täristää kiihdyttäessä

laine

eli ongelmana olisi kun kiihdytän autoa paikalta lähtiessäni, niin auto tuntuu etupäästä täristävän jonkun verran. Liittyiskö ongelma vetoniveleen/akseliin, kytkimeen vai johonkin muuhun. Avensis 99 2.0.

25

25790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voorttimies

      Mulla sama ongelma, tosin autona Focus 2.0 vm. 99. Kaverini kertoi, että ongelma liittyisi vetareihin (ainakin tässä automerkissä), joku voisi vahvistaa asian.

      • ex-Ford

        Fordeissa tuo on tyyppivika, niin myös omassa Focuksessa, kun mittarissa oli 60000 km. Vetarit vaihdettiin molemmille puolille, ja maahantuoja tuli osien hinnan verran vastaan, muuten olisikin tullut kalliiksi.

        Focuksessa tärinä ilmeni about 80 km/h vauhdissa isolla vaihteella kiihdyttäessä. Ja ennenaikaisen kulumisen syy on se, että suojakumit falskaavat ja rasvat pääsevät pihalle. Toyotasta en valitettavasti tiedä, mutta kannattaa nuo vetarit varmasti tarkistuttaa.


      • laine
        ex-Ford kirjoitti:

        Fordeissa tuo on tyyppivika, niin myös omassa Focuksessa, kun mittarissa oli 60000 km. Vetarit vaihdettiin molemmille puolille, ja maahantuoja tuli osien hinnan verran vastaan, muuten olisikin tullut kalliiksi.

        Focuksessa tärinä ilmeni about 80 km/h vauhdissa isolla vaihteella kiihdyttäessä. Ja ennenaikaisen kulumisen syy on se, että suojakumit falskaavat ja rasvat pääsevät pihalle. Toyotasta en valitettavasti tiedä, mutta kannattaa nuo vetarit varmasti tarkistuttaa.

        vähän samaa itsekin epäilin, että tuosta se saattaisi johtua. Ongelma ei kylläkään ole hirveen häiritsevä, mutta kukmminkin. Kiitos vastauksesta


      • ave2002
        laine kirjoitti:

        vähän samaa itsekin epäilin, että tuosta se saattaisi johtua. Ongelma ei kylläkään ole hirveen häiritsevä, mutta kukmminkin. Kiitos vastauksesta

        Ollut uudesta saakkka tärinä 1,8 l ave.
        Tutkittiin auto eikä ne todennut mitään vikaa,
        kuulemma johonkin oli vaihdettu sitä ja tätä.
        Eikä tullut sen parenpaan kuntoon.
        Yksi syy saattaa olla moottorin kumikannattimet?
        Olen nyt ajanut 60 tkm kun mainitsit tärinän muistin sen yleensä sitä ei huomaa.
        Ei ole vakavaa tärinää, ei kannata murehtia.
        Otetaan simaa lisää tärinät unohtuvat.


      • Reumaa nivelissä
        ave2002 kirjoitti:

        Ollut uudesta saakkka tärinä 1,8 l ave.
        Tutkittiin auto eikä ne todennut mitään vikaa,
        kuulemma johonkin oli vaihdettu sitä ja tätä.
        Eikä tullut sen parenpaan kuntoon.
        Yksi syy saattaa olla moottorin kumikannattimet?
        Olen nyt ajanut 60 tkm kun mainitsit tärinän muistin sen yleensä sitä ei huomaa.
        Ei ole vakavaa tärinää, ei kannata murehtia.
        Otetaan simaa lisää tärinät unohtuvat.

        Vetarit siellä heittää ei muuta kuin uudet tilalle.


      • laine
        Reumaa nivelissä kirjoitti:

        Vetarit siellä heittää ei muuta kuin uudet tilalle.

        onko tietoa millaiseen menoerään tulisi varautua?


    • AE111

      Eikös tuo vetonivelten viallisuus ilmene ennemminkin suuremmissa vauhdeissa? Eikö sinulla sitten tasanopeudella esim. 100km/h vauhdissa tärise? Jos ei, etsisin vikaa myös muualta.

      • laine

        ongelmaa ei esiinny tasaisessa nopeudessa, eikä esim. kun kiihdyttää rampista. Ongelma ilmenee ns. paikaltaan lähdössä, jos jollain olisi jotain vinkkiä, niin kiitos etukäteen.


      • -Juuri-
        laine kirjoitti:

        ongelmaa ei esiinny tasaisessa nopeudessa, eikä esim. kun kiihdyttää rampista. Ongelma ilmenee ns. paikaltaan lähdössä, jos jollain olisi jotain vinkkiä, niin kiitos etukäteen.

        Ehkä vähän kauas ajassa vievä juttu mutta... aikanaan kun siirryttiin asbestittomiin jarru- ja kytkinlevyihin, alkuaikoina oli varsin tavallista kuvaamasi kaltainen täristys. Silloin saamani selitys oli uuden asbestittoman levymateriaalin eräänlainen "pilleröityminen" ts. kuluessaan se muodosti kovaa purumaista ainetta joka silloin kerrotun selityksen mukaan olisi mm. paikaltaan lähdettäessä kun kytkintä varovasti nosti aikaansaanut sen nykimisen.

        Vanha ikiaikainen testi etuvetoisen vetonivelille on ajaa tiukkaa ympyrää vedättäen, molempiin suuntiin ja vielä etu- ja takaperin. Kuluneet akselit kyllä naputtavat ja hiukan nykivätkin em. tilanteessa, mutta eivät tietääkseni suoraan liikkeelle lähdettäessä.


    • ohje1

      kolinaa kuuluu mikäli rikki.

      • -Juuri-

        Eipä vaiskaan. Kasi toimii yhtä hyvin kuin ympyrät molempiin suuntiin D;


    • BMW

      Oma 2001 Avensikseni oli taannoin
      takuun perusteella täysremontissa juuri
      kaupunkinopeuksissa ratissa esiintyvän tärinän
      vuoksi. Kaikki liikkuvat ja vähän muutakin vaihdettiin. Oireet eivät poistuneet.

      Viimein jostain löytyi raskaampi ohjausakseli
      ja raskaampi ratti. Näillä eväillä pahin
      tärinä helpottui.

      Vaihdoin sitten eurooppalaiseen. Tuli mitta
      täyteen.

      • venkula

        mulla oli ennen bmw 520 vaihdoin hondaan ja sen avesikseen ja bemu oli mun kohdalla se missä oli ongelmia


      • bemari!

        tai onhan niitä ollut useampiakin. Jos nyt merkin vaihdoista puhutaan niin nyt on Toyota. Eikä muuten ole huolia tai murheita ollut. Tosin ei Bemaritkaan pahimpia vikapesiä minulla olleet.


    • raffe

      Juu,tänään otin kuskinpuolen vetarin pois,sanoivat liikkeessä että vetarinsisäpää on kulunut,eipä vaan ollut,ja kuskinpuolen vetari on uusi,eli,huomenna jatkan liikkeen kans neuvotteluja,ite epäilen tasauspyörästöä.avensis d4d -00 150000km

      • laine

        ..kiitos.


      • praulik
        laine kirjoitti:

        ..kiitos.

        Tässä laineelle,ja muillekkin infoa jos tarpeen,otin vielä oikean puoleisen nivelen pois,no sielähän oli sisäpäässä välystä,kun otti akselis kiinni ja nosti,niin 1-2mm se klappas,eikä kuulemma saa olla yhtään,ostin sen elokuussa 2004 ja olen ajanut n.15000km,eli ei kauaa kestäny,vasen nivel on ok.oikean puoleisia,niveliä on nyt menny 2kpl,ja nyt tulee kolmas. kaippa alkup.osilla on vuoden takuu...PS.Ihanan kallista tämä autoilu toyotalla,kumminki 380e on oikeap.nivel,ja vasen 280e.


      • laine
        praulik kirjoitti:

        Tässä laineelle,ja muillekkin infoa jos tarpeen,otin vielä oikean puoleisen nivelen pois,no sielähän oli sisäpäässä välystä,kun otti akselis kiinni ja nosti,niin 1-2mm se klappas,eikä kuulemma saa olla yhtään,ostin sen elokuussa 2004 ja olen ajanut n.15000km,eli ei kauaa kestäny,vasen nivel on ok.oikean puoleisia,niveliä on nyt menny 2kpl,ja nyt tulee kolmas. kaippa alkup.osilla on vuoden takuu...PS.Ihanan kallista tämä autoilu toyotalla,kumminki 380e on oikeap.nivel,ja vasen 280e.

        pitääkin tarkistaa nuo. Enköhän näillä vihjeillä selviä, kiitos kaikille


      • aveman
        laine kirjoitti:

        pitääkin tarkistaa nuo. Enköhän näillä vihjeillä selviä, kiitos kaikille

        Kerrotko kuinka kävi missä vika?


      • praulik kirjoitti:

        Tässä laineelle,ja muillekkin infoa jos tarpeen,otin vielä oikean puoleisen nivelen pois,no sielähän oli sisäpäässä välystä,kun otti akselis kiinni ja nosti,niin 1-2mm se klappas,eikä kuulemma saa olla yhtään,ostin sen elokuussa 2004 ja olen ajanut n.15000km,eli ei kauaa kestäny,vasen nivel on ok.oikean puoleisia,niveliä on nyt menny 2kpl,ja nyt tulee kolmas. kaippa alkup.osilla on vuoden takuu...PS.Ihanan kallista tämä autoilu toyotalla,kumminki 380e on oikeap.nivel,ja vasen 280e.

        Mikä autoilu halpaa??.....

        Niin sitä vaan ajattelin väittää, että ko. vika ei ole Tojolle tyypillinen vaan kyseessä on jokin merkistä riippumaton syyllinen.

        Autolla on kolaroitu, ajettu kivetyksiin tms. jonka takia kaikki ei ole kunnossa ja nivel kuluu. Ei noilla kilometrimäärillä vaihdeta niveliä. Väittävät, että Focuksessa, mutta ei muissa autoissa.


      • praulik
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Mikä autoilu halpaa??.....

        Niin sitä vaan ajattelin väittää, että ko. vika ei ole Tojolle tyypillinen vaan kyseessä on jokin merkistä riippumaton syyllinen.

        Autolla on kolaroitu, ajettu kivetyksiin tms. jonka takia kaikki ei ole kunnossa ja nivel kuluu. Ei noilla kilometrimäärillä vaihdeta niveliä. Väittävät, että Focuksessa, mutta ei muissa autoissa.

        juu,olen ostanu auton uutena,ja eipä ole kolaroitu/ajettu kivityksiin,no huomenna selviää,missä vika.voihan se olla että madallus sarjakin syö niveliä,ostin kumminki alkuperäisen toyotalta,hintakin oli sen mukainen,uudesta lähtien on sarja ollut alla,katsotaan mitä ne sanovat sielä...


      • praulik
        praulik kirjoitti:

        juu,olen ostanu auton uutena,ja eipä ole kolaroitu/ajettu kivityksiin,no huomenna selviää,missä vika.voihan se olla että madallus sarjakin syö niveliä,ostin kumminki alkuperäisen toyotalta,hintakin oli sen mukainen,uudesta lähtien on sarja ollut alla,katsotaan mitä ne sanovat sielä...

        tänään vaihdettiin vetoakseli apukuskin puolelle,no,siitä ei ollut apua,ens viikolla vaihdetaan kuskinpuolelle,jospa siitä sitten olisi apua. Tuolta osoitteesta löytyy kuvia nivelestä.

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=315259&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php?sortCol=@ord=#3


      • praulik kirjoitti:

        tänään vaihdettiin vetoakseli apukuskin puolelle,no,siitä ei ollut apua,ens viikolla vaihdetaan kuskinpuolelle,jospa siitä sitten olisi apua. Tuolta osoitteesta löytyy kuvia nivelestä.

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=315259&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php?sortCol=@ord=#3

        ...sain sen kuvan, että auto on ollut sulla vuodesta 2004.

        Mutta se asia, mitä sanoin toteutuu, kun turhaan akseleita vaihtelet, eli: Tojotan vetoakselit kestää.

        Sinulla on siis joku muu syy.

        PS. Madallussarjoista ei ole kokemusta. Voi siis olla yksi syy. Vaikka olisi ollut Tojolta ostettu. Nääs tehdas ei mitään sellaisia myy. On vaan Toytoihin perehtynyt virityspaja....

        En nyt syytä mitään , mutta kun olet madallussarjaa käyttänyt, niin kuitenkin herää kysymys, miksi olet hankkinut sporttisemmat ajo-ominaisuudet?

        Ulkonäkö vai auton käyttö???? Eli, "miljoonaa" kurveihin ja risteyksiin??? (Onhan se kivaa jäykällä alustalla) Maksimaalinen vääntö aina kiihdytettäessä? Kaasun käyttö renkaat vinossa? jne.


      • praulik
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...sain sen kuvan, että auto on ollut sulla vuodesta 2004.

        Mutta se asia, mitä sanoin toteutuu, kun turhaan akseleita vaihtelet, eli: Tojotan vetoakselit kestää.

        Sinulla on siis joku muu syy.

        PS. Madallussarjoista ei ole kokemusta. Voi siis olla yksi syy. Vaikka olisi ollut Tojolta ostettu. Nääs tehdas ei mitään sellaisia myy. On vaan Toytoihin perehtynyt virityspaja....

        En nyt syytä mitään , mutta kun olet madallussarjaa käyttänyt, niin kuitenkin herää kysymys, miksi olet hankkinut sporttisemmat ajo-ominaisuudet?

        Ulkonäkö vai auton käyttö???? Eli, "miljoonaa" kurveihin ja risteyksiin??? (Onhan se kivaa jäykällä alustalla) Maksimaalinen vääntö aina kiihdytettäessä? Kaasun käyttö renkaat vinossa? jne.

        ave on ollut uudesta lähtien mulla 18.12.00 lähtien,no,aven vetareissa on ollut paljonkin vikaa yleensä,varsinki sisäpäissä,ne ovat alimitoitettu tolle D4D siinähän on vääntöa pikkasen enemmän kun tavallises tobediisselissä,ja siihen madallukseen vielä,madalsin auton heti uutena,koska se on niinku vanha taunus ajaa,normi jousilla,"ärsyttävä kakunjalka" lieruuttaa joka suuntaan,no sehän on japsi,vaihdan kuitenkin jouset,ja iskarit.Auto on täysin läpikäyty,ja vika on kuskin puoleisessa vetarissa,niin toyotalla sanoivat.no,vetareihin sitten menee noin 750e,mutta ompahan ne uudet,täytyy jouset nakata samaan kasaan kun vetarit,ompahan semmoset sitten sielä,jos joskus tarvii :)


    • Anonyymi

      Nokka akselit syöpynyt paskaksi baijerin nahkahousu malleissa.💩💩💩

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe