Teslan laatu umpisurkeaa

Anonyymi

Teslaa on osuvasti verrattu yhteen maailman heikkolaatuisimmista autoista eli Morris Marinaan tosin sillä erotuksella että Marina oli edullinen mutta Tesla järkyttävän kallis.

121

7142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sulla vaan ei oo varaa. Hahahahahahahahaha

    • Anonyymi

      Tuossa auto jonka maine laadun suhteen yhtenä huonoinpana autona on nyt uhattuna Teslan toimesta.

      https://www.iltalehti.fi/autoklassikot/a/201702262200076901

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuota Teslan huonoa laatua ei tietysti voi millään argumenteilla kieltää, mutta on Teslassa hyviäkin puolia kuten tällä videolla sähköautojen asiantuntija kertoo.

        https://youtu.be/D8TB3UWnlK8


      • Anonyymi

        No kun ei okokemusta kun rakentaa hajooviini podeja


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Teslan laatu on todella kuraa.
      Kävin nimittäin koeajamassa Model 3:n.

      Odotin sen olevan hiljainen ajossa, mutta se oli ihan jotain muuta. Hirveä rengasmeteli jo alkaen 60 km/h nopeudesta (kitkarenkaat alla).

      Vaikka auto oli uusi niin alustasta kuului kolahtelua vähänkin isommissa heitoissa.
      Koripaneelien sovitukset olivat mitä sattuu eikä yleinen muutenkaan laatuvaikutelma vastannut hintaa.

      Ehkä jossain halvassa Dacia Sanderossa nuo ongelmat olisi vielä hampaiden kiristelyllä jotenkin hyväksynyt.

    • Anonyymi

      Akkusähköautolle on olemassa myös vaihtoehto.

      Vetyauton (polttokennoauto, FCEV) tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa noin 700 km ja uusimmilla malleilla jo yli 800 km yhdellä vetytankillisella.

      Vetyauton hyviin puoliin kuuluu myös ettei sisätilojen lämmitys lyhennä talvella toimintamatkaa eikä toimintamatka iän myötä lyhene kuten käy akkusähköautoille.
      Pikalataus on akkujen käyttöiälle erityisen turmiollista.

      Vetyauto jopa puhdistaa ilmaa ajon aikana.

      Suomeen on suunnitteilla 25-40 vetytankkausasemaa vuosikymmenen loppuun mennessä ja ensimmäiset niistä avataan vuonna 2023 pääkaupunkiseudulle, Turkuun ja Tampereelle.

    • Anonyymi

      Onhan tuo Teslan heikko laatu ollut jo tiedossa kauan.

      • Anonyymi

        Se on kyllä totta.


      • Anonyymi

        Teslan sähköautolla pääsi talvella 200km luvatun 600km sijaan.


    • Anonyymi

      Vetyauto on kaikkein järkevin vaihtoehto Suomen olosuhteisiin.

      • Anonyymi

        Ai Suomen olosuhteisiin? Älä naurata. Tutki asiaa.


    • Anonyymi

      Vety on todellakin paras ratkaisu, vielä kun hallituksen idiootit sisäistäisivät sen. Tyrkyttäisivät lämpöisiin maihin noita täyssähköautoja, pakkasella niillä ei tee mitään.

    • Anonyymi

      Tutulla on Tesla seisonut kohta 2 kuukautta kun ilmeisesti akku rikki ja korjaamoon järkyttävän pitkä jono.

    • Anonyymi

      Mistä sitä vetyä saadaan pienemmillä päästöillä kuin bensa polttaminen?

      Tällä hetkellä vedyn suurtuotanto perustuu öljyyn ja maakaasuun. Molet on vahvasti fossiilisia.

      • Anonyymi

        Vihreä vety on aina päästötöntä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        En tiedä,vety on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine.
        Palamisjäte on vettä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ugh,olen puhunut.

    • Anonyymi

      Mutta se vetyintoilu ei auta tähän hätään. Pari vuoden päästäkin vain harva voi voi valita sen vaihtoehdon. Miksi biokaasu ei ole menestynyt, vaikka sekin on päästötön ja vieläpä kotimainen, annas kun arvaan, tankkausasemien puutteeseen sekä valtio pitää jakeluhintoja keinotekoisesti korkealla, ettei vaan kotimainen polttoaine menestyisi.

      • Anonyymi

        Hätä on kuitenkin käsinkosketeltavaa akkusähköautojen vuoksi.
        Onneksi voidaan ajaa polttomoottoriautoilla siihen asti kunnes saadaan vetytankkausasemia.


    • Anonyymi

      Teslan surkea laatu johtuu siitä ettei hyvää laatua kannata tehdä koska myyntivoitot pienenisivät.

      Kyllä autonvalmistajat muutenkin joutuvat tottakai tinkimään esimerkiksi kolariturvallisuudesta siirtyessään valmistamaan akkusähköautoja.
      Hinta muodostuisi muuten liian korkeaksi.

      Tässä esimerkit Renaultilta ja Dacialta.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kahdelle-eurooppalaiselle-sahkoautolle-umpisurkea-tulos-kolaritestissa-yhteensakin-vain-yksi-tahti-aikoinaan-synonyymi-turvallisuudelle/8307918#gs.ibtj97

    • Anonyymi

      Teslan aikaisemmin omistaneena ainut positiivinen mieleen jäänyt oli hyvä kiihtyvyys. Merkki ja voimanlähde muuttui, koska autoilu on paljon muutakin kuin urheiluautomainen kiihtyvyys

      • Anonyymi

        Sama juttu täällä. Kiihtyvyys oli hyvä, mutta eipä siitä juurikaan hyötyä ollut normaalissa liikenteessä. Tesla vaihtui toiseen merkkiin.
        Arvostan autossa yleistä laatuvaikutelmaa jota Tesla ei pystynyt tarjoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu täällä. Kiihtyvyys oli hyvä, mutta eipä siitä juurikaan hyötyä ollut normaalissa liikenteessä. Tesla vaihtui toiseen merkkiin.
        Arvostan autossa yleistä laatuvaikutelmaa jota Tesla ei pystynyt tarjoamaan.

        Mulla model3:lla takana 50 000 km ja toinen talvi menossa. Omassa yksilössä ei pienten viimeistelypuutteiden lisäksi ollut ongelmia ennen viime viikkoa. Matkustamon lämmöt hävisi. Lämpötila -20 sekä sisällä että ulkona. Huoltoon yli kuukauden jono. Meinasin kysyä huollosta hiukan lisätietoja, huollon sijaisautoa jne ja että onko softavika. 38 puhelinsoittoa (työmatkoilla on aikaa, näpit jäässä) ilman vastausta tai takaisinsoittoa. Vaihtoon on merkki menossa, sen verran heikko esitys huoltopalveluissa. Mielestäni ihan kelvollinen auto, mutta kuten yllä todettiin, niin autoilu on muutakin kuin kiihtyvyys. Skoda e-nakki seuraavaksi kiikarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla model3:lla takana 50 000 km ja toinen talvi menossa. Omassa yksilössä ei pienten viimeistelypuutteiden lisäksi ollut ongelmia ennen viime viikkoa. Matkustamon lämmöt hävisi. Lämpötila -20 sekä sisällä että ulkona. Huoltoon yli kuukauden jono. Meinasin kysyä huollosta hiukan lisätietoja, huollon sijaisautoa jne ja että onko softavika. 38 puhelinsoittoa (työmatkoilla on aikaa, näpit jäässä) ilman vastausta tai takaisinsoittoa. Vaihtoon on merkki menossa, sen verran heikko esitys huoltopalveluissa. Mielestäni ihan kelvollinen auto, mutta kuten yllä todettiin, niin autoilu on muutakin kuin kiihtyvyys. Skoda e-nakki seuraavaksi kiikarissa.

        Todennäköisesti lämpötilasensori entinen. Etänä näkevät vikakoodit paremmin.

        Laita huoltopyyntöä appsin kautta, toimii 100x paremmin kuin puhelinsoitot. Jos on pikkuvika, rangeri voi tulla korjaamaan sen oman talon tai työpaikan pihaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla model3:lla takana 50 000 km ja toinen talvi menossa. Omassa yksilössä ei pienten viimeistelypuutteiden lisäksi ollut ongelmia ennen viime viikkoa. Matkustamon lämmöt hävisi. Lämpötila -20 sekä sisällä että ulkona. Huoltoon yli kuukauden jono. Meinasin kysyä huollosta hiukan lisätietoja, huollon sijaisautoa jne ja että onko softavika. 38 puhelinsoittoa (työmatkoilla on aikaa, näpit jäässä) ilman vastausta tai takaisinsoittoa. Vaihtoon on merkki menossa, sen verran heikko esitys huoltopalveluissa. Mielestäni ihan kelvollinen auto, mutta kuten yllä todettiin, niin autoilu on muutakin kuin kiihtyvyys. Skoda e-nakki seuraavaksi kiikarissa.

        Mulla tuli sama vika model Y:hyn. Oletko jo saanut omasi kuntoon?


    • Anonyymi

      Teslalle täytyy kyllä nostaa hattua. Ei ole varmasti helppo tehdä kallista ja samalla huonolaatuista autoa.

    • Anonyymi

      Omituinen rakkine kaukaa lännestä?⚠️⚠️

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mietin että miksi ihmeessä ihmiset ostavat noin huonoa autoa, mutta toisaalta olihan Morris Marinakin suosittu ja myi hyvin.
      Tosin Marina oli halpa...

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos tuosta ei kuulu mitään niin kuski painoi kaasua. Jos jarrua niin asiasta kuullaan vielä jälkeenpäin. Sen verran pitää vetää kotiinpäin ranskassakin ja olla hiljaa asioista.


    • Anonyymi

      Suomalaismies osti käytetyn vuoden 2013 Tesla Model S:n.
      Mies ehti ajaa sillä 1500 km, kun auto meni vikatilaan.
      Teslan korjaamolla todettiin että akku sökönä ja uusi akku maksaa 20 000€ plus asennus.
      Siinä vaiheessa mies päätti räjäyttää auton taivaan tuuliin.
      Vasta 8 vuoden ikäinen Tesla oli jo siinä kunnossa ettei sitä kannattanut enää korjata.
      Alla video.

      https://youtu.be/7_9aVzf5fC4

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kammottavaa tuo linkkien viljely, jota eräs täälläkin jankkaava tyyppi harrastaa. Laiska ihminen, kun ei jaksa kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Linkki varmistaa, ettei kommentoija kirjoita omiaan.


    • Anonyymi

      Tesla on kyllä yksi vitsi

    • Anonyymi

      Todella ala-arvoista laatua nuo Teslat

      • Anonyymi

        Mitä sitten? Eihän noita ole kenenkään pakko ostaa vielä pitkään aikaan.


    • Anonyymi

      Kauheita romuja

    • Anonyymi

      Parhaita autoja, olen ajanut Model 3 Long Rangella jo pari vuotta. Model Y LR tilaukseen piakkoin. 💪💪💪

    • Anonyymi

      Huonoa laatua isolla rahalla...

    • Anonyymi

      Surmanloukku

      • Anonyymi

        Fakta: NHTSA:n törmäystesteissä Teslan neljä mallia ovat neljä TURVALLISINTA autoa ikinä. Jos Tesla on surmanloukku, en tiedä mitä muut merkit sitten ovat...


    • Anonyymi

      Sitä se tosiaan on

    • Anonyymi

      On se huono auto

    • Anonyymi

      Mites se kiihtyvyys toteutetaan kun nämä teslat on keskikaupunkiautoja ja omistajat lainkuuliaisia mallikansalaisia..ajatteko ladojen yli vai ali niissä kiihdytyksissä vai onko tesloilla joku oma kiihdytyskeskus?

    • Anonyymi

      Aika huikeaa on Teslan laatu

    • Anonyymi

      Käytetty Tesla yli 50000€ vasurit ja vihreät nyt ostamaan niitä joukolla-- heh Joka kolmas sähköauton ostanut on luopumassa sähköautosta--outo meno käynnissä. Vihreät nyt paikkaan tämä kehitys teillähän on sitä tuohta sehän kasvaa puun oksilla siitä vain poimimaan.

    • Anonyymi

      Se on surkea

    • Anonyymi

      Niin se vaan on

    • Anonyymi

      Teslan hinta laatusuhde on päin jotain. Miksi maksaa teslasta 60 tonnia enemmän kun Fordista tai Volkswagenista? Jotka on parempia (enemmän toimintamatkaa, suuremmmat sisä ja tavaratilat yms.) Teslat on hyviä jos oot valmis maksamaan 120 tuhatta siitä että kiihdyt nopeasti nollasta sataan ja kuljet kahtasataaviittäkymppiä (ei Suomessa saa ees ajaa niin kovaa)

      • Anonyymi

        Teslan hintaskaala on 52000 - 130000. Suurin osa on sieltä hintahaitarin alusta.


    • Anonyymi

      Pitkä rivi niitä on ainaskin tesla huollossa lempäälässä takapihalla odottamassa. Taitaa olla melko jonot huoltoon. Kiva seisottaa sillä autoa pari kuukautta.

      • Anonyymi

        Eipä kulu sähköä kun romu seisoo ajokelvottomana.


    • Anonyymi

      Näin on. Ei enään asfaltti piha riitä. Siellä niitä on hiekka kentällä odottamassa kesää. Kiva omistaa semmoinen. Kauhea ääni on sisätilan esilämmitys laitteessa. Kai se on joku ilmalämpöpumppu. Ei muut merkit niin kauheasti puhise.

    • Anonyymi

      On hienot muoviset koristekapselit model y mallissa?
      Pysyyköhän ne ehjänä?

      • Anonyymi

        Teslassa ei mikään pysy ehjänä..


    • Anonyymi

      Teslasta tulee mieleen Fiat Ritmo. Tosin Ritmo toimii edes vähän aikaa.

      • Anonyymi

        Ritmon korjaus on halpaa ja paja-aika löytyy ilman että pitää jonottaa kuukausia. Vakuutukset on myös halpoja. En kyllä ole Ritmon omistaja enkä koskaan ollutkaan, mutta muistan kyllä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ritmon korjaus on halpaa ja paja-aika löytyy ilman että pitää jonottaa kuukausia. Vakuutukset on myös halpoja. En kyllä ole Ritmon omistaja enkä koskaan ollutkaan, mutta muistan kyllä hyvin.

        Yritin etsiä myytävää Fiat Ritmoa Nettiautosta. Se ei tunnistanut koko mallia, hahhah. Ei taida sellaisia maantiellä paljoa enää liikkua missään. Motonet sentään vielä tunnistikin Ritmon, joten ainakin ilmeisesti osia sellaiseen saa. Ja niitä varmasti tarvitaankin, jos Ritmolla haluaa vielä ajella.


    • Anonyymi

      Tesla viettää aikaa enemmäm korjaamolla kuin ajossa.

      • Anonyymi

        Onko noin, kerro toki tarkemmin ja mielellään jotain faktaa asiasta.


    • Anonyymi

      Katsastustilaston pahnan pohjimmainen.

    • Anonyymi

      Noh, tärkeintä kuitenkin on että itse pitää autostaan. Saa vaikka jumaloidakin sitä, ei siinä mitään, ei häiritse muita.

    • Anonyymi

      Tesla ja Morris Marina ovat laadultaan samaa tasoa, mutta autoissa on yksi merkittävä ero. Tesla on kallis ja erikoinen ja sen korjaaminen on kannattamatonta. Morris Marina oli edullinen ja tekniikka oli hyvin perinteistä autotekniikkaa. Morris Marinan korjaaminen oli helppoa ja halpaa.

    • Anonyymi

      Huomaa kyllä että kirjoittaja ei oo koskaan istunut Teslassa, pysy vaan siinä Morris marinassa

      • Anonyymi

        Marina on laadukkaampi.


    • Anonyymi

      Nettiautossa on 415 Teslaa myytävänä. Vähän alle 40k€ pääsisi 7-8 vuotta vanhan Tesla Model S:n puikkoihin. Ei olisi kiva olla korjaamassa noin kallista autoa koko ajan. Ja jos jutut pitää paikkansa, niin aivan varmasti niin täytyisi koko ajan olla tekemässä, kunnes akut olisivat lopullisesti dead.
      https://www.nettiauto.com/tesla/vaihtoautot?id_vehicle_type=1&id_country[]=73

    • Anonyymi

      Marina on paljon laadukkaampi.

      • Anonyymi

        Ihana lapsi.


    • Anonyymi

      Saksassa tehdyt Teslat alkavat olla jo kohtuullisen hyvää tasoa laadultaan, sanoo autolehdet.

      • Anonyymi

        Yltääkö jo Volkkarin tasolle, siihen kun ei paljon vaadita.


    • Anonyymi

      Laatu sinnepäin, mutta huolto aivan paska.
      Atoy Oy hoitaa huoltoja ja paskaa palvelua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tesla on laadultaa huonompi kuin dacia. Netti täynnä teslaa kun ei sovi suomen talveen. Model Y oli talvitestin viimeinen kaikkien aikojen huonoimmilla arvosanoilla. Model Y on surkein tesla. Rämisee..kolisee..tärisee omia aikojaan.

      Olen ajanut pari kertaa ja epukavampaa autoa tuossa luokassa ei ole kuin model Y

    • Anonyymi

      Jumalauta jos 50 tonnilla ei saa sen parempaa autoa kuin parilla kolmella tonnilla, niin jossain on jotain mätää ja pahasti. Eikä ne autokauppojen pihoissa seisovat 2000 - 3000 euron kulkupelit ole oikeasti kuin satasen kahden arvoisia rotteloita. Autoliikkeen täytyy vaan saada voittoa.
      Yhdenkin Bemarin tarina oli sellainen, että autokauppias näki kotinsa ikkunasta, kuinka naapuri oli laittamassa Bemariaan lavetille. Tämä kiiruhti miehen luo ja kysyi, minne auto menossa? Naapuri sanoi, että purkamolle. Moottori on leviämispisteessä ja paljon muitakin vikoja, kuten nestevuotoja, ettei oo mitään järkeä näin vanhaa enää ruveta isolla rahalla korjata, kertoi.
      Autokauppias siihen, että älä nyt hyvä mies omalla kustannuksella vie. Mä annan sulle tästä viinapullon ja hoidan auton eteenpäin, että sun ei tarvi huolehtia.
      Naapuri suostui ilomielin ja jätti hommansa kesken.
      Autokauppias kärräsi suurivikaisen Bemarin autoliikkeeseensä, pisti pojat pesemään ja peittämään pahimmat kolhut piiloon ja laittamaan auton siihen kuntoon, että se yhden koeajolenkin kestää. Sen jälkeen tuulilasiin 3000€ hintalappu ja pihan reunaan syötiksi.
      No, yksi hulluhan sen sitten ostarilla osti.

      • Anonyymi

        Siis osarilla, osamaksulla, osti.


    • Anonyymi

      Morris Marina on Teslaan verrattuna hyvä auto.

    • Anonyymi

      Tämä on todettu testeissä ympäri maailmaa.

    • Anonyymi

      Marina tuntuu laadukkaalle Teslaan verrattuna.

    • Anonyymi

      Teslassa on alhaiset käyttökulut kun se yleensä odottaa seisonnassa korjaamolle pääsyä.

    • Anonyymi

      Jo on huono auto.

    • Anonyymi

      Joka korimalli kauhean vanhan näköisiä.
      Uusi corolla on siistimpi kuin model 3.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan ajatellut, tai edes äitisi kertonut, että kateus on taudeista pahin. Se ajaa monen masennukseen ja lopulta itsetuhoon.


    • Anonyymi

      Miksi aina kateus kortti vaikka monella 30v hyväpalkkaista työtä tehneellä kallis matkailuauto seisoo pihassa käyttöauton lisäksi.
      Ei se tesla mikään kallis kateuden kohde ole.
      Eiköhän se uusi ferrari ole vasta semmoinen, ehkä.

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖÖLLL ! ! RYS. . SÄN TROLLITEHTAAN DISSAUSTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLITEHDASTA ! !

    • Anonyymi

      Mitähän tämä seka viesti tarkoittaa?
      Liittyy jotenkin teslaan.

    • Anonyymi

      Tesla on varmasti tähän mennessä historian surkein auto.

    • Anonyymi

      Ratitkin näistä irtoavat. Pitää ihmisen olla tyhmä jos Teslan ostaa.

    • Anonyymi

      Se on varsin kummallista tuo Teslan laaduttomuus kun tarkastelee Teslan asiakastyytyväisyyttä.
      Luulisi ettei ihmiset laaduttomaan autoon uudestaan pistä sormiaan, mutta tilastot puhuu toista.
      Onkohan kuitenkin niin, että Teslan laaduttomuudesta kirjoittavat he, joilla ei Teslaa ole, eivät ole siinä edes istuneet.
      Mainosrahoja vaille jäänyt lehdistö on kyllä saaneet aikaan hyvän propagandakoneiston, johon yksinkertaiset kansalaiset sortuvat.

      https://electrek.co/2023/02/02/tesla-highest-customer-retention-industry-should-worry/

      https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maailman-suurin-sahkoautotesti-nama-autot-ovat-mukana-talvitestissa/

      • Anonyymi

        ääh ja uuh tää talvi testi on todella mahtava
        mitä pidemmälle päässe sen parempi... pisaralla pisimmälle


    • Anonyymi

      jos ostan 60000€ auton ilman perusteellista tutkimista en itsekkään kehtaisi myöntää että tuli tehtyä tuhmasti

    • Anonyymi

      Tesla sopii narsisti-hipstereille ja it-nörteille. Vastenmielinen merkki.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe