiantuntevista vastauksista.

11

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Loka-joulukuu kasvukauden jälkeen

• Anonyymi

Uskoisin, että yleisin ajankohta on sopimuksen mukainen päivä

• Anonyymi

Ennakkoon muuten ei saa rahojaan kun viljelystä ei mitään jää.

• Anonyymi

Kannattaa itse ottaa tuet eikä vuokrata.
      Koko ajan tulee rahhoo..

• Anonyymi

Kyllä yleisin ajankohta on loppuvuodesta. Silloin kun maataloustuet maksetaan.

• Anonyymi

Minun vuokralaiseni maksaa 31.12. Sen suuruisen vuokran maksulla ei ole väliä.

• Anonyymi

Toiselle lokakuun lopussa, toiselle kuukausittain sisältäen myös rakennuksen vuokran.

• Anonyymi

Yhden neuvon teille annan. Pitäkää vuokranne maltillisena. Vuokranantaja on pelloistaan yleensä pitkän edun saanut niitä viljellessään. Ei ole aktiiviviljelijän tehtävä enää eläkeläistä ylenpalttisesti rahoittaa. Korkeintaan150 euroa hehtaarille on käypä vuokra läpi maan tuellisesta pellosta. Ei yhtään enempään. Kun kuitenkin olette yhteyksissä muiden isäntien kanssa, sopikaa yhdessä, että enempää ette maksa, jos olette siis järkeviä. Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Olen vuokrannut 300 / ha, mutta olen miettinyt et jos ottaisi itse tuet. Voisi käydä etelässä niillä rahoilla.

• Anonyymi

Enemmänhän sulle nyt jää käteen. Jos viljelet ite, menee kustannuksiin tuista vähintään puolet.

• Anonyymi

Ota tuet, pärjäät paremmin. Itse aloin itse ottamaan tuet.Ei tarvitse itse korjata kun monta isäntää kyselee heinää.Ei parempaa hommaa voi olla. Ota ihmeessä itse tuet!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      324
      8968
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      83
      5528
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      322
      5005
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      70
      3470
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2922
    6. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      53
      2305
    7. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2282
    8. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2198
    9. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2166
    10. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      2073
    Aihe