Avensis T 27

Anonyymi

215tkm kesti laturi avensiksessa. 400€ vaihtolaturi asennettuna Toyota liikkeesä, vajaa tunti työnosuus. Laakerit alkaa viheltää. Nyt matka jatkuu........!

27

2626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yli 200tkm ajetussa autossa alkaa menemään paljon osia vaihtoon, eikä se auto kuitenkaan siitä nuorene.

      • Anonyymi

        Halvemmaksi tulee auto jossa on 250 000 - 300 000km mittarissa ja laittaa kulutusosat uudet kun ne eteen tulee.Kuin jos ostaa jonkin 100 000-150 00. Ostohinnassa on niin monen tonnin ero.

        Toinen kannattava on paljon ikää ja vähän kilometrejä.



        Ja jos käyttöauto jolla ajettu vaikka 120- 150 000km niin siellä on yleensä iskunvaimentimet vaihtokunnossa ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää. Raidentangon päät, alapallonilevet ja muut osat. Vaikka olisi katsastettu puhtaasti ja niitä merkkihuollon öljyleimoja huolokirja täynnä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee auto jossa on 250 000 - 300 000km mittarissa ja laittaa kulutusosat uudet kun ne eteen tulee.Kuin jos ostaa jonkin 100 000-150 00. Ostohinnassa on niin monen tonnin ero.

        Toinen kannattava on paljon ikää ja vähän kilometrejä.



        Ja jos käyttöauto jolla ajettu vaikka 120- 150 000km niin siellä on yleensä iskunvaimentimet vaihtokunnossa ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää. Raidentangon päät, alapallonilevet ja muut osat. Vaikka olisi katsastettu puhtaasti ja niitä merkkihuollon öljyleimoja huolokirja täynnä

        En puutu asialliseen postaukseen, muuten kuin tämän kohdan takia:

        ” ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää.”

        Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
        Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja” , jotka ovat kadottaneet täysin tarkoituksensa.

        Otetaan nyt aluksi tämä rengaskysymys.
        Vuosikymmeniä sitten vaihdettiin talvirenkaat siten, että pyörä otettiin pois autosta ja sen jälkeen kammettiin rengas pois vanteelta - hikinen homma, jos ei konetta ollut käytettävissä.

        Nykyisin ihmiset kertovat vaihtaneensa talvirenkaat takapihallaan - jopa konttorityöntekijät tekevät sellaisen työn.
        Oikea ilmaus olisi talvipyörien vaihto, sillä RENGAS VANNE = pyörä..

        Eräs kummajainen on näiden ”rekkojen” suuri määrä.
        Lehdestä voi lukea kuinka leipomon rekka toi pullaa kaupan eteen.
        Ruokarekasta myytiin maistuvia välipaloja puiston laidassa jne.

        Halusin tuoda esiin sen, että meidän automiesten ja autonaisten tulisi ainakin olla perillä oikeiden sanojen käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puutu asialliseen postaukseen, muuten kuin tämän kohdan takia:

        ” ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää.”

        Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
        Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja” , jotka ovat kadottaneet täysin tarkoituksensa.

        Otetaan nyt aluksi tämä rengaskysymys.
        Vuosikymmeniä sitten vaihdettiin talvirenkaat siten, että pyörä otettiin pois autosta ja sen jälkeen kammettiin rengas pois vanteelta - hikinen homma, jos ei konetta ollut käytettävissä.

        Nykyisin ihmiset kertovat vaihtaneensa talvirenkaat takapihallaan - jopa konttorityöntekijät tekevät sellaisen työn.
        Oikea ilmaus olisi talvipyörien vaihto, sillä RENGAS VANNE = pyörä..

        Eräs kummajainen on näiden ”rekkojen” suuri määrä.
        Lehdestä voi lukea kuinka leipomon rekka toi pullaa kaupan eteen.
        Ruokarekasta myytiin maistuvia välipaloja puiston laidassa jne.

        Halusin tuoda esiin sen, että meidän automiesten ja autonaisten tulisi ainakin olla perillä oikeiden sanojen käytöstä.

        Ei olisi kannattanut puuttua teminologisiin virheisiin. Kirjoitit itse yhtä hölmön virheen...

        "Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
        Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja”...

        Vai mitä mieltä olet itse, onko em. virkkeessä oleva "ilmauksiin" oikea sanavalinta ja oikein taivutettuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi kannattanut puuttua teminologisiin virheisiin. Kirjoitit itse yhtä hölmön virheen...

        "Kun ollaan sentään autokeskustelussa, niin täytyy kiinnittää huomiota oikeisiin ilmauksiin.
        Meidän nykysuomeen on ilmaantunut monia ihmeellisiä ”uudissanoja”...

        Vai mitä mieltä olet itse, onko em. virkkeessä oleva "ilmauksiin" oikea sanavalinta ja oikein taivutettuna?

        Valitettavasti en hallitse noita taivutussääntöjä riittävän hyvin, jotta pystyisin tuohon kysymykseen vastaamaan.

        Mitä noiden virheiden vertailuun tulee, niin hölmöydestä olen kyllä eri mieltä.

        ” ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää.”

        Etenkin kun tuon lukee pari kertaa.

        Ps. Yritetään päästä tämän yli, jooko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvemmaksi tulee auto jossa on 250 000 - 300 000km mittarissa ja laittaa kulutusosat uudet kun ne eteen tulee.Kuin jos ostaa jonkin 100 000-150 00. Ostohinnassa on niin monen tonnin ero.

        Toinen kannattava on paljon ikää ja vähän kilometrejä.



        Ja jos käyttöauto jolla ajettu vaikka 120- 150 000km niin siellä on yleensä iskunvaimentimet vaihtokunnossa ja renkaiden laakereissa huomaa että ääntää vaikka ei väljää. Raidentangon päät, alapallonilevet ja muut osat. Vaikka olisi katsastettu puhtaasti ja niitä merkkihuollon öljyleimoja huolokirja täynnä

        Aku Ankastako olet tuon autotekniikka tietämyksen omannut.


    • Anonyymi

      Trollaustahan tuo on, vaikka voisi periaatteessa olla tottakin. Itse myin aikoinaan Corollan 392000 ajettuna jolloin alkuperäinen (nyrkin kokoinen) laturi toimi kuin uusi, joten vaikea uskoa laturin menevän 215000 ajettuna.

      • Anonyymi

        Ei voi tietenkään mennä mitään rikki mistään yksilöstä kun sullakaan ei mennyt, olet melkoinen idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tietenkään mennä mitään rikki mistään yksilöstä kun sullakaan ei mennyt, olet melkoinen idiootti.

        Voi tietenkin mennä, niin kuin kirjoitinkin. Silti trollaus on uskottavampi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tietenkään mennä mitään rikki mistään yksilöstä kun sullakaan ei mennyt, olet melkoinen idiootti.

        Älä vaivu epätoivoon klongswagen kuski. Et ole ainoa jota on kusetettu raskaasti. Hitlerin wagen on rrautaa!!


      • Anonyymi

        No eihän tietenkään Toyotasta voi laturi mennä riki jos ei sullakaan.
        Melkoista älykkäättä ja neroutta sun jutuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tietenkin mennä, niin kuin kirjoitinkin. Silti trollaus on uskottavampi vaihtoehto.

        Ei ole trolli uskottavampi . Samoilla kilometreillä meni minun avesta laturi .


    • Anonyymi

      Joo ei oo trolli ja laturi toimi vielläkin mutta niinkuin sanoin aloituksessa aika vihellystä laakerit piti.

    • Anonyymi

      Seuraavaksi menee startti pikapuoliin .

    • Anonyymi

      Kori on ja mätä, ei kannata kauheasti lyödä rahaa 200tkm ajettuun Toyotaan, se on fakta.

    • Anonyymi

      Hondassa kesti laturi 200tkm, pelkkä laturi merkkiliikkeessä ilman asennusta yli 1500e.

      • Anonyymi

        Minulla on 250 000 ajettu Corolla. Ainoa yli 300 euron korjaus on ollut koko pakoputkiston vaihto, 800 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 250 000 ajettu Corolla. Ainoa yli 300 euron korjaus on ollut koko pakoputkiston vaihto, 800 euroa.

        Ei taida millään muilla palstoilla olla valheita samaan malliin kuin täällä ja hönöjä jotka koittavat vakuutella kuinka kestävä Toyota on ollut joskus, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida millään muilla palstoilla olla valheita samaan malliin kuin täällä ja hönöjä jotka koittavat vakuutella kuinka kestävä Toyota on ollut joskus, hihii!

        Nämä autopalstat ovat jo aikaa sitten saastutettu kaikenlaisten höppänöiden toimesta.

        Mitä tulee Toyotan kestävyyteen, niin se on kyllä osoitettu toteen moneen kertaan.
        Tuo kokemus tulee lähes kaikista malleista ja myös jenkkilästä lähtien.
        Siellä oli NPR radiossa suosittu Car Talk ohjelma, jonka juontajat suosittelivat muita merkkejä, jos halusi jännitystä elämäänsä.
        Toyota Corolla ei heidän mielestään sitä tarjoa, sillä se ei ole korjaamolle itseään tunkemassa.

        Se kyllä totta, että parikymppisenä joutuu hitsaria etsimään, mutta muut korjaajat saavat yleensä olla vielä rauhassa.

        Minulla on ollut Corolla ja Avensis, joten kokemusta niistä on kertynyt.
        Avensis on nyt tulossa 22 vuotiaaksi.
        18 vuotiaaksi se meni kerrasta läpi katsastuksesta, mutta sitten tulivat helmojen hitsaukset eteen.
        Virtalukon pohja sekä tankki ovat vaihdettu.
        Jarrulevyt ja takakengät ovat myös vaihdettu.
        Tietysti kun 300K lähestyy, niin muutakin varmasti on tulossa vastaan.

        Tutuilla on ollut noita Saksalaisia vastaavan kokoisia ja lähes saman ikäisiä kulkineita ja olen sivusta seurannut kuinka eksoottisia ja kalliita korjauksia niihin on tehty.
        2024


    • Anonyymi

      Nykylaturissa sähköinen kuormitus suurempi, enemmän kierroksia ja moniurahihnan aiheuttama rasitus laakerille suyrempi kuin kivikauden hihnaa vinguttavissa Corolloissa. 200 tkm ei ole huono suoritus.

    • Anonyymi

      Jep.
      Juuri näin.

    • Anonyymi

      Laturi kesti 170 tkm huollon mukaan, vaikkei siinä vikaa ollutkaan. Uusi maksaa 700 €. Kalliita osat Toyotaan, en suosittele merkkiä.

      • Anonyymi

        120 € maksoi laturi 2.0 d4d Avensikseen. Vaihto on vain työläs, joutuu vetoakselin irrottaan ja yksi ruuvi tosi hankalassa paikassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        120 € maksoi laturi 2.0 d4d Avensikseen. Vaihto on vain työläs, joutuu vetoakselin irrottaan ja yksi ruuvi tosi hankalassa paikassa!

        Ei taatusti ollut alkuperäinen ja uusi laturi.....tuolla hinnalla ei saa meinaa mihinkään toyotaan alkuperästä laturia ainakaan uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taatusti ollut alkuperäinen ja uusi laturi.....tuolla hinnalla ei saa meinaa mihinkään toyotaan alkuperästä laturia ainakaan uutena.

        Luultavasti käytetty tai halpis vaihtolaturi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti käytetty tai halpis vaihtolaturi.

        Nuo vaihtolaturit on aika arpapeliä että miten kauan kestää. Ilmeisesti korjattu mahdollisimman halvalla, huonoilla osilla ja hutiloiden.


    • Anonyymi

      Autodocissa uusi tarvikelaturi halvempi, ja usein hyviä tarjouksia, toisin kuin Tojotan marmoritiskillä.
      Asennuksen kun teettää jossain muualla kuin Tojotan marmorilaattialla, niin sen saa puolet halvemmalla, paremmalla ammattitaidolla, ja paremmalla palvelulla.

      Tojotan liikkeessä ei riitä että maksat asentajan palkan, vaan maksat myös sen marmoritiskin takana nuokkuvan tyhjäntoimittajan(huoltopäällikön) palkan, johtajan sihteerin apulaisen managerin omistajan jne jne palkan... Eli maksat autosi huollattamisesta julmetun raskaan organisaation henkilöiden palkat.
      Onko järkevää?
      No ei vitussa ole!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

      Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

      Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

      Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

      Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe