jos sota syttyy

Anonyymi

Mikä on sinun asema sodassa eli mitä teet? itse sain koulutuksen tarkka-ampujaksi.

45

769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jfivr
      v
      er

    • Anonyymi

      Itse sain koulutuksen jv-ryhmyriksi. Mutta mpk-koulutuksen kautta siirto toisiin hommiin. Niistä ei saa puhua. Aika lähellä etulinjaa kuitenkin.

    • Anonyymi

      Ilmatorjuntaa sain koulutuksen

    • Anonyymi

      Eipä tarvitse enää miettiä, ikä jo vuoden kuluttua 60v. Joukkueen varajohtaja olin. Intissä V. 1983. Ehkä sitä kykenisi vielä johonkin helpompaan hommaan takalinjoilla.
      Kyllä näin kuusikymppisenä huomaa mitä ikä tuo tullessaan, vaikka on kunto kova niin kolotuksia ja kipuja on.

    • Anonyymi

      Autan kaikin tavoin jos vanha ukko kelpaa johonkin.

    • Anonyymi

      Vihollista ei ole eikä tule, verilöylyt ovat historian kansissa, sieltä saa maiskutella!🗽🗽

      • Anonyymi

        Niin ne varmaan Krimin niemimaallakin toivoi ja uskoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne varmaan Krimin niemimaallakin toivoi ja uskoi.

        Krimihän halusi irti Ukrainasta jo 91. Nyt saivat mitä halusivat. Äänestyskin järjestettiin.


    • Anonyymi

      sain koulutuksen viestimieheks

      • Anonyymi

        Enää ei kaapeleita vedetä pitkin puiden osia eikä morsetella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää ei kaapeleita vedetä pitkin puiden osia eikä morsetella.

        Sähkökatkos lopettaa muutkin yhteydet kuitenkaan savumerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkökatkos lopettaa muutkin yhteydet kuitenkaan savumerkkejä.

        Käsiradioita voi ladata autoissa yms.


    • Anonyymi

      Pioneeri vuodelta 2006, kertaamassa olen käynyt 2 krt.

    • Anonyymi

      Kuskina olen minä.

    • Anonyymi

      Muutan erakoksi Lapin tuntureille.

    • Anonyymi

      Siis kun sota alkaa tarkoitit? Antamani valan velvoite koski itsenäistä suomea, sen aika loppui kun menimme eu:hun. En puolusta millään lailla, koska mikään vala ei siihen velvoita. Joten katsen ikkunasta kun maailma palaa.

      • Anonyymi

        Kyllä sä puolustat tai sut haetaan väkisin.


      • Anonyymi

        Kyllä sitä nyt uhotaan.


      • Anonyymi

        Siinä vastaus, jota on odotettu. Ei kuitenkaan varmaankaan koviin moni tajunnut odottaa. Kiitos todenmukaisen tilanteen selventämisestä.


      • Anonyymi

        Kyllä siinä vaiheessa alkaa kättä pidempää etsimään kun oma henki on uhattuna joten älä uhoa pentu.


    • Anonyymi

      Saattaa olla kirkkomaan puolustus.

    • Anonyymi

      olen imaami ja hautaan teidät kaikki islamilaisin menoin.

    • Anonyymi

      Olen huollossa, suht helppoa

    • Anonyymi

      Tiedustelija

    • Anonyymi

      Mie olin Su-To mies , tuskin enää kaivataan :)

      Gubbe 72

      • Anonyymi

        Eli sunnuntai ja torstai mies?


    • Anonyymi

      Panssaritorjunta

    • Anonyymi

      Olen siviipalveluksen käynyt, paljon parempi ku intti tarvii kuunella toisten käskytystä eikä tarvii herätä aamulla missää 6 aikoihin. Siinäs leikitte "sotaa" naurettaavaa touhua.

    • Anonyymi

      Aloittaja varmaan sotilaspoliisi ja sitten saanut erikoiskoulutuksen tarkka-ampujaksi.

      Mä itse sain koulutuksen ilmatorjuntaa

    • Anonyymi

      Intti tuli käytyä jo ennen kuin Suomi liittyi EU:n jäseneksi.
      Sotilasvalani ei enään päde siinä luvattiin vannoa jotain itsenäisen Suomen puolustamisesta jne.... ja Suomi kun ei ole ollut enään aikoihin itsenäinen kun herrat antoi päätäntävallan Brysseliin, Davosiin ja nyt tämä NATO isäntämaan sopimuksen myötä niin eiköhän se ole "valtion" puolesta sopimusrikko minun antamaa valaa vastaan.

    • Anonyymi

      Panssariprikaatissa kävin vuosi oli 2008, koulutus leopard taistelupanssarivaunu miehistö tehtävät.

    • Anonyymi

      Mahdollisimman vähän. Kyse on kuitenkin vain verotusoikeuden puolustamisesta, ja todennäköisimmällä vihulaisella on matalampi kokonaisveroaste.

    • Anonyymi

      Pyrin menemään sodanajaksi karkuun jonnekin lämpimään maahan kylpylään. En ole samaa mieltä hallituksen kanssa ja vetoan kuten vuonna 2015 pakolaisstatuksella maahan tulleet verrattavissa tilanteeseeni kinutessani turvaa Välimeren rannalta.

      PS Hoitakaa homma sillä välin nii tulen sitten kotiutus rahojen kera takaisin.
      Sama kaiku on askelten... kyllä se siitä pojjaat.

    • Anonyymi

      Olen kirjuri sotilaskoulutukseltani ja voin sanoa teille että varmasti tastelukentällä tavataan. Sodanaikainen tehtäväni on toimia kirjurina kaatuneiden kokoamiskeskulsessa.

    • Anonyymi

      Minä olen käpykaartin varajohtaja.

    • Anonyymi

      Etulinjaan miinanpolkiaksi ja aukomaan päätä niin paljo, et vihulaiset kuolis nauruun.

      • Anonyymi

        Ja mun likat sitoos poikia kotikylällä teipillä puuhun kiinni, harjoitelleet sitä pienestä pitäen.


    • Anonyymi

      Minä olen reservin majoneesi. Pidän muonituksesta huolta, pääasiassa omastani.

    • Anonyymi

      Minä jään kotirintamalla polkemaan niitä nuoria naisa jotka ei ole käyneet inttiä. Intin käyneet naisethan polkee miinoja eturintamalla.

    • Anonyymi

      Suomea kannattaa puolustaa niin minäkin teen, sain jääkäri koulutuksen, pääsin rukkiin sitä ollaan reservin vänrikki. Kertausharjotuksia takana 10päivää.

      2/06

    • Anonyymi

      Kyllä vanha ukkokin osaa sen singon laukaista ja eihän vanhalla ole enään paljon hävittävää,päivät on kortilla jo muutenkin

    • Anonyymi

      VEMPPAKONE sijoituspaikka käpyhappykaarti.

    • Anonyymi

      Suomalainen tyyli on seurailla tilannetta eikä ammuta ensimmäistä laukausta.

    • Anonyymi

      Mulla on tosi tehokas imppu jossa kiikari päällä, voinko tähtäillä omalta parvekkeelta esim hävittäjiä jos sitä syttyy? ..tai vihollisia jotka ryömii metsässä.

    • Toimin asemani mukaan ja nostelen vaikka aamuisin housujat ja joskus Suomen lipun salkoon.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe