Wappuna näkee ties minkä väristä ja muotoista laitetta ihmisten pään peittona. Itse en tunnista kuin yo- ja teekkari-lakit. Mitä ovat nämä muut, tradenomien yms hatut? Joku osaava voisi laittaa luetteloa tunnusmerkeistä niin olisin taas vähän viisaampi
Ihmeelliset hatut
9
6671
Vastaukset
- Pia
Hei!
Valmistun itse datanomiksi ja me tilasimme lakin. Sen tunnistaa kultaisesta roikkuvasta "tupsusta" ja lakissa menee keltainen ohut viiva kauttaaltaan ympäri. :)- Montana_Hunter
...ostin sellaisen päähineen, jossa on veitsi joka muistuttaa aivan kuin olisi lävistetty päähän. Kylläpä ne ihmiset olivat hämmästyneenä!
- juttu juu
Mua kiinnostais kanssa kuulla ihan asiallisiakin vastauksia aiheeseen..... Eli just et mihin kaikkiin tutkintoihin liittyy minkäkinlainen lakki jne....!
- lakki
Kahdeksankulmainen, mustalla silkkitupsulla varustettu violetti samettilakki on jokaisen insinöörin ja insinööriopiskelijan päätunnus ensimmäisen opintovuoden vapusta alkaen.
- ope
Valk. hattu jossa harmaa tupsu/reunus= merkonomi
Valk.lakki jossa sininen tupsu/reunu=Lähihoitaja
Valk.lakki jossa viin.pun tupsu/reu= Amk sos/terv
Kirjava lakki /musta tupsu/reunus=AmmattiOpisto
Osoittaa arvostusta omaa koulutustaan kohtaan, usealla on myös yo-tutkinto, mutta lisäksi heillä on myös ammattitutkinto, YO ei välttämättä ole muuta tutkintoa !
- lakkeja lakkeja
Nykyään on ainakin yritetty lanseerata uudenlaisia ammattikorkea- ja ammattikoululakkeja. Näitä löytyy aika laaja kirjo, missä pohjana on periaatteessa perinteisen teekkarilakin näköinen lakki, mutta tupsun ja lakin nauhan väri vaihtelee. (punaista, sinistä, vihreää tupsua löytyy ainakin)
Merkonomi- ja datanomilakki ovat molemmat harmaita tupsulakkeja, pienillä värieroilla. Violetit mustatupsuiset lakit ovat insinöörien perinteisempi lakki. Muita ei nyt tältä seisomalta tule mieleen.
Joskus on tullut nähtyä myös ulkomailta tuotuja versioita, esim. amerikkalaisten collegejen käyttämä lakki. (neliskulmainen tupsulakki)- sissinen
Jos se nauha on kaksivärinen tupsulakissa kyseessä on ammattikorkeakoulu. esim. harmaa ja vihreä/viininpunanen on tradenomin tupusu.
- tupsuinssi
sissinen kirjoitti:
Jos se nauha on kaksivärinen tupsulakissa kyseessä on ammattikorkeakoulu. esim. harmaa ja vihreä/viininpunanen on tradenomin tupusu.
nais-tradenomin tupsun väri vaihtelee...
- lakkipoju
Tuolta voi tilata erilaisia lakkeja http://www.fredrikson.fi/site/content/view/116/67/ :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962