Yksinäisyys on suuri hyve

Anonyymi

Nykyisessä ilmapiirissä keskustelu on niin tulehtunutta ettei tee mielikään vuorovaikuttaa kenenkään kanssa. Sanotaan nyt suoraan, että 90% ihmisistä on juntteja, 50% on kusipäitä ja 15% on narsistisia sosiopaatteja, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. 75% on myös koronan mahdollisia kantajia.

Kaikki tämä tarkoittaa, että on hyvä olla yksin. Aion kyllä äänestää ja kirjoittaa juttuja lehtiin, mutta oman ajan vietän mieluiten yksin keskittyen ihan muihin juttuihin. Jo pelkkä ajatus sosialisoinnista ahdistaa. Parhaaseen ystäväänsäkään ei voi luottaa 100%. Muut ystävät vain yrittävät aivopestä minut omalle kannalleen. Olet joko meitä tai heitä, muttet koskaan mitään siltä väliltä.

Ennustan, että tämä sairas kehityskulku päättyy suureen sotaan tai kaaokseen. Toivottavasti sitä ennen saan itseltäni hengen alkoholin avulla, mutta jos en saa, vietän sen ajan mieluiten kellarissa.

Yksinäinen ihminen oikeasti välittää itsestään. Mikään ei nykyisin ole parempaa kuin yksinäisyys, koska sosiaalisuus tarkoittaa tappelua. Tästä näkökulmasta katsottuna yksinäinen ihminen rakastaa rauhaa. Yksinäisyys todellakin on hyve.

21

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin itsekin ajattelen. En tunne ketään kenen kanssa haluaisin enempää olla tekemisissä. Tästä ei enää voi enempää yksinäiseksi itseään tuntea. Ennen kiertelin vuosikaudet merenrantoja ja tuijottelin tunteja ulapalle. Meri on ainut mikä lohduttaa edes jotenkin.

      • Anonyymi

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Huomasin , kun eräs henkilö yritti sovittaa päälleni terapeutin viittaa . Nopeasti huomasin po. narsistin tarkoitusperän olen hänelle hyödyke taikka vihollinen- Huomasi, että minua ei pysty manipuloimaan hyödykseen niin lopetti itse yhteydenpidon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Huomasin , kun eräs henkilö yritti sovittaa päälleni terapeutin viittaa . Nopeasti huomasin po. narsistin tarkoitusperän olen hänelle hyödyke taikka vihollinen- Huomasi, että minua ei pysty manipuloimaan hyödykseen niin lopetti itse yhteydenpidon.

        Tutulta vieksahtaa. Aloittajan kanssa samaa mieltä muuten, mutta mitään koronaahan ei ole olemassakaan muualla kuin Göbbelsin (= Hitlerin propagandaministeri) seuraajien propagandassa. Yhtään faktaa kyseisestä "taudista" ei ole eikä tule. 2023 se tunnustetaan virallisestikin...
        Pari entistä tuttavaa, toista joskus yritin iskeäkin vaan kiveenpä kirveeni iskin. Ovat unohtaneet minut, toisella Alzheimer, toisella muuten herne nenussa. Näille joulukortit lähetin. Ilman lähettäjän nimeä. Kun eivät halua muistaa, niin miksi yrittäisin pakottaa? Muille olen lopettanut jo vuosia sitten. Lopetin viimeisetkin kun edellinen sukulaissukupolvi loppusijoituspaikkaan kannettiin. Omalle ikäluokalle en kai koskaan lähettänyt. Amerikkaan ja Australiaan lopetin korttitalkoot, liian huonosti osaan englantia. Minä olen sitä ikäluokkaa, joka ei voinut oppikoulua käydä. "Mitä sitä sinne oppikouluun, ulkomaan kieliä siellä vain opetellaan, eihän niitä tarvita, Suomessahan me ollaan".
        Taloyhtiön hallitus ja isännöitsijäkin kyrpiintyneet kun niitten huijausia olen tuonut esiin. Lestadialaisia kaikki! Joillakin muilla muuten vain naama norsunvitulla. Etäsukulaisilta olen kysellyt tietoja sukututkimukseeni, mutta ei kukaan mitään kerro. Toisin oli vielä 30 v sitten. Silloinkin joku "unohti" joitakin asioita. Eivätkä saa enää nettiinkään kirkonkirjojen kuvia v 1900 jälkeen. Onkohan taas riidelleet hurskaitten kirkkouskovien kanssa vai mikä lienee? Vältteleviä vastauksia vain saa kun kysyy. Näinpä loppui sekin harrastus, kun kielletään kaikki mitä suinkin kieltämään pystyy. Milläs muulla se Virkahenkilö omaa erinomaisuuttaan korostaisikaan?


    • Anonyymi

      Tykkään olla yksin enimmäkseen. Kun on töitä ja tekemistä ja mielenkiintoista tutkittavaa.

      Jos tapaan kavereita, niin seuraavana päivänä toisinaan on yksinäinen olo, mutta olo paranee kun menee pari päivää. Mutta jos on 6 päivää yksin töissä käyntiä laskematta, niin tulee taas ankea olo.

      Työssäni tarvitsen keskittymiskykyä ja selkeää päätä, joten tietty siisti ja suorakulmainen elämäntapa on minulle parasta.

      Olen myös herkkä aistimaan muiden tunteita ja mielentiloja. Tiedän esim. Kun välillä millä tuulella naapuri on kun hän tulee kotiinsa, vaikka en kuule hänen saapumistaan vasta kun ulko ovi käy. Energiakenttiä. EMF... ;)

      • Anonyymi

        10 vuotta yksinäisyyttä takana hyvältä tuntuu


    • Anonyymi

      muista silti lukea uutisiamme. Ne pitävät joskus jopa paikkansa.

      • Anonyymi

        Saattaa tosiaan joskus käydä niinkin vaikkakin harvemmin.


    • Anonyymi

      Oikein hyvä aloitus!
      Just näin, ottakaamme yksinäisyys tältä kannalta!
      Yksinäisyys on rikastattava kokemus!

      • Anonyymi

        Joo saa ainakin ajatella rauhassa ja tutkia asioita jotka itseä kiinnostaa ja luoda uutta.


    • Anonyymi

      Olen itsekin huomannut saman ja tullut samaan tulokseen suurimmasta osasta "mahdollisesta seurasta" jota olisi ollut tarjolla muista ihmisistä.
      Kun asian pistää noin en tunne itseäni minäkään yksinäiseksi.
      Vaatii melkoista sietokykyä ja pelihuumoria nykyään olla sosiaalisessa vuorovaikutuksessa jatkuvasti.
      Tsemppiä.

    • Anonyymi

      Samoin lähes ajattelee 99 %

    • Anonyymi

      Yksinäisyys tekee ihmeitä

    • Anonyymi

      Josa jokainen välittäisi vaan itsestään ei olisi sotiakaan. En minä lähtisi sotaan , ei puhettakaan.

    • Anonyymi

      Minä olen aina toiminut yksin, ihanaa.

    • Anonyymi

      Ei se yksinäisyys sen parempi hyve kun vaikka parviälykään. Yksinäiset voivat myös olla juntteja, narsisteja, jne. Kyllä yksinäisyys on jotain ihan muuta.

      Kokemusta yksinäisyydestä kyllä löytyy.

    • Anonyymi

      Erakot ovat hyviä, ei tee pahaa kenellekkään. Ekologinen erakko elää luonnossa luontoa kunnioittaen.

      • Anonyymi

        Kaikki ovat yksin, vaikka he eivät sitä tajua.


    • Anonyymi

      Elämänikäinen yksinäisyys on kylläkin enemmän taakka kuin hyve. Ihminen kuuluu perimmältään laumaeläimiin.
      Korkeakoulutettuina, esim. tutkijoina,tiedemiehinä tai kirjailijoina jotkut heistä nousevat kulttuurin parrasvaloihin.

      • Anonyymi

        Joskus on surullista olla yksin, mutta kun katsoa jotakin suurperhettä, jossa lapset kiljuvat, ajattelen: siunattu hiljaisuus. Mikä siunaus onkaan olla yksin - rauhaa, hiljaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on surullista olla yksin, mutta kun katsoa jotakin suurperhettä, jossa lapset kiljuvat, ajattelen: siunattu hiljaisuus. Mikä siunaus onkaan olla yksin - rauhaa, hiljaisuutta.

        Toisaalta on sanonta, että jo 40 vuotiaan kämppä ei ole täynnä lasten ääniä, niin se on täynnä painajaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta on sanonta, että jo 40 vuotiaan kämppä ei ole täynnä lasten ääniä, niin se on täynnä painajaisia.

        Jos ei lasten, niin lastenlasten ääniä. Mutta siunattu hijaisuus. Ei, parempi kuitenkin olla yksin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe