täristää kiihdyttäessä

laine

eli ongelmana olisi kun kiihdytän autoa paikalta lähtiessäni, niin auto tuntuu etupäästä täristävän jonkun verran. Liittyiskö ongelma vetoniveleen/akseliin, kytkimeen vai johonkin muuhun. Avensis 99 2.0.

25

26547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voorttimies

      Mulla sama ongelma, tosin autona Focus 2.0 vm. 99. Kaverini kertoi, että ongelma liittyisi vetareihin (ainakin tässä automerkissä), joku voisi vahvistaa asian.

      • ex-Ford

        Fordeissa tuo on tyyppivika, niin myös omassa Focuksessa, kun mittarissa oli 60000 km. Vetarit vaihdettiin molemmille puolille, ja maahantuoja tuli osien hinnan verran vastaan, muuten olisikin tullut kalliiksi.

        Focuksessa tärinä ilmeni about 80 km/h vauhdissa isolla vaihteella kiihdyttäessä. Ja ennenaikaisen kulumisen syy on se, että suojakumit falskaavat ja rasvat pääsevät pihalle. Toyotasta en valitettavasti tiedä, mutta kannattaa nuo vetarit varmasti tarkistuttaa.


      • laine
        ex-Ford kirjoitti:

        Fordeissa tuo on tyyppivika, niin myös omassa Focuksessa, kun mittarissa oli 60000 km. Vetarit vaihdettiin molemmille puolille, ja maahantuoja tuli osien hinnan verran vastaan, muuten olisikin tullut kalliiksi.

        Focuksessa tärinä ilmeni about 80 km/h vauhdissa isolla vaihteella kiihdyttäessä. Ja ennenaikaisen kulumisen syy on se, että suojakumit falskaavat ja rasvat pääsevät pihalle. Toyotasta en valitettavasti tiedä, mutta kannattaa nuo vetarit varmasti tarkistuttaa.

        vähän samaa itsekin epäilin, että tuosta se saattaisi johtua. Ongelma ei kylläkään ole hirveen häiritsevä, mutta kukmminkin. Kiitos vastauksesta


      • ave2002
        laine kirjoitti:

        vähän samaa itsekin epäilin, että tuosta se saattaisi johtua. Ongelma ei kylläkään ole hirveen häiritsevä, mutta kukmminkin. Kiitos vastauksesta

        Ollut uudesta saakkka tärinä 1,8 l ave.
        Tutkittiin auto eikä ne todennut mitään vikaa,
        kuulemma johonkin oli vaihdettu sitä ja tätä.
        Eikä tullut sen parenpaan kuntoon.
        Yksi syy saattaa olla moottorin kumikannattimet?
        Olen nyt ajanut 60 tkm kun mainitsit tärinän muistin sen yleensä sitä ei huomaa.
        Ei ole vakavaa tärinää, ei kannata murehtia.
        Otetaan simaa lisää tärinät unohtuvat.


      • Reumaa nivelissä
        ave2002 kirjoitti:

        Ollut uudesta saakkka tärinä 1,8 l ave.
        Tutkittiin auto eikä ne todennut mitään vikaa,
        kuulemma johonkin oli vaihdettu sitä ja tätä.
        Eikä tullut sen parenpaan kuntoon.
        Yksi syy saattaa olla moottorin kumikannattimet?
        Olen nyt ajanut 60 tkm kun mainitsit tärinän muistin sen yleensä sitä ei huomaa.
        Ei ole vakavaa tärinää, ei kannata murehtia.
        Otetaan simaa lisää tärinät unohtuvat.

        Vetarit siellä heittää ei muuta kuin uudet tilalle.


      • laine
        Reumaa nivelissä kirjoitti:

        Vetarit siellä heittää ei muuta kuin uudet tilalle.

        onko tietoa millaiseen menoerään tulisi varautua?


    • AE111

      Eikös tuo vetonivelten viallisuus ilmene ennemminkin suuremmissa vauhdeissa? Eikö sinulla sitten tasanopeudella esim. 100km/h vauhdissa tärise? Jos ei, etsisin vikaa myös muualta.

      • laine

        ongelmaa ei esiinny tasaisessa nopeudessa, eikä esim. kun kiihdyttää rampista. Ongelma ilmenee ns. paikaltaan lähdössä, jos jollain olisi jotain vinkkiä, niin kiitos etukäteen.


      • -Juuri-
        laine kirjoitti:

        ongelmaa ei esiinny tasaisessa nopeudessa, eikä esim. kun kiihdyttää rampista. Ongelma ilmenee ns. paikaltaan lähdössä, jos jollain olisi jotain vinkkiä, niin kiitos etukäteen.

        Ehkä vähän kauas ajassa vievä juttu mutta... aikanaan kun siirryttiin asbestittomiin jarru- ja kytkinlevyihin, alkuaikoina oli varsin tavallista kuvaamasi kaltainen täristys. Silloin saamani selitys oli uuden asbestittoman levymateriaalin eräänlainen "pilleröityminen" ts. kuluessaan se muodosti kovaa purumaista ainetta joka silloin kerrotun selityksen mukaan olisi mm. paikaltaan lähdettäessä kun kytkintä varovasti nosti aikaansaanut sen nykimisen.

        Vanha ikiaikainen testi etuvetoisen vetonivelille on ajaa tiukkaa ympyrää vedättäen, molempiin suuntiin ja vielä etu- ja takaperin. Kuluneet akselit kyllä naputtavat ja hiukan nykivätkin em. tilanteessa, mutta eivät tietääkseni suoraan liikkeelle lähdettäessä.


    • ohje1

      kolinaa kuuluu mikäli rikki.

      • -Juuri-

        Eipä vaiskaan. Kasi toimii yhtä hyvin kuin ympyrät molempiin suuntiin D;


    • BMW

      Oma 2001 Avensikseni oli taannoin
      takuun perusteella täysremontissa juuri
      kaupunkinopeuksissa ratissa esiintyvän tärinän
      vuoksi. Kaikki liikkuvat ja vähän muutakin vaihdettiin. Oireet eivät poistuneet.

      Viimein jostain löytyi raskaampi ohjausakseli
      ja raskaampi ratti. Näillä eväillä pahin
      tärinä helpottui.

      Vaihdoin sitten eurooppalaiseen. Tuli mitta
      täyteen.

      • venkula

        mulla oli ennen bmw 520 vaihdoin hondaan ja sen avesikseen ja bemu oli mun kohdalla se missä oli ongelmia


      • bemari!

        tai onhan niitä ollut useampiakin. Jos nyt merkin vaihdoista puhutaan niin nyt on Toyota. Eikä muuten ole huolia tai murheita ollut. Tosin ei Bemaritkaan pahimpia vikapesiä minulla olleet.


    • raffe

      Juu,tänään otin kuskinpuolen vetarin pois,sanoivat liikkeessä että vetarinsisäpää on kulunut,eipä vaan ollut,ja kuskinpuolen vetari on uusi,eli,huomenna jatkan liikkeen kans neuvotteluja,ite epäilen tasauspyörästöä.avensis d4d -00 150000km

      • laine

        ..kiitos.


      • praulik
        laine kirjoitti:

        ..kiitos.

        Tässä laineelle,ja muillekkin infoa jos tarpeen,otin vielä oikean puoleisen nivelen pois,no sielähän oli sisäpäässä välystä,kun otti akselis kiinni ja nosti,niin 1-2mm se klappas,eikä kuulemma saa olla yhtään,ostin sen elokuussa 2004 ja olen ajanut n.15000km,eli ei kauaa kestäny,vasen nivel on ok.oikean puoleisia,niveliä on nyt menny 2kpl,ja nyt tulee kolmas. kaippa alkup.osilla on vuoden takuu...PS.Ihanan kallista tämä autoilu toyotalla,kumminki 380e on oikeap.nivel,ja vasen 280e.


      • laine
        praulik kirjoitti:

        Tässä laineelle,ja muillekkin infoa jos tarpeen,otin vielä oikean puoleisen nivelen pois,no sielähän oli sisäpäässä välystä,kun otti akselis kiinni ja nosti,niin 1-2mm se klappas,eikä kuulemma saa olla yhtään,ostin sen elokuussa 2004 ja olen ajanut n.15000km,eli ei kauaa kestäny,vasen nivel on ok.oikean puoleisia,niveliä on nyt menny 2kpl,ja nyt tulee kolmas. kaippa alkup.osilla on vuoden takuu...PS.Ihanan kallista tämä autoilu toyotalla,kumminki 380e on oikeap.nivel,ja vasen 280e.

        pitääkin tarkistaa nuo. Enköhän näillä vihjeillä selviä, kiitos kaikille


      • aveman
        laine kirjoitti:

        pitääkin tarkistaa nuo. Enköhän näillä vihjeillä selviä, kiitos kaikille

        Kerrotko kuinka kävi missä vika?


      • praulik kirjoitti:

        Tässä laineelle,ja muillekkin infoa jos tarpeen,otin vielä oikean puoleisen nivelen pois,no sielähän oli sisäpäässä välystä,kun otti akselis kiinni ja nosti,niin 1-2mm se klappas,eikä kuulemma saa olla yhtään,ostin sen elokuussa 2004 ja olen ajanut n.15000km,eli ei kauaa kestäny,vasen nivel on ok.oikean puoleisia,niveliä on nyt menny 2kpl,ja nyt tulee kolmas. kaippa alkup.osilla on vuoden takuu...PS.Ihanan kallista tämä autoilu toyotalla,kumminki 380e on oikeap.nivel,ja vasen 280e.

        Mikä autoilu halpaa??.....

        Niin sitä vaan ajattelin väittää, että ko. vika ei ole Tojolle tyypillinen vaan kyseessä on jokin merkistä riippumaton syyllinen.

        Autolla on kolaroitu, ajettu kivetyksiin tms. jonka takia kaikki ei ole kunnossa ja nivel kuluu. Ei noilla kilometrimäärillä vaihdeta niveliä. Väittävät, että Focuksessa, mutta ei muissa autoissa.


      • praulik
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Mikä autoilu halpaa??.....

        Niin sitä vaan ajattelin väittää, että ko. vika ei ole Tojolle tyypillinen vaan kyseessä on jokin merkistä riippumaton syyllinen.

        Autolla on kolaroitu, ajettu kivetyksiin tms. jonka takia kaikki ei ole kunnossa ja nivel kuluu. Ei noilla kilometrimäärillä vaihdeta niveliä. Väittävät, että Focuksessa, mutta ei muissa autoissa.

        juu,olen ostanu auton uutena,ja eipä ole kolaroitu/ajettu kivityksiin,no huomenna selviää,missä vika.voihan se olla että madallus sarjakin syö niveliä,ostin kumminki alkuperäisen toyotalta,hintakin oli sen mukainen,uudesta lähtien on sarja ollut alla,katsotaan mitä ne sanovat sielä...


      • praulik
        praulik kirjoitti:

        juu,olen ostanu auton uutena,ja eipä ole kolaroitu/ajettu kivityksiin,no huomenna selviää,missä vika.voihan se olla että madallus sarjakin syö niveliä,ostin kumminki alkuperäisen toyotalta,hintakin oli sen mukainen,uudesta lähtien on sarja ollut alla,katsotaan mitä ne sanovat sielä...

        tänään vaihdettiin vetoakseli apukuskin puolelle,no,siitä ei ollut apua,ens viikolla vaihdetaan kuskinpuolelle,jospa siitä sitten olisi apua. Tuolta osoitteesta löytyy kuvia nivelestä.

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=315259&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php?sortCol=@ord=#3


      • praulik kirjoitti:

        tänään vaihdettiin vetoakseli apukuskin puolelle,no,siitä ei ollut apua,ens viikolla vaihdetaan kuskinpuolelle,jospa siitä sitten olisi apua. Tuolta osoitteesta löytyy kuvia nivelestä.

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=315259&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php?sortCol=@ord=#3

        ...sain sen kuvan, että auto on ollut sulla vuodesta 2004.

        Mutta se asia, mitä sanoin toteutuu, kun turhaan akseleita vaihtelet, eli: Tojotan vetoakselit kestää.

        Sinulla on siis joku muu syy.

        PS. Madallussarjoista ei ole kokemusta. Voi siis olla yksi syy. Vaikka olisi ollut Tojolta ostettu. Nääs tehdas ei mitään sellaisia myy. On vaan Toytoihin perehtynyt virityspaja....

        En nyt syytä mitään , mutta kun olet madallussarjaa käyttänyt, niin kuitenkin herää kysymys, miksi olet hankkinut sporttisemmat ajo-ominaisuudet?

        Ulkonäkö vai auton käyttö???? Eli, "miljoonaa" kurveihin ja risteyksiin??? (Onhan se kivaa jäykällä alustalla) Maksimaalinen vääntö aina kiihdytettäessä? Kaasun käyttö renkaat vinossa? jne.


      • praulik
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...sain sen kuvan, että auto on ollut sulla vuodesta 2004.

        Mutta se asia, mitä sanoin toteutuu, kun turhaan akseleita vaihtelet, eli: Tojotan vetoakselit kestää.

        Sinulla on siis joku muu syy.

        PS. Madallussarjoista ei ole kokemusta. Voi siis olla yksi syy. Vaikka olisi ollut Tojolta ostettu. Nääs tehdas ei mitään sellaisia myy. On vaan Toytoihin perehtynyt virityspaja....

        En nyt syytä mitään , mutta kun olet madallussarjaa käyttänyt, niin kuitenkin herää kysymys, miksi olet hankkinut sporttisemmat ajo-ominaisuudet?

        Ulkonäkö vai auton käyttö???? Eli, "miljoonaa" kurveihin ja risteyksiin??? (Onhan se kivaa jäykällä alustalla) Maksimaalinen vääntö aina kiihdytettäessä? Kaasun käyttö renkaat vinossa? jne.

        ave on ollut uudesta lähtien mulla 18.12.00 lähtien,no,aven vetareissa on ollut paljonkin vikaa yleensä,varsinki sisäpäissä,ne ovat alimitoitettu tolle D4D siinähän on vääntöa pikkasen enemmän kun tavallises tobediisselissä,ja siihen madallukseen vielä,madalsin auton heti uutena,koska se on niinku vanha taunus ajaa,normi jousilla,"ärsyttävä kakunjalka" lieruuttaa joka suuntaan,no sehän on japsi,vaihdan kuitenkin jouset,ja iskarit.Auto on täysin läpikäyty,ja vika on kuskin puoleisessa vetarissa,niin toyotalla sanoivat.no,vetareihin sitten menee noin 750e,mutta ompahan ne uudet,täytyy jouset nakata samaan kasaan kun vetarit,ompahan semmoset sitten sielä,jos joskus tarvii :)


    • Anonyymi

      Nokka akselit syöpynyt paskaksi baijerin nahkahousu malleissa.💩💩💩

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8878
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2358
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe