215tkm kesti laturi avensiksessa. 400€ vaihtolaturi asennettuna Toyota liikkeesä, vajaa tunti työnosuus. Laakerit alkaa viheltää. Nyt matka jatkuu........!
Avensis T 27
27
1609
Vastaukset
- Anonyymi
Yli 200tkm ajetussa autossa alkaa menemään paljon osia vaihtoon, eikä se auto kuitenkaan siitä nuorene.
- Anonyymi
Halvemmaksi tulee auto jossa on 250 000 - 300 000km mittarissa ja laittaa kulutusosat uudet kun ne eteen tulee.Kuin jos ostaa jonkin 100 000-150 00. Ostohinnassa on niin monen tonnin ero.
Toinen kannattava on paljon ikää ja vähän kilometrejä.
Ja jos käyttöauto jolla ajettu vaikka 120- 150 000km niin siellä on yleensä iskunvaimentimet vaihtokunnossa ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää. Raidentangon päät, alapallonilevet ja muut osat. Vaikka olisi katsastettu puhtaasti ja niitä merkkihuollon öljyleimoja huolokirja täynnä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvemmaksi tulee auto jossa on 250 000 - 300 000km mittarissa ja laittaa kulutusosat uudet kun ne eteen tulee.Kuin jos ostaa jonkin 100 000-150 00. Ostohinnassa on niin monen tonnin ero.
Toinen kannattava on paljon ikää ja vähän kilometrejä.
Ja jos käyttöauto jolla ajettu vaikka 120- 150 000km niin siellä on yleensä iskunvaimentimet vaihtokunnossa ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää. Raidentangon päät, alapallonilevet ja muut osat. Vaikka olisi katsastettu puhtaasti ja niitä merkkihuollon öljyleimoja huolokirja täynnäEn puutu asialliseen postaukseen, muuten kuin tämän kohdan takia:
” ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää.”
Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja” , jotka ovat kadottaneet täysin tarkoituksensa.
Otetaan nyt aluksi tämä rengaskysymys.
Vuosikymmeniä sitten vaihdettiin talvirenkaat siten, että pyörä otettiin pois autosta ja sen jälkeen kammettiin rengas pois vanteelta - hikinen homma, jos ei konetta ollut käytettävissä.
Nykyisin ihmiset kertovat vaihtaneensa talvirenkaat takapihallaan - jopa konttorityöntekijät tekevät sellaisen työn.
Oikea ilmaus olisi talvipyörien vaihto, sillä RENGAS VANNE = pyörä..
Eräs kummajainen on näiden ”rekkojen” suuri määrä.
Lehdestä voi lukea kuinka leipomon rekka toi pullaa kaupan eteen.
Ruokarekasta myytiin maistuvia välipaloja puiston laidassa jne.
Halusin tuoda esiin sen, että meidän automiesten ja autonaisten tulisi ainakin olla perillä oikeiden sanojen käytöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En puutu asialliseen postaukseen, muuten kuin tämän kohdan takia:
” ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää.”
Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja” , jotka ovat kadottaneet täysin tarkoituksensa.
Otetaan nyt aluksi tämä rengaskysymys.
Vuosikymmeniä sitten vaihdettiin talvirenkaat siten, että pyörä otettiin pois autosta ja sen jälkeen kammettiin rengas pois vanteelta - hikinen homma, jos ei konetta ollut käytettävissä.
Nykyisin ihmiset kertovat vaihtaneensa talvirenkaat takapihallaan - jopa konttorityöntekijät tekevät sellaisen työn.
Oikea ilmaus olisi talvipyörien vaihto, sillä RENGAS VANNE = pyörä..
Eräs kummajainen on näiden ”rekkojen” suuri määrä.
Lehdestä voi lukea kuinka leipomon rekka toi pullaa kaupan eteen.
Ruokarekasta myytiin maistuvia välipaloja puiston laidassa jne.
Halusin tuoda esiin sen, että meidän automiesten ja autonaisten tulisi ainakin olla perillä oikeiden sanojen käytöstä.Ei olisi kannattanut puuttua teminologisiin virheisiin. Kirjoitit itse yhtä hölmön virheen...
"Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja”...
Vai mitä mieltä olet itse, onko em. virkkeessä oleva "ilmauksiin" oikea sanavalinta ja oikein taivutettuna? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olisi kannattanut puuttua teminologisiin virheisiin. Kirjoitit itse yhtä hölmön virheen...
"Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja”...
Vai mitä mieltä olet itse, onko em. virkkeessä oleva "ilmauksiin" oikea sanavalinta ja oikein taivutettuna?Valitettavasti en hallitse noita taivutussääntöjä riittävän hyvin, jotta pystyisin tuohon kysymykseen vastaamaan.
Mitä noiden virheiden vertailuun tulee, niin hölmöydestä olen kyllä eri mieltä.
” ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää.”
Etenkin kun tuon lukee pari kertaa.
Ps. Yritetään päästä tämän yli, jooko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halvemmaksi tulee auto jossa on 250 000 - 300 000km mittarissa ja laittaa kulutusosat uudet kun ne eteen tulee.Kuin jos ostaa jonkin 100 000-150 00. Ostohinnassa on niin monen tonnin ero.
Toinen kannattava on paljon ikää ja vähän kilometrejä.
Ja jos käyttöauto jolla ajettu vaikka 120- 150 000km niin siellä on yleensä iskunvaimentimet vaihtokunnossa ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää. Raidentangon päät, alapallonilevet ja muut osat. Vaikka olisi katsastettu puhtaasti ja niitä merkkihuollon öljyleimoja huolokirja täynnäAku Ankastako olet tuon autotekniikka tietämyksen omannut.
- Anonyymi
Trollaustahan tuo on, vaikka voisi periaatteessa olla tottakin. Itse myin aikoinaan Corollan 392000 ajettuna jolloin alkuperäinen (nyrkin kokoinen) laturi toimi kuin uusi, joten vaikea uskoa laturin menevän 215000 ajettuna.
- Anonyymi
Ei voi tietenkään mennä mitään rikki mistään yksilöstä kun sullakaan ei mennyt, olet melkoinen idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi tietenkään mennä mitään rikki mistään yksilöstä kun sullakaan ei mennyt, olet melkoinen idiootti.
Voi tietenkin mennä, niin kuin kirjoitinkin. Silti trollaus on uskottavampi vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi tietenkään mennä mitään rikki mistään yksilöstä kun sullakaan ei mennyt, olet melkoinen idiootti.
Älä vaivu epätoivoon klongswagen kuski. Et ole ainoa jota on kusetettu raskaasti. Hitlerin wagen on rrautaa!!
- Anonyymi
No eihän tietenkään Toyotasta voi laturi mennä riki jos ei sullakaan.
Melkoista älykkäättä ja neroutta sun jutuissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tietenkin mennä, niin kuin kirjoitinkin. Silti trollaus on uskottavampi vaihtoehto.
Ei ole trolli uskottavampi . Samoilla kilometreillä meni minun avesta laturi .
- Anonyymi
Joo ei oo trolli ja laturi toimi vielläkin mutta niinkuin sanoin aloituksessa aika vihellystä laakerit piti.
- Anonyymi
Seuraavaksi menee startti pikapuoliin .
- Anonyymi
Kori on ja mätä, ei kannata kauheasti lyödä rahaa 200tkm ajettuun Toyotaan, se on fakta.
- Anonyymi
Hondassa kesti laturi 200tkm, pelkkä laturi merkkiliikkeessä ilman asennusta yli 1500e.
- Anonyymi
Minulla on 250 000 ajettu Corolla. Ainoa yli 300 euron korjaus on ollut koko pakoputkiston vaihto, 800 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 250 000 ajettu Corolla. Ainoa yli 300 euron korjaus on ollut koko pakoputkiston vaihto, 800 euroa.
Ei taida millään muilla palstoilla olla valheita samaan malliin kuin täällä ja hönöjä jotka koittavat vakuutella kuinka kestävä Toyota on ollut joskus, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida millään muilla palstoilla olla valheita samaan malliin kuin täällä ja hönöjä jotka koittavat vakuutella kuinka kestävä Toyota on ollut joskus, hihii!
Nämä autopalstat ovat jo aikaa sitten saastutettu kaikenlaisten höppänöiden toimesta.
Mitä tulee Toyotan kestävyyteen, niin se on kyllä osoitettu toteen moneen kertaan.
Tuo kokemus tulee lähes kaikista malleista ja myös jenkkilästä lähtien.
Siellä oli NPR radiossa suosittu Car Talk ohjelma, jonka juontajat suosittelivat muita merkkejä, jos halusi jännitystä elämäänsä.
Toyota Corolla ei heidän mielestään sitä tarjoa, sillä se ei ole korjaamolle itseään tunkemassa.
Se kyllä totta, että parikymppisenä joutuu hitsaria etsimään, mutta muut korjaajat saavat yleensä olla vielä rauhassa.
Minulla on ollut Corolla ja Avensis, joten kokemusta niistä on kertynyt.
Avensis on nyt tulossa 22 vuotiaaksi.
18 vuotiaaksi se meni kerrasta läpi katsastuksesta, mutta sitten tulivat helmojen hitsaukset eteen.
Virtalukon pohja sekä tankki ovat vaihdettu.
Jarrulevyt ja takakengät ovat myös vaihdettu.
Tietysti kun 300K lähestyy, niin muutakin varmasti on tulossa vastaan.
Tutuilla on ollut noita Saksalaisia vastaavan kokoisia ja lähes saman ikäisiä kulkineita ja olen sivusta seurannut kuinka eksoottisia ja kalliita korjauksia niihin on tehty.
2024
- Anonyymi
Nykylaturissa sähköinen kuormitus suurempi, enemmän kierroksia ja moniurahihnan aiheuttama rasitus laakerille suyrempi kuin kivikauden hihnaa vinguttavissa Corolloissa. 200 tkm ei ole huono suoritus.
- Anonyymi
Jep.
Juuri näin. - Anonyymi
Laturi kesti 170 tkm huollon mukaan, vaikkei siinä vikaa ollutkaan. Uusi maksaa 700 €. Kalliita osat Toyotaan, en suosittele merkkiä.
- Anonyymi
120 € maksoi laturi 2.0 d4d Avensikseen. Vaihto on vain työläs, joutuu vetoakselin irrottaan ja yksi ruuvi tosi hankalassa paikassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
120 € maksoi laturi 2.0 d4d Avensikseen. Vaihto on vain työläs, joutuu vetoakselin irrottaan ja yksi ruuvi tosi hankalassa paikassa!
Ei taatusti ollut alkuperäinen ja uusi laturi.....tuolla hinnalla ei saa meinaa mihinkään toyotaan alkuperästä laturia ainakaan uutena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taatusti ollut alkuperäinen ja uusi laturi.....tuolla hinnalla ei saa meinaa mihinkään toyotaan alkuperästä laturia ainakaan uutena.
Luultavasti käytetty tai halpis vaihtolaturi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti käytetty tai halpis vaihtolaturi.
Nuo vaihtolaturit on aika arpapeliä että miten kauan kestää. Ilmeisesti korjattu mahdollisimman halvalla, huonoilla osilla ja hutiloiden.
- Anonyymi
Autodocissa uusi tarvikelaturi halvempi, ja usein hyviä tarjouksia, toisin kuin Tojotan marmoritiskillä.
Asennuksen kun teettää jossain muualla kuin Tojotan marmorilaattialla, niin sen saa puolet halvemmalla, paremmalla ammattitaidolla, ja paremmalla palvelulla.
Tojotan liikkeessä ei riitä että maksat asentajan palkan, vaan maksat myös sen marmoritiskin takana nuokkuvan tyhjäntoimittajan(huoltopäällikön) palkan, johtajan sihteerin apulaisen managerin omistajan jne jne palkan... Eli maksat autosi huollattamisesta julmetun raskaan organisaation henkilöiden palkat.
Onko järkevää?
No ei vitussa ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2774178Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721371Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin651315Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1011114- 841106
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.981048En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1241018Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä57970- 169883
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15851