Japanissa rakenteilla laivatankkeri, joka kuljettaa sähköä.
Firma: PowerX
Laiva: Power ARK 100
100 akkupatteria
200 megawattia-tunti
22 000 japanilaista taloutta kuluttaa 200 mgwattia tunnissa joka päivä
tankkeri kulkee tuulivoimalla
valmistus 2025
ajomatka 300 km
max nopeus 25 km/h
Japani rakentaa sähkötankkerin
21
65
Vastaukset
- Anonyymi
Näin se tekniikka kehittyy....
https://www.offshorewind.biz/2021/08/19/transporting-offshore-wind-electricity-by-automated-ships-a-new-concept-emerges-in-japan/ - Anonyymi
Missä muodossa sitä sähköä kuljetetaan?
Ämpärissä?- Anonyymi
Anjoviksissa, Uudestakaupungista mallia.
- Anonyymi
Sähköä kuljetetaan nesteen muodossa
- Anonyymi
Osasipa olla sekava aloitus! Ei päätä eikä häntää...
- Anonyymi
Kannattaisi opetella englantia.
Tankkeri ei kulje tuulivoimalla vaan kuljettaa merituulipuistoissa tuotettua sähköä akkuihin varattuna mantereelle. Itse tankkeri kulkee sähkömoottorilla.- Anonyymi
Eivät ole kuulleet sähköjohdosta...
- Anonyymi
https://www.bbc.com/news/world-asia-59525480?fbclid=IwAR2LTd8Pcgt0wZ27sojQ66R_6nYg_RZDK2jaXH3J0IGpiK0HdiKF9_lgA5E
Japani rakentaa myös 22 uutta 1300MW:n hiilivoimalaa sähkön tuottamiseen.- Anonyymi
Siellä ei ole mailmanparantaja pilvenpolttajia johtamassa maata. Onneksi me teemme nopeutetulla aikataululla kaken ja saamme yritykset ja kuluttajat kyykkyyn ja ehkä polvilleen kilpailukyvyn ja kulutuksen menetyksellä...
Ja kurimuksena mailma ei pelastukkaan Suomen toimilla, ei edes todettavissa millään muotoa, pelkästään laskennallisesti. Promille luokan co2 päästö vähennys. - Anonyymi
Vasta suunnitelma....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä ei ole mailmanparantaja pilvenpolttajia johtamassa maata. Onneksi me teemme nopeutetulla aikataululla kaken ja saamme yritykset ja kuluttajat kyykkyyn ja ehkä polvilleen kilpailukyvyn ja kulutuksen menetyksellä...
Ja kurimuksena mailma ei pelastukkaan Suomen toimilla, ei edes todettavissa millään muotoa, pelkästään laskennallisesti. Promille luokan co2 päästö vähennys.Jos tuo ihmisen tuottama hiilidioksidi yleensä vaikuttaa yhtään mitään ilmastoon. Oma käsitys on, että CO2 on vain keppihevonen poliittisten päämäärien saavuttamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuo ihmisen tuottama hiilidioksidi yleensä vaikuttaa yhtään mitään ilmastoon. Oma käsitys on, että CO2 on vain keppihevonen poliittisten päämäärien saavuttamiseksi.
Suomikaksnelosella voi kehuskella tyhmyydellään ihan anonyymina:)))
- Anonyymi
Montako vanhaa poistuu käytöstä ennen kuin uudet ovat valmiina? 30- 35 vuotta on tuollaisen voimalan realistinen käyttöikä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomikaksnelosella voi kehuskella tyhmyydellään ihan anonyymina:)))
Voin olla tyhmä monenkin mielestä, mutta vaikuttaa siltä, että hiilidioksidin määrä ilmastossa lisääntyy, mutta ennustemallien mukaista lämpenemistä ei ole havaittavissa.
Voin olla väärässäkin, mutta ainakin vielä näkyy rantatonteilla olevan kysyntää muuallakin kuin Suomessa. Ilmastomallinnuksia on tehty nyt 30 vuotta, eikä tunnu onnistuvan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin olla tyhmä monenkin mielestä, mutta vaikuttaa siltä, että hiilidioksidin määrä ilmastossa lisääntyy, mutta ennustemallien mukaista lämpenemistä ei ole havaittavissa.
Voin olla väärässäkin, mutta ainakin vielä näkyy rantatonteilla olevan kysyntää muuallakin kuin Suomessa. Ilmastomallinnuksia on tehty nyt 30 vuotta, eikä tunnu onnistuvan...Aloita tästä: https://www.co2-raportti.fi/?page=ilmastonmuutos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloita tästä: https://www.co2-raportti.fi/?page=ilmastonmuutos
Tuo on naurettu loppuun jo parikin kertaa. Keksi jotain uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on naurettu loppuun jo parikin kertaa. Keksi jotain uutta.
Mukavaa jos voi tarjota typeryksille jotain hupia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloita tästä: https://www.co2-raportti.fi/?page=ilmastonmuutos
Eihän tuossa kerrota väitteeni kannalta muuta oleellista kuin hiilidioksidin määrän lisääntymisestä, mikä varmasti pitää paikkaansa. Enemmän minua ihmetyttää se, ettei CO2 lisääntyminen johda ennusteiden mukaisiin vaikutuksiin.
Oma arvaukseni on, ettei mallinnuksissa ole otettu huomioon kaikkia ilmastonmuutokseen vaikuttavia ilmiöitä. - Tai itse asiassa olen siitä lähes varma, mutta antaa ajan kulua, niin totuus selviää. Tosin 30 vuotta sitä jo on odotettu, mutta ehkä se vielä onnistuu.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa kerrota väitteeni kannalta muuta oleellista kuin hiilidioksidin määrän lisääntymisestä, mikä varmasti pitää paikkaansa. Enemmän minua ihmetyttää se, ettei CO2 lisääntyminen johda ennusteiden mukaisiin vaikutuksiin.
Oma arvaukseni on, ettei mallinnuksissa ole otettu huomioon kaikkia ilmastonmuutokseen vaikuttavia ilmiöitä. - Tai itse asiassa olen siitä lähes varma, mutta antaa ajan kulua, niin totuus selviää. Tosin 30 vuotta sitä jo on odotettu, mutta ehkä se vielä onnistuu....Nykyaikana viisaat luottavat teoreettiseen malliin ja vain typerykset kokemusperäiseen todellisuuteen.
- Anonyymi
Kapitalistinen salajuoni ei vedä vertaa Hollywood saippua oopperalle?💸💸💸
- Anonyymi
Laivalla on akut tuotu Kiinasta ja Koreasta ja Japanista ennenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959