"Valmistumislakki" ?

Elina

Siispä kysympä nyt teiltä, että mikää tää uus villitys nyt oikeen on, kun kaikki ammattikoulusta valmistuvat aikoo hankkia nyt keväällä sellasen lakin kun valmistuu. Millanen se on? Mistä niitä saa? Tai no kertoo kaikki mitä tiiätte. Aijotteko ite hankkia? :) Olisko esim. netissä kuvaa...

KIITOS etukäteen! :)

15

3388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

..myös kuullut kyseisestä lakista, mutta hämärän peitossa edelleen, että millainen se on.

• keet

entäs kun olen meidän koulussa nähnyt sellaisen violetin valmistumislakin?

• -ihmettelen vaan-

?!?

• amk lakki

osoitteesta salonlakki.fi voi tilata lähes jokaiselle ammattiryhmälle oman lakin. nauhojen väri vaihtelee ammattiryhmittäin. siitä vaan tilaamaan! toisaalta silti vähän naurettavaa....

• pelle
        amk lakki kirjoitti:

osoitteesta salonlakki.fi voi tilata lähes jokaiselle ammattiryhmälle oman lakin. nauhojen väri vaihtelee ammattiryhmittäin. siitä vaan tilaamaan! toisaalta silti vähän naurettavaa....

Ai vähän.

• rende

Tosiaan joku uus villitys on valmistujaislakki. Itse oon yo ja mulle yo lakki riittää aivan hyvin, joten merkonomi lakki jääkööt hankkimatta

• mä*83

eli tosiaan www.salonlakki.fi taikka www.skol.fi
      ja tuolla skol sivulla klikkaa sitä lakkijuttua minkä banneri siin o

• keksitään

Tuntuu olevan rahastusta.

• ...

Se lakki on samanlainen kuin yo, mutta tupsulla. Itse aion hankkia kaksoistutkinto lakin, joka on samanlainen kun yo, mut musta osa on tummanvioletti. Meillä ainakin sai tilattua lakin oppilaskunnan toimistosta ken sen halusi. Kyllähän tuo on vähän rahastusta, mutta kerran sitä on opiskeltu 3 vuotta niin kyllä aion hankkia sen perhanan lakinkin.

• hellu

aion hankkia lakin kun valmistus kauppiksesta datanomiksi. Olen mielestäni sen ansainnut.

• minä vain

Ongelmanahan noissa ammattikoulun lakeissa on se, etteivät ne ole niin yhtenäisiä. Toisella lakkitehtaalla on vain yksi ammattikoululakki, toisella liiankin tarkkaan määritellyt lakit, esim. "teatteri- ja tanssialalla" erilainen kuin "musiikkialalla". Onhan se kiva, että tarkkaan näkee, mikä on ammatiltaan, mutta niin monen erilaisen lakin tunnistaminen on hankalaa. Mielestäni paras tapa olisi jaotella lakit koulutusalojen mukaan, esim. yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon alalla ja sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala kummallakin omanlaisensa lakit.

Yhtä lailla kuin ylioppilaat ammattikouluista valmistuvat ansaitsevat lakkinsa. Olen kuullut/lukenut, että merkonomilakki itseasiassa olisi vanhempi kuin ylioppilaslakki, varma en kuitenkaan siitä tiedosta ole.

• Elina

Kiitos, asiallisia vastauksia tuli kiitettävästi. Kävinkin tuolla netti-sivuilla katsomassa niitä lakkeja. Taitaa kuitenkin jäädä hankkimatta. Samaa mieltä olen kyllä siitä et kyllä ammattikoululaisten kuuluu saada lakki samalla tavalla ku yo. Tosin noi lakit oli hiukan typerän näkösiä, joten ei kiitos! :) Oma valmistuminenkin lähenee, mutta valmistumispäivänä en lakkia päähän paina, mutta ei harmita.

• Roosa

Minä ainakin aion hankkia kun valmistun! hauska muisto opiskeluista.. hiukan kallis mutta.. :)

• Varsin epäreilua, että yo-lakin saa 20 eurolla mutta ammattikoulun lakista saa pulittaa parhaimmillaan yli 50 euroa! Mitähän ihmettä!?
      Tietysti yo-lakkeja hankitaan enemmän ja varmaan tehdään paljon sarjatuotannolla, mutta on se piru vie silti aika epäreilua, että kynitään 30 euroa enemmän amm.koululakista.
      Ja vieläpä yleisemmin amm.koulujen lakit on rumempia. Ihme värivalínta tuo violetti. Eihän se aina ole, mutta violetti ei kyllä ole mikään perusväri ja kaikille ei varmasti sovi..
      Saas nähdä tuleeko itse hankittua, veikkaan etten maksa, eikä kukaan sukulainenkaan kustanna, 50 euroa lakista. Oishan se ihan hienoa saada, mutta hinta on turhan kova. Otankin yo-lakin ja kustomoin sen. ;D

• Anonyymi

Ei myydä kaikille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2490
    2. 148
      2224
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2152
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1684
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1593
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1516
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      279
      1394
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1379
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1356
    Aihe