Juu olen ollut 5v kotiäitinä ja ny loppui kotihoidontuki ja tietenkin luulin automaattisesti että saan työmarkkinatukea kun siirryn työvoiman käyttöön no koska teini-iän mokat 20v sitte ovat vieläkin rangaistavissa koska en aikoinaan oppimisvaikeuksien vuoksi saanut ammatillista koulutusta hankittua ja luonnollisesti työssäoloehto ei täyty... En ollut koskaa ennen kuullut tästä 5kk odotusajasta... No kiva miehen työn vuoksi en saa toimeentulotukea... Aion kostoksi kelalle tehdä itsestäni yhteiskunnalle helvetin kalliin eli sairauspäiväraha selkä paskana iskias hermokivut jne... Tavoitteena työkyvyttömyyseläke että vetäkää siitä mä tulen vielä kalliimmaksi kuin jos olisi vain maksettu sitä työmarkkinatukea haistakaa... Minua rangaistaan periaatteessa lasten teosta tämä yhteiskunta joka niitä vauvoja tarvii.. Just joo ja turha jauhaa paskaa eläkkeelle pääsyn vaikeudesta eihän minulla ole edes työtä mihin kuntouttaa ja kukaan lääkäri ei voi todistaa hermokipuja onnea suomalainen yhteiskunta terv kallis kostonhimoinen loinen
5kk odotusaika
34
1058
Vastaukset
- Anonyymi
Asumus/avioero miehen kanssa muutat omaan asuntoon näennäisesti jonka yhteiskunta maksaa. Saat täydet tuet silloin...
- Anonyymi
Eikö mieleen ole tullut että menisit töihin? Viisi vuotta olet ollut saanut yhteiskunnalta tukea nyt olisi sinun vuoro osallistua verojen maksuun työtä tekemällä. Vai meinaat että ilmottaudut työkyvyttömyyseläkkeelle, älä unta nää.
- Anonyymi
Kouluttautuneetkin monessa tapauksessa PÄÄSEVÄT töihin, saatika kouluttaumaton. Ei töihin tuosta vaan MENNÄ.
- Anonyymi
Niin tukea kun olen tehnyt lapsia tähän yhteiskuntaan ja kuule ei kotihoudontuella juhlita... Vaikea mennä töihin ku kaksi pientä lasta ja mies vuorotöissä olisi täysi mahdottomuus ja pienu paikka missä asutaan ei töitä jonoksi asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluttautuneetkin monessa tapauksessa PÄÄSEVÄT töihin, saatika kouluttaumaton. Ei töihin tuosta vaan MENNÄ.
Tyhmiä länkyttäjiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmiä länkyttäjiä
Petaalast, nutipää?
- Anonyymi
Kela betalar bara bra. Och pappa mycket so.
- Anonyymi
Pikavippi 0 eur
- Anonyymi
Lässynlutkun, eläkeläinen?
- Anonyymi
Olen töissä kun asun helsingissä työttömänä
- Anonyymi
Ala kauppaamaan persettä niin pientä tienestiä yhteistalouteen...
- Anonyymi
9 eur pv
- Anonyymi
Vitusta ei kiitetä(varsinkaan väljästä sellaisesta) ja viinasta ei makseta paitsi baarissa!
167-176 - Anonyymi
Olet oikeutettu työmarkkinatukeen. Työmarkkinatuki
Työmarkkinatuki on raha, jolla turvataan toimeentuloasi, kun haet töitä.
Se on tarkoitettu:
työttömälle, joka tulee ensi kertaa työmarkkinoille tai joka ei ole ollut riittävän pitkään töissä eli ei täytä työssäoloehtoa.- Anonyymi
Juuri näin. Tuo 5 kuukauden odotusaika ei koske kuin alle 25-vuotiaita ilman ammattillista tutkintoa oleville.
https://www.kela.fi/tyottomyysturvan-ehtoja-alle-25-vuotiaille-hakijoille - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Tuo 5 kuukauden odotusaika ei koske kuin alle 25-vuotiaita ilman ammattillista tutkintoa oleville.
https://www.kela.fi/tyottomyysturvan-ehtoja-alle-25-vuotiaille-hakijoilleKiitos infosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.kela.fi/tyottomyysturvan-ehtoja-alle-25-vuotiaille-hakijoilleSain jo päätöksen sen jossa luki että 5kk odotusaika olen 37v työmarkkinatuki hylätty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain jo päätöksen sen jossa luki että 5kk odotusaika olen 37v työmarkkinatuki hylätty
Tee valitus. Päätös on virheellinen!!!!
- Anonyymi
Työmarkkinatuki siis jos olet 25v
- Anonyymi
Lapsia ei lasketa hyväksyttäväksi työllistymisen esteeksi.
Eläkkeelle sairauden takia ei tuosta noin pääse,ensin on tutkittava,kuntoutuspuolen asiat,ja vasta jos eläkeyhtiölle on todella vahvat näytöt täydestä työkyvyttömyydestä,voi olla eläke edessä.
Mikä tahansa työ,osa-aikainenkin,toisi nyt rahaa,talouteesi. Sellaisia hommia on olemassa joihin opastus riittää,kuten siivous,ja mara-alan määrätyt hommat.
Tilanteesi on sama kuin kenellä tahansa nuorella,euroja ei tule,pääsemättä työmarkkinoille.- Anonyymi
Eläkeyhtiöt koskee työssä käyviä ei tällaista työtöntä joten en usko että eläkkeelle pääsy kovin haastavaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeyhtiöt koskee työssä käyviä ei tällaista työtöntä joten en usko että eläkkeelle pääsy kovin haastavaa
"Tällaisella työttömällä" tarkoittanet vakavasti mielenterveysongelmaista?
- Anonyymi
Työkyvyttömyyseläkkeelle ei niin vain mennä.
- Anonyymi
Tähän mennessä on päässyt jos omaa hiukan näyttelijän kykyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että aiemmin on päässyt, ei kerro vielä mitään siitä, millaiset ovat tämänhetkiset kriteerit.
Tunnet kuitenkin oletettavasti asiansa osaavan lääkärin, joka ei ole turhan tarkka kunniansa tai omantuntonsa suhteen, joten miksipä ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis pösis
- Anonyymi
On yksinhuoltaja äitejäkin jotka käy töissä, aamulla muksut päivähoitoon ja mutsi töihin. Oma äiti 70-luvulla jäi leskeksi meitä kolme alakouluikäistä lasta, äiti kolme vuorokautta rauhoittui ja totesi että töihinhän nyt pitää palata ja palas kanssa oli vielä vuorotyö aamua ja iltaa, me mentiin kouluun ja siitä se elämä eteni. Että ei kannata kovin suureen ääneen valitta työssäkäynnin vaikeuksista jos syyt on muualla. Nykyään jos tulee pikkasenkin vastusta niin ollaan täysin lamaantuneita, ennen ei ollut mahdollista jäädä kotiin kitisemään. Onkohan se yksi talviurheilusankarin leski jo palautunut työkuntoiseksi muutaman vuoden jälkeen?
- Anonyymi
Kysyppä vielä uudelleen sieltä Kelasta. Minäkin olen käsittänyt, että koskee vain alle 25v.
- Anonyymi
Tästä 70-luvulla leskiyyteneestä äidistä, syntyi 1940 isänsä sodassa yli 5vuotta, kotina juuri raivattu pientila eläimminä yksi lehmä ,isoäitini siellä yksin lapsiensa kanssa pärjäs siellä päivästä toiseen jotenkuten, kaksi lasta kuoli siinä välissä mutta elämä jatkui. Kerran löysin tallin ikkunalta jonkun käppyrän ja enolta kysyin että mitä tämä on niin eno vastasi että pettuleipää, sitä syötiin silloin kun muuta ei ollut.Nyt joku vois ehdottaa että olis hakenut toimeentulotukea,siihen on oikeus vaikkei työnteko kiinnostaisikaan.
- Anonyymi
On se kyllä niiiin pitkä tie työkyvyttömyyseläkkeelle että kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.Sitte on mahollisuuksia jos on vaan muutama vuosi jäljellä vanhuuseläkkeeseen,tuskin edes 50v on mitään mahiksia jos ei ole tosi sairas ja lusittuna 300pv kelan saikkuja.
- Anonyymi
Betalast muita vaihtoehtoja? Ei niitä ole vähillä rahoilla yhtään
- Anonyymi
Hae toimeentulotukea
- Anonyymi
Nyt haet työvoimakoulutukseen pariksi vuodeksi ja sitten töihin.
Olisi tosiaan kannattanut suunnitella noiden lasten teon ohella omaakin tulevaisuutta, olla lasten välillä töissä, opiskella sivutoimisesti jne. - Anonyymi
Minullekin määrättiin 5 kk tulotonta aikaaennen työmarkkinatuen alkamista, kun en suostunut luopumaan entisen yritykseni domainista, jota tarvitsin jo senkin takia, että ainut sähköpostiosoitteeni, jota olin käyttänyt parikymmentä vuotta, oli siinä domainissa. Toimeentulotukea en saanut, koska oli säästöjä. Että tällainen 'tervetuloa-toivotus' kotimaahan palaajalle.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931682
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2031322- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799