Pieni joulutarina

Anonyymi

Olipa pirteä pakkaa aamu ajattelin kunkatsoin ikkukasta. Puut oli valkosena pakkasen aiheuttamasta jäästä. Lunta tuskin oli lainkaan maassa. Pakkasta oli varman noin 20astetta ajattelin. Heräilin tapanimukaan ja laitoin vattet päälle lähdin pienelle kävelylenkille. Ulkooven avattuani huomasin että ilma oli todella raikas. Onneksi ei pururadalla tuule paljon. Lähden kävelemään puru ratalik oli paikka paikoin valkoinen pakkasen aiheuttamasta jäästä. Toki oli satanut jotain valkoista taivaalta. Mutta se oli heti sulannut jossain puiden all oli lunta. Kävelin kädet taskussa vaikka käsissäni oli käsineet. Kylmä pisti ytimiin. Hengitin kylää ilmaa mutta se herätti hyvin sai veren kiertämään ja ajatukset luistamaan. Vastaan ei tullut juuri kukaan eipä taida olla kukaan niin hullu kun minä. Metsässä poruradwn vieressä oli koira seisoi siinä yksin. Näin että sillä oli kaulapanta. En uskaltanut lähestyä koska en uskalla. Koira lähti seuraaman minua katselin muutaman kerran taakse. Ja se. Vaan seurasi. Olin jo koti portaissa kun käskin sen seurata avasin ulko oven ja se seurasi minua. Yhdessä kapusimme 3 kerrokseen. Oveni taakse. Avsin sen ja se pujahti sisään. Mietin mitäs nyt tässä. Mutta päätin ensin tehdä aamiaista. Minulla oli jääkaapissa 4 viipaletta pekonia. Ja 2 kanan munaa. Paistoin ne ja laitoin puliksi. Toisen puolen laitoin lautaselle ja laitoin lattialle ja käskin syödä. Toisen puolikkaan söin itse. Siinä oli tän päivän ruoka ajattelin pakkitli tyhjä. Kaapissa kauraryynejä ja kuivattuja herneitä. Teet ja vähän sokeria. Pöydällä puolikas näkkäri paketti.
Laitoin puoli litraa herneitä likomaan että huomenna voisi tehdä hernekeittoa. Sitten on vielä toikoira ajattelin. Kenenkä se mahtaa olla laitoin syvään lautaseen vettä. Ja laitoin sen lattialle. Koira tuli juomaan sitä. Huomasin sillä kaulapannan. Kääntelin sitä. Kaulapannassa olevassa metalli lapussa oli numerosarja. Päätteli n sen oleva puhelin numero ja soitin siihen. Ei vastannut ketään. Voi että. Jostain täytyi saada tietää omistaja tuskin noin iso koira elää pitkään mun alla ja kahdella pekonin siivulla. Päätin lähteä pankki automaatille katsomaan tilini saldoa. Puåettuani avasin oven ja koira pujahti siitä mukaan kävelimme kirpeässä pakkaus säässä 2 km pankki automaatolli onneksi se oli silsätiloissa sinne päästyämme avasin oven. Kyllä lämmin ilma tekee hyvää. Näppäilin tunnus luvun ja sldo näytti 3.6 euroa. Ei. Hymyilyttänyt. Sanoin koiralle mitä nyt tehdään. Voisi sillä saada paketin jauhelihaa. Jälkeemme tuli mummo joka heti märmätti että koiraa ei saa pitää vapaana. Katsoin häntä. Ja naurahdin. Lähdimme kävelemään kohti k kauppa minä edellä ja koira seurasi. Löntystelimme pikku hiljaa eteen päin
. Koska minulla ei ollut mihinkään kiire. Kaupalle päästyäni kävelin vain sisään koira minua seuran yi kestänyt kauankaan kun myyjä tuli sanoo ettei kaipaan saa tuoda koiria. En viitsinyt jäädä selittelee vaan kävelin jauheliha tiskille. Siellä oli pieni paketti jauhelihaa 3.4 euroa. Siinä vaiheessa kauppias tuli luokseni ja sanoi ei tänne saa tuoda koiria. Kerroin hänelle että koira on aamusta asti seurannut minua ja en tiedä kenen se on. Tulin ostamaan viimeillä rahoilla meille ruokaa. Sitten hän vaan sanoi että minun pitää viedä se pois. Menin kassalle ja muut asiakkaat mulkoilivat minua ja koiraa. Mutta sain kun sainkin jauhelihan maksettua. Onhan nytten ruokaa ainakin täksi päiväksi. Lähdimme kävelee kohti kotia. Mutta päätin poiketa m marketissa siellä on aina joku kavella jos he tietäisivät kenen se on
. Avasin oven menimme sisälle jolloin kassassa ollut neiti sanoi että tänne ei saa tuoda koiria. Sanoin hänelle että koira ei ole minun se vaan seuraa minua. Ja olihan siellä porukkaa kysyin heiltä tietävätkö kenen koira on. Puristelivat päätään. Hetken braattailtuani lähdin kotia kohti. Ei taida tulla mitään puhuin koiralle. Muutakunköyhien joulu. Mentiin sisälle ja yritin uudestaan soittaa numeroon.

2

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sisälle päästyttyä ajattelin että josjoku kunnan talolla tietäisi kenen koira olisi. Tai olisi jokuilmitus taulu. Päätin lähteä sinne. Koira seurasi minua. Harmitti kun en kaupassa käydessä tajunnut käydä siellä. Kävelimme kohti kunnantaloa ja avasin tuuli kaapen oven koira seurasi minua. Toisen oven avattuani pääsimme aulaan ei kestänyt sekuntiakaan kun lasi kaapista tuli sanomaan ettei tänne saa tuoda koiria ja se on vielä vapaana. Sanoin naiselle että koira ei ole minun vaan se on koko aamun seurannut minua ja yritän selvittää kenen se on. Se pitää viedä ulos hän märmättisenkus viet sanoi koira seisoi vieressäni. Akka otti yhden askelen mutta perääntyi lasikaappiin ja sulki oven avasi luukun ja sanoi. Facebookissa on yhteisö jossa voi ilmoittaa. Sanoikauniistihänelle etten olekyseisessä kirjassa. Että voisiko hän tehdä sen puolestani. Kuu talin hetken vielä märmätystä ja sanoin jos hän ei tee sitä jäämme tähän paikkaan. Paikalle saapui muita ja kysyivät mistä on kysen selitin asiani ja yksi otti kuvan koirasta ja laittoi sen. Siihen yhteisöön. Sanoin että tulen huomenna samaan aikaan käymään. Lähdin kävelee kohti kotia. Löntystelin hiljalleen koira perässä.

    • Anonyymi

      Kotiin päästyäni annoin koiralle vettä ja keitin itselleni teetä. Join teetä ja söin näkki leipää. Koira katsoi vieressä. Annoin sillekin näkkileipää luulin ettei se syö sitä mutta myös sillä oli nälkä annoin sille toisenkin. Koira meni lattialle nukkumaan päätin itsekin ottaa pikku tirsat nukuin puoli tuntia ja rupesin tekee meille ruokaa. Paistoin jauhelihan. En laittanut siihen mausteita enkä suolaa. Keitin makarokia ja riisiä. Laitoin syään lautaseen jauhelihaa riisiä ja makaronia. Sekoitin ne ja annoin koiralle. Itse söin makaronia ja jauhelihaa. Säästin puolet. Jauhelihasta huomiseksi. Ruuan jälkeen tein pienen lenkin pururadalla koiran kanssa. Taas joku märmätti että koira pitää olla kytketty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe