Sudelta puolustautuminen

Anonyymi

Osaisiko joku kertoa mitä tehdä jos kohtaan suden, meillä päin on alkanut liikkua susia ja koirien kanssa kun lähtee lenkille täytyy aina olla vähän varuillaan.
Jos susi hyökkää koirani kimppuun kannattaako minun puolustaa koiraa potkimalla sutta vai koittaa saada susi lopettamaan hyökkäys huutamalla?

32

2222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ota mukaan jämäkkä kävelykeppi tai sauva, niin säästyy suden suusta sun hauva..

      • Anonyymi

        Jämäkässä kävelykepissä tai sauvassa on vain se puute, että on todennäköistä, ettei se susi retuuta sitä hauvaa siinä kepin/sauvan lyömäetäisyydellä, jolloin siitä kepistä/sauvasta ei ole mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jämäkässä kävelykepissä tai sauvassa on vain se puute, että on todennäköistä, ettei se susi retuuta sitä hauvaa siinä kepin/sauvan lyömäetäisyydellä, jolloin siitä kepistä/sauvasta ei ole mitään hyötyä.

        Kun koira lymyää isäntänsä jalkojen juuressa, niin aika lähellähän se siinä on. Ja jos susi yrittää tavoitella siitä koiraa, niin jo vain se on lyömäetäisyydellä, kun sitä sellaisella puol'toista metrisellä sauvalla otsaluuhun mäjäyttää.


    • Anonyymi

      Mahdollisessa tilanteessa pippurisumuttimella päin suden kuonoa, niin pääset tilanteesta karkuun.

      • Anonyymi

        Pippurisumuttimelle ei saa lupaa susilta puolustautumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippurisumuttimelle ei saa lupaa susilta puolustautumiseen.

        Ei sille pippurisumutteelle saa lupaa kuin työperusteisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pippurisumuttimelle ei saa lupaa susilta puolustautumiseen.

        Ellei saa lupaa, niin onhan siihen CRC spray-öljy. Ei ole luvaton, eikä pieni pullo maksa paljon. kulkee mukavasti takin taskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei saa lupaa, niin onhan siihen CRC spray-öljy. Ei ole luvaton, eikä pieni pullo maksa paljon. kulkee mukavasti takin taskussa.

        Se susi vain pitäisi vielä olla niin lähellä, että yletyisi pippurikaasulla tai CRc sprayllä sitä sumuttamaan. Melko epätodennäköistä, että näin olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se susi vain pitäisi vielä olla niin lähellä, että yletyisi pippurikaasulla tai CRc sprayllä sitä sumuttamaan. Melko epätodennäköistä, että näin olisi.

        Kuinkas sillä pippurisumuttimella sitten ihmistä sumutetaan, kun ihminenkään ei pysy paikoillaan siinä metrin päässä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas sillä pippurisumuttimella sitten ihmistä sumutetaan, kun ihminenkään ei pysy paikoillaan siinä metrin päässä..

        Ihminen ei juoksekkaan se koira suussa mettään. Juoksetko sen seeärseepurkin kanssa sinne mettään sen suden perään purkki kädessä ojossa? Aikamoinen artonryggare saat olla, että saat sen suden siellä mettässä juostua kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei juoksekkaan se koira suussa mettään. Juoksetko sen seeärseepurkin kanssa sinne mettään sen suden perään purkki kädessä ojossa? Aikamoinen artonryggare saat olla, että saat sen suden siellä mettässä juostua kiinni.

        Van jos ihminen juoksee se susi suussaan metsään crc-purkki kourassa, nii ei tartte ryggare olla ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkas sillä pippurisumuttimella sitten ihmistä sumutetaan, kun ihminenkään ei pysy paikoillaan siinä metrin päässä..

        Kurkusta kiinni ja puukolla selekään, nii pyssyy paikallaan.


    • Anonyymi

      Otta sutta korvista kiinni ja ravistaa siltä luulot pois.

    • Anonyymi

      Saattaapa autot olla paljon suurempi riski. Oletko miettinyt tarkkaan miten näyt varmasti kaikille liikkujille?

      • Anonyymi

        Liikun koirien kanssa metsässä kaukana autotiestä niin ei ole siitä huolta.


      • Anonyymi

        Heijastimiahan on jo niin koiralle kuin koiran ulkoiluttajallekin. Natsi-siwan valikoimassa näkyy olevan kaikenlaista vilkkua ja valoa. Ja on niitä muissakin kaupoissa.


    • Anonyymi

      Hommaa turvaksesi käsiase. Luvan aseen hankintaan saat liittymällä paikalliseen ampumakerhoon, jossa opettelet ampumaan. Aseen mukana olemisen pätevä selitys on siinä, että olet menossa ampumaharjoitteluun, mutta käytät ensin koiraa tarpeillaan metsän siimeksessä.

      • Anonyymi

        Eikä sutta tarvitse kovilla ampua, koska pelotteluun riittävät paukkupatruunat.
        Valopistooli olisi pelokkeeksi paras. Kun valopatruunan kajauttaa päin sutta, niin että perskarvat kärähtää, niin jo vain susi metsään juosta pärähtää.


    • Anonyymi

      Ei se huutaminen ja käsien läpsytys mitään merkkaa. Vaan sitten se huutaminen ja märinä on ehket aiheellista, jos susi tosiaanni ottaa ja riipaisee sun taluttimesta koirasi följyynsä ja tappaa sen.

      Jos kerran on tuollainen huolenpaikka noilla reissuilla, niin kantsii kysellä joku kamu siihen lenkkikaveriksi, niin susi ei ainakaan yllätä, jos alueella sattuu liikkumaan.

    • Anonyymi

      Ei uskalla enää mihinkään liikkua, ne tappaa meidät kaikki!

      • Anonyymi

        Ketkä tappaa teiät kaikki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä tappaa teiät kaikki?

        No ne suret syö kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne suret syö kaikki.

        Ne ketään syö, kun et näe kuin vilaukselta. Turhaa luuloa ja toiveajattelua.


    • Anonyymi

      Hilpari mukaa

      • Anonyymi

        Kirveen ja keihään yhdistelmä. (keskiaikainen ase)


    • Tuo kepin mukana pito koiralenkillä on mielestäni hyvä juttu.
      Itsellä ihan satavarma keino.
      Alan laulamaan
      Olen iso mies, kovaääninen ja ihan sysipaska laulaja.
      Tällä metodilla olen kerran karkottanut jopa karhun ollessani lintumetsällä. 12 cal haulikko on liian kevyt ase karhunkaatoon mutta laulu toimi.
      Toimii myös ihmisiin mukaanlukien ex vaimoni.

    • Anonyymi

      Jos sulla on ase, niin suden kohdatessasi posautat sudelle kylymänrauhallisesti luodin otsaan ja se on sillä selevää susenlihhaa.

      • Anonyymi

        Se vain siinä askarruttaa, että jos rauhoitusaikana liikkuu aseen kanssa maastossa, niin siihen täytyy olla painava syy. Eikä se itsensä tai kotieläimensä puolustaminen esim. susilta ole mikään painava syy asiassa.

        En ole nähnyt muitten kuin viranomaisten kulkevan asioillaan ase kotelossa vyöllä.


    • Anonyymi

      Pidä radio mukana ja rokkimusaa

    • Anonyymi

      Cheekin musiikkia soimaan metsässä, myötähäpeän takia sudet pysyvät silloin poissa

      • Anonyymi

        😂😂😂😂😂


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe